SunnuntaiVisa - Tunnetko tipusia?

Ja tuosta:
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000009136275.html

Olipas pentele, parikin vierasta otusta, mutta maaliin meni muilta osin. Kumma homma, kun en mikään lintubongari sinällään ole, ihan vain perus ekopeikko. Vaan ei tuo nyt kauhian vaikea testi ollut, kieltämättä.


Tuloksesi: 13 / 15
Ehta ornitologi!

Sinua harmittaa: liian helppo visa. Olisit erottanut myös kaukana lentävän harmaalokin kalalokista ja tunnistanut suopöllön äänen perusteella.

26

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Arvaa mitä. Kukaan ei kehtaa kommentoida... jos samat. Sain vain 6 oikein näistä 🤭😂

      • Höpsis. Tai ehkei kehtaa, mutta se ei ole pointti. Idea on osallistua, aivan se ja sama mikä on pistemäärä. Toki on kiva, jos pisteet on isot, mutta osallistuminen on tärkeintä. Siksi itsekin teen näitä visa-aloituksia, en sen kummemmin mieti saanko millaiset pisteet, vain teen testin ja sitten aloituksen.


    • Anonyymi

      Sinä olet haka! 😃

      • No en oikeastaan, aika heikosti tipusia tunnistan, nyt vain sattui sopivat otukset testiin 🤫


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No en oikeastaan, aika heikosti tipusia tunnistan, nyt vain sattui sopivat otukset testiin 🤫

        No epäilen. Olen varma, että sussusi ja kiikareiden kanssa rämeiköissä ryömitte harva se päivä 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        No epäilen. Olen varma, että sussusi ja kiikareiden kanssa rämeiköissä ryömitte harva se päivä 😂

        Ei ole sussua, enkä tosiaan ryömi rämeikössä, paitsi jos olen sienimetsällä. Linnut ei ole vahvuuteni, mutta kun pusikoissa rymyää, niin hiljalleen oppii. Jos siis sattuu kiinnostamaan. Eilen oli sienimettällä ties mitä pikkutirppoja, mutta oli kolme pyytä, kaksi teertä ja koppelo, kaikki vuorollaan säikäyttivät lähtiessään.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Ei ole sussua, enkä tosiaan ryömi rämeikössä, paitsi jos olen sienimetsällä. Linnut ei ole vahvuuteni, mutta kun pusikoissa rymyää, niin hiljalleen oppii. Jos siis sattuu kiinnostamaan. Eilen oli sienimettällä ties mitä pikkutirppoja, mutta oli kolme pyytä, kaksi teertä ja koppelo, kaikki vuorollaan säikäyttivät lähtiessään.

        Sinusta on kyllä tosi vaikea olla pitämättä. Oh ups..😳


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinusta on kyllä tosi vaikea olla pitämättä. Oh ups..😳

        Eipä mitiä, sattuuhan sitä kaikenlaista, elämässä 😉


    • Anonyymi

      Tuloksesi: 14 / 15
      Ehta ornitologi!

      Pari meni arvauksella oikein, olen silti oikein tyytyväinen ☺

      • Loistava tulos!

        Kiasus, nyt oli kovat pisteet...


    • Anonyymi

      En edes kehtaa kokeilla 😄 Linnut ovat ihan kivoja, mutta lintujen nimet eivät koskaan jääneet mieleen ja menee tintit ja tiaiset aina suloisesti sekaisin. Veikkaan siis tulokseksi itselleni 2/15 🙈

      • Höpölöpön, kokeile edes. Viestiketjun idea ei suinkaan ole paukutella henkseleitä, vaan osallistua. Sitä paitsi tinttejä oli kysymyksissä varsin vähän, päättelemälläkin voisi saada hyvät pisteet.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Höpölöpön, kokeile edes. Viestiketjun idea ei suinkaan ole paukutella henkseleitä, vaan osallistua. Sitä paitsi tinttejä oli kysymyksissä varsin vähän, päättelemälläkin voisi saada hyvät pisteet.

        8/15, olen vaikuttunut itsestäni 😄 Muutama meni tosin arvaamalla eli todellinen osaaminen on kyllä heikkoa. Jännä, ettei linnut jääneet yhtään kouluaikoina mieleen, sillä biologia oli yksi vahvimmista aineistani, pidän luonnosta jne mutta nimimuisti kai sitten on huono 🤷‍♀️


      • Anonyymi kirjoitti:

        8/15, olen vaikuttunut itsestäni 😄 Muutama meni tosin arvaamalla eli todellinen osaaminen on kyllä heikkoa. Jännä, ettei linnut jääneet yhtään kouluaikoina mieleen, sillä biologia oli yksi vahvimmista aineistani, pidän luonnosta jne mutta nimimuisti kai sitten on huono 🤷‍♀️

        Hieno tulos!

        Arvata, päätellä, valita vaihtoehdoista... Onko sillä väliä? Luonnossa kuitenkin tunnistat mitä tunnistat ja se on ainoa millä on väliä. Eikä me olla silloin paikalla kyttäämässä 😱

        Niinpä se bilsa oli itellekin yksi vahvoja aineita, mutta vain tiettyyn rajaan asti. Kun mentiin oikeaan biologiaan, jäi mielenkiintoni kakkosraiteelle eli luontoon...


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Hieno tulos!

        Arvata, päätellä, valita vaihtoehdoista... Onko sillä väliä? Luonnossa kuitenkin tunnistat mitä tunnistat ja se on ainoa millä on väliä. Eikä me olla silloin paikalla kyttäämässä 😱

        Niinpä se bilsa oli itellekin yksi vahvoja aineita, mutta vain tiettyyn rajaan asti. Kun mentiin oikeaan biologiaan, jäi mielenkiintoni kakkosraiteelle eli luontoon...

        Ei sen niin väliä, eihän elämä muutenkaan niin eksaktia ole 😊 Viime metsälenkillä tunnistin tikan, se edes on helppo tunnistaa armottomasta paukuttelusta 😄

        Biologia oli mielenkiintoinen sen takia, että siinä tehtiin paljon käytännön kokeiluja. Erilaista kuin kuiva matikka, joka sai tarkastelemaan tunnilla 😬


    • 7/15. Ihan jees ottaen huomioon etää tuijotan lähinnä harakkaa neljän seinän sisällä pullon läpi

      • Hyvä tulos!

        Etenkin, kun omien sanojesi perusteella lähinnä pullonpohjan pyöristämä harakka on se tutuin tirppa. No voisi olla huonomminkin, eikö?


    • Anonyymi

      14/15 Meni satakieli sekaisin, koska lähes saman näköiset linnut. Helppo tehtävä koska vaihtoehdot oli niin eriävät toisistaan yleensä. Sama kun sanoisi tunnista hirvi ja vaihtoehtokuvina olisi vielä kettu ja rusakko.

      • Anonyymi

        Taidamme olla yhtä hyviä

        Tällä alalla


    • Anonyymi

      15/15 Sinua harmittaa: liian helppo visa. Olisit erottanut myös kaukana lentävän harmaalokin kalalokista ja tunnistanut suopöllön äänen perusteella.
      - Nyt kyllä tulisi huti, tuosta suopöllön äänestä, pöllö kuin pöllö en mä niitä äänestä tunnistaisi. Senverran harvinainen nähdäkin, joskus kuullut kuhertavan äänen, jonka Faija on ilmoittanut kuuluvan pöllölle. Mä en ole varsinainen lintubongari, mutt yleisimmät suomessa esiintyvät pikkulinnut uskon tuntevani näöltään. Muutamia tunnen myös äänestä.

      Tiaiset ovat mun suosikkejani talvisin, niitä käy syömässä talvisin mun pihapiirissä, siemenautomaateista... pientä nahisteluakin joskus on. Viime talvena tässä kävi aterioimassa pieni ärhäkkä töyhtötiainen. Oikea punkkari; teki kyllä selväksi vaikka oli pienin... niin ei antanut senttiäkään periksi, jos kähinää tuli.

      Muutama talitiainen näyttää jopa asuvan kottaraisten pöntöissä talvisin, keväällä aikaisin muuttavat taas metsään. Joten pöntöt on siivottava kahdesti vuodessa, edellisten asukkaiden jäljiltä, ja minähän olen se talkkarin virkaan valittu.
      Tiaset kerää kaikki koiranturkista harjatut irtokarvat, jotka mä jätän halkopinon rakoihin ~ niille löydettäväksi, kuivan heinän lisäksi pöntön sisustukseen.

      Tuli pikkuneiti rutiseen nälkäänsä ja mannavelli on jo valmista,
      joten; Päivän jatkoja!
      trollikka ja Mimmi

    • Anonyymi

      Tuloksesi: 14 / 15
      Ehta ornitologi!

      Ei vaikea! Olen jopa käynyt kaksi kertaa lintuja bongaamassa.. no niillä reissuilla en nähnyt linnun lintua, kuulin sitäkin enemmän.

      Pajulintu pesi nuoruudessa kaverin lintulaudalla keittiön ikkunan edessä. He antoivat linnun pesiä rauhassa, keittiön rullaverhoa ei saanut nostaa päiväksi ylös. Oi niitä aikoja.

      - Sheena

    • Anonyymi

      14/15

      Siis minähän en oikeasti tiedä yhtään mitään linnusta, eli oli äärimmäisen helppo.

    • Anonyymi

      10/15. Olet perustasolla.
      No jaa, en tiennyt varpusta. Ja jos vaihtoehtoja ei olisi ollut, olisin ollut aika kehno.

      • Hyvä tulos!

        Vaihtoehdot voivat helpottaa valintoja, mtta eivät aina välttämättä. Toki testin tarkoituskin on lähinnä viihdyttää.


    • 14/15. Olet lintutietäjä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      71
      3319
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      562
      3150
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      39
      2634
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2042
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      311
      1853
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1835
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1745
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      127
      1407
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1251
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1238
    Aihe