Uuden sängyn ostaminen

Anonyymi-ap

Onkin vaikeaa kun ei oikein osa päättää. Monessa kaupassa samanlaisen sängyn hinta ero voi olla 200 euroa helposti. Tuskin laatueroo on juuri mitään.

20

210

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuskin niissä halvimmissa on mitään kovin suurta laatueroa.

Ostin jokunen vuosi sitten Askon bonnel petauspatjan ja patjan päälliskangas nyppyyntyi lähes heti isoille ja koville nyppypalleroille jotka tuntuivat inhottavasti lakanan läpi.

Aika omituista minusta käyttää kangasta joka käyttäytyy noin, kun kankaita on maailma pullollaan.

Minulla on ikivanhat Unituli-joustinpatjat jotka löysin roskalavalta yli 15 vuotta sitten. Patjat ovat helposti purettavissa osiin ja siis kokonaan pesukelpoiset ja vieläkin ihan kiitettävässä ryhdissä, vaikka olen itse aika painava.

Harkitsin tuossa uuden patjan ostoa ja silmään osui aika hyvännäköinen ruotsalaisvalmisteinen patja, jossa oli ihan luonnonkuitusisuskin. Se oli Hobby Hallista ja maksoi jotain reilu 500 €.

• Anonyymi

Harkitse tarkkaan mitä ostat. Laatu maksaa ja on varmempi ostaa hyvä tuote esim. Askosta kuin tilata postimyynnistä näkemättä tuotetta.
      Sänky voi näyttää melkein samalta mutta on valmistettu eri materiaaleista.

• Anonyymi

Ostin halvimman. Hyvä on. Myyjä selitti painosta yms. Otin silti. Unet ovat täydelliset.

• Anonyymi

Joku juni runkopatja sänky maksaa noin 240 euroa. Ei kai yksinasuva tarvii sen parempaa sänkyä. Itse harkitsen kans että ostaisi sotkasta uuden runkopatjasänkyn 120cm leveen.
      Vanha peteuspatja kelpaa vielä ettei sitä tarvii ostaa.

• Anonyymi

Mitä ihmettä se yksinasuminen asiaan liittyy? Sinkulleko kelpaa huonommatkin unet?

• Anonyymi

Yksinasuva tarvitsee hyvän sängyn, tietysti. Sinulla on aika erikoinen ajatuksenkulku.

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksinasuva tarvitsee hyvän sängyn, tietysti. Sinulla on aika erikoinen ajatuksenkulku.

- Sheena

Tiedä nyt sitten aloittajaa eli miksi ostaa kallista kun tapaa sen neiti oikean niin voi olla että miehen sinkkuajan sänky heitetään menemään eli voi olla et tuleva emäntä haluaa uudet patjat tai sängyn eli mitä sitä turhaan ostaa kallista sänkyä

• Anonyymi

Älä osta vaan tee mieleisesi! Kuluneen 40 vuoden aikana olen tehnyt yhteensä 7 sänkyä eri elämäntilanteisiin soveltuvina. Ensin katselin vaimoni kanssa huonekalukauppojen valikoimia: hirveät oli hinnat jos oli mallitkin. Ostin kakkosnelosta ym tarpeellista ja tein osittain kansalaisopiston puutöissä, osittain asunnossani hyvät ja halvat. Perheen kasvaessa lisää ja toiseen asuntoon muuttaessa taas sinne sopivat jne. Ei ole vaikeaa kun osaa!

• Anonyymi

Puutyökoneina tuollaiseen hommiin toimii parhaiten perinteinen Black&Dekker.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puutyökoneina tuollaiseen hommiin toimii parhaiten perinteinen Black&Dekker.

Black&Decker on täyttä kuraa. Onneksi niitä ei enää kaupoissa näy.
        Kansalaisopiston puutyöt oli peruskoulun puutyöluokassa ja koneet erinomaisessa kunnossa. Kannattaa mennä jos sopii! Ja puut otettava kuivumaan vaikka sängyn alle vuodeksi, niin eivät sitten valmiina vetele kuivuessaan. Rautakaupan valmiiksihöylätyt puut muovipakkauksissa ovat märkiä ja kuivuessaan vetelevät mikä mihinkin suuntaan kieroksi, joten ÄLÄ OSTA sellaisia!

• Anonyymi

Niin jos osaa itse tehdä, mutta kun ei osaa niin on mukava mennä sellaiseen huonekaluliikkeeseen, jossa osataan neuvoa itselle sopiva sänky.

• Anonyymi

Sängyissä jos missä on laatueroja, vaikka sängyn tyyppi olisi mikä tahansa (runkopatja, joustinpatja sängynkehys, jenkkisänky, futon patja). Etenkin sänkyyn pätee selkeä ohje, ettei hyvää saa halvalla. Oma kroppa ja mieli tietysti eniten vaikuttaa millainen sänky on tarpeen.

- Sheena

• Anonyymi

Jep, sängyn runko maksoi 3500 euroa ja patja 800 euroa.
        Tuosta huolimatta, nukun joskus sohvalla.

AV

• Anonyymi

Entä vaahtomuovi patja vai onko se vaahtokumi patja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entä vaahtomuovi patja vai onko se vaahtokumi patja

Hyvä vaahtomuovipatja on ainakin kestävin.

• Anonyymi

Tosimies nukkuu kesät ja talvet mättäällä. Tyynynä on suon suurin kivi.

>simiti<

• Anonyymi

Älä ihmeessä osta yhden hengen sänkyä. Leveyttä pitää olla 180cm vähintään, niin kolmenkin mahtuu, jos naisvieraita tulee.

NukkuMatti

• Mulla on sänkyjä hetkinen... viisi. Eikä yhtään ostettu itse 😅

Pari niistä on todella vanhaa, jostain 1800-luvulta, ja nykyihmisille auttamattoman lyhyitä nukkumiseen. Tosin toiseen niistä on muuten kuollut isoäitini, isoisän äiti, sekä isoisän isä. Mutta sinänsä ihan luonnollisesti ja rauhallisesti, joten ei siihen liity mitään kummittelua tms. Se on aika siististi petsattu ja maalattu, joten se on salissa lähinnä koristeena ja toki istumiseen jos täällä ihmisiä kävisi. Samankaltainen, luultavasti vanhempi, myrkynvihreäksi pensselillä maalattu, ja kaikenkaikkiaan enemmän "basic" mulla on tuvassa seinustalla ihan istumista varten. Tai no, yleensä siinä on vaatepuita 😅

Sitten mulla on jonkinlainen vanha, ehkä reilut sata vuotta vanha oleva, jännä taiteltava nojatuoli/sänky. Se ei ole kummassakaan käyttötarkoituksessa ergonomialtaan kovin hyvä, mutta tällä hetkellä telkkarin edustalla avattuna, ja tarpeeksi monta vaahtomuovipatjaa päällekkäin, parilla kuormaliinalla sängyn ali kiristettynä, että pysyvät paikoillaan eikä kovat puiset reunat ja saranat kolhi kylkiä 😅

Sänky missä nukun, on saatu tutuilta ja on 120cm leveä. Ihan nykyaikainen sänky runkopatjalla tms. miksi sitä kutsutaankaan. Ei kai toi mikään ihmeempi ole, mutta kun on tuohon tottunut, niin se tuntuu ns. omalta ja eihän tollanen uutena varmaan ihan muutaman kympin tuote ole. Ja äidilläni oli aikoinaan ihan parisänky, mutta ymmärrettävistä syistä siitä on jäljellä enää vain pelkät vanerit ja jalat.

Harmillisesti ainakin kaksi samankaltaista vanhaa puusänkyä on joskus kauan sitten jäänyt ulos, ja nykyisellään jo menetettyjä tapauksia. Oikeastaan taidettu lopulta pilkkoa paloiksi ja jättää maakuoppaan, tai polttaa saunanpesässä 😂

• Anonyymi

Hyi hitto.

• Anonyymi

Eikös sinkun pitäisi ostaa 80 tai 90 cm leveä sänky? Ostaa sitten toisen sängyn, kun löytää kumppanin.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      56
      3091
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2881
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2689
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      352
      1772
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1094
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1081
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      951
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      809
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      802
    10. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      800
    Aihe