Valitus arvostuksen puutteesta

Olen kiinnittänyt huomiota, että palsta on täynnä erisuuntaisten humanistien kirjoituksia, joissa valitetaan, miten kirjoittajaa ei arvosteta, mutta en ole tavannut ainuttakaan, jossa luonnontieteellisesti tai teknisesti suuntautunut olisi valittanut arvostuksen puutetta.

Mistähän tämä valtava ero johtuu? 🌹👀

7

72

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Siitä, että sinä määrität osaamiset ihan omien mielipiteidesi mukaan. Todellinen osaaminen ja faktat ovat sinulle yhdenetekeviä. Mitä vaan voi laukoa, vailla faktapohjaa, kunhan se tukee sinua. Silloin on oi niin upean luonnontieteellisesti ja teknisesti suuntautunut. Itse olen usein laukonut täysin päättömyysksiä sinua tukien, ihan vaan testatakseni sinua ja ihan kaikki menee läpi, vaikka olisi miten tieteellisesti väärin tahansa.

• 1. Luonnontieteellisissä kysymyksissä ei ole mitään sijaa mielipiteille. Tälläisia aloja ovat kvanttifysiikka, hiukkasfysiikka, kemia, fysiikka, biologia, evoluutiopsykologia ja sosiobiologia.
        Jos olet lausunut näistä aloista jotakin konsensuksen vastaista, olet yksinkertaisesti väärässä.

Pitäydyn ehdottomasti näiden alojen menetelmässä, joka on sekä empiirinen että loogis-matemaattinen, koko maailmassa sama, yhteiseen lopputulokseen päätyvä, maailmanlaajuiseen konsensukseen päätyvä, siis YKSISELITTEINEN.

2. Ideologisissa kysymyksissä noudatan tasa-arvoisuuden vaatimusta, mikä on EHDOTTOMASTI vastoin luonnontieteellisesti todeksi todettua maailman järjestystä. Luonto ei nimittäin noudata moraalista tavoitettamme. Tähän kuuluu myös eläinrääkkäyksen ja metsästämisen vastustaminen. Se siis kuuluu IDEOLOGIAANI, mutta ei olevan todellisuuden kuvaukseen.

"Itse olen usein laukonut täysin päättömyysksiä sinua tukien, ihan vaan testatakseni sinua ja ihan kaikki menee läpi, vaikka olisi miten tieteellisesti väärin tahansa."

A) Kerrot siis trollanneesi palstalla, mutta trollauksesi onkin siis vahingossa ollut luonnontieteiden mukaista? Trollaus on hyvin HALVEKSITTAVAA, vaikka se vahingossa olisi totuuden mukaistakin. Pyydän saada lausua syvän inhoni, todella SYVÄN.

B) Käsityksesi tieteestä on luonnontieteellisen loogis-matemaattisen ja empiirisen käsityksen vastainen, siis humanistinen. Erityisesti virheesi on puute LOOGISESSA ajattelussa ja sen kautta koko teorian muodostuksessa. 🌹👀

• Anonyymi
        kynä..mi kirjoitti:

1. Luonnontieteellisissä kysymyksissä ei ole mitään sijaa mielipiteille. Tälläisia aloja ovat kvanttifysiikka, hiukkasfysiikka, kemia, fysiikka, biologia, evoluutiopsykologia ja sosiobiologia.
        Jos olet lausunut näistä aloista jotakin konsensuksen vastaista, olet yksinkertaisesti väärässä.

Pitäydyn ehdottomasti näiden alojen menetelmässä, joka on sekä empiirinen että loogis-matemaattinen, koko maailmassa sama, yhteiseen lopputulokseen päätyvä, maailmanlaajuiseen konsensukseen päätyvä, siis YKSISELITTEINEN.

2. Ideologisissa kysymyksissä noudatan tasa-arvoisuuden vaatimusta, mikä on EHDOTTOMASTI vastoin luonnontieteellisesti todeksi todettua maailman järjestystä. Luonto ei nimittäin noudata moraalista tavoitettamme. Tähän kuuluu myös eläinrääkkäyksen ja metsästämisen vastustaminen. Se siis kuuluu IDEOLOGIAANI, mutta ei olevan todellisuuden kuvaukseen.

"Itse olen usein laukonut täysin päättömyysksiä sinua tukien, ihan vaan testatakseni sinua ja ihan kaikki menee läpi, vaikka olisi miten tieteellisesti väärin tahansa."

A) Kerrot siis trollanneesi palstalla, mutta trollauksesi onkin siis vahingossa ollut luonnontieteiden mukaista? Trollaus on hyvin HALVEKSITTAVAA, vaikka se vahingossa olisi totuuden mukaistakin. Pyydän saada lausua syvän inhoni, todella SYVÄN.

B) Käsityksesi tieteestä on luonnontieteellisen loogis-matemaattisen ja empiirisen käsityksen vastainen, siis humanistinen. Erityisesti virheesi on puute LOOGISESSA ajattelussa ja sen kautta koko teorian muodostuksessa. 🌹👀

Sulla niissä ei muulle olekaan tilaa, kuin mielipiteille. Faktoille sun päässäsi ei ole lainkaan tilaa. Pelkkää mutua, muelipiteitä ja kuvitelmia on pääsi täynnä. Tutkimukset ovat ok ja "tieteellisiä", kun ne tukevat sinun agendaasi. Vaikka tutkimus olis miten laadukkaasti ja tieteellisesti tehty tahansa, moneen kertaan toistettu ja hyvin vertaisarvioitu niin ei kelpaa, jollei sovi sinun mutuusi.

• Anonyymi

Eikö parempi olisi taivaan portilla jakaa ihmiset asenteen eikä tekojen perusteella. Toki teot ilmentävät asennetta, mutta kaikki eivät tee mitään, eli tekemättä paras?

Oletteko ajatelleet, että ihmisen pahojen tekojen vuoksi, maapallo on helvetti osalle ihmisiä. Eli onko uhri muka ansainnut helvettinsä. Tässä kristillisessä taivas/helvetti mallissa on perustavan laatuinen filosofis-looginen virhe, joka tekee uhreista passiivisia kärsijöitä.

Rangaistus pahantekijöille, se pitää olla rakennettu sisään ihmiseen. Eikä minkään luuloon pahoja tekevän valtion pahojen rankaisemiseen. Rankaisiko pahantekijä itseään, onko valtio muka masokisti. Ei ole.

Post script.
      Viimeisenä päivänä paha saa palkkansa. Ja se päivä on lähellä.

• No mä en humanisti ole sinänsä, vaan juurikin opiskellut luonnontieteitä /teknistä alaa, ja aika teknisellä alalla olen yrittäjänäkin touhunnut vaikka enemmän kauppias kuin korjaaja olen. Sosiaalipolitiikka, politiikka yms. kuitenkin kiinnostaa ja amikseksi osaan mielestäni aika hyvin kuitenkin kirjoittaa.

Mä oon valittanut arvostuksen puutetta pitkin kuluvaa vuotta, ja täytyy sanoa että ei se kivalta ole tuntunut kun on ilman omaa syytä menettänyt yli puoli miljoonaa, lapsuuden kanttarellipaikoissa on mennyt paremmin, se kyllä on tehty selväksi, ja kirsikkana kakun päällä 2 4kk saikkujen aikana olin kuulemma psykoosissa, muuttamassa, ely-keskuksen uhri, konkurssikypsä, ja "perinnöllä" elelijä.
      Ja kun kesällä kävi selväksi lähimpien elossa olevien sukulaisten kanssa, miten ohut luottamus oli pienen kassakriisin keskellä. 3kk tyhjiössä sairaspäivärahan enimmäisajan ja pysyvän työkyvyttömyyspäätöksen välisessä tyhjiössä ilman oikeutta toimeentulotukeen. Rokottamattomuus ja vastuullinen liikennekäyttäytyminen teki sen, että luottamus oli ohuempi kuin kaksi A4 paperista sähkölaskua 300€ kpl tai Hondan helmat. Ei muuta kun kivaa joulushoppailuaikaa ja lämmintä mieltä hyvesignaloidessa jonkun kokkelinarkkien friikkivaltion hyväntekeväisyystukemisella.

Mutta olen mä vastapainoksi kertonut myös paljon esimerkkejä, milloin olen kokenut arvostusta ja ne kyllä jää mieleen. Esimerkkinä vaikkapa se 40-luvulla syntynyt romukauppias jonka laskisin viime vuosikymmenen parhaimmaksi ystäväksi. Sitten on tietynlainen hyvän tyypin maine esim eri taustaisten liikkeiden ja korjaamojen hyväveliverkostossa, suomalainen tuttu 60 autokauppias myi VAG:n kesällä satasilla/nollakatteenkaupoilla ja vieläpä ihan sympatian kera kun siinä vedettiin norttia toimistoluolassa ja ihmeteltiin maailman menoa, ja kyllä mä arvostan myös saamaani hyvää kohtelua terveydenhuollossa joko somaattisten tai korvien välissä olevien juttujen osalta. Ja täytyy sanoa, että olen ihan iloinen että viimeisen exän kanssa on hyvät kaverivälit, kun aikoinaan asiat ja maailmankuvat lähinnä meni ristiin, mutta ei mennyt henkilökohtaisuuksiin tai loukkaavaksi ikinä pienet kipinöinnit.

Nää on näitä. Tullut ainakin aika selväksi kuluvan vuoden aikana todelliset ystävät, ja takinkääntäjät.

• Niin ja ne tärkeät speksit:

Arvioni lähipiirini kuukausituloista on noin 10k€/kk 2 hengen taloudessa enkä lähde arvelemaan missä suhteessa ne koostuvat eläkkeestä ja pääomatuloista. Parin tonnin heittoa sinne tänne varsinkin nyt kun sijoitukset hiukan heittelee (🤭)

Ja reilun tonnin luottokorttisiirrolla nuo sähkölaskut ja VAGn osto piti hoitaa, mutta se on maksettu pois ensi tilassa. Ei erityisen kiva tilanne, varsinkin kun huonoimmassa skenaariossa olisi voinut tulla samalla viikolla hylky El Planista ja Hondan helmoista 😑 Mutta parempi toki näin päin miten asiat meni, ja lopulta ihan kivasti Hondankin kanssa 😁

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      56
      3081
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2881
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2679
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      351
      1759
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1094
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1071
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      951
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      809
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      802
    10. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      800
    Aihe