Synnintuntoa ? Onko sitä liikkeellä missä ?????????

Milloin viimeksi kuulit että joku olisi saanut synnintuntoa. Onko Pyhä Henki vetäytynyt pois Suomesta tai hiljentänyt toiminta.

Joh. 16
7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
9 synnin, koska he eivät usko minuun;
10 vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
11 ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.
12 Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa.
13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.

101

70

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jospa tämä maa on paatunut pakanallisen uskonnon tähden. Ei ole synnin, eli Jumalan lain rikkomisen tuntoa, koska kirkkoisen uskomuslain mukaan eläen, sitä ei ole.
      Ei koeta perinnäisuskonnon tavan mukaan eläen rikkovansa sitä Vanhurskaan, Pyhän ja tuonpuoleisuuden Edenin tapaisen lain rikkomista, mikä tarkoittaisi - elämänpuulla elämistä ja sen Valtakunnan edessä, että kumarretaan Häntä, joka on LUONUT Taivaan ja Maan.!
      On kumottu Jumalan laki ja asetettu perinnäissääntöuskomukset tilalle.
      Sitähä sen putini maasakin - uskotaan mitä isäntä sanoo, mutta ei kuunnella, mitä lähimmäiset muualla sanovat. Eli sen putinilain perinne on pyhempi, kuin jokin muu, joka sanoo, ei ole lupa tappaa. Näin esimerkkinä. Putini maassa tappaminen koetaan nyt sen tavan vanhurskaaksi teoksi.

• Anonyymi

Kun varastaa toisilta se on lain rikkomista. Etkö tiennyt?

• Anonyymi

PH toimii edelleen kuten on kirjoitettu.

• Anonyymi

Niin se on, eli Pyhä Henki kyllä toimii edelleen kuten on kirjoitettu.

Mutta !

Saviksen kaltaiset itsensä ja sydämensä pahasti paaduttaneet pahantekijät eivät vain kuule Hengen varoituksia / kehoituksia.

Tässä on se syy ja ongelman ydin.

Mutta se uskova, joka elää aralla sydämellä, se kyllä kuulee Hengen ääntä.

Eli Savis, vaikka sinä itse et kuule, etkä kuuntele Pyhän Hengen ääntä, niin ei se tarkoita sitä, etteivät muut kuulisi ja etteikö Pyhä Henki toimisi ihan samoin, kuten ennenkin on toiminut.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin se on, eli Pyhä Henki kyllä toimii edelleen kuten on kirjoitettu.

Mutta !

Saviksen kaltaiset itsensä ja sydämensä pahasti paaduttaneet pahantekijät eivät vain kuule Hengen varoituksia / kehoituksia.

Tässä on se syy ja ongelman ydin.

Mutta se uskova, joka elää aralla sydämellä, se kyllä kuulee Hengen ääntä.

Eli Savis, vaikka sinä itse et kuule, etkä kuuntele Pyhän Hengen ääntä, niin ei se tarkoita sitä, etteivät muut kuulisi ja etteikö Pyhä Henki toimisi ihan samoin, kuten ennenkin on toiminut.

Missä PH toimii? Voisiko joku antaa konkreettisen esimerkin PH:n saavutuksista nykypäivänä.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Missä PH toimii? Voisiko joku antaa konkreettisen esimerkin PH:n saavutuksista nykypäivänä.

No, sinähän et voi uskosta osattomana siitä tietää yhtään mitään.

Tässä siitä kerrotaan:

2. Tess. 2:13 Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen

Mutta tässä myös tästä lopun ajasta kerrotaan ja myös osin sinustakin:

Ilm. 22:11 Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.

• Anonyymi kirjoitti:

Tässä siitä kerrotaan:

2. Tess. 2:13 Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen

Ilm. 22:11 Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.

Ymmärrätkö lukemaasi? Ymmärtkö, mitä sanat "konkreettinen" ja "nykypäivä" tarkoittavat vai jäikö peruskoulu käymättä?

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Ymmärrätkö lukemaasi? Ymmärtkö, mitä sanat "konkreettinen" ja "nykypäivä" tarkoittavat vai jäikö peruskoulu käymättä?

Kuten JO kirjoitin, niin sinä et vastaustanikaan ymmärtänyt, kun sinulla ei ole tietoa eikä kokemusta Pyhästä Hengestä eikä Hengen toiminnasta !

Eli se mistä minua juuri syytit, siihen kaikkeen olet itse syypää.

Sinun omasta ymmärtämättömyydestäsi tässä on nyt kyse, ei minun !

• Anonyymi kirjoitti:

Kuten JO kirjoitin, niin sinä et vastaustanikaan ymmärtänyt, kun sinulla ei ole tietoa eikä kokemusta Pyhästä Hengestä eikä Hengen toiminnasta !

Eli se mistä minua juuri syytit, siihen kaikkeen olet itse syypää.

Sinun omasta ymmärtämättömyydestäsi tässä on nyt kyse, ei minun !

Totisesti, kirjoitit paljon kirjaimia, mutta ei juuri sisältöä.

Suosittelen myös, että haet apua vakaviin mielenterveysongelmiisi - näet harhoja kaikkialla.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Totisesti, kirjoitit paljon kirjaimia, mutta ei juuri sisältöä.

Suosittelen myös, että haet apua vakaviin mielenterveysongelmiisi - näet harhoja kaikkialla.

Olet TAAS todella säälittävä !

Tälläiseksi tämä näyttää joka kerta menevän, kun sinä et pärjää keskustelussa !

Etkö jo tajua viimein sitä asiaa, että sinulla vain ei kapasiteetti riitä, ei sitten millään, kun keskustellaan Hengellisistä asioista.

Joten miksi kerta kerralta yhä vain lyöt päätäsi seinään ja paljastat itsesi ja oman tietämättömyytesi ja ymmärtämättömyytesi ?

Se nyt vain on niin, että vain Hengellinen käsittää Hengellisiä !

Ja sinä itse et ole mikään Hengellinen !

6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
        7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
        8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
        9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
        10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
        11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
        12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
        13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        !!!
        14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        !!!
        15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
        16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.

Sinä "henki" siis itse juuri tässä viestissäsi todistit tämän Raamatun sanan todeksi, omilla sanoillasi !!!

" Suosittelen myös, että haet apua vakaviin mielenterveysongelmiisi - näet harhoja kaikkialla. "

Näetkö nyt, et pärjää Jumalaa ja Jumalan sanaa vastaan, et sitten millään !

• Anonyymi kirjoitti:

Olet TAAS todella säälittävä !

Tälläiseksi tämä näyttää joka kerta menevän, kun sinä et pärjää keskustelussa !

Etkö jo tajua viimein sitä asiaa, että sinulla vain ei kapasiteetti riitä, ei sitten millään, kun keskustellaan Hengellisistä asioista.

Joten miksi kerta kerralta yhä vain lyöt päätäsi seinään ja paljastat itsesi ja oman tietämättömyytesi ja ymmärtämättömyytesi ?

Se nyt vain on niin, että vain Hengellinen käsittää Hengellisiä !

Ja sinä itse et ole mikään Hengellinen !

6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
        7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
        8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
        9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
        10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
        11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
        12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
        13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        !!!
        14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        !!!
        15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
        16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.

Sinä "henki" siis itse juuri tässä viestissäsi todistit tämän Raamatun sanan todeksi, omilla sanoillasi !!!

" Suosittelen myös, että haet apua vakaviin mielenterveysongelmiisi - näet harhoja kaikkialla. "

Näetkö nyt, et pärjää Jumalaa ja Jumalan sanaa vastaan, et sitten millään !

Kuten totesin aiemmin, hanki itsellesi apua. Mitä pikemmin, sitä paremmin.

Toistetaan kysymys niille, jotka viitsivät edes vähän käyttää harmaita soluja:

p.s. yllä riehuva anonyymi pelle ei siis ole todiste PH:n toiminnasta.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Kuten totesin aiemmin, hanki itsellesi apua. Mitä pikemmin, sitä paremmin.

Toistetaan kysymys niille, jotka viitsivät edes vähän käyttää harmaita soluja:

p.s. yllä riehuva anonyymi pelle ei siis ole todiste PH:n toiminnasta.

Miten sinä toisen Hengellistä tilaa voisit millään arvioida ?

Kun itse et edes ole Hengellinen, vaan uskosta osaton maallinen / luonnollinen ihminen !

Siinähän selvästi sanottiin:

!!!
        !!!

Taas siis vain paljastit oman totaalisen ymmärtämättömyytesi !

Et mitään muuta !

• Anonyymi kirjoitti:

Kun itse et edes ole Hengellinen, vaan uskosta osaton maallinen / luonnollinen ihminen !

!!!
        !!!

Et mitään muuta !

Niinpä rakas !! Ja sentakia vain vähemmän ottaa vastaan ja ymmärtää mistään mitään Ristin tehtävästä ja Veren tehtävä, Ei tiedetä salattua asia Kristuksessa Ristillä.. Voima puuttuu !!!

• Anonyymi kirjoitti:

!!!
        !!!

Et mitään muuta !

>>> Miten sinä toisen Hengellistä tilaa voisit millään arvioida ?

Ei tämä mitään rakettitiedettä ole. Riittää, että näkee kuinka kaltaisesi olento kohteee ihmisiä ja vertaa sitä käytöstä Raamatun opetuksiin. Lopputulos ole selvääkin selvempi, kaikista kopioimistasi raamatunlauseista huolimatta.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

>>> Miten sinä toisen Hengellistä tilaa voisit millään arvioida ?

Ei tämä mitään rakettitiedettä ole. Riittää, että näkee kuinka kaltaisesi olento kohteee ihmisiä ja vertaa sitä käytöstä Raamatun opetuksiin. Lopputulos ole selvääkin selvempi, kaikista kopioimistasi raamatunlauseista huolimatta.

Kuten JO MONEEN KERTAAN olen sanonut, nii sinä kun et ymmärrä Hengellistä elämää ja toimintaa, niin et sitä millään kykene myöskään arvoimaan oikein !

Siitä tässä vain on yhä kyse, ei muusta !

Sinä et tunne Jumalaa ja siksi arviosi ovat ihan pielessä, sillä Raamattu sanoo Jumalasta näin:

2. Sam. 22:27 puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.

Ps. 18:25 Hurskasta kohtaan sinä olet hurskas, nuhteetonta kohtaan nuhteeton;
        26 puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.
        27 Sillä sinä pelastat nöyrän kansan, mutta ylpeät silmät sinä painat alas.

Mutta sinä harhoissasi kuvittelet niin, että Herra kohtelee kaikkia kieroja samoin, kuin nöyriä / nuhteettomia !

Jeesus itse, meidän esikuvanamme, oli todella tiukka vääriä kohtaan:

Matt. 12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

Matt. 23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

Mutta sinä se kierona itse haluaisit tulla kohdelluksi hyvin, ja ettei sinun valheitasi ja vääriä toimiasi paljastettaisi !

Sekin kuuluu toimintaasi olennaisena osana !

• Anonyymi kirjoitti:

Kuten JO MONEEN KERTAAN olen sanonut, nii sinä kun et ymmärrä Hengellistä elämää ja toimintaa, niin et sitä millään kykene myöskään arvoimaan oikein !

Sinä et tunne Jumalaa ja siksi arviosi ovat ihan pielessä, sillä Raamattu sanoo Jumalasta näin:

Mutta sinä harhoissasi kuvittelet niin, että Herra kohtelee kaikkia kieroja samoin, kuin nöyriä / nuhteettomia !

Matt. 12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

Matt. 23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

Mutta sinä se kierona itse haluaisit tulla kohdelluksi hyvin, ja ettei sinun valheitasi ja vääriä toimiasi paljastettaisi !

>>> Kuten JO MONEEN KERTAAN olen sanonut,

Niinpä, "moneen kertaan"... Fiksu ihminen olisi jo aikoja sitten ymmärtänyt, että harhaisilla käsityksillä ei ole mitään merkitystä tai vaikutusta. Tyhmä puolestaan hakkaa päätään seinään uskoen, että kuvitelmat muuttuvat (joskus) todeksi.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Niinpä, "moneen kertaan"... Fiksu ihminen olisi jo aikoja sitten ymmärtänyt, että harhaisilla käsityksillä ei ole mitään merkitystä tai vaikutusta. Tyhmä puolestaan hakkaa päätään seinään uskoen, että kuvitelmat muuttuvat (joskus) todeksi.

Toistetaan siis TAAS asian ydin:

!!!
        !!!

Tästähän tässä on kaiken aikaa kyse !

• Anonyymi kirjoitti:

!!!
        !!!

Vastauksissa täytyy olla johdonmukainen. Kirjaimista syntyy tavuja, tavuista sanat, sanoista lauseet jne.

Samoin pätee myös matkaan hengellisellä polulla. Ei pidä olla kirppu, joka yrittää hypätä kohdasta "A" suoraan kohtaan "Ö", ohittaen kaikki välipysäkit (B, C, D ...).

Ongelma ei siis ole lauseessa, jota kirppu pitää "ytimenä". Ongelma on itse kirpussa, joka luulee ja kuvittelee jotain, mikä ei pidä paikkaansa. Tässä tapauksessa kirppu luulee olevansa "Hengellä täyttynyt uudestisyntynyt" joka ymmärtää Sanan oikein, mutta todellisuudessa kirpun uskomus on harha. Tämän tyyppiset harhat ovat yllättävän yleisiä uskovien keskuudessa.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Vastauksissa täytyy olla johdonmukainen. Kirjaimista syntyy tavuja, tavuista sanat, sanoista lauseet jne.

Samoin pätee myös matkaan hengellisellä polulla. Ei pidä olla kirppu, joka yrittää hypätä kohdasta "A" suoraan kohtaan "Ö", ohittaen kaikki välipysäkit (B, C, D ...).

Ongelma ei siis ole lauseessa, jota kirppu pitää "ytimenä". Ongelma on itse kirpussa, joka luulee ja kuvittelee jotain, mikä ei pidä paikkaansa. Tässä tapauksessa kirppu luulee olevansa "Hengellä täyttynyt uudestisyntynyt" joka ymmärtää Sanan oikein, mutta todellisuudessa kirpun uskomus on harha. Tämän tyyppiset harhat ovat yllättävän yleisiä uskovien keskuudessa.

Mutta kun sinä et tiedä yhtään mitään Hengellisestä polusta !

Toki on paljon hengellisiä polkua, siis muissa uskonnoissa !

Mutta Hengellisestä sinulla ei ole tietoa eikä omakohtaista kokemusta !

Joten:

!!!
        !!!

• Anonyymi kirjoitti:

Joten:

!!!
        !!!

Kuten totesin aiemmin, kirput eivät valitettavasti ymmärrä ihmisten kieltä ja siksi kaikki keskusteluyritykset menevät inttämiseksi ja toisten ajatusten alasampumiseksi. Tästä syystä pidän väittelemistä kirppujen kanssa ihmisarvoa loukkaavana ajanhukkana. C'est la vie.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä siitä kerrotaan:

Minä olen uskosta osallinen. Saanko esittää saman kysymyksen? En ole nimittäin huomannut Pyhän Hengen toimintaa viime vuosina.

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Niinpä rakas !! Ja sentakia vain vähemmän ottaa vastaan ja ymmärtää mistään mitään Ristin tehtävästä ja Veren tehtävä, Ei tiedetä salattua asia Kristuksessa Ristillä.. Voima puuttuu !!!

Eli sinäkin luulet tietäväsi toisen suhteen Jumalaan pelkästään sen perusteella, mitä luulet lukemasi parista kommentista? Olet sinäkin kanssa kummajainen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kuten JO MONEEN KERTAAN olen sanonut, nii sinä kun et ymmärrä Hengellistä elämää ja toimintaa, niin et sitä millään kykene myöskään arvoimaan oikein !"

Minä puolestani olen uskossa ja ymmärrän hengellistä elämää ja erityisesti toimintaa. Mutta ei nuo sinun ylimieliset ja rakkaudettomat kommenttisi todista muuta kuin että sinä et ole ymmärtänyt Jeesuksen rakkautta oikein. Ehket ole sisäistänyt mitä hänen rakkautensa on tai ehkä kenties et ole samaistunut ristinkuolemaan?

Turha sinun on pilkata sellaisia, jotka eivät usko juuri niin kuin sinä uskot. Etkä sinä voi tietää mitä Jumalalla on mielessään hänen suhteensa. Sitä paitsi, vain Jumala näkee hänen sydämeensä. Vain Jumalan on tuomiovalta, vaikka sinä hänet mielessäsi tuomitsetkin.

Tällä palstalla kirjoittelevat pääasiassa rakkaudettomat wannabe-kristityt, jotka pääosin haluavat vain päästä päällepäsmäröimään ja pätemään. Heidän kielenkäytöstään ja kirjoituksistaan näkee helposti, että heiltä puuttuu se olennainen, mitä Jeesus opettaa. Sinä vaikutat vahvasti juuri sellaiselta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joten:

!!!
        !!!

Näyttää siltä, että sinä luulet, tietämisen sijaan. Ihan selkeästi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen uskosta osallinen. Saanko esittää saman kysymyksen? En ole nimittäin huomannut Pyhän Hengen toimintaa viime vuosina.

Sinun nyt kannattaa itse miettiä ja tutkia sitä, että miksi sinun omalla kohdallasi on noin huonosti ?

Sanot olevasi uskosta osallinen, joten kehoitan sinua kääntymään Herran puoleen ja kysymään Häneltä apua ongelmaasi !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kuten JO MONEEN KERTAAN olen sanonut, nii sinä kun et ymmärrä Hengellistä elämää ja toimintaa, niin et sitä millään kykene myöskään arvoimaan oikein !"

Minä puolestani olen uskossa ja ymmärrän hengellistä elämää ja erityisesti toimintaa. Mutta ei nuo sinun ylimieliset ja rakkaudettomat kommenttisi todista muuta kuin että sinä et ole ymmärtänyt Jeesuksen rakkautta oikein. Ehket ole sisäistänyt mitä hänen rakkautensa on tai ehkä kenties et ole samaistunut ristinkuolemaan?

Turha sinun on pilkata sellaisia, jotka eivät usko juuri niin kuin sinä uskot. Etkä sinä voi tietää mitä Jumalalla on mielessään hänen suhteensa. Sitä paitsi, vain Jumala näkee hänen sydämeensä. Vain Jumalan on tuomiovalta, vaikka sinä hänet mielessäsi tuomitsetkin.

Tällä palstalla kirjoittelevat pääasiassa rakkaudettomat wannabe-kristityt, jotka pääosin haluavat vain päästä päällepäsmäröimään ja pätemään. Heidän kielenkäytöstään ja kirjoituksistaan näkee helposti, että heiltä puuttuu se olennainen, mitä Jeesus opettaa. Sinä vaikutat vahvasti juuri sellaiselta.

Miksi puutut asiaan, josta itse et tiedä mitään ?

Tämä "henki" on itse sanonut aiemmassa keskustelussa selväsanaisesti sen, että "minä en ole uskova" !

Jos en voi luottaa hänen omiin sanoihinsa, niin mihin sitten ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jos sinä oikeasti ymmärtäisit Hengellistä elämää ja toimintaa, niin sinä olisit jo itsekin tämän "hengen" viesteistä lukenut sen, ettei hän mikään uskova ole, vaan vain vedättäjä ja uskovien kiusaaja !

Mutta sinun oma tietämättömyytesi ja sokeutesi ei ole minun vikani !

Sen vain sanon nyt, että:

Perehdy ENSIN asioihin KUNNOLLA, ennen kuin alat ITSE lausua tuomioitasi !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Otan kiinni vielä tästä kirjoittamastasi:

--------------------------

" Minä puolestani olen uskossa ja ymmärrän hengellistä elämää ja erityisesti toimintaa. Mutta ei nuo sinun ylimieliset ja rakkaudettomat kommenttisi todista muuta kuin että sinä et ole ymmärtänyt Jeesuksen rakkautta oikein. Ehket ole sisäistänyt mitä hänen rakkautensa on tai ehkä kenties et ole samaistunut ristinkuolemaan? "

--------------------------------

Tutkitaan tuota sinun Hengellisen elämän ymmärrystäsi hieman, samoin kuin tuolla tein Savikselle, eli pieni kysymyspähkinä sinulle:

Tässä tulee:

Sananl. 26:4 Älä vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettet olisi hänen kaltaisensa sinäkin.

Sananl. 26:5 Vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettei hän itseänsä viisaana pitäisi.

Eli nyt se kysymys :

Vastaatko sinä siis tyhmälle hänen hulluutensa mukaan vai et ?

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Herjaat ja pilkkaat vikapää ikisyntiin. Lue muuten Matteus 27

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Sanotaan myös niin että kaikki varastetut tavarat on tuhoonvihittyä teille. Mooses

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet lain alainen sinut tuomitaan lain mukaan Mooses.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Minä puolestani olen uskossa ja ymmärrän hengellistä elämää ja erityisesti toimintaa. Mutta ei nuo sinun ylimieliset ja rakkaudettomat kommenttisi todista muuta kuin että sinä et ole ymmärtänyt Jeesuksen rakkautta oikein. Ehket ole sisäistänyt mitä hänen rakkautensa on tai ehkä kenties et ole samaistunut ristinkuolemaan? "

Tutkitaan tuota sinun Hengellisen elämän ymmärrystäsi hieman, samoin kuin tuolla tein Savikselle, eli pieni kysymyspähkinä sinulle:

Tässä tulee:

Sananl. 26:4 Älä vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettet olisi hänen kaltaisensa sinäkin.

Sananl. 26:5 Vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettei hän itseänsä viisaana pitäisi.

Eli nyt se kysymys :

Pyydän vielä, että jos täällä sattuu olemaan joku Hengellinen, joka tietää oikeasti mitä on Hengellinen elämä ja Hengellinen toiminta, niin ei paljastaisi vastausta, sillä haluan nyt selvittää tämän kirjoittajan todellisen Hengellisen ymmärryksen tason.

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi puutut asiaan, josta itse et tiedä mitään ?

Tämä "henki" on itse sanonut aiemmassa keskustelussa selväsanaisesti sen, että "minä en ole uskova" !

Jos en voi luottaa hänen omiin sanoihinsa, niin mihin sitten ?

Taidat olla se sama säälittävä valehtelija, jolle vastasin jo seuraavasti:

"Esitit valheellisen väitteen ja todistustaakka on aina väitteen esittäjällä. Joko todistat väitteesi oikeaksi tai jäät historiaan yhtenä mitättömänä valehtelijana. "Uskovaisena" tiedät, mitä se tarkoittaa."

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17586727/onko-nimesi-karitsan-elamankirjassa#comment-116776755

• Anonyymi kirjoitti:

Tässä tulee:

Eli nyt se kysymys :

Etkö muista, mitä sinulle vastataan vai miksi esität yhtä ja samaa kysymystä edelleen ja edelleen? Etkö ymmärrä, mitä sinulle vastataan?

Todellisuudessa, kysymys ei ole ollenkaan siitä, mitä sinulle vastataan. Et yksinkertaisesti ole kiinnostunut vastauksista. Haluat ainoastaan pysyä pinnalla ja kylvää eripuraa jankuttamalla samoista asioista.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Taidat olla se sama säälittävä valehtelija, jolle vastasin jo seuraavasti:

"Esitit valheellisen väitteen ja todistustaakka on aina väitteen esittäjällä. Joko todistat väitteesi oikeaksi tai jäät historiaan yhtenä mitättömänä valehtelijana. "Uskovaisena" tiedät, mitä se tarkoittaa."

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17586727/onko-nimesi-karitsan-elamankirjassa#comment-116776755

Sano vain tähän sen, että valehtelijan sanaan ei voi luottaa.

Sinä vain et kykene itse olemaan totuudessa.

Niin ja tuo asia paljastuu kaiken aikaa viesteistäsi, sillä sinä itse kirjoitat " te uskovat" !

Sillä sinä suljet itse itsesi pois uskovien joukosta kaiken aikaa !

Joten lopeta tuo typerä yrityksesi, kiitos !

• Anonyymi kirjoitti:

Sano vain tähän sen, että valehtelijan sanaan ei voi luottaa.

Sinä vain et kykene itse olemaan totuudessa.

Niin ja tuo asia paljastuu kaiken aikaa viesteistäsi, sillä sinä itse kirjoitat " te uskovat" !

Sillä sinä suljet itse itsesi pois uskovien joukosta kaiken aikaa !

Joten lopeta tuo typerä yrityksesi, kiitos !

Rakas säälittävä valehtelija: esitä todisteet tai vaikene iäksi.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Rakas säälittävä valehtelija: esitä todisteet tai vaikene iäksi.

Tiedät hyvin sen, että on todella vaikeaa löytää vanhoja asioita ja viestejä täältä viestitulvasta ja sitä sinä kiero nyt yrität käyttää hyväksesi !

Minä en säilytä sinun typeriä viestejäsi todisteina !

• Anonyymi kirjoitti:

Tiedät hyvin sen, että on todella vaikeaa löytää vanhoja asioita ja viestejä täältä viestitulvasta ja sitä sinä kiero nyt yrität käyttää hyväksesi !

Minä en säilytä sinun typeriä viestejäsi todisteina !

Totuutta ei tarvitse etsiä, se on heti muuttumattomana silmien edessä. Valheet puolestaan ovat täysin eri juttu, niitä joutuu etsimään ja kaivelemaan "viestitulvaa".

>>> Tiedät hyvin sen, että

Tiedän vain sen, että esitit väärän todistuksen Jumalan silmien edessä. Tee parannus.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Totuutta ei tarvitse etsiä, se on heti muuttumattomana silmien edessä. Valheet puolestaan ovat täysin eri juttu, niitä joutuu etsimään ja kaivelemaan "viestitulvaa".

>>> Tiedät hyvin sen, että

Tiedän vain sen, että esitit väärän todistuksen Jumalan silmien edessä. Tee parannus.

Höpö höpö, muistan tuon asian hyvin, kun sinä tekeydyt uskovaksi ja sitten menit heikkona hetkenä myöntämään rehdisti asian todellisen laidan !

Vai sanotko sinä suoraan ja rehdisti siis nyt niin, että olet uskova ?

Sitäkö haluat sanoa ja alleviivata ?

• Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö, muistan tuon asian hyvin, kun sinä tekeydyt uskovaksi ja sitten menit heikkona hetkenä myöntämään rehdisti asian todellisen laidan !

Vai sanotko sinä suoraan ja rehdisti siis nyt niin, että olet uskova ?

Sitäkö haluat sanoa ja alleviivata ?

Olen kiitollinen Jumalalle kaikesta, mitä Hän antaa, on antanut tai tarvittaessa ottanut pois.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Olen kiitollinen Jumalalle kaikesta, mitä Hän antaa, on antanut tai tarvittaessa ottanut pois.

Tuo ei vielä kerro yhtään mitään.

Moni ns. tapauskova, siis joka ei oikeasti ole uudestisyntynyt ja tullut uskoon, voi sanoa aivan samoin.

Joten oletko sinä siis uudestisyntynyt uskova vai et ?

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Hiljaista tuli !?

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo ei vielä kerro yhtään mitään.

Moni ns. tapauskova, siis joka ei oikeasti ole uudestisyntynyt ja tullut uskoon, voi sanoa aivan samoin.

Joten oletko sinä siis uudestisyntynyt uskova vai et ?

Matt. 7:6

Ei minulla muuta.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Matt. 7:6

Ei minulla muuta.

Se "henki" nyt vain on niin, että todellinen uudestisyntynyt uskova kyllä tunnustaa uskonsa !!!

Mutta uskosta osaton ei toki siihen pysty, eikä siihen suostu !

32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
        33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.

• Anonyymi kirjoitti:

Se "henki" nyt vain on niin, että todellinen uudestisyntynyt uskova kyllä tunnustaa uskonsa !!!

Mutta uskosta osaton ei toki siihen pysty, eikä siihen suostu !

32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
        33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.

Kuten jo monesti totettiin, myös tässä keskustelussa, edustat niitä "uskovia", joita kutsutaan anonyymeiksi puskista huutelijoiksi. Nämä huutelijat eivät oikeasti ymmärrä opetuksia. He opettelevat ulkoa muutaman jakeen sieltä täältä ja vääntävät Sanan tarkoituksellisesti kieroon, yrittäen saamaan ihmisiä ansaan. Fariseukset toimivat juuri samalla tavalla.

"Anonyymit puskista huutelijat ry" :n jäsenet, joihin sinäkin kuulut, eivät edusta sellaista tahoa, jolle kukaan olisi tilivelvollinen mistään omista asioista, mukaan luen uskonratkaisut. Hengelliset kirput, joista kirjoitin ylempänä, eivät säätä tee.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Kuten jo monesti totettiin, myös tässä keskustelussa, edustat niitä "uskovia", joita kutsutaan anonyymeiksi puskista huutelijoiksi. Nämä huutelijat eivät oikeasti ymmärrä opetuksia. He opettelevat ulkoa muutaman jakeen sieltä täältä ja vääntävät Sanan tarkoituksellisesti kieroon, yrittäen saamaan ihmisiä ansaan. Fariseukset toimivat juuri samalla tavalla.

"Anonyymit puskista huutelijat ry" :n jäsenet, joihin sinäkin kuulut, eivät edusta sellaista tahoa, jolle kukaan olisi tilivelvollinen mistään omista asioista, mukaan luen uskonratkaisut. Hengelliset kirput, joista kirjoitin ylempänä, eivät säätä tee.

Ihan naurattaa nyt "henki" !

Kiitos siis hyvistä nauruista ja hyvästä mielestä jonka sait aikaan. :)

Muistutan enää nyt siitä mitä jo olen useaan kertaan sinulle sanonut Hengellisistä ja luonnollisista ihmisistä ja heidän eroavaisuudestaan.

1. Korinttolaiskirje 2. 6-16

• Anonyymi kirjoitti:

Ihan naurattaa nyt "henki" !

Kiitos siis hyvistä nauruista ja hyvästä mielestä jonka sait aikaan. :)

Muistutan enää nyt siitä mitä jo olen useaan kertaan sinulle sanonut Hengellisistä ja luonnollisista ihmisistä ja heidän eroavaisuudestaan.

1. Korinttolaiskirje 2. 6-16

Näinkö on tapana toimia itseään "oikeiksi uskoviksi" eli "uudestisyntyneiksi" kutsuvilla: nauraa kippurassa joka asialle? Nauru ilman syytä on tyhmyyden merkki.

Muistatko, mitä kirjoitin hengellisistä kirpuista? Käyhän lukemassa uudelleen.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17593230/synnintuntoa--onko-sita-liikkeella-missa-#comment-116902807

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Näinkö on tapana toimia itseään "oikeiksi uskoviksi" eli "uudestisyntyneiksi" kutsuvilla: nauraa kippurassa joka asialle? Nauru ilman syytä on tyhmyyden merkki.

Muistatko, mitä kirjoitin hengellisistä kirpuista? Käyhän lukemassa uudelleen.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17593230/synnintuntoa--onko-sita-liikkeella-missa-#comment-116902807

Tuo sinun juttusi meni niin pahasti ohi ja yli, ettei mittaa eikä määrää.

Siksi se jo nauratti ja yhä hymyilyttää kun sitä miettii !

En voi enää kuin ihmetellä sinun umpisokeuttasi näissä asioissa.

Olen näet paljon lainannut Sanaa, sitä on lähes joka viestissäni ja sillä olen torjunut sinunkin Raamatun vastaiset valheesi, joita sinä todella paljon viljelet.

Eli kun tuo Raamatun tuntemus asia on meillä sinun kanssasi aivan päinvastoin, kuin sinä herjoissasi kuvittelet, niin ei silloin voi enää muuta kuin nauraa ! :)

:)

• Anonyymi

Sananlaskut 30:7-9

Kahta minä sinulta pyydän....
      Älä köyhyyttä älä rikkautta.....
      Ettei kylläinen kieltäisi KUKA ON HERRA...
      etten köyhtyneenä varastaisi ja käyttäisi väärin Jumalani nimeä.....

Keskiaikana 980-1470 oli selvät sovitusvälineet:
      Luostari
      Messu
      Ane
      Pyhiinvaellus
      Ristiretki
      Pyhäinjäännös

Mutta Tohtori Luther sai aikaan kirkon kymmenyksen vähentämisen yhteen prosenttiin. Ja niin tiede sai lopulta pappien kymmenyksen kun taas kirkko ylipappeuden sadasosan.

Hän myös siirsi sovitusvälineiden käytön pois järjestyksestä 95 teesillään.
      Miten voi katua kun ei ole sovitusvälineitä kunnollisia enää.

Mä kadun erään muslimin vuoksi likasia petivaatteita, mutta ei ole oikein varaa hankkia uusia. Ne tulee uusina maksaan jopa 150-300 euroa ja käytettyinä 50-100 euroa.
      En kykene köyhyyden vuoksi sellaisiin hankintoihin. Maximi on 20-40 euroa.

Ei liika rikkaus tai liika köyhyys saa aikaan synnin sovituksen suhteen mitään.

Shalom!

• Käy hakemasssa diakonilta lupa saada ilmaistavaroista sun petivaatteet .. Mutta ehkä ei käytetty kelpaa josta Jumala sano , älä sano sitä saastaiseksi mikä Jumala on pyhitetty. Mutta moni teke itselle ongelmia ottamaan vastaan perkeleestä älä haista , älä maista , älä koske...

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Käy hakemasssa diakonilta lupa saada ilmaistavaroista sun petivaatteet .. Mutta ehkä ei käytetty kelpaa josta Jumala sano , älä sano sitä saastaiseksi mikä Jumala on pyhitetty. Mutta moni teke itselle ongelmia ottamaan vastaan perkeleestä älä haista , älä maista , älä koske...

"älä sano sitä saastaiseksi mikä Jumala on pyhitetty. "

Miksei? Niinhän sinäkin teet!

• Anonyymi

Valtionkirkko on ihan sumussa pride-marsseineen ja sekavine oppeineen.
      Niinsanotut Kristilliset Vapaatsuunnat tarjoavat letkeää menoa rentoine saarna-puheineen.
      Mikrofoni kädessä ja toinen käsi taskussa.
      Tarkoitus kai luoda hyvä ja kiva fiilis ja huoleton olo kuulijoille.
      Vakavat hengelliset laulut ja virret muuttuneet kristilliseksi viihdemusiikiksi ja -lauluiksi.
      Laulajilla tatuointeja ja lävistyksiä.
      Hiukset ajettu pois partakoneilla.
      "Sisarilla" lyhyet minihameet joka paljastaa lähes kaiken. Ja toisaalla paitojen syvä V-aukko tuo esiin naisellisia varustuksia, joista mies kuulijat pitävät.

Summasummarum. Jos emme löydä parannusta ja synnintuntoa elämäämme, niin Idän-Karhu toimii ruoskana ja kurituksena.

• Anonyymi

Harvinainen synnintunto johtuu varmasti siitä, että savis tavoittaa niin harvoja ihmisiä. Sinun tulee juosta enemmän joka paikassa ja huudella ihmisille. Niin eiköhän se synnintunto siitä tule.

• Anonyymi

Onhan Savis juossut sinne ja tänne, kuin päätön kana, mutta parannuksen tarvetta hän näkee silti vain muissa, mutta ei itsessään.

• Anonyymi

Synnistä ei saarnata. Sana synti on ollut pilkkasana jo vuosikymmeniä. Pahuuden levittäjät ovat tehneet pirullista myyräntyötä yhteiskunnassa joka alueella. Synti ja saasta puskee mediasta. Epäjumalan kumartajat eli muslimit ovat levittäytyneet joka paikkaan ja heidän mukana riivaajat. Kirkko on täysin pimentynyt opetuksessaan. Käsittämätön epäoikeudenmukaisuus rehottaa ja kasvattaa vihaa. Oikeudentaju on kadonnut, totuus on kadonnut. Kuka jaksaa rakastaa Jeesusta kun katselee ympärilleen. Ilmestyskirjan tuomionpäivä lähestyy ja silloin Babylon heitetään pois. Taivas siitä riemuitsee. Ei ihme.

• Aivan näin Rakas ! Ei löydy Jumalan pelkko vaan voi elää synnissä ihan vapaana vaikka se ei ole vapaus joka Jeesus tarkoittaa . Kun sanoo että kun Poka tekeuskova vapa niin hän totiseti tulee todella vapaiksi.

• Anonyymi

Miten niin kuullut? Suomalaiset ovat introverttejä eikä tuollaisia muitten korvien kuullen kertoilla.

• On se vaan Rakkaat hälyttävä , kun uskovaiset ei pysty sanoa että siellä ja siellä itkettiin suuressa synnintunnossa .

• Siis kamalan järkyttävä että Suomen Sionissa puuttuu Jumalan Pelko niin ettei synnintuntoa annetaan.

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Siis kamalan järkyttävä että Suomen Sionissa puuttuu Jumalan Pelko niin ettei synnintuntoa annetaan.

Yritä nyt ensin löytää se synnintunto itse itsestäsi !

Mutta kun sitä ei vuosikymmeniinkään ole nähty, eikä näkynyt sinussa itsesäsi !

Miten se voikin olla näin ?

Sinä suu vaahdossa huutelet synnintunnon perään, vaikka se loistaa poissaolollaan sinun omalla kohdallasi !

• Oletko noin alkuvaiheessa uskontulon jälkeen ettet tiedä rakas että synnintunto ei etsitään vaan sen annetaan ylhältä ?

Pyhä Hengeltä sen synnintunto tulee kun Hän näyttää synnin sinulle. Kannattaa hankia Pyhä Henki.

Joh. 16
      8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
      11 ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.
      12 Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa.
      13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.

• Anonyymi

Savis !

Haluatko nyt sanoa niin, että sinulla itselläsi ei ole Pyhää Henkeä ?

Siis kyllä Pyhä Henki paljastaa synnit ja antaa siten synnintunnon !

Mutta siis vain niille, jotka kuulevat ja kuuntelevat !

Kummasta nyt siis on kohdallasi kyse ?

1) Sinulla ei ole Pyhää Henkeä ?

Vai:

2) Sinää et kuule / kuuntele Hengen ääntä vaan olet niin paaduttanut itse itsesi ja kovettanut sydämesi ja sulkenut korvasi kuulemasta ?

Eli kummasta nyt sinun kohdallasi on kyse Savis ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Savis !

Vai:

2) Sinää et kuule / kuuntele Hengen ääntä vaan olet niin paaduttanut itse itsesi ja kovettanut sydämesi ja sulkenut korvasi kuulemasta ?

pitänee muistaa, että helluntailaisista vain 20 % on mieleltään terveitä, ja Savis ei nyt kuulu siihen20 prosenttiin, vaan siihen 80 prosenttiin,

voi jättää omaan arvoonsa !

• Anonyymi kirjoitti:

Savis !

Vai:

Huomasitko Rakas vihollinen , että Pyhä Henki näyttää synnin ja niin ihmiseen tulee synnintuntoa.
        Missä löydy/löydät Suomessa Herätys? Missä Jumala näyttää Pyhässä Hengessä että syntyy synnintuntoa.

Aloituksessa ei kysytty onko saviksella Pyhä Henki. Voit aloittaa uuden aloituksen missä voit kysyä sitä kun sä nyt haluat keskustella minusta eikä sitä mitä Jumala pitäisi saada aikaiseksi ihmisessä niinkuin Pietarin aikana >>>
        Ap.t. 2
        36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
        37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
        38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

• Anonyymi kirjoitti:

pitänee muistaa, että helluntailaisista vain 20 % on mieleltään terveitä, ja Savis ei nyt kuulu siihen20 prosenttiin, vaan siihen 80 prosenttiin,

voi jättää omaan arvoonsa !

Onko tuo 20% sinun mielestä uuskarismaattisia menestystelogia omavia ?

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Huomasitko Rakas vihollinen , että Pyhä Henki näyttää synnin ja niin ihmiseen tulee synnintuntoa.
        Missä löydy/löydät Suomessa Herätys? Missä Jumala näyttää Pyhässä Hengessä että syntyy synnintuntoa.

Aloituksessa ei kysytty onko saviksella Pyhä Henki. Voit aloittaa uuden aloituksen missä voit kysyä sitä kun sä nyt haluat keskustella minusta eikä sitä mitä Jumala pitäisi saada aikaiseksi ihmisessä niinkuin Pietarin aikana >>>
        Ap.t. 2
        36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
        37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
        38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

Älä Savis yritä kieroilla !

Sinä ITSE otit keskusteluun sen, että onko ihmisellä Pyhä Henki vai ei !!!

-----------------------
        " Pyhä Hengeltä sen synnintunto tulee kun Hän näyttää synnin sinulle. Kannattaa hankia Pyhä Henki. "
        ---------------------

Joten Savis pysytään siinä, mitä SINÄ ITSE olet keskusteluun ottanut, eli vastaa nyt vain !!!

Vai:

• Anonyymi kirjoitti:

Älä Savis yritä kieroilla !

Sinä ITSE otit keskusteluun sen, että onko ihmisellä Pyhä Henki vai ei !!!

-----------------------
        " Pyhä Hengeltä sen synnintunto tulee kun Hän näyttää synnin sinulle. Kannattaa hankia Pyhä Henki. "
        ---------------------

Joten Savis pysytään siinä, mitä SINÄ ITSE olet keskusteluun ottanut, eli vastaa nyt vain !!!

Vai:

Kannattaa rakas vihollinen pysyä Pyhässä Raamataussa eikä alkaa tehdä oma oppi pohjana savis.
        Siis Pyhä Raamattu sano Ap.t. 16
        11 ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu
        Siis Hanki sen Hengen joka näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Kannattaa rakas vihollinen pysyä Pyhässä Raamataussa eikä alkaa tehdä oma oppi pohjana savis.
        Siis Hanki sen Hengen joka näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:

Yritä nyt Savis vain vastata sinulle esitettyyn kysymyksen, äläkä kieroile ja kiemurtele, kuin käärme tai selkärangaton mato !

Kaltaisillesi selkärangattomille aikoinaan laitettiin puusta selkäranka, jotta oppivat olemaan kiemurtelematta ja olemaan selkärangattomia !

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Niin ja Savis, sinä kehoitit minua hankkimaan sen Pyhän Hengen !

Minulla on Pyhä Henki ja minä vaellan Hengessä, mites on sinun laitasi ?

Mutta tutkitaan nyt se asia yhden kysymyspähkinän kautta, joka paljastaa sen, että vaellatko sinä Hengessä vai lihassa vain ?

Tässä tulee:

Eli nyt se kysymys Savis:

Vastaatko sinä Savsi siis tyhmälle hänen hulluutensa mukaan vai et ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta tutkitaan nyt se asia yhden kysymyspähkinän kautta, joka paljastaa sen, että vaellatko sinä Hengessä vai lihassa vain ?

Tässä tulee:

Pyydän vielä, että jos täällä sattuu olemaan joku Hengellinen, joka tietää oikeasti mitä on Hengellinen toiminta, niin ei paljastaisi vastausta Savikselle, sillä hän ei kyllä tiedä vastausta itse.

• Anonyymi kirjoitti:

Tässä tulee:

Pyydän että pysytään aloituksessa ja Pyhässä Raamatussa . Pyhä Henki antaa synnintunnon niinkuin näemme Ap.t. ja niin syntyy synnintunto , niin että 3000 antautui Jeesukselle...

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Pyydän että pysytään aloituksessa ja Pyhässä Raamatussa . Pyhä Henki antaa synnintunnon niinkuin näemme Ap.t. ja niin syntyy synnintunto , niin että 3000 antautui Jeesukselle...

Kuten jo tiesinkin Savis !

Sinä et sen vertaa edes tiedä Hengellisestä elämästä ja toiminnasta, että osaisit vastata tuohon kysymyspähkinääni !

Se nimittäin on todella helppo Hengellistä elämää elävälle !

Mutta sinä et sitäkään kykene ratkaisemaan.

Voi voi voi Savis !

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

No, Savis !

Eikö kukaan "uskonveljesikään" tiedä vastausta kysymys pähkinääni ?

Kysymys kuuluu olennaisesti tuohon aloitukseesi !

Ja sinä itse aloit epäilemään näin ja kirjoittelit näin:

-------------------------

" Oletko noin alkuvaiheessa uskontulon jälkeen ettet tiedä rakas että synnintunto ei etsitään vaan sen annetaan ylhältä ?

Pyhä Hengeltä sen synnintunto tulee kun Hän näyttää synnin sinulle. Kannattaa hankia Pyhä Henki. "

---------------------------

Joten nyt tutkitaan siis sinun omaa tilaasi, eli oletko se kuitenkin sinä, joka olet niin alussa uskoontulosi jälkeen, ettet kykene vieläkään tätä pähkinää ratkaisemaan ???

Siis Hengellistä elämää elävälle tämä kysymyspähkinä on todella helppo !

Miksi se siis sinulle ei sitä ole ???

• Huomasitteko että ne Juutalaiset Israelissa vain luule olevan oikeita Juutalaisia..

• Anonyymi

Aletaanko taas Kristin uskon alkeista . Et ymmärrä mitä luet edes.

• Anonyymi

TÄMÄN MAAILMAN RUHTINAS ON TUOMITTU ETKÄ OSAA LUKEA CAI ETKÖ YMMÄRRÄ MITÄ LUET.

• Anonyymi

Ei ole synnin tuntoa kun uskovat opettavat valhe evankeliumia siitä, että Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä. Tämä ei vain Raamatun opetuksen mukaan ole totta.

• Aivan näin Rakas !!

• Anonyymi

Raamatussa:

"joka on KAIKKIEN ihmisten vapahtaja, ja varsinkin uskovien"
        1 Tim: 2: 11

"varsinkin", ei sanota siis niin, että AINOASTAAN, vaan varsinkin !

• Anonyymi

No veljekset Savis ja "henki" sekä se yksi toinen tse itsensä kehuja !

Kovasti meni hiljaiseksi, vaikka ensin oli niin paljon väännettävää ja vänkäämistä !

Mites siinä näin nyt kävikään ?

• Anonyymi

Jeesuksenkin käyttämä pyhän hengen pössyttely on meillä kriminalisoitu.

• Anonyymi

Savis mitä olet mieltä? Minun yksi ystäväni erosi vaikka oli uskovainen en tiedä miksi he erosivat.
      En tiedä onko nainen vielä uskossa koska emme ole olleet yhteydessä. Hän voi pelastua.

• Älkää kovuuden takia eroa. Se joka eroa on vaikea pelastua. Koska näkee että hän on oikeus eroa.

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Älkää kovuuden takia eroa. Se joka eroa on vaikea pelastua. Koska näkee että hän on oikeus eroa.

En olisi koskaan uskonut että hän eroaisi koska on uskossa mutta otti eron aviomiehestään.
        Hänen aviomiehensä ei olisi halunnut erota mies on myös uskovainen.
        T: nainen joka on eronneen naisen ystävä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En olisi koskaan uskonut että hän eroaisi koska on uskossa mutta otti eron aviomiehestään.
        Hänen aviomiehensä ei olisi halunnut erota mies on myös uskovainen.
        T: nainen joka on eronneen naisen ystävä

Savis on itse eronnut ja uudelleen avioitunut.

Joten hänkö on paras opastamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Savis on itse eronnut ja uudelleen avioitunut.

Joten hänkö on paras opastamaan.

Jos on ollut raamatullinen syy saa erota eli jos saviksen kumppani on pettänyt häntä.
        Petetty saa ottaa uuden aviopuolison halutessaan. Jos ero on ollut ei raamatullinen niin silloin kannattaa pysyä yksin eläjänä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos on ollut raamatullinen syy saa erota eli jos saviksen kumppani on pettänyt häntä.
        Petetty saa ottaa uuden aviopuolison halutessaan. Jos ero on ollut ei raamatullinen niin silloin kannattaa pysyä yksin eläjänä.

Olen itse ollut siinä tilanteessa, jossa piti punnita Raamatullsesti näitä ero asioita.

Kun itse asiaa tutkin syvällisesti, niin lopulta eteen tuli tämä Sana:

7 He sanoivat hänelle: "Miksi sitten Mooses käski antaa erokirjan ja hyljätä hänet?"
        8 Hän sanoi heille: "Teidän sydämenne kovuuden tähden Mooses salli teidän hyljätä vaimonne, mutta alusta ei niin ollut.

2 Ja fariseuksia tuli hänen luoksensa, ja kiusaten häntä he kysyivät häneltä, oliko miehen lupa hyljätä vaimonsa.
        3 Hän vastasi ja sanoi heille: "Mitä Mooses on teille säätänyt?"
        4 He sanoivat: "Mooses salli kirjoittaa erokirjan ja hyljätä vaimon".
        5 Niin Jeesus sanoi heille: "Teidän sydämenne kovuuden tähden hän kirjoitti teille tämän säädöksen.
        6 Mutta luomakunnan alusta Jumala 'on luonut heidät mieheksi ja naiseksi.
        7 Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa.
        8 Ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.' Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha.
        9 Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."

Siis minulla olisi ollut Raamatullinen syy ottaa ero, puolisoni haureuden tähden.

Mutta kun sitten asiaa pitkään ja hartaasti käsittelin, niin ymmärsin noiden Raamatunkohtien sanoman ytimen.

Se ydin on tämä:

Minä itse olen saanut kaikki syntini, siis aivan kaikki syntini Herralta anteeksi, joten minun tulisi kyetä antamaan anteeksi myös minua vastaan rikkoneille kaikki synnit.

Eli tullaankin tavallaan yllättäein eroasiassakin Raamatussa tähän:

12 ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme;
        13 Äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta, sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen.
        14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
        15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.

Eli ihan kuten Herra tuossa jo sanoi, "sydämenne kuvuuden tähden on lupa, mutta alussa ei näin ollut".

Minä itse päädyin siihen, että en halunnut olla kovasydäminen.

Mutta ei se helppo ratkaisu ollut, ei todellakaan.

Toisaalta siinä lopulta kävi niin, että puolisoni otti itse eron minusta, ja minä sen kautta olisin vapaa avioitumaan uudelleen, mitä kuitenkaan en ole tehnyt, minun on parempi olla yksin, ilman puolisoa, en enää halua ketään väärää ihmistä häiritsemään omaa hyvää oloani ja pilaamaan elämääni.

Tavallan olen kai päätynyt tähän lopputulemaan:

9 Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin."
        10 Opetuslapset sanoivat hänelle: "Jos miehen on näin laita vaimoonsa nähden, niin ei ole hyvä naida".
        11 Mutta hän sanoi heille: "Ei tämä sana kaikkiin sovellu, vaan ainoastaan niihin, joille se on suotu.
        12 Sillä on niitä, jotka syntymästään, äitinsä kohdusta saakka, ovat avioon kelpaamattomia, ja on niitä, jotka ihmiset ovat tehneet avioon kelpaamattomiksi, ja niitä, jotka taivasten valtakunnan tähden ovat tehneet itsensä avioon kelpaamattomiksi. Joka voi sen itseensä sovittaa, se sovittakoon."

Toki en tiedä sitä, mitä ja miten Herra minua johtaa, mutta nykyään ihan kaikki on Hänen kädessään ja Hänen päätettävänään, eli avioimattomuuteni tai mahdollisen uudelleen avioitumiseni päättää Herra, en minä.

Mutta kaiken kaikkiaan opin hyvinkin syvällisesti sen perus totuuden, että avioliitossa on syytä molemmissa enemmän tai vähemmän, ja asiat pitäisi selvittää ajoissa, ettei tilanne mene lopulta mahdottomaksi selvittää.

Olisi minun itsenikin ollut parempi selvittää asiat päivittäin viimesistään ennen nukkumaan menoa, eikä antaa niide kasaantua, tässä kerrotaan se mekanismi:

Ef. 4:26 "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli,

Toki voisin sanoa puolustukseksi sen, ettei puolisoni kyennyt keskustelemaan tai selvittämään asioita, vaan tahallaan piti vihaa, mutta sekin asia olisi pitänyt hyvänä hetkenä selvittää.

Tässä siis hieman vain pintaa siitä kaikesta, mitä itse jouduin käsitrtelemään ja siinä kohtaa piti keskittyä siihen siis, että mitä minä itse olisin voinut tehdä toisin, eikä niinkään puolison tekoihin ja tekemättä jättämisiin.

Eli se oli tärkeä oppi, on itse katsottava peiliin, eikä vain syyttää toista ongelmista.

No, kuten jo sanoin tässä vain hieman pintaa kaikesta, mutta ehkäpä näistä jotain hyötyä jollekin voi olla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen itse ollut siinä tilanteessa, jossa piti punnita Raamatullsesti näitä ero asioita.

7 He sanoivat hänelle: "Miksi sitten Mooses käski antaa erokirjan ja hyljätä hänet?"
        8 Hän sanoi heille: "Teidän sydämenne kovuuden tähden Mooses salli teidän hyljätä vaimonne, mutta alusta ei niin ollut.

2 Ja fariseuksia tuli hänen luoksensa, ja kiusaten häntä he kysyivät häneltä, oliko miehen lupa hyljätä vaimonsa.
        5 Niin Jeesus sanoi heille: "Teidän sydämenne kovuuden tähden hän kirjoitti teille tämän säädöksen.
        8 Ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.' Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha.

Siis minulla olisi ollut Raamatullinen syy ottaa ero, puolisoni haureuden tähden.

Mutta kun sitten asiaa pitkään ja hartaasti käsittelin, niin ymmärsin noiden Raamatunkohtien sanoman ytimen.

Se ydin on tämä:

Minä itse olen saanut kaikki syntini, siis aivan kaikki syntini Herralta anteeksi, joten minun tulisi kyetä antamaan anteeksi myös minua vastaan rikkoneille kaikki synnit.

12 ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme;
        13 Äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta, sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen.
        14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
        15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.

Eli ihan kuten Herra tuossa jo sanoi, "sydämenne kuvuuden tähden on lupa, mutta alussa ei näin ollut".

Toisaalta siinä lopulta kävi niin, että puolisoni otti itse eron minusta, ja minä sen kautta olisin vapaa avioitumaan uudelleen, mitä kuitenkaan en ole tehnyt, minun on parempi olla yksin, ilman puolisoa, en enää halua ketään väärää ihmistä häiritsemään omaa hyvää oloani ja pilaamaan elämääni.

9 Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin."
        10 Opetuslapset sanoivat hänelle: "Jos miehen on näin laita vaimoonsa nähden, niin ei ole hyvä naida".
        11 Mutta hän sanoi heille: "Ei tämä sana kaikkiin sovellu, vaan ainoastaan niihin, joille se on suotu.
        12 Sillä on niitä, jotka syntymästään, äitinsä kohdusta saakka, ovat avioon kelpaamattomia, ja on niitä, jotka ihmiset ovat tehneet avioon kelpaamattomiksi, ja niitä, jotka taivasten valtakunnan tähden ovat tehneet itsensä avioon kelpaamattomiksi. Joka voi sen itseensä sovittaa, se sovittakoon."

Toki en tiedä sitä, mitä ja miten Herra minua johtaa, mutta nykyään ihan kaikki on Hänen kädessään ja Hänen päätettävänään, eli avioimattomuuteni tai mahdollisen uudelleen avioitumiseni päättää Herra, en minä.

Mutta kaiken kaikkiaan opin hyvinkin syvällisesti sen perus totuuden, että avioliitossa on syytä molemmissa enemmän tai vähemmän, ja asiat pitäisi selvittää ajoissa, ettei tilanne mene lopulta mahdottomaksi selvittää.

Olisi minun itsenikin ollut parempi selvittää asiat päivittäin viimesistään ennen nukkumaan menoa, eikä antaa niide kasaantua, tässä kerrotaan se mekanismi:

Ef. 4:26 "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli,

Toki voisin sanoa puolustukseksi sen, ettei puolisoni kyennyt keskustelemaan tai selvittämään asioita, vaan tahallaan piti vihaa, mutta sekin asia olisi pitänyt hyvänä hetkenä selvittää.

Tässä siis hieman vain pintaa siitä kaikesta, mitä itse jouduin käsitrtelemään ja siinä kohtaa piti keskittyä siihen siis, että mitä minä itse olisin voinut tehdä toisin, eikä niinkään puolison tekoihin ja tekemättä jättämisiin.

Eli se oli tärkeä oppi, on itse katsottava peiliin, eikä vain syyttää toista ongelmista.

No, kuten jo sanoin tässä vain hieman pintaa kaikesta, mutta ehkäpä näistä jotain hyötyä jollekin voi olla?

En tiedä miten saviksen avioliitto on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä miten saviksen avioliitto on.

Eihän kukaan ulkopuolinen oikeasti tiedä toisen avioliitosta mitään.

Ei tiennyt minunkaan, vaan luulivat kaiken olevan hyvin, vaikka asiat olivat olleet huonosti jo pitkään.

Mutta sitä siis halusin sanoa, että Savis ei välttämättä ole oikea ihminen asioita kertomaan, siis kun on eronnut ja sitten uudelleen avioitunut.

Lisäksi kun Savista ja hänen touhujaan olen jo ainakin 20v. ajan seurannut vierestä, niin en sen perusteella ihmettelisi vaikka puoliso olisi saanut kyllikseen.

Siis Saviksen toiminnassa on luonteenomaista "sekopäinen" vouhottaminen ja riehuminen, mikä on äärikarismaattisuuden merkki ja silloin ihminen kadottaa todellisuuden tajunsa ja kouhottaa sitä ja tätä päättömästi.

Siinä siis ei ole mitään Rauhaa, vaan ihan päinvastoin, suuri rauhattomuus on sille luonteenomaista.

Itselläni on eräs uskovaksi itseään nimittävä sukulainen, joka touhuaa samoin, siinä on itsellä uskovaisena kestämistä, kun tuo henkilö päästää suustaan sellaisia sammakoita, että saa hävetä silmät päästä uskovana.

Muut sukulaiset yrittävät kestää ja sietää sitä jatkuvaa väärää toimintaa, mutta tekemistä siinä on monilla.

Eipä häntä haluta tavata kuin pakollisissa suvun juhlissa, joten se kertonee hänestä ja samoin Saviksesta paljon, ihan samaa maata näet ovat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän kukaan ulkopuolinen oikeasti tiedä toisen avioliitosta mitään.

Ei tiennyt minunkaan, vaan luulivat kaiken olevan hyvin, vaikka asiat olivat olleet huonosti jo pitkään.

Mutta sitä siis halusin sanoa, että Savis ei välttämättä ole oikea ihminen asioita kertomaan, siis kun on eronnut ja sitten uudelleen avioitunut.

Lisäksi kun Savista ja hänen touhujaan olen jo ainakin 20v. ajan seurannut vierestä, niin en sen perusteella ihmettelisi vaikka puoliso olisi saanut kyllikseen.

Siis Saviksen toiminnassa on luonteenomaista "sekopäinen" vouhottaminen ja riehuminen, mikä on äärikarismaattisuuden merkki ja silloin ihminen kadottaa todellisuuden tajunsa ja kouhottaa sitä ja tätä päättömästi.

Siinä siis ei ole mitään Rauhaa, vaan ihan päinvastoin, suuri rauhattomuus on sille luonteenomaista.

Itselläni on eräs uskovaksi itseään nimittävä sukulainen, joka touhuaa samoin, siinä on itsellä uskovaisena kestämistä, kun tuo henkilö päästää suustaan sellaisia sammakoita, että saa hävetä silmät päästä uskovana.

Muut sukulaiset yrittävät kestää ja sietää sitä jatkuvaa väärää toimintaa, mutta tekemistä siinä on monilla.

Eipä häntä haluta tavata kuin pakollisissa suvun juhlissa, joten se kertonee hänestä ja samoin Saviksesta paljon, ihan samaa maata näet ovat.

Sano sukulaisellesi että hänen täytyy tehdä parannusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sano sukulaisellesi että hänen täytyy tehdä parannusta.

Yritin useita kertoja, mutta sehän ei hyödyttänyt yhtään mitään, suuttui vain ja katkaisi välit, vaikka asiallisesti yritin.

Ihan samaa siis, kuin Saviksenkin kohdalla.

Kun häntä pyytää korjaamaan toimintaansa, niin pyytäjästä tulee hänen vihollisensa ja hän alkaa syyttelemään perkeleen kätyriksi ym ym...

Eli näiden pahasti hurahtaneiden kanssa ei mikään rauhallinenkaan järkipuhe auta, ikävä kyllä.

• Anonyymi kirjoitti:

Se ydin on tämä:

9 Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako." Aivan !!

Ja kyllä olen monta kerta sanonut etten ole ronnut vaan minut on erotettu . Siis >>

Se ydin on tämä: 7 He sanoivat hänelle: "Miksi sitten Mooses käski antaa erokirjan ja hyljätä hänet?"

Älä ole niin kova että eroat .

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

9 Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako." Aivan !!

Ja kyllä olen monta kerta sanonut etten ole ronnut vaan minut on erotettu . Siis >>

Se ydin on tämä: 7 He sanoivat hänelle: "Miksi sitten Mooses käski antaa erokirjan ja hyljätä hänet?"

Älä ole niin kova että eroat .

Mitä tarkoittaa erotettu?

Se ei kerro yhtään mitään.

Väittäväthän monet uskovat jopa Jumalan erottaneen heidät ja Jumalan antaneen luvan uudelleen avioitumiseen.

Niin ja tajusitko sinä itse sen, että sinussakin oli syy eroon ja kaikkeen?

• Mutta takaisin aloitukseen. Missä ihmisille tulee synnintuntoa??????? Missä on Jumalan antama Herätys ???????????????????????????

• Anonyymi

Niin jatketaan TAAS, eli miksi sinulla ITSELLÄSI ei sitä ole ???

• Anonyymi

Olemme päässeet synnistämme ihan itse. Kesällä se onnistuu kauniissa luonnossa vaeltamalla ja talvella hiihtämällä. Kun sen tekee positiivisella mielellä ja suhtautuu siten myös kanssaihmisiin, synti alkaa vähitellen haihtua pois. Välillä voi kiusata itseään kirjoittelemalla tänne ettei saa enkelin siipiä tässä kovassa maailmassa. Liian iloinen ei uskalla oikein olla, koska se voi herättää kateutta ja syntiä esimerkiksi aloittajan kaltaisissa.

• No arvasinhan minä ettei missään ,, .

Järkyttävä ettei esinny synnintuntoa missään..

• Anonyymi

Kunhan ensin löytäisit sen viimein itsestäsi, niin se olisi jo hyvä alku !

• Anonyymi kirjoitti:

Kunhan ensin löytäisit sen viimein itsestäsi, niin se olisi jo hyvä alku !

Siis et osannut kertoa missä olis synnintuntoa liikkeellä, mutta mua sä osasit kyllä kehottaa ja opastaa synnintuntoon. Se sano maan tilanteesta paljon ja sinusta.

Siis vielä kerran !! Synnintuntoa ei voi löytää , jos ei Herra sen antaa !!!

• Anonyymi

Miksi itsensä syyllistäminen on joistakin hyvä asia. Sehän on merkki mielenterveyden ongelmista? Lähinnä ahdistuneisuudesta ja huonosta itsetunnosta. Silloin on myötätuntoa ja lähimmäisen rakkauttakin vaikea tuntea. Joku uskonsuuntako tätä jankuttaa?

• Tässä ei ole kyse itsensä syyllistämistä. Vaan Jumalan Henki antaa synnintuntoa. Kaikki muu toiminta voi heittää rakas ö-mappiin.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      134
      4615
    2. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      41
      3253
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      237
      2972
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      44
      2558
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      1774
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      27
      1565
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1526
    8. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      22
      1421
    9. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      15