Alamainen kaikessako?

Anonyymi-ap

Raamattu kehottaa patriarkaalisesti naisten olemaan miesten alamaisia kaikessa. Minulle se sopii koska miehellä on vastuu. Mutta sivusta seuranneena on tapauksia missä nainen on parempi johtaja.

Ne lukuisat tapaukset missa mies lähtee hormoniensa mukana pois kodista unohtaen vastuunsa.

Humalaiset, mielenterveys ja väkivaltapotilaat aviomiehina. Hakkaavat.

Pelaajat.

Nyssykat, vielä äitinsä helmoissa olevat miehet.

Tällöin naisen pitää johtaa.

128

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nuo ohjeethan ovat uskovaisille miehille ja naisille. Ei uskovainen halua tehdä huorin tms. Uskovainen rakastaa naistaan kuten ohje sanoo. Mutta tämän rikkoo huono mies tai huono nainen. He tuhoavat itsensä ja liittonsa rakkaudessa. Ei silloin ole johtajaa vaan vihollisia.

    • Mies on johtaja aina.Niin Jumala on luonut ja järjestyksen tehnyt.
      Se johtajuus ei tarkoita tyranniaa.
      Sitten alkoholi huumeet..... missään kohtaa ei sanota ,että eikö nainen voi nostaa kytkintä jos mies on huonossa jamassa esim riippuvuuksien takia tai mielent.tms.
      Huonoon liittoon ei ole pakko jäädä.
      Se on selvä asia.

      • Anonyymi

        Avioero on luvallinen huoruuden takia. Ei viinan väkivallan takia.


      • Anonyymi

        "Mies on johtaja aina."

        Kun uskovainen mies ei noudata Jumalan neuvoja palvella omaa vaimoaan, kuten Kristus palveli seurakuntaa, on nainen sen jälkeen se johtaja. Tämä on Jesuksen sanan mukaista. Ihan sama, miten paljon sinä naisia vihaat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Mies on johtaja aina."

        Kun uskovainen mies ei noudata Jumalan neuvoja palvella omaa vaimoaan, kuten Kristus palveli seurakuntaa, on nainen sen jälkeen se johtaja. Tämä on Jesuksen sanan mukaista. Ihan sama, miten paljon sinä naisia vihaat.

        Kirjoitappa se kohta nyt ihan vapaasti tänne.
        Saadaan nauraa.


    • Anonyymi

      Minusta toisen kunnioittaminen ei perustu jonkun johtajuuteen ja toisen alamaisuuteen. Toki sukupuolisesti usein miehellä voi olla enemmän voimaa, mutta ei raaka voima tee miehestä johtajaa.

      Yksilöt, jotka ovat kehittymättömiä, ovat luoneet asetelman, jossa haluavat hallita, aina jotain. Jos ei valtiota, niin edes naista ja perhettään.

      LS

      • Anonyymi

        No niinpä! Naisten halveeraaminen on naisten seksuaalisuutta pelkäävien pienimunaisten miesten fantasiaa.

        - aviomies seurakunnasta


    • Anonyymi

      Kannattaa pitää mielessä, että sukupuoleen liittyvät kommentit Raamatussa ovat kulttuurisidonnaisia eikä niillä ole mitään tekemistä teologian kanssa.

      • Anonyymi

        Kirjoita oma Raamattu itsellesi.


      • Anonyymi

        Raamatussa on Jumalan tahto ilmaistu, joka pätee kaikissa kulttuureissa ja kaikkina aikoina. Ihmiset itse ovat vääntäneet joitain asioita kulttuurisidonnaiseksi. On luettava tarkoin. Jos on kyse ihmisten tavoista, se mainitaan silloin raamatussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa on Jumalan tahto ilmaistu, joka pätee kaikissa kulttuureissa ja kaikkina aikoina. Ihmiset itse ovat vääntäneet joitain asioita kulttuurisidonnaiseksi. On luettava tarkoin. Jos on kyse ihmisten tavoista, se mainitaan silloin raamatussa.

        No kas kun näinhän siellä juurikin sanotaan kun puhutaan naisista seurakunnassa. Jae puhuu, että kuten meillä on TAPANA.

        Mutta tosiasiassa joka ikinen kirjoitus Raamatussa on kirjoittajansa näköinen ja edustaa hänen ajatusmaailmaansa, sillä Raamattua ei saneltu niiden kirjoittajille, eikä kukaan pakottanut heitä kirjoittamaan juuri tiettyjä sanoja. Yksikään kirjoittaja ei mennyt transsiin ja siitä herätessään todennut että: "Katsos vaan, tällaista tuli tällä kertaa kirjoitettua!" Kaiken lisäksi, jokainen kirjoitus kuvaa kirjoitusajankohdan uskomuksia ja ajatuksia, ei tapahtuma-ajankohdan. Useat Uuden testamentin kirjoitukset on kirjoitettu 60 vuotta itse tapahtumia myöhemmin. Kaikki silti Jumalan sanaksi mainittua ja silti Pyhän Hengen inspiroimaa tekstiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa on Jumalan tahto ilmaistu, joka pätee kaikissa kulttuureissa ja kaikkina aikoina. Ihmiset itse ovat vääntäneet joitain asioita kulttuurisidonnaiseksi. On luettava tarkoin. Jos on kyse ihmisten tavoista, se mainitaan silloin raamatussa.

        "Raamatussa on Jumalan tahto ilmaistu, joka pätee kaikissa kulttuureissa ja kaikkina aikoina. "

        Montako orjaa sinulla on Raamatun mukaisesti?


    • Jumalan järjestys ei ole kulttuuri sidonnainen.
      Se järjestys on loppuun saakka.Taivaassa voi olla toisin.
      Tämä järjestys on myös tärkeä asia siunausten suhteen.

      • Anonyymi

        Raamattu ei ole yhtä kuin Jumalan järjestys. Tosin, sinun maailmassasi saa olla asiat niin kuin sinä haluat, kunhan et riko Suomen lakia.

        Mutta ihan vaan Raamattua tutkimalla on hyvin helppoa havaita, että Raamattu on toden totta täynnä kulttuurisidonnaisia tekstiä, kuten tämäkin naisiin kohdistettu viha.

        Saahan Paavalilla olla omat mielipiteensä asiaan liittyen. Sitäpaitsi, Raamattu on miesten kirjoittama kirja miehille. Siinä miehet ovat päättäneet mikä on heidän mielestään hyvää ja nyt miehet sitä myöskin pääosin tulkitsevat omiin tarpeisiinsa sopivaksi.

        Arkeologia on kuitenkin paljastanut naisten todenmukaisen roolin sen ajan yhteiskunnassa ja se kuva on aivan toisenlainen kuin se, minkä Raamattu antaa. Siksi en laittaisi Paavalin mielipiteille hirveästi painoarvoa.

        Mutta minä uskon tässä asiassa Jeesusta, en Paavalia.

        Leikkaatko muuten partasi? Ei pitäisi, jos mennään Raamatun kulttuurisidonnaisten mielipiteiden mukaan.


      • Anonyymi

        Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että naisten syrjiminen seurakuntaelämässä olisi Jumalan järjestystä?

        Raamattu ei tunne termiä Jumalan järjestys. Se puhuu kyllä uuden ajan järjestyksestä mutta ei määrittele sitä, mitä tuohon uuden ajan järjestykseen kuuluu.

        On kätevää keksiä omia termejä kuvaamaan asioita haluamallaan tavalla. Niin voi yrittää sekoittaa paitsi oman päänsä myös muiden. Olisi tärkeämpi pysyä JUMALAN sanassa, ei itse keksityissä opeissa, eikä Raamatun henkilöiden mielipiteissä.

        Siunaukset eivät ole sidoksissa mihinkään tiettyyn järjestykseen. Jumala on aina siunannut omiaan kautta maailmanhistorian, niin Vanhan testamentin aikaan kuin Uudenkin. Niistä siunauksista ei ole pulaa. Eikä kukaan pysty edes sanomaan mikä siunaus mistäkin syystä kenellekin annetaan. Se, miten sinä tuosta asiasta uskot, ei vähennä toisten ihmisten saamia siunauksia, vaikkeivat he uskoisikaan juuri niin kuin sinä uskot.


    • Anonyymi

      Aloitus vääristää Raamatun Sanaa.

      MISSÄÄN ei UT:ssa lue tätä:
      Anonyymi-ap
      2022-10-15 09:26:18

      "Raamattu kehottaa patriarkaalisesti naisten olemaan miesten alamaisia kaikessa. Minulle se sopii koska miehellä on vastuu."

      Tässä autenttista faktaa: Efe 5:22-25
      " Vaimot, olkaa omille miehillenne alamaiset, niinkuin Herralle..."

      Siis? Jotta pysyttäisiin Raamatun Sanassa,
      - vaimot ovat omille miehilleen alamaisia.

      Mutta, eivät ole vähääkään "alamaisia" kenellekkään muille miehille.

      Naiset?

      Kenelläkään miehellä ei ole mitään valtaa naisiin. Eikä varsinkaan mitään nokan koputtamista "toisten vaimoihin". Siinä on raja, sääntö.

      Ne miehet, jotka vaahtoavat "naisten alamaisuudesta" eli tosiasiassa "alistamisesta" ovat henkisen syndrooman; vallanhalun sitomia.

      Siis. Raamattu ei missään opeta, että naiset olisivat "miesten alamaisia kaikessa"

      kuten aloittaja vääristää Raamattua.

      Aviovaimon asiassa vain hänen oma miehensä on ainoa henkilö, jolla Raamatun mukaan on oikeuksia. Sivullisilla miehillä ei mitään!

      Entä muut "naiset"?

      Ne joilla ei miestä , n euskovat naiset ovat suoraan alamaisia Kristukselle.
      Eivät kenellekään miehelle. Mitään miespuolisia "välikäsiä" ei Raamattu tunne!

      Sellaiset tavat ovat kyllä muslimimaissa, joissa naisten ALISTAMINEN on tuttu juttu.
      Täysi-ikäinen nainen tarvitsee "miespuolisen esiliinan" vaikkapa 10-vuotiaan sukulaispojan, liikkuakseen julkisilla paikoilla! Kaavussa, huivin suojassa, silmät näkyvissä....

      Mutta?

      Kristityt naiset ovat alamaisia Herralle, Raamatun sanan raameissa!

      Joten?

      Te vallanhimon syndroomaan (?) haksahtanee miehet? Palatkaa ITSE Raamatun terveiden opetusten raameihin. Ja?

      Lopettakaa niiden naisten jahtaaminen, joihin teillä ei ole mitään kompetenssia.
      Ei maallisen eikä taivaallisen hallinnon piirissä!

      Amen.

    • Huomaan että täällä on todella katkeruutta naisilla ilmassa.
      Se on oikein näkyvää.
      Sanon näin ,että kannattaa lukea ja ilmoittaa koko osio raamatusta eikä nostella katkeruudestaan vain itselleen sopivia osia että saa sielussaan olevan myrkyn rauhoitettua.
      Raamatun teksti on aivan selvä ...mies on perheen pää ja Kristus taas miehen pää eli johtaja.
      Asiaan ei ole tullut muutosta että miehet on asetettu kutsuttujen joukossa srk ssa johtoon.
      Se pitää.

      • Anonyymi

        Toki mies on perheen pää! Se on selvä!
        Mutta Kristus on miehen pää, ja miehen tulee olla alamainen Sanalle!

        Sen sijaan kuka tahansa "mies" ei voi olla muiden naisten pää!
        Ei voi käskyttää toisten vaimoja, vapaita muita naisia!

        Eikä näissä selvissä Raamatun raameissa ole mitään katkeruuden aineksia!
        Selvä mikä selvä.

        Amen! Ylistetty onkoon Herran viisaus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki mies on perheen pää! Se on selvä!
        Mutta Kristus on miehen pää, ja miehen tulee olla alamainen Sanalle!

        Sen sijaan kuka tahansa "mies" ei voi olla muiden naisten pää!
        Ei voi käskyttää toisten vaimoja, vapaita muita naisia!

        Eikä näissä selvissä Raamatun raameissa ole mitään katkeruuden aineksia!
        Selvä mikä selvä.

        Amen! Ylistetty onkoon Herran viisaus!

        Miehet ovat myös seurakunnan pää raamatun mukaan.

        Naisen asemaa "puolustavat" usein unohtavat sen tosiasian, että se alamaisuus seurakunnassa tarkoittaa paitsi seurakunnan naisia, niin myös muita seurakunnan miehiä.


      • Anonyymi

        En löytänyt ainoatakaan naisten kirjoittama naisvihaa vastustavaa tekstiä tässä ketjussa. Vain miesten kirjoittamia. Minä itsekin olen mies enkä hyväksy epätasa-arvoa sukupuolten välillä. Eihän Jeesuskaan hyväksynyt.

        Mutta sinä olet hyvä esimerkki oman oppisi saastuttavuudesta. Jopa tuo kommenttisikin pyrkii mustamaalaamaan naisia!


      • Anonyymi

        Adventtikirkosta yli puolet eivät usko, että Raamatun ipetu kieltäisi naisia opettamasta seurakunnassa tai toimimasta pastorina.


    • Anonyymi

      Vastuuton tai tyranni mies vain tuhoaa. Nainen tarvitsee miehen suojaa. Mies, joka on vaalii naisen tarpeita on oikea mies. Mies, joka tassukkamaisesti seuraa naista kuin johtajaa, ei ole mies. Perheessä isän pitäisi olla viimeisin ja luotettava auktoriteetti. Lapset kärsivät heikosta isästä. Se luo turvattomuutta.

      • Anonyymi

        Rapistuneita Vanhan ajan kulttuurin sokaisemia mielipiteitä! Näin ajattelen minä miehenä.


      • Anonyymi

        Ööö...meni niin pahasti pieleen, että oikein nauruksi pisti lapsellisuutesi. 🤣🤣🤣🤣🤣😅🤣🤣😂😂🤣🤣🤣🤣🤣😅🤣


    • Anonyymi

      Raamattu kehottaa miestä myöskin palvelemaan vaimoaan antaen itsensä alttiiksi vaimonsa puolesta ja rakastamaan vaimoaan niin kuin Kristus rakasti seurakuntaa. Miten Kristus rakasti seurakuntaa? No olemalla kaikkien palvelija. Miesten on siis nöyrryttävä palvelemaan vaimoaan kaikessa.

      “25. Miehet, rakastakaa vaimoanne niin kuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen puolesta, 26. että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen vedellä pesten, sanan kautta, 27. ja asettaisi eteensä kirkastetun seurakunnan, vailla tahraa, ryppyä tai muuta sellaista, pyhän ja nuhteettoman. 28. Samoin jokaisen miehen tulee rakastaa omaa vaimoaan niin kuin omaa ruumistaan. Joka rakastaa vaimoaan, rakastaa itseään. 29. Eihän kukaan ole koskaan vihannut omaa lihaansa, vaan hän ravitsee ja vaalii sitä niin kuin Kristuskin seurakuntaa, 30. sillä me olemme hänen ruumiinsa jäseniä. 31. Sen tähden mies luopukoon isästään ja äidistään ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi. 32. Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa. 33. Mutta myös jokainen teistä rakastakoon vaimoaan niin kuin itseään, ja vaimon tulee kunnioittaa miestään.” (Ef 5:25-33, FinRK)

      Lisäksi Raamattu sanoo, että miestenkin on oltava hiljaa seurakunnassa. On siis tilanteita, jolloin naisten on oltava hiljaa seurakunnassa ja tilanteita, jolloin miesten on oltava hiljaa seurakunnassa.

      Raamatun ohjeet koskien naisia ovat usein surkuhupaisia ja monesti miesten ennakkoasenteiden kyllästämiä korostaen miesten tarpeita, ei siis Jumalan käskyjä. Uudesta testamentista löytyy vain yksi kohta, jossa viitataan lakiin, kun verrataan miehiä naisiin seurakunnassa. Mutta useita kulttuurisidonnaisia lauseita, joissa ihan selkeästi sanotaan, että joko puhuja on sitä tai tätä mieltä taikka sitten hän sanoo, että kyseessä on tai ei ole TAPA! Näissä kohdissa ei puhuta, että kyseessä olisi Jumalan käsky tai ohje, tai ylipäänsä Jumalan tahto.

    • Nainen .....Jos sinulla on katkeruus sisässä niin rukoile ja pyydä ,että Kristus auttaa asiassa.
      Katkeruus ennenpitkään voi tehdä vaikka sairauksia sillä se on myrkky.
      Se on katala myrkky.
      Pyydä ....

      • Anonyymi

        Kuules herra hyvis?
        Menepäs peilin eteen, niin siltä näet sellaisen jolla on kaunaa ja katkeruutta naisia kohtaan!
        Siksi olet myrkyn vallassa, ja koetat komennella toisten naisia!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuules herra hyvis?
        Menepäs peilin eteen, niin siltä näet sellaisen jolla on kaunaa ja katkeruutta naisia kohtaan!
        Siksi olet myrkyn vallassa, ja koetat komennella toisten naisia!

        Öö minulla ei ole minkäänlaista kaunaa.Meillä Rakkaani kanssa menee oikein hyvin.
        Hän tietää ,että mies on perheen pää ja kunnioittaa minua ja tottakai minä Rakastani .
        Asiat menee hyvin ja siunauksia tulee koko ajan ja liikumme Jumalan kanssa.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Öö minulla ei ole minkäänlaista kaunaa.Meillä Rakkaani kanssa menee oikein hyvin.
        Hän tietää ,että mies on perheen pää ja kunnioittaa minua ja tottakai minä Rakastani .
        Asiat menee hyvin ja siunauksia tulee koko ajan ja liikumme Jumalan kanssa.

        Tuo kaikki ei ollut totta?

        Mutta aika hyvä satusetä koetat olla?


      • Anonyymi

        Ei tässä ketjussa ole naisia kirjoittamassa. Raamattu ei anna sinulle erioikeuksia komennella toisten vaimoja! Ja muita naisia kuin vaimoja eivät Raamatun ohjeet edes koske.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Öö minulla ei ole minkäänlaista kaunaa.Meillä Rakkaani kanssa menee oikein hyvin.
        Hän tietää ,että mies on perheen pää ja kunnioittaa minua ja tottakai minä Rakastani .
        Asiat menee hyvin ja siunauksia tulee koko ajan ja liikumme Jumalan kanssa.

        Meillä ollaan tasa-arvoisia Jumalan edessä.

        “26. Te kaikki olette uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa. 27. Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastettuja, olette pukeutuneet Kristukseen. 28. Tässä ei ole juutalaista eikä kreikkalaista, ei orjaa eikä vapaata, ei miestä eikä naista, sillä Kristuksessa Jeesuksessa te kaikki olette yksi.” (Gal 3:26-28, FinRK)

        Vaimoni on minua viisaampi ja tienaakin enemmän. Meillä mennään yhdessä sovituin pelimerkin tasa-arvoisesti. Seurakunnassamme on sekä mies- että naispastoreita ja sekä miehet että naiset hoitavat tehtäviä tasa-arvoisesti.

        Saat uskoa ihan niin kuin parhaaksi koet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kaikki ei ollut totta?

        Mutta aika hyvä satusetä koetat olla?

        Kirjoitin totuuden .
        Huomaan millaista porukkaa täällä on niin lähinnä hymyilyttää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meillä ollaan tasa-arvoisia Jumalan edessä.

        “26. Te kaikki olette uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa. 27. Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastettuja, olette pukeutuneet Kristukseen. 28. Tässä ei ole juutalaista eikä kreikkalaista, ei orjaa eikä vapaata, ei miestä eikä naista, sillä Kristuksessa Jeesuksessa te kaikki olette yksi.” (Gal 3:26-28, FinRK)

        Vaimoni on minua viisaampi ja tienaakin enemmän. Meillä mennään yhdessä sovituin pelimerkin tasa-arvoisesti. Seurakunnassamme on sekä mies- että naispastoreita ja sekä miehet että naiset hoitavat tehtäviä tasa-arvoisesti.

        Saat uskoa ihan niin kuin parhaaksi koet.

        No minä uskon sen 100 pros että vaimosi on sinua viisaampi.
        Olisin huolestunut jos näin ei olisi.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        No minä uskon sen 100 pros että vaimosi on sinua viisaampi.
        Olisin huolestunut jos näin ei olisi.

        Kiitos kun pilkkaa sairasta miestä. Sitä jo odotinkin.

        Mutta siksi uskova vaimoni tietääkin, että sinun uhoamisesi on vain naisten seksuaalisuuden pelon tulosta. Katolista perua... voin yhtyä ajatukseen.


    • Anonyymi

      Miksi Päivi Räsänen ei ole tyydyttävä?

    • Anonyymi

      Naispappeuden myötä alkoi kristinuskon alamäki.

      • Anonyymi

        No miksi miehet olivat niin nynnyjä??


    • Anonyymi

      Mitens sitten nää kolmannen sukupuolen edustajat, niillähän ei ole edes omaa vessaa ostoskeskuksissa, vähäisimmistä kauppahuone kokonaisuuksista puhumattakaan. Mutta silloin kun näitä kirjoja kirjoiteltiin, taatelipuun juurella sai käydä kaikki viiniä nauttineet!

    • Itse olen johtaja ja johtaja tyyppi ja minulla on paljon alaisia ja hoidan ihmisten asioita.
      Kiitosta ja Rakkautta saan kun teen kaiken johtajana nöyrästi ja palvelija asenteella.
      Silloin tulee se oikea johtajuus ja palkkiot esiin .
      Rakastan ja arvostan suuresti naisia jotka ovat nöyriä miehilleen.
      Se on kaunista ja se oikea se oikea Universumin Rakkaus on heidän yllänsä.

      • Anonyymi

        Johtajatyyppisi on käynyt ilmeiseksi. Siinä nöyryydessä on vielä petrattavaa. Täälläkin olet monia kommentteja suoltanut "ylhäältä".


      • Anonyymi

        On sulla kalkkiutuneet asenteet naisista. Mutta mikä itse kullekin tyydytyksen tuo...


      • Anonyymi kirjoitti:

        On sulla kalkkiutuneet asenteet naisista. Mutta mikä itse kullekin tyydytyksen tuo...

        Rakastan naisia ...on se kalkkiutunut 😁😁😁
        Pitäisi teidän perverssien mielestä kirjoittaa että hakkaan naisia niin tekin olisitte katkerat onnellisia.
        Laittakaa elämänne kuntoon sillä te jotka kirjoititte niin teillä todella on ongelmia.
        Teidänlaisia yritän päivittäin saada takaisin raiteille.
        Olen todella surullinen sillä teidän sielu paljastuu suoraan läpi kirjoituksissanne.
        Te olette pahaa täynnä vaikka tuskin itse edes sitä tajuattekaan.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Rakastan naisia ...on se kalkkiutunut 😁😁😁
        Pitäisi teidän perverssien mielestä kirjoittaa että hakkaan naisia niin tekin olisitte katkerat onnellisia.
        Laittakaa elämänne kuntoon sillä te jotka kirjoititte niin teillä todella on ongelmia.
        Teidänlaisia yritän päivittäin saada takaisin raiteille.
        Olen todella surullinen sillä teidän sielu paljastuu suoraan läpi kirjoituksissanne.
        Te olette pahaa täynnä vaikka tuskin itse edes sitä tajuattekaan.

        Ei minua kiinnosta sinun touhuttelusi. Aivan sama mitä ruikutat. Mutta muiden palstan lukijoiden on hyvä tietää, miten Jeesuksen sanan vastaista sinun puuhastelusi naisia vastaan on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei minua kiinnosta sinun touhuttelusi. Aivan sama mitä ruikutat. Mutta muiden palstan lukijoiden on hyvä tietää, miten Jeesuksen sanan vastaista sinun puuhastelusi naisia vastaan on.

        Raamatun sana on aivan selvää , mutta teidänlaisia yleensä lesbo homo taustaisia suvakki perverssejä nousee tasaisin väliajoin itkemään ulos sitä myrkkyä mitä sisällä on.
        Semmoista tää on , mutta tähän on totuttu vuosien aikana.
        Hyvää jatkoa kuitenkin.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Raamatun sana on aivan selvää , mutta teidänlaisia yleensä lesbo homo taustaisia suvakki perverssejä nousee tasaisin väliajoin itkemään ulos sitä myrkkyä mitä sisällä on.
        Semmoista tää on , mutta tähän on totuttu vuosien aikana.
        Hyvää jatkoa kuitenkin.

        "yleensä lesbo homo taustaisia suvakki perverssejä "

        No hyvä, että sanoit yleensä, kun et minua tunne. Meni nimittäin kaikki arvauksesi pieleen ja pahasti. Suvakkius taas riippuu omasta ahdasmielisyydestäsi. Otan tämän suvakkiys lausuntosi ylpeänä vastaan. Tosin en ole suvakki, vaan ymmärrän vain Raamatun alkukieliä sinua paremmin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "yleensä lesbo homo taustaisia suvakki perverssejä "

        No hyvä, että sanoit yleensä, kun et minua tunne. Meni nimittäin kaikki arvauksesi pieleen ja pahasti. Suvakkius taas riippuu omasta ahdasmielisyydestäsi. Otan tämän suvakkiys lausuntosi ylpeänä vastaan. Tosin en ole suvakki, vaan ymmärrän vain Raamatun alkukieliä sinua paremmin.

        Juu... what ever makes you happy ..


    • Nöyrät naiset ovat aivan todellllllllla upeita ja kauniita.
      Tällaisen todellisen miehen sydän herää aina kun näen sellaisen naisen.
      Todella upeita Jumalan luomuksia.

      • Anonyymi

        Pidätkö meitä pilkkanasi!? Et ole mikään tosi-mies.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pidätkö meitä pilkkanasi!? Et ole mikään tosi-mies.

        Sinä olet seksuaalisesti perverssi.....sen tiedän.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Sinä olet seksuaalisesti perverssi.....sen tiedän.

        Menipäs pahasti nahkasi alle kun pitää jo ruveta valheita keksimään. Sinulla ei ole hajuakaan minun seksielämästäni. Olen tasan tarkkaan yhden naisen mies, ja näin on ollut siitä saakka kun rupesin 30 vuotta sitten seurustelemaan nykyisen vaimoni kanssa. Ennen häntä en ollut seurustellut. Koska Raamattu ei puutu avioparin kahdenkeskiseen seksielämään, sinunkaan ei pitäisi. Mutta ethän sinä osaakaan muuta kuin harjoittaa OMAA henkeäsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Menipäs pahasti nahkasi alle kun pitää jo ruveta valheita keksimään. Sinulla ei ole hajuakaan minun seksielämästäni. Olen tasan tarkkaan yhden naisen mies, ja näin on ollut siitä saakka kun rupesin 30 vuotta sitten seurustelemaan nykyisen vaimoni kanssa. Ennen häntä en ollut seurustellut. Koska Raamattu ei puutu avioparin kahdenkeskiseen seksielämään, sinunkaan ei pitäisi. Mutta ethän sinä osaakaan muuta kuin harjoittaa OMAA henkeäsi.

        Ihan perverssi olet .


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Ihan perverssi olet .

        🤣🤣🤣🤣😂🤣🤣😅🤣🤣🤣🤣🤣😅😅😅🤣🤣🤣😂😂🤣😂😂


    • Anonyymi

      Herra Hyvis runoilee:

      "Rakastan ja arvostan suuresti naisia jotka ovat nöyriä miehilleen."

      Entäs ne suuret määrät naisia, joilla ei ole miestä?

      Luokitteletko naiset erilaisiin koulukuntiin?

      • Anonyymi

        Kotona leskinaisen pää on Kristus.

        Seurakunnassa leskirouvan pää on seurakunnan johtajat, jotka ovat miehiä. Heidän alaisuudessaan ovat muutkin seurakuntlaiset, niin miehet kuin naiset, sinkut kuin aviossakin olevat.

        Käsittääkseni myös sinkkunaisen taloudessa pää on Kristus. Ei siis esim. sinkkunaisen oma isä, joka asuu eri taloudessa. Tai seurakunnan miesjohto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotona leskinaisen pää on Kristus.

        Seurakunnassa leskirouvan pää on seurakunnan johtajat, jotka ovat miehiä. Heidän alaisuudessaan ovat muutkin seurakuntlaiset, niin miehet kuin naiset, sinkut kuin aviossakin olevat.

        Käsittääkseni myös sinkkunaisen taloudessa pää on Kristus. Ei siis esim. sinkkunaisen oma isä, joka asuu eri taloudessa. Tai seurakunnan miesjohto.

        Ainakin ennen sinkkunainen oli isänsä veljensä enonsa tai jopa oman poikansa alamainen.


      • Anonyymi

        Avioliittoon kelpaamattomat naiset.
        Yrittävät epätoivoissaan iskeä muslimimiehiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotona leskinaisen pää on Kristus.

        Seurakunnassa leskirouvan pää on seurakunnan johtajat, jotka ovat miehiä. Heidän alaisuudessaan ovat muutkin seurakuntlaiset, niin miehet kuin naiset, sinkut kuin aviossakin olevat.

        Käsittääkseni myös sinkkunaisen taloudessa pää on Kristus. Ei siis esim. sinkkunaisen oma isä, joka asuu eri taloudessa. Tai seurakunnan miesjohto.

        Joka paikassa naisen ylin auktoriteetti on Herra Jeesus Kristus.
        Seurakunnassa taas Pää on Kristus.
        Ja niin miehet kuin naisetkin ovat alamaisia Päälle.

        Efe 1:22, Koloss 1:18, Efe 5:23, Efe 4:15

        Koska kristittyjä ohjaa Raamatun sana, kukaan(aikuinen) nainen ole ole jonkun "holhouksen" alainen. Eikä tarvitse jotakin saattajaa mihinkään, kuten musliminaiset.

        Kenelläkään ulkopuolisella miehellä (asiassa osaton) ei ole MITÄÄN kompetenssia yhteenkään naiseen. (Vain oman vaimon rakastaminen ja suojeleminen on luvallista!!)

        On sairasta ja naurettavaa edes yrittää kirjoitella tekstejä naisen alistamisesta (joka naamioidaan alamaisuudeksi).

        Kukaan täysi-ikäinen (nainen) ei ole missään alamaisuussuhteessa (paitsi siis avaiovaimo suhteessa omaan mieheensä).

        Minkään seurakunnan "miesjohdolla" ei ole legaalia valtaa alistaa naisia. Vaikka sitä tehdään, ja vedotaan hengellisiin termeihin.

        Kristuksen aito rakkaus ja terve oppi ei perustu alistamiseen. Siinä kunnioitetaan niin miehiä kuin naisia. Jumalan luomina ja Jeesuksen lunastamina.

        Yhdenvertaisina. Koska maksettu lunastushinta oli sama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin ennen sinkkunainen oli isänsä veljensä enonsa tai jopa oman poikansa alamainen.

        Herää nyt hyvä ihminen tähän aikaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin ennen sinkkunainen oli isänsä veljensä enonsa tai jopa oman poikansa alamainen.

        >> Ainakin ennen sinkkunainen oli isänsä veljensä enonsa tai jopa oman poikansa alamainen. <<

        Kummassa, Raamatussa vai Suomessa?

        Raamatussa käsittääkseni vain, jos asuu samassa taloudessa sen sukulaismiehensä kanssa. Silloin ei ehkä ole ollut mitään "naisten sinkkutalouksia".

        VT:ssa on leskivaimoja. UT:ssa on nasiprofeetta Hanna, Fenuelin tytär, 84-v., oli jäänyt leskeksi ja palveli pyhäkössä. Ei löydy tietoa, että kumpikaan olisi ollut jonkun sukulaismiehensä alainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Ainakin ennen sinkkunainen oli isänsä veljensä enonsa tai jopa oman poikansa alamainen. <<

        Kummassa, Raamatussa vai Suomessa?

        Raamatussa käsittääkseni vain, jos asuu samassa taloudessa sen sukulaismiehensä kanssa. Silloin ei ehkä ole ollut mitään "naisten sinkkutalouksia".

        VT:ssa on leskivaimoja. UT:ssa on nasiprofeetta Hanna, Fenuelin tytär, 84-v., oli jäänyt leskeksi ja palveli pyhäkössä. Ei löydy tietoa, että kumpikaan olisi ollut jonkun sukulaismiehensä alainen.

        Nasiirilupauksenkin saattoi tehdä niin mies kuin nainenkin VT:ssa, joten kyllä Herra on sinkun ja lesken pää, jos nainen asuu yksin.


      • Se onkin toinen asia eikä kuulu tähän keskusteluun.
        Siis nöyrä nainen on upea .Otan mielelläni suureen syliini sellaisen naisen ja halaan Kristillisellä Rakkaudella.
        Olipa sinkku tai varattu.
        Ilman mitään takaajatuksia.


      • MrHyvis kirjoitti:

        Se onkin toinen asia eikä kuulu tähän keskusteluun.
        Siis nöyrä nainen on upea .Otan mielelläni suureen syliini sellaisen naisen ja halaan Kristillisellä Rakkaudella.
        Olipa sinkku tai varattu.
        Ilman mitään takaajatuksia.

        Tämä edelliseen viestiin aiemmin ...miten yksinelävät naiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka paikassa naisen ylin auktoriteetti on Herra Jeesus Kristus.
        Seurakunnassa taas Pää on Kristus.
        Ja niin miehet kuin naisetkin ovat alamaisia Päälle.

        Efe 1:22, Koloss 1:18, Efe 5:23, Efe 4:15

        Koska kristittyjä ohjaa Raamatun sana, kukaan(aikuinen) nainen ole ole jonkun "holhouksen" alainen. Eikä tarvitse jotakin saattajaa mihinkään, kuten musliminaiset.

        Kenelläkään ulkopuolisella miehellä (asiassa osaton) ei ole MITÄÄN kompetenssia yhteenkään naiseen. (Vain oman vaimon rakastaminen ja suojeleminen on luvallista!!)

        On sairasta ja naurettavaa edes yrittää kirjoitella tekstejä naisen alistamisesta (joka naamioidaan alamaisuudeksi).

        Kukaan täysi-ikäinen (nainen) ei ole missään alamaisuussuhteessa (paitsi siis avaiovaimo suhteessa omaan mieheensä).

        Minkään seurakunnan "miesjohdolla" ei ole legaalia valtaa alistaa naisia. Vaikka sitä tehdään, ja vedotaan hengellisiin termeihin.

        Kristuksen aito rakkaus ja terve oppi ei perustu alistamiseen. Siinä kunnioitetaan niin miehiä kuin naisia. Jumalan luomina ja Jeesuksen lunastamina.

        Yhdenvertaisina. Koska maksettu lunastushinta oli sama.

        Aammen!


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Se onkin toinen asia eikä kuulu tähän keskusteluun.
        Siis nöyrä nainen on upea .Otan mielelläni suureen syliini sellaisen naisen ja halaan Kristillisellä Rakkaudella.
        Olipa sinkku tai varattu.
        Ilman mitään takaajatuksia.

        "Otan mielelläni suureen syliini sellaisen naisen"

        Makunsa kullakin. Asennoitumisessasi on toki pahoja virheitä Jeesuksen Rakkauden suhteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Otan mielelläni suureen syliini sellaisen naisen"

        Makunsa kullakin. Asennoitumisessasi on toki pahoja virheitä Jeesuksen Rakkauden suhteen.

        Syliin ottamisessa ei ole virhettä.
        Ehkä sinulla .Error syntax


    • Anonyymi

      Alamaisuus-ongelma tuntuu olevan yksistään siellä, missä on väärinymmärrystä ja sortamista tuon alamaisuusasian suhteen.

    • Anonyymi

      Miehet eivät ole vain vaimojensa päitä, vaan miehet ovat myös seurakunnan pää raamatun mukaan.

      Alamaisuus seurakunnassa tarkoittaa siis paitsi seurakunnan naisia, niin myös muita seurakunnan miehiä, jotka eivät ole johtopaikalla.

      • Anonyymi

        >> Alamaisuus seurakunnassa tarkoittaa siis paitsi seurakunnan naisia, niin myös muita seurakunnan miehiä, jotka eivät ole johtopaikalla. <<

        Ymmärrättekö tuon lauseen?

        Kysyn vain, että missä ilmenee se "naisten sorto", mistä niin paljon puhutaan, kun puhutaan naisen asemasta seurakunnassa? Koska seurakunnassa muut miehetkin ovat sille samalle miesjohdolle alamaisia.


      • Anonyymi

        Korjaus ja oikaisu:

        Seurakunnassa taas Pää on Kristus.
        Ja niin miehet kuin naisetkin ovat alamaisia Päälle.

        Efe 1:22, Koloss 1:18, Efe 5:23, Efe 4:15

        Ei kannata yrittää kumota Raamattua. Miehet eivät ole seurakunnan "pää".

        Opiskele uudelleen mitä Sana opettaa. Ja tottele myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaus ja oikaisu:

        Seurakunnassa taas Pää on Kristus.
        Ja niin miehet kuin naisetkin ovat alamaisia Päälle.

        Efe 1:22, Koloss 1:18, Efe 5:23, Efe 4:15

        Ei kannata yrittää kumota Raamattua. Miehet eivät ole seurakunnan "pää".

        Opiskele uudelleen mitä Sana opettaa. Ja tottele myös.

        Seurakunnassa miehet ovat seurakunnassa pää. Koko seurakunnan, myös niitten johtajien eli paimenten pää on Kristus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Alamaisuus seurakunnassa tarkoittaa siis paitsi seurakunnan naisia, niin myös muita seurakunnan miehiä, jotka eivät ole johtopaikalla. <<

        Ymmärrättekö tuon lauseen?

        Kysyn vain, että missä ilmenee se "naisten sorto", mistä niin paljon puhutaan, kun puhutaan naisen asemasta seurakunnassa? Koska seurakunnassa muut miehetkin ovat sille samalle miesjohdolle alamaisia.

        Se sorto ilmenee tämän palstan testosteronin huuruisissa kommenteissa, jotka polkevat vaimoni kaltaisia Jumalan palvelijoita.


      • Kyllä.
        Vanhemmisto seurakunnassa valvoo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Korjaus ja oikaisu:

        Seurakunnassa taas Pää on Kristus.
        Ja niin miehet kuin naisetkin ovat alamaisia Päälle.

        Efe 1:22, Koloss 1:18, Efe 5:23, Efe 4:15

        Ei kannata yrittää kumota Raamattua. Miehet eivät ole seurakunnan "pää".

        Opiskele uudelleen mitä Sana opettaa. Ja tottele myös.

        Toimiva seurakunta ja siellä on mies vanhemmisto.
        Mies on pää ,mutta Jeesus on se ylin ketä varten kaikki on.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Toimiva seurakunta ja siellä on mies vanhemmisto.
        Mies on pää ,mutta Jeesus on se ylin ketä varten kaikki on.

        Kommenttisi paljastivat, ettei sinulla ole Jeesuksen rakkautta. Liekö asia niin, ettet ole samaistunut Jeesuksen ristinkuolemaan. Vai etkö olekaan oikeasti uudestisyntynyt. Sen verran ilkeitä ovat kommenttisi, että sitäkin sietäisi miettiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kommenttisi paljastivat, ettei sinulla ole Jeesuksen rakkautta. Liekö asia niin, ettet ole samaistunut Jeesuksen ristinkuolemaan. Vai etkö olekaan oikeasti uudestisyntynyt. Sen verran ilkeitä ovat kommenttisi, että sitäkin sietäisi miettiä.

        Minä olen Jeesuksen antamassa tehtävässä henkilökohtaisesti.
        Kirjoitan juuri teidänlaisia vääryyden käärmeitä vastaan raamattua puolustaen.

        Teidänlaiset kuuluu tähän aikaan.
        Sanoisin hävetkää ..


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Minä olen Jeesuksen antamassa tehtävässä henkilökohtaisesti.
        Kirjoitan juuri teidänlaisia vääryyden käärmeitä vastaan raamattua puolustaen.

        Teidänlaiset kuuluu tähän aikaan.
        Sanoisin hävetkää ..

        "Minä olen Jeesuksen antamassa tehtävässä henkilökohtaisesti."

        Ei ole mahdollista! Raamatusta ei löydy ainoatakaan kohtaa, jossa Jeesus alentaisi naisten asemaa seurakunnassa tai yhteiskunnassa, päin vastoin. Koska Jumala on sama eilen, tänään ja ikuisesti, et ole voinut saada Jeesukselta tehtävää, joka olisi hänen Raamatun opetuksiaan vastaan. Eikä Jeesus ole käynyt maapallolla ylösnousemuksensa jälkeen, joten et ole häntä voinut fyysisesti nähdä tai kuullakaan.

        Toisen sanoen, joko valehtelet taikka sitten kuvittelet asioita. Molemmissa tapauksissa olet harhaanjohtava. Etkö lainkaan häpeä?

        "Teidänlaiset kuuluu tähän aikaan."

        En tiedä mihin toteamuksellasi viittaat mutta sinä ainakin elät muinaisen keskiaikaisen kirkon ajassa ja kulttuurissa, jossa naisia vihataan. Ajassa, jossa alistettiin naisia ja seurakuntien jäseniä pitämällä heidän seksuaalisuuttaan heidän hallintavälineenä.

        Onneksi nykyaikana sukupuolien tasa-arvo on nykypäivää. Kysehän on kulttuurisidonnaisesta asiasta, ei teologiasta. Olet takertunut vääristyneeseen muinaisaikojen kulttuuriin. Herää tähän päivään!

        Valitettavasti et näköjään ymmärrä sitä, että toiminnallasi sinä ET RAKASTA lähimmäistäsi, niin kuin Jeesus käskee!


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Minä olen Jeesuksen antamassa tehtävässä henkilökohtaisesti."

        Ei ole mahdollista! Raamatusta ei löydy ainoatakaan kohtaa, jossa Jeesus alentaisi naisten asemaa seurakunnassa tai yhteiskunnassa, päin vastoin. Koska Jumala on sama eilen, tänään ja ikuisesti, et ole voinut saada Jeesukselta tehtävää, joka olisi hänen Raamatun opetuksiaan vastaan. Eikä Jeesus ole käynyt maapallolla ylösnousemuksensa jälkeen, joten et ole häntä voinut fyysisesti nähdä tai kuullakaan.

        Toisen sanoen, joko valehtelet taikka sitten kuvittelet asioita. Molemmissa tapauksissa olet harhaanjohtava. Etkö lainkaan häpeä?

        "Teidänlaiset kuuluu tähän aikaan."

        En tiedä mihin toteamuksellasi viittaat mutta sinä ainakin elät muinaisen keskiaikaisen kirkon ajassa ja kulttuurissa, jossa naisia vihataan. Ajassa, jossa alistettiin naisia ja seurakuntien jäseniä pitämällä heidän seksuaalisuuttaan heidän hallintavälineenä.

        Onneksi nykyaikana sukupuolien tasa-arvo on nykypäivää. Kysehän on kulttuurisidonnaisesta asiasta, ei teologiasta. Olet takertunut vääristyneeseen muinaisaikojen kulttuuriin. Herää tähän päivään!

        Valitettavasti et näköjään ymmärrä sitä, että toiminnallasi sinä ET RAKASTA lähimmäistäsi, niin kuin Jeesus käskee!

        Minå huomaan ja arvasinkin , että et tiedä Jeesuksen kanssa vaeltamisesta mitään.
        Tee parannus vääryyksistäsi .
        Huomaan edelleen että sinulla ei ole opettajan tehtävään sopivaa ymmärrystä.
        Et tiedä näitä perusasioita mitä raamattu ilmoittaa.
        Lopeta vänkyröinti.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Kyllä.
        Vanhemmisto seurakunnassa valvoo.

        Ei ole pakko alistua sinun seurakuntasi TAVOILLE.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Toimiva seurakunta ja siellä on mies vanhemmisto.
        Mies on pää ,mutta Jeesus on se ylin ketä varten kaikki on.

        Toisissa seurakunnissa toimiva seurakunta koostuu tasa-arvoisesti niin miehistä kuin naisista.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Minå huomaan ja arvasinkin , että et tiedä Jeesuksen kanssa vaeltamisesta mitään.
        Tee parannus vääryyksistäsi .
        Huomaan edelleen että sinulla ei ole opettajan tehtävään sopivaa ymmärrystä.
        Et tiedä näitä perusasioita mitä raamattu ilmoittaa.
        Lopeta vänkyröinti.

        En ole opettaja vaan raamatunkääntäjä. Et voi kääntää Raamattua jos et osaa alkukieliä. Sinä et niitä ilmiselvästikään osaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole pakko alistua sinun seurakuntasi TAVOILLE.

        No raamatun selvä ohjeistus on tuo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toisissa seurakunnissa toimiva seurakunta koostuu tasa-arvoisesti niin miehistä kuin naisista.

        Onhan niitä pilipali soittokuntiakin.
        Jumalan asioihin niitä ei kannata sekoittaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole opettaja vaan raamatunkääntäjä. Et voi kääntää Raamattua jos et osaa alkukieliä. Sinä et niitä ilmiselvästikään osaa.

        Sinä et ole muuta kuin suunsoittaja.


    • Anonyymi

      Eeva ei tunnustanut syntiään kun hän vietteli Aatamin.

      • Anonyymi

        Mistäs tiedät? Ei Raamattuun ole kirjoitettu koko Eevan elämänkertaa.


      • Anonyymi

        Aadam syytti vaimoaan ja vaimo syytti käärmettä. Pata on siis kattilaa soimannut ihan alusta asti. Musta kylki kummallakin.

        Kumpikin myös häpesi, kun silmät aukesivat eli yymmäris olevansa alasti. Senhän takia ne viikunapuun lehdet haettiin.


    • Anonyymi

      Linkkiä Raamatun tarkoittamasta kohdasta vielä.

      • Anonyymi

        Mitä raamatunkohtaa tarkoitat?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Yhteiskunta yleensä hyväksyy naiset lainkin mukaan tasa arvoisiksi mutta uskonto on vielä paikka missä Raamattu antaa miehelle mahdollisuuden naisten polkemiseen.

      • Anonyymi

        Ehkä?

        Mutta Raamattu antaa naisille myös mahdollisuuden vastustaa noita polkijoita.
        Ja kun JUmala uskoo leiviskät, lahjat, palvelustehtävät - ei siinä sitten tarvitsekaan kysellä eikä alistua uskonnollinen vallanhimon sitomien miesten ruotuun!

        Kiitetty olkoon Herra!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä?

        Mutta Raamattu antaa naisille myös mahdollisuuden vastustaa noita polkijoita.
        Ja kun JUmala uskoo leiviskät, lahjat, palvelustehtävät - ei siinä sitten tarvitsekaan kysellä eikä alistua uskonnollinen vallanhimon sitomien miesten ruotuun!

        Kiitetty olkoon Herra!

        Jumala ei ole missään omassa Sanassaan ilmoittanut niin, että nainen voisi toimia srk palvelutehtävissä !

        Raamattu kertoo sen hyvin selvästi:

        1. Tim. 3:2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,

        Naisen on mahdotonta olla yhden vaimon MIES !

        1. Tim. 3:12 Seurakuntapalvelija olkoon yhden vaimon mies, lapsensa ja kotinsa hyvin hallitseva.

        Siis edes ns. diakoneiksi ei kelpuuettu naisia !

        1 Niinä päivinä, kun opetuslasten luku lisääntyi, syntyi hellenisteissä nurinaa hebrealaisia vastaan siitä, että heidän leskiänsä syrjäytettiin jokapäiväisessä avunannossa.
        2 Niin ne kaksitoista kutsuivat kokoon opetuslasten joukon ja sanoivat: "Ei ole soveliasta, että me laiminlyömme Jumalan sanan toimittaaksemme pöytäpalvelusta.
        3 Valitkaa sentähden, veljet, keskuudestanne seitsemän miestä, joista on hyvä todistus ja jotka ovat Henkeä ja viisautta täynnä, niin me asetamme heidät tähän toimeen.
        4 Mutta me tahdomme pysyä rukouksessa ja sanan palveluksessa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei ole missään omassa Sanassaan ilmoittanut niin, että nainen voisi toimia srk palvelutehtävissä !

        Raamattu kertoo sen hyvin selvästi:

        1. Tim. 3:2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,

        Naisen on mahdotonta olla yhden vaimon MIES !

        1. Tim. 3:12 Seurakuntapalvelija olkoon yhden vaimon mies, lapsensa ja kotinsa hyvin hallitseva.

        Siis edes ns. diakoneiksi ei kelpuuettu naisia !

        1 Niinä päivinä, kun opetuslasten luku lisääntyi, syntyi hellenisteissä nurinaa hebrealaisia vastaan siitä, että heidän leskiänsä syrjäytettiin jokapäiväisessä avunannossa.
        2 Niin ne kaksitoista kutsuivat kokoon opetuslasten joukon ja sanoivat: "Ei ole soveliasta, että me laiminlyömme Jumalan sanan toimittaaksemme pöytäpalvelusta.
        3 Valitkaa sentähden, veljet, keskuudestanne seitsemän miestä, joista on hyvä todistus ja jotka ovat Henkeä ja viisautta täynnä, niin me asetamme heidät tähän toimeen.
        4 Mutta me tahdomme pysyä rukouksessa ja sanan palveluksessa."

        Ilmiselvästi et ymmärrä, että Raamattu on testosteronia uhkuvien miesten kirja miehille. Ei naisten asemalla yhteiskunnassa eikä seurakunnassa ole mitään tekemistä Jumalan tahdon kanssa.


    • Anonyymi

      Älykkäillä naisilla on onneksi elämässä muitakin mahdollisuuksia, kuin tällaisten jorinoiden kuunteleminen.

      • Anonyymi

        Sanopa muuta!


    • Anonyymi

      Mies voi ola vain pasori Propheta ei voi kukan muutu.

    • Nöyrät silmät naisella..... voiko kauniimpia silmiä ollakkaan.
      Nöyryyteen pukeutuva nainen....Upeaaa.

      • Anonyymi

        Onpas sulla kovin suppea sarka!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onpas sulla kovin suppea sarka!

        Ei ole vaan kaunis.
        Äkäset katkerat ämmät on sitten oma lukunsa.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Ei ole vaan kaunis.
        Äkäset katkerat ämmät on sitten oma lukunsa.

        Onko sulla sellainen ongelma?


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko sulla sellainen ongelma?

        Ei minulla on suloinen ihanuus ja nöyrä nainen.
        Tietää ,että mies on perheen pää.
        Kuten kaikki viisaat naiset tietää.
        Ne ämmät on sitten erikseen.


      • Kerro missä kohtaa kirjoitin toisten ämmistä ?
        Toinen asia ....Missä kohtaa olen sanonut olevani katkera ?
        Sinun kirjoituksistasi missä ei ole päätä eikä häntää kuvastuu että lääkkeet on taas ottamatta.
        Jos sinulla päässä heittää niin tällainen palsta ei ole sopiva paikka.
        MT toimipiste lähimmällä sairaalalla ja sinne.
        Sieltä saa apua.


      • Anonyymi

        Kuule, ihan mistä vaan sinä sen orgasmisi haet!


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Ei ole vaan kaunis.
        Äkäset katkerat ämmät on sitten oma lukunsa.

        Niin ovat äkäset katkerat äijänkäppänätkin, joihin sinä lukeudut.

        - mies lakeudelta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin ovat äkäset katkerat äijänkäppänätkin, joihin sinä lukeudut.

        - mies lakeudelta

        Et sinä tiedä yhtään mitään hölmöläinen.
        Osaat kai lukea ,mutta et näemmä ymmärrä.
        Kone käy , mutta yläohjaamossa ei ole ketään ohjaamassa.


    • Mutta tosiaan niistä nurkuja ämmistä joka onneksi on vähemmistö sivuraiteilla niin raamattu kertoo tylyä totuutta heistä.
      On surkeita tapauksia.
      Mutta upeaa kun on suloisia ,ihania naisia nöyrillä silmillä.
      Sellaiseen tosimies ei koskaan kyllästy.

      • Anonyymi

        Tietenkin dominoivat, despoottiset ja tyranniaan sairastuneet miehet saavat lihallista tytinää jos kun nainen on kiltti kuin kissanpentu.... Mutta annas olla, kun nämä pääsevät joskus ääneen?
        Audiatur et altera pars....

        Tosi tyranni ei koskaan kyllästy jos näkee alistuneitten naisten alistettuja katseita.. .

        Mutta? Sitten ne hermostuvat kun näkevät Herraa Pelkäävien laserkatseita....
        Niitä ne eivät kestä....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin dominoivat, despoottiset ja tyranniaan sairastuneet miehet saavat lihallista tytinää jos kun nainen on kiltti kuin kissanpentu.... Mutta annas olla, kun nämä pääsevät joskus ääneen?
        Audiatur et altera pars....

        Tosi tyranni ei koskaan kyllästy jos näkee alistuneitten naisten alistettuja katseita.. .

        Mutta? Sitten ne hermostuvat kun näkevät Herraa Pelkäävien laserkatseita....
        Niitä ne eivät kestä....

        Sinulla on paha katkeruus ja viha sisässäsi.
        Tee Parannus.


      • Anonyymi

        Mitäs se Raamattu sanoo teistä nukkuja äijistä?


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Sinulla on paha katkeruus ja viha sisässäsi.
        Tee Parannus.

        Hassu heppu tuo herra hyvis? Ehkä sisällä pahis?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hassu heppu tuo herra hyvis? Ehkä sisällä pahis?

        Ehkä sinun paikkasi ei ole keskustella täällä.


    • Anonyymi

      Koneiden alamaisuudessa seisoo kaikki tulevaisuus Löydä paineaaltoteknologiaan perustuvien klitoriskiihottimien kruununjalokivet – miestenkin kannattaa olla hereillä

    • Mikä näitä nurkuja naisia sitten vaivaa.
      Jos he olisivat Kristukselle kuuliaisia he tietäisivät raamatun selvän tekstin eikä yrittäisi valehdella tekstiä vääräksi.
      Raamatun teksti on aivan selvä naisen alamaisuudesta eikä se millään tavalla liity tyranniaan tai pakottamiseen vaan puhtaasti Jumalan järjestykseen ja rakkauteen.
      Sitten se syy nurkumiseen löytyy nurkuja naisen sisältä.Sieltä se viha ja raivo kumpuaa.
      Parannuksen teko olisi kohdallaan.

      • Anonyymi

        Mikä näitä alamaisuutta jankuttavia miehiä vaivaa?
        Joku ongelma omassa tuvassa?

        Se jankuttamisen ja kiihkoilun syy löytyy näiden miesten sisältä.
        He ovat kokeneet traumoja, sitten on tullut kompleksia naisiin nähden.

        Kun pitäisi selvittää omat traumat, eikä se maistu, niin siitä sitten nousee vallanhimo kostaa pahoja kokemuksia.

        Toisiin naisiin? Toisten vaimoihinkin? VIha ja raivokin.

        JOS asiat olisi hyvällä mallilla? Niin miksi ihmeessä jankuttaa
        alamainen-alamainen-alamainen!

        Hypoteesi on: Omassa tuvassa on hallintaongelma, joka ei komennuksella hoidu!
        Ja kun se ei hoidu on pettynyt ja turhautunut olo. Ja sitä pitää hoidella haukkumalla toisten vaimoja ja muita naisia!

        Tämä oli analyyttistä arviota....


      • Anonyymi

        Mutta eihän tässä ketjussa edes kirjoita kuin yksi nainen???!!! Eikä hänkään ole mikään nurkuja!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä näitä alamaisuutta jankuttavia miehiä vaivaa?
        Joku ongelma omassa tuvassa?

        Se jankuttamisen ja kiihkoilun syy löytyy näiden miesten sisältä.
        He ovat kokeneet traumoja, sitten on tullut kompleksia naisiin nähden.

        Kun pitäisi selvittää omat traumat, eikä se maistu, niin siitä sitten nousee vallanhimo kostaa pahoja kokemuksia.

        Toisiin naisiin? Toisten vaimoihinkin? VIha ja raivokin.

        JOS asiat olisi hyvällä mallilla? Niin miksi ihmeessä jankuttaa
        alamainen-alamainen-alamainen!

        Hypoteesi on: Omassa tuvassa on hallintaongelma, joka ei komennuksella hoidu!
        Ja kun se ei hoidu on pettynyt ja turhautunut olo. Ja sitä pitää hoidella haukkumalla toisten vaimoja ja muita naisia!

        Tämä oli analyyttistä arviota....

        Puhuttiin raamatun tekstistä joka on selvää.
        Nainen on perheessä alamainen miehelleen.
        Jos osaat raamattua ?


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Puhuttiin raamatun tekstistä joka on selvää.
        Nainen on perheessä alamainen miehelleen.
        Jos osaat raamattua ?

        Hassu jankuttaja?

        :))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eihän tässä ketjussa edes kirjoita kuin yksi nainen???!!! Eikä hänkään ole mikään nurkuja!

        Kiitos Herralle, että on puhevapaus!!!


    • Anonyymi

      "Raamattu kehottaa patriarkaalisesti naisten olemaan miesten alamaisia kaikessa."

      Kehottaa mitä kehottaa. Paavalin naisvastaiset lausunnot ovat itseään kristittyinä pitäneen pienen naisvihaajaryhmän lisäyksiä Paavalin teksteihin. Niitä ei löydy alkuteksteistä.

      • Varmasti löytyy ..tekstit ovat lähes identtiset olipa kreikka tai aramea hebrea.


      • Anonyymi

        Hyvä huomatus!
        Paavali ei kyllä sellaista maininnut!

        Nämä naisvihaajat koettavat saada Raamatusta tukea.

        Mutta onneksi on lukutaito. Ja naiset osaavat lukea.

        Sääliksi käy näitä onnettomia, kun on ainainen kivistys naisista....


    • Edelleen ....Suloisia ja ihania ovat nöyrät naiset ja miehilleen alamaiset Rakkaudessa he saavat sovun aikaan talossa ja Rakkauden kukkaan .Ai kuinka ihania kuin keväinen sade joka kostuttaa maan ja saa kukat puhkeamaan kukkaan.
      Suloisia ovat nöyrät naiset.
      Rakkaudensilmin mies ihailee.

      • Sinä varmaan kaipaat sellaista miestä joka tulee kännissä kotiin ja iskee nenän sisään ensiksi.
        Sitten sinä olet tyytyväinen.
        Minunlainen naisen tulinen Rakastaja ei kelpaa 😁😁😁


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Sinä varmaan kaipaat sellaista miestä joka tulee kännissä kotiin ja iskee nenän sisään ensiksi.
        Sitten sinä olet tyytyväinen.
        Minunlainen naisen tulinen Rakastaja ei kelpaa 😁😁😁

        Joo, paljastuipa tuonkin herra hyviksen laatu ja taso!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, paljastuipa tuonkin herra hyviksen laatu ja taso!!

        Sinun ei ehkä ole hyvä keskustella täällä.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Sinun ei ehkä ole hyvä keskustella täällä.

        Ketähän tuo herrahyvis, hauska heppu oikein stalkkaa?
        No, tää on vapaa palsta, ei hyviksen monopoli,a eikä kyllä pahiksenkaan...


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      258
      800
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe