Aivojen palkitseminen syömällä,miksi syötte roskaruokaa.

Anonyymi-ap

Täällä on tullut sellainenkin kommentti että terveellinen ruoka ei palkitse aivoja ja terveellinen ruoka ei ole niin hyvää ja ihmiset syö siksi epäterveellistä lihottavaa ruokaa koska se on paremman makuista.

Nämä väitteet EI ole tottaSe riippuu siitä miten ruoka maistuu miten sen osaa tehdä.Jos siinä on jotain maustetta liikaa tai liian vähän se ei ole hyvää.
SINÄ ET OSAA SILLOIN TEHDÄ YHTÄÄN RUOKAA JOS RUOKA EI MAISTU
Jos esim kahvinkeitto epäonnistuu se kannattaa kaataa viemäristä alas ja keittää uudet kahvit.Kahvin keittokin on niin tarkka homma että kahvijauheet ja vesi pitää punnita digivaalla muuten se aina epäonnistuu.Sitten kun kahvipussi on lopussa pitää jauhetta laittaa vähän enemmän koska kahvijauhe menettää vähän makuaan vanhetessaan.

Eihän sitä kannata nyt nyt alkaa palkitsemaan aivojaan millään kakuilla,karkeilla ja pitsoilla.Siitähän lihoo vähintään 2 kiloa viikossa oikeaa läskiä.
Ainoa konsti ehkäistä lihomista on syödä terveellistä ruokaa.Näin eilen kaupassa oikein lihavan tytön.Ruokaostoksena oli 2 kpl 1,5 litran kolajuomaa ja iso pussi perunalastuja.MIKSI te lihavat syötte näin?

46

371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaikka oletkin pilailija niin tekee mieli kommentoida.

      Kahvi kannattaa jauhaa itse pavuista, vain tarpeen mukaan kerrallaan. Siten ei tarvitse juoda väljähtynyttä. Joillakin on edelleen tapana kaataa jauhettu kahvi pois alkuperäisestä pakkauksesta purkkiin. Näin kahvi väljähtyy vielä nopeammin.

      • Tätä täytyy peesata. Papukahvi on vielä hinnaltaan edullista tänä päivänä. Itse keitän vielä kahvini AeroPressillä tai V60:llä niin ei tule hukkaa.


    • Anonyymi

      Onko tämä lihava tyttö todella suuresta kaupungista pilailija vaiko aito massiivikalorihiihtäjä?

    • Anonyymi

      Eikö se olisi parempi keskittyä siihen millä itsesi lihotat eikä tuijotella tyttöjä ja sitä mitä tytöt syö.

      Jokainen saa syödä mitä haluaa, se vaikuttaa vain omaan terveyteen. Sivustatuohtujat yleensä tuohtuu muiden tavoista siksi että ne omat elintavat tuntuisi edes johonkin verraten hieman paremmilta.

      T kn

      • Anonyymi

        Kannattaa katsella vähän muita, niin voi oppia itsestään. Miksi lihava lyö läskiksi? Jos ei pysty laihduttamaan, niin miksi pitää syödä kaikkein lihottavimpia ruokia? Onko pakko olla aina ääripäässä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa katsella vähän muita, niin voi oppia itsestään. Miksi lihava lyö läskiksi? Jos ei pysty laihduttamaan, niin miksi pitää syödä kaikkein lihottavimpia ruokia? Onko pakko olla aina ääripäässä?

        "Miksi lihava lyö läskiksi?"

        Vastaapa omasta puolestasi. Vastauksen tiedät kohdallasi vain sinä itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi lihava lyö läskiksi?"

        Vastaapa omasta puolestasi. Vastauksen tiedät kohdallasi vain sinä itse.

        En pysty varmasti sanomaan syytä, mutta ongelmaan liittyy joko-tai-ajattelu. Ehkä liian suuret vaatimukset asetettu itselle. Ihminen pyrkii ratkomaan ongelmaansa selvillä ratkaisuilla. Terveellisen, tavoitellun ruokavalion ja omien mielihalujen mukaisen ruokavalion välinen juopa voi kuitenkin olla viime kädessä liian suuri. Kun ei kyetä noudattamaan omaa standardia, pidetään yksi vapaapäivä, ja vapaapäivät vaan jatkuvat kierteen omaisesti.

        Tänäänkin olen syönyt kuin viimeistä päivää eli jo reilusti yli vrk-tarpeen, kun olen ajatellut että huomisesta lähtien noudatan kurinalaista dieettiä. Olisittepa nähneet Lidl-ostoskorini tänään: puoli litraa kermavanukasta, yksi rahkapiirakka 135 g, yksi omenapiirakka 105 g (molemmat hyvin rasvaisia). Kaksi jäätelötuuttia, 2 litraa maitoa (kevyt kahviin sekä rasvatonta). 300 g juustobraatvurstimakkaraa. Aamulla lisäksi McDonald'sissa iso kerroshampurilainen.


      • Anonyymi

        Minun mielestä. On hyvä että naisilla on muotoa etteivät he ole ihan lautoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun mielestä. On hyvä että naisilla on muotoa etteivät he ole ihan lautoja

        Valitsen yleisurheilijan sata kertaa sadasta. Ei voimalajit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En pysty varmasti sanomaan syytä, mutta ongelmaan liittyy joko-tai-ajattelu. Ehkä liian suuret vaatimukset asetettu itselle. Ihminen pyrkii ratkomaan ongelmaansa selvillä ratkaisuilla. Terveellisen, tavoitellun ruokavalion ja omien mielihalujen mukaisen ruokavalion välinen juopa voi kuitenkin olla viime kädessä liian suuri. Kun ei kyetä noudattamaan omaa standardia, pidetään yksi vapaapäivä, ja vapaapäivät vaan jatkuvat kierteen omaisesti.

        Tänäänkin olen syönyt kuin viimeistä päivää eli jo reilusti yli vrk-tarpeen, kun olen ajatellut että huomisesta lähtien noudatan kurinalaista dieettiä. Olisittepa nähneet Lidl-ostoskorini tänään: puoli litraa kermavanukasta, yksi rahkapiirakka 135 g, yksi omenapiirakka 105 g (molemmat hyvin rasvaisia). Kaksi jäätelötuuttia, 2 litraa maitoa (kevyt kahviin sekä rasvatonta). 300 g juustobraatvurstimakkaraa. Aamulla lisäksi McDonald'sissa iso kerroshampurilainen.

        "Tänäänkin olen syönyt kuin viimeistä päivää eli jo reilusti yli vrk-tarpeen, kun olen ajatellut että huomisesta lähtien noudatan kurinalaista dieettiä."

        Tässä on varmaan aika paljon mietittävää että miksi ahmit kuin viimeistä päivää? Mitä tapahtuisi psyykellesi jos söisit normaali ateriat muutaman tunnin välein esim 6 kertaa päivässä, riittävän tiheästi niin että saisit 2000 kcal. Niin ei tarvisi pelätä sitä kurinalaista huomista päivää vaan tietäisit että huomennakin saat ruokaa normaalisti?

        T kn


    • Anonyymi

      "Täällä on tullut sellainenkin kommentti että terveellinen ruoka ei palkitse aivoja ja terveellinen ruoka ei ole niin hyvää ja ihmiset syö siksi epäterveellistä lihottavaa ruokaa koska se on paremman makuista."


      Tuskin kukaan syökään hyvää ruokaa ja herkkuja juuri sen takia koska se on epäterveellistä. Vaan sen takia koska siitä tulee mielihyvää ja on paremman makuista. Sehän oliskin hieno juttu jos esim se hyvänmakuinen olisi aina myös terveellistä. Eikä kaikki sellainen, josta tulee mielihyvää ole välttämättä epäterveellistä. Kokonaisuus ratkaisee.

      Aika harvassa taitaa olla ne ihmiset ketkä voi kehua syövänsä vain terveellistä ruokaa. Joukkoon mahtuu varmasti epäterveellisiä aineksia.

      Tänään suunnittelin syöväni kaapissa olevaa 100% kaurapastaa jota ostin kauan sitten monta pakettia kun se oli punalaputettua eli -60% . En raaski heittää mitään menemään. Se pitäisi keittää ja jäähdyttää ensin. Voi laittaa sitten salaattiin jämät.

      Pastan kanssa suunnittelin kermakastiketta, aurinkokuivattuja tomaatteja, valkosipulia, tuoretta basilikaa ja rutosti parmesania. Kuola valuu suusta kun miettiikään. Jos vielä lisäis pepperonisalamia mausteeksi....Mulla on puoli pulloa punaviiniä jonka kanssa tuo maistuu ääriherkulliselta.

      T kn

      • Anonyymi

        Kyllä terveellisestä ruuasta kun saa mielihyvää ja se voi olla jopa paremman makuista kuin lihottavat ruoka.

        Et sinä ainakaan laihdu jos syöt pastaa ja kermaa sekä siihen vielä viiniä.
        Laihduttaja ei saa syödä rasvaa,sokeria viljatuotteita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä terveellisestä ruuasta kun saa mielihyvää ja se voi olla jopa paremman makuista kuin lihottavat ruoka.

        Et sinä ainakaan laihdu jos syöt pastaa ja kermaa sekä siihen vielä viiniä.
        Laihduttaja ei saa syödä rasvaa,sokeria viljatuotteita

        "Kyllä terveellisestä ruuasta kun saa mielihyvää ja se voi olla jopa paremman makuista kuin lihottavat ruoka.

        Et sinä ainakaan laihdu jos syöt pastaa ja kermaa sekä siihen vielä viiniä.
        Laihduttaja ei saa syödä rasvaa,sokeria viljatuotteita"

        Kermaa ja pastaa voi aivan hyvin syödä. Määrät ratkaisee. Jos kerran kuukaudessa syö kermaa niin ei sillä ole mitään vaikutusta kokonaisuuteen. Millä laskutavalla tai ruokavaliolla hyvänsä tarkastelee. Jos syön päivässä 1200 kcal ja siinä on kerma jo mukana niin miksi kerma olisi kielletty? Pitääkö se syödä sokerina vai millä tavoin sinusta? Siinä on hiilareita kai lähes nolla ja GI 0. En tajua mitä tarkoitat?

        Tuommoinen totaalikielto -dieetti missä on täysin kielletyt ainekset nyt ei ainakaan toimi. Kun sitten on kitukuurilla pakko vetää tarpeeksi kituutettua kilo karkkia kun keho on nälkiintynyt herkkuhimossa niin mitä järkeä semmosessa.

        Voi aina valikoida niitä juttuja jotka tärkeitä ja rajaa muuta. Jotkut huonot tuotteet ei mua yhtään edes kiinnosta, kuten karkit, keksit ja pullat ja suurin osa jäätelöistä jotka on karkkisekoituksia enempi nykyään. Joku niistäkin voi olla riippuvainen.

        Terveellinen mun normi ruokavalio onkin. En laihduta nyt. Viini kuuluu minun ruokavalioon. Sen Glykeeminen indeksi on 0. Ja hiilaria vähän. Ja viinistä en luovu kuin silloin jos lääkäri kieltää.

        Ei pidä demonisoida mitään ruoka-ainetta jos se ei selkeästi ole vaarallinen tai haitallinen jota se voi joillekin olla. Se mikä sopii yhdelle ei sovi välttis toiselle

        T kn


    • Anonyymi

      Sunko mielestä roskaruoka on paremman makuista?
      Et sitten osaa tehdä kunnon ruokia ilmeisesti.

      Terveellinen ruoka on liian kallista

    • Anonyymi

      Kerma, pepperoni, parmesan, punaviini, kermavanukas, rahkapiirakka, omenapiirakka, jäätelö, juustobraatvurstimakkara, kerroshampurilainen, kakku, karkki, pizza, perunalastu ja colajuoma.

      Siinä on ihan hyvä ja kattava otos lihavien ja lihovien ruokavaliosta - sekä pilailijoiden että oikeiden ihmisten. Ihmisen makuaisti on kummallisen rajoitettu ja kehittynyt vuosisatojen ja -tuhansien saatossa. Markkinavoimat asiaa sitten tukevat tehokkain mainoksin.

      Miksei aina voi olla karkkipäivä ja pizzaperjantai? Kyllä voi olla, se on lihaville ihan oma valinta.

      • Anonyymi

        Hmm. Tuossa minun listassani oli kyllä runsaasti roskaruokaa. Täytyypä kokeilla,että keskityn vastedes vain välttämään roskaruoan syömistä. Kun kävelen kaupassa kuvittelen että joku laiha ihminen (ehkä juuri sinä) kyylää minua kriittisesti ja minä katselen vain fiksuja tuotteita pää kallellaan: koriin sujahtaa kaalia, porkkanaa ja näkkileipää, kun tavallisempi rahvas seisoo paistopisteen ja makkarahyllyn luona. Ihan oma valinta, oh yeah.


      • Anonyymi

        Itsensä kanssa voi tehdä sopimuksen. Jokainen tehköön omanlaisensa sopimuksen, jossa tosin aina istuu sekä voittajan että häviäjän jakkaralla, josta on pakko seurata kompromissi.

        --

        Jokaista yhtä kiloa makkaraa kohti on syötävä yksi kilo kaalia.

        Jokaista yhtä kiloa pizzaa kohti on syötävä yksi kilo porkkanaa.

        Jokaista perunalastukiloa on syötävä kaksi tai kolme kiloa omenoita ja appelsiineja.

        Jokaista kakkukiloa kohti on syötävä kilo perunoita.

        --

        Keskiarvon on ruokamaailmassa oltava keskiarvo, Kukaan ei voi kuvitella elävänsä vain kaalilla tai vain makkaralla. Kun makkara ja kaalia kohtaavat, kyseessä voi helposti olla jopa herkullinenkin kompromissi: hapankaalia ja makkaraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsensä kanssa voi tehdä sopimuksen. Jokainen tehköön omanlaisensa sopimuksen, jossa tosin aina istuu sekä voittajan että häviäjän jakkaralla, josta on pakko seurata kompromissi.

        --

        Jokaista yhtä kiloa makkaraa kohti on syötävä yksi kilo kaalia.

        Jokaista yhtä kiloa pizzaa kohti on syötävä yksi kilo porkkanaa.

        Jokaista perunalastukiloa on syötävä kaksi tai kolme kiloa omenoita ja appelsiineja.

        Jokaista kakkukiloa kohti on syötävä kilo perunoita.

        --

        Keskiarvon on ruokamaailmassa oltava keskiarvo, Kukaan ei voi kuvitella elävänsä vain kaalilla tai vain makkaralla. Kun makkara ja kaalia kohtaavat, kyseessä voi helposti olla jopa herkullinenkin kompromissi: hapankaalia ja makkaraa.

        "Jokaista perunalastukiloa on syötävä kaksi tai kolme kiloa omenoita ja appelsiineja."

        Idiootti. Siis sen lisäksi että syö sipsipussin pitöisi syödä järjetön määrä lisää hiilaria? 😆😆😆 Ei helvattu, mitä einsteinejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jokaista perunalastukiloa on syötävä kaksi tai kolme kiloa omenoita ja appelsiineja."

        Idiootti. Siis sen lisäksi että syö sipsipussin pitöisi syödä järjetön määrä lisää hiilaria? 😆😆😆 Ei helvattu, mitä einsteinejä.

        Sinä voit vetää mahaa 3 cm enempi sisään niin saat kompensoitua sillä tuon kilon perunalastuja! 🐵


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jokaista perunalastukiloa on syötävä kaksi tai kolme kiloa omenoita ja appelsiineja."

        Idiootti. Siis sen lisäksi että syö sipsipussin pitöisi syödä järjetön määrä lisää hiilaria? 😆😆😆 Ei helvattu, mitä einsteinejä.

        Haloo....! Sipsit on melkein pelkkää rasvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haloo....! Sipsit on melkein pelkkää rasvaa.

        Ei ole kuin hiilaria.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kuin hiilaria.....

        Finelin mukaan rasvaa 33 % ja energiaa rasvasta vajaa 60 %.

        Revi siitä, lihava einstein. 😆😆😆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Finelin mukaan rasvaa 33 % ja energiaa rasvasta vajaa 60 %.

        Revi siitä, lihava einstein. 😆😆😆

        Tarkistuksen jälkeen Finelistä siis,

        100 g perunalastuja:

        33 g rasvaa
        46,6 g imeytyvää hiilihydraattia

        Minä en ainakaan syö prosentteja. Sillä ei ole mitään merkitystä. Esim kun syön ateriaksi palan juustoa, niin minun ateria sisältää 100% rasvaa. Vaikka olisin syönyt sitä vain 20g. Keho ei tiedä prosenteista eikä käytä prosentteja toimintoihin.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkistuksen jälkeen Finelistä siis,

        100 g perunalastuja:

        33 g rasvaa
        46,6 g imeytyvää hiilihydraattia

        Minä en ainakaan syö prosentteja. Sillä ei ole mitään merkitystä. Esim kun syön ateriaksi palan juustoa, niin minun ateria sisältää 100% rasvaa. Vaikka olisin syönyt sitä vain 20g. Keho ei tiedä prosenteista eikä käytä prosentteja toimintoihin.

        T kn

        Sorry, oli HH 47,6 eikä 46,6.

        Vielä kuituja, 4,7 g.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jokaista perunalastukiloa on syötävä kaksi tai kolme kiloa omenoita ja appelsiineja."

        Idiootti. Siis sen lisäksi että syö sipsipussin pitöisi syödä järjetön määrä lisää hiilaria? 😆😆😆 Ei helvattu, mitä einsteinejä.

        Kirjoitteleeko tänne joku 13-vuotias kiukkupussi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitteleeko tänne joku 13-vuotias kiukkupussi?

        Taitaa olla se sama tyyppi, joka on etsimässä itselleen hierovaa tyttöystävää todella isosta kaupungista.

        Miksi hiilihydraattia pitäisi vihata? Hiihtävä massiivikaloripihtiukko voi vannoa ja vakuuttaa, että tuntien hiihto tai pyöräily ei onnistu ilman hiilihydraatteja. Siinä hän on aivan oikeassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkistuksen jälkeen Finelistä siis,

        100 g perunalastuja:

        33 g rasvaa
        46,6 g imeytyvää hiilihydraattia

        Minä en ainakaan syö prosentteja. Sillä ei ole mitään merkitystä. Esim kun syön ateriaksi palan juustoa, niin minun ateria sisältää 100% rasvaa. Vaikka olisin syönyt sitä vain 20g. Keho ei tiedä prosenteista eikä käytä prosentteja toimintoihin.

        T kn

        Minä en ainakaan syö prosentteja enkä grammoja. En käytä niitä toimintoihin.

        Syön ruokaa l. elintarvikkeita, joista saa hiiltä, rasvaa ja roteenia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkistuksen jälkeen Finelistä siis,

        100 g perunalastuja:

        33 g rasvaa
        46,6 g imeytyvää hiilihydraattia

        Minä en ainakaan syö prosentteja. Sillä ei ole mitään merkitystä. Esim kun syön ateriaksi palan juustoa, niin minun ateria sisältää 100% rasvaa. Vaikka olisin syönyt sitä vain 20g. Keho ei tiedä prosenteista eikä käytä prosentteja toimintoihin.

        T kn

        "... kun syön ateriaksi palan juustoa, niin minun ateria sisältää 100% rasvaa."

        Kerro missä juustossa kaikki energia on rasvaa? Yleensä niissä tuppaa olemaan myös proteiinia. Ainakin vähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Finelin mukaan rasvaa 33 % ja energiaa rasvasta vajaa 60 %.

        Revi siitä, lihava einstein. 😆😆😆

        Energiajakautuma on siis jokseenkin samanlainen kuin maitosuklaassa...
        Maultaan ne toki hieman poikkeavat toisistaan.


    • Anonyymi

      "Kahvin keittokin on niin tarkka homma että kahvijauheet ja vesi pitää punnita digivaalla muuten se aina epäonnistuu"

      Pakko sanoa että vitsiltähän sinun jutut vaikuttaa, digivaaka kahviveden mittaamiseen? Aika alkutekijöissään kahvinkeittotaidoista alkaen sun keittotaidot on jos ei ole näppituntumaa kehittynyt edes kahvinkeittoon. Kahvinkeittoon on kehitetty kahvimittakin, ts on punnittu valmiiksi se oikeasuuntainen määrä poroja. Kahvit laitan itse silmämääräisesti ilman mittoja, kun sen jo tietää mihin kohtaan pitää täyttää. Mutteripannulla keitettäessä on hyvä kun mitat on valmiina. Kaikki vaan täyteen.

      Suodatinkahvissa oma makuhan sen määrää minkä verran kahvinpuruja haluaa laittaa. Mitta on aika hyvä jos ei tiedä, on useampi juoja tai on uusi keitin.

      • Anonyymi

        Ei ole vitsi.Kahvi menee aivan pilalle jos siinä on vähäkään jotain liikaa tai liian vähän.
        Jos mittasuhteet on niin että vettä vähän liian paljon ja kahvijauhetta samaan aikaan vähän liian vähän se menee täysin pilalle.(muutama kahvin jyväkin vaikuttaa makuun)

        Tässäkin ohjeessa sanotaan että ne pitää punnita.
        https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000008567003.html


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole vitsi.Kahvi menee aivan pilalle jos siinä on vähäkään jotain liikaa tai liian vähän.
        Jos mittasuhteet on niin että vettä vähän liian paljon ja kahvijauhetta samaan aikaan vähän liian vähän se menee täysin pilalle.(muutama kahvin jyväkin vaikuttaa makuun)

        Tässäkin ohjeessa sanotaan että ne pitää punnita.
        https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000008567003.html

        Ihan muutama jyvä ei vaikuta mutta kahvimitan tarkkuus in suunnilleen 10% suuntaansa ja kun n ei käytä automaattista kahvinkeitintä niin veden määrän arviointi on vielä vaikeampaa. Käytän myös sekuntikelloa (jollainen löytyy kyseisestä vaa'asta ja se mittaa 0.1 g resoluutiolla) eli ensin hiukan kiehuvaa vettä pöönien päälle, 30 s odotus ja sitten loput vedet päälle. Kyseinen vaaka maksaa noin 25 €, kahvimyllystä maksoin 80 € (joskin normaalihinta 130 €) ja säädettävä vedenkeitin vajaan satasen. Ei mitenkään kallista. Kahvin paino riippuu sekä jauhatuksesta että paahtoasteesta eli tuokin tuo oman aspektinsa mukaan. Minulla menee kylläkin kahvia 65 g per litra.

        Töissä kyllä huomaa että kahvin maku vaihtelee suuresti keittäjän mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole vitsi.Kahvi menee aivan pilalle jos siinä on vähäkään jotain liikaa tai liian vähän.
        Jos mittasuhteet on niin että vettä vähän liian paljon ja kahvijauhetta samaan aikaan vähän liian vähän se menee täysin pilalle.(muutama kahvin jyväkin vaikuttaa makuun)

        Tässäkin ohjeessa sanotaan että ne pitää punnita.
        https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000008567003.html

        "muutama kahvin jyväkin vaikuttaa makuun"

        Mitä ihmettä? Pieni kupillinen kahvia tarvitsee 6 - 8 grammaa kahvinporoja. Yksi kahvipapu painaa noin 0,13 g eli yhdessä kupillisessa on 53 kokonaista kahvipapua.

        Miten kahvin jyvä voi vaikuttaa makuun, kun ei edes kokonainen papu siihen vaikuta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "muutama kahvin jyväkin vaikuttaa makuun"

        Mitä ihmettä? Pieni kupillinen kahvia tarvitsee 6 - 8 grammaa kahvinporoja. Yksi kahvipapu painaa noin 0,13 g eli yhdessä kupillisessa on 53 kokonaista kahvipapua.

        Miten kahvin jyvä voi vaikuttaa makuun, kun ei edes kokonainen papu siihen vaikuta?

        Sekin vaikuttaa kahvin makuun miten sen keittää..
        Itse keitän niin että ensin pistän keittlmen läpi lasillisen vettä jotta kahvi olisi kuumempaa.
        Kahvijauhe 35 grammaa
        Vesi 270 grammaa
        Sitten kun suppilo täytyy vedellä hämmennän sitä jonkin aikaa jotta kahvinpuruista irtoaa kaikki maku veteen
        Kahvi mitä käytä on juhlamokkaa ja lisään siihen oatly kahvijuomaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "muutama kahvin jyväkin vaikuttaa makuun"

        Mitä ihmettä? Pieni kupillinen kahvia tarvitsee 6 - 8 grammaa kahvinporoja. Yksi kahvipapu painaa noin 0,13 g eli yhdessä kupillisessa on 53 kokonaista kahvipapua.

        Miten kahvin jyvä voi vaikuttaa makuun, kun ei edes kokonainen papu siihen vaikuta?

        "kahvipapu painaa noin 0,13 g"

        Oikea KNM olisi käyttänyt enemmän desimaaleja, sinä olet halpa klooni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kahvipapu painaa noin 0,13 g"

        Oikea KNM olisi käyttänyt enemmän desimaaleja, sinä olet halpa klooni.

        Oikea Kanannahkamies olisi puhunut yhden kahvinjyvän painosta, ei yhden pavun painosta. Yksi jyvä siis painaa 0,13 nanogrammaa elektronimikroskoopilla punnittuna.

        Massiivikaloriukko mittaa kahvin painon pihtimitoilla.


    • Anonyymi

      Minä näin kaupassa monot jalassa tyttöjen perässä roikkuvan papparaisen. Ei ehtinyt alkaa haukkumaan ketään kun vartijat heitti ulos. Vain pihtimitta jäi.

    • Anonyymi

      "Näin eilen kaupassa oikein lihavan tytön.Ruokaostoksena oli 2 kpl 1,5 litran kolajuomaa ja iso pussi perunalastuja.MIKSI te lihavat syötte näin"

      MIKSI sinä teet oletuksia kaikista ylipainoista ihmisistä yhden näkemäsi henkilön ostosten perusteella? Olisit kysynyt siltä tytöltä miksi hän syö niin, jos se kerran on sulle niin tärkeää tietää. Mistä kukaan tällä forumilla tietää miksi joku tyttö on ostanut sipseja ja cokista, pitäiskös?

      Kaikki lihavat ei syö cokista ja sipseja ikinä. Ja niitä voi syödä laihatkin.

      T kn

    • Anonyymi

      Energiatiheät ruoat auttaa ahdistaviin tunne-energioihin. Perustuu ihan fysiikan lakeihin. Kun syö raskaita ruokia, niin maha täyttyy, jolloin laskeutuu enemmän äiti maan energioihin ja rauhoittuu. Samalla valitettavasti muuttuu vähitellen pallomaiseksi.

    • Anonyymi

      Olen seurannut useankin nuoren ruokailutottumuksia.
      He haluavat syödä aina sitä hyvänmakuista ruokaa.
      Normi ruoka on heidän mielestä pahaa.

      Mielestäni harva ruoka on pahan makuista, muutaman ruuan olen joutunut sylkemään suusta pahan maun takia mutta lähes kaiken olen syönyt.
      Eli hyvin harva on pahan makuisia, osa ei maistu oikein miltään mutta on syötäviä, osa maistuu jollekkin mutta ei ole suosikkeja mutta syön kun on nälkä ja sitten on niitä erikoisruokia joita syön kun haluan hemmotella itseäni.

      Tuntuu vain että nykyään keskitytään lähes pelkästään tuohon itsensä hemmotteluun.

      Itselleni ruoka on ensisijaisesti energiaa ja toissijaisesti mielihyvän tuottaja.

      • Anonyymi

        Jos saat joka kerta itse valita ruokasi, mitä valitset? Hyvää vai pahaa ruokaa? Jos valitset pahan, niin miksi? Maku asuu ihmisen suussa, ja ruuan terveellisyys ja muut ominaisuudet ihmisen kropassa muualla. En syö sian munuaisia, lampaan sydäntä ja lehmän kieltä, vaikka niillä luvattaisiin ikuinen elämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos saat joka kerta itse valita ruokasi, mitä valitset? Hyvää vai pahaa ruokaa? Jos valitset pahan, niin miksi? Maku asuu ihmisen suussa, ja ruuan terveellisyys ja muut ominaisuudet ihmisen kropassa muualla. En syö sian munuaisia, lampaan sydäntä ja lehmän kieltä, vaikka niillä luvattaisiin ikuinen elämä.

        Ongelma on siinä että nuorten mielestä on olemassa vain hyvänmaksuisia ja pahanmakuisia ruokia.
        Missä on ne ok makuiset ruuat?
        Olen itse ostanut ja valmistanut ruokani useita kymmeniä vuosia.
        Syön monipuolisesti myös niitä ok maksuisia ruokia.

        Niin ja kannattaisi maistaa esim. lehmän kieltä, erittäin pehmeää ja hyvänmaksuista lihaa.
        Munuaisetkin ihan ok.

        Eli ruuat pitäisi jaotella, herkut ok ruuat ja sitten ne inhokit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelma on siinä että nuorten mielestä on olemassa vain hyvänmaksuisia ja pahanmakuisia ruokia.
        Missä on ne ok makuiset ruuat?
        Olen itse ostanut ja valmistanut ruokani useita kymmeniä vuosia.
        Syön monipuolisesti myös niitä ok maksuisia ruokia.

        Niin ja kannattaisi maistaa esim. lehmän kieltä, erittäin pehmeää ja hyvänmaksuista lihaa.
        Munuaisetkin ihan ok.

        Eli ruuat pitäisi jaotella, herkut ok ruuat ja sitten ne inhokit.

        Valitsen itse ruokani, et sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitsen itse ruokani, et sinä.

        Oliko tuo järkevä kommentti?
        Ilmeisesti olet niitä jotka haluavat syödä vain pikaruokia joissa paljon sokeria ja rasvoja ja jotka saa makunystyrät hyrrämään.
        Olet todennäköisesti myös reilusti ylipainoinen.

        No eipä mitään, minä jatkan monipuolisten ruokien syöntä, saatan joskus hakea grilliltäkin jotain.


      • Anonyymi

        Minä ilmeisesti olen aivopessyt itseni. Nautin siitä, että ruoka on terveellistä. Paino-ongelma on tosin ikuinen. Minulla on lievä lihavuus. Joskus syön kuivattuja taateleita herkukseni. Mangososetta. Aronialla maustettua rahkaa päivittäin. Tänään keitin salaatiksi lanttua. Punaista lihaa vähän. Ei ole muuten hassumpi välipala: Laita vaaleaa soijarouhetta, vettä ja kasvisliemikuutio turpoamaan. Vesi imeytyy kokonaan. Sitten kasarin pohjalle öljyä, sipulia (ellei käytä kuivattua)Lisää turvonnut soijarouhe. Freesaile ja mausta pippureilla, tomaattipyreellä. Haluan oppia syömään ympäristöystävällisesti. Härkäpapua Härkiksenä, jolloin se käy krutonkina salaatissa. Härkäpapurouheesta olen tehnyt pihvejä.Siis juuri tämä terveellisyys on mielihyvän tuoja. Joulunakin en tee enää torttuja, vaan teen mustikkakukkoa.
        Viime jouluna löysin porsaan ulkofilettä.Pippureita. Ei tullut paljon rasvaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe