Onko teistä outoa jos kehuu amputoitua hyvännäköiseksi

Anonyymi-ap

Siis silleen että näkee myös sen tyngän hyvännäköisenä ja robotti jalan. Antaako se kuvan että haluaisi tämän ihmisen olevan vammautunut?

12

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei anna. Siis jossain aliens tv-sarjassa on todella hyväkuntoinen säärensä menettänyt retkeilijä.

• Anonyymi

Hyvä että joku ajattelee näin, koska itse kerron vaan mitä ajattelen ja haluan ilmaista noin myös myötätuntoa. Haluaisin että ne tunteet välittyis jos kehun. Koska vammautuneella voi olla itseluottamuksen kanssa ongelmia, koska tämä maailma on kylmä ja kova paikka eikä täällä erilaisia ihmisiä välttämättä kohdella hyvin. Jos kehuu noin, niin yleensähän varmaan aatellaan että oon outo jos näen tuolla tavalla, koska moni pitää vammautuneita rumina ja avuttomina ja siks ei halua heidän kanssaan parisuhteeseen... Itse en näe heitä ollenkaan tuolla tavalla, en ainakaan avuttomana ja onko joku hyvännäköinen riippuu kokonaisuudesta kasvot, vartalo ja persoona vaikuttaa paljon myös viehättävyyteen...

Olen huomannut että jos jollekulle vammautuneelle sanoo että olet kaunis, komea, seksikäs. Sitten tulee mainittua myös että ei tynkäsikään herätä minussa negatiivisia ajatuksia ja tuo robotti jalka on hieno, niin miksi jotkut heistä suhtautuu että teen jotain väärin

että sitä vammautunutta kehonosaa ei saisi myös kehua, en itseasiassa ajattele aina edes sitä että hän on vammainen, tottakai tajuan että siellä taustalla on järkyttävä tragedia, mutta enimmäkseen ajattelen vaan niin että meidän jokaisen vartalot on erilaisia ja tälläinen hän sattuu nyt vaan olemaan

johtuuko se huonosta itseluottamuksesta kun ei tykkää että sitä kehonosaa kehutaan vai ei muuten vaan tykkää?

olen myös aina ajatellut että on hyvä että on erilaisia ihmisiä, jokaiselle jotakin. että jos joku vammautuu niin silti on ihmisiä jotka voi löytää hänet kokonaisuudessaan viehättävänä edelleen ulkonäöllisesti, niin kuin yleensä myös terveet nähdään . sitten on ihmisiä jotka päätyy vammautuneen kanssa parisuhteeseen ja eivät ilmeisesti yhtään ajattele sitä vammaa, sitä en ymmärrä miten olisi mahdollista ja sanovat että rakastuivat tämän henkilön persoonaan, että persoona saa ainoastaan kehuja, mutta ulkonäölle sitä ei voida enää antaa koska vammaisuus ja minusta se on hirveän surullista koska jokaisen tulis kuulla parisuhteessa olevansa kaunis, komea, rakastan sua ja tykkään sun luonteesta

jos ainoastaan persoonaa kehutaan niin puolet jää puuttumaan!

ja kun se on hirveän tärkeää ihmisen mielenterveydelle että kokee että on viehättävä

jotkut sotkee myös tuollaiset kehut fetissiin, miten voi tulla kuva fetissistä jos muuten juttelee muista aiheista, mutta kerran kehuu noin ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä että joku ajattelee näin, koska itse kerron vaan mitä ajattelen ja haluan ilmaista noin myös myötätuntoa. Haluaisin että ne tunteet välittyis jos kehun. Koska vammautuneella voi olla itseluottamuksen kanssa ongelmia, koska tämä maailma on kylmä ja kova paikka eikä täällä erilaisia ihmisiä välttämättä kohdella hyvin. Jos kehuu noin, niin yleensähän varmaan aatellaan että oon outo jos näen tuolla tavalla, koska moni pitää vammautuneita rumina ja avuttomina ja siks ei halua heidän kanssaan parisuhteeseen... Itse en näe heitä ollenkaan tuolla tavalla, en ainakaan avuttomana ja onko joku hyvännäköinen riippuu kokonaisuudesta kasvot, vartalo ja persoona vaikuttaa paljon myös viehättävyyteen...

Olen huomannut että jos jollekulle vammautuneelle sanoo että olet kaunis, komea, seksikäs. Sitten tulee mainittua myös että ei tynkäsikään herätä minussa negatiivisia ajatuksia ja tuo robotti jalka on hieno, niin miksi jotkut heistä suhtautuu että teen jotain väärin

että sitä vammautunutta kehonosaa ei saisi myös kehua, en itseasiassa ajattele aina edes sitä että hän on vammainen, tottakai tajuan että siellä taustalla on järkyttävä tragedia, mutta enimmäkseen ajattelen vaan niin että meidän jokaisen vartalot on erilaisia ja tälläinen hän sattuu nyt vaan olemaan

johtuuko se huonosta itseluottamuksesta kun ei tykkää että sitä kehonosaa kehutaan vai ei muuten vaan tykkää?

olen myös aina ajatellut että on hyvä että on erilaisia ihmisiä, jokaiselle jotakin. että jos joku vammautuu niin silti on ihmisiä jotka voi löytää hänet kokonaisuudessaan viehättävänä edelleen ulkonäöllisesti, niin kuin yleensä myös terveet nähdään . sitten on ihmisiä jotka päätyy vammautuneen kanssa parisuhteeseen ja eivät ilmeisesti yhtään ajattele sitä vammaa, sitä en ymmärrä miten olisi mahdollista ja sanovat että rakastuivat tämän henkilön persoonaan, että persoona saa ainoastaan kehuja, mutta ulkonäölle sitä ei voida enää antaa koska vammaisuus ja minusta se on hirveän surullista koska jokaisen tulis kuulla parisuhteessa olevansa kaunis, komea, rakastan sua ja tykkään sun luonteesta

jos ainoastaan persoonaa kehutaan niin puolet jää puuttumaan!

ja kun se on hirveän tärkeää ihmisen mielenterveydelle että kokee että on viehättävä

jotkut sotkee myös tuollaiset kehut fetissiin, miten voi tulla kuva fetissistä jos muuten juttelee muista aiheista, mutta kerran kehuu noin ?

Itse tykkään kaikesta tietotekniikasta ja tietokonepeleistäkin, vaikken niitä nyt enää pelaile. Aivan rehellisesti sanon, että robotin ja ihmisen yhdistelmä näyttää esteettisesti upealta. Ja erityisen mielenkiintoinen, jos se toimiva ja teknisesti oikeaa parempi.

Ymmärrän kyllä, jos jäsenen menettäneellä on siitä arkuutta. Asia kuin asia, niin ihminen aina epävarma, jos toiseen ihastuu ;)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse tykkään kaikesta tietotekniikasta ja tietokonepeleistäkin, vaikken niitä nyt enää pelaile. Aivan rehellisesti sanon, että robotin ja ihmisen yhdistelmä näyttää esteettisesti upealta. Ja erityisen mielenkiintoinen, jos se toimiva ja teknisesti oikeaa parempi.

Ymmärrän kyllä, jos jäsenen menettäneellä on siitä arkuutta. Asia kuin asia, niin ihminen aina epävarma, jos toiseen ihastuu ;)

minkähänlaista se arkuus sitten on, onko se nimenomaan häpeää omasta ulkonäöstä vai mitä ? koska tuolla kehulla nimenomaan pyritään kumoamaan häpeä, siksi en ymmärrä miksi se ei olisi positiivinen asia .

jotkut on myös sitä mieltä että on väärin ihannoida 'epänormaalia'. onko sairaudet ja vammat loppujenlopuksi sitten edes epänormaaleja kerta niitä on ihmisillä ollut kautta aikojen ? ja tuolla tavalla vaan ylläpidetään sitä että vammautuneen kuuluu kokea olevansa epänormaali ja epäviehättävä . mikä on mielestäni väärin . ylläpidetään vaan normeja jotka on ahtaat ja aiheuttaa ihmisille pahaa oloa, sitten samaan aikaan kauneusstandardit rakennetaan mainoksissa esiintyvistä malleista eikä tajuta että mallimaailman syövereissä esiintyy paljon syömishäiriöitä . tälläistäkö maailmankuvaa me halutaan ylläpitää?

en kiellä etteikö monet mallit olisi minusta myös kauniita, mutta mulla on sellainen asenne tässä elämässä että kauneus ja komeus kuuluu kaikille ja on katsojan silmissä. joku ihminen voi mielestäni olla ruma, mutta se ei tarkoita sitä etteikö hän voisi olla kumppanilleen maailman kaunein tai komein! ja näytti ihminen miltä tahansa, on mielestäni mielenterveyden kannalta tärkeää että pystyt menemään peilin eteen ja rakastamaan itseäsi . helppo tehtävä se ei aina ole, mutta jokaisella on oikeus tuohon. että niitä kauneus käsitteitä voitais venyttää myös normien ulkopuolelle ja olla itseä kohtaan armollisempia eiks je ?

• Ei voi tietää etukäteen, millaisen reaktion mikin lausuma herättää. Se taas johtaa varovaisuuteen, joka sekään ei ole kaikista hyvä.

Paralleeliksi sopii miettiä kuolemaa. Mitä pitää ja voi sanoa kuolleen lähiomaiselle. Jokainen tietää, että voi saada hyvin erilaisia reaktioita, ennalta arvaamattomia. Se panee monen niin varovaiseksi, ettei sano mitään. Ja se se vasta joitakin kamaloittaakin.

Kyllä siinä jää puun ja kuoren väliin. Hyvää vaihtoehtoa EI OLE. 🌹👀

• Anonyymi

Onhan se jotenkin outoa jos asiaa korostaa kovin paljon positiivisessa valossa. Jos tykkäisin ihmisestä muuten niin asia ei minua vaivaisi juurikaan, mutta nähdä se puute jotenkin ylettömän positiivisena? No ei. Hienoa olisi jos se toinen pärjäilee hyvin asian kanssa joten silloin plussat menee sille ihmiselle ennemmin kuin puuttelle, sen robottijalan tehtävä on helpottaa ja normalisoida, jos se toimii niin se on hyvä juttu.

Itse ajattelen että paras suhtautuminen on kuin normaaliin ihmiseen, puute on fixattu toimivasti ja sillä selvä, mitäs sitten tehtäisiin?

• Anonyymi

En mielestäni korosta liian positiivisessa valossa, kuten en henkilön ulkonäköä muutenkaan. Välillä saatan kehua ja yleensä sanon yleisesti komeaksi, kauniiksi tai seksikkääksi, en ala sen kummemmin erittelemään mikä kehon osa on seksikäs ja miksi ellei minulta kysytä. Eli minun suhtautuminen on hyvännäköinen/neutraali. En osaa nähdä esimerkiksi kaikkia tynkiä ruman näköisinä, riippuu muodosta ja arvesta, toiset on hyvännäköisiä ja toiset rumia. Näin se varmaan menee jokaisen ulkonäöllisen piirteen kohdalla, mikä näyttää miltäkin kenenkin silmään. Yhteiskunnassa suurin osa kuitenkin taitaa ajatella että vammat on rumia ja proteesit on rumia ja sitten jos joku ajatusmaailmaltaan poikkeaa yhteiskunnan normista niin ajatellaan heti että miten sä noin weirdo voit olla ettet näe sitä asiaa rumana. En näe myöskään tavoiteltavana tai että mitenkään haluaisin kellekkään sellaista, vammautumiset ja sairastumiset on ihmiselle isoja traumoja eikä niitä pitäisi tapahtua kellekkään... mistähän ihmeestä se tulee joillekkin ajatus että jos sanot vammautunutta vartaloa seksikkääksi, mukaan lukien sen vamman ulkonäkö niin miksi joillekkin tulee ajatus että toivoisin vammautumista jollekin? miksei osata ajatella että kiinnitän huomiota vaan ulkoisiin piirteisiin, ei niinkään siihen että sen takana on vammautuminen tai sairastuminen vaikka kyllä minä senkin ymmärrän ja miksei ajatella että esitän myös myötätuntoa eli jos henkilö on kokenut omasta ulkonäöstään epävarmuutta niin luulisi kehujen piristävän niin kuin tekee yleensä ihmisellä ja saa ajattelemaan että "ehkä en olekkaan niin huonon näköinen, vaikka luulin olevani!"

eli ainut mitä yritän tehdä niin piristää, kuten muitakin aina kun näen jotain kehumisen arvoista. Ei halveksumista, alistamista tms . Puhtaasti tulee suoraan sydämestä

Olenko niin outo että tätä ajatusmaailmaa on vaikea ymmärtää?

Minä en osaa olla täysin neutraalisti vammaisten seurassa, ehkä on parempi etten tutustu ollenkaan sellaisiin ihmisiin. Sitten vaikutan taas syrjivältä, mutta jos mun ystävällisyys ei riitä ja se että käyttäydyn niin kuin muidenkin kanssa, että vammaisia ei saisi enää katsoa päästä varpaisiin tai haluta koko vartalolta seksissä, niin kuin teen esim terveiden miesten kanssa niin ei tule mitään... Eli mun on nähtävä se ihminen enimmäkseen haluttavana ulkonäöllisesti ja luonteellisesti, kaikki vammat ei näytä pahalta mun silmään, en haluaisi alkaa väkisin ajattelemaan että hyi vee kun on ruma jos en oikeasti niin ajattele, en halua väkisin siirtää ajatuksiani pelkkiin kasvoihin ja ylävartaloon jos olen tottunut katsomaan terveitäkin miehiä kokonaisuudessaan, aina kun mies tulee treffeille niin tulee katsottua esim että minkälaiset housut hänellä myös on joten huomio menee kans jalkoihin

Mutta emmä myöskään ajattele sitä vammaa tai proteesia koko ajan, enemmän ajattelen muuta siinä ihmisessä ja asioita joita tehdään.

• Anonyymi

Ihminen ei ole amputoitu, vaan jokin osa hänestä. Jos jalka on amputoitu, robottijalka tilalla, ei se ihmistä rumemmaksi tee. Jalan kyllä toimivaksi ja sehän on hieno asia.

- Sheena

• Anonyymi

Tai pitäisi sanoa ehkä että seksiä ihmisen kanssa kellä on amputaatio, mutta mitäs friikkiä tuossakaan olisi jos katsoo kun erilaiset ihmiset harrastaa seksiä, seksuaalisuus kuuluu kaikille ja seksi on ihanaa aina... ;)

• Anonyymi

Lisää vastauksia?

• Anonyymi

Hieman vaikea keksiä muuta. Millaisia ajatuksia itse odotat lisää? :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hieman vaikea keksiä muuta. Millaisia ajatuksia itse odotat lisää? :)

Mua kiinnostaa kuulla että fetissoinko vammaa. Jos ajatellaan että silloin kun olen terveen miehen kanssa sängyssä niin tykkään ajatella sitä meidän henkistä kemiaa, miehen kasvoja, ylävartaloa, sitä kun se menee sisään, pakaroita, vahvoja jalkalihaksia. Varmaan yksilöllistä mitä kukin ajattelee seksin aikana, mutta tämä on varmaan kuitenkin aika normaalia...? niin jos teen miehen kanssa saman jolla on amputoitu jalka ja kiihotun hänen ulkonäöstään samalla tavalla kuin kiihotun terveen miehen ulkonäöstä niin fetissoinko hänen vammaa jos näen sen yhden vahvan jalan ja vahvan tyngän myös kiihottavana? Miksi ihmisen koko ulkonäön ajatteleminen terveen kohdalla ei ole fetissi, mutta vammaisen kohdalla muuttuu fetissiksi?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      221
      7442
    2. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      44
      4789
    3. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4752
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      75
      3418
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      2005
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      30
      1850
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      31
      1809
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      44
      1667
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      37
      1578
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1317
    Aihe