Miksi ihmiset ei hoida verenpainetta ruokavaliolla ja liikunnalla vaan alkavat syömään mielummin verenpainelääkkeitä?
Verenpaineet pystyy hoitamaan ilman lääkkeitä laihduttamalla ja syömällä terveellisesti.
Verenpaine on hitaasti tappava sairaus,siinä saattaa katketa verisuoni päästä.Se voi aiheuttaa sydäinfaktin tai aivohalvauksen.
https://www.iltalehti.fi/sydan/a/2b81e1db-31e9-4352-8d7f-75a9a53c7cca
Oma verenpainneeni yläpaine NOUSI 120 kymmenestä 150 kymmeneen kun lihoin vain 2 kiloa 10 päivän aikana.
LIHOMISENI TAPAHTUI LYHYESSÄ AJASSA
Isokalorisia 3500-4500 kalorin päiviä oli tuona aikana VAIN 5 jonka aikan söin kaikenlaista hyvää karkkia ja muuta roskaruokaa.
Ylimääräisiä kaloreita yht 12.500 kaloria mikä on rasvakiloissa siis melkein 2 kiloa.(kalorintarve olisi ollut silloin vain 1800 päivässä ja söin 3500)
Yläpaine on nyt viikon jälkeen aloituksesta aamulla 140.Kalorit edelleen liian suuret 1800-2400 johon pitää kyllä nyt tehdä muutos.Pientä lihomistakin on edelleen mutta se on vähentynyt80%.
Pihtimittauslukema isontunut viikossa 2 mm koska en ole harrastanut yhtään liikuntaa.Ensin siihen kyllästyin ja sitten ei ole ollut siihen muka aikaa.Todellinen syy lienee laiskuus.
Minulla on nyt toimiva testattu 1800 kalorin ohjelma jolla laihtuu hitaasti vaikka syö paljon.
Verenpaine tappaa,lihominen lisää verenpainetta.
2
117
Vastaukset
- Anonyymi
Verenpaineen dramaattinen lasku ilman painon pudotusta.
Olin juuri 60v täyttänyt ukko.
176cm. 90kg. Eikös olekin kaamea ylipaino?
Painelääkitys Ramipril 10mg. Siitä huolimatta paineet luokkaa 180/80.
Aloitin lihaskuntoilun. Puntti- / kuntosalilla 5 krt/vko yhteensä noin 10 tuntia.
Puntin perusliikkeitä perusvoimatyyliin sekä omalla painolla mm. leukoja. Vatsaa monipuolisesti.
Syke koko ajan yli 110:n
En muuttanut ruokailutottumuksiani. Painoni pysyi saman mutta vyötärö oheni 6 - 7cm.
Tärkeintä kaikessa. Puolessa vuodessa pääsin asteettain täysin eroon painelääkityksestä ja ilman lääkettä paineet olivat 115 - 120 / -65.
Mitattu Instrun kalibroimalla mittarilla aamuisin noin 1,5 tuntia aamukahvin jälkeen.
Samalla voin jättää pois kolestrolilääkkeeni.
Ensi vuotena 80v ja paineet samoissa lukemissa. Juopottelukausina popsin Ramiprilliä 5 - 10mg/pv.- Anonyymi
Ensin verenpainemittaus makuuasennossa, sitten heti seisaallaan. Seisottaessa paine oli 160 eli paljon korkeammalla. Soitin terveysasemalle ja kysyin miten paha tolanne on. Vastattiin tilanteen olevan erinomainen, verenpaineen kuuluu nousta, muuten on pyörtymisvaara.
Ihan päinvastaisen käsityksen saa Apteq- sivulta.
https://apteq.fi/artikkeli/piikki-verenpaineessa/ Miten asia on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1254071
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232962Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1132504- 462071
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2491669Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt451603- 321557
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201406- 281390
- 951201