Miten suhtaudutte vanhenemiseen, kuolemaan?
Muistan lapsuudesta asioita ja ei ole kauaa siitä, kun olin nuori aikuinen. Elämä menee vauhdilla eteenpäin. Puolison puolelta toinen vanhemmista on palvelukodissa ja omanikin ovat iäkkäitä, heidänkään elinpäivistä ei tiedä. Minulla voisi olla jo aikuisia lapsia. Muistan, kun esikoiseni oli pieni.
Tulee tehtyä monenlaista päätöstä elämässä. Toivoisin, että osaisi elää oikein.
Millaisia mietteitä sinulla on tähän päivään?
LS
Elämän rajallisuus
18
94
Vastaukset
- Anonyymi
Olisi ihan muuten vain jutella. Onkohan täällä tosikkoörvelöitä liikenteessä :)
LS - Anonyymi
Jäykkää porukkaa.
LS - Anonyymi
Suomen nykyhallitus antaa monta hyvää syytä jopa päättää elämänsä viemällä elämän edellytykset päätöksillään. Kyllä sitä usein pohtii minä yönä käynnistää auton ja ajaa rekan eteen tms. Loppuu tämä paska kerta laakista. Elämän jatkaminen on kuitenkin sadismia itseään kohtaan kun saatanat EU, Nato ja Marin hallitus päättää meidänkin elämästä jotka ei olla niihin haluttu eikä äänestetty niitä. Kun elämä loppuu, hulluus loppuu.
- Anonyymi
Meillä on liian erilainen elämänkatsomus. En voi tuohon sanoa muuta kuin, että en ajattele itse noin asioista.
LS
Mä toivon että saisin elää noin 60v, edes.mä oon nyt vaihdevuosiiässä. Vapaa nainen.niin parisuhdestatukseltani että sielultani.elän elämäni parasta aikaa..ja saman lauseen kuulin noin 70v.naiselta seurakuntaillassa.
Tuppaa vaan olemaan liian kiire. On töitä mutta sen hallin siivoo nopeasti..ei se ole sitä.
Kuka milloinkin tarvitsee apuani.tämänkin kirjoitan matkan varrelta, kun tyttö pitää koulusta hakea.
Elämäni unelma on laihtua ja liikkua.
Urheilullisista naisista ei näe ikää..kun olin..no varmaan sinun ikiä..ajattelin että minusta tulee arvokkaasti ikääntyvä rouva, noin ulkoisestikin.. vanhakin voi olla nätti. Mutta päätin jo silloin että minusta ei tule mitään minaripuumanaista.että tulen vanhenemaan tasapainoisesti.ja se pitää...
Ei enää paljastavia vaatteita,eikä keskipisteenä oloa..vaan ihan vain rauhassa jos saa olla.kutoisin sukkia jos osaisin .kissa on vaan ei kiikkustuolia.
Olen muuttumassa vanhukseksi. Vikat menkatkin on jo ollut.
Ja mä pidän tästä rauhasta ja omasta olosta.kuolema ei kuitenkaan ole iän puolesta vielä kolkuttelemassa.olen 48vuotias.Ps.apua!mun synttärit on joulukuussa,täytän ihan just.49v.ja noista minihamepuumanaisista..tunnen taikka tiedän muutaman..ei ole mun juttuni.
Mutta yksi jonka olen tuntenut kauemmin, jota olen pitänyt samanluonteisena kuin itse olen..kertoi kuvioista mökiltään, jossa vähän niinku asuu.naapurinmökkiläinen noin 46v.mies oli rakastunut tähän ystävääni,55v.
Olen aina ajatellut ne on sellaisia jotka ei ole kiitollisia iästään, tai mistään...mutta tämä ns.puuma on oikeasti mukava.anoppikokelas oli kysynyt mitä poika ajattelee kun on niin vanha puoliso.."sillä on niin hyvä per se"..ilmeisen iloisesti molemmat suhtautuvat vaikka ympäristö ei hyväksy..mitä LS tuumaa näistä ikäeroista?- Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Ps.apua!mun synttärit on joulukuussa,täytän ihan just.49v.ja noista minihamepuumanaisista..tunnen taikka tiedän muutaman..ei ole mun juttuni.
Mutta yksi jonka olen tuntenut kauemmin, jota olen pitänyt samanluonteisena kuin itse olen..kertoi kuvioista mökiltään, jossa vähän niinku asuu.naapurinmökkiläinen noin 46v.mies oli rakastunut tähän ystävääni,55v.
Olen aina ajatellut ne on sellaisia jotka ei ole kiitollisia iästään, tai mistään...mutta tämä ns.puuma on oikeasti mukava.anoppikokelas oli kysynyt mitä poika ajattelee kun on niin vanha puoliso.."sillä on niin hyvä per se"..ilmeisen iloisesti molemmat suhtautuvat vaikka ympäristö ei hyväksy..mitä LS tuumaa näistä ikäeroista?Ikäeroista. Immeiset voivat olla melko vanhaa tekoa nelikymppisinäkin, joten ei se ikäero aina näy ja jotkut ovat lapsellisempia kuin toiset...tai yksinkertaisempia, miten sen nyt ottaa...saako noin sanoa olematta paha ja ilkeä. Ja rakastuihan Erikakin Dannyyn. Jokaisen oma asia sinänsä, rakkaus...on lupa rakastaa. Se on kunkin oikeus, kunhan ihmiset ovat aikuisia laillisesti jne. Äitinä en toki pitäisi siitä, jos parikymppisenä tytär viihtyisi Dannyn mökillä, joskin minulta enää aikuinen lupaa ei tarvitsisi.
Kyllä minulle merkitsisi ikäero, jos parisuhdetta kysymykselläsi tarkoitat. Ainakin siis siihen suuntaan, että mies olisi paljon nuorempi. Se tuntuisi kait eisoveliaalta. Tämä on tietenkin vain tällainen "mitä jos" mietintä. Jos minulla ei olisi kumppania, en tiedä ottaisinko toista riippakiveksi. Ehkä pärjäisin yksin. Ei ole enää halujakaan jne.
Onko vaihdevuosien liittynyt kriisiä?
Olen kokenut sinut vähän pinnallisena, koska sinulle se laihuus tuntuu olevan iso kynnyskysymys, sori, jos loukkaan tällä...toki haluaisin itsekin olla laihempi...mutta et sinä nyt niin kovin lihava ole, ihan tullut mielikuva, että varmasti sopivissa mitoissa.
LS Anonyymi kirjoitti:
Ikäeroista. Immeiset voivat olla melko vanhaa tekoa nelikymppisinäkin, joten ei se ikäero aina näy ja jotkut ovat lapsellisempia kuin toiset...tai yksinkertaisempia, miten sen nyt ottaa...saako noin sanoa olematta paha ja ilkeä. Ja rakastuihan Erikakin Dannyyn. Jokaisen oma asia sinänsä, rakkaus...on lupa rakastaa. Se on kunkin oikeus, kunhan ihmiset ovat aikuisia laillisesti jne. Äitinä en toki pitäisi siitä, jos parikymppisenä tytär viihtyisi Dannyn mökillä, joskin minulta enää aikuinen lupaa ei tarvitsisi.
Kyllä minulle merkitsisi ikäero, jos parisuhdetta kysymykselläsi tarkoitat. Ainakin siis siihen suuntaan, että mies olisi paljon nuorempi. Se tuntuisi kait eisoveliaalta. Tämä on tietenkin vain tällainen "mitä jos" mietintä. Jos minulla ei olisi kumppania, en tiedä ottaisinko toista riippakiveksi. Ehkä pärjäisin yksin. Ei ole enää halujakaan jne.
Onko vaihdevuosien liittynyt kriisiä?
Olen kokenut sinut vähän pinnallisena, koska sinulle se laihuus tuntuu olevan iso kynnyskysymys, sori, jos loukkaan tällä...toki haluaisin itsekin olla laihempi...mutta et sinä nyt niin kovin lihava ole, ihan tullut mielikuva, että varmasti sopivissa mitoissa.
LSKriisi..no ei suoranaisesti kriisiä mutta pelkoja kyllä.hengellinen äitinikin sanoi sen olevan herkkä ikä.
Kun mulla oli fyysisiä vaivoja. Nyt ne on kaikki lakanneet.
Nuorena sitä etsi jännitystä joka paikasta, nykyisin sitä löytyy liiaksikin joka päivä lähestyvän sairauden ja kuoleman muodossa.
Siksi sitä kait käpertyy omaan itseensä nuolemaan haavojaan eikä liiku ettei vaan isompaa pipiä tule.
Noin kärjistetysti,ei läheskään aina tuolta tunnu.mutta monta kertaa turpiin saaneena sitä katsoo tilanteet tarkkaan.- Anonyymi
Kriisi..no ei suoranaisesti kriisiä mutta pelkoja kyllä.hengellinen äitinikin sanoi sen olevan herkkä ikä.
Kun mulla oli fyysisiä vaivoja. Nyt ne on kaikki lakanneet.
Nuorena sitä etsi jännitystä joka paikasta, nykyisin sitä löytyy liiaksikin joka päivä lähestyvän sairauden ja kuoleman muodossa.
Siksi sitä kait käpertyy omaan itseensä nuolemaan haavojaan eikä liiku ettei vaan isompaa pipiä tule.
Noin kärjistetysti,ei läheskään aina tuolta tunnu.mutta monta kertaa turpiin saaneena sitä katsoo tilanteet tarkkaan.Minkä ikäisenä sinulla alkoi vaihdevuodet?
Kyllä vanhemmiten huomaa, ettei vaan ole enää nuori...jossain vaiheessa ei enää tunnista samaksi kuin oli nuorena, ihokin ryppyyntyy... ei siihen liity itselläni niinkään kriisiä, mutta tosiasiat on tunnustettava jokaisen jossain vaiheessa...elämän arvot muuttuu vanhetessakin.
Olen luullut sinun olevan hyvin sosiaalinen ja aina menossa, ei niinkään käpertyvää sorttia...
LS Anonyymi kirjoitti:
Minkä ikäisenä sinulla alkoi vaihdevuodet?
Kyllä vanhemmiten huomaa, ettei vaan ole enää nuori...jossain vaiheessa ei enää tunnista samaksi kuin oli nuorena, ihokin ryppyyntyy... ei siihen liity itselläni niinkään kriisiä, mutta tosiasiat on tunnustettava jokaisen jossain vaiheessa...elämän arvot muuttuu vanhetessakin.
Olen luullut sinun olevan hyvin sosiaalinen ja aina menossa, ei niinkään käpertyvää sorttia...
LSYleensä olenkin kiireinen. Vuosi sitten lääkityksellä loppui menkat. Tiputtelu olisi kuintenkin normaalia joten kun sitäei oo niin kai tämä on sitä nyt.
Olen2kk päästä 49-vuotias.
- Anonyymi
Voisin kuolla vaikka heti. Kuolleella on asiat hyvin. Hänen ei tarvitse huolehtia yhtään mistään. Saa vain nukkua ikuista unta. Muut saisivat surra ja murehtia.
Surullista kun huomaan että olet niin tosissasi,että en voi auttaa vaikka haluaisinkin
- Anonyymi
Surullista kun huomaan että olet niin tosissasi,että en voi auttaa vaikka haluaisinkin
En ymmärrä? Mitä ongelmaa siinä on, että voisin kuolla vaikka heti. Kuolleella on todella hyvin asiat. Kun ei ole hengissä, ei tarvitse murehtia siitä, mitä saa tai ei saa, tai pysty tekemään. Kun ei ole iloakaan, ja on kuollut, ei edes tiedä, ettei ole iloakaan. Ei jää mistään paitsi. Kyllä asiat on silloin paremmin kuin hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ymmärrä? Mitä ongelmaa siinä on, että voisin kuolla vaikka heti. Kuolleella on todella hyvin asiat. Kun ei ole hengissä, ei tarvitse murehtia siitä, mitä saa tai ei saa, tai pysty tekemään. Kun ei ole iloakaan, ja on kuollut, ei edes tiedä, ettei ole iloakaan. Ei jää mistään paitsi. Kyllä asiat on silloin paremmin kuin hyvin.
No et sitten ole tuotakaan asiaa pähkäilemässä.
Kyllä minä haaveilen asioista. Esimerkiksi ammatillisesti ja haluan nähdä lasteni kasvavan jne...ja ehkä jonain päivänä saan olla mummo lapsenlapselle...sellaisia pieniä juttuja.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitää ajatella, ettei jotain saa...saa tai ei, niin elämä on asioiden kokemista ja elämistä varten. Kyllä elämään liittyy suruakin, kaikenlaista.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitää ajatella, ettei jotain saa...saa tai ei, niin elämä on asioiden kokemista ja elämistä varten. Kyllä elämään liittyy suruakin, kaikenlaista.
LSYhteiskunnan päiviensä päättämisen vastaisuus palvelee ennen kaikkea valta eliittiä jotta voivat kurjistaa ja kusettaa mahdollisimman monia, mahdollisimman pitkään. Nehän ajattelee jokaisen poistuneen rahan ja verojen menetyksinä eikä ihmisinä.
Anonyymi kirjoitti:
Yhteiskunnan päiviensä päättämisen vastaisuus palvelee ennen kaikkea valta eliittiä jotta voivat kurjistaa ja kusettaa mahdollisimman monia, mahdollisimman pitkään. Nehän ajattelee jokaisen poistuneen rahan ja verojen menetyksinä eikä ihmisinä.
Joo. Mitäs tuohon lisäämistä? Niin se on.
Me ollaan rahoja ja veroja.myös poliitikoilla on oma elämänsä. Kuten esimerkiksi marinista tiedämme.heillä oma, ja sinulla oma.niin myös minulla on oma elämä.
Heittäisitkö omasi hukkaan jonkun marinin kaltaisen idiootin takia? He eivät ansaitse sitä!
- Anonyymi
ArtoTTT
Kiva nähdä oikeitakin aloituksia näiden provojen seassa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833852
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t332746Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä952174Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201687Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?261608Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261508- 281481
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71454- 271446
Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu731443