Helluntailaiset tarkoittavat "uskolla" milloin mitäkin

Anonyymi-ap

KRISTITYT TARKOITTAVAT PELASTAVALLA SYDÄMEN USKOLLA KASTEEN LAHJAN PYHÄN HENGEN YHTEYTTÄ IHMISEN JA JUMALAN VÄLILLÄ.

Gal. 5:22

Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, USKO, hiljaisuus, puhtaus.

45

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      2. Kor. 4:13

      "Meillä on sama USKON HENKI, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun."

      Apt.2

      37 Kuullessaan tämän kaikki tunsivat piston sydämessään, ja he sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Veljet, mitä meidän pitää tehdä?"

      38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta SYNTINNE annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte LAHJAKSI Pyhän Hengen.

      39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän LAPSIA ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
      40 Pietari jatkoi vielä puhettaan. Hän vetosi heihin ja kehotti: "Antakaa PELASTAA itsenne, ettette hukkuisi TÄMÄN kieroutuneen sukupolven mukana."

      Jeesuksen paluuta odotettiin silloin elävien ihmisten elinaikana, joten kasteella eli pelastuksella oli kova kiire. Ensimmäisen päivän aikana kastettiin heti 3000 ihmistä pelastukseen.

    • Anonyymi

      Ylläpito sabotoi palstaa postaamalla työkseen solvauksia ja hullutuksiaan ja valheitaan palstalle. Ylläpidon tarkoitus on estää kaikki rauhallinen ja oikeamielinen keskustelu ja tuoda tilalle ääriluterilaisuuden opit ja saatanan synagoogan valheet.

    • Anonyymi

      Riivaajatkin uskovat Jeesukseen ja huutavat uskoaan julki.

      Riivaajilta puuttuu fyysinen ruumis, siksi niitä ei voi kastaa vedestä ja Hengestä uudeksi luomukseksi.

    • Uskon olemusta on kiehtovaa pohtia. Linkkaamani kirjoituksen loppupuolella nostan lyhyesti kaksi klassista määritelmää (Akvinolainen; Luther):

      https://juhamikkonen.blogspot.com/2018/05/apostolinen-uskontunnustus-mina-uskon.html

      Voi myös halutessaan kuunnella täältä:

      https://www.youtube.com/watch?v=_An-jGEgTvY

      Vaikka tarkastelen asiaa vapaakirkollisena, Suomen helluntaikirkko ei ole opillisesti ja spiritualiteetiltaan kaukana Suomen Vapaakirkosta. Molemmissa tunnustaudutaan Raamattuun ja Apostoliseen uskontunnustukseen.

      Kaikkea hyvää!

      Juha

      • Anonyymi

        Pelkästä uskosta puhumalla on helppo ihmisiä eksyttää harhaoppisiin uskonlahkoihin, joita tänne on tuotu Amerikasta 100 v. sitten vaikka minkälaisia virityksiä.

        Ihminen voi suullaan uskoa ihan mitä tahansa ja mennä silmät kiiluen uskonsa mukaisesti vaikka heikoille jäille.

        Riivaajatkin tunnustaa suullaan Jeesuksen Korkeimman Jumalan Pojaksi.

        Mark. 5:7

        Ja huutain suurella äänellä sanoi: mitä minun on sinun kanssas, Jesus, korkeimman Jumalan Poika? Minä vannotan sinua Jumalan kautta, ettet minua vaivaisi.

        Ap. t. 16:17

        Tämä noudatti alati Paavalia ja meitä, ja huusi, sanoen: nämät miehet ovat korkeimman Jumalan palveliat, jotka meille autuuden tien ilmoittavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkästä uskosta puhumalla on helppo ihmisiä eksyttää harhaoppisiin uskonlahkoihin, joita tänne on tuotu Amerikasta 100 v. sitten vaikka minkälaisia virityksiä.

        Ihminen voi suullaan uskoa ihan mitä tahansa ja mennä silmät kiiluen uskonsa mukaisesti vaikka heikoille jäille.

        Riivaajatkin tunnustaa suullaan Jeesuksen Korkeimman Jumalan Pojaksi.

        Mark. 5:7

        Ja huutain suurella äänellä sanoi: mitä minun on sinun kanssas, Jesus, korkeimman Jumalan Poika? Minä vannotan sinua Jumalan kautta, ettet minua vaivaisi.

        Ap. t. 16:17

        Tämä noudatti alati Paavalia ja meitä, ja huusi, sanoen: nämät miehet ovat korkeimman Jumalan palveliat, jotka meille autuuden tien ilmoittavat.

        Amerikasta tuotu sitä ja tätä. No mistä se sinun kristillisen kirkon marttiuskonto on tuotu- sylttytehtaalta, sen pakanallisen eksyneen katolisen entisen munkin tarinat. Ei ainakaan sieltä alkuperäiseltä seurakunnan perustukselta, vaan Martti johdatti tämä antisemitismin pakanuuteen sinutkin. Luulet olevasi perustuksella, mutta olet pakanuuden hapattaman uskonnon uhri. Mieti lepopäivääsi, pakanallinen auringonpalvontapäivä!
        Se on perinneopillisesti tekemässä tyhjäksi Jumalan SAnan, jossa alkuperäisessä esiintuodaan Luoja. Vaikka manaat sitä uskontunnustusta, MINÄ USKON ISÄÄN JUMALAAN---- TAIVAAN JA MAAN LUOJAAN!------ No, uskotko? Et eikä kristillisyys usko muuhun kuin pakanallisen kirkkoisien sunnuntaihin, kieltävät jopa uskontunnustuksensa opin. Käsitätkö?
        kristillinen korvausteologia, joka jäljittelee ihmiskäskyisesti juutalaisuutta ja kehuvat ympärileikkaavan marttina poikatyttölapsia kasteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Amerikasta tuotu sitä ja tätä. No mistä se sinun kristillisen kirkon marttiuskonto on tuotu- sylttytehtaalta, sen pakanallisen eksyneen katolisen entisen munkin tarinat. Ei ainakaan sieltä alkuperäiseltä seurakunnan perustukselta, vaan Martti johdatti tämä antisemitismin pakanuuteen sinutkin. Luulet olevasi perustuksella, mutta olet pakanuuden hapattaman uskonnon uhri. Mieti lepopäivääsi, pakanallinen auringonpalvontapäivä!
        Se on perinneopillisesti tekemässä tyhjäksi Jumalan SAnan, jossa alkuperäisessä esiintuodaan Luoja. Vaikka manaat sitä uskontunnustusta, MINÄ USKON ISÄÄN JUMALAAN---- TAIVAAN JA MAAN LUOJAAN!------ No, uskotko? Et eikä kristillisyys usko muuhun kuin pakanallisen kirkkoisien sunnuntaihin, kieltävät jopa uskontunnustuksensa opin. Käsitätkö?
        kristillinen korvausteologia, joka jäljittelee ihmiskäskyisesti juutalaisuutta ja kehuvat ympärileikkaavan marttina poikatyttölapsia kasteessa.

        Siirrytään sitten tutkimaan seurakunnan ja kirkon historiaa sekä korvausteologiaa ja antisemitismiä, jotka ovat lävistäneet kristikuntaa vuosisatojen ajan ja vaikuttavat yhä.

        Monet kansojen kristityt ovat tulkinneet juutalaistemppelin ja Jerusalemin tuhoamisen 70 jKr. merkiksi siitä, että Jumala hylkäsi juutalaiset, koska Jeesus ristiinnaulittiin Jerusalemissa.

        Siten Jumalan lupaukset olisi suunnattu vain seurakunnalle ja kristityille.
        Hadrianuksen kukistaman toisen juutalaiskapinan (133―135) jälkeen
        teologinen ja poliittinen valta siirtyi Jerusalemin juutalaisen, messiaanisen seurakunnan johtajilta, jotka olivat ensimmäisen seurakunnan messiaanisia johtajia.

        Valta siirtyi kansojen kristittyjen johtajien keskuksiin esimerkiksi Aleksandriaan, Roomaan ja Antiokiaan. Se sai varhaiset kirkkoisät antamaan juutalaisvastaisia
        ja antisemitistisiä lausuntoja, kun kristikunta alkoi repiä irti juutalaisia juuriaan evankeliumista ja varhaisista juutalaisuskovista Israelissa.

        Luemme esimerkiksi Barnabaan kirjeestä (100 jKr.)
        Tämä on eri Barnabas kuin Uudessa testamentissa mainittu Barnabas.

        Kirjeen mukaan Jumalan lupaukset eivät enää kuulu juutalaisille.

        "Pitäkää vaari itsestänne älkääkä olko niin kuin jotkut, jotka lisäävät syntitaakkaa ja sanovat: 'Liitto on sekä heidän että meidän.' He ovat menettäneet sen."
        Korvausteologian hitusia on nähtävillä jo Markionin kirjoituksissa 160 jKr.

        Markion pyrki puhdistamaan seurakuntaa "vaarallisista juutalaisista virhekäsityksistä ja vaikutuksista". Juutalaisvastaisia asenteita hiipi varhaisten kirkkoisien ajatteluun ja kirjoituksiin. Heistä yksi oli Irenaeus. Hän kirjoitti 180 jKr.: "Juutalaiset hylkäsivät Jumalan Pojan ja ajoivat Hänet pois, kun he tappoivat hänet. Siksi Jumala on ihan oikein hylännyt heidät ja antanut heidän hedelmänsä viinitarhan ulkopuolella oleville."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siirrytään sitten tutkimaan seurakunnan ja kirkon historiaa sekä korvausteologiaa ja antisemitismiä, jotka ovat lävistäneet kristikuntaa vuosisatojen ajan ja vaikuttavat yhä.

        Monet kansojen kristityt ovat tulkinneet juutalaistemppelin ja Jerusalemin tuhoamisen 70 jKr. merkiksi siitä, että Jumala hylkäsi juutalaiset, koska Jeesus ristiinnaulittiin Jerusalemissa.

        Siten Jumalan lupaukset olisi suunnattu vain seurakunnalle ja kristityille.
        Hadrianuksen kukistaman toisen juutalaiskapinan (133―135) jälkeen
        teologinen ja poliittinen valta siirtyi Jerusalemin juutalaisen, messiaanisen seurakunnan johtajilta, jotka olivat ensimmäisen seurakunnan messiaanisia johtajia.

        Valta siirtyi kansojen kristittyjen johtajien keskuksiin esimerkiksi Aleksandriaan, Roomaan ja Antiokiaan. Se sai varhaiset kirkkoisät antamaan juutalaisvastaisia
        ja antisemitistisiä lausuntoja, kun kristikunta alkoi repiä irti juutalaisia juuriaan evankeliumista ja varhaisista juutalaisuskovista Israelissa.

        Luemme esimerkiksi Barnabaan kirjeestä (100 jKr.)
        Tämä on eri Barnabas kuin Uudessa testamentissa mainittu Barnabas.

        Kirjeen mukaan Jumalan lupaukset eivät enää kuulu juutalaisille.

        "Pitäkää vaari itsestänne älkääkä olko niin kuin jotkut, jotka lisäävät syntitaakkaa ja sanovat: 'Liitto on sekä heidän että meidän.' He ovat menettäneet sen."
        Korvausteologian hitusia on nähtävillä jo Markionin kirjoituksissa 160 jKr.

        Markion pyrki puhdistamaan seurakuntaa "vaarallisista juutalaisista virhekäsityksistä ja vaikutuksista". Juutalaisvastaisia asenteita hiipi varhaisten kirkkoisien ajatteluun ja kirjoituksiin. Heistä yksi oli Irenaeus. Hän kirjoitti 180 jKr.: "Juutalaiset hylkäsivät Jumalan Pojan ja ajoivat Hänet pois, kun he tappoivat hänet. Siksi Jumala on ihan oikein hylännyt heidät ja antanut heidän hedelmänsä viinitarhan ulkopuolella oleville."

        Irenaeus kirjoitti vuoden 181 jKr. tienoilla: "Ne, jotka ylpeilevät kuuluvansa Jaakobin huoneeseen ja Israelin kansaan, ovat menettäneet perintöosuutensa Jumalan armoon."

        Missä niin sanotaan Raamatussa? Nämä olivat varhaisia kirkkoisiä.
        Tuottelias kirjoittaja Origenes perusti korvausteologiansa allegorisen tulkinnan varaan vuonna 250 jKr.

        Esimerkiksi Matt. 15:24:ssä sanotaan, että Jeesus lähetettiin Israelin huoneen kadonneiden lammasten luo. Origenes väitti, etteivät nämä kadonneet lampaat ole juutalaisia! Hän sanoi, että he olivat kristittyjä, jotka kuuluivat taivaalliseen Israeliin.

        Ajan myötä tällaisista asenteista tuli avoimen antisemitismin perusta kristikunnan joillakin sektoreilla. Kaikki juutalainen torjuttiin yrityksenä kaataa ja juutalaistaa seurakunta. Alkuseurakunta oli kiistämättä ytimiään myöten juutalainen.

        Kristillinen kirkko kuvasi sitä silloin "alkukantaiseksi, sivistymättömäksi jäänteeksi muinaisesta pakanallisesta juutalaisuudesta." Vuonna 325 jKr. Konstantinus kutsui koolle Nikean kirkolliskokouksen. Rooman keisari Konstantinus palvoi aurinkojumalaa.

        Oletettavasti hän kääntyi muodollisesti kristinuskoon.
        Hänen hallituskauttaan leimasi liitto pakanauskontojen kanssa. Hän luultavasti vainosi enemmän ihmisiä kuin vainottiin minään muuna ajanjaksona Jerusalemin tuhon jälkeen.
        Kristityt vainosivat satojatuhansia muita kristittyjä. Kristityt tappoivat kristittyjä.

        Ensimmäisellä vuosisadalla Nikean kirkolliskokouksen jälkeen pakanallisuus nousi Rooman valtakunnassa.

        Konstantinus synkronoi Rooman pakanauskonnon ja kristinuskon voittaakseen kansanjoukot puolelleen. Vain vuosi Nikean kirkolliskokouksen koollekutsumisen jälkeen Konstantinus määräsi oman poikansa Crispuksen teloitettavaksi.

        Myöhemmin hän teloitutti vaimonsa Faustan kuumassa vedessä.
        Sitten hän ruoskitutti sisarensa pojan kuoliaaksi ja määräsi sisaren miehen kuristettavaksi. Tämä oli Konstantinus, jota kristityt tukivat.

        Kun Konstantinus kutsui koolle ensimmäisen yleisistunnon Nikean kirkolliskokouksessa vuonna 325 jKr., antisemitismi oli laajalle levinnyttä seurakunnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Irenaeus kirjoitti vuoden 181 jKr. tienoilla: "Ne, jotka ylpeilevät kuuluvansa Jaakobin huoneeseen ja Israelin kansaan, ovat menettäneet perintöosuutensa Jumalan armoon."

        Missä niin sanotaan Raamatussa? Nämä olivat varhaisia kirkkoisiä.
        Tuottelias kirjoittaja Origenes perusti korvausteologiansa allegorisen tulkinnan varaan vuonna 250 jKr.

        Esimerkiksi Matt. 15:24:ssä sanotaan, että Jeesus lähetettiin Israelin huoneen kadonneiden lammasten luo. Origenes väitti, etteivät nämä kadonneet lampaat ole juutalaisia! Hän sanoi, että he olivat kristittyjä, jotka kuuluivat taivaalliseen Israeliin.

        Ajan myötä tällaisista asenteista tuli avoimen antisemitismin perusta kristikunnan joillakin sektoreilla. Kaikki juutalainen torjuttiin yrityksenä kaataa ja juutalaistaa seurakunta. Alkuseurakunta oli kiistämättä ytimiään myöten juutalainen.

        Kristillinen kirkko kuvasi sitä silloin "alkukantaiseksi, sivistymättömäksi jäänteeksi muinaisesta pakanallisesta juutalaisuudesta." Vuonna 325 jKr. Konstantinus kutsui koolle Nikean kirkolliskokouksen. Rooman keisari Konstantinus palvoi aurinkojumalaa.

        Oletettavasti hän kääntyi muodollisesti kristinuskoon.
        Hänen hallituskauttaan leimasi liitto pakanauskontojen kanssa. Hän luultavasti vainosi enemmän ihmisiä kuin vainottiin minään muuna ajanjaksona Jerusalemin tuhon jälkeen.
        Kristityt vainosivat satojatuhansia muita kristittyjä. Kristityt tappoivat kristittyjä.

        Ensimmäisellä vuosisadalla Nikean kirkolliskokouksen jälkeen pakanallisuus nousi Rooman valtakunnassa.

        Konstantinus synkronoi Rooman pakanauskonnon ja kristinuskon voittaakseen kansanjoukot puolelleen. Vain vuosi Nikean kirkolliskokouksen koollekutsumisen jälkeen Konstantinus määräsi oman poikansa Crispuksen teloitettavaksi.

        Myöhemmin hän teloitutti vaimonsa Faustan kuumassa vedessä.
        Sitten hän ruoskitutti sisarensa pojan kuoliaaksi ja määräsi sisaren miehen kuristettavaksi. Tämä oli Konstantinus, jota kristityt tukivat.

        Kun Konstantinus kutsui koolle ensimmäisen yleisistunnon Nikean kirkolliskokouksessa vuonna 325 jKr., antisemitismi oli laajalle levinnyttä seurakunnassa.

        Nikean kirkolliskokoukseen osallistui 318 piispaa, joista yksikään ei ollut juutalainen. Ensimmäinen edikti puolsi "auringon päivän" eli sunnuntain asettamista.

        Edikti annettiin Nikean kirkolliskokouksessa. Tähän asti niin kristityt kuin juutalaisetkin viettivät lepopäivää juutalaisena sapattina Raamatun käskyn mukaisesti yhtenä Herran juhlapäivänä.

        Se muutettiin Nikean kirkolliskokouksessa sunnuntaiksi, kuten me sitä nyt kutsumme.

        Nikean teologinen juutalaisvastaisuus laski perustan -
        myöhempien kirkolliskokousten antisemitistisille päätöksille.
        Antiokian kirkolliskokous (341 jKr.) kielsi kristityiltä yhteisen
        pääsiäisenvieton juutalaisten kanssa.

        Laodikean kirkolliskokous (300-l.) kielsi kristityiltä juutalaisen, raamatullisen sapatin vieton.

        Jotkut kristityt olivat pyhittäneet lauantain ja sunnuntain. Se kiellettiin. Juutalaisilta ei saanut ottaa vastaan matsa-leipää, eikä juutalaisia juhlia saanut viettää.
        Muutos oli radikaali niin Israelille kuin kristikunnallekin.

        Israel karkotettiin maasta, ja se asui diasporassa, hajallaan.
        Juutalaiset ovat alkaneet palata Israeliin vasta sadan viime vuoden aikana. Sen myötä on käynyt ilmi, että kristikunta on ajautunut kauas juutalaisilta juuriltaan.

        Korvausteologia on allegorisoinnin tuotosta.
        Se on myös hirvittävää historiaa, jota juutalaiskansa on kohdannut, kun kirkko vainosi juutalaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nikean kirkolliskokoukseen osallistui 318 piispaa, joista yksikään ei ollut juutalainen. Ensimmäinen edikti puolsi "auringon päivän" eli sunnuntain asettamista.

        Edikti annettiin Nikean kirkolliskokouksessa. Tähän asti niin kristityt kuin juutalaisetkin viettivät lepopäivää juutalaisena sapattina Raamatun käskyn mukaisesti yhtenä Herran juhlapäivänä.

        Se muutettiin Nikean kirkolliskokouksessa sunnuntaiksi, kuten me sitä nyt kutsumme.

        Nikean teologinen juutalaisvastaisuus laski perustan -
        myöhempien kirkolliskokousten antisemitistisille päätöksille.
        Antiokian kirkolliskokous (341 jKr.) kielsi kristityiltä yhteisen
        pääsiäisenvieton juutalaisten kanssa.

        Laodikean kirkolliskokous (300-l.) kielsi kristityiltä juutalaisen, raamatullisen sapatin vieton.

        Jotkut kristityt olivat pyhittäneet lauantain ja sunnuntain. Se kiellettiin. Juutalaisilta ei saanut ottaa vastaan matsa-leipää, eikä juutalaisia juhlia saanut viettää.
        Muutos oli radikaali niin Israelille kuin kristikunnallekin.

        Israel karkotettiin maasta, ja se asui diasporassa, hajallaan.
        Juutalaiset ovat alkaneet palata Israeliin vasta sadan viime vuoden aikana. Sen myötä on käynyt ilmi, että kristikunta on ajautunut kauas juutalaisilta juuriltaan.

        Korvausteologia on allegorisoinnin tuotosta.
        Se on myös hirvittävää historiaa, jota juutalaiskansa on kohdannut, kun kirkko vainosi juutalaisia.

        Augustinus (354―407) piti kristinuskon totuuden jumalallisena osoituksena, että juutalaisten nöyryytys oli kirkon voitto synagogasta.

        Johannes Khrysostomos (354―407) oli kreikkalainen teologi ja Konstantinopolin arkkipiispa.

        Hänen liturgioitaan ja rukouksiaan luetaan yhä ortodoksikirkossa.
        Hän piti kahdeksan tuhoisaa saarnaa Antiokian kirkossa. Saarna 7 jae 1:
        "Vihaan juutalaisia, koska heillä on laki ja he loukkaavat sitä."

        Hän kutsuu juutalaisia murhaajiksi, tuhoajiksi ja riivatuiksi.
        "He osaavat vain tyydyttää nielunsa, juopua, tappaa ja silpoa toisiaan." Hän lausui: "Koska tapoitte Kristuksen ja vuodatitte kallista verta, ei ole enää ennalleenasettamista, armoa eikä puolustusta. Olette tehneet äärimmäisen rikkomuksen. Siksi teitä nyt rangaistaan ankarammin kuin koskaan. Ei Jumala muuten olisi kääntänyt teille selkäänsä niin täysin."

        Khrysostomos ja muut kirkon teologit ovat muovanneet kristittyjen asenteita vuosisatojen ajan, ja se jatkuu yhä. Ja ajatella, hänestä tehtiin pyhimys!

        Kun tultiin 600-luvulle, Messiaan uskoon tulevat juutalaiset pakotettiin sanoutumaan irti juutalaisesta taustastaan ja perinnöstään, ennen kuin heidät suostuttiin kastamaan.

        Visigoottien julistus v. 680―687: "Hylkään kaikki juutalaisuuden riitit.

        Inhoan sen juhla-aikoja ja opinkappaleita, joita aiemmin kunnioitin.
        En vastedes osallistu mihinkään sen riittiin enkä juhlaan enkä entisen erheeni tapoihin.
        Täten lupaan, etten ikinä enää palaa taikauskon oksennukselle."
        Ristiretkeläiset täällä Jerusalemissa kokosivat juutalaisista valtaosan ja ahtoivat heidät suureen puusta rakennettuun synagogaan.
        He lukitsivat ovet ja polttivat synagogan maan tasalle laulaen: "Kristus, palvomme Sinua." Nämä olivat ristiretkeläisiä.
        Siksi en ikinä suosittele, että evankelistat tai uskovat nimeäisivät kokouskampanjoitaan "ristiretkiksi". Sanassa on erittäin ikävä vivahde juutalaisille ja muille, jotka kaatuivat ristiretkeläisten miekkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Augustinus (354―407) piti kristinuskon totuuden jumalallisena osoituksena, että juutalaisten nöyryytys oli kirkon voitto synagogasta.

        Johannes Khrysostomos (354―407) oli kreikkalainen teologi ja Konstantinopolin arkkipiispa.

        Hänen liturgioitaan ja rukouksiaan luetaan yhä ortodoksikirkossa.
        Hän piti kahdeksan tuhoisaa saarnaa Antiokian kirkossa. Saarna 7 jae 1:
        "Vihaan juutalaisia, koska heillä on laki ja he loukkaavat sitä."

        Hän kutsuu juutalaisia murhaajiksi, tuhoajiksi ja riivatuiksi.
        "He osaavat vain tyydyttää nielunsa, juopua, tappaa ja silpoa toisiaan." Hän lausui: "Koska tapoitte Kristuksen ja vuodatitte kallista verta, ei ole enää ennalleenasettamista, armoa eikä puolustusta. Olette tehneet äärimmäisen rikkomuksen. Siksi teitä nyt rangaistaan ankarammin kuin koskaan. Ei Jumala muuten olisi kääntänyt teille selkäänsä niin täysin."

        Khrysostomos ja muut kirkon teologit ovat muovanneet kristittyjen asenteita vuosisatojen ajan, ja se jatkuu yhä. Ja ajatella, hänestä tehtiin pyhimys!

        Kun tultiin 600-luvulle, Messiaan uskoon tulevat juutalaiset pakotettiin sanoutumaan irti juutalaisesta taustastaan ja perinnöstään, ennen kuin heidät suostuttiin kastamaan.

        Visigoottien julistus v. 680―687: "Hylkään kaikki juutalaisuuden riitit.

        Inhoan sen juhla-aikoja ja opinkappaleita, joita aiemmin kunnioitin.
        En vastedes osallistu mihinkään sen riittiin enkä juhlaan enkä entisen erheeni tapoihin.
        Täten lupaan, etten ikinä enää palaa taikauskon oksennukselle."
        Ristiretkeläiset täällä Jerusalemissa kokosivat juutalaisista valtaosan ja ahtoivat heidät suureen puusta rakennettuun synagogaan.
        He lukitsivat ovet ja polttivat synagogan maan tasalle laulaen: "Kristus, palvomme Sinua." Nämä olivat ristiretkeläisiä.
        Siksi en ikinä suosittele, että evankelistat tai uskovat nimeäisivät kokouskampanjoitaan "ristiretkiksi". Sanassa on erittäin ikävä vivahde juutalaisille ja muille, jotka kaatuivat ristiretkeläisten miekkaan.

        Martti Luther oli alussa myötämielinen juutalaisia kohtaan. Hän uskoi uskonvanhurskaussanoman vetoavan juutalaisiin. Kun juutalaiset eivät kääntyneetkään kristinuskoon, Luther katkeroitui heitä kohtaan. Sen seurauksena hän alkoi halveksia heitä katolisen kirkon tapaan.

        Luther puhui sen puolesta, että juutalaiset karkotettaisiin Saksasta. Hän rohkaisi tuhoamaan synagogia. Hän sanoi, että juutalaisten uskontokirjat pitäisi polttaa.
        Lutherin kirjanen "Juutalaisista ja heidän valheistaan" julkaistiin v. 1543.

        Siinä hän kirjoittaa: "Ensiksi kaikki synagogat pitää polttaa. Kaikki, mitä jää jäljelle, pitää haudata, ettei kukaan pysty näkemään kiveä eikä kekälettäkään. Juutalaisten rukouskirjat pitää hävittää. Juutalaisten kodit pitää tuhota. Pääsy kaduille ja markkinoille pitää kieltää. Heidät pitää määrätä pakkotyöhön ja pakottaa ansaitsemaan leipänsä
        hiellä. He elävät tekemällä pahaa ja ryöstelemällä.
        He ovat petoja, jotka pitää ajaa pois kuin hullut koirat ikihyviksi." Adolf Hitler ja kolmas valtakunta oikeuttivat Lutherin opetusten ja sitaattien nojalla antisemitismin ja
        juutalaiskansan murhan. Pahamaineisen Dachaun keskitysleirin portilla luki "tervehdys" juutalaisille: "Olette täällä, koska tapoitte Jumalamme."

        Käännetään tämä synkkä kristinuskon historia ympäri. Se on perustunut antisemitismiin ja korvausteologiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Martti Luther oli alussa myötämielinen juutalaisia kohtaan. Hän uskoi uskonvanhurskaussanoman vetoavan juutalaisiin. Kun juutalaiset eivät kääntyneetkään kristinuskoon, Luther katkeroitui heitä kohtaan. Sen seurauksena hän alkoi halveksia heitä katolisen kirkon tapaan.

        Luther puhui sen puolesta, että juutalaiset karkotettaisiin Saksasta. Hän rohkaisi tuhoamaan synagogia. Hän sanoi, että juutalaisten uskontokirjat pitäisi polttaa.
        Lutherin kirjanen "Juutalaisista ja heidän valheistaan" julkaistiin v. 1543.

        Siinä hän kirjoittaa: "Ensiksi kaikki synagogat pitää polttaa. Kaikki, mitä jää jäljelle, pitää haudata, ettei kukaan pysty näkemään kiveä eikä kekälettäkään. Juutalaisten rukouskirjat pitää hävittää. Juutalaisten kodit pitää tuhota. Pääsy kaduille ja markkinoille pitää kieltää. Heidät pitää määrätä pakkotyöhön ja pakottaa ansaitsemaan leipänsä
        hiellä. He elävät tekemällä pahaa ja ryöstelemällä.
        He ovat petoja, jotka pitää ajaa pois kuin hullut koirat ikihyviksi." Adolf Hitler ja kolmas valtakunta oikeuttivat Lutherin opetusten ja sitaattien nojalla antisemitismin ja
        juutalaiskansan murhan. Pahamaineisen Dachaun keskitysleirin portilla luki "tervehdys" juutalaisille: "Olette täällä, koska tapoitte Jumalamme."

        Käännetään tämä synkkä kristinuskon historia ympäri. Se on perustunut antisemitismiin ja korvausteologiaan.

        Kirkon, seurakunnan ja kaikkien kuulijoiden täytyy sanoutua siitä irti ja tehdä siitä parannus nyt. Täytyy kitkeä pois kaikki antisemitismi. Täytyy kitkeä pois korvausteologian väärä oppi seurakunnan keskuudesta. On ironista, että vain vuosisatoja aiemmin Messias itse on juutalainen. Hän oli juutalainen ja on aina juutalainen.

        Juutalainen Messias, joka kuoli ja nousi kuolleista täällä Jerusalemissa, on sama juutalainen, joka palaa Jerusalemin kaupunkiin. Raamatun kirjoittajat ja alkukristityt, messiaaniset, olivat juutalaisia. Ensimmäinen seurakunta oli juutalainen Jerusalemissa.
        Ensimmäiset lähetyssaarnaajat Israelista olivat juutalaisia.

        Seurakunnan johtajien ensimmäinen neuvosto eli Paavali, Barnabas, Pietari, Jaakob ja muut sekä apostolit olivat juutalaisia.

        Room. 9:3―5:ssä luetellaan asioita toisella tavalla. Paavali sanoo:
        "Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois [Messiaasta] veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta, ovat israelilaisia: heidän on lapseus ja kirkkaus ja liitot ja lain antaminen ja jumalanpalvelus ja lupaukset; heidän ovat isät, ja heistä on [Messias] lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkon, seurakunnan ja kaikkien kuulijoiden täytyy sanoutua siitä irti ja tehdä siitä parannus nyt. Täytyy kitkeä pois kaikki antisemitismi. Täytyy kitkeä pois korvausteologian väärä oppi seurakunnan keskuudesta. On ironista, että vain vuosisatoja aiemmin Messias itse on juutalainen. Hän oli juutalainen ja on aina juutalainen.

        Juutalainen Messias, joka kuoli ja nousi kuolleista täällä Jerusalemissa, on sama juutalainen, joka palaa Jerusalemin kaupunkiin. Raamatun kirjoittajat ja alkukristityt, messiaaniset, olivat juutalaisia. Ensimmäinen seurakunta oli juutalainen Jerusalemissa.
        Ensimmäiset lähetyssaarnaajat Israelista olivat juutalaisia.

        Seurakunnan johtajien ensimmäinen neuvosto eli Paavali, Barnabas, Pietari, Jaakob ja muut sekä apostolit olivat juutalaisia.

        Room. 9:3―5:ssä luetellaan asioita toisella tavalla. Paavali sanoo:
        "Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois [Messiaasta] veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta, ovat israelilaisia: heidän on lapseus ja kirkkaus ja liitot ja lain antaminen ja jumalanpalvelus ja lupaukset; heidän ovat isät, ja heistä on [Messias] lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!"

        Niin, nyt kun on paljon vauvapesuvadilla marmatettu ja ylistetty tätä "kristittynä olemista" niin piti hieman kirkkohistorian tiivistettyä havinaa tuoda esiin.
        Esiin sitä, millä perustuksilla me julistamme -sitä kirkkomme pakanuutta, kirkkopyhiä, sunnuntaitamme, antisemistimia, vauvakasteita, sitä ja tätä. Eiköhän parhamimin manaajat tarkastellen omaan kirkonsaastaisuutta, missä hapatteet jyllää ja pakanuus on silmiinpistävän hapattunutta, mene suu kiinni. Siinä on hyvä mitata SE.

        Mistä meidän uskontomme on tullut, kun se ei ole tullut ämereeeriiiiiiikasta.
        Meitin uskonto ei ole tullut ei Lontoosta, vaan Roomasta, martin kautta pesuvettä apuna käyttäen ja yhteisien pyhien hapatteista koko kristikuntaan. Se on se meidän kristtillisyys.

        täällä shamaani- noitien entisessä isänmaassa... opetelkaahan hieman historiaanne, koska papitkin sen tuntevat, kun olen jututtanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, nyt kun on paljon vauvapesuvadilla marmatettu ja ylistetty tätä "kristittynä olemista" niin piti hieman kirkkohistorian tiivistettyä havinaa tuoda esiin.
        Esiin sitä, millä perustuksilla me julistamme -sitä kirkkomme pakanuutta, kirkkopyhiä, sunnuntaitamme, antisemistimia, vauvakasteita, sitä ja tätä. Eiköhän parhamimin manaajat tarkastellen omaan kirkonsaastaisuutta, missä hapatteet jyllää ja pakanuus on silmiinpistävän hapattunutta, mene suu kiinni. Siinä on hyvä mitata SE.

        Mistä meidän uskontomme on tullut, kun se ei ole tullut ämereeeriiiiiiikasta.
        Meitin uskonto ei ole tullut ei Lontoosta, vaan Roomasta, martin kautta pesuvettä apuna käyttäen ja yhteisien pyhien hapatteista koko kristikuntaan. Se on se meidän kristtillisyys.

        täällä shamaani- noitien entisessä isänmaassa... opetelkaahan hieman historiaanne, koska papitkin sen tuntevat, kun olen jututtanut.

        noidistakin voisi - vainojen takia kirjoitella kun 1400-luvulla luotiin uusi teoria noidista.
        Siinä naiset - liittoutuivat paholaisen kanssa, hmmm. tulisiko siitä tämä a.k.k.a hiljaa seurakunnassa - ja ukon n.y.r.k.i.n ja hellanväliin alistumaan.. no se siitä
        Niin, tämä salaiiton vahvistamiseksi noidat lensivät paholaisen luo noitasapattiin juhlimaan ja irstailemaan paholaisen kanssa. Tämä on sitä Euroopan tarinaa noidista, ei amerikasta.
        Täysin omaa leipäämme. ts. ranskan ja saksan kielisillä alueilla Keski-Euroopassa. ja sieltähän se tuli levisi Englantiin, Tanskaan, nyk. Paltian maihin, sekä Pohjoismaihin.
        Niin, tämä Suomi shamaanien valtakunnan maa, noitien ja joulupunkin kotimaa.
        Olihan täällä syytettynä yli 2.000 suomalaista noituudesta ja taikuudesta, eli ei savua - ilman tulta.

        tavallaan noituus ja sen rummuttaminen, vesi pelastaa - on pakanallista opetusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, nyt kun on paljon vauvapesuvadilla marmatettu ja ylistetty tätä "kristittynä olemista" niin piti hieman kirkkohistorian tiivistettyä havinaa tuoda esiin.
        Esiin sitä, millä perustuksilla me julistamme -sitä kirkkomme pakanuutta, kirkkopyhiä, sunnuntaitamme, antisemistimia, vauvakasteita, sitä ja tätä. Eiköhän parhamimin manaajat tarkastellen omaan kirkonsaastaisuutta, missä hapatteet jyllää ja pakanuus on silmiinpistävän hapattunutta, mene suu kiinni. Siinä on hyvä mitata SE.

        Mistä meidän uskontomme on tullut, kun se ei ole tullut ämereeeriiiiiiikasta.
        Meitin uskonto ei ole tullut ei Lontoosta, vaan Roomasta, martin kautta pesuvettä apuna käyttäen ja yhteisien pyhien hapatteista koko kristikuntaan. Se on se meidän kristtillisyys.

        täällä shamaani- noitien entisessä isänmaassa... opetelkaahan hieman historiaanne, koska papitkin sen tuntevat, kun olen jututtanut.

        VAuvapesuvatuuudestikastaja kitsee tuskaansas. Hän on pakana ilman Jeesusta

        Ameriikasta tuo pakanalahko on tullut


    • Anonyymi

      Raamatussa usko ja uskollisuus on ihan sama sana alkukielien mukaan.

      Uskolla tarkoitetaankin Raamatussa Jumalan pelkoa ja käskyjen tottelemista, mikä tarkoittaa sen uskon olemassaoloa.

      Jaak. 2:17

      Näin myös usko, jos ei hänellä töitä ole, on kuollut itsessänsä.

      Jaak. 2:20

      Mutta tahdotkos tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman töitä kuollut on?

      Jaak. 2:26

      Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko on ilman töitä kuollut.

    • Anonyymi

      Helluntailaiset Mansonin lahko ja David Korasinin lahko teki sen tosiuskovan testin eli joivat myrkkyä ja antoivat käärmeiden purra, huonolla menestyksellä tosin.

      Lahkolaisuus ja kiihkouskovaisuus johtaa helposti omaan uskoonsa ja vaellukseensa luottavan uskonkultin muodostumiseen.

    • Anonyymi

      Kasteen lahja on siinä, että on KÄÄNNYTTY - saarnatun sanan opastama ja Pyhän Hengen kirkastaman evankeliumin kautta uskomaan, on saatu hyvän omantunnon liitto. Ja tässä on se lahja - jossa P-H.ki vie uskovan tietoisena Lunastajastaan kasteen hautaan, josta tämä uusiluomus Jumalantyönä puhdistettu saa nousta ylös.
      Siis USKO on Jumalantyönä koettu armo. Herra on vaikuttanut uskon, sekä kuuliaisuuden sille Jumalan sanalle.

      Eli vauvavaellut, kääntykää tekin - ja sen jälkeen kuulaisuudessa käytte uskovien kasteella, kuten vapaissa suunnissa tapahtuu ja myös rippikoulussakin kastetaan halulliset upotuskasteella. Se on kaste joka vie lasimerelle, vakaalle valtakunnan perustukselle ja siellä lauletaan Mooseksen ja Karitsan virttä.

      On hyvä ottaa vaari Sanasta. Ylkä - oikea Välimies on totuus ja väärä Marttivälimies on tarina - yleisuskonnon edustaja, jolla jäi itseltäänkin parannust teoistaan tekemättä.

      • Anonyymi

        Kääntyminen, engl. REPENT tarkoittaa syntisyyden vuoksi nöyrtymistä ja Jumalan pyytämistä pesemään kasteessa ne synnit pois.
        Kristillinen kaste on syntisten kaste, ei uskovien ja synnittömien kaste ollenkaan.
        Uskoon kuuluu uskoa, että Jumala pesee kasteessa synnit pois ja lahjoittaa Pyhän Hengen lahjan.

        Ap. t. 22:16

        Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

        16 Varför dröjer du då nu? Stå upp och låt döpa dig och avtvå dina synder, och åkalla därvid hans namn.' [Apg. 2,38]

        16 And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kääntyminen, engl. REPENT tarkoittaa syntisyyden vuoksi nöyrtymistä ja Jumalan pyytämistä pesemään kasteessa ne synnit pois.
        Kristillinen kaste on syntisten kaste, ei uskovien ja synnittömien kaste ollenkaan.
        Uskoon kuuluu uskoa, että Jumala pesee kasteessa synnit pois ja lahjoittaa Pyhän Hengen lahjan.

        Ap. t. 22:16

        Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

        16 Varför dröjer du då nu? Stå upp och låt döpa dig och avtvå dina synder, och åkalla därvid hans namn.' [Apg. 2,38]

        16 And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord.

        Kääntyä=Repent=katua, kaduttaa, surua synnin tähden

        38 Petrus svarade dem: »Gören bättring, och låten alla döpa eder i Jesu Kristi namn till edra synders förlåtelse; då skolen I såsom gåva undfå den helige Ande.

        38 Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost.

        38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kääntyä=Repent=katua, kaduttaa, surua synnin tähden

        38 Petrus svarade dem: »Gören bättring, och låten alla döpa eder i Jesu Kristi namn till edra synders förlåtelse; då skolen I såsom gåva undfå den helige Ande.

        38 Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost.

        38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

        Repent, kääntyminen ennen kastetta
        ei todellakaan tarkoita mitään uskoontuloa, kuten hellarit vääntävät asiat kieroon, koska ovat harhaoppisia ja harhaopit tekee ihmisestäkin kieroutuneen.
        Syntisyyen tunnustaminen ja myöntäminen on tehtävä ennen kastetta, jotta Jumala pesee kasteessa ne synnit pois ja lahjoittaa puhtaaseen ja tyhjänä sydämeen taivaan lahjoja, Pyhän uskon Hengen lahjan.

        Thayer's Greek Lexicon

        Sana


        Translitteroitu


        Strongin koodi

        μετανοεω


        metanoeo met-an-o-eh'-o


        3340

        Sanan tausta


        Sanaluokka

        from 3326 and 3539


        verb

        Lukumäärä


        King James käännökset sanasta

        34


        AV-repent 34

        Merkitys

        1) to change one's mind, i.e. to repent

        2) to change one's mind for better, heartily to amend with abhorrence of one's past sins


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Repent, kääntyminen ennen kastetta
        ei todellakaan tarkoita mitään uskoontuloa, kuten hellarit vääntävät asiat kieroon, koska ovat harhaoppisia ja harhaopit tekee ihmisestäkin kieroutuneen.
        Syntisyyen tunnustaminen ja myöntäminen on tehtävä ennen kastetta, jotta Jumala pesee kasteessa ne synnit pois ja lahjoittaa puhtaaseen ja tyhjänä sydämeen taivaan lahjoja, Pyhän uskon Hengen lahjan.

        Thayer's Greek Lexicon

        Sana


        Translitteroitu


        Strongin koodi

        μετανοεω


        metanoeo met-an-o-eh'-o


        3340

        Sanan tausta


        Sanaluokka

        from 3326 and 3539


        verb

        Lukumäärä


        King James käännökset sanasta

        34


        AV-repent 34

        Merkitys

        1) to change one's mind, i.e. to repent

        2) to change one's mind for better, heartily to amend with abhorrence of one's past sins

        I repent my sins


    • Anonyymi

      Jumala teki uuden liiton Poikansa kanssa. Markus: 14:23 Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille; ja he kaikki joivat siitä. 14:24 Ja hän sanoi heille: "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan monen edestä.
      Pelastus kuuluu Jeesukselle ei kasteelle.
      Kaste on sakramentti kuin ehtoollinen., muistuttavat Uudesta liitosta, että kuuluumme Jeeukselle.

      • Anonyymi

        Jumala otti lapsen vanhan liiton jäseneksi ympärileikkauksessa pojat 8 pv. ikäisenä ja tytöistä piti uhrata syntiuhrina kaksi kyyhkysen poikasta.

        Jumala ottaa lapsen uuden liiton jäseneneksi kasteessa, sekä pojan ja tytön.

        Liitto on Jumalan yksipuolinen armoteko, mikä ei armoteon kohteelta vaadi mitään, eihän se muuten armoa ja lahjaa olisikaan.

        1. Piet. 3:21

        Tuon esikuvan mukaisesti teidät PELASTAA nyt KASTE , ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI KANSSANNE hyvän omantunnon LIITON .
        Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus"

        Kasteessa Jumala pesee kaiken synnin juurisyineen pois ja lahjoittaa puhtaaseen sydämeen oman uskon Hengen lahjan sinetiksi kuulumisesta uuden liiton jäseneksi.
        Siitä seuraa pelastus ja hyvä omatunto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala otti lapsen vanhan liiton jäseneksi ympärileikkauksessa pojat 8 pv. ikäisenä ja tytöistä piti uhrata syntiuhrina kaksi kyyhkysen poikasta.

        Jumala ottaa lapsen uuden liiton jäseneneksi kasteessa, sekä pojan ja tytön.

        Liitto on Jumalan yksipuolinen armoteko, mikä ei armoteon kohteelta vaadi mitään, eihän se muuten armoa ja lahjaa olisikaan.

        1. Piet. 3:21

        Tuon esikuvan mukaisesti teidät PELASTAA nyt KASTE , ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI KANSSANNE hyvän omantunnon LIITON .
        Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus"

        Kasteessa Jumala pesee kaiken synnin juurisyineen pois ja lahjoittaa puhtaaseen sydämeen oman uskon Hengen lahjan sinetiksi kuulumisesta uuden liiton jäseneksi.
        Siitä seuraa pelastus ja hyvä omatunto.

        Ihminen on syntinen mutta uskossa armahdettu. Taivaassa vasta synti otetaan pois.
        Synti ei kadota, mutta epäusko kadottaa.
        Ellei tunne omaa syntisyyttään kulkee jokapäiväisessä eksyksissä.


    • Anonyymi

      10 Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti.


      11 Sinähän tiedät, että tuollainen ihminen on kieroutunut ja tekee syntiä. Hän tuomitsee itse itsensä.

    • Anonyymi

      Aloitus suorastaan huokuu iloa, myötätuntoa ja lähimmäisenrakkautta tuntemattomiakin helluntalaisia kohtaan.

      • Anonyymi

        Raamattu kehottaa karttamaan harhaoppisia Jenkkilahkoja.

        10 Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu kehottaa karttamaan harhaoppisia Jenkkilahkoja.

        10 Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti.

        Miksi sinä et karta helluntailaisia vaikka olet varoittanut 1000 kertaa?
        Et noudata mitä kirjoitat!


    • Anonyymi

      Uskonlahkojen usko synnytetään käännyttämällä ihminen siihen uskoon ja sidotaan lahkoon vaatimalla nopeata sitoutumista eli uskonratkaisua ja vielä uskonlahkon omalla lahkokasteella sidotaan lujemmin kiinni uskonlahkoon.

      Eroaminen lahkosta tehdään hyvin vaikeaksi lähes mahdottomaksi.

      2. Piet. 2:19

      He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.

      • Anonyymi

        Helluntaiseurakunnasta voi erota sähköpostilla.
        Luterilaisesta kirkosta netin kautta
        (50 000 vuodessa!).
        Kertokaa miten luterilaisesta lahkosta?


    • Anonyymi

      Vauvakastetut rienaajat ovat vetäytyneet pois uskosta. Je kirjoittavat, että uskoa ei tarvita.

      Heb10:38 mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen."

      • Anonyymi

        Parhamikin eli hienosti siitä azusinkadun uskosta.


      • Anonyymi

        Raamatun mukaa ihmisellä ei voi olla pelastavaa Hengen tason uskoa ennen kuin Jumala on Kristittyjen kasteessa pessyt pois kaikki synnit juurisyineen ja lahjoittanut ihmiselle sen uskon Hengen lahjan.

        Helluntailaisten usko on käännyttämällä syntynyttä käännynnäisuskoa, eli päänuskoa ja pelkkä vesikaste ihmistekona on käännynnäiskaste eli proselyyttikaste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaa ihmisellä ei voi olla pelastavaa Hengen tason uskoa ennen kuin Jumala on Kristittyjen kasteessa pessyt pois kaikki synnit juurisyineen ja lahjoittanut ihmiselle sen uskon Hengen lahjan.

        Helluntailaisten usko on käännyttämällä syntynyttä käännynnäisuskoa, eli päänuskoa ja pelkkä vesikaste ihmistekona on käännynnäiskaste eli proselyyttikaste.

        Ei se uskoontulo mitään syntejä pese pois eikä synnytä ihmistä uudeksi vedestä ja Hengestä.
        Sellaiset lupaukset ja väittämät on antikristillisiä oppeja.

        Jaak. 2:20

        Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaa ihmisellä ei voi olla pelastavaa Hengen tason uskoa ennen kuin Jumala on Kristittyjen kasteessa pessyt pois kaikki synnit juurisyineen ja lahjoittanut ihmiselle sen uskon Hengen lahjan.

        Helluntailaisten usko on käännyttämällä syntynyttä käännynnäisuskoa, eli päänuskoa ja pelkkä vesikaste ihmistekona on käännynnäiskaste eli proselyyttikaste.

        Hepr.11:
        6. Mutta ilman uskoa on mahdotonta olla kelvollinen, sillä sen, joka tulee Jumalan luo, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaa ihmisellä ei voi olla pelastavaa Hengen tason uskoa ennen kuin Jumala on Kristittyjen kasteessa pessyt pois kaikki synnit juurisyineen ja lahjoittanut ihmiselle sen uskon Hengen lahjan.

        Helluntailaisten usko on käännyttämällä syntynyttä käännynnäisuskoa, eli päänuskoa ja pelkkä vesikaste ihmistekona on käännynnäiskaste eli proselyyttikaste.

        Höpö, höpö! Vauvakastettu taas valehtelee, että uskoa ei voi olla, jos ei ole vauvana kastettu tiedottomassa tilassa.
        Vauvakastettujen uskonnossa ei tarvita uskoa ja se näkyy heidän hedelmissään (lista).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaa ihmisellä ei voi olla pelastavaa Hengen tason uskoa ennen kuin Jumala on Kristittyjen kasteessa pessyt pois kaikki synnit juurisyineen ja lahjoittanut ihmiselle sen uskon Hengen lahjan.

        Helluntailaisten usko on käännyttämällä syntynyttä käännynnäisuskoa, eli päänuskoa ja pelkkä vesikaste ihmistekona on käännynnäiskaste eli proselyyttikaste.

        suomi24 on osallinen kiihottamiseen kansaryhmää vastaan. Ylläpito on suurin yksittäinen aloitusten tekijä ja kommenttien lähettäjä. Lähes kaikki ylläpidon kautta palstalle postatut kommentit sisältävät vihapuhetta ja panettelua ja solvaamista ja valheellisia väittämiä.


    • Anonyymi

      Miksi purst vihaasi helluntailaisiin veljiin .

    • Anonyymi

      Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
      39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsia

      Usko on Pyhä Henki meissä asuvaisena.

      kääntyä, (repent, engl.) syntisyyden tunnustaminen ja siksi Jumalan puoleen kääntyminen, jotta Jumala kasteessa pesisi kaiken syntisyyden pois.

      6 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'

      16 And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord.

    • Anonyymi

      Mieti tarkkaan, kummassa sinä vaellat.

      Gal. 5:
      16. Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette toteuta lihan himoa.
      17. Liha himoitsee Henkeä vastaan ja Henki lihaa vastaan. Ne ovat toisiaan vastaan, niin ettette tee sitä, mitä tahdotte.
      18. Mutta jos Henki johdattaa teitä, ette ole lain alaisia.
      19. Lihan teot ovat ilmeisiä. Niitä ovat haureus, saastaisuus, irstaus,
      20. epäjumalien palveleminen, noituus, vihamielisyydet, riita, kiivaus, vihat, juonittelut, eripuraisuudet, harhaopit,
      21. kateus, juomingit, mässäily ja muut sellaiset. Sanon teille etukäteen, kuten ennenkin olen sanonut, että ne, jotka tällaista tekevät, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

      22. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus,
      23. sävyisyys, itsehillintä. Näitä vastaan ei ole laki.
      24. Ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omia, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
      25. Jos me Hengessä elämme, vaeltakaamme myös Hengessä.
      26. Älkäämme tavoitelko turhaa kunniaa, ärsytellen ja kadehtien toisiamme.

      • Anonyymi

        Parhami vaelsi siinä azusinkadun hengessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhami vaelsi siinä azusinkadun hengessä.

        Eikä tehnyt parannusta, vaan vietiin vankilaan.


    • Anonyymi

      Jos haluat nähdä kuinka pimeää on tämän maan isonkirkon porukka niin tule ja katso hetki foorumilla noita kommenttejaan.

      ei se paljoa heitä keskiaikaisita käsityksistä jolloin lutteri porukoineen hyppyytti aikansa uskovia ulos maasta ja vesikellutukseen.

      liekkö aurinko vieläkään lakannut kiertämästä tapulejaan.

      ei herraisä sitä usvan paksuutta.

      • Anonyymi

        jos halua nähdä pimeää niin sitä on tuo parhamin porukka ja ne typerät kommentit!

        se on vaan tappamista ja lutteria ja vaaveja tuon rippilapsia panevan vanhuksen tarinat

        herraisä leikkii uskoaa ja kirjoittaa niin törkeitä kuin olla ja voi


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      333
      3739
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1448
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1270
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1254
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1211
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe