Onko Raamatun lukeminen raamatullista?

Anonyymi-ap

Eikö olisi antaa vain pappien ja saarnaajien lukea Raamattua ja antaa sitten heidän kertoa että mitä siellä lukee? Otetaanpa nyt vaikka esimerkiksi se, kun Matteus kertoo Jeesuksen vanhempineen matkustaneen Egyptiin mutta Luukas kertoo Jeesuksen vanhempineen pysyneen viikon paikallan, matkustamatta mihinkään. Sehän on epäraamatullista olla uskomatta Matteukseen, samalla tavoin Luukakseenkin. Eikö olisi raamatullisempaa antaa pappien ja saarnaajien valita että kumpaan tarinaan meidän pitäisi uskoa? Esimerkkejä löytyy paljon, kuten se kun Jeesus käskee meidän sanoa vain kyllä tai ei, jos meiltä kysytään jotain ja että kaikki mitä siihen lisätään, on pahasta. Kun Johannes Kastaja lähettää opetuslapsensa kysymään Jeesukselta että onko tämä todellakin se, jonka ääni taivaasta kertoi tämän olevan, niin Jeesuspa ei itse vastannutkaan käskemällään tavalla, vaan jopas alkoi tarinaa tulla tuutin täydeltä. Joten kysympähän vain että onko se todellakaan niin raamatullista itse lukea Raamattua!

31

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ikuinen elämä merkitsee tiedon hankkimista Isästä ja siitä , jonka hän on lähettänyt.
      Raamatun sanan ja Jumalan tuntemuksen kanssa ei sovi kiirehtiä ja olla suoraviivainen.
      Ne ovat ikuisesti kestäviä tehtäviä.

      Pojan tuntee ainoastaan Isä ja Isän vain Poika.

      Raamattua voi lukea monella eri tasolla. Kannesta kanteen, ristiviitteineen, muilla kielillä, alkukielellä jne. Sen tutkiminen on ikuista työtä ja raamatun sana ei ole kahleissa. Pyhä Henki ohjaa eri käännöksistä erilaiset.

      Raamattu yksin ei kauaa riitä. Muita on:
      Koraani, Bhagavadgita, Bhagavatam, Jasherin kirja, Jubilees etc. Etc.

      Pyhiä kirjoja on 36525 kpl ja lisäksi lajikirjat ja sukuvirret. Mutta elämässä on kyllä muutakin oltava kuin pelkkä kirjojen tutkiminen.
      Siksi pitää olla ammattitutkijat, jotka opastaa muita oikealle tiedolle. 2000 pyhistä kirjoista on nykytieteen teoksia sitä paitsi.

      Mutta kuinka saada kaikki eri uskonnot työnjakoon niiden henkilöiden suhteen jotka maallikoille tietoa välittävät.

      YouTube ja internet ovat hienoja tiedon välittäjiä Mutta ilmaisuusperiaate on joistakin outoa.
      Euroopassa on pyrkimyksiä netin maksullistamiseen, mutta Unesco ajaa täyttä avoimuutta mm. Tieteen.

      Saa nähdä.....

      • Anonyymi

        "se todellakaan niin raamatullista itse lukea Raamattua!"

        Pelkästään pappien raamatun lukemista kokeiltiin noin 100 vuotta.
        Ajanjaksoa nimitetään pimeäksi keski-ajaksi.
        Nimitys kuvaa hyvin kokeilun onnistumista.
        Pimeyteen se johti.

        Uskonpuhdistuksessa tärkeää oli kääntää Raamattu kansan kielelle, niin että jokainen voi itse lukea Raamattua.
        Myös kansankoululaitokset perustettiin sitä varten, jotta jokainen saisi lukutaidon ja voisi itse lukea Raamattua.

        Raamattua kannattaa lukea itse ja rukoillen Jeesukselta viisautta ymmärtämiseen.
        Siitä avautuu aivan oma maailmansa.
        Vähitellen sitä oppii ymmärtämään enemmän ja enemmän.

        Vaikeiden paikkojen yli kannattaa mennä hattua nostaen ja todeta "tätä kohtaa en vielä ymmärrä". Hyvä onkin pyytää Jeesusta ymmärtämään paremmin.

        Lue vaikka Emmauksen tien tapahtumista, miten Jeesus selitti kirjoituksia innostavasti.

        Aloittajan esiinnostamat äkikseltään ristiriitaisilta tai epäjohdonmukaisilta vaikuttavat tekstit eivät ole ongelmallisia minulle. Ei niiden eri kohtien välillä tarvitse olla mitään ristiriitaa.

        Esim minusta on selvää, että Jeesuksen vanhemmat pysyivät paikoillaan Marian synnytyksen jälkeen vähintään viikon ajan. Ei synnytyksen jälkeen lähdetä heti pienen vauvan kanssa raskaalle matkalle
        Itämaan viisaiden tuloonkin tarvittiin useamman viikon matka.
        Egyptiin lähdön aikaahan ei meille kerrota muuta kuin että lähtivät sinne vasta näiden tapahtumien jälkeen.
        Eri evankeliumien kirjoittajat ovat nostaneet esiin eri asioita, mutta ei niiden välillä ole mitään ristiriitaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "se todellakaan niin raamatullista itse lukea Raamattua!"

        Pelkästään pappien raamatun lukemista kokeiltiin noin 100 vuotta.
        Ajanjaksoa nimitetään pimeäksi keski-ajaksi.
        Nimitys kuvaa hyvin kokeilun onnistumista.
        Pimeyteen se johti.

        Uskonpuhdistuksessa tärkeää oli kääntää Raamattu kansan kielelle, niin että jokainen voi itse lukea Raamattua.
        Myös kansankoululaitokset perustettiin sitä varten, jotta jokainen saisi lukutaidon ja voisi itse lukea Raamattua.

        Raamattua kannattaa lukea itse ja rukoillen Jeesukselta viisautta ymmärtämiseen.
        Siitä avautuu aivan oma maailmansa.
        Vähitellen sitä oppii ymmärtämään enemmän ja enemmän.

        Vaikeiden paikkojen yli kannattaa mennä hattua nostaen ja todeta "tätä kohtaa en vielä ymmärrä". Hyvä onkin pyytää Jeesusta ymmärtämään paremmin.

        Lue vaikka Emmauksen tien tapahtumista, miten Jeesus selitti kirjoituksia innostavasti.

        Aloittajan esiinnostamat äkikseltään ristiriitaisilta tai epäjohdonmukaisilta vaikuttavat tekstit eivät ole ongelmallisia minulle. Ei niiden eri kohtien välillä tarvitse olla mitään ristiriitaa.

        Esim minusta on selvää, että Jeesuksen vanhemmat pysyivät paikoillaan Marian synnytyksen jälkeen vähintään viikon ajan. Ei synnytyksen jälkeen lähdetä heti pienen vauvan kanssa raskaalle matkalle
        Itämaan viisaiden tuloonkin tarvittiin useamman viikon matka.
        Egyptiin lähdön aikaahan ei meille kerrota muuta kuin että lähtivät sinne vasta näiden tapahtumien jälkeen.
        Eri evankeliumien kirjoittajat ovat nostaneet esiin eri asioita, mutta ei niiden välillä ole mitään ristiriitaa.

        "Esim minusta on selvää, että Jeesuksen vanhemmat pysyivät paikoillaan Marian synnytyksen jälkeen vähintään viikon ajan."

        Matteuksen mukaan eivät pysyneet päivääkään paikoillaan, vaan lähtivät Jeesuksen synnyttyä jo samana yönä karkuun Herodesta. Samaan aikaan myös Herodes antoi käskyn surmata Beetlehemistä ja lähistöltä kaikki alle 2-vuotiaat lapset.

        "13 Tietäjien lähdettyä Herran enkeli ilmestyi unessa Joosefille ja sanoi: »Nouse, ota lapsi ja hänen äitinsä mukaasi ja pakene Egyptiin. Pysy siellä, kunnes käsken sinun palata. Herodes aikoo etsiä lapsen käsiinsä ja surmata hänet.»
        14 Joosef heräsi unestaan, otti heti yöllä mukaansa lapsen ja hänen äitinsä ja lähti kulkemaan kohti Egyptiä. 15 Siellä hän pysytteli Herodeksen kuolemaan asti. "


      • Anonyymi kirjoitti:

        "se todellakaan niin raamatullista itse lukea Raamattua!"

        Pelkästään pappien raamatun lukemista kokeiltiin noin 100 vuotta.
        Ajanjaksoa nimitetään pimeäksi keski-ajaksi.
        Nimitys kuvaa hyvin kokeilun onnistumista.
        Pimeyteen se johti.

        Uskonpuhdistuksessa tärkeää oli kääntää Raamattu kansan kielelle, niin että jokainen voi itse lukea Raamattua.
        Myös kansankoululaitokset perustettiin sitä varten, jotta jokainen saisi lukutaidon ja voisi itse lukea Raamattua.

        Raamattua kannattaa lukea itse ja rukoillen Jeesukselta viisautta ymmärtämiseen.
        Siitä avautuu aivan oma maailmansa.
        Vähitellen sitä oppii ymmärtämään enemmän ja enemmän.

        Vaikeiden paikkojen yli kannattaa mennä hattua nostaen ja todeta "tätä kohtaa en vielä ymmärrä". Hyvä onkin pyytää Jeesusta ymmärtämään paremmin.

        Lue vaikka Emmauksen tien tapahtumista, miten Jeesus selitti kirjoituksia innostavasti.

        Aloittajan esiinnostamat äkikseltään ristiriitaisilta tai epäjohdonmukaisilta vaikuttavat tekstit eivät ole ongelmallisia minulle. Ei niiden eri kohtien välillä tarvitse olla mitään ristiriitaa.

        Esim minusta on selvää, että Jeesuksen vanhemmat pysyivät paikoillaan Marian synnytyksen jälkeen vähintään viikon ajan. Ei synnytyksen jälkeen lähdetä heti pienen vauvan kanssa raskaalle matkalle
        Itämaan viisaiden tuloonkin tarvittiin useamman viikon matka.
        Egyptiin lähdön aikaahan ei meille kerrota muuta kuin että lähtivät sinne vasta näiden tapahtumien jälkeen.
        Eri evankeliumien kirjoittajat ovat nostaneet esiin eri asioita, mutta ei niiden välillä ole mitään ristiriitaa.

        ”Pelkästään pappien raamatun lukemista kokeiltiin noin 100 vuotta. Ajanjaksoa nimitetään pimeäksi keski-ajaksi.”

        Tuota, mistä tuollaisen ajanjakson keksit? :D

        Ensinnäkin keskiaika oli vuosina 400–1500. Se jaetaan varhaiseen ja uuteen keskiaikaan.

        Lukutaito oli harvojen taito, joten papit lukivat ja tulkitsivat Raamattua ihan alusta saakka. Aina reformaatioon saakka tilanne oli tämä, kunnes protestantit alkoivat ajaa asiaa, miten kaikkien pitäisi saada itse lukea Raamattua.

        ”Aloittajan esiinnostamat äkikseltään ristiriitaisilta tai epäjohdonmukaisilta vaikuttavat tekstit eivät ole ongelmallisia minulle.”

        Meille ihmisille on ominaista, että pyrimme tekemään mielessämme yhtenäisiä kertomuksia. Silloin kun taustalla on vakaumus, niin pyrimme tulkitsemaan ristiriitaisuudet sen kautta.
        Raamatussa on paljon ristiriitaisia kohtia, koska kirjoittajat olivat eri ihmisiä ja kukin painotti omaa näkemystään.


    • Anonyymi

      2Moos.4:21-23 Ja Herra sanoi Moosekselle: Kun tulet takaisin Egyptiin, niin katso, että teet faraon edessä kaikki ne ihmeet, jotka minä olen pannut sinun käteesi. Mutta minä paadutan hänen sydämensä, niin että hän ei päästä kansaa. Sano silloin faraolle: Näin sanoo Herra: Israel on minun esikoipoikani; sentähden minä sanon sinulle: Päästä minun poikani palvelemaan minua. Mutta jos kieltäydyt päästämästä häntä, niin katso, minä tapan sinun esikoispoikasi. Hoos.11:1 Kun Israel oli nuori, rakastin minä sitä, ja Egyptistä minä kutsuin poikani. Matt.2:15

    • Anonyymi

      Jer.2:1-3 Ja minulle tuli tämä Herran sana: Mene ja julista Jerusalemin kuulen ja sano: Näin sanoo Herra: Minä muistan sinun nuoruutesi armauden, morsiusaikasi rakkauden, kuinka sinä seurasit minua erämaassa, maassa, jossa ei kylvöä tehdä. Herralle pyhitetty oli Israel, hänen satonsa esikoinen. Kaikki, jotka sitä söivät, joutuivat syynalaiseksi; onnettomuus kohtasi heitä, sanoo Herra.

    • Anonyymi

      Hes.16:1-8 Ja minulle tuli tämä Herran sana: Ihmislapsi, ilmoita Jerusalemille sen kauhistukset, ja sano: Näin sanoo Jerusalemille Herra, Herra: Sinun sukusi ja syntysi on kanaanilaisten maasta; isäsi oli amorilainen ja äitisi heettiläinen. Ja näin oli sinun syntymäsi; sinä päivänä, jona synnyit, sinulta ei leikattu napanuoraa, sinua ei pesty vedellä, että olisit puhdistunut, sinua ei hierottu suolalla eikä sinua kääritty kapaloihin. Ei kenkään sinua säälinyt, niin että olisi tehnyt sinulle mitään tällaista ja armahtanut sinua, vaan sinut pantiin heitteille kedolle; niin halpana pidettiin sinua henkesi sinä päivänä, jona synnyit. Mutta minä kuljin ohitsesi ja näin sinut, kun sätkyttelit verissäsi. Sinun pitää elämän - niin sanoin minä sinulle, kun olit siinä verissäsi: Sinun pitää elämän, minä teen sinut kymmentuhansiksi kuin pellon laihon. Sitten sinä vartuit, tulit isoksi ja ehdit kauneimpaan kukoistukseesi, rintasi paisuivat, ja hiuksesi kasvoivat; mutta vielä sinä olit alaston ja paljas. Niin minä kuljin ohitsesi ja näin sinut, ja katso, sinun aikasi oli lemmen aika. Ja minä levitin liepeeni sinun ylitsesi ja peitin häpysi. Ja minä vannoin sinulle ja menin liittoon sinun kanssasi, sanoo Herra, Herra; ja sinä tulit minun omakseni.

      • Anonyymi

        Eivät nuo vanhat kirjoitukset oikeuttaneet Matteusta valehtelemaan ja keksimään satuja!
        Markus ja Johannes kertoivat Jeesuksen "neitsytsynnytyksestä" totuuden, elikkä ei mitään, kun ei ollut siitä mitään kertomista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät nuo vanhat kirjoitukset oikeuttaneet Matteusta valehtelemaan ja keksimään satuja!
        Markus ja Johannes kertoivat Jeesuksen "neitsytsynnytyksestä" totuuden, elikkä ei mitään, kun ei ollut siitä mitään kertomista.

        Markionin kaanonissa (varhaisin UT:n kaanon 130-luvulta) oli pelkkä Luukkaan evankeliumi, mutta ei vielä matteusta, markusta eikä johannesta.
        Markionin kaanonissa ei ollut mitään sisäistä ristiriitaa, vaan Jeesus vietiin 8-vuotiaana Jerusalemin temppeliin ympärileikattavaksi. Ei lähtenyt Egyptiin pakoon Herodesta. Ristiriidat ovat syntyneet myöhempien kaanoneiden mukana, jotka täytyy myös hylätä koska ei tiedä mikä vaihtoehtoisista tarinoista on tosi, ja palata aiempaan versioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Markionin kaanonissa (varhaisin UT:n kaanon 130-luvulta) oli pelkkä Luukkaan evankeliumi, mutta ei vielä matteusta, markusta eikä johannesta.
        Markionin kaanonissa ei ollut mitään sisäistä ristiriitaa, vaan Jeesus vietiin 8-vuotiaana Jerusalemin temppeliin ympärileikattavaksi. Ei lähtenyt Egyptiin pakoon Herodesta. Ristiriidat ovat syntyneet myöhempien kaanoneiden mukana, jotka täytyy myös hylätä koska ei tiedä mikä vaihtoehtoisista tarinoista on tosi, ja palata aiempaan versioon.

        "Jeesus vietiin 8-vuotiaana Jerusalemin temppeliin ympärileikattavaksi"

        Siis 8 päivän ikäisenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Markionin kaanonissa (varhaisin UT:n kaanon 130-luvulta) oli pelkkä Luukkaan evankeliumi, mutta ei vielä matteusta, markusta eikä johannesta.
        Markionin kaanonissa ei ollut mitään sisäistä ristiriitaa, vaan Jeesus vietiin 8-vuotiaana Jerusalemin temppeliin ympärileikattavaksi. Ei lähtenyt Egyptiin pakoon Herodesta. Ristiriidat ovat syntyneet myöhempien kaanoneiden mukana, jotka täytyy myös hylätä koska ei tiedä mikä vaihtoehtoisista tarinoista on tosi, ja palata aiempaan versioon.

        Asiallinen vastaus!
        Kiitos!


    • Anonyymi

      Ei ole koskaan väärin lukea Jumalan Sanaa !

      Korkea Veisu:
      4:9 "Olet lumonnut minut, siskoni, morsiameni, lumonnut minut yhdellä ainoalla silmäykselläsi, yhdellä ainoalla kaulakoristeesi käädyllä.
      4:10 Kuinka ihana onkaan sinun rakkautesi, siskoni, morsiameni! Kuinka paljon suloisempi viiniä on sinun rakkautesi, suloisempi kaikkia balsameja sinun voiteittesi tuoksu!
      4:11 Sinun huulesi tiukkuvat hunajaa, morsiameni; mesi ja maito on sinun kielesi alla, ja sinun vaatteittesi tuoksu on kuin Libanonin tuoksu."
      4:12 "Suljettu yrttitarha on siskoni, morsiameni, suljettu kaivo, lukittu lähde.

      Korkea Veisu:
      5:1 "Minä tulen yrttitarhaani, siskoni, morsiameni; minä poimin mirhani ja balsamini, minä syön mesileipäni ja hunajani, juon viinini ja maitoni." Syökää, ystävät, juokaa ja juopukaa rakkaudesta.
      5:2 Minä nukuin, mutta minun sydämeni valvoi. Kuule, rakkaani kolkuttaa: "Avaa minulle, siskoseni, armaani, kyyhkyseni, puhtoiseni. Sillä pääni on kastetta täynnä, kiharani yön pisaroita."

      Korkea Veisu:
      8:8 "Meillä on pieni sisko, jolla ei vielä ole rintoja. Mitä teemme siskollemme sinä päivänä, jona häntä kysytään?

      • Anonyymi

        Saivatko sisarukset Raamatun mukaan mennä naimisiin?
        Raamatun mukaan sai uskossa ollut mies tehdä lapsia naisen kanssa jonka kanssa ei ollut naimisissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saivatko sisarukset Raamatun mukaan mennä naimisiin?
        Raamatun mukaan sai uskossa ollut mies tehdä lapsia naisen kanssa jonka kanssa ei ollut naimisissa.

        "Saivatko sisarukset Raamatun mukaan mennä naimisiin?"

        - Aabraham ja Saara olivat sisaruksia.

        "Raamatun mukaan sai uskossa ollut mies tehdä lapsia naisen kanssa jonka kanssa ei ollut naimisissa."

        - Aabraham ja orjatyttö .

        Jumala piti Aabrahamia hurskaana ja siihen riitti vain se että Aabraham piti ja rukoili Jumalaa Jumalana.


    • Anonyymi

      Aloittaja = Käärme: "Onko Jumala todellakin sanonut...?"

      On:
      Psalmi 1: 1-6 📖
      1 Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,
      2 vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!
      3 Hän on niinkuin istutettu puu vesiojain tykönä, joka antaa hedelmänsä ajallaan ja jonka lehti ei lakastu; ja kaikki, mitä hän tekee, menestyy.

      4 Niin eivät jumalattomat! Vaan he ovat kuin akanat, joita tuuli ajaa.
      5 Sentähden eivät jumalattomat kestä tuomiolla eivätkä syntiset vanhurskasten seurakunnassa.
      6 Sillä Herra tuntee vanhurskasten tien, mutta jumalattomain tie hukkuu.

      • Anonyymi

        "Aloittaja = Käärme: "Onko Jumala todellakin sanonut...?""

        Käärme voit olla itse!

        Kysynpä sinulta, pidätkö Jeesusta Jumalana?

        Käärme: "Onko Jumala todellakin sanonut...?" -etteikö Jeesus olisi Jumala Kaikkivaltias-

        Hebrealaiskirje:
        5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

        Johanneksen evankeliumi:
        17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.


      • Anonyymi

        Kysyin sinulta, että pidätkö Jeesusta Jumalana?
        Miksi et vastaa?

        Galatalaiskirje:
        3:20 Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi.

        1.Timoteuksen kirje:
        2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,


    • Anonyymi

      1 Moos 6
      "1 Kun ihmiset alkoivat lisääntyä maan päällä ja heille syntyi tyttäriä, 2 jumalien pojat huomasivat, että ihmisten tyttäret olivat kauniita, ja he ottivat näistä vaimoikseen keitä halusivat. 3 Herra sanoi: »Minä en anna elämän hengen asua ihmisessä miten kauan tahansa. Ihminen on lihaa, heikko ja katoavainen. Olkoon siis hänen elinikänsä enintään satakaksikymmentä vuotta.» 4 Siihen aikaan ja myöhemminkin oli maan päällä jättiläisiä, kun jumalien pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia. Juuri näitä olivat muinaisajan kuuluisat sankarit."

    • Anonyymi

      > Eikö olisi raamatullisempaa antaa pappien ja saarnaajien valita että kumpaan tarinaan meidän pitäisi uskoa?

      Ei ole syytä uskoa, että molemmat eivät olisi yhtä aikaa totta, kun ne lukee ja ymmärtää oikein. Suosittelen jokaista itse lukemaan kokonaan Raamatun. Ateistit ja jopa uskovat usein vääristelevät tai jättävät sanomatta monia tärkeitä asioita.

      • Anonyymi

        "Ei ole syytä uskoa, että molemmat eivät olisi yhtä aikaa totta, kun ne lukee ja ymmärtää oikein."

        Kerro meille että kuinka voit itse ymmärtää ja pitää totena sitä että Jeesus olisi ollut yhtä aikaa sekä Egyptissä että Beetlehemissä?

        Te uskovaiset luulette etteivät muut ole ikinä lukeneet Raamattua läpi mutta kerronpa teille että se saattaakin olla juuri toisin päin että te uskovaiset ette ole ikinä sitä kokonaan läpi lukeneet ja että ateistit sekä Jeesuksen Jumalaan uskovat ovat sen tehneet.

        Itse uskon johonkin korkeaan Voimaan, mutta en tuohon teidän kolmipäiseen epäjumalaanne.
        Raamatun olen itse lukenut moneen kertaan kannesta kanteen sekä molemmat testamentit erikseen sen lisäksi.
        Lapsena kävin pyhäkoulua ja kävin kirkossa mutta jo ennen rippikoulua ymmärsin millaista sekametelisoppaa ja lapsellista teidän Raamattuun perustuva uskonne on.
        Kirkossa en rippikoulun jälkeen ole muuta käynyt kuin vain häissä ja hautajaisissa siitä poiskaan eroamatta eikä ole aikomustakaan sitä tehdä.
        Kun uskoon hupsahtaneet sukulaiseni ja muut tuttavat pommittivat minua jatkuvasti uskostaan ja kuinka minä joutuisin helvettiin kun en heidän uskoonsa usko, siis en heidän henkilökohtaiseen uskoonsa usko, aloin todella tutkimaan Raamattua ja kun annoin heille samalla mitalla takaisin niin luikkivat häntä koipien välissä muille satujaan höpöttämään, lopettaen minun käännytysyritykseni. Vuosikymmenien raamatuntutkimuksieni sekä apokryfien ja muun kristillisen kirjallisuuden tutkimisen jälkeen ihmettelen vain uskoaan julistavien uskovaisten järjen juoksua.
        Joten kyllä se teidän vankka uskonne Raamatun Sanaan todistaa päinvastoin sitä, ettette te itse, tai ainakaan moni teistä, ole Raamattua ikinä edes läpi lukeneet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei ole syytä uskoa, että molemmat eivät olisi yhtä aikaa totta, kun ne lukee ja ymmärtää oikein."

        Kerro meille että kuinka voit itse ymmärtää ja pitää totena sitä että Jeesus olisi ollut yhtä aikaa sekä Egyptissä että Beetlehemissä?

        Te uskovaiset luulette etteivät muut ole ikinä lukeneet Raamattua läpi mutta kerronpa teille että se saattaakin olla juuri toisin päin että te uskovaiset ette ole ikinä sitä kokonaan läpi lukeneet ja että ateistit sekä Jeesuksen Jumalaan uskovat ovat sen tehneet.

        Itse uskon johonkin korkeaan Voimaan, mutta en tuohon teidän kolmipäiseen epäjumalaanne.
        Raamatun olen itse lukenut moneen kertaan kannesta kanteen sekä molemmat testamentit erikseen sen lisäksi.
        Lapsena kävin pyhäkoulua ja kävin kirkossa mutta jo ennen rippikoulua ymmärsin millaista sekametelisoppaa ja lapsellista teidän Raamattuun perustuva uskonne on.
        Kirkossa en rippikoulun jälkeen ole muuta käynyt kuin vain häissä ja hautajaisissa siitä poiskaan eroamatta eikä ole aikomustakaan sitä tehdä.
        Kun uskoon hupsahtaneet sukulaiseni ja muut tuttavat pommittivat minua jatkuvasti uskostaan ja kuinka minä joutuisin helvettiin kun en heidän uskoonsa usko, siis en heidän henkilökohtaiseen uskoonsa usko, aloin todella tutkimaan Raamattua ja kun annoin heille samalla mitalla takaisin niin luikkivat häntä koipien välissä muille satujaan höpöttämään, lopettaen minun käännytysyritykseni. Vuosikymmenien raamatuntutkimuksieni sekä apokryfien ja muun kristillisen kirjallisuuden tutkimisen jälkeen ihmettelen vain uskoaan julistavien uskovaisten järjen juoksua.
        Joten kyllä se teidän vankka uskonne Raamatun Sanaan todistaa päinvastoin sitä, ettette te itse, tai ainakaan moni teistä, ole Raamattua ikinä edes läpi lukeneet!

        "Kerro meille että kuinka voit itse ymmärtää ja pitää totena sitä että Jeesus olisi ollut yhtä aikaa sekä Egyptissä että Beetlehemissä?"

        Tällainen luulottelu jumalattomien kohdalla, että joku voisi olla samaan aikaan eri kaupungeissa on mieletön. Kuvastaa hyvin jumalattomien ajatus- ja mielenmaisemaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei ole syytä uskoa, että molemmat eivät olisi yhtä aikaa totta, kun ne lukee ja ymmärtää oikein."

        Kerro meille että kuinka voit itse ymmärtää ja pitää totena sitä että Jeesus olisi ollut yhtä aikaa sekä Egyptissä että Beetlehemissä?

        Te uskovaiset luulette etteivät muut ole ikinä lukeneet Raamattua läpi mutta kerronpa teille että se saattaakin olla juuri toisin päin että te uskovaiset ette ole ikinä sitä kokonaan läpi lukeneet ja että ateistit sekä Jeesuksen Jumalaan uskovat ovat sen tehneet.

        Itse uskon johonkin korkeaan Voimaan, mutta en tuohon teidän kolmipäiseen epäjumalaanne.
        Raamatun olen itse lukenut moneen kertaan kannesta kanteen sekä molemmat testamentit erikseen sen lisäksi.
        Lapsena kävin pyhäkoulua ja kävin kirkossa mutta jo ennen rippikoulua ymmärsin millaista sekametelisoppaa ja lapsellista teidän Raamattuun perustuva uskonne on.
        Kirkossa en rippikoulun jälkeen ole muuta käynyt kuin vain häissä ja hautajaisissa siitä poiskaan eroamatta eikä ole aikomustakaan sitä tehdä.
        Kun uskoon hupsahtaneet sukulaiseni ja muut tuttavat pommittivat minua jatkuvasti uskostaan ja kuinka minä joutuisin helvettiin kun en heidän uskoonsa usko, siis en heidän henkilökohtaiseen uskoonsa usko, aloin todella tutkimaan Raamattua ja kun annoin heille samalla mitalla takaisin niin luikkivat häntä koipien välissä muille satujaan höpöttämään, lopettaen minun käännytysyritykseni. Vuosikymmenien raamatuntutkimuksieni sekä apokryfien ja muun kristillisen kirjallisuuden tutkimisen jälkeen ihmettelen vain uskoaan julistavien uskovaisten järjen juoksua.
        Joten kyllä se teidän vankka uskonne Raamatun Sanaan todistaa päinvastoin sitä, ettette te itse, tai ainakaan moni teistä, ole Raamattua ikinä edes läpi lukeneet!

        "Lapsena kävin pyhäkoulua ja kävin kirkossa mutta jo ennen rippikoulua ymmärsin millaista sekametelisoppaa ja lapsellista teidän Raamattuun perustuva uskonne on."

        Tyypillistä ja varmaan lähes kattavaa rippikoulun satoa!


    • Anonyymi

      Piru lukee sitä noin.

    • Anonyymi

      Enimmän aikaa luterilainen kirkko on ollut sitä mieltä että Raamatun lukeminen ei-papiston kohdalla on kiellettyä, sillä vain papistolla on oikeus tulkita ja kertoa mitä sinne on präntätty.

      • Täsmälleen päinvastoin. Sen vuoksi kirkko aktiivisesti alkoi opettamaan ihmisiä suomessa lukemaan ja kirjoittamaan.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        Täsmälleen päinvastoin. Sen vuoksi kirkko aktiivisesti alkoi opettamaan ihmisiä suomessa lukemaan ja kirjoittamaan.

        Nykyään evlut kirkko on luisunut täysin sivuun omasta tehtävästään.
        Evlut kirkko häärää Setan, Amnestyn ja WWF:n tontilla mieluummin kuin omallaan, eli julistaisi evankeliumia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään evlut kirkko on luisunut täysin sivuun omasta tehtävästään.
        Evlut kirkko häärää Setan, Amnestyn ja WWF:n tontilla mieluummin kuin omallaan, eli julistaisi evankeliumia.

        ???
        WWF (World Wide Fund for Nature) on kansainvälinen ympäristöjärjestö. Tämä jos mikä on tärkeää kristityille, huolehtia maapallon tilasta siten, ettemme sitä tuhoa itsekkyytemme alttarille.

        Kirkko tekee hyvin monien järjestöjen kanssa yhteistyötä. Setan kanssa ei taida juurikaan sellaista olla. 😊


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        ???
        WWF (World Wide Fund for Nature) on kansainvälinen ympäristöjärjestö. Tämä jos mikä on tärkeää kristityille, huolehtia maapallon tilasta siten, ettemme sitä tuhoa itsekkyytemme alttarille.

        Kirkko tekee hyvin monien järjestöjen kanssa yhteistyötä. Setan kanssa ei taida juurikaan sellaista olla. 😊

        Kirkko pitäisi tehdä sitä omaa työtään.
        Tunnustuksensa mukaisesti kirkko julistaa Jumalan sanaa ja jakaa sakramentteja sekä toimii muutenkin kristillisen sanoman levittämiseksi !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään evlut kirkko on luisunut täysin sivuun omasta tehtävästään.
        Evlut kirkko häärää Setan, Amnestyn ja WWF:n tontilla mieluummin kuin omallaan, eli julistaisi evankeliumia.

        Juuri noin on evlut kirkko eksynyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirkko pitäisi tehdä sitä omaa työtään.
        Tunnustuksensa mukaisesti kirkko julistaa Jumalan sanaa ja jakaa sakramentteja sekä toimii muutenkin kristillisen sanoman levittämiseksi !

        ”Kirkko pitäisi tehdä sitä omaa työtään.”

        Tuota, eikö meidän kristittyjen tulekaan elää todeksi evankeliumin sanomaa? Eli ei saisi tehdä mitään käytännössä vaan vain ainoastaan puhua?

        Eikö juuri Jeesus kehota elämään sitä uskoa todeksi ja tekemään sen mukaisia tekoja?


    • Anonyymi

      Lainaus:
      ”Nykyään evlut kirkko on luisunut täysin sivuun omasta tehtävästään.
      Evlut kirkko häärää Setan, Amnestyn ja WWF:n tontilla mieluummin kuin omallaan, eli julistaisi evankeliumia.”

      Olipa osuvasti kiteytetty tämän päivän kirkkojen touhu. Kirkko on mielestäni etääntynyt yhä kauemmaksi Jumalan sanan ikuisista periaatteista. Kirkko maallistuu yhä enenevällä vauhdilla mukautuen kaikenlaiseen sellaiseen toimintaan, jopa politiikkaan Setasta ja muista järjestöistä puhumattakaan. Ei hyvä juttu lainkaan kirkon tulevaisuutta ajatellen. Uskottavuushan on mennyt jo kauan sitten valitettavasti.
      Joten ei varmaankaan tule yllätyksenä miksi kirkko ja sen palkkapapit ovat huolissaan kun väki vähenee vuosi vuodelta. Olisiko itsetutkistelun ja hengellisen puhdistumisen aika Raamatun sanan valossa aika tehdä nyt ennenkuin on liian myöhäistä, koska kaikestahan me jokainen kirkko mukaanlukien joudumme tekemään tilin kun tuomion päivä saapuu Kristuksen tullessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2102
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1654
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe