Syötkö sinä turhaan,pitsat ja hampurilaiset ei ole oikeaa ruokaa

Anonyymi-ap

Ennen syömistä' pitää tarkasti ajatella onko oikeasti nälkä,nimittäin JOS syö vain oikeaan nälkään ei liho.
Se pitää olla aivan sudennälkä jos syö eikä niin että syö vain nautinnon takia.Oikean nälän merkkejä on esim heikotus,alhainen verensokeri.

Nämä pitsat yms hampurilaiset joilla monet lihottaa itsensä ei ole oikeaa ruokaa.Nämä sisältää vain rasvaa,vehnäjauhoja joista kumpikin ON lihottavaa ruokaa.

Terveellinen ravinto on juurekset,kasvikset,hedelmät,marjat,vähän lihaa ja kalaa

74

934

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nämä ulkomaalaiset LAIHAT maahanmuuttajat jotka näitä pitsoja ja muuta roskaruokaa tekee tyhmille suomalaisille eivät näitä itse syö ollenkaan.

    • Anonyymi

      MINÄ OLEN LAIHTUNUT TÄNÄ VUONNA 2 KILOA. KÄYN JOKA PÄIVÄ VOIMISTELEMASSA. ALMA

    • Anonyymi

      > Oikean nälän merkkejä on esim heikotus,alhainen verensokeri.

      Pilailijan väärä väite jälleen uudessa aamunavauksessa.

      Oikean nälän tunnusmerkkejä ovat puuttuvat vatsalihakset sekä törröttävät reisi- ja kylkiluut.

      • Anonyymi

        Syötkö sinä oikeaan nälkään.


    • Anonyymi

      Tämä väite ON aivan tosi.Sitä syödään yleensä nautinnon takia ja lihotaan,eikä oikeaan nälkään.

      • Anonyymi

        Pascapuhetta höpöukolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pascapuhetta höpöukolta.

        Miksi sinäkin tulet tänne laihdutussivustolle jos laihduttaminen EI kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinäkin tulet tänne laihdutussivustolle jos laihduttaminen EI kiinnosta.

        Siinä on pieni ristiriita haluaisi olla laihempi,mutta ei halua laihduttaa.
        Sinä et millään pitsojen ja hampurilaisten syönnillä laihdu.


    • Anonyymi

      "Sinä et millään pitsojen ja hampurilaisten syönnillä laihdu."

      Kerro lisää tuosta sadusta?

      Eikö kyse olekaan energiatasoista eli laihtuu, jos kulutus on suurempaa kuin saanti?

      Kaikki kertovat omia satujaan, jota sitten puolustetaan apinan raivolla. Kummaa touhua. Sairasta.

      • Anonyymi

        Siinä on se että nämä pitsat ja hampurilaiset vain lisää nälkää,kun taas peruna ja liha vie nälän tunteen pois tuntikausiksi.Joten laihduttaminen on näillä HUOMATTAVASTI paljon helpompaa.
        Pitsan syönnin jälkeen sinun tekee koko ajan syödä lisää herkkuja.Ennemmin lihot kuin laihdut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on se että nämä pitsat ja hampurilaiset vain lisää nälkää,kun taas peruna ja liha vie nälän tunteen pois tuntikausiksi.Joten laihduttaminen on näillä HUOMATTAVASTI paljon helpompaa.
        Pitsan syönnin jälkeen sinun tekee koko ajan syödä lisää herkkuja.Ennemmin lihot kuin laihdut.

        "Pitsan syönnin jälkeen sinun tekee koko ajan syödä lisää herkkuja.Ennemmin lihot kuin laihdut."

        Ei minun ainakaan tee mieli syödä mitään pizzan päälle, erittäin täyttävää ruokaa.

        Ja pizzassa on hiilihydraatti, proteiini ja rasvajakauma juuri se, mitä virallisissa suosituksissa sanotaan.

        Pizzan annoskoko on se ongelma, ei pizza itsessään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on se että nämä pitsat ja hampurilaiset vain lisää nälkää,kun taas peruna ja liha vie nälän tunteen pois tuntikausiksi.Joten laihduttaminen on näillä HUOMATTAVASTI paljon helpompaa.
        Pitsan syönnin jälkeen sinun tekee koko ajan syödä lisää herkkuja.Ennemmin lihot kuin laihdut.

        Riippuuhan se siitä mitä lätyn päälle laittaa. Ei kaikki pizzat ole samaa kaliiberia. Vege on kevyempi ja samoin tonnikala.
        Ja tosiaan pizzan jälkeen ei ole nälkä aikoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuuhan se siitä mitä lätyn päälle laittaa. Ei kaikki pizzat ole samaa kaliiberia. Vege on kevyempi ja samoin tonnikala.
        Ja tosiaan pizzan jälkeen ei ole nälkä aikoihin.

        Toki riippuu mitä siinä päällä on, mutta jos on ns lihapizza niin ainakaan finelin mukaan ei noissa ihan mahdottoman isoja eroja ole energian kanssa.


    • Anonyymi

      Kyllä se pihvi siellä hampurilaisessa on ihan samanlainen kuin "oikeassakin" ruuassa. Höysteenä on salaattia ja vihanneksia mausteiden kera, majoneesikin on pääosin kananmunaa. Hampurilaisen saa myös ruisleivällä, jolloin leipää on vähemmän ja terveellisempää. On tyhmää syödä joku kerroshampurilainen jossa on valtavasti vehnäpullaa.

      Kunnollinen aito pizza on ohutpohjainen, paksuus alle 2 mm, siinä ei ole paljoakaan vehnäjauhoja. Pizzatyypin oikein valitsemalla juustoa ei ole kovin paljon ja muuten täytteet ovat "oikeaa" ruokaa. Pannupizza ei ole oikea pizza vaikka jotkut pizzeriat sitä tyrkyttääkin ostajille.

      • Anonyymi

        Juuri näin.

        Pizzan syömisessä isoin ongelma on annoskoko. Kokonainen pizza painaa jotain 500g paikkeilla. Puoletkin olisi energiamäärältään jo liikaa useimmille. Lisäksi jos pizzan kanssa ottaa limpparia, tulee ihan turhaa sokeria.

        Sama pätee hampurilaisiin. Ei se itse hampurilainen niin vaarallinen ole, mutta sen kanssa juotu limppari ranskalaiset perunat, joiden kanssa vedetään aimo annos ketsuppia, joka on oikeastaan maustettua sokeria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin.

        Pizzan syömisessä isoin ongelma on annoskoko. Kokonainen pizza painaa jotain 500g paikkeilla. Puoletkin olisi energiamäärältään jo liikaa useimmille. Lisäksi jos pizzan kanssa ottaa limpparia, tulee ihan turhaa sokeria.

        Sama pätee hampurilaisiin. Ei se itse hampurilainen niin vaarallinen ole, mutta sen kanssa juotu limppari ranskalaiset perunat, joiden kanssa vedetään aimo annos ketsuppia, joka on oikeastaan maustettua sokeria.

        Perusketsupissa on noin 10 - 15 g sokereita/100 g.

        Tomaattipyreessä on saman verran sokeria - siis suoraan tomaatista ilman mitään lisäaineita.

        Jos ketsuppia käyttää annokseen 30 grammaa, sokeria saa kerralla jopa 3 - 5 grammaa eli 1 - 2 sokeripalaa. Hui kauhia!

        Ketsuppia saa myös ilman lisättyä sokeria sekä vähäsuolaisena tai suolattomana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perusketsupissa on noin 10 - 15 g sokereita/100 g.

        Tomaattipyreessä on saman verran sokeria - siis suoraan tomaatista ilman mitään lisäaineita.

        Jos ketsuppia käyttää annokseen 30 grammaa, sokeria saa kerralla jopa 3 - 5 grammaa eli 1 - 2 sokeripalaa. Hui kauhia!

        Ketsuppia saa myös ilman lisättyä sokeria sekä vähäsuolaisena tai suolattomana.

        Tomaattipyree laimennetaan öljyllä ja vedellä. Pyree on tiivistettä ja siinä palautetaan alkuperäinen neste osaksi takaisin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin.

        Pizzan syömisessä isoin ongelma on annoskoko. Kokonainen pizza painaa jotain 500g paikkeilla. Puoletkin olisi energiamäärältään jo liikaa useimmille. Lisäksi jos pizzan kanssa ottaa limpparia, tulee ihan turhaa sokeria.

        Sama pätee hampurilaisiin. Ei se itse hampurilainen niin vaarallinen ole, mutta sen kanssa juotu limppari ranskalaiset perunat, joiden kanssa vedetään aimo annos ketsuppia, joka on oikeastaan maustettua sokeria.

        Pitsassa on noin 250 kcal per 100 g ja painoakin reilusti niin ei ole suositeltavaa syötävää laihduttajalle. Toki jos korvaa ruuan parilla viipaleella pitsaa ja vaikkapa kahvilla niin lienee ok silloin tällöin.

        Perushampurilaisessa on noin 250 kcal ja sitä koskee sama kuin pitsaa. Itse syön lähinnä reissussa aamiaisena kahvin kanssa.


      • Anonyymi

        "On tyhmää syödä joku kerroshampurilainen jossa on valtavasti vehnäpullaa."

        On jonkun mielestä tyhmää käydä yleensäkin pikaruokapaikoissa. Jos laihduttaa

        Täysjyväpulla ei poikkea juuri vehnäpullasta, vaikka on tummempi väri, se on lähinnä kosmeettista.

        Esim kaupan "100%" ruisleipä on todellisuudessa vehnäleipää jossa on alle puolet ruista. Lukekaa pussin kyljestä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Pitsassa on noin 250 kcal per 100 g ja painoakin reilusti niin ei ole suositeltavaa syötävää laihduttajalle. Toki jos korvaa ruuan parilla viipaleella pitsaa ja vaikkapa kahvilla niin lienee ok silloin tällöin.

        Perushampurilaisessa on noin 250 kcal ja sitä koskee sama kuin pitsaa. Itse syön lähinnä reissussa aamiaisena kahvin kanssa.

        "Toki jos korvaa ruuan parilla viipaleella pitsaa ja vaikkapa kahvilla niin lienee ok silloin tällöin."

        Eikö sinun maailmassa pizza ole ruoka?


      • Anonyymi

        "Pannupizza ei ole oikea pizza vaikka jotkut pizzeriat sitä tyrkyttääkin ostajille."

        Kyllä pannupizzaa italiassakin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perusketsupissa on noin 10 - 15 g sokereita/100 g.

        Tomaattipyreessä on saman verran sokeria - siis suoraan tomaatista ilman mitään lisäaineita.

        Jos ketsuppia käyttää annokseen 30 grammaa, sokeria saa kerralla jopa 3 - 5 grammaa eli 1 - 2 sokeripalaa. Hui kauhia!

        Ketsuppia saa myös ilman lisättyä sokeria sekä vähäsuolaisena tai suolattomana.

        "Perusketsupissa on noin 10 - 15 g sokereita/100 g."

        Fineli väittää 19,2 g

        "Tomaattipyreessä on saman verran sokeria - siis suoraan tomaatista ilman mitään lisäaineita."

        Fineli väittää 7,8 g

        "Jos ketsuppia käyttää annokseen 30 grammaa, sokeria saa kerralla jopa 3 - 5 grammaa eli 1 - 2 sokeripalaa. Hui kauhia!"

        Oma vakioannokseni hampurilaisateriassa on 60 g ketsuppia, sillä määrällä saa juuri ranskalaiset syötyä.

        Tuleehan siitä jo 12 grammaa sokeria. Jos kuorruttaa aina "kaiken" ketsupilla (sellaisiakin ihmisiä on), niin tuosta tulee monta kilogrammaa vuositasolla.

        Satunnaiskäytössä tuo nyt ei niin vakavaa ole. olen itse pyrkinyt pudottamaan sokerin määrää ja olen onnistunut siinä noin 60%, mutta vieläkin menee liikaa. Siitä ehkä tämä kommentointini...


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Pitsassa on noin 250 kcal per 100 g ja painoakin reilusti niin ei ole suositeltavaa syötävää laihduttajalle. Toki jos korvaa ruuan parilla viipaleella pitsaa ja vaikkapa kahvilla niin lienee ok silloin tällöin.

        Perushampurilaisessa on noin 250 kcal ja sitä koskee sama kuin pitsaa. Itse syön lähinnä reissussa aamiaisena kahvin kanssa.

        Olen pudottanut 30kg pizzaa(kin) syömällä. Eli on se mahdollista, mutta aika tarkkaanhan noita energioita saa laskeskella. Kokonaisen pizzan syöminen oli ja on edelleenkin, minulle, 75% päivän energiantarpeesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen pudottanut 30kg pizzaa(kin) syömällä. Eli on se mahdollista, mutta aika tarkkaanhan noita energioita saa laskeskella. Kokonaisen pizzan syöminen oli ja on edelleenkin, minulle, 75% päivän energiantarpeesta.

        Itsekin syön satunnaisesti pitsaa ja paino laskee mutta kun en pidä ruuan pois heittämisestä niin ainut hyvä aika syödä pitsaa on lauantai-iltana ja kahdessa erässä eli illalla puolet ja aamulla loput kahvin kanssa. Puolikkaassa pitsassa on ehkä 750 kcal eli koko päivän ruuasta tulee sitten kuitenkin maltillisesti energiaa. Lauantai on vaan mulla yleensä kavereillavierailupäivä tai kesällä olen mökillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "On tyhmää syödä joku kerroshampurilainen jossa on valtavasti vehnäpullaa."

        On jonkun mielestä tyhmää käydä yleensäkin pikaruokapaikoissa. Jos laihduttaa

        Täysjyväpulla ei poikkea juuri vehnäpullasta, vaikka on tummempi väri, se on lähinnä kosmeettista.

        Esim kaupan "100%" ruisleipä on todellisuudessa vehnäleipää jossa on alle puolet ruista. Lukekaa pussin kyljestä.

        Pakkausmerkintöjä lukemalla selviää kyllä mitkä leivät ovat myös todellisuudessa 100 % täysjyväruista (tai kauraa). Täysjyvä on kuorineen jauhettua viljaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Perusketsupissa on noin 10 - 15 g sokereita/100 g."

        Fineli väittää 19,2 g

        "Tomaattipyreessä on saman verran sokeria - siis suoraan tomaatista ilman mitään lisäaineita."

        Fineli väittää 7,8 g

        "Jos ketsuppia käyttää annokseen 30 grammaa, sokeria saa kerralla jopa 3 - 5 grammaa eli 1 - 2 sokeripalaa. Hui kauhia!"

        Oma vakioannokseni hampurilaisateriassa on 60 g ketsuppia, sillä määrällä saa juuri ranskalaiset syötyä.

        Tuleehan siitä jo 12 grammaa sokeria. Jos kuorruttaa aina "kaiken" ketsupilla (sellaisiakin ihmisiä on), niin tuosta tulee monta kilogrammaa vuositasolla.

        Satunnaiskäytössä tuo nyt ei niin vakavaa ole. olen itse pyrkinyt pudottamaan sokerin määrää ja olen onnistunut siinä noin 60%, mutta vieläkin menee liikaa. Siitä ehkä tämä kommentointini...

        "Satunnaiskäytössä tuo nyt ei niin vakavaa ole."

        No ei todellakaan,

        Jos nappaa silloin tällöin purkillisen Cokista, saa yhdestä annoksesta noin 35 grammaa sokeria, joka vastaa siis noin 14 sokeripalaa. Ketsupin sisältämä sokeri on huonoimmillaankin siis kovin vaatimatonta.

        Jos tuota sokeria pelkää, mutta tykkää ketsupin mausta, voi Meiran, Heinzin tai Felixin (tai muista) valikoimasta löytää itselleen sopivan viilatun version. Osassa tuotteista ei ole lainkaan lisättyä sokeria, jolloin sokerin määrä jää alle 5 g/100 g.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Pitsassa on noin 250 kcal per 100 g ja painoakin reilusti niin ei ole suositeltavaa syötävää laihduttajalle. Toki jos korvaa ruuan parilla viipaleella pitsaa ja vaikkapa kahvilla niin lienee ok silloin tällöin.

        Perushampurilaisessa on noin 250 kcal ja sitä koskee sama kuin pitsaa. Itse syön lähinnä reissussa aamiaisena kahvin kanssa.

        Olen tykästynyt erääseen kaupoissa myytävään tuorepizzaan joka on tuollainen perinteinen hyvin ohutpohjainen. Pizza on aika iso, mutta ohuen pohjan vuoksi se painaa 370 g. MUTTA koko pizza on minulle vähän liikaa, joten jaan sen 6 sliceen. Syön kerrallaan pari palasta josta ei kasaannu liikaa kaloreita (265, hiilihydraatteja 26,3 ja rasvaa 10,7 g).


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Pitsassa on noin 250 kcal per 100 g ja painoakin reilusti niin ei ole suositeltavaa syötävää laihduttajalle. Toki jos korvaa ruuan parilla viipaleella pitsaa ja vaikkapa kahvilla niin lienee ok silloin tällöin.

        Perushampurilaisessa on noin 250 kcal ja sitä koskee sama kuin pitsaa. Itse syön lähinnä reissussa aamiaisena kahvin kanssa.

        Pizzoissa on eroja, Kotipizza mediumkoko:
        - Perfetta 832 kcal
        - Mozzarella 930 kcal
        - Berlusconi 991 kcal
        - Lihamestari 1317 kcal
        - Texas Monster 1732 kcal


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toki jos korvaa ruuan parilla viipaleella pitsaa ja vaikkapa kahvilla niin lienee ok silloin tällöin."

        Eikö sinun maailmassa pizza ole ruoka?

        "Eikö sinun maailmassa pizza ole ruoka?"

        - Pari pizzaviipaletta ei ole ateria.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pakkausmerkintöjä lukemalla selviää kyllä mitkä leivät ovat myös todellisuudessa 100 % täysjyväruista (tai kauraa). Täysjyvä on kuorineen jauhettua viljaa.

        Kuorineen mutta ilman akanaa. Jos leivän sanotaan olevsn 100% ruista niin niin se on sitä, ruisleivässä on taasen enemmän kuin puolet ruista.

        Justiinsa ostin kuorimatonta kauraa akanan kanssa. Hirveä etsiminen oli.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pizzoissa on eroja, Kotipizza mediumkoko:
        - Perfetta 832 kcal
        - Mozzarella 930 kcal
        - Berlusconi 991 kcal
        - Lihamestari 1317 kcal
        - Texas Monster 1732 kcal

        Kannattaa katsoa energiaa per 100 g mutta pahempiakin löytyy kuin tuo 250 kcal per 100 g. Texas monster voi hyvinkin olla 600 g ja mozzarella 400 g tms.. Itse en erinoisesti pidä Kotipitsan pitsoista ja kun kaveritkaan eivät tykkää niin harvemmin siellä tulee käytyä. Chalupan aikana useammin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tykästynyt erääseen kaupoissa myytävään tuorepizzaan joka on tuollainen perinteinen hyvin ohutpohjainen. Pizza on aika iso, mutta ohuen pohjan vuoksi se painaa 370 g. MUTTA koko pizza on minulle vähän liikaa, joten jaan sen 6 sliceen. Syön kerrallaan pari palasta josta ei kasaannu liikaa kaloreita (265, hiilihydraatteja 26,3 ja rasvaa 10,7 g).

        Minä jaan saman pizzan kahdeksaan osaan jotka laitan pakastimeen ja otan sieltä tarvittaessa, yksi tai kaksi palaa kerrallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pizzoissa on eroja, Kotipizza mediumkoko:
        - Perfetta 832 kcal
        - Mozzarella 930 kcal
        - Berlusconi 991 kcal
        - Lihamestari 1317 kcal
        - Texas Monster 1732 kcal

        Paljonko nuo energiamäärät on per 100g, se kertoisi enemmän pizzan energiamäärästä kuin koko annoksen könttäenergia.

        Saattaapi erot meinaan pienentyä aika merkittävästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eikö sinun maailmassa pizza ole ruoka?"

        - Pari pizzaviipaletta ei ole ateria.

        "Pari pizzaviipaletta ei ole ateria."

        Wikipedia : Ateria on syömishetki, jolloin nautitaan ruokaa.

        Wikipedia kertoo myös että ruoka on varsinkin syötäväksi varattua tai valmistettua ihmisten tai eläinten ravintoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pizzoissa on eroja, Kotipizza mediumkoko:
        - Perfetta 832 kcal
        - Mozzarella 930 kcal
        - Berlusconi 991 kcal
        - Lihamestari 1317 kcal
        - Texas Monster 1732 kcal

        Netissä oli jollain sivulla että Texas monster sisältäisi 380 kcal per 100 g mutta en oikein usko tuohon kun meetvurstissa on 370 kcal/100 g.

        100 g meetvurstia, 100 g juustoa ja 100 g vehnäleipää tuottaisi 1000 kcal ja pitsassa on muutakin. Harmi kun Kotipitsan sivuilla ei ole tuon painoa mutta hinta on 15.90 € ja tuplapepperoni on 11.90 € ja tuo kuvastanee aika pitkälti painoeroa. Tuplapepperonissa energiaa reilut 1000 kcal.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eikö sinun maailmassa pizza ole ruoka?"

        - Pari pizzaviipaletta ei ole ateria.

        "Pari pizzaviipaletta ei ole ateria."

        Ei kun kysyin että eikö pizza ole sinun maailmassa ruoka. En puhunut ateriasta. Mutta kun nyt kirjoitit noin, niin eikö pizzan pala 2 kpl ole maailmassasi myöskään ateria? Mitä se sitten on? Mikä sinun maailmassa on ruoka ja mikä ateria? Mikä tekee pizzasta ei ruuan ja ei aterian?


    • Anonyymi

      Pitsat on niin paskaa ruokaa että niitä ei kannata laihduttajan syödä ollenkaan koska niillä nälkä vain lisääntyy.Se tarkoittaa käytännössä sitä että herkkuja pitää syödä sitten koko ajan ja se LIHOTTAA
      Niitä ei kannata syödä edes painonhallinnan aikan kuin korkeintaan kerran kuukaudessa.
      Kylläisyysaste perunaruokaan verrattuna on huomattavan suuri.

      • Anonyymi

        Näin on. Lidlin hedelmätoffee on paljon suositeltavampaa.


      • Anonyymi

        Siis pieni eikä suuri


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis pieni eikä suuri

        Ruuan tehtävä on PITÄÄ KYLLÄISENÄ tuntikausia,mutta jos se päinvastoin pistää sinut koko ajan syömään lisää ja lisää LIHOT.

        Jatkuva nälkä ja syömisen himo JOHTUU tästä paskaruuasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruuan tehtävä on PITÄÄ KYLLÄISENÄ tuntikausia,mutta jos se päinvastoin pistää sinut koko ajan syömään lisää ja lisää LIHOT.

        Jatkuva nälkä ja syömisen himo JOHTUU tästä paskaruuasta.

        Jos syöt pottuja,saattaa mennää 10 tuntiakin että tulee uudestaan nälkä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruuan tehtävä on PITÄÄ KYLLÄISENÄ tuntikausia,mutta jos se päinvastoin pistää sinut koko ajan syömään lisää ja lisää LIHOT.

        Jatkuva nälkä ja syömisen himo JOHTUU tästä paskaruuasta.

        "Ruuan tehtävä on PITÄÄ KYLLÄISENÄ tuntikausia,mutta jos se päinvastoin pistää sinut koko ajan syömään lisää ja lisää LIHOT."

        Jos koettaa syödä omenan tai paljasta puuroa jotka kulkee nopeasti ruuansulatuksen läpi, (omena muistaakseni puolessa tunnissa.) niin nälkä tulee nopeasti. Eri asia on juuston kanssa. Muttei kai em. sentään ole "paskaruokaa"? Rasvainen on hitaasti sulavaa ja pizzahan sitä just on mikä tosi kauan pitää kylläisenä. Puurokin toimii paremmin voisilmän kanssa. Ja on aikas hyvää 🙂

        Muistan kun olin pitkällä matkalla kun kokeilin ketoilua niin mulla oli matkaeväänä vain juustokuutioita, kahvia ja vettä. Matka kesti 9 h. Hyvin pärjäsi. Vielä kesti siitä pari tuntia että pääsi aterioimaan.

        Joku vois ihmetellä että eikö puurottomasta tai yleensä ketoruokavaliosta tule ummetusta mutta mulla ainakaan suolet ei ole olleet tukossa ikinä. Päin vastoin.

        Ja pizzan paskaruuaksi nimittäminen on outoa ja loukkaa Italian ruokakulttuuria. Sama jos sanoisi kalakukkoa paskaruuaksi. Jos on saanut jotain korttelikebappilan versiota pizzasta niin se ei kerro oikeasta pizzasta mitään.

        T kn


    • Anonyymi

      Tuo on kyllä ihan totta oikeasti.

    • Anonyymi

      Onko ne leikkiruokaa, vähän niin kuin monopolirahat kaupan kassalla?

      Missä vaiheessa pitsa ja hampurilainen vaihtuvat oikeaksi ruuaksi? Kun liha vaihtuu perunaksi, juusto porkkanaksi ja jauho pähkinöiksi, vai?

    • Anonyymi

      jos ei ole rahaa syödä kuin suklaata, perunat liian kalliita karkit halpoja, mitä sitte3n mistä ke34ksitän rahaa jotta voisi syöedä juure3ksiakin vfälillä.

      ;isstä sqisi kät34eistä juureksiin niin, kerro sinä?

      • Anonyymi

        Voisit vaikka kokeilla mennä töihin.


      • Anonyymi

        ;isstä sqisi kät34eistä juureksiin niin, kerro sinä?

        Mininkä laihduttaja juureksia tarviaa???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ;isstä sqisi kät34eistä juureksiin niin, kerro sinä?

        Mininkä laihduttaja juureksia tarviaa???

        Ehk quit knntts menn pikmmicin suomn kiel kurssille?


    • Anonyymi

      > Netissä oli jollain sivulla että Texas monster sisältäisi 380 kcal per 100 g mutta en oikein usko tuohon kun meetvurstissa on 370 kcal/100 g.

      Monsterin paino taitaa olla reilusti yli 500 grammaa....?! Texas Monsterissa on 1730 kaloria, rasvaa 82 g, proteiinia 90 g ja hiilihydraattia 156 g.

      Tuo riittää joillekin laihduttajille koko päiväksi, joillekin on jo liikaa eli jopa puolikas voisi riittää. Mukaan vihannesta ja salaattia, ei ollenkaan huono valinta.

      Monsterista saa rakennettua myös vähärasvaisen proteiiniversion (kananpoika, kinkku. katkarapu, tonnikala jne.), jossa rasvaa on alle 50 g ja proteiinia 110 g - energiaa alle 1500 kcal.

      Ongelmaksi voi muodostua kyllä liika suola.

      • Anonyymi

        Kotipizzan tarjonnassa Zorbas sisältää puolet vähemmän kaloreita ja suolaa kuin tuo jötkäle-monsteri, Jotain 900 kcal. Ei noilla Monstereilla ole juuri tekemistä oikean pizzan kanssa. Oikea pizza on keveä ja rapea. Liiat täytteet tekee pohjan veteläksi.

        Täytteillä on tosiaan väliä.

        Onkin mielenkiintoista kun tein ketopizzaa niin kalorit oli jotain 800 ja laitoin paljon juustoa kun tyhjensin raaastepussin pohjat. HH vain 9 g koko lätyssä. Helposti voi tuosta vähentää 200 kcal kun laittaa normijuustot.


        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotipizzan tarjonnassa Zorbas sisältää puolet vähemmän kaloreita ja suolaa kuin tuo jötkäle-monsteri, Jotain 900 kcal. Ei noilla Monstereilla ole juuri tekemistä oikean pizzan kanssa. Oikea pizza on keveä ja rapea. Liiat täytteet tekee pohjan veteläksi.

        Täytteillä on tosiaan väliä.

        Onkin mielenkiintoista kun tein ketopizzaa niin kalorit oli jotain 800 ja laitoin paljon juustoa kun tyhjensin raaastepussin pohjat. HH vain 9 g koko lätyssä. Helposti voi tuosta vähentää 200 kcal kun laittaa normijuustot.


        T kn

        > Oikea pizza on keveä ja rapea.

        Onko näin, missä näin säännellään?

        Saako oikeassa pitsassa olla ananasta tai banaania?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Oikea pizza on keveä ja rapea.

        Onko näin, missä näin säännellään?

        Saako oikeassa pitsassa olla ananasta tai banaania?

        Ananas EI kuulu pitasaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Oikea pizza on keveä ja rapea.

        Onko näin, missä näin säännellään?

        Saako oikeassa pitsassa olla ananasta tai banaania?

        EU on antanut nimisuojia monille ruoille. Mm. karjanpiirakka pitää valmistaa määrätyllä tavalla, muuten sitä ei saa sanoa karjalanpiirakaksi.

        Pisoista ainakin Pizza Napoletana pitää valmistaa EU:n vahvistamalla tavalla (Aito perinteinen tuote (APT)). Ohje on suomeksi täällä (aukeaa hitaasti): https://eur-lex.europa.eu/legal-content/FI/TXT/HTML/?uri=CELEX:52016XC0518(04)&from=EN


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Oikea pizza on keveä ja rapea.

        Onko näin, missä näin säännellään?

        Saako oikeassa pitsassa olla ananasta tai banaania?

        "Onko näin, missä näin säännellään?"

        Italialaisessa keittiössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Onko näin, missä näin säännellään?"

        Italialaisessa keittiössä.

        Heh, hyvä vitsi!

        Napolissa, Roomassa, New Yorkissa vai Bostonissa?

        Italia on iso maa ja päättää juuri ja juuri omista asioistaan. Pizzaa osataan tehdä useissa eri paikoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, hyvä vitsi!

        Napolissa, Roomassa, New Yorkissa vai Bostonissa?

        Italia on iso maa ja päättää juuri ja juuri omista asioistaan. Pizzaa osataan tehdä useissa eri paikoissa.

        Ei tehdä valmistaikinasta kuten kaikki suomalaiset karvakäsipitseriat tai joku Kotipizza.

        Suomessa on ainskin yksi paikka mistä saa hyvää pitsaa. Pronto. Ital.omistaja. Esim heidän levypitsa oli herkulliista kun söin palan rautatieasemalla. On sellanen pieni keveä pala noin puolen arkin kirjekuoren kokoinen . Siinä ei ole juuri muuta päällä kuin vähän mozzarellaa ja tulista salamia ja olikohan hippu basilikaa. Siinä maistui hyvä oliiviöljy, sitä pitsaan laitetaan oikeasti päälle kun otetaan uunista. Eri makuja on paljon mutta kunnon pitsan merkki on ettei makuja sotkita. Mun yksi opettaja Italiasta kertoi että pitsaan ei kuulu missään nimessä jauhelihatkaan eikä täytteitä saa olla useita. .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, hyvä vitsi!

        Napolissa, Roomassa, New Yorkissa vai Bostonissa?

        Italia on iso maa ja päättää juuri ja juuri omista asioistaan. Pizzaa osataan tehdä useissa eri paikoissa.

        New York ja Boston ei ole Italiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, hyvä vitsi!

        Napolissa, Roomassa, New Yorkissa vai Bostonissa?

        Italia on iso maa ja päättää juuri ja juuri omista asioistaan. Pizzaa osataan tehdä useissa eri paikoissa.

        Niin mutta kyllä tällä foorumilla tiedetään mikä on OIKEIN ja HYVÄÄ, ja mikä on VÄÄRIN ja PAHAA.

        Pizzan pitää olla juuri sellaista kuin sen pitää olla. Ei mitään muuta.

        Kun leipä kerran tehdään petusta, muita tapoja ei silloin ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta kyllä tällä foorumilla tiedetään mikä on OIKEIN ja HYVÄÄ, ja mikä on VÄÄRIN ja PAHAA.

        Pizzan pitää olla juuri sellaista kuin sen pitää olla. Ei mitään muuta.

        Kun leipä kerran tehdään petusta, muita tapoja ei silloin ole.

        Paras leipä on pettuleipä. Ohuinen, rapea ja ilman täytteitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        New York ja Boston ei ole Italiassa.

        Ensimmäinen pizza valmistettiin 7000 vuotta sitten Sardiniassa, kun taas Amerikassa ensimmäinen pizza valmistettiin 1800-luvun lopussa ja Suomessa ehkä 1970-luvulla.

        https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_pizza


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäinen pizza valmistettiin 7000 vuotta sitten Sardiniassa, kun taas Amerikassa ensimmäinen pizza valmistettiin 1800-luvun lopussa ja Suomessa ehkä 1970-luvulla.

        https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_pizza

        T-Ford on paras auto.


    • Anonyymi

      hsmpit ja hampurilaiset. Sokeri. Fazer. Suklaa..... mutta itsellä oli todella kiculias viisaudenhampaan juttu oli röntgeneitä ja mutta nut pystyn syömään hyiin ei kipuja, mutta pitäää tarkastus silti..

    • Anonyymi

      Nälkä ei poistu syömällä. Sitä vain siirretään. Pitää syödä ennen kuin tulee se hevosennälkä. Jos odottaa hevosennälkää, sitten tyjenee koko jääkaaappi kerralla ja lihoo.

      • Anonyymi

        "Nälkä ei poistu syömällä. "

        Millä se mielestäs mahtaa poistua?


      • Anonyymi

        Ei se niin ole.Laihduttahan pitää olla syömättä mahdollisimman pitkään muuten et laihdu ja sitten kun syöt ruoka pitää olla vähäkalorista terveellistä ruokaa
        Et nää muuten laihdu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nälkä ei poistu syömällä. "

        Millä se mielestäs mahtaa poistua?

        Syömällä voi siirtää nälkää 3-5 tuntia eteenpäin. Kyllä se sieltä tulee yhtä varmasti kuin kusihätä..


    • Anonyymi

      Väärin, syödä pitää ennen kuin tulee nälkä. Säännöllinen ja viisi kertaa vuorokaudessa oikein syöminen on oleellinen painonhallinnassa ja terveydelle.

      • Anonyymi

        Kannattaa välillä tutkailla tuntemuksiaan. Syökö nälkään vai tunnetilaan. Nälkää ei saa pelätä, mutta tarkoitus ei ole kituuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa välillä tutkailla tuntemuksiaan. Syökö nälkään vai tunnetilaan. Nälkää ei saa pelätä, mutta tarkoitus ei ole kituuttaa.

        "Kannattaa välillä tutkailla tuntemuksiaan. Syökö nälkään vai tunnetilaan. Nälkää ei saa pelätä, mutta tarkoitus ei ole kituuttaa."

        Oikea ravinto pitää kylläisenä ilman välipaloja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kannattaa välillä tutkailla tuntemuksiaan. Syökö nälkään vai tunnetilaan. Nälkää ei saa pelätä, mutta tarkoitus ei ole kituuttaa."

        Oikea ravinto pitää kylläisenä ilman välipaloja.

        Kuten pizza, pasta ja hampurilainen. Se on ihan oikeaa perusravintoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten pizza, pasta ja hampurilainen. Se on ihan oikeaa perusravintoa.

        Ei ole ne on lihottavat paskaruokaa millä Ei lähde nälkä vaan ne lisää nälkää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten pizza, pasta ja hampurilainen. Se on ihan oikeaa perusravintoa.

        Sinusta tulee läski jos niitä syöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinusta tulee läski jos niitä syöt.

        Olen läski jo valmiiksi eli ei haittaa. Minä en myöskään liiku tuntikaupalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen läski jo valmiiksi eli ei haittaa. Minä en myöskään liiku tuntikaupalla.

        Kyllä se haittaa.Lihot vain lisää ja menet huonoon kuntoon.Elämänlaatu on laihalla parempaa.


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      71
      3309
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      558
      3117
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      38
      2563
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2032
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      310
      1842
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1835
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      10
      1702
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      121
      1383
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1241
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1228
    Aihe