En halua kuolla alle 70 vuotiaana

Anonyymi-ap

Siksi en ottanut korona rokotteita.

6

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ai kiva.

Suomen huoltosuhteen epätasapaino on ratkaistu, kun ei enää ole eläkeläisiä elätettävänä ja halpoja mökkejäkin alkaa tulla myyntiin.

• Ei siihen rokotetta vaadita, vaikka se toki voikin olla yhtenä riskitekijänä esim. äkillisiin sairauskohtauksiin, kuulovammaan, sairaalareissuihin allergisen reaktion vuoksi jne. mitä olen kuullut ihan tuttavapiiristäni enkä mistään maga-langasta netin syövereistä 😅

Pappa eli liki 90v, vaikka oli sotaveteraani ja valtaosan elämästään veti kolmisen askia norttia päivässä, äitini kohdalla normaalin eläkeikärajan tuntumassa se ei katsonut ajankohtaa milloin oli "kananmuna" kallon sisällä eikä sen ennustetta, ja suojelusenkelini #77 Dan Wheldon lähti Vegasin kisaan 2011 ihan innoissaan, 1,5 mailin ovaalit erikoisvahvuutenaan, oli "työttömänä" kuskina ollessaan solminut sopimuksen silloisen kärkitiimin kanssa seuraavaksi vuodeksi, suussa oli aiemman vinon purennan jäljiltä "miljoonan dollarin hymy" jne. mutta sinne meni 33-ikäisenä kun Dallara IR-03 (tunnettiin myös nimellä flying crapwagon) sinkoutui järjettömän joukkokolarin yhteydessä pää edellä päin varsinaisen ratavallin yläpuolisen verkkoaidan pylväitä, noin kolmeasataa.

Noin 2½ vuotta sitten kun ei rokotteista vielä puhuttu mitään, niin oli omakin hengenlähtö aika lähellä, mutta mä nyt olin silloin jo selvinnyt siitä 27-klubista 5kk aiemmin, joten eiköhän mun loppuelämän ennuste aika normaalihko ole, omat elintapani ja sinkkumiehen tilastolliset elinajanodotteet huomioiden toki 😅 Ja olihan Karalahtikin vuonna 2008 samasta syystä sairaalassa, ja vielä mua huonommassa kunnossa, mutta palasi esim. 2014 maajoukkueeseen jos muistan oikein, eikä hän ainakaan yhtään vähemmän alfa-chadiksi ole muuttunut iän myötä, mitä olen someja tai uutisia seuraillut kirjan lisäksi 😅

Anyway, ihminen pystyy loppujen lopuksi elämään vain päivän kerrallaan.
      Tai no Karalahdesta en kirjaimellisesti niin varma olisi 😂

Mutta tarkoitan, että tuo on ihan turhaa murehtimista oikeastaan minkään ikäisenä. Kolme vuotta sitten näihin aikoihin äitini oli jo sairaalassa mistä ei koskaan kotiutunut, aivoverenvuodon jäljiltä ei-niin oma itsensä, ja toki aika lääkittynä silloin. Mutta esim. elo-syyskuun paikkeilla käytiin vielä pöllyttämässä soraa läheisillä pikkuteillä Fiestalla, pelattiin Forzaa yksi tai kaksi rundia silloin tällöin, hän jutteli joidenkin asiakkaideni kanssa jne. 🙄 Samaten onnittelin puhelimessa hiljattain tuttua ikäihmistä (ihan oikeasti vanhaa) ja en nyt mene sanomaan että se puhelu jäisi viimeiseksi, mutta muutamassa kuukaudessa henkilön yleiskunto oli kyllä laskenut kovasti ja hän vaikutti äärimmäisen onnelliselta ja tunteelliselta, kun onnittelin ja hän sanoi jotenkin että "oli kiva kuulla sun ääntä ja oli niin kivoja muistoja P***:silla aikoinaan" 🙄 Turha sitä ihmisiä jälkikäteen on nostaa jalustalle ja hyvesignaloida eri tavoilla, vaan mielestäni tärkeämpää on osoittaa merkitys tms. jo ihmisen elämän aikana, suoraan henkilölle itselleen.

Vähän kuten sen tutun 40-luvulla syntyneen romukauppiaan kanssa aikoinaan, jonka kanssa tunnettiin yli 6 vuotta, ja koko sen ajan tunnelma oli pääpiirteittäin hyvä, molemminpuolin ymmärtäväinen, ja tälleen ns. kovien jätkien kesken jutut oli välillä vähän suorapuheistakin tai jopa äänen korotusta mitkä tosin johtui aina jostain pikkuasiasta tai jommankumman turhautumisesta oman käyttöauton ongelmiin, mutta eivät jääneet päälle. Hän kuvaili mua äidilleni aikoinaan "hvetin reiluksi jätkäksi" ja täytyy sanoa, että niin oli hänkin. 🙏

Olen katsonut Youtubesta tuon Wheldonin (julkisen) muistotilaisuuden, ja siitäkin mieleeni jäi esim. Bryan Hertan, TK:n, Franchittin, Ganassin insinöörin yms. kertomuksia siitä miten Wheldon eli joka päivän ns. täysillä, hymyili kaikille valkoiset isot aurinkolasit päässä, tartutti positiivista energiaa ympärillä oleviin ihmisiin jne.
      No itse kun en ole Indycar-kuski enkä mikään varsinainen hymypoika aina, mutta on tuossa jotain opittavaa tai ainakin ajateltavaa.

Joskus pienetkin sanat arkisissa tai emotionaalisissa kriiseissä voi merkata toiselle paljonkin. Omalla kohdallani eri puhelut ikäihmisten kanssa, joskus täysin tuntemattomien asiakkaiden kanssa aika vapautunutta small talkia kun äijien kesken voi olla helpompaa jutella ihan ventovieraan tyypin eli mun kanssa, sekä taisin joskuskin olla varmaan yksi todella harvoista ihmisistä, kenen kanssa juttelin yleisellä tasolla perheenjäsenen poismenosta, yhdistettynä kunkin ihmisen riippuvuusalttiuksiin jne. Jäi vaikutelma, että osanottoni todella merkitsi paljon siinä tilanteessa, enkä tietenkään voi omalletunnolleni muiden ihmisten valintoja ottaa, mutta kerroin kuitenkin omakohtaisen tarinani siitä kuinka huono idea on turruttaa oloa ryyppäämällä kaksin käsin tuollaisessa elämäntilanteessa. Ja muistutin että mullakin oli joskus kauan sitten ihan kivaakin kännissä tylsinä päivinä tai hetkinä tms. ja yritin lyhyesti valaa toivoa että nekin päivät kyllä vielä koittaa. Ajan kanssa, ja ammattilaisten kanssa puhuen.

• Jos ei saa naista enää viiskymppisenä, niin miksi elää seitsemänkymppiseksi?

• Anonyymi

Siksi juuri olisi pitänyt ottaa rokotteet.

• Anonyymi

Ai, nyt se rokotteen aiheuttama kuolema on siirtynyt ikään, jolloin kuolleisuus on melko tavallista, oli rokotetta tai ei.

Itsellä 4 rokotetta, mutta moottoriajoneuvo oli se, joka aikoinaan aiheutti teoreettisen kuoleman ja vuoden sairaalareissun.

En enää omista kuin polkupyörän, koska en halua kuolla alle 50 vuotiaana.

>simiti<

• Anonyymi

Jaa? Mulla taas on tavoitteena olla saavuttamatta 7 kympin ikää ollenkaan, voisko olla käynyt nyt niin onnellisesti kolmen piikin jälkeen että tavoite täyttyy ihan pyytämättä ilman se kummempia ruikuttamisia lähdön suhteen? No kerrankin paistais päivä risukasaan :D, nopeuttaisko se neljäs rokote tuota lähtöä vielä vähäsen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      74
      4344
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3085
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      3055
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      395
      2136
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      217
      1249
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1193
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      74
      1176
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1045
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      61
      1032
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      973
    Aihe