Olenko aivan kamala?

Anonyymi-ap

Olen pian 19v mies. Olen yhdessä reilu vuotta nuoremman tytön kanssa. Ollaan oltu nyt 1,5v yhdessä josta melkein 1v "kihlattuna". En ole uskaltanut omalle perheelleni kertoo tästä kun ei jotenkin arvot täsmää vanhempien kanssa (otan siis perheen lähettyvillä sormuksen pois sormesta). Tyttöystäväni ei oikein arvosta sitä etten uskalla omille läheisilleni kertoa siitä ja siitä on useammat vaikeat hetket seurannu. Mikä olisi paras ratkaisu tähän? Perua kihlaus pelkästään vai erota kokonaan tai joku muu? Raskasta on mullekkin kyllä kun pitää tavallaan piilotella sitä asiaa mutta en vaan yksinkertaisesti uskalla kertoa.
Ja eroaminenki on käynyt pariin otteeseen kyllä paperilla mutta ei sekään onnistu kun tuntuis liian pahalta kun tyttö hajoais totaallisesti... Sekin että pelkästään peruttaisiin kihlaus on pidetty vaihtoehtona mutta sekin johtaisi siihen että tyttö hajoaisi totaallisesti.. Alkaa olemaan keinot vähissä. Tälläki hetkellä tyttö itkee puhelussa.

9

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinähän olet aikuinen ihminen ja oikeutettu seurustelemaan kenen kanssa tahdot, ei vanhempasi sitä päätä kenen kanssa saat olla. Paras ratkaisuhan olisi vain kerätä se rohkeus ja kertoa vanhemmillesi jos kihlattusi kanssa haluat olla. Eihän kihlauksen purku mitään auta.
      Miettisin kuitenkin ensin että onko ongelma todellakin vain se että vanhempiesi ja tyttöystäväsi arvot eivät kohtaa, vai olisiko niin ettet itsekkään "hyväksy" hänen arvojaan. Siinä vaiheessa varmaan se ero on paras.

      Jos minä olisin tyttöystäväsi, olisin lähtenyt jo itse. En minä olisi kenenkään kanssa joka pitäisi minua jonain synkkänä salaisuutena perheeltään koska kokisi että olen jollain tavalla niin hirveä ettei perheensä hyväksyisi minua.
      Se taas hyväksyisikö toisen perhe minua vai ei, olisi täysin toisarvoinen seikka, jos sentään olisin saanut mahdollisuuden ja kunhan tietäisin että kumppanini hyväksyy minut sellaisena kuin olen ja on puolellani perheensä hyväksynnästä huolimatta.

      Joten nyt vaan päätät mitä sinä itse haluat, jos rakastat tyttöystävääsi, niin kerrot perheellesi ja he saavat reagoida miten haluavat. Tuskin hekään arvostavat sitä että salailet heiltä noin suurta asiaa. Jos todellakaan et uskalla perheellesi kertoa, eikä tyttöystäväsi selvästi ole ok sen asian suhteen, niin päästä hänet menemään. Jos rakastat häntä, niin ymmärrät itsekin että tuo on jo ilkeää, sinä vain osoitat tällä hetkellä että hän ei ole tarpeeksi hyvä että olisi perheesi arvoinen.

    • Anonyymi

      Siis tiedättekö te mitä kihlaus tarkoittaa?se on lupaus avioliitosta.Jos kerran ollaan onnellisesti kihloissa niin kyllä sitä sormusta esittelee kaikille ilomielin.Jos taas epäröi niin sittenhän ei paljon kihlauksesta huudella.

    • Anonyymi

      Ensinnäkin alappa katkomaan niitä napanuoria siihen äitiin ja isiin. Ei sitten niin paljoa enää kiinnosta äityliinin mielipiteet pojan touhuista.
      Toisekseen otat kihlattusi mukaan, teette kakun ja keitätte kahvit ja kutsutte vanhemmat kahvipöytään ja ilmoitatte että aiotte mennä naimisiin jonain päivänä.
      Ja jos siitä seuraa tukehtumista kakkupalaan, niin katsot tarkasti, että naimisiin mennään ja yhdessä ollaan niin voit sitten 20 vuoden päästä kuittailla, että kovin piti yskiä kihlajaiskahvilla.

    • Mitkäs "kihlat" ne on, jos sitä ei uskalla julkisesti näyttää? No ei mitkään.

      Ei sun kannata miettiä sitä, että toinen hajoaa totaalisesti jos perut kihlat tai koko parisuhteen, kun siltä et voi välttyä. Parempi perua nopeasti asiat joiden takana ei voi seistä, niin jää molemmille enemmän aikaa rakentaa elämäänsä sellaisten tahojen kanssa, jotka sitä oikeasti haluaa rakentaa.

    • Voi sinua parkaa. Itse olen ollut joskus samanlainen.

      Miellytät vanhempiasi ja miellytät kihlattuasi, mutta samalla unohdat olla Mies isolla m-kirjaimella.

      Voin sanoa, etteivät naisetkaan oikeasti tuollaisesta tykkään Naisellasi on ilmeisesti liian kiire rakentaa unelmiensa avioelämää, että tyytyy sinuun. Voin vakuuttaa, että jossain vaiheessa hän haluaa Miehen, eikä eteisen mattoa.

      Itse neuvoisin kokemuksesta, että eroat kihlatustasi ja muutat omillesi ja elät omaa elämääsi, etkä läheistesi elämää.

      Huomaa kuitenkin, että se että olet jämäkkä ei tarkoita, että olisit ilkeä.

    • Anonyymi

      Jos olet noin vanhempiesi mielipiteen armoilla, niin ehkä sinun kannattaisi kasvaa ensin ennen kuin rupeat sitoutumaan keneenkään loppuelämäksesi. Jos asia on sinulle noin vaikea ja edes harkitset eroa vanhempiesi takia, niin ehkä sitten kannattaa tosiaan erota. Tyttö odottaa varmasti miestä, joka on varma hänestä, eikä anna vanhempiensa päättää puolestaan. Eroa, pelkuri

    • Anonyymi

      Jos sun täytyy tuota miettiä niin et oo valmis parisuhteeseen.
      Aikuinen mies tekee tuollaisessa tilanteessa oman päänsä mukaan ja tottakait JOS rakstaa hän on reilusti kihloissa ja eaittelee ylpeänä kihlattunsa perheelleen ja on kihlattuns puolella ja tukena. En ihmettele vaikka tyttö itkee.
      Herä kysymys kumpiko on sinulle tärkeämpi perheesi vai tuo tyttö? Tuon tytön kuuluisi olla ykkönen, ensimmäisellä sijalla. Hän kokee nyt itsensä torjutuksi.
      Kirjoitin vähän kovaa tekstiä mutta ymmärrät aivn varmasti pointtinit.

    • Anonyymi

      Onko sillä akalla edes kunnon tiukka reva? Vähän huolestuttavaa jos tuossa iässä on jo löysät paikat, vanhemiten kun ne löystyvät käytön myötä lisää. Yksi vaihtoehto on hakeutua emättimen kiristysleikkaukseen esim Viroon tai sitten jonottamalla julkisille puolelle. Toivottavasti naisesi saa alapäänsä kuntoon ennen kuin löysyys näkyy esim inkotinenssina.

    • Anonyymi

      En nyt kamalasta tiedä, mutta kakara olet, jos et uskalla tehdä asioita ilman vanhempiesi suostumusta. Ja et arvosta tyttöystävääsi tarpeeksi, jos vanhempiesi mielipide on häntä tärkeämpi, joten miksi olisit edes parisuhteessa hänen kanssaan. Mene kasvamaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten kukaan voi ajatella

      Niin naiviisti että jos jokin asia tekee sinut onnelliseksi / iloiseksi niin se ei olisi ikinä muka väärin ? Jos joku es
      Ikävä
      33
      2949
    2. Nainen, sinä vain kaunistut

      Tiedätkö, minä täällä haukon henkeäni ja yritän rauhoitella tunteitani. Sinussa natsaa kaikki, ja olet todella päässyt k
      Ikävä
      94
      2040
    3. Olen mennyt jotenkin lukkoon sen jälkeen

      kun meillä meni miten meni. En vain pääse sinusta yli. Jäi niin monta kysymystä, ja sen lisäksi olet tullut niin tärkeäk
      Ikävä
      108
      1423
    4. Kunnes mitään ei ole

      Täällä on kaipaajia jotka odottaa että toinen tekee lähestymisen jollain tavalla, siksi koen etten kuulu enää tänne ja s
      Ikävä
      9
      1409
    5. Ehkä sinä haluat samaa kuin minä

      Eli sitä et me päädytään yhteen. Ainakin toivoisin sitä..
      Ikävä
      43
      1249
    6. IS Viikonloppu 26.-27.10.2024

      No nyt tulikin mukava Kovis-ristikko tälle viikonlopulle. Toisille tämä on varmaan vihjeineen ihan helppo 2- tason risti
      Sanaristikot
      77
      1199
    7. Kerro jotakin mukavaa kaivatustasi?

      Sana on vapaa 💬
      Ikävä
      84
      1150
    8. Kylmäojan koululla löytynyt ruumis

      Kylmäojan koululta löytynyt ruumis lauantaina. Mitä on tapahtunut, omaisille voimia
      Kontiolahti
      12
      1029
    9. Miten paljon sä

      Haluat häntä? Onko joku osa mikä jäi eniten mieleen?
      Ikävä
      32
      913
    10. Kaikkea hyvää sulle

      Elämään. Toivottavasti löydät vierellesi ihanan naisen, jonka kanssa olet onnellinen. Se en ollut minä. Viimeiset heipa
      Ikävä
      36
      834
    Aihe