Naisilla on parisuhdehaluttomuutta

Anonyymi-ap

Niin se on. mies on vaiva jota nainen ei halua vaivoikseen. Yksin se on mukavaa elää, suomessahan asuu yli miljoona ihmistä yksin.

288

6607

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja onko tämä sitten joku ongelma? Pitäsiskö haluta elää huonompaa elämää?

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhoista eronneista naisista vain 4% haluaa parisuhteen, lisksi 4% haluaa miespalvelijan, katso: https://keskustelu.suomi24.fi/t/17587353/avioerotutkimus-miehia-581-ja-566-naisia--40v---79v

        Tuosta tutkimuksesta täytyy sanoa sen verran, että nuo kysymykset olivat todella kummallisesti aseteltuja. En lukenut itse tutkimista, vaan vain osan noista ilmeisesti siitä lainatuista. Täytyy todeta, että itse en olisi osannut noin kummallisesti aseteltuihin kysymyksiin vastata. Esimerkiksi tuo: "Mikä oli ensisijainen motivaatiosi seurustella?", no ei yksikään mainituista vastausvaihtoehdoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta tutkimuksesta täytyy sanoa sen verran, että nuo kysymykset olivat todella kummallisesti aseteltuja. En lukenut itse tutkimista, vaan vain osan noista ilmeisesti siitä lainatuista. Täytyy todeta, että itse en olisi osannut noin kummallisesti aseteltuihin kysymyksiin vastata. Esimerkiksi tuo: "Mikä oli ensisijainen motivaatiosi seurustella?", no ei yksikään mainituista vastausvaihtoehdoista.

        Luin ton ja kieltämättä sama tunne tuli. Noi vaihtoehdot oli tosi seksipainotteisia, ikäänkuin olisi haettu juuri tota lopputulemaa. Ainakin jos siis edes suht suuri osa naisista ajattelee kuten itse ajattelen (olen ajatellut koko ikäni samoin). Seksi ei ole mulla lainkaan syy hankkiutua parisuhteeseen. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö seksi olisi parisuhteessa minulle tärkeää. Vähän sama kuin se, että en syö ruokaa vain sen maun takia, mutta hyvä maku on silti ruoassa todella tärkeää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitä sitten? Miksi pitäisi haluta parisuhde? Ja saa kai sitä palvelijan haluta. Eri juttu sitten onko sellaiselle maksaa tarpeeksi.

        Tietenkään koskaan ei "pitäisi haluta", aikansa voi esimerkiksi kuluttaa kiukkuamalla ja tiuskimalla tämmöisillä suhteet/sinkut palstoilla. Tarkoitin, että moni mummeli kaipaa/etsii itselleen palvelijaa joka maksaa itse itsensä sekä myös mummelin kuluja, sekä palvelee mummelia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkään koskaan ei "pitäisi haluta", aikansa voi esimerkiksi kuluttaa kiukkuamalla ja tiuskimalla tämmöisillä suhteet/sinkut palstoilla. Tarkoitin, että moni mummeli kaipaa/etsii itselleen palvelijaa joka maksaa itse itsensä sekä myös mummelin kuluja, sekä palvelee mummelia.

        Mistä päättelit heidän etsivän jotakuta maksamaan kuluja? Oliko tuossa esitetty tuollainenkin kysymys, vai keksitkö sen ihan itse?

        Miksi muuten ylipäänsä pitäisi kiukuta tai tiuskia missään? Mitä hyötyä siitä on? Eikö ole paljon mukavampaa olla mukava ja viettää mukavaa elämää, kun ei ole mikään pakko kiukuta tai tiuskia missään eikä kenellekään? Useinhan nuo kiukkuamiset ja tiuskimiset ovat nimenomaan seurausta ikävästä elämäntilanteesta, kuten nyt vaikka parisuhteet ennen eroa tuppaavat olemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkään koskaan ei "pitäisi haluta", aikansa voi esimerkiksi kuluttaa kiukkuamalla ja tiuskimalla tämmöisillä suhteet/sinkut palstoilla. Tarkoitin, että moni mummeli kaipaa/etsii itselleen palvelijaa joka maksaa itse itsensä sekä myös mummelin kuluja, sekä palvelee mummelia.

        Tämä mummeli (ikää juuri tasan tuo 40) esimerkiksi tiena reilusti yli suomalaisten mediaanikuukausipalkan, eikä saa omasta palkastaankaan kuukausittain kulutettua kuin noin 1/3:n. Mitä mummelin kuluja jonkun pitäisi tulla maksamaan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vanhoista eronneista naisista vain 4% haluaa parisuhteen, lisksi 4% haluaa miespalvelijan, katso: https://keskustelu.suomi24.fi/t/17587353/avioerotutkimus-miehia-581-ja-566-naisia--40v---79v

        Viittaat tietoon, joka koskee jenkki-yhteiskuntaa eikä suomalaista yhteiskuntaa. Ei kahden täysin erilaisen yhteiskunnan välille voi vetää yhtä suuri merkkiä. Vertaa omenaa appelsiiniin tai perunaan ja väität, että niiden rakenne, viljely, maku ja väri on sama


      • Anonyymi

        Niin kaikissa on paheme ja toisaalta kuka haluaa märäilevää kaveria ? Ja toisaalta miehillä on hyvät jutut kyllä !! Että naisissa on kyllä vikame jos mitään ei viitsi tehdä känykää vaan selataan ja koti hommat tekemäsi kaipa voi kukavan hermostua toisaalta eipä kukaan huonoa kaveria huoli parempi yksin elä!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkään koskaan ei "pitäisi haluta", aikansa voi esimerkiksi kuluttaa kiukkuamalla ja tiuskimalla tämmöisillä suhteet/sinkut palstoilla. Tarkoitin, että moni mummeli kaipaa/etsii itselleen palvelijaa joka maksaa itse itsensä sekä myös mummelin kuluja, sekä palvelee mummelia.

        Palvelee,
        Mummelit ovat vuosisatojen kuluessa olleet niitä ihmisiä joiden odotettiin olevan se palvelija . Kun on eläkkeellä niin on mukava köllötellä omalla sohvalla ihan yksin, ei kukaan ole huomauttelemassa taikka sanomassa että ” haeppas sitä tai tätä” niinkuin itsestään selvänä asiana . Hyvässä suhteessa palvellaan toinen toistaan halusta eikä velvollisuudesta . harvassa näitä miehiä on jotka ovat tasavertaisesti ajattelevia. Niin että kuka nainen haluaisi jonkun passattavan elämäänsä kun pärjäilee itse ja tekee niinkuin haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä mummeli (ikää juuri tasan tuo 40) esimerkiksi tiena reilusti yli suomalaisten mediaanikuukausipalkan, eikä saa omasta palkastaankaan kuukausittain kulutettua kuin noin 1/3:n. Mitä mummelin kuluja jonkun pitäisi tulla maksamaan

        Se että muka joutuvat makselemaan on aitä vanhan ajan tyyliä , Ja kun ihmisellä on vaan raha mielessä niin sekin jo todistaa millainen maailman kuva hänellä on.
        Mummeleilla o; omat tulot millä pärjää ilman jonkun laskukoneen kanssa olemista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä mummeli (ikää juuri tasan tuo 40) esimerkiksi tiena reilusti yli suomalaisten mediaanikuukausipalkan, eikä saa omasta palkastaankaan kuukausittain kulutettua kuin noin 1/3:n. Mitä mummelin kuluja jonkun pitäisi tulla maksamaan

        Häntärahaa naiselle ja haittarahaa mielle ja oikein Valtion toimesta niin kansan veronmaksukyky sekä julkistalouden toimipaikat jälleen kukoistaisivat.


      • Anonyymi

        Ellei halluu eikä taho niin tällöin ongelma on muodostunut ratkaisemattomaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä mummeli (ikää juuri tasan tuo 40) esimerkiksi tiena reilusti yli suomalaisten mediaanikuukausipalkan, eikä saa omasta palkastaankaan kuukausittain kulutettua kuin noin 1/3:n. Mitä mummelin kuluja jonkun pitäisi tulla maksamaan

        Mummeli voi joko tehdä ennenaikaisen testamentin lapsille ja lapsenlapsille taikka avustaa heitä heidän jokapäiväisessä elämässään ellei nyt ole aivan itsekeskeinen ihminen jollaisen oletan hänen olevamn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkään koskaan ei "pitäisi haluta", aikansa voi esimerkiksi kuluttaa kiukkuamalla ja tiuskimalla tämmöisillä suhteet/sinkut palstoilla. Tarkoitin, että moni mummeli kaipaa/etsii itselleen palvelijaa joka maksaa itse itsensä sekä myös mummelin kuluja, sekä palvelee mummelia.

        Onko Suomessa niin paljon rikkaita mummeleita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mummeli voi joko tehdä ennenaikaisen testamentin lapsille ja lapsenlapsille taikka avustaa heitä heidän jokapäiväisessä elämässään ellei nyt ole aivan itsekeskeinen ihminen jollaisen oletan hänen olevamn.

        Mummelin lapsi on vielä niin pieni, että hän on ihan kokopäiväinen elätti vielä usean vuoden ajan. Tollasista avustuksista voidaan keskustella sitten joskus, kun on sellaisten aika. Tässä kohtaa mummeli tyytyy vain pistämään ylijäämät säästöön, sekä itsensä, että jälkikasvun mahdollisen myöhäisemmän tarpeen varalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Suomessa niin paljon rikkaita mummeleita

        Määritä "rikas". Todella iso osa mummeleista on ihan hyvin toimeentulevia ja itse eläkkeensä ansainneita. Osa kyllä kituuttaa pienellä kansaneläkkeellä, mutta heistä valtaosa on sitä kaikken vanhinta polvea, joka nyt tuskin on itselleen elättäjää etsimässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Suomessa niin paljon rikkaita mummeleita

        On On ja ihan molempia On...mutta ne on vain kauniitten ja komeitten apajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mummelin lapsi on vielä niin pieni, että hän on ihan kokopäiväinen elätti vielä usean vuoden ajan. Tollasista avustuksista voidaan keskustella sitten joskus, kun on sellaisten aika. Tässä kohtaa mummeli tyytyy vain pistämään ylijäämät säästöön, sekä itsensä, että jälkikasvun mahdollisen myöhäisemmän tarpeen varalle.

        Mä asun mummelin keittiössä. Ain kotiin mä jään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä asun mummelin keittiössä. Ain kotiin mä jään.

        Se on hyvä sulle. Mun omani on nyt jo niin omatoiminen, että noinkohan tuon saa pysymään mummelin helmoissa edes täysi-ikäisyyteen saakka.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä päättelit heidän etsivän jotakuta maksamaan kuluja? Oliko tuossa esitetty tuollainenkin kysymys, vai keksitkö sen ihan itse?

        Miksi muuten ylipäänsä pitäisi kiukuta tai tiuskia missään? Mitä hyötyä siitä on? Eikö ole paljon mukavampaa olla mukava ja viettää mukavaa elämää, kun ei ole mikään pakko kiukuta tai tiuskia missään eikä kenellekään? Useinhan nuo kiukkuamiset ja tiuskimiset ovat nimenomaan seurausta ikävästä elämäntilanteesta, kuten nyt vaikka parisuhteet ennen eroa tuppaavat olemaan.

        Tai seksijohdannaisia kiukkukohtauksia.

        Muuten olisi ihan ok suhde - perhe, lapset, koti ym- mutta seksi ei kiinnosta (siis yleensäkään kovasti, mutta aina oon siihen suostunut - vaikka hänen aiempien kommenttien ja käytöksen takia en seksiä nimenomaan halua hänen kanssaan. Eikä tämä enää mihinkään muutu).

        Myönnän olevani väsyneenä ja ylirasittuneena seksinnälkäisen miehen kohdatessani joskus, ehkä useinkin, kärttyisä. Jos oikein on kaikki päin hlwettiä ja toisen pitäisi se nähdä ihan joka asiasta, ollut läsnä kaikessa siinä paskassa, niin siitä huolimatta kello puoli kaksi yöllä edessä sojottaa muna...tekisi niin mieli iskeä sähkölätkällä.
        Reippaasti nyt mukaan vaan, pikaisesti nyt, ei se siitä kulu. Ja huutoa ("sä oot niin huoraaaaahhhh!!!")ja mylvintää. ( Pitäisi kai olla ylpeä ja kiitoksella ottaa vastaan tämä arvostus. Jep.)

        ENKÄ ole niin tyhmä, että tarkoituksella aina latistaisin toisen fiilikset, edes tahtomattani. Kyllä se on perinteisesti patriarkaarinen suomalaisuus, minkä kasvatuksen tulos opettaa miehelle antautumisen, vaikka sillain pikaisesti, eihän se siitä kulu. Saatana. Nyt taas ottaa aivoon, onneksi SE nukkuu eikä tarvitse kiukuta tai naida.

        Mistä niitä tekoper*eitä saa tilata?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se että muka joutuvat makselemaan on aitä vanhan ajan tyyliä , Ja kun ihmisellä on vaan raha mielessä niin sekin jo todistaa millainen maailman kuva hänellä on.
        Mummeleilla o; omat tulot millä pärjää ilman jonkun laskukoneen kanssa olemista

        Taitaapa olla nykyään jo toisinpäin. Eli miehet on niitä elätettäviä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisikö sitä jaksaa vielä eläkkeellä passata ukkoa, kun lapset on saatu kunnialla maailmalle.

        Ei hitossa tarvitse. Jo riittää ; oma lupa, oma tupa, eikä passattavia, ei ruokittavia, ei siivellä eläjiä.
        Oma rauha ja nappulakengät jalkaan, sitten vaan lenkille.
        Ei mitään riesaa huusholliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai seksijohdannaisia kiukkukohtauksia.

        Muuten olisi ihan ok suhde - perhe, lapset, koti ym- mutta seksi ei kiinnosta (siis yleensäkään kovasti, mutta aina oon siihen suostunut - vaikka hänen aiempien kommenttien ja käytöksen takia en seksiä nimenomaan halua hänen kanssaan. Eikä tämä enää mihinkään muutu).

        Myönnän olevani väsyneenä ja ylirasittuneena seksinnälkäisen miehen kohdatessani joskus, ehkä useinkin, kärttyisä. Jos oikein on kaikki päin hlwettiä ja toisen pitäisi se nähdä ihan joka asiasta, ollut läsnä kaikessa siinä paskassa, niin siitä huolimatta kello puoli kaksi yöllä edessä sojottaa muna...tekisi niin mieli iskeä sähkölätkällä.
        Reippaasti nyt mukaan vaan, pikaisesti nyt, ei se siitä kulu. Ja huutoa ("sä oot niin huoraaaaahhhh!!!")ja mylvintää. ( Pitäisi kai olla ylpeä ja kiitoksella ottaa vastaan tämä arvostus. Jep.)

        ENKÄ ole niin tyhmä, että tarkoituksella aina latistaisin toisen fiilikset, edes tahtomattani. Kyllä se on perinteisesti patriarkaarinen suomalaisuus, minkä kasvatuksen tulos opettaa miehelle antautumisen, vaikka sillain pikaisesti, eihän se siitä kulu. Saatana. Nyt taas ottaa aivoon, onneksi SE nukkuu eikä tarvitse kiukuta tai naida.

        Mistä niitä tekoper*eitä saa tilata?

        Potkaise jo perseelle ja ulos, mieluummin rappusia alas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palvelee,
        Mummelit ovat vuosisatojen kuluessa olleet niitä ihmisiä joiden odotettiin olevan se palvelija . Kun on eläkkeellä niin on mukava köllötellä omalla sohvalla ihan yksin, ei kukaan ole huomauttelemassa taikka sanomassa että ” haeppas sitä tai tätä” niinkuin itsestään selvänä asiana . Hyvässä suhteessa palvellaan toinen toistaan halusta eikä velvollisuudesta . harvassa näitä miehiä on jotka ovat tasavertaisesti ajattelevia. Niin että kuka nainen haluaisi jonkun passattavan elämäänsä kun pärjäilee itse ja tekee niinkuin haluaa.

        Kyllä Ei kukaan itsellinen ihminen tarvi ketään komentaan , Kyllä Sillai asia on. Kuten Wanha kansa sanoo: kaikki parisuhteeseen hinkuu ja siihen päästyään pois siitä vinkuu!
        Että Kyllä Ei ole turhasta syntynyt sanonta, tiijä häntä mitä sitten on wihreänkirjavankukertavatsateenkaarenhännänkannattajat...
        Kiima on Kauhea aikanaan ja Kammottava Muistella kenellä se on takanaan.


      • Anonyymi

        Sitä minäkin ihmettelen että mikä ongelma siinä on jos jotkut haluavat asua yksin?

        Ja enemmän halukkuutta suhteisiin, tai ainakin s*ksiin, olisi varmaan jos tässä p*liisivaltiossa ihminen saisi halutessaan omia hormoneita korvatakseen 35-40 vee alkaen alentuneet tasot. Sain itse ikäviin esivaihdevuosiini jotka alkoi 40-vee jälkeen, vasta pari vuotta tapeltuani hrt reseptin ja sitä ennen ostin epävirallisia teitä samaa. Ja vasta nyt 5 vuotta myöhemmin olen lääkärillä jolta saan riittävän annoksen. Ehkä voin viimeinkin pitkän tauon jälkeen harrastaa nyt 45-vee kivaa jota haluan. Alentuneilla hormoneilla ei kiva olisi onnistunut tai olisi ollut huonoa ainakin. Ihmisten ei tässä maassa edes haluta voivan hyvin eikä heidän haluta saada päättää omista asioistaan.

        N-45 vee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitä sitten? Miksi pitäisi haluta parisuhde? Ja saa kai sitä palvelijan haluta. Eri juttu sitten onko sellaiselle maksaa tarpeeksi.

        Minä olisin halunnut parisuhteen erään henkilön kanssa, mutta en kenen tahansa kanssa joita varsinkin vanhemmat naiset mainostaa. Ei naisten mainostavat miehet ole edes pariutumassa. Ostin lohtu sormuksen, koska ei minulla ole varsinaisesti kihlattua. Pelkkää erotiikkaa on vain ollut enimmäkseen erään henkilön kanssa. Joko pitää heittää toivonsa???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä mummeli (ikää juuri tasan tuo 40) esimerkiksi tiena reilusti yli suomalaisten mediaanikuukausipalkan, eikä saa omasta palkastaankaan kuukausittain kulutettua kuin noin 1/3:n. Mitä mummelin kuluja jonkun pitäisi tulla maksamaan

        Kerros nyt paljonko tienaat kun kehut oikein, nimettömänä voit varmaan sanoa.Itse tienaan 4 tonnia, mutta verojen sun muun kivan jälkeen (asun EU alueen ulkopuolella) käteen jää noin 2,9 tonnia kuussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerros nyt paljonko tienaat kun kehut oikein, nimettömänä voit varmaan sanoa.Itse tienaan 4 tonnia, mutta verojen sun muun kivan jälkeen (asun EU alueen ulkopuolella) käteen jää noin 2,9 tonnia kuussa.

        Miksi sanoisin? Mikä siinä tiedossa on sinusta niin erityisen oleellista? Sinun on helppo tarkistaa mikä suomalaisten mediaanitulo tällä hetkellä, sillä se on uutisoitu aivan vastikään. Saat sitten itse määritellä paljonko sinusta olisi reilusti ylitse sen.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Upeaa, että ainakin yksi palstalainen on viimein tajunnut tämän. Todellakin se kaikkein suurin yksittäinen sinkkuuden syy on oma halu pysyä sinkkuna (myös miehillä).

    • Anonyymi

      Kyllä, ehdottomasti juuri noin. Mies ei saa missään nimessä olla riesa, eikä vaiva. En huoli elämääni yhtään riesaa, enkä vaivaa. Vain riesaton ja vaivaton parisuhde voisi ehkä, kenties ja mahdollisesti kelvata. En tosin lupaa sitäkään.

      • Anonyymi

        Elämä kuluttaa...lapset kuluttaa...avioliitto kuluttaa...eikä nyt jää mitään käteen...tulevalle sieluvaellukselle....


      • Anonyymi

        Ei sellaista ole kuin vaivaton riesa
        Ne riesat syö makaa ja sotkee kaikki paikat.
        Valmista odottelevat, ei hitossa, ei ikinä enää sitä farssia.
        Vapaus voittakoon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sellaista ole kuin vaivaton riesa
        Ne riesat syö makaa ja sotkee kaikki paikat.
        Valmista odottelevat, ei hitossa, ei ikinä enää sitä farssia.
        Vapaus voittakoon!

        Kyllä samoin ajattelen. Olen ollut jo 20vuotta yksin, tai osan lapsen kanssa. Nyt eläkkeellä enkä ikinä huolis ketään kotiini. Kauheinta olis nukkua jonkun vieressä, hyi. Kyllä itsenäinen mummelin elämä on ihan parasta. En ole koskaan ollut läheisriippuvainen. 1 avoliitto riitti.


    • Anonyymi

      Niin se vaan on.
      Tässä mallissa ei kukaan sanele sulle sun tekemisiä tai tekemättä jättämiä.
      Saa just mennä ja tulla kuin huvittaa.
      Reissaan, risteilen ja käyn joka päivä ulkona syömässä.

      • Anonyymi

        Just näin, oma lupa kaikkeen tekemiseen! Mistä löytäisi miehen, joka hyväksyy omat tekemiset ja silti haluaa kulkea rinnalla ja hänellä on myös omaa tekemistä. Ei riesaa eikä vaivaa, voi olla omat rahat myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just näin, oma lupa kaikkeen tekemiseen! Mistä löytäisi miehen, joka hyväksyy omat tekemiset ja silti haluaa kulkea rinnalla ja hänellä on myös omaa tekemistä. Ei riesaa eikä vaivaa, voi olla omat rahat myös.

        "Mistä löytäisi miehen, joka hyväksyy omat tekemiset ja silti haluaa kulkea rinnalla"
        Ei mistään. Kukapa haluaisi kumppaniksi itsekeskeistä ottajaa


    • Anonyymi

      Näin on minullakin. En halua yhtään lisä jännitettä ja riesaa enää elämääni.

    • Anonyymi

      Noin se just on. Hienoa, että palstallakin on herätty. Sitä teitenkin voi kysyä ja olisikin syytä kysyä, että miksi naiset kokevan parisuhteen vaivaksi. Sen sijaan, että aiheesta aloittaisi palstalle tyypillisen (yleensä naisten) haukkumisen niin olisi upeaa pohtia asiaa objektiivisesti. Ja eihän tuo todellakaan yksinomaan naisten tunne ole. Miehissäkin on valtavasti sellaisia, joiden mielestä parisuhteesta on aivan liikaa vaivaa.

      • Anonyymi

        Pitkä avioliitto takana 26v en kokenut tätä vaivana tai riesana.
        Muutama aloitus ja ei hyvältä tunnu, ehkä ei vaan ole kohdannut kemiat sit kuitenkaan.
        Tuon pitkän liiton aikana ei seksi ollut mitenkään hyvää tai edes kehuttava. Tässä jälkeen on vasta päässyt kokemaan toisenlaisia tuntemuksia.


      • Anonyymi

        No sitä minäkin..

        On ollut kauheita parisuhteita, jos kokee toisen riesaksi.

        Toki voi saada jonkinlaista rakkautta lemmikeiltä jne., mutta ilman miehen (tai joissain tapauksissa tietysti naisen) rakkautta nainen ennemmin tai myöhemmin lakastuu.

        Joka väittää, ettei koskaan kaipaa ketään vaikka vaan nukkumaan vieressä, valehtelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sitä minäkin..

        On ollut kauheita parisuhteita, jos kokee toisen riesaksi.

        Toki voi saada jonkinlaista rakkautta lemmikeiltä jne., mutta ilman miehen (tai joissain tapauksissa tietysti naisen) rakkautta nainen ennemmin tai myöhemmin lakastuu.

        Joka väittää, ettei koskaan kaipaa ketään vaikka vaan nukkumaan vieressä, valehtelee.

        "Joka väittää, ettei koskaan kaipaa ketään vaikka vaan nukkumaan vieressä, valehtelee."

        Tuo toinen vieressä nukkumassa on minullekin kieltämättä asia, jota kaipaan. Vaan siinä on yksi iso ongelma. Jotta haluaisinsen toisen vieressä nukkua niin silloin pitäisi olla jotain muutakin yhteistä, kun vain se vieressä nukkuminen. Jo tuo pelkkä vieressä nukkuminen on itselleni kuitenkin sen verran intiimiä puuhaa, varsinkin jos sitä jatkuvasti harrastaa, että ei sitä minkään puolitutun miehen kanssa tekisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Joka väittää, ettei koskaan kaipaa ketään vaikka vaan nukkumaan vieressä, valehtelee."

        Tuo toinen vieressä nukkumassa on minullekin kieltämättä asia, jota kaipaan. Vaan siinä on yksi iso ongelma. Jotta haluaisinsen toisen vieressä nukkua niin silloin pitäisi olla jotain muutakin yhteistä, kun vain se vieressä nukkuminen. Jo tuo pelkkä vieressä nukkuminen on itselleni kuitenkin sen verran intiimiä puuhaa, varsinkin jos sitä jatkuvasti harrastaa, että ei sitä minkään puolitutun miehen kanssa tekisi.

        No jos kaipaa jotain viereensä niin hommaa sen jonkun itselleen mutta jos on päättänyt olla yksi. Niin silloin ei kaipaa ketään vierelle kuorsaamaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos kaipaa jotain viereensä niin hommaa sen jonkun itselleen mutta jos on päättänyt olla yksi. Niin silloin ei kaipaa ketään vierelle kuorsaamaan

        Ai että oikeen hommaa. Onko jossain sellasia mieskasvattamoita, joista voi vaan hommata miehen kuten koiran?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai että oikeen hommaa. Onko jossain sellasia mieskasvattamoita, joista voi vaan hommata miehen kuten koiran?

        Valtion Kennelistä kyllä löytyy kantakirjattu ja rokotettu karvaturri joka lähtöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtion Kennelistä kyllä löytyy kantakirjattu ja rokotettu karvaturri joka lähtöön.

        Onko ne kanssa valmiiksi koulutettu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtion Kennelistä kyllä löytyy kantakirjattu ja rokotettu karvaturri joka lähtöön.

        Mulla oli kerran hetken sellanen valtion kennelin sotakoira. Oli huonosti koulutettu, annoin pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sitä minäkin..

        On ollut kauheita parisuhteita, jos kokee toisen riesaksi.

        Toki voi saada jonkinlaista rakkautta lemmikeiltä jne., mutta ilman miehen (tai joissain tapauksissa tietysti naisen) rakkautta nainen ennemmin tai myöhemmin lakastuu.

        Joka väittää, ettei koskaan kaipaa ketään vaikka vaan nukkumaan vieressä, valehtelee.

        EN VALEHTELE! En kaipaa ketään viereeni kuorsaamaan. t.70v.miäs. Päivällä voi joskus tavata. Ja shit heippa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai että oikeen hommaa. Onko jossain sellasia mieskasvattamoita, joista voi vaan hommata miehen kuten koiran?

        Onhan niitä, kun äiteet heitä kasvattaa.
        Toiset ovat vaan sellasia liruja, toiset pelkkiä loruja, osa huijareita, osa homoja, kyllä niitä riittää hamaan maailman tappiin.
        Kuitenkin totuus, ei koskaan nurkkiini nuohoamaan. Joskus vanha, edesmennyt täti-ihminen totesi, ettei se tee muutaluin repii paskapaperia pöntön täyteen.
        "Setä" sai mennä, adjö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtion Kennelistä kyllä löytyy kantakirjattu ja rokotettu karvaturri joka lähtöön.

        Niin mutta kun se on "puhuva koira".
        Ei semmoisella tee mitään.
        Sisäsiistikin pitäisi olla.
        No, ei nyt enempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla oli kerran hetken sellanen valtion kennelin sotakoira. Oli huonosti koulutettu, annoin pois.

        Ne ovat kuulemma erikoisluonteisia, ei niitä kauan kestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitkä avioliitto takana 26v en kokenut tätä vaivana tai riesana.
        Muutama aloitus ja ei hyvältä tunnu, ehkä ei vaan ole kohdannut kemiat sit kuitenkaan.
        Tuon pitkän liiton aikana ei seksi ollut mitenkään hyvää tai edes kehuttava. Tässä jälkeen on vasta päässyt kokemaan toisenlaisia tuntemuksia.

        Onko se pitkä? Ehkä keskimäärin niinpä.


    • Anonyymi

      tuollainen on inhottavaakin jos oln liian korkeat lämmöt asunnossa niiin sittet joutuu nukkumaan öitä hikiselässä aina :

    • Anonyymi

      Ei mies ole vaiva, vaan se parisuhde.

      Se, että jokaikinen päätös on oltava komromissi tai vähintään toisen osapuolen siunaama ja jatkuva raportoiminen toiselle jokaisesta omasta liikkeestä ja annettavat selitykset ihan kaikesta mitä tekee, sanoo ja ajattelee, vastuu toisen ihmisen tunteista ja viihdyttämisestä jne. Sitähän se parisuhde nimenomaan ihan kirjaimellisesti on.

      Uskon kyllä että todella moni mieskin kokee saman niin suureksi rasitteeksi, ettei seurustelu kiinnosta.

      Kun on lapsia tai täytyy kulut jakaa, niin perinteisessä parisuhteessa on jotain järkeä, muuten minun mielestä ei.

      Yksin on todella mukava elää, oma rauha on ylellisyyttä.

      • Anonyymi

        Rennompikin parisuhde olisi mahdollinen mutta se ei taas kelpaa kun se on ilmeisesti useimpien mielestä jotenkin huono ja laimea juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rennompikin parisuhde olisi mahdollinen mutta se ei taas kelpaa kun se on ilmeisesti useimpien mielestä jotenkin huono ja laimea juttu.

        Millainen on "rennompi parisuhde"? Kerro ihmeessä, kun en tiedä millainen tuo malli olisi. Tarkoitatko jotain erillissuhdetta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen on "rennompi parisuhde"? Kerro ihmeessä, kun en tiedä millainen tuo malli olisi. Tarkoitatko jotain erillissuhdetta?

        Tännekin olen joskus kirjoittanut että ei parisuhteessa tarvitse olla välttämättä mitään yhteisiä harrastuksia eikä niitä yhteisiä menojakaan ole pakko kerätä kalenteriin kuin sen verran mitä on pakollista. Yhdessä oltaisiin sitten kun päivän työt ja menot on hoidettu. Kauhea valitus tuli naisilta siitä että en tiedä mitä rakkaus on... En vaan ymmärrä miksi itsensä pitää väsyttää parisuhteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tännekin olen joskus kirjoittanut että ei parisuhteessa tarvitse olla välttämättä mitään yhteisiä harrastuksia eikä niitä yhteisiä menojakaan ole pakko kerätä kalenteriin kuin sen verran mitä on pakollista. Yhdessä oltaisiin sitten kun päivän työt ja menot on hoidettu. Kauhea valitus tuli naisilta siitä että en tiedä mitä rakkaus on... En vaan ymmärrä miksi itsensä pitää väsyttää parisuhteella.

        Ja tuon on sinusta rentoa? Tuohan on pakkopullaa, eikä rentoa. Mä just ajattelin sellasta rentoa ja luontevaa yhdessäoloa. Yh, no ei sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tännekin olen joskus kirjoittanut että ei parisuhteessa tarvitse olla välttämättä mitään yhteisiä harrastuksia eikä niitä yhteisiä menojakaan ole pakko kerätä kalenteriin kuin sen verran mitä on pakollista. Yhdessä oltaisiin sitten kun päivän työt ja menot on hoidettu. Kauhea valitus tuli naisilta siitä että en tiedä mitä rakkaus on... En vaan ymmärrä miksi itsensä pitää väsyttää parisuhteella.

        Just tuohan olis juuri väsyttävää. Viettää nyt aikaa sellasen ihmisen kanssa, jonka kanssa mulla ei olisi mitään yhteistä. Just sellanen vanhanajan liitto, jossa ollaan vaan ihan vaan koska parisuhde ja oikeesti sen toinen on itselle ihan yhtä tyhjän kanssa. Pakkopullaliitto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tännekin olen joskus kirjoittanut että ei parisuhteessa tarvitse olla välttämättä mitään yhteisiä harrastuksia eikä niitä yhteisiä menojakaan ole pakko kerätä kalenteriin kuin sen verran mitä on pakollista. Yhdessä oltaisiin sitten kun päivän työt ja menot on hoidettu. Kauhea valitus tuli naisilta siitä että en tiedä mitä rakkaus on... En vaan ymmärrä miksi itsensä pitää väsyttää parisuhteella.

        Joo, mutta mitne toi olis jotenkin rennompi parisuhde? Harva kai nyt mitään yhteisiä harrastuksia tai menoja keräilee, eikä ne sitä kompromissien tarvetta luo. Pikemmin ne yhteiset tekemiset lois sitä rentoa yhdessä oloa. Toietenki vain ja ainoostaan jos ne tekemiset olis ihan luonnostaan yhteisiä ja luontevia yhdessäolojuttuja. Ei kai mikään keksimällä keksitty ole koskaan rentoa? Vaan en mä edelleenkään näe, että tuo kuvailemasi olis rento parisuhde. Pikemmin näkisin ton ihan valtavan raskaaksi ja nimenomaan tosi paljon kompromisseja vaativaksi yhteiseloksi, jos ei sitä luonnollista yhdessäoloa ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tännekin olen joskus kirjoittanut että ei parisuhteessa tarvitse olla välttämättä mitään yhteisiä harrastuksia eikä niitä yhteisiä menojakaan ole pakko kerätä kalenteriin kuin sen verran mitä on pakollista. Yhdessä oltaisiin sitten kun päivän työt ja menot on hoidettu. Kauhea valitus tuli naisilta siitä että en tiedä mitä rakkaus on... En vaan ymmärrä miksi itsensä pitää väsyttää parisuhteella.

        Miksi mä tulisin "yhteiseen" kotiin miehen kanssa, jos sillä on omat menot ja mulla omani? Mihin sitä parisuhdetta siinä tarvitaan? Mä voin ihan yhtä hyvin hoitaa omat työni ja omat menoni ja tulla sitten ihan itsekseni kotiin rentoutumaan, syömään ja nukkumaan. En mä enää siinä kohtaa tarvitse ketään sinne pyörimään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi mä tulisin "yhteiseen" kotiin miehen kanssa, jos sillä on omat menot ja mulla omani? Mihin sitä parisuhdetta siinä tarvitaan? Mä voin ihan yhtä hyvin hoitaa omat työni ja omat menoni ja tulla sitten ihan itsekseni kotiin rentoutumaan, syömään ja nukkumaan. En mä enää siinä kohtaa tarvitse ketään sinne pyörimään.

        Hyvin tuli selväksi teidän asenteet ja ennakkoluulot. Pitäkää ne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin tuli selväksi teidän asenteet ja ennakkoluulot. Pitäkää ne.

        No sulle saa tietenkin olle ok tulla vaan pyörähtämään "yhteiseen" kotiin, mutta mä en tosiaan näe siinä mitään järkeä. Sano nyt ihminen mikä tuossa on se idea ja hyvä puoli, niin ehkä mäkin kykenen sen sitten näkemään? Itse kun kaipaan parisuhdetta, jossa se toinen on sellainen, jonka kanssa mä nimenomaan haluan vietää aikaa, enkä painua johonkin omiin menoihini. Mä haluan miehen, joka on samalla paras ystäväni. Kyllä mä kykenen painumaan omiin menoihini ilman miestäkin. En mä siihen elämään parisuhdetta tarvitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sulle saa tietenkin olle ok tulla vaan pyörähtämään "yhteiseen" kotiin, mutta mä en tosiaan näe siinä mitään järkeä. Sano nyt ihminen mikä tuossa on se idea ja hyvä puoli, niin ehkä mäkin kykenen sen sitten näkemään? Itse kun kaipaan parisuhdetta, jossa se toinen on sellainen, jonka kanssa mä nimenomaan haluan vietää aikaa, enkä painua johonkin omiin menoihini. Mä haluan miehen, joka on samalla paras ystäväni. Kyllä mä kykenen painumaan omiin menoihini ilman miestäkin. En mä siihen elämään parisuhdetta tarvitse.

        Aika hyvin puit sanoiksi minunkin ajatukseni. Mäkin voin ihan hyvin puuhailla omiani ihan ilman parisuhdettakin. Mulle myös olis kiva kuulla, että mikä silloin on parisuhteen tarkoitus. Voisko tuo "rennosta parisuhteesta" puhunut selventää tuota?

        Ja siis joo, jos minä menen mielummin omiin puuhiinin ja harrasteisiini, kuin vietän aikaa kotona ja mieheni kanssa, niin miksi mä haluaisin parisuhteen sen miehen kanssa? Olihan täällä ihan just pari päivää sitten se yks alotus, jossa puhuttiin keski-ikäsestä pariskunnasta, jossa mies puuhaili autotallissa ja nainen kutoi sukkaa sisällä. Että onhan noita tollasia pariskuntia. Vaan harvalla heistäkään se yhteiselo lienee alkanut tosta tilanteesta. Sen tajuaa, että vaikkapa 15:sta vuoden jälkeen voidaan olla tossa tilanteessa, mutta että parisuhde alkais noin, kuulostaa oudolta. Mikä siinä on se kimmoke koko parisuhteelle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika hyvin puit sanoiksi minunkin ajatukseni. Mäkin voin ihan hyvin puuhailla omiani ihan ilman parisuhdettakin. Mulle myös olis kiva kuulla, että mikä silloin on parisuhteen tarkoitus. Voisko tuo "rennosta parisuhteesta" puhunut selventää tuota?

        Ja siis joo, jos minä menen mielummin omiin puuhiinin ja harrasteisiini, kuin vietän aikaa kotona ja mieheni kanssa, niin miksi mä haluaisin parisuhteen sen miehen kanssa? Olihan täällä ihan just pari päivää sitten se yks alotus, jossa puhuttiin keski-ikäsestä pariskunnasta, jossa mies puuhaili autotallissa ja nainen kutoi sukkaa sisällä. Että onhan noita tollasia pariskuntia. Vaan harvalla heistäkään se yhteiselo lienee alkanut tosta tilanteesta. Sen tajuaa, että vaikkapa 15:sta vuoden jälkeen voidaan olla tossa tilanteessa, mutta että parisuhde alkais noin, kuulostaa oudolta. Mikä siinä on se kimmoke koko parisuhteelle?

        Jos nyt huvikseni vastaan niin saan hauskuuttaa itseäni teidän vastauksilla. Pointti oli se että itseään ei kannata väsyttää parisuhteella kun elämä voi olla muutenkin kiireistä ja raskasta. Parisuhde voi olla se turvapaikka jossa vietetään halipusi-aikaa kun menot ja velvollisuudet on hoidettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nyt huvikseni vastaan niin saan hauskuuttaa itseäni teidän vastauksilla. Pointti oli se että itseään ei kannata väsyttää parisuhteella kun elämä voi olla muutenkin kiireistä ja raskasta. Parisuhde voi olla se turvapaikka jossa vietetään halipusi-aikaa kun menot ja velvollisuudet on hoidettu.

        Ok. No miten toi sitten liittyi tohon viestiin mihin olit sen vastannut? Eli siis: "Ei mies ole vaiva, vaan se parisuhde.

        Se, että jokaikinen päätös on oltava komromissi tai vähintään toisen osapuolen siunaama ja jatkuva raportoiminen toiselle jokaisesta omasta liikkeestä ja annettavat selitykset ihan kaikesta mitä tekee, sanoo ja ajattelee, vastuu toisen ihmisen tunteista ja viihdyttämisestä jne. Sitähän se parisuhde nimenomaan ihan kirjaimellisesti on.

        Uskon kyllä että todella moni mieskin kokee saman niin suureksi rasitteeksi, ettei seurustelu kiinnosta.

        Kun on lapsia tai täytyy kulut jakaa, niin perinteisessä parisuhteessa on jotain järkeä, muuten minun mielestä ei.

        Yksin on todella mukava elää, oma rauha on ylellisyyttä." Ainoa, jonka mä näen sivuavan sun juttuasi on tuon viihdytäminen, johon tossa viitataan. Mihinkään muihin noista jutuistahan toi sun "rento parisuhde" ei varsinaisesti vaikuta lainkaan. Miten se arki hoidetaan, jos kotona on aina vaan "halipusi-aikaa"? Vai ajatteletko oikeasti, että arki ja kaikki sellainen loppuu, kun pistää kotioven kiinni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nyt huvikseni vastaan niin saan hauskuuttaa itseäni teidän vastauksilla. Pointti oli se että itseään ei kannata väsyttää parisuhteella kun elämä voi olla muutenkin kiireistä ja raskasta. Parisuhde voi olla se turvapaikka jossa vietetään halipusi-aikaa kun menot ja velvollisuudet on hoidettu.

        Mä lisään vielä, että yli 90% parisuhteiden kiistoista koskee ihan arkisia asioita, ei jotain yhteisiä harrastuksia tai kissanristiäisiä. Pariskunnat kiistelee kotitöistä, kaupassakäynnistä, rahasta, ajankäytöstä yleisesti jne. Se, jos molemmilla on omat harrasteensa ei varsinaisesti korjaa noista mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok. No miten toi sitten liittyi tohon viestiin mihin olit sen vastannut? Eli siis: "Ei mies ole vaiva, vaan se parisuhde.

        Se, että jokaikinen päätös on oltava komromissi tai vähintään toisen osapuolen siunaama ja jatkuva raportoiminen toiselle jokaisesta omasta liikkeestä ja annettavat selitykset ihan kaikesta mitä tekee, sanoo ja ajattelee, vastuu toisen ihmisen tunteista ja viihdyttämisestä jne. Sitähän se parisuhde nimenomaan ihan kirjaimellisesti on.

        Uskon kyllä että todella moni mieskin kokee saman niin suureksi rasitteeksi, ettei seurustelu kiinnosta.

        Kun on lapsia tai täytyy kulut jakaa, niin perinteisessä parisuhteessa on jotain järkeä, muuten minun mielestä ei.

        Yksin on todella mukava elää, oma rauha on ylellisyyttä." Ainoa, jonka mä näen sivuavan sun juttuasi on tuon viihdytäminen, johon tossa viitataan. Mihinkään muihin noista jutuistahan toi sun "rento parisuhde" ei varsinaisesti vaikuta lainkaan. Miten se arki hoidetaan, jos kotona on aina vaan "halipusi-aikaa"? Vai ajatteletko oikeasti, että arki ja kaikki sellainen loppuu, kun pistää kotioven kiinni?

        Parisuhteesta kannattaa tehdä sellainen että se on mahdollisimman vähän vaivalloinen. Tee sinä se omalla tavallasi tai ole tekemättä. Onnea matkaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parisuhteesta kannattaa tehdä sellainen että se on mahdollisimman vähän vaivalloinen. Tee sinä se omalla tavallasi tai ole tekemättä. Onnea matkaan!

        Sinä siitä "rennosta parisuhteesta" puhut. Kerro nyt ihmeessä mitä se siis on. Sä olet puhunut vain harrastuksita ja kissanristiäisistä, jotka on hyvin pieni osa mitään parisuhdetta. Missä siis piilee se rentous?

        Otetaan vaikkapa niin arkinen asia kuin ruokailu. Sinkkuna syön tasan mitä itse haluan ja milloin haluan ja missä haluan. Onko se täysin ok tuossa "rennossa parisuhteessa", että mä syön vaikkapa lähes joka päivä ulkona ystävän kanssa? Mä en siis koskaan kantaisi kotiin mitään ruokaa, enkä koskaan laittaisi siellä mitään ruokaa tai söisi siellä miehen kanssa. Jos toisin ruokaa, niin toisin se mitä minä syön, sillä enhän minä tietäisi koska se mies on kotona ja onko ehkä syönyt jotain tai mitä sen tekee mieli syödä. Jos tuon vaikka valmiin ruoan mukanani, niin tuon sen itselleni ja mies hoitaa itse omansa. Vai pitäisikö tässä kuitenkin päätyä johonkin kompromissiin, kuten ihan vaan tavallisessa parisuhteessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä siitä "rennosta parisuhteesta" puhut. Kerro nyt ihmeessä mitä se siis on. Sä olet puhunut vain harrastuksita ja kissanristiäisistä, jotka on hyvin pieni osa mitään parisuhdetta. Missä siis piilee se rentous?

        Otetaan vaikkapa niin arkinen asia kuin ruokailu. Sinkkuna syön tasan mitä itse haluan ja milloin haluan ja missä haluan. Onko se täysin ok tuossa "rennossa parisuhteessa", että mä syön vaikkapa lähes joka päivä ulkona ystävän kanssa? Mä en siis koskaan kantaisi kotiin mitään ruokaa, enkä koskaan laittaisi siellä mitään ruokaa tai söisi siellä miehen kanssa. Jos toisin ruokaa, niin toisin se mitä minä syön, sillä enhän minä tietäisi koska se mies on kotona ja onko ehkä syönyt jotain tai mitä sen tekee mieli syödä. Jos tuon vaikka valmiin ruoan mukanani, niin tuon sen itselleni ja mies hoitaa itse omansa. Vai pitäisikö tässä kuitenkin päätyä johonkin kompromissiin, kuten ihan vaan tavallisessa parisuhteessa?

        Syökää kuten parhaaksi näette. Hyvää ruokahalua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parisuhteesta kannattaa tehdä sellainen että se on mahdollisimman vähän vaivalloinen. Tee sinä se omalla tavallasi tai ole tekemättä. Onnea matkaan!

        Vai onko nyt sitten kuitenkin niin, että sitä "rentoa parisuhdetta" ei lopulta ollut lainkaan ajateltu, että mitä se tarkoittaa. Onko niin, että se sinun "rento parisuhteesi" on ihan se perinteinen ja varsin tyypillinen parisuhde, jossa mies huitelee omissa menoissaan ja nainen hoitaa kodin?Ja toki, onhan se rentoa, sille joka huitelee omilla teillään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syökää kuten parhaaksi näette. Hyvää ruokahalua!

        Ok, eli se "rento parisuhde" oli siis pelkkää sanahelinää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tännekin olen joskus kirjoittanut että ei parisuhteessa tarvitse olla välttämättä mitään yhteisiä harrastuksia eikä niitä yhteisiä menojakaan ole pakko kerätä kalenteriin kuin sen verran mitä on pakollista. Yhdessä oltaisiin sitten kun päivän työt ja menot on hoidettu. Kauhea valitus tuli naisilta siitä että en tiedä mitä rakkaus on... En vaan ymmärrä miksi itsensä pitää väsyttää parisuhteella.

        No mutta hyvä mies, jos yhdessä oleminen on sinusta väsyttävää niin ei parisuhteessa ole pakko olla,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta hyvä mies, jos yhdessä oleminen on sinusta väsyttävää niin ei parisuhteessa ole pakko olla,

        No minunkin lusikkaa tähän. Vähempikin yhdessäolo riittäisi. On monia harrastuksia, joita en halua viettää miehen, vaan ystävieni kanssa. Lähinnä sellaiset, jotka miestä ei kiinnosta. Ongelma tuosta muodostuu vasta siinä vaiheessa, kun mies on kokenut liikaa yksinäisyyttä ja joku uusi lady käsikynkässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minunkin lusikkaa tähän. Vähempikin yhdessäolo riittäisi. On monia harrastuksia, joita en halua viettää miehen, vaan ystävieni kanssa. Lähinnä sellaiset, jotka miestä ei kiinnosta. Ongelma tuosta muodostuu vasta siinä vaiheessa, kun mies on kokenut liikaa yksinäisyyttä ja joku uusi lady käsikynkässä.

        Tuohan se tuppaa monesti muodostumaan ongelmaksi, jos molemman pyörivät omissa jutuissaan. Silloin siihen käsikynkkään voi helposti tarttua joku muukin. Vaikka yhdessä vietetty aika voi joskus olla rasittavaa, niin monille se myös pitää parisuhdetta yllä. Itse olen ihminen, joka olen ongelmitta elänyt kaukosuhteessakin vuosikausia, mutta tiedostan hyvin, että monille muille se olisi mahdotonta. Hyvin moni ihminen kaipaa varsin paljon sitä yhdessä vietettyä aikaa, jotta se parisuhde pysyy elossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rennompikin parisuhde olisi mahdollinen mutta se ei taas kelpaa kun se on ilmeisesti useimpien mielestä jotenkin huono ja laimea juttu.

        Totta, totta..muttei se käy.

        Olen itse jo ihastuksen alkuvaiheessa itsenäinen ja annan tilaa miehille mennä omia menojaan ilman että vääntelen naamaani epäkypsästi tai muuten osoitan mieltäni. En ala perään huutelemaan, enkä viesteile jatkuvalla syötöllä. En ota mitään vastuuta suhteen tilasta muuten paitsi olemalla olemassa ja paikalla. En ala yrittämään mitään ja kylläpä tämä miehiä v.tuttaa! Naisen kuuluu hihkua ja intoilla ja esittää!

        Tämä tietenkin tulkitaan siten, etten ole kiinnostunut, olen jo varattu, kerjään vaan huomiota jne..

        Mies kun mies haluaa naisen roikkumaan itsessään, asettamaan miehen itsensä ja jo pelkästään hänen sattumanvaraisen tapaamisensa ensijaiseksi ja että nainen sulautuu miehen elämään ja jättää ystävänsä, työnsä, lemmikkinsä, harrastuksensa toiselle sijalle, koska rakkauden mieheen kuuluu olla elämän tärkein asia. Mies haluaa naisen keskittyvän mieheen.

        Jos nainen ei roiku, hän on kylmä ja jos nainen roikkuu, niin miehellä on myös mahdollisuus dumpata hänet siitä syystä, että roikkuu miehessä, on rasittava kiviriippa.

        Mies itse voi tietysti tehdä ihan mitä itse haluaa; on naisen tehtävä miellyttää ja löytää jokaisena elämän hetkenä miestä mukaileva ja miellyttävä rytmi viesteilyyn, keskusteluaiheisiin, seksuaalisesti jne jne ja osoittaa siten nöyrää kiitollisuutta siitä, että on miehen saanut itselleen!

        Eli naisen tehtävä on miestä mukaillen rytmittää suhde jatkuvaksi, vaikka kysymyksessä olisi se rennompikin suhde.

        Mies ei ole rasite, vaan kyytiläinen suhdekarusellissa jota naisen tehtävä on pyörittää sopivaa vauhtia tai mies hyppää pois kyydistä.

        Tämä on nykyajan meininki. Ei kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä lisään vielä, että yli 90% parisuhteiden kiistoista koskee ihan arkisia asioita, ei jotain yhteisiä harrastuksia tai kissanristiäisiä. Pariskunnat kiistelee kotitöistä, kaupassakäynnistä, rahasta, ajankäytöstä yleisesti jne. Se, jos molemmilla on omat harrasteensa ei varsinaisesti korjaa noista mitään.

        Joo ei mullekkaan oikein mene läpi tollanen rento suhde..ihan niin tyhmä en ole.

        Suhde, missä ei ole mitään yhteistä kivaa, pelkkä yhteinen luukku, laskut ja yhdessä nukkuminen niin ei tule toimimaan.

        Jo ajatus, että joku roikkuisi tuossa joka ilta rumissa kotivaatteissa väsyneenä klähmimässä minua, niin lähinnä oksettaa. Tai poikaystävä, joka bileillan jälkeen käyttää kotiani jonain ilmaishotellina.

        Tuollaiset miehet on aina parhaimillaan sitten joillekkin muille kun sille kotona odottavalle naiselle. Töissä, kaverien kanssa,somessa, baareissa..ja kotinaiselle jää ne väsyneet jämät.

        Ei tuu kauppoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, totta..muttei se käy.

        Olen itse jo ihastuksen alkuvaiheessa itsenäinen ja annan tilaa miehille mennä omia menojaan ilman että vääntelen naamaani epäkypsästi tai muuten osoitan mieltäni. En ala perään huutelemaan, enkä viesteile jatkuvalla syötöllä. En ota mitään vastuuta suhteen tilasta muuten paitsi olemalla olemassa ja paikalla. En ala yrittämään mitään ja kylläpä tämä miehiä v.tuttaa! Naisen kuuluu hihkua ja intoilla ja esittää!

        Tämä tietenkin tulkitaan siten, etten ole kiinnostunut, olen jo varattu, kerjään vaan huomiota jne..

        Mies kun mies haluaa naisen roikkumaan itsessään, asettamaan miehen itsensä ja jo pelkästään hänen sattumanvaraisen tapaamisensa ensijaiseksi ja että nainen sulautuu miehen elämään ja jättää ystävänsä, työnsä, lemmikkinsä, harrastuksensa toiselle sijalle, koska rakkauden mieheen kuuluu olla elämän tärkein asia. Mies haluaa naisen keskittyvän mieheen.

        Jos nainen ei roiku, hän on kylmä ja jos nainen roikkuu, niin miehellä on myös mahdollisuus dumpata hänet siitä syystä, että roikkuu miehessä, on rasittava kiviriippa.

        Mies itse voi tietysti tehdä ihan mitä itse haluaa; on naisen tehtävä miellyttää ja löytää jokaisena elämän hetkenä miestä mukaileva ja miellyttävä rytmi viesteilyyn, keskusteluaiheisiin, seksuaalisesti jne jne ja osoittaa siten nöyrää kiitollisuutta siitä, että on miehen saanut itselleen!

        Eli naisen tehtävä on miestä mukaillen rytmittää suhde jatkuvaksi, vaikka kysymyksessä olisi se rennompikin suhde.

        Mies ei ole rasite, vaan kyytiläinen suhdekarusellissa jota naisen tehtävä on pyörittää sopivaa vauhtia tai mies hyppää pois kyydistä.

        Tämä on nykyajan meininki. Ei kiitos.

        Itse en ehka ilmaisisi asiaa ihan noin provosoivasti, mutta kokemukseni miehistä ovat hyvin samanlaiset.

        Minäkin olen parisuhteessa hyvin rento naisen. Mä en kyttää, vahdi, enkä kysele toisen menoja. Jos tykkää, toisesta, niin mä kyllä todella mielelläni tekisin asioita yhdessä, mutta sen pitää olla luontevaa ja täysin vapaaehtoista. Mä en ala suunnittelemaan ja vaatimaan, vaan jos miehellä on muuta niin hän tekee sitten muuta. Mun puolestani saa mennä ja harrastaa ja teen sitten itse samaa. Mä en istu kotona toista odottamassa ja palvomassa, en tee sirkustemppuja ja houkuttele ja laita ruokia ja yritä keksiä jotain vippaskonsteja miehen saamiseksi viihtymään kotona ja kanssani.

        Ja siis tuo kuvaamanihan siis ei todellakaan isolle osalle miehistä sovi. Mies kaipaa palvotuksi tulemista ja jos häntä ei jatkuvasti rajoiteta ja estetä ja hänen menoistaan nalkuteta, niin mies kokee, ettei häntä rakasteta, eikä hänestä välitetä. Tiedä sitten onko tuo joku äitisuhteen ongelma ja teinivaihe on jäänyt päälle, mutta tuollaisia on iso osa aivan aikuisistakin miehistä. Jollei nainen palvo ja valvo kotona, niin mies etsii jonkun toisen palvomaan ja varmaan valvomaankin. Ja tämä juttu ei ole sellainen, johon olisin törmännyt vain parisuhteessa. Tämä on asia, joka tulee säännöllisesti esiin ihan keskutellessa miesten kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai onko nyt sitten kuitenkin niin, että sitä "rentoa parisuhdetta" ei lopulta ollut lainkaan ajateltu, että mitä se tarkoittaa. Onko niin, että se sinun "rento parisuhteesi" on ihan se perinteinen ja varsin tyypillinen parisuhde, jossa mies huitelee omissa menoissaan ja nainen hoitaa kodin?Ja toki, onhan se rentoa, sille joka huitelee omilla teillään.

        Kieltämättä tämä minullekin tuli mieleen, kun tuota rentoa parisuhdetta tuossa tavailin. Se ihan tavallinen ja tyypillinen kuvio, jossa se parisuhde ja sen arki on kokonaan naisen kontolla ja mies on parisuhteen matkustaja. En sano vapaamatkustaja, sillä ilmeisesti mies kuitenkin ajattelee osallistuvansa taloudellisesti siihen parisuhteeseen. Henkisesti hän ei kuitenkaan ole valmis tekemään minkäänlaista panostusta, eli kyseessä on tavallistakin tavallisempi parisuhde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kieltämättä tämä minullekin tuli mieleen, kun tuota rentoa parisuhdetta tuossa tavailin. Se ihan tavallinen ja tyypillinen kuvio, jossa se parisuhde ja sen arki on kokonaan naisen kontolla ja mies on parisuhteen matkustaja. En sano vapaamatkustaja, sillä ilmeisesti mies kuitenkin ajattelee osallistuvansa taloudellisesti siihen parisuhteeseen. Henkisesti hän ei kuitenkaan ole valmis tekemään minkäänlaista panostusta, eli kyseessä on tavallistakin tavallisempi parisuhde.

        Mies jonka kanssa voi keskustella asioista ja vaihtaa mielipiteitä olisi sellainen kenen kanssa viihtyisin . Mutta luulen ettei niitä ole olemassakaan .
        Keskustelu kumppani on aina mukava olla olemassa, ja sitähän voi kumpikin asua omissa asunnoissaan ja tapailla kun molemmille sopii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mies jonka kanssa voi keskustella asioista ja vaihtaa mielipiteitä olisi sellainen kenen kanssa viihtyisin . Mutta luulen ettei niitä ole olemassakaan .
        Keskustelu kumppani on aina mukava olla olemassa, ja sitähän voi kumpikin asua omissa asunnoissaan ja tapailla kun molemmille sopii

        Sellainen kelpaisi minullekin, mutta tollanen omiaan touhuileva mies ei varmaan tykkää kauheammin jutustella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nyt huvikseni vastaan niin saan hauskuuttaa itseäni teidän vastauksilla. Pointti oli se että itseään ei kannata väsyttää parisuhteella kun elämä voi olla muutenkin kiireistä ja raskasta. Parisuhde voi olla se turvapaikka jossa vietetään halipusi-aikaa kun menot ja velvollisuudet on hoidettu.

        Ymmärrän täysin mitä tarkoitat.

        Minä ja mieheni tehtiin aikoinaan kaikki yhdessä.

        Nyt on juuri tuollaista, että molemmille on vuosien myötä tulleet eri mielenkiinnon kohteet.

        Olemme kuitenkin syvästi sitoutuneita, ja rakastamme toisiamme.

        Kauheaa, jos pitäisi jotenkin suorittaa parisuhdetta. Tai osallistua aktiviteetteihin, jotka eivät kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän täysin mitä tarkoitat.

        Minä ja mieheni tehtiin aikoinaan kaikki yhdessä.

        Nyt on juuri tuollaista, että molemmille on vuosien myötä tulleet eri mielenkiinnon kohteet.

        Olemme kuitenkin syvästi sitoutuneita, ja rakastamme toisiamme.

        Kauheaa, jos pitäisi jotenkin suorittaa parisuhdetta. Tai osallistua aktiviteetteihin, jotka eivät kiinnosta.

        Minun kirjoittamana tuo oli väärä mielipide mutta toivottavasti sinua ei tuomita samalla tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun kirjoittamana tuo oli väärä mielipide mutta toivottavasti sinua ei tuomita samalla tavalla.

        Eihän tuo ole väärä mielipide. Ei se ollut väätä mielipide sunkaan sanomanasi. Mä sanoin tuolla jo aiemmin, että tuo on ihan ok ja ymmärrettävää vaikkapa 15 vuoden yhteiselon jälkeen.

        Hänkin tuossa edellä kirjoitti, että: "Minä ja mieheni tehtiin aikoinaan kaikki yhdessä". Hänkään ei sanonut heidän olleen tuollaisessa liitossa ALUSTA ALKAEN. Sun suurin ongelmasi on se, että sun pitäis jotenkin päästä hyppäämään suoraa tuohon keski-ikäistyneiden yli kymmenen vuotta kestäneeseen liittoon. En tiedä miten se onnistuu ja kuinka saavutetaan tuo edellä kirjoitettu: "Olemme kuitenkin syvästi sitoutuneita, ja rakastamme toisiamme", ilman että suhteen alussakaan tekee mitään yhdessä. Se voi olla kovin vaikeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nyt huvikseni vastaan niin saan hauskuuttaa itseäni teidän vastauksilla. Pointti oli se että itseään ei kannata väsyttää parisuhteella kun elämä voi olla muutenkin kiireistä ja raskasta. Parisuhde voi olla se turvapaikka jossa vietetään halipusi-aikaa kun menot ja velvollisuudet on hoidettu.

        AI JAA ! Täällä joka toinen vois alkaa terapeutiksi, sen verran tyhmiä mielipiteitä löytyy. Onnee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, totta..muttei se käy.

        Olen itse jo ihastuksen alkuvaiheessa itsenäinen ja annan tilaa miehille mennä omia menojaan ilman että vääntelen naamaani epäkypsästi tai muuten osoitan mieltäni. En ala perään huutelemaan, enkä viesteile jatkuvalla syötöllä. En ota mitään vastuuta suhteen tilasta muuten paitsi olemalla olemassa ja paikalla. En ala yrittämään mitään ja kylläpä tämä miehiä v.tuttaa! Naisen kuuluu hihkua ja intoilla ja esittää!

        Tämä tietenkin tulkitaan siten, etten ole kiinnostunut, olen jo varattu, kerjään vaan huomiota jne..

        Mies kun mies haluaa naisen roikkumaan itsessään, asettamaan miehen itsensä ja jo pelkästään hänen sattumanvaraisen tapaamisensa ensijaiseksi ja että nainen sulautuu miehen elämään ja jättää ystävänsä, työnsä, lemmikkinsä, harrastuksensa toiselle sijalle, koska rakkauden mieheen kuuluu olla elämän tärkein asia. Mies haluaa naisen keskittyvän mieheen.

        Jos nainen ei roiku, hän on kylmä ja jos nainen roikkuu, niin miehellä on myös mahdollisuus dumpata hänet siitä syystä, että roikkuu miehessä, on rasittava kiviriippa.

        Mies itse voi tietysti tehdä ihan mitä itse haluaa; on naisen tehtävä miellyttää ja löytää jokaisena elämän hetkenä miestä mukaileva ja miellyttävä rytmi viesteilyyn, keskusteluaiheisiin, seksuaalisesti jne jne ja osoittaa siten nöyrää kiitollisuutta siitä, että on miehen saanut itselleen!

        Eli naisen tehtävä on miestä mukaillen rytmittää suhde jatkuvaksi, vaikka kysymyksessä olisi se rennompikin suhde.

        Mies ei ole rasite, vaan kyytiläinen suhdekarusellissa jota naisen tehtävä on pyörittää sopivaa vauhtia tai mies hyppää pois kyydistä.

        Tämä on nykyajan meininki. Ei kiitos.

        Empä haluaisi tätä kirjoottajaa tavata. Ei tipu lämpöö, enkä sano juu. BYE!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en ehka ilmaisisi asiaa ihan noin provosoivasti, mutta kokemukseni miehistä ovat hyvin samanlaiset.

        Minäkin olen parisuhteessa hyvin rento naisen. Mä en kyttää, vahdi, enkä kysele toisen menoja. Jos tykkää, toisesta, niin mä kyllä todella mielelläni tekisin asioita yhdessä, mutta sen pitää olla luontevaa ja täysin vapaaehtoista. Mä en ala suunnittelemaan ja vaatimaan, vaan jos miehellä on muuta niin hän tekee sitten muuta. Mun puolestani saa mennä ja harrastaa ja teen sitten itse samaa. Mä en istu kotona toista odottamassa ja palvomassa, en tee sirkustemppuja ja houkuttele ja laita ruokia ja yritä keksiä jotain vippaskonsteja miehen saamiseksi viihtymään kotona ja kanssani.

        Ja siis tuo kuvaamanihan siis ei todellakaan isolle osalle miehistä sovi. Mies kaipaa palvotuksi tulemista ja jos häntä ei jatkuvasti rajoiteta ja estetä ja hänen menoistaan nalkuteta, niin mies kokee, ettei häntä rakasteta, eikä hänestä välitetä. Tiedä sitten onko tuo joku äitisuhteen ongelma ja teinivaihe on jäänyt päälle, mutta tuollaisia on iso osa aivan aikuisistakin miehistä. Jollei nainen palvo ja valvo kotona, niin mies etsii jonkun toisen palvomaan ja varmaan valvomaankin. Ja tämä juttu ei ole sellainen, johon olisin törmännyt vain parisuhteessa. Tämä on asia, joka tulee säännöllisesti esiin ihan keskutellessa miesten kanssa.

        Joka ukko häippäsee sun juttujen jälkee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka ukko häippäsee sun juttujen jälkee.

        Eipä ole häippässyt yksikään niistä kolmesta. Se olen ollut minä, joka olen häippässyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syökää kuten parhaaksi näette. Hyvää ruokahalua!

        Bon apetit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole häippässyt yksikään niistä kolmesta. Se olen ollut minä, joka olen häippässyt.

        Huh huh päivän jatkoja kaikille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen on "rennompi parisuhde"? Kerro ihmeessä, kun en tiedä millainen tuo malli olisi. Tarkoitatko jotain erillissuhdetta?

        Friends with benefits. Tiä sitten miten tämä edes täällä takapajulassa muotoillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Friends with benefits. Tiä sitten miten tämä edes täällä takapajulassa muotoillaan.

        Itse en olisi kynnä tunnistanut tuon "rennommasta parisuhteesta" puhuneen kuvausta FWB -suhteeksi. Asuuko joku oikeasti yhdessä FWB:nsä kanssa ja tulee töiden ja muiden menojen jälkeen FWB-tyyppin kainaloon kyhnäämään? Olen kuvitellut sen olevan ihan jotain muuta kuin puolivillainen parisuhde.


      • Anonyymi

        Kuvailemaan suhde ei ole normaali parisuhde. Se on mustasukkainen ja kontrolloivat suhde, josta kannattaa hankkiutua eroon.

        Ei meillä ole ainakaan mitään tarvetta tehdä selvityksiä missä on ja kenen kanssa puhuu ja mistä puhuu. Kunhan tietää onko menoja, millon oot kotona ja milloin syödään ja suunnitellaan myös yhteisiä menoja.
        Nytkin mies lähtee viikonlopuksi kavereiden kanssa mökille. Ainoa, mitä tiedän, on että lähtee perjantaina ja tulee kotio sunnuntaina.


    • Eihän tuossa niin suuret erot olleet naisten ja miesten välillä (yllättävän pienet)

      Uutta aviopuolisoa etsii:

      naimattomat miehet: 4%
      avioliitossa olleet miehet: 20%
      naimattomat naiset: 4%
      avioliitossa olleet naiset: 16%

      Kumppania ilman seksiä hakee:

      naimattomat miehet: 16%
      avioliitossa olleet miehet: 9%
      naimattomat naiset: 20%
      avioliitossa olleet naiset: 13%

      Tämän palstan onnellisille sinkuille voin kertoa vähän toisenlaisen tarinan viime viikon lopulta.

      Tuttava sinkku itki minulle eilen kohtaloaan, koska oli juuri tullut sairaalasta isänsä luota joka makasi letkuissa puolisekaisena sydänkohtauksen jälkeen. Isä jää luultavasti sairaalaan loppuelämäkseen. Sinkku oli vaihtanut isälleen puhtaat vaatteet, koska hoitajat eivät vielä olleet kerinneet, kun isä oli pissannut housuun.

      Tuo itkunb aihe oli, että kuka pitää hänen puoliaan jos hän joutuu sairaalaan. Ei ole lapsia eikä puolisoa.

      • Anonyymi

        No eivätpä ne sukulaisetkaan kuule rehellisesti sanoen juuri pysty siellä kenenkään "puolia pitämään". Ikävä kyllä valtaosasta asioista ei juuri sananvaltaa oikeasti ole. Oma kysymyksensä on myös se, että vaikka joku siinä olisikin, niin riittääkö sillä toisella voimia "pitää puolia". Niitäkin on nähty, kun kuoleva kannattelee viimeisillä voimillaan niitä jälkeen jääviä. Ei sekään hääviä katsottavaa ole. Mikään ei takaa sitäkään, etteikö se toinen häipyisi heti ongelmien ilmaantuessa tai kuolisi ensiksi. Edes lapsistaan ei voi varma, etteikö heitä joudukin itse saattamaan hautaan.

        Pohjimmiltaan ihminen on lopulta aina yksin.


      • Anonyymi

        Yksin tänne tullaan ja täältä lähdetään.
        No ystävät, tuttavat tai sukulaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eivätpä ne sukulaisetkaan kuule rehellisesti sanoen juuri pysty siellä kenenkään "puolia pitämään". Ikävä kyllä valtaosasta asioista ei juuri sananvaltaa oikeasti ole. Oma kysymyksensä on myös se, että vaikka joku siinä olisikin, niin riittääkö sillä toisella voimia "pitää puolia". Niitäkin on nähty, kun kuoleva kannattelee viimeisillä voimillaan niitä jälkeen jääviä. Ei sekään hääviä katsottavaa ole. Mikään ei takaa sitäkään, etteikö se toinen häipyisi heti ongelmien ilmaantuessa tai kuolisi ensiksi. Edes lapsistaan ei voi varma, etteikö heitä joudukin itse saattamaan hautaan.

        Pohjimmiltaan ihminen on lopulta aina yksin.

        Eivät pysty, mutta kyllä hoitohenkilökunta pelkää heitä kuitenkin. Valituksia voi tulla ja joku voi nostaa suuresti fraamille. Muuten voisi vaikka lähtöä nopettaa. Ehkä tuota on vaikea ymmärtää, jos joku läheinen elämässä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät pysty, mutta kyllä hoitohenkilökunta pelkää heitä kuitenkin. Valituksia voi tulla ja joku voi nostaa suuresti fraamille. Muuten voisi vaikka lähtöä nopettaa. Ehkä tuota on vaikea ymmärtää, jos joku läheinen elämässä on.

        No eipä kyllä tunnu pelkäävän. Heillä on ne omat ohjeistuksensa, joiden taakse voi aina paeta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No eivätpä ne sukulaisetkaan kuule rehellisesti sanoen juuri pysty siellä kenenkään "puolia pitämään". Ikävä kyllä valtaosasta asioista ei juuri sananvaltaa oikeasti ole. Oma kysymyksensä on myös se, että vaikka joku siinä olisikin, niin riittääkö sillä toisella voimia "pitää puolia". Niitäkin on nähty, kun kuoleva kannattelee viimeisillä voimillaan niitä jälkeen jääviä. Ei sekään hääviä katsottavaa ole. Mikään ei takaa sitäkään, etteikö se toinen häipyisi heti ongelmien ilmaantuessa tai kuolisi ensiksi. Edes lapsistaan ei voi varma, etteikö heitä joudukin itse saattamaan hautaan.

        Pohjimmiltaan ihminen on lopulta aina yksin.

        No tuo on yhtä hyvä perustelu, kuin kapinoida turvavyön käyttöä vastaan kun siitä huolimatta voi kuolla tai loukkaantua. Riski on kuitenkin pienempi.

        Tottakai voi olla, etteivät lapset tai kumppani välitä, mutta riski on pienempi, kuin että tuttavat eivät välitä.

        En tietenkään tarkoita, että parisuhteessa pitäisi olla hampaat irvessä ajatellen, että kumppani tulee sitten sairaalaan katsomaan. Kannattaa kuitenkin muistaa, että kaikilla valinnoilla on seurauksensa, hyvät ja pahat.


      • Anonyymi
        Yogamies kirjoitti:

        No tuo on yhtä hyvä perustelu, kuin kapinoida turvavyön käyttöä vastaan kun siitä huolimatta voi kuolla tai loukkaantua. Riski on kuitenkin pienempi.

        Tottakai voi olla, etteivät lapset tai kumppani välitä, mutta riski on pienempi, kuin että tuttavat eivät välitä.

        En tietenkään tarkoita, että parisuhteessa pitäisi olla hampaat irvessä ajatellen, että kumppani tulee sitten sairaalaan katsomaan. Kannattaa kuitenkin muistaa, että kaikilla valinnoilla on seurauksensa, hyvät ja pahat.

        Kuka tässä mitään on kapinoinut. Itselläni ei ole mitään sen ihmeempää hyvää parisuhdetta vastaan. Huonoa en tietenkään huoli, mutta enpä huolisi huono autoakaan. Kylmä fakta kuitenkin on se, että ihminen on aina lopulta varmasi vain yksin. Sen varaan ei kannata laskea, että siinä joku rinnalla olisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yksin tänne tullaan ja täältä lähdetään.
        No ystävät, tuttavat tai sukulaiset.

        Ainakin minun lasten tullessa maailmaan huoneessa oli toisella kerralla 4 ihmistä ja toisella kerralla 5 ihmistä huolehtimassa lapsen pienimmästäkin tarpeesta..


      • Anonyymi
        Yogamies kirjoitti:

        Ainakin minun lasten tullessa maailmaan huoneessa oli toisella kerralla 4 ihmistä ja toisella kerralla 5 ihmistä huolehtimassa lapsen pienimmästäkin tarpeesta..

        Vaan se lapsi oli silti aivan yksin. Ei teistä kukaan kyennyt häntä siinä kokemuksessa oikeasti tukemaan. Toisianne tietysti pystyitte tukemaan, mutta ette sitä syntyjää. Kuollessasikin ole kokemuksessasi yksin. Ei siinä kuolemisessa kykene kukaan auttamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tässä mitään on kapinoinut. Itselläni ei ole mitään sen ihmeempää hyvää parisuhdetta vastaan. Huonoa en tietenkään huoli, mutta enpä huolisi huono autoakaan. Kylmä fakta kuitenkin on se, että ihminen on aina lopulta varmasi vain yksin. Sen varaan ei kannata laskea, että siinä joku rinnalla olisi.

        Usein on niin ettei ole vastaan parisuhdetta, mutta mitä vanhemmaksi tulee niin on vaikea löytää ihmistä joka olisi se ” oikea” kai sitä on vaatimuksetkin hieman eri luokkaan mitä tulee suhteeseen .
        Joten kukin tavallaan valitkoon seuransa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usein on niin ettei ole vastaan parisuhdetta, mutta mitä vanhemmaksi tulee niin on vaikea löytää ihmistä joka olisi se ” oikea” kai sitä on vaatimuksetkin hieman eri luokkaan mitä tulee suhteeseen .
        Joten kukin tavallaan valitkoon seuransa

        No itselläni ovat vaatimukset olleet samat oikeastaan teinistä saakka. Ainoastan tärkeysjärjestys on hieman muokkautunut vuosien varrella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No itselläni ovat vaatimukset olleet samat oikeastaan teinistä saakka. Ainoastan tärkeysjärjestys on hieman muokkautunut vuosien varrella.

        Sama. Tuossa joskus naureskelinkin yhdelle ystävälleni miten juurikin tärkeysjärjestys on asioissa muuttunut. Jos olisin tavannut toisen poikaystäväni vasta kolmannen jälkeen, niin olisin luultavasti edelleen yhdessä hänen kanssaan.


      • Anonyymi

        Kyllä Luoja taikka Valtio omistansa huolen pitää...Ei edes hautaamatta taikka tuhkaamatta jää kukaan...


    • Anonyymi

      Kyllä se on parempi olla vaan sinkku. Lähden kohta lomamatkalle ja saan siellä tehdä mitä haluan ja saan panna naisia ja saan juhlia. Jos olis naisen kanssa suhteessa niin joutuis kärsimään kun nainen pihtaa eikä anna juoda kaljaa.

      • Anonyymi

        Ihan niin ” pihtaa” kuule kyllähän se on niin että se mitä sinä sanot pihtaamiselle on vaan yksinkertaisesti niin että nainen kadottaa mielenkiintonsa mieheen joka kaljoittelee
        Niin että jos ei voi naisen seuraa kestää selvin päin niin silloin ehkä pitää katsella nainen jolla on samat tavat, niin että kaljaa juodaan yhdessä niin paljon kun pää kestää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan niin ” pihtaa” kuule kyllähän se on niin että se mitä sinä sanot pihtaamiselle on vaan yksinkertaisesti niin että nainen kadottaa mielenkiintonsa mieheen joka kaljoittelee
        Niin että jos ei voi naisen seuraa kestää selvin päin niin silloin ehkä pitää katsella nainen jolla on samat tavat, niin että kaljaa juodaan yhdessä niin paljon kun pää kestää.

        Tuota olen muuten monesti ihmetellyt. Miksi noille kaljotteleville miehille ei tunnu juuri koskaan kelpaavan samaan tahtiin kaljotteleva (tai viinittelevä) nainen. Tajuavatko he sitten kuitenkin ihan itsekin miten helvetin raivostuttava sellanen jatkuvissa pikkupieruissa tai käätökännissä oleva kumppani on, mutta kuitenkin olettavat jonkun haluavan katsella sitä heidän kaljotteluaa?


    • Anonyymi

      Tämä on niin totta! En lukenut ketjua mutta aloitus osui nappiin. Missäköhä syy ilmiöön? Olisiko miehissä? Miksi ottaa mitään määkivää ukkoa,aikaansaamatonta sellaista kun itse voi tehdä asiat paljon rivakammin. Kun seksiäkin saa ilman omaa ukkoa ,ja kun, ei pornoilijoiden likaista seksiä edes kaipaa! Pornorunkkarit on tuhonneet naisten halut. Pervot ei kiinnosta! Peilin eteen pellet💩

      • Anonyymi

        Kun on huomannut miten paljon helpompaa elämä on ilman parisuhdetta ja kaikkea jatkuvaa säätämistä. Saa olla kuin on,tehdä mitä mieli tekee ja just silloin kun mieli tekee. Kukaan ei mökötä,arvostele,mussuta,tai ole aiheetta mustasukkainen! Sinkkuna on itse itsensä herra. Ihmettelen ,miksi joku pilaa elämänsä parisuhteella?? Olen sen nähnyt ja ei ikinä enää,ellen rakastu ja Jumala siltä siunatkoon🙏💩


      • No jos oma taso on niin alhainen, ettei saa kuin "määkivän pornorunkkarin", niin silloin on tosiaan parempi pysyä erossa.


    • Anonyymi

      Minä kyllä haluaisin parisuhteen. Osaan olla yksinkin ja ihminen voi mielestäni elää täydellisen onnellista elämää yksinkin, mutta itse olen vahvasti parisuhdeihminen ja kaipaan miestä rinnalleni. Ei parisuhde mielestäni ole mikään vaiva, kunhan kaikki loksahtaa kohdilleen eli arvot, elämäntyylit jne eivät poikkea liikaa toisistaan.

      Toki mietin sitä, että miten osaisin enää esimerkiksi asua miehen kanssa, kun olen niin pitkään asunut ainoana talouteni aikuisena, mutta opinhan aikoinaan olemaan yksin pitkän parisuhteen jälkeen, joten miksi se sama ei onnistuisi toisinpäin? Kunhan vain sellainen oikeanlainen mies osuisi kohdalle 😊

      • Anonyymi

        Minäkin haluaisin kyllä parisuhteen, mutta se suhde nimenomaan ei saisi olla mikään vaiva ja riesa. Se tietysti vaatii, että miehen pitäisi olla sopivasti samankaltainen, jotta yhteiselo olisi helppoa. Esimerkiksi kompromissien tarvehan on pieni, jos ollaan jo valmiiksi samanmielisiä monissa asioissa. Jos ollaan kovasti erilaisia, niin se menisi sitten jatkuvaksi ajatusten yhteensovitteluksi ja se olis kyllä liian rasittavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin haluaisin kyllä parisuhteen, mutta se suhde nimenomaan ei saisi olla mikään vaiva ja riesa. Se tietysti vaatii, että miehen pitäisi olla sopivasti samankaltainen, jotta yhteiselo olisi helppoa. Esimerkiksi kompromissien tarvehan on pieni, jos ollaan jo valmiiksi samanmielisiä monissa asioissa. Jos ollaan kovasti erilaisia, niin se menisi sitten jatkuvaksi ajatusten yhteensovitteluksi ja se olis kyllä liian rasittavaa.

        Ei parisuhde tosiaan saa tuntua vaivalta. Pikemminkin niin päin, että se keventää ja helpottaa elämää ja tuo siihen turvaa, lämpöä ja iloa. Olen ihmisenä joustava enkä jaksa pienistä vääntää, mutta kyllä kumppanin kanssa pitää olla riittävän samanmielinen.

        Minulla esim. oli suhde miehen kanssa, joka viihtyi todella hyvin pubeissa ja baareissa, monta kertaa viikossa. Hän oli muuten ihana ihmisenä, mutta kun minä lähdin pitkälle metsälenkille, hän meni mieluummin päiväbisselle. Kun minä lähdin kuntosalille, hän otti päiväunet. En halua sanella kenellekään miten hänen tulisi elää, mutta huomasin, että elämäntyylien erilaisuus alkoi hiljalleen vaivata minua yhä enemmän. Molemmilla saa ja pitääkin olla omat juttunsa, mutta lopulta tajusin, että elämäntyylimme olivat vain liian erilaiset, kun harmitus alkoi olla jokapäiväistä enkä voinut enää jatkaa suhdetta.


    • Anonyymi

      Kyllä sitä parisuhdehaluttomutta miehissäkin esiintyy. Suomen naiset ovat feministyneet ja se on noussut heillä nuppiin. Turvallisinta kun mies säilyttää itsenäisyytensä. Tai sitten ulkomaalainen vaimo.

      • Anonyymi

        Miehissä on ollut parisuhdehaluttomuutta aina, kautta historian. Miehille se onkin lähes aina ollut ihan taloudellisestikin mahdollista. Miesten parisuhdehaluttomuudella ei oikeastaan koskaan ole ollut tekemistä suoranaisesti naisten ominaisuuksien kanssa, vaan se on enemmän halua olla täysin riippumaton ja vapaa. Halua elää elämänsä juuri miten itse haluaa ja tuo sama suu on nyt tullut naisillekin mahdolliseksi. Harvalle sinkkuuttaan arvostavalle naisellekaan kysymys on miehistä ja miesten ominaisuuksista. Kyse on halusta päättää itse omasta elämästään ja tekemisistään.


      • Anonyymi

        En ole feministi. Olen nainen!! Mutta ei täältä aitoja miehiä enään löydy,ainoastaan pornon pilaamia runkkuja, joita ei voi miehiksi sanoa💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole feministi. Olen nainen!! Mutta ei täältä aitoja miehiä enään löydy,ainoastaan pornon pilaamia runkkuja, joita ei voi miehiksi sanoa💩

        Sinusta nyt ei selvää ota mikälie transu olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinusta nyt ei selvää ota mikälie transu olet.

        Nainen edelleenkin 🙂sanonta menee mitä isot edellä sitä pienet perässä. Miehet opetti naiset tupakoimaan,juopottelemaan,pukeutumaan housuihin jne. Pettämään,jättämään. Tuottamaan naisille pornoa jne. Voisipa kysyä että mitäs läksit!🙂💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nainen edelleenkin 🙂sanonta menee mitä isot edellä sitä pienet perässä. Miehet opetti naiset tupakoimaan,juopottelemaan,pukeutumaan housuihin jne. Pettämään,jättämään. Tuottamaan naisille pornoa jne. Voisipa kysyä että mitäs läksit!🙂💩

        Näyttäkää vaan edelleenki mallia,kyllä täältä pesee🙂💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nainen edelleenkin 🙂sanonta menee mitä isot edellä sitä pienet perässä. Miehet opetti naiset tupakoimaan,juopottelemaan,pukeutumaan housuihin jne. Pettämään,jättämään. Tuottamaan naisille pornoa jne. Voisipa kysyä että mitäs läksit!🙂💩

        Vai muka suomalaiset Pena, Make ja Anssi nuo iloksesi luoneet. Kylläpähän ne on maailman rikkaimmat suvut jotka ne on luoneet ja niitä pyörittää rajattomasti monistettavine rahoineen. Transu olet ja sulla on drag show usein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nainen edelleenkin 🙂sanonta menee mitä isot edellä sitä pienet perässä. Miehet opetti naiset tupakoimaan,juopottelemaan,pukeutumaan housuihin jne. Pettämään,jättämään. Tuottamaan naisille pornoa jne. Voisipa kysyä että mitäs läksit!🙂💩

        Jätä feminismi pois niin eheydyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehissä on ollut parisuhdehaluttomuutta aina, kautta historian. Miehille se onkin lähes aina ollut ihan taloudellisestikin mahdollista. Miesten parisuhdehaluttomuudella ei oikeastaan koskaan ole ollut tekemistä suoranaisesti naisten ominaisuuksien kanssa, vaan se on enemmän halua olla täysin riippumaton ja vapaa. Halua elää elämänsä juuri miten itse haluaa ja tuo sama suu on nyt tullut naisillekin mahdolliseksi. Harvalle sinkkuuttaan arvostavalle naisellekaan kysymys on miehistä ja miesten ominaisuuksista. Kyse on halusta päättää itse omasta elämästään ja tekemisistään.

        Aivan. Monet miehet kautta aikain ovat ns. panostaneet uraansa, tiedettä, taidetta, tekemistä, eivät ole perustaneet perhettä. Edes ajalla, jolloin perheestä ei olisi ollut miehelle mitään vaivaa, koska itsestäänselvyys oli että vaimo hoitaa lapset ja kodin.

        Nykyaikana, kun naiset tekevät tiedettä ja taidetta, uraa, ei ole itsestäänselvyys, että miehensä hoitaisi kodin ja lapset. Jos olisi, hyvistä koti-isäehdokkaista olisi varmasti pulaa, sillä koti-isyyttä varten tarvitaan kiinnostusta, sitoutumista, empatiaa, kärsivällisyyttä ja kosolti monia sellaisia avuja, joita miehillä ei ole eivätkä he edes halua niitä kehittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole feministi. Olen nainen!! Mutta ei täältä aitoja miehiä enään löydy,ainoastaan pornon pilaamia runkkuja, joita ei voi miehiksi sanoa💩

        Juuri pornon pilaamista runkuista pitäisi kaikkien sinkkunaisten kiinnostua ja olla lääpällään, palvella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole feministi. Olen nainen!! Mutta ei täältä aitoja miehiä enään löydy,ainoastaan pornon pilaamia runkkuja, joita ei voi miehiksi sanoa💩

        Ihan niin porno on rikkonut monen suhteen Sitä niinkuin menee mielenkiinto kokonaan pois jos joku pornopekka näyttää todellisen luonteensa .
        Kun lukee näitä niin tulee vaan enemmän vakuuttuneeksi miten hyvin on asiat kun on itse kapteeni laivassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Monet miehet kautta aikain ovat ns. panostaneet uraansa, tiedettä, taidetta, tekemistä, eivät ole perustaneet perhettä. Edes ajalla, jolloin perheestä ei olisi ollut miehelle mitään vaivaa, koska itsestäänselvyys oli että vaimo hoitaa lapset ja kodin.

        Nykyaikana, kun naiset tekevät tiedettä ja taidetta, uraa, ei ole itsestäänselvyys, että miehensä hoitaisi kodin ja lapset. Jos olisi, hyvistä koti-isäehdokkaista olisi varmasti pulaa, sillä koti-isyyttä varten tarvitaan kiinnostusta, sitoutumista, empatiaa, kärsivällisyyttä ja kosolti monia sellaisia avuja, joita miehillä ei ole eivätkä he edes halua niitä kehittää.

        Älä viitsi.

        Ei tuo ole totta.

        Vielä 80-luvulla oltiin sitä mieltä, jos ei kolmekymppisellä miehellä ole perhettä, hänessä on jotain pahasti vialla.

        Sosiaalinen paine oli suuri.

        Mihin perustat väitteesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi.

        Ei tuo ole totta.

        Vielä 80-luvulla oltiin sitä mieltä, jos ei kolmekymppisellä miehellä ole perhettä, hänessä on jotain pahasti vialla.

        Sosiaalinen paine oli suuri.

        Mihin perustat väitteesi?

        Ei todellakaan pidä paikkaansa. Jos mies on ollut tarpeeksi menestynyt, niin hänelle on aina ollut täysin sallittua olla naimaton ja perheetön. Eli nimenomaan niinlle uraan, tieteeseen, taiteeseen jne. panostaville miehille tuon on ollut täysin ok ja jollain tavalla jopa kunnioitettavaa, kun ei ole hankkinut naista ja lapsia riesakseen,


    • Anonyymi

      Miksi nainen haluaisi miehen vaivoikseen? Eihän miehetkään halua naista vaivoikseen.

      • Anonyymi

        Tässä on vaan erona se, että perinteisesti miehet ovat tehneet paljon vähemmän kompromisseja parisuhteen eteen.


    • Anonyymi

      Totta puhut, toisesta ihmisestä on silloin vaivaa parisuhteessa!
      Kun toinen ihminen muuttuu lapsen kaltaiseksi (mies tai nainen)
      Kun toinen ihminen ripustautuu liikaa elämäkumppaniin.
      Kun toinen ihminen ei osallistu sovittuihin asioihin kotona.
      Kun toisesta ihmisestä tulee kontrolloiva, liikaa määräilevä, hankala ihminen.
      Tälläinen parisuhde ei toimi eikä se ole ilo kummallekkaan osapuolelle.
      Yksin eläminen sopii niille ihmiselle, jotka pärjäävät yksin ja joille elämänmuoto ei tuo ahdistusta. Yksinolossakin on hyvät puolensa kuten parisuhteessa myös, mutta jälkimmäisessä vain jos se toimii hyvin ja ihmiset sopivat toisillensa.

    • Anonyymi

      Sossu on korvannut miehen, monen naisen elämässä.

      • Anonyymi

        Noissa sossueläteissä on suhteessa enemmän miehiä.


      • Anonyymi

        Tuo on todellakin tosi. Kun naanen tarvii vain maksajaa niin mihin mies tarvii naista??? Ee aanaskaan koko lehmää, mikäli joskus sattuu tilkan maitoa haluamaan.


    • Anonyymi

      Se on näin,vanhempien tehtävä on olla esimerkkinä ja opettaa oikeat arvot. Jos ei siihen pysty,kykene, on vanhemmaksi kelvoton. Myös miehellä uskomuksien mukaan ,on naiseen nähden sama auktoriteetti. Jos mies on kykenemätön naiselle hyväksi opiksi ,on hän myöskin avioliittoon kykenemätön. Miehelle annettiin vastuu,mutta kantoiko mies sitä? Ettei nyt vaan sössinyt ja saanut sitä mitä tilasi💩

      • Anonyymi

        Aina voi kauhuissaan kuvitella naisen vaikka transuksi jos osuu ja uppoaa. Sulkea silmät ja korvat. Mutta eipä se minusta transua tee🙂💩


      • Anonyymi

        Näkisitpä minut. Sulla naama venähtäis🤭💩


      • Anonyymi

        Puhutko itsestäsi .Otan osaa. Ei syy sinussa ole vaan pahoinpitelijässäsi. 💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhutko itsestäsi .Otan osaa. Ei syy sinussa ole vaan pahoinpitelijässäsi. 💩

        Huonoille trolleille maksavat paskoista provoista.


    • Anonyymi

      Kyllä naisen kanssa voi seksiä harrastaa mutta ei naisen kanssa jaksa seurustella. Nainen on liian hankala ja aiheutta ahnakaluuksia miehelle tahallaan. Sen takia seurustelu ei kannata koska haluan elää rauhallista elämää ilman riitoja ja naisen oikkuja.

      • Anonyymi

        Niin, vähän samankaltaiset ajatukset mulla miehistä. mä en kerta kaikkiaan aio piikoa enää yhtään äijän körilästä. Isäni on ihan eriasia; vaikka hän osaa olla hankala vanha mies, niin kuitenkin on mun isäni ja mulle rakas siksi.
        Ei tähän yhtälöön enää voi miestä ottaa... mulla on koottu perheeni; vanhempani, nuorin sisareni ja tyttäreni, sekä minä ja pari kissaa sekä koira. Asutaan kahta omakotitaloa samassa pihapiirissä, eli olemme koko ajan kanssakäymisissä keskenämme. Useimmiten ruokailemmekin yhdessä. Niin ett näkymät siltä kantilta ovat heikot!


      • Anonyymi

        Mikähän siinä on, että naasimmeinen ee ossoo ottaa minkäänlaista asia raahallisesti, ilman sekoilua??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän siinä on, että naasimmeinen ee ossoo ottaa minkäänlaista asia raahallisesti, ilman sekoilua??

        Kysypä siltä naasimmeiseltä. Ei sitä kukaan muu osaa sulle kertoa.


    • Anonyymi

      en tiedä miten en pysty ymmärtämään miten jos pidän jostain karoliina-hahmosta selviytyjät ohjelmassa ;D

    • En usko, että Suomessa naisilla on parisuhdehaluttomuutta vaan haluttomuutta huonoon parisuhteeseen. Veikkaan, että keski-ikäisistä on jo 10-20% on jo omissa ongelmissaan (päihde, mt, empatiakyvyttömyys, sovinismi, katkeruu jne) jo niin syvällä, ettei onnellinen parisuhde enää onnistu.

      Sinänsä Jenkki-kulttuuri on täysin erilainen kuin suomalainen sekä työnteon, perheen vastuiden jaon ja parisuhteen kannalta, En yhtään ihmettele miksi iso osa siellä on mielummin ilman miestä! Jos naisen ”tehtävä” on mennä yliopistoon saadakseen rikas mies ja sen jälkeen keskittyä kotirouvailuun ja kauniina olemiseen ja herran pitämiseen tyytyväisenä, ei oma elämä välttämättä ole kovin mielekästä.

      • Anonyymi

        No enpä tiedä. Yksin oleminen on niin kivaa että en tiedä voiko hyväkään parisuhde parempaa olla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No enpä tiedä. Yksin oleminen on niin kivaa että en tiedä voiko hyväkään parisuhde parempaa olla?

        Sivusta ... se varmaan riippuu yksilöstä ja siitä mitä arvostaa ja pitää tärkeänä. Itselleni hyvä parisuhde olisi ehdottomasti sinkkuutta parempi vaihtoehto. Vaan siis sen pitäisi tosiaan olla hyvä parisuhde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No enpä tiedä. Yksin oleminen on niin kivaa että en tiedä voiko hyväkään parisuhde parempaa olla?

        Pakkoseksiä kun kumppani , toinen kerjää jatkuvasti ja itse tykkäät puutarhatöistä ja henkisistä jutuista. Eläimistä,lemmikeistä kun toinen vaan tahtoo seksiä lottoaa ja tahtoo lisää rahaa. Miksi minun pitää hänelle antaa seksiä ja osallistua hänen haluihin jos ei hän osallistu minun haluihini? 💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta ... se varmaan riippuu yksilöstä ja siitä mitä arvostaa ja pitää tärkeänä. Itselleni hyvä parisuhde olisi ehdottomasti sinkkuutta parempi vaihtoehto. Vaan siis sen pitäisi tosiaan olla hyvä parisuhde.

        Bingo.

        Toiselta sivulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkoseksiä kun kumppani , toinen kerjää jatkuvasti ja itse tykkäät puutarhatöistä ja henkisistä jutuista. Eläimistä,lemmikeistä kun toinen vaan tahtoo seksiä lottoaa ja tahtoo lisää rahaa. Miksi minun pitää hänelle antaa seksiä ja osallistua hänen haluihin jos ei hän osallistu minun haluihini? 💩

        Tässä maailmassa missä nyt olemme on pahaa ja hyvää. Olemme tänne tulleet sitä oppimaan,opiskelemaan. Me saamme sitä mitä haluamme,täällä maanpäällä ja myös tuonpuoleisessa. Raha ,menestys, ego,näillä ei pitkälle pötkitä. Todelliset arvot on jotain aivan muuta💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä maailmassa missä nyt olemme on pahaa ja hyvää. Olemme tänne tulleet sitä oppimaan,opiskelemaan. Me saamme sitä mitä haluamme,täällä maanpäällä ja myös tuonpuoleisessa. Raha ,menestys, ego,näillä ei pitkälle pötkitä. Todelliset arvot on jotain aivan muuta💩

        Tämä maailma opettaa palvomaan egoa. Rahaa.Mainetta. Tällä me tuhoamme maapallon ja itsemme. Seksi .Porno. Itsekkyys. HIMO. MINÄMINÄ. RAHA. Saatana on kaikki tuo. Monet uskovaisetkin näissä himoissaan harhaan johdettuja. Rahan ja maineen alla hekumoi. Ja muille saarnaa.Samalla kun monintavoin lähimmäiset kärsii. 💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä maailma opettaa palvomaan egoa. Rahaa.Mainetta. Tällä me tuhoamme maapallon ja itsemme. Seksi .Porno. Itsekkyys. HIMO. MINÄMINÄ. RAHA. Saatana on kaikki tuo. Monet uskovaisetkin näissä himoissaan harhaan johdettuja. Rahan ja maineen alla hekumoi. Ja muille saarnaa.Samalla kun monintavoin lähimmäiset kärsii. 💩

        Kaikki maallinen materia on synti mistä pitää luopua. Ei mene rikas taivasten valtakuntaan. Ei vaikka mihin lahkoon kuuluisi. 💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki maallinen materia on synti mistä pitää luopua. Ei mene rikas taivasten valtakuntaan. Ei vaikka mihin lahkoon kuuluisi. 💩

        Tämä on vaikeasti nieltävissä tekopyhälle. Jopa aitojen uskovaisten hyväksikäyttäjäriistäjille.Aidolle uskovaiselle ei,vaan itsestäänselvyys. 💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta ... se varmaan riippuu yksilöstä ja siitä mitä arvostaa ja pitää tärkeänä. Itselleni hyvä parisuhde olisi ehdottomasti sinkkuutta parempi vaihtoehto. Vaan siis sen pitäisi tosiaan olla hyvä parisuhde.

        Sama minulla. Tosin kohtuullinen parisuhde hyvine ja huonoineen hetkineen vielä menisi, eli ei tarvitse olla pelkkää korkealentoa.

        Se taas mihin en lähde on parisuhde tavan tai kulissin vuoksi ilman tunneyhteyttä, ilman puhumista, ilman seksiä, ilman kosketusta, ilman hellyyttä, ilman empatiaa ja läsnäoloa. Omia juttuja saa ja pitää olla, mutta myös yhteistä elämää on löydyttävä riittävästi. Aivan hyvään on erillisyyden ja läheisyyden harmonia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkoseksiä kun kumppani , toinen kerjää jatkuvasti ja itse tykkäät puutarhatöistä ja henkisistä jutuista. Eläimistä,lemmikeistä kun toinen vaan tahtoo seksiä lottoaa ja tahtoo lisää rahaa. Miksi minun pitää hänelle antaa seksiä ja osallistua hänen haluihin jos ei hän osallistu minun haluihini? 💩

        Puhut henkisyyden ja epäitsekkyyden puolesta, mutta sanomastasi silti huokuu silti oma itsekkyys ja kylmyys kumpppania kohtaan. Eikö tuo ole mielestäsi ristiriitaista?


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Sama minulla. Tosin kohtuullinen parisuhde hyvine ja huonoineen hetkineen vielä menisi, eli ei tarvitse olla pelkkää korkealentoa.

        Se taas mihin en lähde on parisuhde tavan tai kulissin vuoksi ilman tunneyhteyttä, ilman puhumista, ilman seksiä, ilman kosketusta, ilman hellyyttä, ilman empatiaa ja läsnäoloa. Omia juttuja saa ja pitää olla, mutta myös yhteistä elämää on löydyttävä riittävästi. Aivan hyvään on erillisyyden ja läheisyyden harmonia.

        Meillä saattaa olla eri käsitys siitä mikä on hyvä parisuhde ja mikä kohtuullinen. Minusta hyvässäkin parisuhteessa on hyviä ja huonoja hetkiä. En etsi täydellistä parisuhdetta. Sellaista ei olekaan, sillä ihmiset eivät ole täydellisiä ja jokaisella on hyviä ja huonoja hetkiä.

        Tuo aiempi sivusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkoseksiä kun kumppani , toinen kerjää jatkuvasti ja itse tykkäät puutarhatöistä ja henkisistä jutuista. Eläimistä,lemmikeistä kun toinen vaan tahtoo seksiä lottoaa ja tahtoo lisää rahaa. Miksi minun pitää hänelle antaa seksiä ja osallistua hänen haluihin jos ei hän osallistu minun haluihini? 💩

        Mikä ihme sinua pitää tuollaisessa suhteessa?

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut henkisyyden ja epäitsekkyyden puolesta, mutta sanomastasi silti huokuu silti oma itsekkyys ja kylmyys kumpppania kohtaan. Eikö tuo ole mielestäsi ristiriitaista?

        Jos seksi ja kylmyys siinä minua yököttää se että kumppani on näitä molempia .niin hän estää minua olemaan henkinen. Minun pitäisi olla käytettävissä oleva horo. Neinei.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Sama minulla. Tosin kohtuullinen parisuhde hyvine ja huonoineen hetkineen vielä menisi, eli ei tarvitse olla pelkkää korkealentoa.

        Se taas mihin en lähde on parisuhde tavan tai kulissin vuoksi ilman tunneyhteyttä, ilman puhumista, ilman seksiä, ilman kosketusta, ilman hellyyttä, ilman empatiaa ja läsnäoloa. Omia juttuja saa ja pitää olla, mutta myös yhteistä elämää on löydyttävä riittävästi. Aivan hyvään on erillisyyden ja läheisyyden harmonia.

        Kenenkään parisuhde ei ole pelkkää korkealentoa. Aina on niitä huonompiakin hetkiä enemmän tai vähemmän. Vanhemmiten huonot hetket ei ainakaan ole vähenemään päin, kun tulee esimerkiksi terveyshaasteita.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meillä saattaa olla eri käsitys siitä mikä on hyvä parisuhde ja mikä kohtuullinen. Minusta hyvässäkin parisuhteessa on hyviä ja huonoja hetkiä. En etsi täydellistä parisuhdetta. Sellaista ei olekaan, sillä ihmiset eivät ole täydellisiä ja jokaisella on hyviä ja huonoja hetkiä.

        Tuo aiempi sivusta.

        Puhumme ihan samasta asiasta, eli siitä että hyvästäkin parisuhteessa on huonot hetkensä ja se kuuluu asiaan.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Puhumme ihan samasta asiasta, eli siitä että hyvästäkin parisuhteessa on huonot hetkensä ja se kuuluu asiaan.

        Samasta asiasta, mutta eri määritelmin. :)


    • Tilanteen muuttuessa asiat hakeutuvat uuteen tasapainoon. Kun naisten taloudellinen asema on turvatumpi, täytyy vähemmän turvautua miehen elättäjyyteen. Kun on hyvä yhteiskuntajärjestys, ei tarvitse turvautua miehen tuomaan turvaan, vaan yhteiskunnan. Kun on kehitetty tehokkaat ehkäisyvälineet, ei enää tarvitse turvautua tehottomiin.

      Siksi tarve pariutua miehen kanssa ja hyväksyä runsas syntyvyys alenee. Elämme nyt tässä, eikä ole mitään tietoa toisenlaisesta tulevaisuudesta. 🌹👀

      • Anonyymi

        Yksi iso tekijä on myös lapsikuolleisuuden väheneminen. Aiemmin saattoi kymmenestäkin lapsesta jäädä eloon vain yksi, joten lapsia oli pakko tehdä useita, jos aikoi kasvattaa yhdenkään aikuiseksi saakka.


      • Anonyymi

        Hyvä yhteiskuntajärjestys, tai degeneratiivinen. Hormonaalinen ehkäisy on aiheuttanut valtavan yhteiskunnallisen rappion sitä kautta että ne heikentävät/lamaannuttavat seksuaalisuutta naisissa. Sen myötä heikkenee naisten kognitiivisuus kauttaaltaan, heidän tunne-elämänsä suppenee lähes pelkästään syömiseksi ja nukkumiseksi, ja tiuskimiseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä yhteiskuntajärjestys, tai degeneratiivinen. Hormonaalinen ehkäisy on aiheuttanut valtavan yhteiskunnallisen rappion sitä kautta että ne heikentävät/lamaannuttavat seksuaalisuutta naisissa. Sen myötä heikkenee naisten kognitiivisuus kauttaaltaan, heidän tunne-elämänsä suppenee lähes pelkästään syömiseksi ja nukkumiseksi, ja tiuskimiseksi.

        Kommenttini ei sisältänyt näkemystä, miten tulisi olla, vaan kertoi miten on. Esitin myös näkemykseni, mitkä oleelliset syyt vaikuttivat ennen ja nyt. 🌹👀


    • Anonyymi

      Eihän parisuhteesta, josta on pelkkää vaivaa ole mitään mieltä.

      Huomattava kuitenkin, että noista miljoonasta yksinasuvasta monella on parisuhde, ja perhekin.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Naiset ei halua miestä joka on ruma. Ja suurin osa sinkumiehistä on rumia. Haluttomuus parisuhteeseen tulee koska eivät saa komeaa miestä. Sitä on helpompi olla sinkku ja elää omaa elämää. Naiset ei myöskään jaksa miestä jota panettaa koko ajan.

      • Anonyymi

        No sinäpä sen sanoit. Nyt voit mennä nukkumaan ja laittaa kätöset peiton päälle kun näin oikeassa olit.. ja olet. Kiitä Jumalaa kun olet tuolta kaikelta pahalta välttynyt. Hyvä sinä💩unia!


      • Anonyymi

        Määrittele "ruma".

        Sitä ennen sanon, että kauneus on katsojan silmissä.


    • Anonyymi

      Olen tehnyt päätökseni. Palkkaan miehen seksiin. (Sekään nyt ei olisi täysin välttämätöntä, lähinnä terveyssyistä teen niin). Muun elämän hoidan ystävien ja suvun kanssa koska muu elämä hoitunut täydellisesti ennenkin.

    • Anonyymi

      Huomattu on. Kaverit ravintolailtoineen vie voiton.
      Ja kun mies tekee samaa niin hän on muka alkoholisti.
      Alkoholismi ei muka koske naisia😀

      Mä jätän nää kuoharikimmat pois elämästä heti.

      • Anonyymi

        Oletat, että naipuolisissa elämäntapasinkuissa on vain skumppaa litkiviä baarikärpäsiä?


    • Anonyymi

      Jos ei juo viinaa baareissa niin ei ole halua tutustua ihmisiin eikä silloin ole halua parisuhteeseen.

      T: viinamies

    • Anonyymi

      Helpompaa olla yksin, olen kuullut erään vanhemman eronneen ja toisen lesken sanovan. Silti he puheissaan joskus kaipaa toista ihmistä vierelle jakamaan kanssaan elämää. Onko ihminen koskaan täysin tyytyväinen oli niin tai näin. Kaikella on puolensa mutta itsekkyys pilaa suhteet.
      Parisuhteestakin voi tehdä hyvän kun molemmat niin tahtoo ja yhdessä näkee vaivaa onnistumisen eteen.
      Vapaus, mitä se lopulta on? Itsekkyyttä elää vain itseä ajatellen ja tehdä mitä tahtoo.
      Tasavertainen kumppanuus, yhdessä tekeminen ja harrastaminen rikastuttaa elämää ja sitoo hyvään parisuhteeseen kun molempien tarkoitusperät on vahvistaa suhdetta.
      Ei seksi ole tärkeintä vaan elämä kaikkinensa. Seksillä voidaan myös loukata toista. Parisuhde onnistuu kun ei itsekkäästi odota vain itselle vaan jakaa hyvää kumppanille ja kunnioittaa häntä myös huonoina päivinä. Rakkaus ja kunnioitus kasvattaa lisää parisuhteessa kiintymystä.

      • Anonyymi

        "Vapaus, mitä se lopulta on? Itsekkyyttä elää vain itseä ajatellen ja tehdä mitä tahtoo."

        Mitä pahaa sitten siinä on, jos haluaa elää vain itseään ajatellen, tehden mitä itse tahtoo? Meillä jokaisella on vain yksi elämä. Eikö sitä saa elää niin, että on itse onnellinen? Jos minä olen onnellinen yksin, miten se on sinulta pois? Jokseenkin typerää sinulta väittää, että vain parisuhde on oikea, hyväksyttävä tapa olla ja elää....


    • Anonyymi

      jos pitää monista yhtäaikaa naisista näytstäkin kymme4niä y,mpäri maa-palloa :D

    • Anonyymi

      Toki haluan parisuhteeseen, tällä hetkellä kuitenkin tilanne on se että tarjolla on vain viikonloppuolemista ja se ei sovi mun pirtaan.

      Mitä sitten pitäisi tehdä? Tyytyä siihen vai ei?

    • Anonyymi

      Voipi ollakin niin. Luulis että nykyään paljon enemmänkin?

      Mutta lukuhan se. On tuokin.

    • Anonyymi

      Taidan kuulua tuohon vähemmistöön joka haluaa kihlat, yhteisen kodin ja avioliiton.

      Mn

    • Anonyymi

      Jaa jaa and what is wrong with that?

      • Anonyymi

        No tistysti se, että naisten pitäisi valita parisuhde, vaikka sitten vastentahtoisesti ja vastoin omaa parastaan, jotta miehet saisivat. Seksistähän tässäkin valituksessa taas on kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tistysti se, että naisten pitäisi valita parisuhde, vaikka sitten vastentahtoisesti ja vastoin omaa parastaan, jotta miehet saisivat. Seksistähän tässäkin valituksessa taas on kyse.

        Ja minä olen sinkku juurikin sen takia, että eipä ole kukaan huohottamassa korvaan ja vonkaamassa jokaikinen päivä. Sitten kun se seksi vielä kaiken kukkuraksi on miehille pelkkää omien tarpeiden tyydyttämistä. Joo kiitos ei!


    • Anonyymi

      30v avioliitossa ja 2v avoliitossa, myös pitkä etäsuhde ja lyhyt. Nyt elän yksin, en vaan jaksa jos on uskottomuutta eli toinen pettää ja alkoholismi, väkivalta syy myös. Turha luulla et yksin eläminen on surullista, tilanne usein päinvastoin.

      • Anonyymi

        Menitte siis nuorehkoina naimisiin, sitten 30v päästä iski vaihdevuosien ensioireet jonka takia seksi kuihtui suhteesta pois, jota muutosta mies ei kyennyt sietämään vaan ajautui "pettämään" sekä ottamaan korvikkeena hapanta juomaa, ynnä aina aika ajoin toimettomuuttaan hakkaa sinut punaiseksi ja siniseksi.

        Vaihdevuodet iskevät kavalasti, ne ovat eron juurisyy suurimmassa osassa niitä av(i)oeroja joissa nainen on noin 40v . . . 50v vanha. Kaikkien parien kannattaa suunnitella hyvissä ajoin ennalta kuinka pyrkivät elämään vaihdevuosien aikana ja niiden jälkeen.

        Menopaussi on lännessä keskimäärin kun nainen on 51v vanha. Sana keskimäärin pitää sisällään sen että menopaussi voi naisilla joillakin olla jo alle 40v vanhana.

        Ennen menopaussia naisilla on vaihdevuodet yksi vuosi. Vaihdevuosien pituus on lännessä keskimäärin 6 vuotta, sana keskimäärin pitää sisällään sen että joillakin naisilla vaihdevuosien pituus voi olla (ainakin) 10 vuotta.

        Vaihdevuodet ovat ajanjakso jolloin naisessa niiden hormonien tuotanto jotka tekevät hänestä naisen vähenee/loppuu, jonka seurauksena mm hänen lisääntymiskykynä, hoivaviettinsä ja seksuaaliset tarpeena poistuvat. Parisuhteen kannalta ongelmat alkavat kaatumaan päälle vaihdevuosien ensioireiden yhteydessä, joka siis saattaa tapahtua jo ennen kuin nainen on 40 vuotta vanha mutta suurimmalla osalla kun nainen on 40v ... 50v vanha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menitte siis nuorehkoina naimisiin, sitten 30v päästä iski vaihdevuosien ensioireet jonka takia seksi kuihtui suhteesta pois, jota muutosta mies ei kyennyt sietämään vaan ajautui "pettämään" sekä ottamaan korvikkeena hapanta juomaa, ynnä aina aika ajoin toimettomuuttaan hakkaa sinut punaiseksi ja siniseksi.

        Vaihdevuodet iskevät kavalasti, ne ovat eron juurisyy suurimmassa osassa niitä av(i)oeroja joissa nainen on noin 40v . . . 50v vanha. Kaikkien parien kannattaa suunnitella hyvissä ajoin ennalta kuinka pyrkivät elämään vaihdevuosien aikana ja niiden jälkeen.

        Menopaussi on lännessä keskimäärin kun nainen on 51v vanha. Sana keskimäärin pitää sisällään sen että menopaussi voi naisilla joillakin olla jo alle 40v vanhana.

        Ennen menopaussia naisilla on vaihdevuodet yksi vuosi. Vaihdevuosien pituus on lännessä keskimäärin 6 vuotta, sana keskimäärin pitää sisällään sen että joillakin naisilla vaihdevuosien pituus voi olla (ainakin) 10 vuotta.

        Vaihdevuodet ovat ajanjakso jolloin naisessa niiden hormonien tuotanto jotka tekevät hänestä naisen vähenee/loppuu, jonka seurauksena mm hänen lisääntymiskykynä, hoivaviettinsä ja seksuaaliset tarpeena poistuvat. Parisuhteen kannalta ongelmat alkavat kaatumaan päälle vaihdevuosien ensioireiden yhteydessä, joka siis saattaa tapahtua jo ennen kuin nainen on 40 vuotta vanha mutta suurimmalla osalla kun nainen on 40v ... 50v vanha.

        Milloin ne hiton vaihdevuodet oikein alkaa??? Mä en jaksais enää odottaa sitä autuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloin ne hiton vaihdevuodet oikein alkaa??? Mä en jaksais enää odottaa sitä autuutta.

        Ei ne ala ikinä, vaikka olen odotellut. Itse olen 59v ja menopaussia ei vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menitte siis nuorehkoina naimisiin, sitten 30v päästä iski vaihdevuosien ensioireet jonka takia seksi kuihtui suhteesta pois, jota muutosta mies ei kyennyt sietämään vaan ajautui "pettämään" sekä ottamaan korvikkeena hapanta juomaa, ynnä aina aika ajoin toimettomuuttaan hakkaa sinut punaiseksi ja siniseksi.

        Vaihdevuodet iskevät kavalasti, ne ovat eron juurisyy suurimmassa osassa niitä av(i)oeroja joissa nainen on noin 40v . . . 50v vanha. Kaikkien parien kannattaa suunnitella hyvissä ajoin ennalta kuinka pyrkivät elämään vaihdevuosien aikana ja niiden jälkeen.

        Menopaussi on lännessä keskimäärin kun nainen on 51v vanha. Sana keskimäärin pitää sisällään sen että menopaussi voi naisilla joillakin olla jo alle 40v vanhana.

        Ennen menopaussia naisilla on vaihdevuodet yksi vuosi. Vaihdevuosien pituus on lännessä keskimäärin 6 vuotta, sana keskimäärin pitää sisällään sen että joillakin naisilla vaihdevuosien pituus voi olla (ainakin) 10 vuotta.

        Vaihdevuodet ovat ajanjakso jolloin naisessa niiden hormonien tuotanto jotka tekevät hänestä naisen vähenee/loppuu, jonka seurauksena mm hänen lisääntymiskykynä, hoivaviettinsä ja seksuaaliset tarpeena poistuvat. Parisuhteen kannalta ongelmat alkavat kaatumaan päälle vaihdevuosien ensioireiden yhteydessä, joka siis saattaa tapahtua jo ennen kuin nainen on 40 vuotta vanha mutta suurimmalla osalla kun nainen on 40v ... 50v vanha.

        Älä valehtele ja syytä taas naisia miesten toiminnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne ala ikinä, vaikka olen odotellut. Itse olen 59v ja menopaussia ei vielä.

        Ei jumankekka, toi oli oikeesti pelottava kommentti. Mä olen haaveillut siitä menopaussista jo parikymppisestä saakka. Nyt sä sanot, että tässä on pelkona, että joudun odottaan vielä toisen mokoman. APUA!!!


    • Anonyymi

      Naiset just haluaa viinamiesten kanssa seurustella. Raittiit miehet ovat kymmeniä vuosia sinkkuja. 20 vuoden aikana nainen voi seurustella 5-6 juopon miehen kanssa.

      • Anonyymi

        Viinamies tutustuu naisiin baareissa. Raitis mies viettää aikaa yksin kotona eikä naisiin tutustu.

        T: viinamies


    • Anonyymi

      Raitis mies oli, juoksi vieraissa ja oli väkivaltainen. Erosin kun lapset lähti maailmalle eli kyllä se luonne ratkaisee.

      • Anonyymi

        Nimen omaan luonne!! Ei pettämiseen tarvita viinaa!!!


    • Anonyymi

      Olemme kaikki erilaisia niin naiset kuin miehet osa haluu olla vapaa ja mitä sit??? Ei eletä enää niinkuin enenen et pitää olla ?? Olit ihmetyksen aihe eikö sitä miestä löydy??? Sama toisinpäin eikö vaimoo löydy!!!. Ajatus oli et jotain vikaa kun ei kelpaa😉! Onneksi voi valita ei silti seurustelu kielletty!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Aloitus on, sellaisen feninisti-intoilijan puheita, joka ei kelpaa yhdellekään miehelle. Katkeruus paistaa selvästi läpi. Muiden naisten manipulointi lienee pakkomielteensä. Järkevä jättää, nämä aivopesijät, omaan arvoonsa.
      :o)

    • Anonyymi

      Lapsi kyllä kelpaa etsitään seuraava kohde nopeasti

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Venäjä pitäisi pommittaa kivikauteen.

    • Anonyymi

      Näin naisena sanon, että kyllä se vaiva on ihan toisinpäin, mitä nyt tuttujen liittoja seuraillut. Ei me naiset pystytä edes taloa itsellemme ihan oikeasti rakentamaan, saati kunnon parisuhteita nykyään. Onnekkaita on ne miehet kun löytävät kunnollisen naisen. Itse olen ollut naimisissa jo vuosia ja me olemme hyvin onnekkaita olleet. Miesten pitää tarkkaan valita kumppani nykyään, ei voi enää ottaa riskejä, katsokaa rauhassa ja sisällä pitää olla jotain sielua, sen näkee vasta jonkun ajan kuluttua. Toki toisinkin päin, mutta naisilla tuppaa olemaan persoonallisuushäiriöitä enemmän.

      • Anonyymi

        Vaan kuitenkin sitä parisuhdehaluttomuutta esiintyy eritoten naisilla? Vai oletko huomannut sitä esiintyvän enemmän miehillä?


      • Anonyymi

        Paitsi että epäsosiaaliset ja pakko-oireiset häiriöt ovat yleisempiä miehillä. Yleistä on myös, ettei miesten persoonallisuushäiriöitä diagnosoida koskaan.


    • Anonyymi

      No, mitäpä tähän avaukseen kommentoisi. Parisuhteesta voi olla vaivaa, jos tekee asiat ns. perinteisesti. Mutta voihan pari sopia asiat juuri niin heille itselleen sopii, jolloin sitä vaivaa ei voi olla. Näin määrittelisin "rennon parisuhteen", kuten tuolla joissakin kommneteissa kysyttiin, mikä se semmoinen on.

      Eli joillekin rento parisuhde voi olla tiivistäkin yhdessäoloa, jos he niin sopivat. Toiselle se on etäsuhde, jossa chattaillaan tapaamatta lainkaan. Ja kaikkea siltä väliltä.

      Itse olen vuosia elänyt sinkkumiehenä ja kyllä noita naisia aina vaan tuppautuu seuraan. Joten parisuhdehaluttomuus ei liene kovin yleistä. Muiden vaivoiksi en ryhdy, mutta en toisaalta viitsi vaivautua itsekään kovin moneen.

      • Anonyymi

        No siis nimenomaan. Rento parisuhde voi olla mitä vaan, kunhan siinä parisuhteessa esiintyy mahdollisimman vähän ristivääntöä ja kompromissien tarvetta. Kun molemmat haluavat samoja tai edes lähes samoja asioita, niin elämä on hyvinkin rentoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siis nimenomaan. Rento parisuhde voi olla mitä vaan, kunhan siinä parisuhteessa esiintyy mahdollisimman vähän ristivääntöä ja kompromissien tarvetta. Kun molemmat haluavat samoja tai edes lähes samoja asioita, niin elämä on hyvinkin rentoa.

        Jep. Voi sitä mielestäni kompromisseja tehdä; tehdäänhän niin ystävienkin kesken joskus. Mutta jos jättäisi parisuhteesta pois uhkailun, kiristyksen ja pakottamisen, niin olisi rennompi meiniki taattua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Voi sitä mielestäni kompromisseja tehdä; tehdäänhän niin ystävienkin kesken joskus. Mutta jos jättäisi parisuhteesta pois uhkailun, kiristyksen ja pakottamisen, niin olisi rennompi meiniki taattua.

        Voi niitä tietysti välillä tehdä ja eihän täysin kompromissivapaata ihmissuhdetta ole. Päivätkin ovat keskenään erilaisia ja joskus jaksaa ja joskus ei. Oleellista on kuitenkin se suuri kuva. Parisuhde ei saa tuntua yhdeltä suurelta kompromissilta ja nuo mainitsemasi uhkailut, kiristykset ja pakottamiset ovat ehdoton nou nou.


    • Anonyymi

      Naiset on niin masentuneita ex suhteiden takia koska jännämies kohteli huonosti joten eivät enää halua seurustella. Ei 40 v naiset halua miestä kotiinsa koska miehet ei tee parisuhteen eteen paljon mitään eikä miehet tee kotitöitä edes. Se aiheuttaa riitoja joten naiset on parempi olla yksin.

      • Anonyymi

        Entä kun ei ole koskaan ollut parisuhteessa jännämiehen kanssa. Mistä se silloin johtuu?


    • Anonyymi

      Asuu joko omasta halusta tai omasta haluttomuudesta.

    • Anonyymi

      Nuorista miehistä suurin osa haluaa jakaa vapaa-aikaasa kavereiden kanssa vaikka elää ns. perhe elämää. Alkusuhteessa saatetaan osallistua yhteisenelämään, kodin ja lastenhoitoon sekä vietetään aikaa perheessä. Mutta muutos tulee muutaman vuoden jälkeen. Vaimo, joka usein käy töissä ja hoitaa ruokaostokset töistä tullessa, muuttuu töiden jälkeen ruokakaupan kautta kokiksi, pyykkäriksi, siivoojaksi ym. Illalla laitetaan vielä lasten vaatteet ym. tarvikkeet valmiiksi tarhaan tai kouluun. Aamulla alkaa toinen samanlainen päivä. Herätetään lapset, syötetään, puetaan ja kuskataan kuka minnekkin. Jossain vaiheessa mieskin pitää saada hereille ja aamupalalle jne. Missähän välissä sitä sitten ehtii ja ja jaksaa iltaisin vielä halia ja pusia, kun toinen tuijaa urheilua sohvalla ja valittaa ettei ole romantiikkaa ja seksiä. Viikonloppuna pitää tavata kavereita ja viettää poikien iltaa, kun voisi viettää aikaa vaimon ja lasten kanssa.
      Tähän on menty, niin ei avioelämä ja lasten teko kovin paljon kiinnosta nuoria naisia. He haluavat opiskella hyvän ammatin ja edetä urallaan. Jos perheen sitten perustaa, pystyy elättämään itsensä ja lapsensa, kun mies etsii nuoremman kainaloisen.
      Tämä oli ehkä hieman kärjistettyä, eikä koske niitä muutamia harvoja perheensä kanssa viihtyviä, mutta muuten näyttää olevan hyvin tavanomainen kaava.

    • Anonyymi

      Sama juttu myös toisin päin, olen tyytyväinen elämääni miehenä ja siihen, ettei ole asuinkumppania. Arvostan omaa rauhaa ja vapauttani

      • Anonyymi

        Juu, mutta sun parisuhdehaluttomuutes onkin ihan ok. Se ei aiheuta mitään ongelmaa alottajalle ja hänen kaltaisilleen. :)


    • Anonyymi

      Seksuaalisuus ei ole kadonnut mihinkään,vaikka vaihdevuodet ovat menneet.
      Kun löytää samanlaisen ihmisen siihenkin hommaan,niin kyllä se pelittää.
      Kannattaa kysyä jo ennakkoon,onko seksi tärkeää vai ei. Jos ei niin ei kannata jatkaa sen pidemmälle ,niitä tapaamisia.
      Aikaa ei kannata hukata,liian erilaiseen ihmiseen,jolla erilaiset halut yms.
      Sen on jännä juttu,kun rakkautta ei enää odota,niin se tuleekin sitten yllättäen.
      Kannattaa pitää silmät ja mieli avoimena kuitenkin.

    • Anonyymi

      Naimahaluttomat naiset haluaa varmaan venäläisiä sotilaita kumppaniksi mielummin kuin suomalaisen. Onse kumma miten kunnolliset miehet ei suomessa kelpaa parisuhteeseen ja lapsia tekemään. Ei ole tulevaisuudessa veronmaksajia vaan maa kansoitetaan pakolaisilla.

    • Anonyymi

      Mistä tiedät ? Elin lähes nelikymppseksi sinkkuna kunnes nykyinen mies tuli vastaan . Kyllä minun elintasoni nousi ja helpottui kun muutettiin yhteen eikä tarvitse elää puuttessa . Mukavampi kaksin .

    • Anonyymi

      Takana kolme pitempää suhdetta. Ensin miehet vaikutti normaaleilta ja mukavilta. Suhteiden edetessä paljastui kaikenlaista:
      vuosikymmeniä kestänyt peliriippuvuus,
      mielenterveysongelman hoito alkoholilla,
      sairaalloinen piheys (ei tarkoita, että olisi pitänyt antaa mulle rahaa),
      työhulluus,
      rahanahneus,
      sairaalloinen mustasukkaisuus,
      tylsämielisyys,
      haluttomuus,
      surkea seksikumppani,
      liikkumattomuus,
      äkilliset ryyppyreissut (pomonsa kaipaili työpaikalle)
      ilkeily omaa lastaan kohtaan.
      lapsen laiminlyönti ja huomioimatta jättäminen,
      pohjaton itsekkyys.....

      Mieluummin olen ilman parisuhdetta kuin jonkun idiootin kanssa. Nyt jo vuosia onnellisesti sinkkuna!

      • Anonyymi

        Kyllä varovaiseksi tekee, kun kumppanista kuoriutui väkivaltainen narsisti, joka joi joka päivä. Lyhyessäkin ajassa pilasi elämäni. Rakkautta kaipaan, mutta kehen enää voi luottaa? Yksinkin voi elää. Koetan säilyttää uskon siihen, etteivät kaikki miehet ole tuollaisia. Että löytyy niitä, joilla on aito kyky välittää toisesta ja haluta hyvää rakkaalleen. En tiedä... Tuleeko koskaan sellaista elämässä vastaan. Nyt menee pitkä aika haavoja parannellessa.


      • Anonyymi

        " ...
        työhulluus,
        rahanahneus,
        sairaalloinen mustasukkaisuus,
        tylsämielisyys,
        haluttomuus
        ... "

        Aika tavalliselle ja yleiselle miehisyydelle kuulostaa. Eihän tuosta olisi puuttunut enää kuin persujen kannattaminen.

        Vai puuttuiko?


    • Anonyymi

      Putin on julistautunut yksinvaltiaaksi maailmassa. Kukaan ei uskalla tehdä mitään oikeaa ratkaisua enää että tuo Ukrainan sota saataisiin loppumaan.Putin on ottanut oikeuden omiin käsiin.Eikä sota tule loppumaan ennenkuin Jumala rankaisee Venäjää jollain ihmeellisellä voimalla että kaikki venäläiset joukot tuhotaan myös Venäjällä.Tätä minä toivon.

    • Anonyymi

      Joo hah hah heh siis miehilläkö ei olisi parisuhde sitputumattomuutta. . !.Joku mies kiroilee rumasti jopa suht lähelläni mitä lie sitten paranoidisia kuvitelmia onkin sellaisella. Hyvä etteivät ihmiset ole hieman pelottavien ihmisten kanssa suhteessa yms..Kyl varsinkin nainen ansaitsee mukavan ja ystävällisen ja huomaavaisen ja kunniottavankin miehen jollei sellaista saa niin turha olla missään suhteessa joka saa itsekunnioituksen ja oman mielen pohjamutiin..Näin se vaan on!kunnioittakaa sitten itse itseänne kun toinen ihminen ei siihen esim.pysty..!

    • Anonyymi

      No kuka teistä miehistä sitten oikeasti muka haluaisis tunkea väkipakolla parisuhteeseen, jonka toinen osapuoli haluaa olla yksin? Niin ja miksi haluatte?

      • Anonyymi

        Koska naisia ei riitä kaikille ja mies on onneton ilman seksiä ja ventovieraiden kanssa se ei tunnu miltään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska naisia ei riitä kaikille ja mies on onneton ilman seksiä ja ventovieraiden kanssa se ei tunnu miltään.

        Eli haluat sitten pjaskan parisuhteen, jonka toinen osapuoli inhoaa sinua. Tervettä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska naisia ei riitä kaikille ja mies on onneton ilman seksiä ja ventovieraiden kanssa se ei tunnu miltään.

        Luulisi sen seksin halukkaan ventovieraan kanssa kuitenkin tuntuvan paremmalta, kuin vastentahtoisen tutun kanssa. Ja jos ei tunnu, niin miksi ihmiset sitten pettävät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska naisia ei riitä kaikille ja mies on onneton ilman seksiä ja ventovieraiden kanssa se ei tunnu miltään.

        Juuri kaltaisellesi miehille ei naisia "riitä". Kukaan nainen ei halua olla miehen seksilelu.


    • Anonyymi

      Naiset hajottivat luontaisen parisuhde muotin jonka evoluutio on muovannut vuosituhansien aikana. 199950 vuotta oli naisen paikka kotona lapsien kanssa ja ruuanlaitossa ja miehen paikka hankkia elanto. Tämä ripuloitiin niin eihän se homma toimi mitenkään päin.

    • Anonyymi

      Se on siinä se ongelma akkoilla että niille ei 1 kyrpä kelepaa, niitte pitää saaha testata muitaki mulukkuja ku sitä yhtä ja ainoaa.

    • Anonyymi

      Näin se on. Nainen on vaiva jota ei halua vaivoikseen. Olen asunut tyttären kanssa kahdestaan viimeiset 5 vuotta, eikä me kumpikaan tarvita tähän husholliin äitiä. Koti pysyy siistinä ja meillä on RAUHALLISTA.
      Kuitenkin kaipaan itse naista, naisen tuoksua, pehmeyttä, juttuja ja kaveruutta parhaimmillaan, mitä se miehen ja naisen välillä voi olla.
      Seksin voi hoitaa maksullisilla tai sitten vain panokaverin kanssa, mutta seksi sellaisen ihmisen kanssa josta välittää, on se mitä näin vanhempana joskus kaipaa.
      Ja tytär alkaa olla sen ikäinen että huomaan hänen kaipaavan aikuisen naisen seuraa. Alkaa kysymykset olla sellaisia joihin isä ei aina osaa vastata.

    • Anonyymi

      Tuossa on perää. Monesti mies on vaivalloinen monella tapaa. Harvemmin löytyy niin helppoa tyyppiä, jota ei tarvitse pöngätä mihkään päin, että itsekseen on varmasti helpompaa.

      -Jasu-

    • Anonyymi

      Täällä nainen, joka pitää seksiä tärkeänä parisuhteessa ja haluaa seksiä päivittäin. Ja näin ollut pitkissäkin suhteissa. Itse voisin olla vähemmänkin seksuaalinen ihan mielelläni, kun välillä tuntuu, että ajattelen seksiä liikaa ja sitä ei ole mahdollista harrastaa aina niin paljon kuin haluaisi. Seksiä pitää olla usein, ja olen ilmaissut heti tutustumisvaiheessa sen olevan itselleni tärkeää suhteessa. Meillä on miehen kanssa riittävän samanlaiset kiinnostuksen kohteet ja huumori, sekä toisen huomiointi sujuu arjessa, niin silloin kun suhdetta ylläpidetään ja tehdään asioita myös toista ajatellen, seksiä tekee mieli oman kumppanin kanssa. Itselleni on tärkeää, että tehdään asioita riittävästi yhdessä ja viihdytään yhdessä. Sitten jos toisen seurassa ei enää viihtyisi, ei sujuisi seksikään ja olisi aika miettiä onko parisuhteesta enemmän harmia kuin iloa.

      • Anonyymi

        Hienosti sanottu.


      • Anonyymi

        Siinä on parisuhteensaloja hienosti kerrottu! Kun ihmiset ajattelisivat näin, olisi tämäkin palsta lyhyempi.


    • Anonyymi

      Parisuhde ei tuo mitään lisäarvoa elämään .

    • Anonyymi

      Naissuhteissa olen huomannut naisissa seuraavat piirteet.

      laiskuus
      tyhmyys
      vetämättömyys
      frigidyys
      lihavuus
      vallanhalu

      • Anonyymi

        Vähintään nuo miehissä.


      • Anonyymi

        Herää kysymys, että miksi valitset laiskoja, tyhmiä, vetämättömiä, frigidejä , lihavia ja vallanhaluisia naisia? Noista ainakin laiskuus, tyhmyys ja vallanhalu ovat ihan pysyviä ominaisuuksia, jotka ovat olleet jo valitessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herää kysymys, että miksi valitset laiskoja, tyhmiä, vetämättömiä, frigidejä , lihavia ja vallanhaluisia naisia? Noista ainakin laiskuus, tyhmyys ja vallanhalu ovat ihan pysyviä ominaisuuksia, jotka ovat olleet jo valitessa.

        Tyhmille ihmisille on tyypillistä syyttää muita kaikesta mitä itse tekee.


    • Anonyymi

      Totuus on se että naiset ei tarvitse miehiä kun ne on nykyään niin itsenäisiä ettei ymmärräkään.Ennen miehet oli turvaksi ja hankkivat ruoan pöytään koska naiset oli perinteisiä vaimoehdokkaita perheen perustamiseen joka onkin ollut luonnollista kiertokulkua heteroille..Nykyään kun tasaarvo ja naisen asema on Suomessa parempi kuin missään, niin on hyvä saapastella hyviin mahdollisuuksiin..ja ei tarvitse välittää kenestäkään.Tämä on yleinen ilmiö varsinkin Pohjoismaissa.. Ja sitten nämä naurettavat luokkaerot..Mitkä luokka erot?? Sait paremman työpaikan ja koulutuksen muttet ole silti siniverinen.Raha ei tarkoita luokkaeroja muille kuin idiooteille.Vain pinnalliset ihmiset menee yhteen rahan kanssa ja myöhemmin kärsitään kun talouspuoli vain kiinnosti..Tai sitten on tyylikästä ottaa ulkomaalainen mies koska valkoihoinen mies on hyvä sylkykuppi kaikelle pahalle ja se on sika jos erehtyy haluamaan väärää naista..Ja kun erotaan niin sitten voi kelvata naapurin Juuso joka hyväntahtoisuudessaan ei ymmärrä että sitä koijataan maksumieheksi..En tähän hätään nyt ehdi muita totuuksia mutta ymmärrät kyllä yskän;))

      • Anonyymi

        On niitä ulkomaisissa niitä valkoihoisiakin.


    • Anonyymi

      Kyllä se nykyään nainen saa irtokalua haluihinsa, niin ei tarvi elää kuten ennen. Ennen eukot pysy kotona, kun oltiin kesät paksuna ja talvet kengittä. Mutta perheet oli kuitenkin ehyitä.

      • Anonyymi

        Teillä on ihan liian suuret luulot niistä kaluistanne. Maailmassa on noin miljoona mielenkiintoisempaakin asiaa.


    • Anonyymi

      Vaiva se on mieskin. Miehet tosiaan aiheuttaa vaivaa ja se onkin suurin syy etten seurustele. Tuskin löydän niin normaalia miestä jonka kanssa arki sujuisi mukavasti.

    • Anonyymi

      Tosi on. Naiset on tulleet järkiinsä. Yksin on hyvä olla. Ja lampun vaihtajan saa aina jostakin alan firmasta.

      • Anonyymi

        Tuolla asenteella ei taida miestä tarvita. Miehen kanssa on hyvä osata tehdä yhdessä asioita. Mies ei ole pelkkä lampunvaihtaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla asenteella ei taida miestä tarvita. Miehen kanssa on hyvä osata tehdä yhdessä asioita. Mies ei ole pelkkä lampunvaihtaja.

        Eihä miehet koskaan mitään halua yhdessä tehä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihä miehet koskaan mitään halua yhdessä tehä.

        Minusta parisuhde on sitä varten, että asioita juuri tehdään yhdessä ja molemmilla olisi ajatus pitkäaikaisesta suhteesta ilman ajatusta, että mies on vaan viikonlopun maksumies. Tuntuu kuitenkin, että naisilla on huono ennakkoasenne, kuten ylhäältä voi lukea. Mies yleistetään aiempien kokemusten perusteella huonoksi jo ennen tapaamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta parisuhde on sitä varten, että asioita juuri tehdään yhdessä ja molemmilla olisi ajatus pitkäaikaisesta suhteesta ilman ajatusta, että mies on vaan viikonlopun maksumies. Tuntuu kuitenkin, että naisilla on huono ennakkoasenne, kuten ylhäältä voi lukea. Mies yleistetään aiempien kokemusten perusteella huonoksi jo ennen tapaamista.

        Siis tuolla ylempänähän nimenomaan mies ei halua tehdä mitään yhdessä. Hän ei halua edes niitä viikonloppuja. Tuntuu, että miestenkin ennakkoasenne on todella huono. Nainen on miehelle vain seksiä varten ja muutoin voi elää elämänsä kavereiden kanssa ja harrasteissa. Se on "rento parisuhde", johon miehen ei tarvitse panostaa lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis tuolla ylempänähän nimenomaan mies ei halua tehdä mitään yhdessä. Hän ei halua edes niitä viikonloppuja. Tuntuu, että miestenkin ennakkoasenne on todella huono. Nainen on miehelle vain seksiä varten ja muutoin voi elää elämänsä kavereiden kanssa ja harrasteissa. Se on "rento parisuhde", johon miehen ei tarvitse panostaa lainkaan.

        Itsellä on toisinpäin kokemuksia. Naiset hakivat rentoa seuraa, ehkä mielellään niin, että mies tarjoaa ja ilman arkikokemusta. Ehkä tässä ei ole vaan tavannut oikeanlaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä on toisinpäin kokemuksia. Naiset hakivat rentoa seuraa, ehkä mielellään niin, että mies tarjoaa ja ilman arkikokemusta. Ehkä tässä ei ole vaan tavannut oikeanlaista.

        Niin, eiköhän noita yksilöitä ole molemmissa sukupuolissa. Jos itse on kiinnostunut vain toisesta sukupuolesta, niin sitten ei törmää noihin kuin vain toisen sukupuolen osalta ja voi tulla tunne, että se on vain sen toisen sukupuolen ominaisuus. Kaveri yleensä kuitenkin valitaan ihan eri kriteereillä kuin parisuhde.

        Minä (nainen) esimerkiksi kaipaan nimenomaan sitä arkea, en mitään "laatuaikaa". Tietysti on kiva joskus välillä irrottautua arjesta, mutta en tosiaan kaipaa sellaista jatkuvasti. Esimerkiksi ulkomaanmatkailu on kyllä mukavaa, mutta mä olen aina aivan poikki kun kotiudun sieltä ja kaipaisin lomaa palautuakseni siitä lomasta. Mä inhoan kaikenlaista välitilassa olemista ja siksi jotkut viikonloppureissut tmv. eivät ole lainkaan mun mieleeni. Vaan sen arjen, sen pitää sujua mutkattomasti ja vailla turhaa vääntöä. En kaipaa elämääni sellaista miestä, joka liehuisi jatkuvasti jossain omissa menoissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, eiköhän noita yksilöitä ole molemmissa sukupuolissa. Jos itse on kiinnostunut vain toisesta sukupuolesta, niin sitten ei törmää noihin kuin vain toisen sukupuolen osalta ja voi tulla tunne, että se on vain sen toisen sukupuolen ominaisuus. Kaveri yleensä kuitenkin valitaan ihan eri kriteereillä kuin parisuhde.

        Minä (nainen) esimerkiksi kaipaan nimenomaan sitä arkea, en mitään "laatuaikaa". Tietysti on kiva joskus välillä irrottautua arjesta, mutta en tosiaan kaipaa sellaista jatkuvasti. Esimerkiksi ulkomaanmatkailu on kyllä mukavaa, mutta mä olen aina aivan poikki kun kotiudun sieltä ja kaipaisin lomaa palautuakseni siitä lomasta. Mä inhoan kaikenlaista välitilassa olemista ja siksi jotkut viikonloppureissut tmv. eivät ole lainkaan mun mieleeni. Vaan sen arjen, sen pitää sujua mutkattomasti ja vailla turhaa vääntöä. En kaipaa elämääni sellaista miestä, joka liehuisi jatkuvasti jossain omissa menoissaan.

        Tuommoiset naiset ovat harvinaisia. On ennakkoluuloa, että mies on passattaa mallia, eikä ymmärretä, että ruokaa voi tehdä yhdessäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuommoiset naiset ovat harvinaisia. On ennakkoluuloa, että mies on passattaa mallia, eikä ymmärretä, että ruokaa voi tehdä yhdessäkin.

        Jos tarkoitat minun kaltaistani, niin ihan tavallinen mä olen kokenut olevani. En mä henkilökohtaisesti tunne yhtään ainoaa jatkuvasti matkustelevaa tai jotain viikonloppureissuja yms. kaipaavaa naista. Myös tuttavapiirini (siis ei vain lähimmät frendit) ovat hyvinkin kotona viihtyvää ja vähään tyytyväistä sorttia.

        Mitä miesten passattavuuteen tulee, niin aika 50/50 tuntuu olevan. Tyrkyllä on itselläni ollut sekä että. Passattava en huoli, joten sellaisen kanssa en ole yhteen päätynyt, mutta kyllä sellasia tosiaan tyrkyllä on ollut, jotka eivät olisi halunneet/kyenneet/osanneet tehdä yhtään ainutta kotiaskaretta. Mutta itsehän olen siis sellaisen perheen kasvatti, jossa isäni teki valtaosan kotitöistä, sillä äiti teki enemmän töitä (ja tienasi enemmän), joten minulle kotitöitä tekevä mies on ihan normi ja muuta en osaisi edes ajatella seurakseni.


    • Anonyymi

      Sinkkuaikana totesin itsekin, että hyvät miehet ovat harvassa, ja kun on itselleen hyvän löytänyt ja edelleen tuntuu hyvältä useamman vuoden jälkeen yhdessäolo ja läheisyys, niin siitä suhteesta kannattaa pitää kiinni. Paljon mukavampaa on hyvässä parisuhteessa seurallisena ihmisenä, kuin sinkkuna, tapaillessa uusia ihmisiä jotka ovat pettymys kerta toisensa jälkeen... Mutta itse olen aina ollut parisuhdeihminen. Kyllä tämä nainen ainakin miehen haluaa, niin arkea, mutta myös erilaisia kivoja kokemuksia jakamaan.

    • Anonyymi

      Näin on. En ota enää miestä. Ex mieheni oli ilkeä sarjapettäjä. Kohteli minua huonosti eikä lapsestakaan välittänyt yhtään.

      • Anonyymi

        Mutta et edes halunnut kilttiä kunnollista miestä vaan komean jännämiehen. Komeat jännämiehet pettää aina.


    • Anonyymi

      Naiset ei halua koska miehet pettää, miehet ryyppää, miehet on väkivaltaisia, miehet valehtelee, miehet katsoo pornoo, miehet ei tee kotitöitä. Ihan oma vikanne ettei naiset teitä halua.

    • Anonyymi

      Kyllähän tuo vaatimustaso on hurja 40v naisilla.

      Ajattelin olla yksin kun taas ero tulee vaikka fyysiset mittasuhteet kunnossa, peto sängyssä ja iso talo ja hieno auto. Ei riitä vaikka siivoaa, laittaa ruokaa. Keskustella pitäisi joka päivä syvällisiä ja reissuja olla jatkuvasti.

      Ei muuta kuin tervemenoa, josko kiikkutuolissa nainen ymmärtää ettei ole täydellistä ihmistä. Jotain kompromisseja pitää aina tehdä.

      • Anonyymi

        "Ei muuta kuin tervemenoa, josko kiikkutuolissa nainen ymmärtää ettei ole täydellistä ihmistä. Jotain kompromisseja pitää aina tehdä."

        Miksi pitäisi, kun yksin on hyvä? Nainen on oppinut jo, ettei täydellistä ihmistä ole ja siksi hän ei haluakaan enää parisuhteeseen.


      • Anonyymi

        No miksi sä otit naisen, joka tykkää puhua ja matkustaa? Olisit alunperin valinnut hiljasen naisen, joka ei tykkää matkustella. Sitten sulla ei olis ollu mitään ongelmaa.


      • Anonyymi

        Tuo haluttomuus kompromisseihin voi olla yksi syy, etteivät naiset halua miestä arkeensa. Pärjäävät omillaan ja yrittävät hommata miehen, joka maksaa huvitukset arjen ulkopuolella. Sitä selitellään, ettei haluta miestä arkeen aiemman huonon kokemuksen vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo haluttomuus kompromisseihin voi olla yksi syy, etteivät naiset halua miestä arkeensa. Pärjäävät omillaan ja yrittävät hommata miehen, joka maksaa huvitukset arjen ulkopuolella. Sitä selitellään, ettei haluta miestä arkeen aiemman huonon kokemuksen vuoksi.

        Miksi mieskään haluaisi parisuhteen, jossa vaaditaan kompromisseja? Mitä järkeä siinä on? mitä järkeä on lähteä parisuhteeseen, jossa joudutaan jatkuvasti toimimaan niin, että oikeastaan kumpikaan ei ole niihin valintoihin tyytyväinen? Itse kun en tarvitse miestä edes maksamaan huvituksiani, niin tuokin syy on poissuljettu. Ei yksinkertaisesti ole olemassa mitään muuta syytä parisuhteeseen, kuin aito halu olla yhdessä, joka voi kummuta vain siitä, että elämä yhdessä olisi hyvää ja mahdollisimman helppoa ja yksinkertaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi mieskään haluaisi parisuhteen, jossa vaaditaan kompromisseja? Mitä järkeä siinä on? mitä järkeä on lähteä parisuhteeseen, jossa joudutaan jatkuvasti toimimaan niin, että oikeastaan kumpikaan ei ole niihin valintoihin tyytyväinen? Itse kun en tarvitse miestä edes maksamaan huvituksiani, niin tuokin syy on poissuljettu. Ei yksinkertaisesti ole olemassa mitään muuta syytä parisuhteeseen, kuin aito halu olla yhdessä, joka voi kummuta vain siitä, että elämä yhdessä olisi hyvää ja mahdollisimman helppoa ja yksinkertaista.

        Hyvä esimerkki, miten voi olla kompromissikyvytön. Parisuhteen tulee tuoda enemmän kuin viedä. Joillakin on se juttu, ettei osaa antaa mitään itseltään parisuhteen eteen. On ilo antaa toiselle iloa ja kun se toimii molempiin suuntiin, voi puhua jostakin korkeammasta kuin kompromissista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä esimerkki, miten voi olla kompromissikyvytön. Parisuhteen tulee tuoda enemmän kuin viedä. Joillakin on se juttu, ettei osaa antaa mitään itseltään parisuhteen eteen. On ilo antaa toiselle iloa ja kun se toimii molempiin suuntiin, voi puhua jostakin korkeammasta kuin kompromissista.

        Kyllä tuollainen kompromissikyvyttömyydestä puhuminen on minusta todellista kompromissikyvyttömyyttä. Ikäänkuin ihminen ei tajuaisi, että kun sovitaan oikeasti yhteen, niin kompromissit ovat joko täysin tai ainakin lähes tarpeettomia. Parisuhteen automaatio, se että molemmat nyt vaan ajattelevat valtaosasta asioista samoin ja kompromisseja ei tarvitse pohtia ... se on hyvä.

        Aivan ... parisuhteen tulee antaa enemmän kuin vie ... molemmille. Jatkuvat kompromissit vievät koko ajan molemmilta, eivätkä anna kummallekaan mitään. Pahimmassa tapauksessa toinen kokee jatkuvasti joustavansa enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä esimerkki, miten voi olla kompromissikyvytön. Parisuhteen tulee tuoda enemmän kuin viedä. Joillakin on se juttu, ettei osaa antaa mitään itseltään parisuhteen eteen. On ilo antaa toiselle iloa ja kun se toimii molempiin suuntiin, voi puhua jostakin korkeammasta kuin kompromissista.

        Maailmassa on ihan valtavasti asioita, joissa kompromissi on mahdoton. Kompromissit myös tuppaavat lähes aina olemaan molemmille huono vaihtoehto.


    • Te olette ehkä kiinnostuneita ihmisistä ?
      Seurustella en tahdo en kä voi elän selibaatissa elämän loppuun

      jo s löytyisi kuka yhdessä elää selibaatissa
      Jos Jumala luonut
      Tulisin nyt Hengen ja tiedon messuille.
      TikTok satu.liikanen voi nähdä Jeesuksen ajan aikalaisen Jeesuksen
      stJoanna.

    • Anonyymi

      Sikaa ei halua kukaan miehekseen, mutta onneksi on meitä kunnollisempiakin toistaiseksi vielä sinkkumiehiä vaikka harvemmassa varmaan ollaan.

    • Anonyymi

      Tosi moni täällä on sitä mieltä, että haluaa olla yksin. Itse en pääse siihen ajatusmaailmaan sisälle, kun ajatus on ollut niin kauan päinvastainen, kuin muistan. Tietenkin ymmärrän sen, että on ennemmin yksin kuin sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa ei sovi yhteen. Mutta sinkkuaikanani kaipasin valtavasti pitkän parisuhteen päätyttyä juuri sitä yhdessä tekemistä ja asioiden jakamista, tunnetta, että toinen on tuttu ja turvallinen, yhteisiä ihania ruokahetkiä, kainalossa oloa jne. Katselin yhdessä lenkkeileviä pariskuntia haikeana. Toki taidan olla tunteellisempi kuin moni muu nainen...

      • Anonyymi

        Noinhan se valtaosalla menee, että mielummin yksin kuin sopimattomassa liitossa ja hyvä liitto parempi kuin yksin. Näin minä valtaosan tämän ketjunkin viesteistä tulkitsen. En mä näe tässä kovin montaa sellaista, joissa sinkkuus on ehdottomasti ainoa vaihtoehto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan se valtaosalla menee, että mielummin yksin kuin sopimattomassa liitossa ja hyvä liitto parempi kuin yksin. Näin minä valtaosan tämän ketjunkin viesteistä tulkitsen. En mä näe tässä kovin montaa sellaista, joissa sinkkuus on ehdottomasti ainoa vaihtoehto.

        Ja siis kyllä ne yhdessä tekemiset ym. onainakin itselleni juuri niitä ainoita syitä, miksi parisuhteen haluaisin. Mä kaipaan sitä arjen jakamista ja yhteistä puuhaa ja olemista. Itse en keksi oikein mitään muuta syytä parisuhteelle kuin nuo. Vaan juuri noissa sille toiselle tuleekin luonnostaan aika tiukat rajat. Sen toisen kun pitää olla nimenomaan sellainen, että nuo asiat toimisivat mahdollisimman kitkatta. Hänen pitää olla samankaltainen kuin minä, jotta elämä voisi toimia molempia tyydyttävällä tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siis kyllä ne yhdessä tekemiset ym. onainakin itselleni juuri niitä ainoita syitä, miksi parisuhteen haluaisin. Mä kaipaan sitä arjen jakamista ja yhteistä puuhaa ja olemista. Itse en keksi oikein mitään muuta syytä parisuhteelle kuin nuo. Vaan juuri noissa sille toiselle tuleekin luonnostaan aika tiukat rajat. Sen toisen kun pitää olla nimenomaan sellainen, että nuo asiat toimisivat mahdollisimman kitkatta. Hänen pitää olla samankaltainen kuin minä, jotta elämä voisi toimia molempia tyydyttävällä tavalla.

        Minä taas naisena en nimenomaan kaipaa arjen jakamista. Ei siinä ole mitään jaettavaa, kun vihdoinkin on aikaa harrastuksiin työpäivän päätteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas naisena en nimenomaan kaipaa arjen jakamista. Ei siinä ole mitään jaettavaa, kun vihdoinkin on aikaa harrastuksiin työpäivän päätteeksi.

        Aivan ja siksipä se onkin tosi olennaista, että millaista seuraa sitä itselleen valitsee. Mä en kauaa jaksaisi tuhlata aikaani tyyppiin, joka liehuu aina omissa menoissaan. Ei mulla ole sellaisessa elämässä mitään tekoa, enkä luultavasti lähtisi edes keskustelemaan aiheesta. Musta toisen pitää saada mennä jos kerta tahtoo ja minä poistun siitä kuviosta ihan itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan ja siksipä se onkin tosi olennaista, että millaista seuraa sitä itselleen valitsee. Mä en kauaa jaksaisi tuhlata aikaani tyyppiin, joka liehuu aina omissa menoissaan. Ei mulla ole sellaisessa elämässä mitään tekoa, enkä luultavasti lähtisi edes keskustelemaan aiheesta. Musta toisen pitää saada mennä jos kerta tahtoo ja minä poistun siitä kuviosta ihan itse.

        Joo, en minäkään jaksaisi naista, joka on aina omissa menoissaan. Arkenakin harrastuksissa ja ei ole halua harrastaa mitään yhdessä.


    • Anonyymi

      Näin on. Kaiken sen jälkeen, miten on tullut kohdelluksi.

    • Anonyymi

      Naisille kelpaa itseään parempi versio. Mies tyytyy usein hetkellisesti markkina-arvollisesti huonompaan, et saa helpommin seksiä.
      Tinderis muutamaa otteeseen tullu jo vastaa et looking for Jason momoa lookalike.

    • Anonyymi

      Minä olen itsekkäästi vapaa MIEHISTÄ
      ,mutten itsekäs Ihmisenä,läheisilleni,lapsilleni työyhteisölle,asiakkaille jne. Ainoastaan miestä en ENÄÄN tahdo.Huomatkaa tämä. ÄLKÄÄ YLEISTÄKÖ.

    • Anonyymi

      Minulle riittäisi jos olisi aito ihminen jonka kanssa voisi puhua asioita kumminkin puolin.

    • Anonyymi

      Ei oo kumma, että sinkut lisäåntyy, kun odotusarvo parisuhteeseen on romanttinen seikkailu elokuvan lopulla.

      • Anonyymi

        En ole haaveillut romanttisesta seikkailusta, enkä juuri romantiikastakaan.


      • Anonyymi

        Romanttinen seikkailu ei ole ainakaan mun haaveni. Romantisointi saa mut voimaan pahoin ja seikkailu on vihonviimeinen asia, jota parisuhteelta kaipaan.

        Vaan on pakko kysyä, että mitä sen parisuhteen pitäis sun mielestäsi sitten olla - draamaa, komediaa, trilleriä, scifiä, kauhua, vai mitä?


    • Anonyymi

      Naisilla on liian suuria odotuksia parisuhteesta vaikka nainen itse ei ole kovin kummoinen parisuhde ihminen itse. Naisilla on suuria odotuksia miehen ulkonäöstä,. komein mies on aina täydellinen eikä se petä eikä ole väkivaltainen. miehet ei jaksa enää seurustella naisten liian täydelliseten vaatimusten takia.

      • Anonyymi

        Kiitos ajatuksestasi😘 hyvä että jaksoit kirjoittaa 😉 itse olen niin väsynyt, että lukaisin vai ketjun viimeisen. Yli parisataa parisuhdeväsynyttä kommenttia on ihan liikaa 🤭


      • Anonyymi

        Kukaan ihminen ei ole kummoinen parisuhdeihminen, jos ei ole kumppanin kanssa yhteensopiva.


    • Anonyymi

      Kyllä parisuhteessa ihmisillä pitää olla paljon yhteistä se on selvä, mutta siinä menee metsään jos luulee, ettei missään asiassa tarvi joustaa. Ehkä joka 1000 parisuhde on sellainen "made in heaven", jossa kaikki natsaa. Muut joutuu jotaim hyväksymään. Erityisesti se ranttuus tuntuu olevan siellä naisten puolella. Avioliitto on kertakäyttö kamaa. Jos mennään naimisiin, niin kyllä sen liiton puolesta pitäisi olla valmis taistelemaan silloin kun on tiukin paikka. Siksi itselle tuntuu, että ehkä selviän tästä erosta paremmin, kun arvostus romahti toista kohtaan huomattuani lyhytnäköisyyden. Toki lapsuudessa turvattomuutta kokeneen henkilön tiesin isoksi riskiksi. Räväkkä toiseen suuntaan, mutts itsellä ei takamus kestä merivettä..

    • Anonyymi

      Jokaisella meistä on vain yksi elämä. Sitä ainokaistaan ei kannata tuhlata johonkin missä ei ole onnellinen.

      • Anonyymi

        Naisilla epäonnistunut suhde tarkoittaa usein, että kaikki miehet ovat samanlaisia tai eivät ehkä ymmärrä omaa vaikutustaan parisuhteen epäonnistumiseen. Silloin on parempi olla yksi, oli onnellinen siinä tai ei. Ei kannata pilata miehen elämää, jos ei osaa miehen seurasta nauttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisilla epäonnistunut suhde tarkoittaa usein, että kaikki miehet ovat samanlaisia tai eivät ehkä ymmärrä omaa vaikutustaan parisuhteen epäonnistumiseen. Silloin on parempi olla yksi, oli onnellinen siinä tai ei. Ei kannata pilata miehen elämää, jos ei osaa miehen seurasta nauttia.

        Onpas uto tulkinta. Se, että etsii tietynlaista miestä, tarkoittaa kaikkien miesten olevan samanlaisia? Tuon on pakko olla taas jotain palstaprinssin logiikkaa. Se, että tiedostaa tarvitsevansa rinnalleen juuri tietynlaisen yksilön tarkoittaa, ettei tiedosta omia rajoituksiaan. Tuokin on taas ihan taas jotain ihan pettämätöntä palstaprinssilogiikkaa, joka ei kestä lainkaan aivoilla ajattelemista.

        "Ei kannata pilata miehen elämää, jos ei osaa miehen seurasta nauttia."

        Aivan ihmisellä ei ole kuin yksi elämä. Minä oletan miestenkin olevan ihmisiä. Molempien osapuolten kannalta parempi olla tuhlaamatta elämäänsä sellaiseen, jossa ei ole onnellinen. Hienoa, että yksi palstaprinssikin on sen huomannut.


    • Anonyymi

      En tiedä mutta mukava tuon pehmosen naisen kanssa on olla;)

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      4
      2073
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      256
      1751
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      264
      1705
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      66
      1700
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      107
      1526
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      30
      1433
    7. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      290
      1225
    8. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      50
      1224
    9. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1217
    10. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1193
    Aihe