Paljon rahaa on saatu kulumaan kampanjaan, kuitenkin iso osa rahasta ja mainonnasta jäi silti uupumaan.
Missiotilaisuudet ovat lähinnä uskovien keskinäisiä illanviettoja ja tilaisuuksia. Ainkaan itse en ole uskosta osattomiin niissä törmännyt. En myöskään evankelistoihin kadulla tai muualla.
Kirjoja on jaettu vain reiluun 2 milj. kotitalouteen. Itsekän en kirjaa saanut, vaan hankin sen itselleni yhdestä seurakunnasta ja vein toisellekin henkilölle, joka ei ole kirjaa saanut.
Nyt huomasin, että kampanjaan on otettu mukaan myös vanhojen missioitten stooreja.
Nykyisiä stooreja ja nykyistä kampanjaa on varsinkin luterilaiset kritisoineet rankasti, koska kirjasessa puhutaan "parannuksenteosta" yms., mikä on kirkon oppia vastaan:
"SAMMONLAHDEN seurakunnan kappalainen Maarit Hirvi kertoo hämmentyneensä kampanjaan kuuluvasta lastenmateriaalista. Siellä neuvotaan lapsille, siis ihan pienille lapsille, että heidän pitää pelastuakseen tehdä parannus. Ei ole ihan luterilaisuuden ikäkausiajattelun mukaista materiaalia.”
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009099482.html
Parannusksenteko ei siis edelleenkään ole mennyt Raamatusta perille, mitä sillä tarkoitetaan. Kirkko tosin kritisoi jo aiempiakin kampanjoita eri syistä, vaikka oli niissä kuitenkin mukana silloinkin, Ja vapaaehtoisesti kirkko on tähänkin missioon mukaan lähtenyt.
Minusta kampanja on osoittautunut melko pintakiiltoiseksi kuplaksi.
Ne, jotka yli seurakuntarajojen ovat ennen kampanjoitakin olleet tekemisissä keskenään, ovat näkyneet missiossa ja kokoontuneet yhteiskristillisesti. Ne, jotka ovat toisiaan ennen kampaanjaa karsastaneet, karsastavat toistensa seuraa edelleenkin ja loistavat poissaolollaan.
Ja tällaiseen Jumalan perheeseen sitten koitetaan saada muitakin innostumaan mukaan.
Tuliko MM22-mediakampanjasta susi..?
6
245
Vastaukset
Veikkaan että kuusi ihmistä tulee uskoon.
😄😄😄😄😄- Anonyymi
En ole vanhoistakaan mediakampanjoista kuullut, että seurakuntiin olisi tullut ihmisiä niiden myötä. Varmasti aina joku kumminkin tulee uskoon, tai edes etsikonaikaan, onhan asian takana kumminkin Jumala itse. Ihmiset ovat vain kertomisen välikappaleita. Jumala tekee muutostyön. Toivotaan, että joku kiinnostuu tämänkin mission myötä pelastumisestaan.
- Anonyymi
Yksi asia missiossa ihmetyttää. Eikö ketään kiinnosta työttömän uskoontulo ja selviytymistarinat miten pärjää pienillä tuloilla tai tavisten uskoontulo kertomus?
Arjessa enemmän kohtaa ns. luusereita ja eläkeläisiä jotka ovat uskossa ja pärjäävät sekä iloitsevat uskosta? Se puhuu monelle enemmän kuin hyvintoimeentulevien elämä. Vai yritetäänkö ohittaa se tosiasia että uskova voi myös olla köyhä sekä tavallinen duunari? Ei kaikilla ole dramaattista tarinaa taustalla. Moni kuuluu maan hiljaisiin jotka ovat taustalla.- Anonyymi
Eiköhän mm. ex-elinkautisvanki käy työttömästäkin?
Ja onhan niitä ihmisten uskoontulokertomuksissa vaikka minkälaisia muitakin elämäntarinoita. Nyt jo edesmennyt rappioalkoholisti Lauri Jakkila asui roskiksessa ja uskoontultuaan nousi evankelistaksi, joka matkusti Pohjois-Koreaan saakka. Mutta hänestäkin on tehty kokonaan oma kirjansa. - Anonyymi
>> Yksi asia missiossa ihmetyttää. Eikö ketään kiinnosta työttömän uskoontulo ja selviytymistarinat miten pärjää pienillä tuloilla tai tavisten uskoontulo kertomus?
Arjessa enemmän kohtaa ns. luusereita ja eläkeläisiä jotka ovat uskossa ja pärjäävät sekä iloitsevat uskosta? Se puhuu monelle enemmän kuin hyvintoimeentulevien elämä. Vai yritetäänkö ohittaa se tosiasia että uskova voi myös olla köyhä sekä tavallinen duunari? Ei kaikilla ole dramaattista tarinaa taustalla. Moni kuuluu maan hiljaisiin jotka ovat taustalla. <<
Aika paljon nykyihmiset hakevat ja tarvitsevat dramatiikkaa, ennen kuin mikään säväyttää tai pysähdyttää miettimään.
Uskon, että missiossa ja kirjoissa on niiden ihmisten elämäntarinat, jotka Herra on sinne halunnutkin ja joiden Hän tietää parhaiten vaikuttavan lukijoihin.
Se olisi kyllä todella valitettavaa, jos ihmiset omassa ymmärryksessään tällaisia kampanjoita tekisivät, ilman Herran taustavaikutusta. Onhan niitäkin varmaan, jossa uskovat päähänpistosta tekevät jotain evankeliointia. Usein sellaiset luhistuvat kasaan nopeasti, eikä hedelmää synny. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Yksi asia missiossa ihmetyttää. Eikö ketään kiinnosta työttömän uskoontulo ja selviytymistarinat miten pärjää pienillä tuloilla tai tavisten uskoontulo kertomus?
Arjessa enemmän kohtaa ns. luusereita ja eläkeläisiä jotka ovat uskossa ja pärjäävät sekä iloitsevat uskosta? Se puhuu monelle enemmän kuin hyvintoimeentulevien elämä. Vai yritetäänkö ohittaa se tosiasia että uskova voi myös olla köyhä sekä tavallinen duunari? Ei kaikilla ole dramaattista tarinaa taustalla. Moni kuuluu maan hiljaisiin jotka ovat taustalla. <<
Aika paljon nykyihmiset hakevat ja tarvitsevat dramatiikkaa, ennen kuin mikään säväyttää tai pysähdyttää miettimään.
Uskon, että missiossa ja kirjoissa on niiden ihmisten elämäntarinat, jotka Herra on sinne halunnutkin ja joiden Hän tietää parhaiten vaikuttavan lukijoihin.
Se olisi kyllä todella valitettavaa, jos ihmiset omassa ymmärryksessään tällaisia kampanjoita tekisivät, ilman Herran taustavaikutusta. Onhan niitäkin varmaan, jossa uskovat päähänpistosta tekevät jotain evankeliointia. Usein sellaiset luhistuvat kasaan nopeasti, eikä hedelmää synny.Nähdäkseni on kys nyt tälläisestä:
Ps. 127:1 Matkalaulu; Salomon virsi. Jos Herra ei huonetta rakenna, niin sen rakentajat turhaan vaivaa näkevät. Jos Herra ei kaupunkia varjele, niin turhaan vartija valvoo.
Eli tuo kampanja on selkeästi ihmislähtöinen ja "ekumeniaa" sillä pitkälti ajetaan ja pyritään edistämään, vastoin tätä Sanaa ja selvää varoitusta:
14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
Kirkkokunnissa on pääosin siis usoksta osattomia, eikä Herra ole sellaista yhteyttä rakentamassa.
Jeesus ei myöskään pyrkinyt käännyttämään massoja, vaan yksilöitä vain, ja Hän kovalla kädellä karsi väärät seuraajansa useita kertoja !
Tässä yksi esimerkki:
1 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
52 Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"
53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
55 Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.
58 Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."
59 Tämän hän puhui synagoogassa opettaessaan Kapernaumissa.
60 Niin monet hänen opetuslapsistansa, sen kuultuaan, sanoivat: "Tämä on kova puhe, kuka voi sitä kuulla?"
61 Mutta kun Jeesus sydämessään tiesi, että hänen opetuslapsensa siitä nurisivat, sanoi hän heille: "Loukkaako tämä teitä?
62 Mitä sitten, jos saatte nähdä Ihmisen Pojan nousevan sinne, missä hän oli ennen!
63 Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
!!!
64 Mutta teissä on muutamia, jotka eivät usko." Sillä Jeesus tiesi alusta asti, ketkä ne olivat, jotka eivät uskoneet, ja kuka se oli, joka oli kavaltava hänet.
65 Ja hän sanoi: "Sentähden minä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun Isäni sitä hänelle anna".
66 Tämän tähden monet hänen opetuslapsistaan vetäytyivät pois eivätkä enää vaeltaneet hänen kanssansa.
67 Niin Jeesus sanoi niille kahdelletoista: "Tahdotteko tekin mennä pois?"
!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2183429Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2401683Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus981547- 921429
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461374Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601306Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121238Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1241059Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t271039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89962