Olen 14-vuotias poika joka treenaa aktiivisesti salilla ja haluaisi saada kaiken hyödyn irti ja käyttää kreatiinia mutta luin netistä että: Kreatiini voi aiheuttaa nestehukkaa ja lisätä joidenkin tutkimusten mukaan munuais- ja maksavaurioiden riskiä.
Mutta pitääkö tuo paikkaansa varsinkin kun jossain sanottiin että nämä riskit ovat alle 16-vuotialla nuorilla mutta miten yhtäkkiä 16-vuotta täyettyä ei enään olekkaan mitään riskiä.
Onko kreatiinin käyttö turvallista nuorilla?
Anonyymi-ap
1
1042
Vastaukset
- Anonyymi
Jos hankit huonolaatuista kreatiinia tai mitään muutakaan lisäravinnetta, niin todenäköisesti on myrkyllistä. Koska et tiedä mikä lisäravinne on hyvälaatuista, niin suosittelen olemaan käyttämättä. Hinnastakaan ei välttämättä voi sanoa laatua koska monet kalliit lisäravinteet on samaa shittiä kuin halvemmat. Niissä on vain hienompi purkki ja korkeampi hinta. Muista että lihakset ei kasva niin isoksi kuin markkinamiehet antaa ymmärtää. Eli älä panosta punttijuttuihin kohtuuttomasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei132656Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1221267- 891195
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli2441026Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi511023Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk63934Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253826- 84796
- 41732
- 35719