Jeesus meni Synagoogaan ja järjesti kaatojonon!

Anonyymi-ap

Luuk. 4:16

Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.

30

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jeesus ei järjestänyt mitään kaatojonoja eikä molissut mitään sekavia.

      Kielsi sekavat molotukset rukoiltaessa.

      Matt. 6:7

      "Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja."

      • Anonyymi

        Peekele opettaa Raamattua!


      • Anonyymi

        No, sinä nämä moliset tapasi mukaan päättömiä, etkä tavoillesi voi mitään, kun liha on sinun armotonlahjasi, minkä omistat.


    • Anonyymi

      >>Jeesus meni Synagoogaan ja järjesti kaatojonon!<<

      Jeesus ei järjestänyt kaatojonoja. Ainoa uskovainen UTssa joka kaatui on JOhannes. Johannes kuuli ja näki Jeesuksen ja kaatui Jeesuksen jalkojen juureen. Johannes sai Jeesukselta selvän käskyn kirjoittaa mitä on nähnyt ja se on Raamatun viimeinen kirja Johanneksen ilmestys.

      1:9 Minä, Johannes,
      1:10 Minä olin hengessä Herran päivänä, ja kuulin takaani suuren äänen, ikäänkuin pasunan äänen,
      1:11 joka sanoi: "Kirjoita kirjaan, mitä näet,
      1:12 Ja minä käännyin katsomaan, mikä ääni minulle puhui; ja kääntyessäni minä näin seitsemän kultaista lampunjalkaa,
      1:13 ja lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen,
      1:17 Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,
      1:19 Kirjoita siis, mitä olet nähnyt ja mikä nyt on ja mitä tämän jälkeen on tapahtuva.


      Kaatajapapit levittävät humbuugia ja kaatojonojen kaatumiskokemukset ovat pelkästään sielullisia ilmiöitä eikä niitä voi verrata Johanneksen kokemukseen. JOhannes kaatui Jeesuksen jalkojen juuren, joten JOhannes kaatui eteenpäin eikä taaksepäin kuten kaatajapappien kaatamat ihmiset.

      Saulus kaatui myös matkalla Damaskoon mutta hän vastusti Jeeusta kuten ne sotamiehet jotka tulivat ottamaan Jeesusta kiinni
      Apostolien teot:

      22:7 ja minä kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'
      26:14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.

      Juudas tuli sotilaiden kanssa ja hän kaatui, myös eli kaatuminen on Jeesuksen vastustajien osa, eikä kaatajapappien touhua voi mitenkään verrata Johanneksen Ilmestyskirjan kokemukseen.
      Johanneksen evankeliumi:
      18:3 Niin Juudas otti sotilasjoukon sekä ylipappien ja fariseusten palvelijoita ja tuli sinne soihdut ja lamput ja aseet mukanaan.
      18:4 Silloin Jeesus, joka tiesi kaiken, mikä oli häntä kohtaava, astui esiin ja sanoi heille: "Ketä te etsitte?"
      18:5 He vastasivat hänelle: "Jeesusta, Nasaretilaista." Jeesus sanoi heille: "Minä se olen." Ja Juudas, joka hänet kavalsi, seisoi myös heidän kanssaan.
      18:6 Kun hän siis sanoi heille: "Minä se olen", peräytyivät he ja kaatuivat maahan.

      • Anonyymi

        Ilmestyskirjassa Johannes kaatui Jeesuksen jalkojen juureen.

        Saulus ja Juudas sotamiesten kanssa kaatuivat maahan. Kaatajapappien kokouksissa kaadutaan maahan eikä Jeesuksen jalkojen juureen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmestyskirjassa Johannes kaatui Jeesuksen jalkojen juureen.

        Saulus ja Juudas sotamiesten kanssa kaatuivat maahan. Kaatajapappien kokouksissa kaadutaan maahan eikä Jeesuksen jalkojen juureen.

        Kaatuminen rukousjonoissa on epäraamatullinen ilmiö. Suitsukkeet ja ikonit ovat epäraamatullinen ilmiö. Ne ovat uskonnollisia muotomenoja joita terve uskovainen ei tarvitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaatuminen rukousjonoissa on epäraamatullinen ilmiö. Suitsukkeet ja ikonit ovat epäraamatullinen ilmiö. Ne ovat uskonnollisia muotomenoja joita terve uskovainen ei tarvitse.

        Suitsukkeet kyllä löytyvät Raamatusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suitsukkeet kyllä löytyvät Raamatusta.

        Suitsukkeiden valmistus on Raamatullista, siellä on jopa niihin ohjeet.
        Ikonitaiden on luvallista ja taito.
        Jeesuksesta ja Mariasta voi kyllä tehdä tauluja ja kuvia.

        Epäjumalien kuvien teko on kielletty Raamatussa.

        Parhamin ja Ollssenin homostelut eivät kuulu Kristityille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmestyskirjassa Johannes kaatui Jeesuksen jalkojen juureen.

        Saulus ja Juudas sotamiesten kanssa kaatuivat maahan. Kaatajapappien kokouksissa kaadutaan maahan eikä Jeesuksen jalkojen juureen.

        Etkö sinä enää käykään Jeesuksen jalkojen juureen? Eli maahan polvillesi, kellutko ilmassa, vai pitääkö ihan tyyny ottaa polvien alle, vai mitä tarkoitat horinallasi---
        Panetteluherraa kuuntelet ja puhut mitä hän sinua käskee puhuttaa, etkä muuhun edes pysty


      • Anonyymi

        Tämä kaatuilu vaikuttaa hyvinkin merkittävältä toiminnalta raamatussa.
        Kuinka kaadutaan oikeaoppisesti? Tapahtuuko se vesa-mattiloirilaisittain, vai riittääkö perinteinen kellahtaminen?
        Patriarkka Kiril näytti mallia kesällä, ukko mätkähti selälleen roiskittuaan pyhää vettä sileälle lattialle. Töppöset lähtivät pannumyssymieheltä alta.


    • Anonyymi

      Netissä oli hyvä tutkimus Raamatun kaatumistapauksista.

      Jumalan voimasta ja kirkkaudesta tapahtuvat menivät kasvoilleen eli kaatuivat eteenpäin, koska Jumalan läsnäolo on niin kirkas, ettei siihen voi kastsoa.

      Jumalan viholliset kaatuivat aina taaksepäin selälleen.

      Jumalan Pyhään Papistoon kasteessa liitetyt eivät kaadu eteen eikä taaksepäin Jumalan eikä lahkosaatanoiden edessä. Jumala pitää heidät pystyssä, koska he kuuluvat Pyhään Papistoon.

      • Anonyymi

        Raamatussa Jumalan läsnäoloa kunnioitetaan aina seisten. Ei lattialla selällään maaten.
        Helluntailaisten touhut on Jumalan pilkkaamista.

        Room. 14:4

        Mikä oikeus sinulla on tuomita toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu -- vaikka kyllä hän seisoo, sillä Herra kykenee pitämään hänet pystyssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa Jumalan läsnäoloa kunnioitetaan aina seisten. Ei lattialla selällään maaten.
        Helluntailaisten touhut on Jumalan pilkkaamista.

        Room. 14:4

        Mikä oikeus sinulla on tuomita toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu -- vaikka kyllä hän seisoo, sillä Herra kykenee pitämään hänet pystyssä.

        2. Aik. 20:13

        Koko Juudan kansa seisoi Herran edessä, myös naiset ja lapset.
        --------------------------------------------------------------------------------------
        Lahkolaisten kokouksissa hurmospastorit kiihottavat ihmiset hurmostilaan, jolloin he ovat pois tolaltaan ja saattavat ryömiä lattialla penkkien välissä molisten epämääräisiä tavuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2. Aik. 20:13

        Koko Juudan kansa seisoi Herran edessä, myös naiset ja lapset.
        --------------------------------------------------------------------------------------
        Lahkolaisten kokouksissa hurmospastorit kiihottavat ihmiset hurmostilaan, jolloin he ovat pois tolaltaan ja saattavat ryömiä lattialla penkkien välissä molisten epämääräisiä tavuja.

        Jeesus käski kastaa kaikki kansat eli kansoihin kuuluvat kaikki ihmiset seurakunnan eli ylösnousemusruumiinsa jäseniksi omiksi opetuslapsikseen. (Matt.28:18-20)

        Keitä kansaan ja seurakuntaan katsottiin kuuluvan.

        Joel 2:16

        Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2. Aik. 20:13

        Koko Juudan kansa seisoi Herran edessä, myös naiset ja lapset.
        --------------------------------------------------------------------------------------
        Lahkolaisten kokouksissa hurmospastorit kiihottavat ihmiset hurmostilaan, jolloin he ovat pois tolaltaan ja saattavat ryömiä lattialla penkkien välissä molisten epämääräisiä tavuja.

        Jeesus käski etsimään, mutta jos ihminen ohjataan etsimään jatkuvasti väärästä paikasta, niin ei voi koskaan löytää etsiäänsä.


        Ja teille sanotaan: 'Katso, tuolla hän on!' 'Katso, täällä!' Älkää menkö sinne älkääkä juosko perässä.


      • Anonyymi

        Nenä se sinun jutuissasi on se kaatumissuunta, etkä muuta osaa sököttääkään.
        Tuleen ehkä kaadut joskus vuorostasi, kun olkiukon aika päättyy, koska noilla jutuilla ei paremmalle ole paikkaa.


      • Anonyymi

        Mutta jos kaatuukin sivulle?


    • Anonyymi

      Terve uskovainen ei harrasta suitsukkeita, ikoneita eikä pyhimyksiä. Ne ovat uskonnollisia muotomenoja. UTssa ei ole yhtään jaetta jossa olisi kehoitettu polttamaan suitsukkeita pyhimyksille.

      • Anonyymi

        Suitsukkeet kuuluvat vanhan liiton jumalanpalvelukseen. Jeesus perusti uuden liiton. Jeesus lopetti suitsukkeet.

        Markuksen evankeliumi:
        14:6 Mutta Jeesus sanoi: "Antakaa hänen olla. Miksi pahoitatte hänen mieltään? Hän teki hyvän työn minulle.
        14:7 Köyhät teillä on aina keskuudessanne, ja milloin tahdotte, voitte heille tehdä hyvää, mutta minua teillä ei ole aina.
        14:8 Hän teki, minkä voi. Edeltäkäsin hän voiteli minun ruumiini hautaamista varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suitsukkeet kuuluvat vanhan liiton jumalanpalvelukseen. Jeesus perusti uuden liiton. Jeesus lopetti suitsukkeet.

        Markuksen evankeliumi:
        14:6 Mutta Jeesus sanoi: "Antakaa hänen olla. Miksi pahoitatte hänen mieltään? Hän teki hyvän työn minulle.
        14:7 Köyhät teillä on aina keskuudessanne, ja milloin tahdotte, voitte heille tehdä hyvää, mutta minua teillä ei ole aina.
        14:8 Hän teki, minkä voi. Edeltäkäsin hän voiteli minun ruumiini hautaamista varten.

        Matt. 5:18

        Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut

        Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut. Jeesus ei lopettanut mitään. Paavali sitä yritti, huonolla menestyksellä, Jumala heitti miehen saatanalle lähettämällä saatanan demonihengen Paavalin uudeksi henkioppaaksi. King James "The messenger of Sathan" nimisen demonin.


    • Anonyymi

      >Herran palvelijan tulee pysyä kiinni opinmukaisessa, luotettavassa sanassa, että olisi kykenevä sekä neuvomaan terveellä opilla että kumoamaan vastaansanojain väitteet.
      >Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään; hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden.

    • Anonyymi

      Jeesus järjesti leipäjonon, mutta ei helluntailaisten hurmosjonoja kaatamiseksi ja sekavien puhumiseksi.

    • Anonyymi

      "Jeesus meni temppeliin ja ajoi kaikki myyjät ja ostajat sieltä ulos. Hän KAATOI
      rahanvaihtajien pöydät ja kyyhkysenmyyjäin jakkarat ja sanoi heille: "On kirjoitettu:
      Minun huoneeni on oleva rukoushuone. `Mutta te teette siitä rosvojen luolan`.
      Matt: 21: 12-13

      "rahanvaihto" > aina kun ostetaan ja myydään , raha VAIHTAA omistajaa,
      = rahanvaihto !
      Jeesuksen sanat ei lahkojen myyntiä ja bisneksiä haittaa !

      • Anonyymi

        No, ei sinun huoneesi oven päällä lue rukoushuone, ehkä esikoislestadiolaisilla voi olla rukoushuone ja naisilla enkeleitten tähden huivi päässä, vallanalaisuuden merkkinä, mutta sinulta puuttu se kaikki, mutta kyllä suusi soittaa aina mennen tullen, kun lihasi voi hyvin


      • Anonyymi

        Jaa- kyllä se oli rahanvaihto ja uhrieläinten vaihtopiste.
        Mutta, tämä vauvavalelu on oikein rosvojenluola, jossa bisnestä tehtään laittomasti.
        Myydään perisynnin nimessä väärähenkisiä kasteita valheen ja vilunkiveljien nimissä eksytetyille, helvettipelottelun avulla. Sieltä löydät tämämänpäivän kyyhkysenmyyjät.
        On ostaa kehuva olevansa polku taivaaseen, että ihan vedellä pesten taivaspaikka.
        Ilmankos Jerusalemin uskovat ovat erottaneet meidän luterilaisen kirkon piiristään.
        Eihän sitä ole sinulle kerrottukaan, on se jo niin vanha tapaus.
        Syy on lihallisuus ja maailmallisuus, jossa on vain oma pakanallisen jumalan palvontamenot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa- kyllä se oli rahanvaihto ja uhrieläinten vaihtopiste.
        Mutta, tämä vauvavalelu on oikein rosvojenluola, jossa bisnestä tehtään laittomasti.
        Myydään perisynnin nimessä väärähenkisiä kasteita valheen ja vilunkiveljien nimissä eksytetyille, helvettipelottelun avulla. Sieltä löydät tämämänpäivän kyyhkysenmyyjät.
        On ostaa kehuva olevansa polku taivaaseen, että ihan vedellä pesten taivaspaikka.
        Ilmankos Jerusalemin uskovat ovat erottaneet meidän luterilaisen kirkon piiristään.
        Eihän sitä ole sinulle kerrottukaan, on se jo niin vanha tapaus.
        Syy on lihallisuus ja maailmallisuus, jossa on vain oma pakanallisen jumalan palvontamenot

        ostaa = otsaa kehua olevansa ... jne


    • Anonyymi

      Jeesushan taisi mennä ihan temppeliin eikä synagoogaan.

      • Anonyymi

        No, mikä ero on temppelillä ja synagoogalla?
        Synagooga yleensä tarkoittaa kokoontumispaikkaa. No eikös temppeli ole synagooga, vai mistä sinä sökötät?


    • Anonyymi

      Kaatjonot , suitsukkeet ja pyhimykset ovat uskonnollisia muotomenoja jota terve uskovainen ei harrasta.

      • Anonyymi

        Pentecostalismin ylin elin on ylentänyt Parhamin kirkkauteen ja nimittänyt Pyhimykseksi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5148
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3367
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1333
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      938
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe