Kaupungin liikenneväylien suunnittelijoiden ajatuksissa ei ole tapahtunut mitään myönteistä kehitystä muutamaan vuoteen. S-miehenkadun autoliikenneyhteys oli suunniteltu katkaistavaksi Kalevankadun risteyksessä, ja Martinkatu ylistettyine liikennevaloineen oli suunniteltu ohjaamaan autoliikenne S-miehenkadulle ja edelleen Sillankorvankadulle. Sehän oli fiasko, johon kukaan ei myönnä vaikuttaneensa. Mutta Hyvinkään liikenneasiantuntijat jäivät ilmeisesti odottamaan jotakin ihmettä, joka ratkaisisi ongelman, jossa kiireiset, tai pitkällä akselivälillä olevat autot ottavat liikenteenjakajamerkin"kainaloonsa", ja kolhivat autonsa. Jopa Kimmo K:kin on ihan ihmeissään. (Aamuposti 22.10.2122).
Vaihtoehtoja, joissa liikenne toimisi, eivätkä jalankulkijat olisi hengenvaarassa pimeinä vuodenaikoina aamu-ja iltaruuhkissa, on aika vähän.
- Uudenmaankadun ja Kalevankadun risteykseen kiertoliittymä, ja kääntymiskiellot S-miehenkadulta Kalevankadulle vasemmalle ja Kalevankadulta oikealle S-miehenkadulle. Se maksaa, mutta mikäpä ei maksaisi. Ketola oli järkijätkä, tilaa jäi risteysalueelle niin runsaasti että kiertoliittymä mahtuu siihen hyvin. S-miehenkadulta kaakkoon päin, Kaksvitoselle menijöille tulisi pari sataa metriä lisämatkaa kiertoliittymän kautta, mutta auton kylki jäisi ehyeksi. Sama lisämatka tietenkin kaakosta Kalevankadulta S-miehenkadulle kääntyville. Aamupimeässä ruuhka-aikana S-miehenkadun suoajatie on varsinainen loukku, kun S-miehenkadulta tulevat, jonossa olevat autoilijat kyttäävät vuoroaan kääntyäkseen oikealle tai vasemmalle ja Kalevankadulta vasemmalle kääntyvät joutuvat miettimään, haluavatko pysäyttää liikenteen pysähtymällä määräysten mukaisesti suojatien eteen, jolloin kaakosta tuleva autojono pysähtyy keskelle tietä pysähtyneen auton vuoksi.
- Siirretään se nurin menevän liikennemerkin puoleinen suoajatie pari metriä kaakkoon päin jne. Vaatii vain hieman maansiirtoja ja S-miehenkadun pään kaarteen muuttamista jotta suojatie olisi luontevasti jalkakäytävän jatkona. Ongelmana kahden omakotitalon tontinrajojen läheisyys.
- Halvin ratkaisu (A-postin jutussa oli laskettu satasia) on laittaa liikennemerkin varren alapäähän kierrejousi, kuten pujottelurinteen punaisten keppien alapäissä, kun autoilijalla on kiire ja haluaa oikaista, niin liikennemerkki "väistää", ja ponnahtaa taas pystyyn autolla oikaisijan mentyä , bojojoing...
Kalevan- ja seittemänmiehenkadun liikennejärjestely.
19
643
Vastaukset
- Anonyymi
Sitten on semmoinenkin vaihtoehto että ne jotka eivät lähialueella asu, lopettavat käyttämästä S-miehenkatua pelkkään läpikulkuun. Ongelmathan johtuvat jatkuvasti kasvaneesta liikennemäärästä. Kaupunki ei jostakin syystä tunnu haluavan tehdä esim S-miehenkadulta tuoretta liikennemäärälaskelmaa, vaan papereissa pyörii edelleen melkein kymmenen vuoden takaisia lukuja, ajalta ennen Uudenmaankadun remppaa.
- Anonyymi
Ainakin sen voisi tehdä että S-miehenkadulta kääntyminen vasemmalle kalevankadulle kiellettäisiin. Yhteen aikaan oli opaste vinossa/poikki 3 kertaa viikossa. Muutaman kerran jutellu asentajalle siinä. Pari kertaa nyt pimeällä oon keränny ajoradalta isoja kiviä pois, kun on lennelly siitä kiveyksestä.
- Anonyymi
Hyvä tulee.
Mies on tunnustettu ympäri suomen. Hyvä maineinen. Mital on myönnetty.
- Anonyymi
S-miehenkadulta on poistettava hidastetöyssyt. Tosi pahoja autoille. Ei siinä ehdi enää jalankulkijoita katsomaan kun yrittää autoa saada ehjänä Prismalle.
- Anonyymi
Tuossahan ne olivat: Smiehenkadulle on vaikea päästä, sieltä ei voi lähteä kaksvitoselle päin muuten kuin syöksähtämällä ilman että auton kylki lommoutuu ja liikennemeekki kaatuu. Ja jalankuklijat jäävät risteyksessä autojen alle.
- Anonyymi
Pakkoko se on ängetä tuolle tavallaan asuntikadulle? Kun Uudenmaankadulta Martinkadun risteyksen kohdalta poistettiin suunnitteluvirheen myötä asennetut liikennevalot, tavoitteena oli siirtää liikenne pois tuolta asuntokadulta. Hidastetöyssyt on tehty estämään eräiden "kiireisten" kaahailua.
- Anonyymi
Ikävää että hidastetöyssyt ovat haittana niillekin jotka ajavat asiallisesti nopeusrajoitusten mukaan. Kollektiivinen rankaisu hurjastelijoiden takia, Nopeusvalvonta olisi ainoa oikea ratkaisu mut ei semmosta ehditä tekemään oikein missään.
- Anonyymi
Pari viikkoa sitten oli jollakin näköhavainto nopeusratsiasta Hyvinkäällä. Pääkaduilla moinen olisi yllättävää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pari viikkoa sitten oli jollakin näköhavainto nopeusratsiasta Hyvinkäällä. Pääkaduilla moinen olisi yllättävää.
Nopeusratsiat ovat historiaa kaikkialla Suomessa kuten olemme mediasta lukeneet Savonlinnaa myöten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nopeusratsiat ovat historiaa kaikkialla Suomessa kuten olemme mediasta lukeneet Savonlinnaa myöten.
"tavoitteena oli siirtää liikenne pois tuolta asuntokadulta". Miksi sitten nuo liikennenrot eivät hoitaneen asiaa loppun? Se olisi hoitunut yhdellä muutaman metrin mittaisella valkoisella viivalla ja parilla kolmella betoniporsaalla. Ja Smiehenkadulle Martin-, Toukolan- Timon -ja Hevosmiehenkadun ristyksiin päättyvän tien merkit.
- Anonyymi
Talvi tuli ja yllätti autoilijat jälleen seittämänmiehenkadulla. Taas on kotterot jumissa kun tahtoovat nousta kalevankadulle ruuhka-aikaan. Joku aina mäessä jumissa ja jono kasvaa ja kasvaa.
- Anonyymi
Onko kaikki liikenne tuohon suuntaan läpiajoliikennettä? Mistä ne silloin ovat lähteneet, koska fiksumpiakin reittejä löytyy. Kaikki tosin eivät osaa ajatella, kunhan ovat tyytyväisiä kartelliketjun bonuksiin. Laumasielun ajattelukyky tunnetysti nolla. Normaaliälyinen ei lähde jonottelemaan Seiitemänmiehenkadun päähän asti vaan tietää sujuvammat ja nopeammat reitit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko kaikki liikenne tuohon suuntaan läpiajoliikennettä? Mistä ne silloin ovat lähteneet, koska fiksumpiakin reittejä löytyy. Kaikki tosin eivät osaa ajatella, kunhan ovat tyytyväisiä kartelliketjun bonuksiin. Laumasielun ajattelukyky tunnetysti nolla. Normaaliälyinen ei lähde jonottelemaan Seiitemänmiehenkadun päähän asti vaan tietää sujuvammat ja nopeammat reitit.
Alkaakohan kohta joistakin laumasieluihin kuulumattomista, normaaliälyisistä tuntua, että ne Martinkadun risteyksen liikennevalot pitää kaivaa varastosta ja asentaa takaisin, ja sulkea se S-miehenkadun ja Kalevankadun yhteys. Niin kuin alunperin olikin suunniteltu.
Saataisiin taas lukea palstoilta, kuinka paljon liikennevalojen piipparin uikutus ärsyttää martikadun risteyksen kohdalla olevassa talossa asuvan kansalaisen aivoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkaakohan kohta joistakin laumasieluihin kuulumattomista, normaaliälyisistä tuntua, että ne Martinkadun risteyksen liikennevalot pitää kaivaa varastosta ja asentaa takaisin, ja sulkea se S-miehenkadun ja Kalevankadun yhteys. Niin kuin alunperin olikin suunniteltu.
Saataisiin taas lukea palstoilta, kuinka paljon liikennevalojen piipparin uikutus ärsyttää martikadun risteyksen kohdalla olevassa talossa asuvan kansalaisen aivoja.Ei tuohon typeriä liikennevaloja tarvita. Riittää Kalevankadun risteyksessä kääntymiskielto vasemmalle ja liikenne sujuu normaalisti. Jos haluaa mennä Kalevankadun loppupäähän nnin jo Jokelankadulta pääsee perille ilman hermoilua. Asiasta toiseen, joko sillä liikennesuunnittelijalla on on ajokortti. Siitä on ainakin vuosikymmen puhuttu, mutta nykytito puuttuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuohon typeriä liikennevaloja tarvita. Riittää Kalevankadun risteyksessä kääntymiskielto vasemmalle ja liikenne sujuu normaalisti. Jos haluaa mennä Kalevankadun loppupäähän nnin jo Jokelankadulta pääsee perille ilman hermoilua. Asiasta toiseen, joko sillä liikennesuunnittelijalla on on ajokortti. Siitä on ainakin vuosikymmen puhuttu, mutta nykytito puuttuu.
Eiköhän Kiuru ole jo päässyt syksyyn.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuohon typeriä liikennevaloja tarvita. Riittää Kalevankadun risteyksessä kääntymiskielto vasemmalle ja liikenne sujuu normaalisti. Jos haluaa mennä Kalevankadun loppupäähän nnin jo Jokelankadulta pääsee perille ilman hermoilua. Asiasta toiseen, joko sillä liikennesuunnittelijalla on on ajokortti. Siitä on ainakin vuosikymmen puhuttu, mutta nykytito puuttuu.
Mitalli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitalli.
Joku typerä alainen jaksaa tätä jankuttaa jatkuvasti. Pomoa voi nuoleskella muutoinkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku typerä alainen jaksaa tätä jankuttaa jatkuvasti. Pomoa voi nuoleskella muutoinkin.
Mitä se typerä alainen jankuttaaa? Ja kuka on Pomo?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä se typerä alainen jankuttaaa? Ja kuka on Pomo?
Tuota esimiehen saamaa "mitallia" on joku jaksanut jankuttaa palstalla. Vai onko kyseessä hän itse?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.33381331 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12501Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill672255- 1771906
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161482Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91321- 1121317
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181741264RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601250Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421157