Olen vaihtamassa autoa. Nyt on pulmana bensa vai hybridi. Hybridi pitää ainakin olla bensiini/hybridi. Olen vaan huomannut että hybridit halvempia kuin bensa autot. Onko kokemuksia bensa/hybridistä. Kannattaako ostaa
Bensa vai plug-in-hybrodi
22
2056
Vastaukset
- Anonyymi
Verotuskäytäntö pudottaa ladattavien autojen hintaa ja siksi niitä kannattaa ostaa. Saapa ajella osan ajoista pelkällä sähköllä ja tehoa on myös enemmän.
- Anonyymi
Molemmissahan noissa se pääasiallinen moottori on bensa-kone, sähköavusteisena tai ilman. Eli siis valintasi on bensa.
- Anonyymi
Hybridi on typerä keksintö.
- Anonyymi
Ladattava on hyvä, sillä pääsee ajamaan paljon pelkällä sähköllä ja lompakko ja ilmasto kiittää.
- Anonyymi
Taas joku haukkuu hybridejä vailla perusteita.
Jos ajat esim. työmatkaa (yhteen suuntaan 20 km) niin se on edestakaisin 40 km.
Jos hybridin ajoakku riittää sähköajoon 40 km matkalle, niin kunhan pidät auton latauksessa kotona, ajat säännöllisesti toistuvat matkat (kuten työmatkat) pelkällä sähköllä, eli bensiininkulutus 0 ja hiilidioksidipäästöt 0.
(jos sähköntuotannossa syntyy hiilidioksidipäästöjä, se ei ole sinun ongelma, vaan voimalaitosyhtiöiden).
Siis hybridiauton omistaja ajaa suurimman osan vuotuisista ajokilometreista sähköllä.
Ja jos joskus lähdet pidemmälle matkalle, jossa ajoakun kapasiteetti ei riitä, niin voit ajaa moottoritie- ja maantieosuudet bensiinillä ja kaupunkiajo-osuudet sähköllä.
Toki kokonaisuuteen kuluu tällöin bensiiniäkin, mutta ajamalla kaupunkiajo-osuudet sähköllä saat sen lisähyödyn, että jos vaikkapa joudut jarruttamaan punaisiin liikennevaloihin, niin sähköautot (siis myös hybridit) yleensä osaavat ottaa jarrutusenergian talteen ja ladata sillä ajoakkua. Eli erityisesti kaupunkiajossa sähköajosta saa lisähyötyä, kun jarrutusenergia saadaan talteen.
Ja jos ajatellaan kokonaisuutta eikä vain asiaa yhden auton osalta:
Koska hybridiautossa on paljon pienempi ajoakku kuin täyssähköautossa, niin sama määrä raaka-aineita riittää paljon suuremman lukumäärän hybridiautojen akkuja valmistamiseen kuin täyssähköauton akkujen valmistamiseen.
Ja kun akkujen raaka-aineista on muutenkin pulaa, niin siksikin kannattaisi suosia hybridiautojen valmistusta täyssähköautojen sijasta.
Kokonaishyöty ympäristön kannalta on tällöin suurempi.
Mistä siis kumpuaa tuo käsittämätön hybridiautoviha? - Hybridiauto kun nimenomaan yhdistää sähköauton ja bensiiniauton parhaat puolet.
- Anonyymi
Tämä kaatopaikka on tietenkin paras paikka kysellä näitä itselleen tärkeitä kysymyksiä.
Et taida olla mikään einstein. - Anonyymi
Kotona ladatulla sähköllä ajaa 100km kahdella eurolla. Ilmaista sähköä on tarjolla kauppakäynneillä.
Bensalla 100km maksaa vähintään 12 euroa.
Minkä sitten itselleen valitsee se on oma asia.- Anonyymi
jos ajat esim työtä 15km päivässä ja laataat niin hybriti, (talvi huomioiden) jos pitää ajella maakuntaajoja edes joka toinen kuukausi 500km jo alkaa tympiin kun kulutus on painon vuoksi sama tai isompi mitä vastaava pensa. ristetyksenäkin huono vaihtoehto. jos status oltava niin leikit että sulla sähkis alla pikkumatkoilla.
- Anonyymi
Helppo vastaus: bluggari on halvempi kuin vastaava bensa ja bluggarilla on halvempi ajaa ja on vaihdokkina haluttu. Usein tehojakin on enemmän.
- Anonyymi
Mikä on plukkari? Plukkari on pukukoppi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on plukkari? Plukkari on pukukoppi.
Pukkari on pukukoppi.
Bluggari on plugin hybrid, sellainen kehittyneempi auto.
- Anonyymi
Ladattava hybridi ehdottomasti, sillä voi ajaa pelkällä sähköllä päivän normi ajot (kesällä 50 km ja talvella 30 km),, näin ainakin meillä tehdään. Toyotan hybrideihin, ns täyshybridi,, ei kannata sortua, niissä säästö on olematon, koska bensamoottori tekee sähkön.
K-Autosta wv ja seat ei kannata hybridejä ostaa, lupaavat 1/2 vuodessa, eikä saa edes vuodessa,,, näin ainakin Turun K-Autosta.- Anonyymi
"Toyotan hybrideihin, ns täyshybridi,, ei kannata sortua"
Eikö Toyota vieläkään tee sellaisia hybridiautoja, joiden ajoakkua voi ladata verkkovirralla ?
Ja jos ei, niin lisäkysymys:
Entä, jos joku elektroniikkaa ymmärtävä ostaisi Toyotan hybridiauton, itse lisäisi siihen mahdollisuuden ladata ajoakkua verkkovirralla, ja muutoskatsastaisi auton... niin miten tuo muutoskatsastus vaikuttaa auton vuotuiseen ajoneuvoveroon?
Ajoneuvoverohan koostuu kahdesta osasta, eli perusverosta ja käyttövoimaverosta.
käyttövoimaveron osalta esim. 1700 kg painoinen auto, niin vuodessa menisi käyttövoimaveroa 31,05 €, kun käyttövoima on yhdistelmä: sähkö bensiini.
Entä perusveron osalta ?
Perusvero on muuttunut 2010 hiilidioksidipäästöihin perustuvaksi.
Eikö tuon perusveron pitäisi alentua tuossa muutoskatsastuksessa?
Jos se kerran perustuu hiilidioksidipäästöihin, niin ne hiilidioksidipäästöt ainakin samalla ajokilometrimäärällä alenevat, koska osa ajokilometreistä ajetaan nyt sähköllä, siinä missä aiemmin myös sähköajon tarvitsema sähkö tuotettiin auton omalla bensiinimoottorilla ja sen pyörittämällä generaattorilla.
Eli käyttövoimavero kasvattaa kokonaisveroa, mutta hiilidioksidipäästöihin perustuva perusvero toisaalta ainakin pitäisi alentua.
Kokonaan toinen asia on se, miksi valtiovalta valehtelee ?
Eihän tuo perusvero perustu todellisiin hiilidioksidipäästöihin vaan ominaishiilidioksidipäästöihin per 100 km.
Jos oikeasti tarkoitus on haittaverottaa hiilidioksidipäästöjä, niin oikea tapa tehdä se on poistaa tuo ajoneuvoveron perusvero, ja korottaa polttoaineveroa.
Tuollaisesta muutoksestahan seuraisi paljon polttomoottoriautolla ajaville huomattava veronkorotus, mutta toisaalta vähän ajavalle tuo muutos olisi kokonaisverotuksen aleneminen. Tämähän nimenomaan kannustaisi vähentämään ajamista ja siten vähentämään hiilidioksidipäästöjä. Miksi näin ei tehdä ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Toyotan hybrideihin, ns täyshybridi,, ei kannata sortua"
Eikö Toyota vieläkään tee sellaisia hybridiautoja, joiden ajoakkua voi ladata verkkovirralla ?
Ja jos ei, niin lisäkysymys:
Entä, jos joku elektroniikkaa ymmärtävä ostaisi Toyotan hybridiauton, itse lisäisi siihen mahdollisuuden ladata ajoakkua verkkovirralla, ja muutoskatsastaisi auton... niin miten tuo muutoskatsastus vaikuttaa auton vuotuiseen ajoneuvoveroon?
Ajoneuvoverohan koostuu kahdesta osasta, eli perusverosta ja käyttövoimaverosta.
käyttövoimaveron osalta esim. 1700 kg painoinen auto, niin vuodessa menisi käyttövoimaveroa 31,05 €, kun käyttövoima on yhdistelmä: sähkö bensiini.
Entä perusveron osalta ?
Perusvero on muuttunut 2010 hiilidioksidipäästöihin perustuvaksi.
Eikö tuon perusveron pitäisi alentua tuossa muutoskatsastuksessa?
Jos se kerran perustuu hiilidioksidipäästöihin, niin ne hiilidioksidipäästöt ainakin samalla ajokilometrimäärällä alenevat, koska osa ajokilometreistä ajetaan nyt sähköllä, siinä missä aiemmin myös sähköajon tarvitsema sähkö tuotettiin auton omalla bensiinimoottorilla ja sen pyörittämällä generaattorilla.
Eli käyttövoimavero kasvattaa kokonaisveroa, mutta hiilidioksidipäästöihin perustuva perusvero toisaalta ainakin pitäisi alentua.
Kokonaan toinen asia on se, miksi valtiovalta valehtelee ?
Eihän tuo perusvero perustu todellisiin hiilidioksidipäästöihin vaan ominaishiilidioksidipäästöihin per 100 km.
Jos oikeasti tarkoitus on haittaverottaa hiilidioksidipäästöjä, niin oikea tapa tehdä se on poistaa tuo ajoneuvoveron perusvero, ja korottaa polttoaineveroa.
Tuollaisesta muutoksestahan seuraisi paljon polttomoottoriautolla ajaville huomattava veronkorotus, mutta toisaalta vähän ajavalle tuo muutos olisi kokonaisverotuksen aleneminen. Tämähän nimenomaan kannustaisi vähentämään ajamista ja siten vähentämään hiilidioksidipäästöjä. Miksi näin ei tehdä ?Olipa paljon kysymyksiä, tosi paljon. Ei jaksanut lukea.
- Anonyymi
hölmö yleistys riippuu tietenki mitä haluaa, lataako vai ajaa pitkästi ja luotettavasti.
ainoastaa prius gs450h rx450h on kunnon autot näistä vempaimista - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Toyotan hybrideihin, ns täyshybridi,, ei kannata sortua"
Eikö Toyota vieläkään tee sellaisia hybridiautoja, joiden ajoakkua voi ladata verkkovirralla ?
Ja jos ei, niin lisäkysymys:
Entä, jos joku elektroniikkaa ymmärtävä ostaisi Toyotan hybridiauton, itse lisäisi siihen mahdollisuuden ladata ajoakkua verkkovirralla, ja muutoskatsastaisi auton... niin miten tuo muutoskatsastus vaikuttaa auton vuotuiseen ajoneuvoveroon?
Ajoneuvoverohan koostuu kahdesta osasta, eli perusverosta ja käyttövoimaverosta.
käyttövoimaveron osalta esim. 1700 kg painoinen auto, niin vuodessa menisi käyttövoimaveroa 31,05 €, kun käyttövoima on yhdistelmä: sähkö bensiini.
Entä perusveron osalta ?
Perusvero on muuttunut 2010 hiilidioksidipäästöihin perustuvaksi.
Eikö tuon perusveron pitäisi alentua tuossa muutoskatsastuksessa?
Jos se kerran perustuu hiilidioksidipäästöihin, niin ne hiilidioksidipäästöt ainakin samalla ajokilometrimäärällä alenevat, koska osa ajokilometreistä ajetaan nyt sähköllä, siinä missä aiemmin myös sähköajon tarvitsema sähkö tuotettiin auton omalla bensiinimoottorilla ja sen pyörittämällä generaattorilla.
Eli käyttövoimavero kasvattaa kokonaisveroa, mutta hiilidioksidipäästöihin perustuva perusvero toisaalta ainakin pitäisi alentua.
Kokonaan toinen asia on se, miksi valtiovalta valehtelee ?
Eihän tuo perusvero perustu todellisiin hiilidioksidipäästöihin vaan ominaishiilidioksidipäästöihin per 100 km.
Jos oikeasti tarkoitus on haittaverottaa hiilidioksidipäästöjä, niin oikea tapa tehdä se on poistaa tuo ajoneuvoveron perusvero, ja korottaa polttoaineveroa.
Tuollaisesta muutoksestahan seuraisi paljon polttomoottoriautolla ajaville huomattava veronkorotus, mutta toisaalta vähän ajavalle tuo muutos olisi kokonaisverotuksen aleneminen. Tämähän nimenomaan kannustaisi vähentämään ajamista ja siten vähentämään hiilidioksidipäästöjä. Miksi näin ei tehdä ?Et ole tutustunut autojen verotukseen. Perus ajoneuvovero tulee säilymään ennallaan, mutta lisää tulee käyttövoimavero sähkön käytölle. Sekin lasketaan sen alkuperäisen päästön mukaan.
- Anonyymi
rav4 se plugiton ja camry sekä corolla tietysti ok myös. eli tojon yksinvaltaa.
- Anonyymi
Ei ruostuvia ja vikaisia Toyotia kannata ostaa, niiden kanssa tulee ongelmia talvella.
- Anonyymi
Jos on paikka missä latailla, niin ilman muuta ladattava. Sillä pääsee suurimman osan ajoista halvalla sähköllä ja loput bensalla. Hauskaa noissa on myös se veroetu ja se johtaa siihen, että Bluggari on vastaavaa bensaa halvempi ja samalla saa kuitenkin lisää tehoa ja halpaa kyytiä.
- Anonyymi
Joko bensa tai sitten suoraan täyssähkö. Hybrideissä on liikaa vikaantuvaa tekniikkaa.
Tässä vaiheessa ostaisin jo täyssähkön, jos rahkeita on.- Anonyymi
Niitä ei oikein saa kaikki edes tämän vuoden loppuun vaan menee ensivuoden kesään.
Lisäksi monissa on varustepuutteita sirupulan vuoksi. Niitä on kyllä polttiksissakin.
Volvoissakin BLISsin saa käytännössä vain sähköautoihin ja niissäkin paremmin varusteltuihin.
- Anonyymi
Akut ja paristot ovat vielä kehitysvaiheessa.
Ja pitää muistaa, että nykyiset akut ovat palo- ja räjähdys vaarallisia.
Esim. kolari, yms... tilanteoissa. Ja kuluessaan.
https://youtu.be/_J_Qt8RQpao
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1496459- 322312
- 1872089
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101333Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.821263- 731067
Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä241047Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,25987Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty44951Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke10838