Bensa vai plug-in-hybrodi

Anonyymi-ap

Olen vaihtamassa autoa. Nyt on pulmana bensa vai hybridi. Hybridi pitää ainakin olla bensiini/hybridi. Olen vaan huomannut että hybridit halvempia kuin bensa autot. Onko kokemuksia bensa/hybridistä. Kannattaako ostaa

22

2056

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Verotuskäytäntö pudottaa ladattavien autojen hintaa ja siksi niitä kannattaa ostaa. Saapa ajella osan ajoista pelkällä sähköllä ja tehoa on myös enemmän.

    • Anonyymi

      Molemmissahan noissa se pääasiallinen moottori on bensa-kone, sähköavusteisena tai ilman. Eli siis valintasi on bensa.

    • Anonyymi

      Hybridi on typerä keksintö.

      • Anonyymi

        Ladattava on hyvä, sillä pääsee ajamaan paljon pelkällä sähköllä ja lompakko ja ilmasto kiittää.


      • Anonyymi

        Taas joku haukkuu hybridejä vailla perusteita.

        Jos ajat esim. työmatkaa (yhteen suuntaan 20 km) niin se on edestakaisin 40 km.

        Jos hybridin ajoakku riittää sähköajoon 40 km matkalle, niin kunhan pidät auton latauksessa kotona, ajat säännöllisesti toistuvat matkat (kuten työmatkat) pelkällä sähköllä, eli bensiininkulutus 0 ja hiilidioksidipäästöt 0.

        (jos sähköntuotannossa syntyy hiilidioksidipäästöjä, se ei ole sinun ongelma, vaan voimalaitosyhtiöiden).

        Siis hybridiauton omistaja ajaa suurimman osan vuotuisista ajokilometreista sähköllä.

        Ja jos joskus lähdet pidemmälle matkalle, jossa ajoakun kapasiteetti ei riitä, niin voit ajaa moottoritie- ja maantieosuudet bensiinillä ja kaupunkiajo-osuudet sähköllä.

        Toki kokonaisuuteen kuluu tällöin bensiiniäkin, mutta ajamalla kaupunkiajo-osuudet sähköllä saat sen lisähyödyn, että jos vaikkapa joudut jarruttamaan punaisiin liikennevaloihin, niin sähköautot (siis myös hybridit) yleensä osaavat ottaa jarrutusenergian talteen ja ladata sillä ajoakkua. Eli erityisesti kaupunkiajossa sähköajosta saa lisähyötyä, kun jarrutusenergia saadaan talteen.

        Ja jos ajatellaan kokonaisuutta eikä vain asiaa yhden auton osalta:
        Koska hybridiautossa on paljon pienempi ajoakku kuin täyssähköautossa, niin sama määrä raaka-aineita riittää paljon suuremman lukumäärän hybridiautojen akkuja valmistamiseen kuin täyssähköauton akkujen valmistamiseen.

        Ja kun akkujen raaka-aineista on muutenkin pulaa, niin siksikin kannattaisi suosia hybridiautojen valmistusta täyssähköautojen sijasta.

        Kokonaishyöty ympäristön kannalta on tällöin suurempi.

        Mistä siis kumpuaa tuo käsittämätön hybridiautoviha? - Hybridiauto kun nimenomaan yhdistää sähköauton ja bensiiniauton parhaat puolet.


    • Anonyymi

      Tämä kaatopaikka on tietenkin paras paikka kysellä näitä itselleen tärkeitä kysymyksiä.

      Et taida olla mikään einstein.

    • Anonyymi

      Kotona ladatulla sähköllä ajaa 100km kahdella eurolla. Ilmaista sähköä on tarjolla kauppakäynneillä.

      Bensalla 100km maksaa vähintään 12 euroa.

      Minkä sitten itselleen valitsee se on oma asia.

      • Anonyymi

        jos ajat esim työtä 15km päivässä ja laataat niin hybriti, (talvi huomioiden) jos pitää ajella maakuntaajoja edes joka toinen kuukausi 500km jo alkaa tympiin kun kulutus on painon vuoksi sama tai isompi mitä vastaava pensa. ristetyksenäkin huono vaihtoehto. jos status oltava niin leikit että sulla sähkis alla pikkumatkoilla.


    • Anonyymi

      Helppo vastaus: bluggari on halvempi kuin vastaava bensa ja bluggarilla on halvempi ajaa ja on vaihdokkina haluttu. Usein tehojakin on enemmän.

      • Anonyymi

        Mikä on plukkari? Plukkari on pukukoppi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on plukkari? Plukkari on pukukoppi.

        Pukkari on pukukoppi.
        Bluggari on plugin hybrid, sellainen kehittyneempi auto.


    • Anonyymi

      Ladattava hybridi ehdottomasti, sillä voi ajaa pelkällä sähköllä päivän normi ajot (kesällä 50 km ja talvella 30 km),, näin ainakin meillä tehdään. Toyotan hybrideihin, ns täyshybridi,, ei kannata sortua, niissä säästö on olematon, koska bensamoottori tekee sähkön.
      K-Autosta wv ja seat ei kannata hybridejä ostaa, lupaavat 1/2 vuodessa, eikä saa edes vuodessa,,, näin ainakin Turun K-Autosta.

      • Anonyymi

        "Toyotan hybrideihin, ns täyshybridi,, ei kannata sortua"

        Eikö Toyota vieläkään tee sellaisia hybridiautoja, joiden ajoakkua voi ladata verkkovirralla ?

        Ja jos ei, niin lisäkysymys:

        Entä, jos joku elektroniikkaa ymmärtävä ostaisi Toyotan hybridiauton, itse lisäisi siihen mahdollisuuden ladata ajoakkua verkkovirralla, ja muutoskatsastaisi auton... niin miten tuo muutoskatsastus vaikuttaa auton vuotuiseen ajoneuvoveroon?

        Ajoneuvoverohan koostuu kahdesta osasta, eli perusverosta ja käyttövoimaverosta.

        käyttövoimaveron osalta esim. 1700 kg painoinen auto, niin vuodessa menisi käyttövoimaveroa 31,05 €, kun käyttövoima on yhdistelmä: sähkö bensiini.

        Entä perusveron osalta ?

        Perusvero on muuttunut 2010 hiilidioksidipäästöihin perustuvaksi.

        Eikö tuon perusveron pitäisi alentua tuossa muutoskatsastuksessa?

        Jos se kerran perustuu hiilidioksidipäästöihin, niin ne hiilidioksidipäästöt ainakin samalla ajokilometrimäärällä alenevat, koska osa ajokilometreistä ajetaan nyt sähköllä, siinä missä aiemmin myös sähköajon tarvitsema sähkö tuotettiin auton omalla bensiinimoottorilla ja sen pyörittämällä generaattorilla.

        Eli käyttövoimavero kasvattaa kokonaisveroa, mutta hiilidioksidipäästöihin perustuva perusvero toisaalta ainakin pitäisi alentua.

        Kokonaan toinen asia on se, miksi valtiovalta valehtelee ?

        Eihän tuo perusvero perustu todellisiin hiilidioksidipäästöihin vaan ominaishiilidioksidipäästöihin per 100 km.

        Jos oikeasti tarkoitus on haittaverottaa hiilidioksidipäästöjä, niin oikea tapa tehdä se on poistaa tuo ajoneuvoveron perusvero, ja korottaa polttoaineveroa.

        Tuollaisesta muutoksestahan seuraisi paljon polttomoottoriautolla ajaville huomattava veronkorotus, mutta toisaalta vähän ajavalle tuo muutos olisi kokonaisverotuksen aleneminen. Tämähän nimenomaan kannustaisi vähentämään ajamista ja siten vähentämään hiilidioksidipäästöjä. Miksi näin ei tehdä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toyotan hybrideihin, ns täyshybridi,, ei kannata sortua"

        Eikö Toyota vieläkään tee sellaisia hybridiautoja, joiden ajoakkua voi ladata verkkovirralla ?

        Ja jos ei, niin lisäkysymys:

        Entä, jos joku elektroniikkaa ymmärtävä ostaisi Toyotan hybridiauton, itse lisäisi siihen mahdollisuuden ladata ajoakkua verkkovirralla, ja muutoskatsastaisi auton... niin miten tuo muutoskatsastus vaikuttaa auton vuotuiseen ajoneuvoveroon?

        Ajoneuvoverohan koostuu kahdesta osasta, eli perusverosta ja käyttövoimaverosta.

        käyttövoimaveron osalta esim. 1700 kg painoinen auto, niin vuodessa menisi käyttövoimaveroa 31,05 €, kun käyttövoima on yhdistelmä: sähkö bensiini.

        Entä perusveron osalta ?

        Perusvero on muuttunut 2010 hiilidioksidipäästöihin perustuvaksi.

        Eikö tuon perusveron pitäisi alentua tuossa muutoskatsastuksessa?

        Jos se kerran perustuu hiilidioksidipäästöihin, niin ne hiilidioksidipäästöt ainakin samalla ajokilometrimäärällä alenevat, koska osa ajokilometreistä ajetaan nyt sähköllä, siinä missä aiemmin myös sähköajon tarvitsema sähkö tuotettiin auton omalla bensiinimoottorilla ja sen pyörittämällä generaattorilla.

        Eli käyttövoimavero kasvattaa kokonaisveroa, mutta hiilidioksidipäästöihin perustuva perusvero toisaalta ainakin pitäisi alentua.

        Kokonaan toinen asia on se, miksi valtiovalta valehtelee ?

        Eihän tuo perusvero perustu todellisiin hiilidioksidipäästöihin vaan ominaishiilidioksidipäästöihin per 100 km.

        Jos oikeasti tarkoitus on haittaverottaa hiilidioksidipäästöjä, niin oikea tapa tehdä se on poistaa tuo ajoneuvoveron perusvero, ja korottaa polttoaineveroa.

        Tuollaisesta muutoksestahan seuraisi paljon polttomoottoriautolla ajaville huomattava veronkorotus, mutta toisaalta vähän ajavalle tuo muutos olisi kokonaisverotuksen aleneminen. Tämähän nimenomaan kannustaisi vähentämään ajamista ja siten vähentämään hiilidioksidipäästöjä. Miksi näin ei tehdä ?

        Olipa paljon kysymyksiä, tosi paljon. Ei jaksanut lukea.


      • Anonyymi

        hölmö yleistys riippuu tietenki mitä haluaa, lataako vai ajaa pitkästi ja luotettavasti.
        ainoastaa prius gs450h rx450h on kunnon autot näistä vempaimista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toyotan hybrideihin, ns täyshybridi,, ei kannata sortua"

        Eikö Toyota vieläkään tee sellaisia hybridiautoja, joiden ajoakkua voi ladata verkkovirralla ?

        Ja jos ei, niin lisäkysymys:

        Entä, jos joku elektroniikkaa ymmärtävä ostaisi Toyotan hybridiauton, itse lisäisi siihen mahdollisuuden ladata ajoakkua verkkovirralla, ja muutoskatsastaisi auton... niin miten tuo muutoskatsastus vaikuttaa auton vuotuiseen ajoneuvoveroon?

        Ajoneuvoverohan koostuu kahdesta osasta, eli perusverosta ja käyttövoimaverosta.

        käyttövoimaveron osalta esim. 1700 kg painoinen auto, niin vuodessa menisi käyttövoimaveroa 31,05 €, kun käyttövoima on yhdistelmä: sähkö bensiini.

        Entä perusveron osalta ?

        Perusvero on muuttunut 2010 hiilidioksidipäästöihin perustuvaksi.

        Eikö tuon perusveron pitäisi alentua tuossa muutoskatsastuksessa?

        Jos se kerran perustuu hiilidioksidipäästöihin, niin ne hiilidioksidipäästöt ainakin samalla ajokilometrimäärällä alenevat, koska osa ajokilometreistä ajetaan nyt sähköllä, siinä missä aiemmin myös sähköajon tarvitsema sähkö tuotettiin auton omalla bensiinimoottorilla ja sen pyörittämällä generaattorilla.

        Eli käyttövoimavero kasvattaa kokonaisveroa, mutta hiilidioksidipäästöihin perustuva perusvero toisaalta ainakin pitäisi alentua.

        Kokonaan toinen asia on se, miksi valtiovalta valehtelee ?

        Eihän tuo perusvero perustu todellisiin hiilidioksidipäästöihin vaan ominaishiilidioksidipäästöihin per 100 km.

        Jos oikeasti tarkoitus on haittaverottaa hiilidioksidipäästöjä, niin oikea tapa tehdä se on poistaa tuo ajoneuvoveron perusvero, ja korottaa polttoaineveroa.

        Tuollaisesta muutoksestahan seuraisi paljon polttomoottoriautolla ajaville huomattava veronkorotus, mutta toisaalta vähän ajavalle tuo muutos olisi kokonaisverotuksen aleneminen. Tämähän nimenomaan kannustaisi vähentämään ajamista ja siten vähentämään hiilidioksidipäästöjä. Miksi näin ei tehdä ?

        Et ole tutustunut autojen verotukseen. Perus ajoneuvovero tulee säilymään ennallaan, mutta lisää tulee käyttövoimavero sähkön käytölle. Sekin lasketaan sen alkuperäisen päästön mukaan.


    • Anonyymi

      rav4 se plugiton ja camry sekä corolla tietysti ok myös. eli tojon yksinvaltaa.

      • Anonyymi

        Ei ruostuvia ja vikaisia Toyotia kannata ostaa, niiden kanssa tulee ongelmia talvella.


    • Anonyymi

      Jos on paikka missä latailla, niin ilman muuta ladattava. Sillä pääsee suurimman osan ajoista halvalla sähköllä ja loput bensalla. Hauskaa noissa on myös se veroetu ja se johtaa siihen, että Bluggari on vastaavaa bensaa halvempi ja samalla saa kuitenkin lisää tehoa ja halpaa kyytiä.

    • Anonyymi

      Joko bensa tai sitten suoraan täyssähkö. Hybrideissä on liikaa vikaantuvaa tekniikkaa.

      Tässä vaiheessa ostaisin jo täyssähkön, jos rahkeita on.

      • Anonyymi

        Niitä ei oikein saa kaikki edes tämän vuoden loppuun vaan menee ensivuoden kesään.
        Lisäksi monissa on varustepuutteita sirupulan vuoksi. Niitä on kyllä polttiksissakin.
        Volvoissakin BLISsin saa käytännössä vain sähköautoihin ja niissäkin paremmin varusteltuihin.


    • Anonyymi

      Akut ja paristot ovat vielä kehitysvaiheessa.
      Ja pitää muistaa, että nykyiset akut ovat palo- ja räjähdys vaarallisia.
      Esim. kolari, yms... tilanteoissa. Ja kuluessaan.
      https://youtu.be/_J_Qt8RQpao

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      149
      6459
    2. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      32
      2312
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      187
      2089
    4. Mitä tämä on

      Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1333
    5. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

      gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      82
      1263
    6. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      1067
    7. Hyvää yötä kaivatulleni

      En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      1047
    8. Nyt on konstit vähänä.

      Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      25
      987
    9. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

      Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      44
      951
    10. Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.

      Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke
      Helsinki
      10
      838
    Aihe