Nykytilaselvityksen Mielenilmaus 23.11. klo 11

Kadotetut lapset -liikkeen haastattelututkimus on kumottu näin: "pätevä, koulutettu sosiaalityöntekijä hoitaa jo perheen asioita. Kansalaisia ei tarvita korvaamaan heitä" ja eduskunta tekee jo kokonaisuudistusta. Emme pääse vaikuttamaan väkivaltaiseen järjestelmään ja haastattelututkimuksen lopputulema olisi joka tapauksessa sama: Huostaanotto on korvattava perhetyöllä.

10

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"Koko kylä kasvattaa" on aina ollut toimiva periaate. Kukaan ei "omista" lasta. Hän on erottamaton osa yhteiskuntaa ja yhteiskunta on osa kasvatusta.

• Fasismi = valtio omistaa kaikki merkitykset

Totalitarismi = hallintojärjestelmä, joka on keskitetty ja diktatorinen ja vaatii täydellistä alistumista valtiolle

Syrjintä = eri ihmisryhmien epäoikeudenmukainen tai haitallinen ja tuomioistuinta edeltävä kohtelu erityisesti rodun, iän, sukupuolen tai vamman perusteella.

Syrjintä sosiaalityössä = kielteinen päätös tai huomioimatta jättäminen vanhempaa kohtaan, joka johtuu sosiaalityöntekijän ennakkoluulosta ja perusteettomasta mielipiteestä

Rotuerottelu = (Etelä-Afrikassa) rotuun perustuvan erottelun tai syrjinnän politiikka tai järjestelmä. Erottelu muista syistä kuin rodun perusteella. "sukupuolinen apartheid", soveltumaton vanhemmuuteen

• Tarkoitat, että vanhempi ei päätä kasvatuksesta vaan valtio ja vanhempi kuuluu yhteiskuntaan vain silloin, kun hän noudattaa valtion tahtoa

• Koko kylä kasvattaa ei ole ollut aina vaan vuodesta 2008. Lisäksi kasvatus ei ole lapsen ja vanhemman suhteen ainoa merkitys. Lapsi tarvitsee kunnioitusta ja luottamusta, jota "koko kylä" ei voi antaa.

• YKn ihmisoikeustuomiostuin on sinun ajattelutapaasi vastaan.

• Sijaishuollon syyt ovat traagisempia kuin tuollainen yleismaailmallinen periaate. Niitä ei perustella sanomalla, että kasvatus kuuluu kaikille vaan valehtelemalla vanhempien kyvyttömyys

• Olet vaarallinen natsi, uhka koko yhteiskunnalle ja sinut pitää pysäyttää.

• Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

Olet vaarallinen natsi, uhka koko yhteiskunnalle ja sinut pitää pysäyttää.

En ole vaarallinen. Olen itsenäinen rovaniemeläinen ajattelija, joka vastustaa jäykkää patriarkaalista hierarkiaa. Teen tämän uhmaamalla kaikkea mitä näen ympäristössäni, myös tätä ketjua, koska vapaassa demokratiassa kaikkea pitää voida kyseenalaistaa. Kutsumalla minua natsiksi, ylläpidät ennakkoluuloja siitä, että kaltaiseni toisinajattelija ei voi olla oikeassa ja tuhoat imagoni diktaattorien tavalla. Anonyymissä diskurssissa sinulla on mahdollisuus tehdä minulle mitä sinua ikinä huvittaa ja se johtaa nopeasti pikkumaiseen kontrollointiin vallan saamiseksi. Mutta minä en ahdistu enää.

• Anonyymi kirjoitti:

En ole vaarallinen. Olen itsenäinen rovaniemeläinen ajattelija, joka vastustaa jäykkää patriarkaalista hierarkiaa. Teen tämän uhmaamalla kaikkea mitä näen ympäristössäni, myös tätä ketjua, koska vapaassa demokratiassa kaikkea pitää voida kyseenalaistaa. Kutsumalla minua natsiksi, ylläpidät ennakkoluuloja siitä, että kaltaiseni toisinajattelija ei voi olla oikeassa ja tuhoat imagoni diktaattorien tavalla. Anonyymissä diskurssissa sinulla on mahdollisuus tehdä minulle mitä sinua ikinä huvittaa ja se johtaa nopeasti pikkumaiseen kontrollointiin vallan saamiseksi. Mutta minä en ahdistu enää.

Minua ei kiinnosta kuka hitto sinä olet. Lapsesi viedään siitä huolimatta ja sinut leimataan vaaralliseksi, koska virkamies haluaa lapsesi. Minäkään en ole vaarallinen vaan huippu isänä ja silti lapseni on poissa. Kysy vaikka äidiltä ja lapseltani. Tiedän, että rovaniemeläiset ovat manipuloijia, yritätte tehdä myönteisen kuvan muille saadaksenne itselle jotain. Se on törkeää pelaamista. Olemuksenne on kuitenkin kielteinen ja muista piittaamaton. Niin kuin ensimmäinen viestisi

• Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

Minua ei kiinnosta kuka hitto sinä olet. Lapsesi viedään siitä huolimatta ja sinut leimataan vaaralliseksi, koska virkamies haluaa lapsesi. Minäkään en ole vaarallinen vaan huippu isänä ja silti lapseni on poissa. Kysy vaikka äidiltä ja lapseltani. Tiedän, että rovaniemeläiset ovat manipuloijia, yritätte tehdä myönteisen kuvan muille saadaksenne itselle jotain. Se on törkeää pelaamista. Olemuksenne on kuitenkin kielteinen ja muista piittaamaton. Niin kuin ensimmäinen viestisi

"Minua ei kiinnosta kuka hitto sinä olet."
        Olin Naturassa Mikrovilluksen lavatanssikurssilla mihin tulit öykkäröimään. Olisin halunnut senkin jälkeen olla ystäväsi kampuksella mutta sinun kanssa on vaikea ystävystyä, kun suutut helposti ja näet ihmiset vihollisina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut

– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti
      Maailman menoa
      200
      29198
    2. Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...

Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel
      Ikävä
      249
      3331
    3. Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..

Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos
      Ikävä
      29
      3321
    4. Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?

Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori
      Tv-sarjat
      93
      2794
    5. Särkynyt sydän

Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s
      Ikävä
      21
      2277
    6. Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!

Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta
      Suomalaiset julkkikset
      23
      1714
    7. Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta

Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös
      Ikävä
      17
      1397
    8. En suuttunut missään vaiheessa

Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk
      Ikävä
      5
      1289
    9. Trump on jo ihan seonnut...

Nato maa uhkailee toista Natomaata....Amerikan tuho näyttää toteutuvan Trumpin kaudella 100 varmasti.
      Maailman menoa
      304
      1205
    10. Nurmijärven onnettomuus.

Ihan vain muistutuksena (onnettomuushan tapahtui yksityisellä tiellä) se, että nykyinen hallitus päätti 2023 leikata yks
      Maailman menoa
      32
      1132
    Aihe