Ostin tässä pari päivää sitten ripsentaivuttimen, siis tällaisen metallisen saksenmallisen. Osaiskohan joku neuvoa selkeesti miten sitä käytetään? Yrittänyt olen vähän joka päin mutta ihan varma en vieläkään oo oikeesta tavasta, vaikka ripsiä olenkin saanut taipumaan :)
Entä taivutatteko sillä myös alaripset? Ja ainahan sanotaan, että ennen ripsiväriä, mutta miten te menettelette? Kuulemma taipuvat paremmin jälkeen.
Sitten ripsipermanentista. Miten ripsipermanentti tehdään ja mitä maksaa? Miltä tulos näyttää ja kauanko pysyy? Suositteletteko?
Ja samat ripsien kestovärjäyksestä. Itselläni on aika pitkät ripset, juuresta tummat mut latvoista vaaleat. Auttaisko värjäys vai eikö se toimi? Joku on kyllä sanonut että mulla niin tummat ripset ettei juuri näkyis.
Ja kun nyt vauhtiin pääsin niin vielä kyselisin Kanebon 38:sta tai muista lämpimällä vedellä poistettavista ripsareista. Ovatko käteviä, kannattaako ostaa? Meneekö poistamiseen paljon aikaa, lähteekö helposti?
Kiitos vastauksista ja hyvää kevättä :)
ripsien taivutus, permanentti ja värjäys
4
1213
Vastaukset
- Missy O
Ai niin, ja unohtui, että kuinka paljon ripsien taivuttaminen, kestovärjäys ja permanenttaaminen kuluttavat ripsiä? Uskallanko turvallisin mielin taivutella ja laitella?
- turhan tehnyt
vastaampa kysymykseen jota et edes kyllä esittänytkään :D
älä tee samaa virhettä kuin minä ja osta ripsikiharrinta! ei auta mitään.
- lashY
Taivuta ripset useasta kohtaa, älä vain juuresta - silloin tulee vain äkkijyrkät ripset! :-o Eli käy koko ripsien pituus läpi nipistäen kihartimet kiinni joka kohdassa erikseen. Ei tarvitse puristaa kovin kauan per kohta. Tuloksena kauniisti (ja luonnollisesti) kaartuvat ripset!
Ei, alaripsiä ei taivuteta... En kyllä ymmärrä, miten se onnistuisikaan... ;)
Periaatteessa AINA taivutetaan ennen ripsiväriä, mutta hätä ei lue lakia. Esim. joskus kun lähtee ex tempore bilettämään eikä ehdi meikata uusiksi, niin kevyt painallus ripsentaivuttimilla tekee kummia silmämeikille! (Ripsien taivutus kun tuppaa laskemaan päivän mittaan muun vireystason mukana...)
Ripsipermanentista en tiedä. Itsekin tekisi mieli kokeilla. Eli kommenttia tänne, jos jollain on kokemusta!
Jos sulla on tyvestä tummat ripset, niin kestovärjäyksestä ei varmaan oo kamalasti hyötyä. Itselläni on tyvestä vaaleat ja kärjistä tummat, eli jos en kestovärjäisi, niin tyveen rajauksen ja ripsivärin väliin jäisi aina vaalea "kaistale" - mikä EI näytä hyvältä...
Tuo Kanebon 38 jakaa mielipiteitä. Useat kaverini vannovat sen nimeen, itse en voi sietää! Onhan se ehdottoman sateen- ja itkunkestävä, ja ideahan on ihan loistava... Mutta se on koostumukseltaan tosi märkää, joten se suoristaa taivutukset, harja on tosi harva, joten mulla ainakin menevät ripset klimppeihin (tämähän riippuu omien ripsien laadusta), ja se poistaminen sitten; ei se noin vain liukene 38-asteiseen veteen, vaan irtoaa liuskoina, joita saa sitten nyppiä irti ripsistä ja koko naamasta! :-/- Pinja
Minulle kosmetologi sanoi, että ripsiä voi huoletta värjätä usein (itse käyn neljän viikon välein), sillä ne uusiutuvat niin nopeasti. Joten eivät kärsi samalla lailla värjäyksestä kuin esimerkiksi hiukset.
Ripsipermantti minulla on ollut kerran, se maksoi muistaakseni n. 40 e sisältäen kestovärin ja tulos oli todella kaunis. Ripsiin laitetaan pienet rullat, joiden ympärille ripset sitten kiedotaan. Tulos kesti 3-4 viikkoa, loppuvaiheessa harmiksi koituu se, että kaarevien ripsien sekaan alkaa tulla uusia, suoria ripsiä jolloin osa on piikkisuoria ja osa kaarevia. Tämä tietysti vaatii sitten jo ripsientaivutinta... Mutta tulos oli tosi ihana niin kauan kun se kesti! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan533278Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282939- 1212346
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281442- 111366
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131088- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802