Raamatussa sanotaan,että uudessa liitossa kasteita on vain yksi kappale.
Ef.4:5 Yksi kaste. HenBaptisma, jossa yksi=hen tarkoittaa uuden liiton kasteiden lukumäärää.
Oikeassa Raamatussa kun ei ketään kasteta pelkällä "henkikasteella" eikä siitä ole mitään ohjetta ja määritelmiä missään, mitä siinä "henkikasteessa" ihmiselle oikeasti tapahtuu ja mikä sen merkitys olisi.
Monet helluntailaiset kun pitää melkein mitä tahansa sielullista ja tunne-elämän voimakasta kokemusta "henkikasteenaan", jonka tiivis uskonyhteisö vaatiii uudelta jäseneltä tämän tullakseen täysin hyväksytyksi siinä yhteisössä.
Jonkinlainen pelkkä hurmoskokemus näyttäisi riittävän "henkikasteeksi" niissä piireissä.
1. Joh. 4:1
Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. [Matt. 24:11; 1. Kor. 14:29; Ilm. 16:13]
Hellarit tekevät oppeja omista tuntemuksistaan...
9
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Sitä ne tekee!
- Anonyymi
Apt.22:16 " Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'"
Harhaoppiset lahkolaiset kieltävät kokonaan, että Jumala pesee kasteessa synnit pois.
Sellaisten harhaoppien kylväjät eivät ole oikeita Kristittyjä ollenkaan, vaan harhoihinsa kietoutuneita eksyttäjiä. Itse he eivät sitä tietenkään myönnä.
Raamatun mukaan sellaiset harhaopit tekee koko ihmisestä "kieroutuneen".
Tit.3:10-11 " Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti. Sinähän tiedät, että tuollainen ihminen on kieroutunut ja tekee syntiä. Hän tuomitsee itse itsensä."- Anonyymi
Ja sitten kuvittelevat että raamatunkohtien kuten Apt 22:16 sanat ovat osoitus JOSTAIN KAUHEASTA HURMOSTILASTA NI ETTÄ VOI HERRA JEEEEESUS
Unohtavat ne monet kerrat jolloin varhaiskristityt perustelivat sanomaansa JÄRJELLÄ ja silloin saatavia pyhiä kirjoituksia käyttäen.
- Anonyymi
Gal.2:14-16 Mutta kun minä näin, etteivät he vaeltaneet suoraan evankeliumin totuuden mukaan, sanoin minä Keefaalle kaikkien kuullen: Jos minä sinä, joka olet juutalainen, noudatat pakanain tapoja etkä juutalaisten, miksi sinä pakotat pakanoita noudattamaan juutalaisten tapoja? Me olemme luonnostamme juutalaisia, emmekä pakanasyntyisiä; mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lainteoista.
- Anonyymi
Kaikki Gal. seurakuntaan liitetyt olivat saaneet kasteessa synnit anteeksi, siksi he olivat pelastuneita.
Kristukseen kastettuja alettiin kutsua uskoviksi, kreikaksi "pistos". Siksi alettiin puhua, että usko ja uskovaisuus pelastaa, koska Raamatun mukaan pelastus tapahtuu kasteessa Jumalan pestessä synnit pois ja katkaistessa perisynnin kirouksen kasteessa.
Lyydiatakin kutsuttiin vasta kastekäskyn kuultuaan ja sitä toteltuaan koko perheen kastamisen jälkeen alettiin puhutela uskovaiseksi.
"ottaa vaarin" tarkoitta totella, mitä käskettiin tekemään "anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi, sinä ja sinun perhekuntasi"
14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
15 Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki Gal. seurakuntaan liitetyt olivat saaneet kasteessa synnit anteeksi, siksi he olivat pelastuneita.
Kristukseen kastettuja alettiin kutsua uskoviksi, kreikaksi "pistos". Siksi alettiin puhua, että usko ja uskovaisuus pelastaa, koska Raamatun mukaan pelastus tapahtuu kasteessa Jumalan pestessä synnit pois ja katkaistessa perisynnin kirouksen kasteessa.
Lyydiatakin kutsuttiin vasta kastekäskyn kuultuaan ja sitä toteltuaan koko perheen kastamisen jälkeen alettiin puhutela uskovaiseksi.
"ottaa vaarin" tarkoitta totella, mitä käskettiin tekemään "anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi, sinä ja sinun perhekuntasi"
14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
15 Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.Murhamieskin pelastui vasta kun Jumala pesi kasteessa synnit pois.
Ap. t. 22:16
Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
Jumala pesee Kristillisessä kasteessa synnit pois ja siitä seuraa pelastus ja hyvä omatunto.
Kasteessa synneistä pestyyn sydämeen Jumala vuodattaa sen uskon Hengen lahjan.
- Anonyymi
Parhamiin Azusakadulla vuodatettu henki sytytti ja synnytti koko helluntailaisuuden henkiliikkeen.
Charles Fox Parham
Charles Fox Parham (4. kesäkuuta 1873 – 29. tammikuuta 1929) oli yhdysvaltalainen saarnaaja. Hän oli keskeinen henkilö nykyisen helluntailaisuuden muodostumisessa,
ja häntä pidetään sen perustajana. >>Kaikki Gal. seurakuntaan liitetyt olivat saaneet kasteessa synnit anteeksi, siksi he olivat pelastuneita.>>
Myös Putin kelpaisi kyseiseen seurakuntaan.- Anonyymi
suomi24 on osallinen kiihottamiseen kansaryhmää vastaan. Luterilais-pakanamessiaaninen ylläpito on lähes kaikkien aloitusten tekijä ja kommenttien lähettäjä. Ylläpidon kautta palstalle postatut kommentit sisältävät vihapuhetta ja panettelua ja solvaamista ja valheellisia väittämiä.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t503287- 151700
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin171631- 341588
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251382Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401302- 611239
Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901085Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221013- 127952