Aikuisen ja lapsen välinen ystävyys

Anonyymi-ap

Onko mielestänne mahdollista, että lapsella ja aikuisella olisi aito ja vilpitön molemminpuoleinen ystävyys? Minun mielestäni kyllä. Minä tulen toimeen paljon paremmin lasten kanssa. Omia lapsia ei ole. Olen harkinnut meneväni johonkin tällaiseen vapaaehtoistoimintaan. Lapsi tarvitsee paljon hellyyttä ja rakkautta, ja luotettavia aikuisia ympärilleen. Välillä omat vanhemmat ei jaksa. Parhaassa tapauksessa lapsen ja aikuisen välinen ystävyys olisi ehkä kaunein mahdollinen kahden ihmisen välinen symbioosi. Olisi hienoa viettää joulu pikkutontun kanssa. Tehtäis yhdessä vaikka piparkakkutalo.

14

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Luulen, että kannattaa lähteä puhumaan terveydenhuoltoon noista ajatuksista. Ne eivät vaikuta ihan terveiltä.
      Totta kai lapsi tarvitsee turvaa ja ystävällisiä aikuisia ympärilleen, mutta symbioosi-juttusi on nyt jotain muuta. Älä vaan käytä lapsen luottamusta aikuiseen hyväksesi. Tuollainen ajattelu viittaa epänormaaleihin tarpeisiin.

      • Anonyymi

        Tuli samanlainen tunne


    • Anonyymi

      Vapaaehtoistoiminta lasten hyväksi ja ystävyys lasten kanssa taitavat olla eri asioita.

    • Anonyymi

      Montako piparkakkutaloa olet tehnyt?

    • Anonyymi

      Tällaisesta toiminnasta on kokemusta ja näitä ”ystäviä” on laitettu lukeman tiilenpäitä ehdonalaiseen tai ehdottomaan.

    • Anonyymi

      Jos olet luotettava aikuinen etkä mikään Jammu setä kannatan. Monet lapset tarvitsevat esim vara isää tai äitiä joka vie heidät johonkin.

    • Anonyymi

      Siitä vain sitten lapsen vanhempien puheille, että olet iiinnostunut heidän lapsensa kanssa aikaa viettämään. He sitten varmaan arvioivat sitä asiaa lapsensa kannalta.

    • Anonyymi

      Ap. Harva ymmärtää. 5-9 -vuotiaita tyttöjä ajattelin tällä aloituksellani. Joku sanoi, että pitäisi kysyä heidän vanhemmiltaan. Valitettavasti monella tilanne se, että "mutsi ei jaksa välittää, faijaansa ei oo nähnytkään". Olisi mukava antaa joululahja. Ehkä tiilenpäitä lukemaan siitäkin. Menen Kauneimmat joululaulut -tapahtumaan, koska siellä lastenkuoro.

      • Anonyymi

        Päin vastoin.
        Jokainen tervepäinen ihminen ymmärtää, että aikuisen ei ole lupa houkutella lapsia ystävikseen eikä oleilla lapsen kanssa ilman vanhemman lupaa. Normaali vanhempi ei jätä lasta kahden ainakaan vieraan aikuisen kanssa ja valvoo tuttujakin.

        Lapsella ei ole mitään tarvetta kahdenkeskisiin suhteisiin aikuisten kanssa. Kahdenkeskinen suhde ei palvele lapsen, vaan aikuisen tarpeita.

        Kun aikuinen lähestyy lasta vanhempien tietämättä, on siis varmaa, että kyseessä EI ole "kaunis ystävyys" lapsen ja aikuisen välillä.
        Kyse on lapsen ymmärtämättömyyden hyväksikäytöstä lapsen houkuttelemiseksi tyydyttämään aikuisen tarpeita.

        Vanhemman välinpitämättömyyden tai kyvyttömyyden takia turvattomassa ja haavoittuvassa asemassa olevan lapsen muka "ystäväksi" houkutteleminen on vielä törkeämpää: lapsen hätätilanteen hyväksikäyttöä.

        Kenenkään ei ole lupa ryhtyä omin päin toisen ihmisen lapsen "varavanhemmaksi" tai edes tukihenkilöksi. Yhteiskunta hankkii tukihenkilöt ja sijaisvanhemmat, koska lapsen etu vaatii, että näitä aikuissuhteita valvotaan.

        Olen kuullut hyväksikäyttäjien esittävän saman kysymyksen, jolla itse ketjun aloitit.

        Olisiko tuo ajattelu ihmisen yritystä selittää itselleen kiinnostusta lapsiin, jonka tietää kielletyksi mutta jonka vastustaminen tuntuu vaikealta?

        Moni lasten hyväksikäyttäjä on itse entinen hyväksikäytön uhri ja kokee, ettei hallitse tunteitaan suhteessa lapsiin.
        Se saattaa olla merkki hoitamattomasta traumasta.
        Joka tapauksessa vastuu on aikuisella. Jokaisen aikuisen velvollisuus on suojella lasta - myös itseltään, vaikka se olisi vaikeaa. Nykyisin näihin ongelmiin saa jo apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päin vastoin.
        Jokainen tervepäinen ihminen ymmärtää, että aikuisen ei ole lupa houkutella lapsia ystävikseen eikä oleilla lapsen kanssa ilman vanhemman lupaa. Normaali vanhempi ei jätä lasta kahden ainakaan vieraan aikuisen kanssa ja valvoo tuttujakin.

        Lapsella ei ole mitään tarvetta kahdenkeskisiin suhteisiin aikuisten kanssa. Kahdenkeskinen suhde ei palvele lapsen, vaan aikuisen tarpeita.

        Kun aikuinen lähestyy lasta vanhempien tietämättä, on siis varmaa, että kyseessä EI ole "kaunis ystävyys" lapsen ja aikuisen välillä.
        Kyse on lapsen ymmärtämättömyyden hyväksikäytöstä lapsen houkuttelemiseksi tyydyttämään aikuisen tarpeita.

        Vanhemman välinpitämättömyyden tai kyvyttömyyden takia turvattomassa ja haavoittuvassa asemassa olevan lapsen muka "ystäväksi" houkutteleminen on vielä törkeämpää: lapsen hätätilanteen hyväksikäyttöä.

        Kenenkään ei ole lupa ryhtyä omin päin toisen ihmisen lapsen "varavanhemmaksi" tai edes tukihenkilöksi. Yhteiskunta hankkii tukihenkilöt ja sijaisvanhemmat, koska lapsen etu vaatii, että näitä aikuissuhteita valvotaan.

        Olen kuullut hyväksikäyttäjien esittävän saman kysymyksen, jolla itse ketjun aloitit.

        Olisiko tuo ajattelu ihmisen yritystä selittää itselleen kiinnostusta lapsiin, jonka tietää kielletyksi mutta jonka vastustaminen tuntuu vaikealta?

        Moni lasten hyväksikäyttäjä on itse entinen hyväksikäytön uhri ja kokee, ettei hallitse tunteitaan suhteessa lapsiin.
        Se saattaa olla merkki hoitamattomasta traumasta.
        Joka tapauksessa vastuu on aikuisella. Jokaisen aikuisen velvollisuus on suojella lasta - myös itseltään, vaikka se olisi vaikeaa. Nykyisin näihin ongelmiin saa jo apua.

        Eräässä Aasian maassa suutelin kahta 6-vuotiasta tytyä. Toisen kanssa kävin uimassa järvessä. Hän suuteli minua 2 kertaa hyvästiksi. Hänen suukot maistui ihanalta, sellaiselta makealta sitruunalta. Hänen vanhemmat tietävät asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräässä Aasian maassa suutelin kahta 6-vuotiasta tytyä. Toisen kanssa kävin uimassa järvessä. Hän suuteli minua 2 kertaa hyvästiksi. Hänen suukot maistui ihanalta, sellaiselta makealta sitruunalta. Hänen vanhemmat tietävät asiasta.

        Toivottavasti poliisi tutkii sinun toimet ja ip-osoitteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti poliisi tutkii sinun toimet ja ip-osoitteen.

        Ettei vaan postaus, johon vastasit, ollut jonkun trollin esiintymistä toisen hahmossa? Sinähän sitä et voi tietää. Kannattaa muistaa tämäkin.


    • Anonyymi

      Mitäs jos tekisit yhteiskunnalle palveluksen ja menisit heikoille jäille

    • Anonyymi

      Totalitarismin airueena toimikin pulttipois kunnes tuli toinen.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5479
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3375
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      21
      1699
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      13
      1447
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe