Suku hylkäsi

Anonyymi-ap

Olin ennen tiiviisti yhteydessä sukuuni.

Muutama vuosi sitten tapahtui.
Menin vanhemmilleni käymään ja ihmettelin kun kaikki on paljon siistimpää kuin normaalisti. Juttelin vanhempieni kanssa niitä näitä ja ihmettelin kun he olivat hieman outoja. Sitten alkoi tulla autoja pihaan ja kysyin että mitä nyt tapahtuu. Sanoivat että Ilonan (nimi muutettu) synttärit pidetään täällä tänään. Oikea syntymäpäivä olisi ollut parin päivän päästä, johon olin lahjan ostanut vaikka ihmettelin kun kutsu tulee heiltä yleensä paria viikkoa ennen eikä sellaista ollut näkynyt. Sanoin kohteliaasti että jaa no jos on juhlat niin lähdenkin kotia kohti. Onneksi ei vielä siskoa eikä synttärisankaria näkynyt. Tai olisin voinut onnitella kyllä. Onnittelin sitten tekstarilla kun ei vastannut puhelimeen. Ei siihen tekstariinkaan vastattu.

Sen jälkeen ei ole tullut kutsuja kenenkään juhliin.
Sitten sain kuulla että siskoni on saanut uuden lapsen.
Se oli vähän sellainen asia mikä painoi mieltä että ei edes sellaisesta asiasta voida edes ilmoittaa. Kuulin asiasta puolituntemattomalta ihmiseltä kaupassa. Olin hieman yllättynyt asiasta mutta vastasin vain että juu niin kävi. Päätin vain että olkoot sitten niin, vaihdoin puhelinnumeroani ja poistin kaikkien sukulaisteni numerot puhelimesta.

En oikein tiedä mitä olen tehnyt.

12

716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      olitko liian tiiviisti yhteydessä, se voi olla rasittavaa todella

    • Anonyymi

      Kaikesta päätellen sinulla on kusipäinen perhe. Vähintä mitä lähimmiltä perheenjäseniltä pitäisi voida vaatia on, että selitetään mikä on vialla jos joku on vialla. Ihmisellä on suu sitä varten että sillä voi tuottaa puhetta ulos ja ilmaista itseään selkeästi kun joku asia vaivaa. En voi ymmärtää miten joku perhe voi kohdella yhtä jäsentään noin. Jätetään ulkopuolelle mitään selittämättä, ja jätetään arvailemaan yksinään mistä kenkä puristaa.

      Sympatiat sinulle!

      • Anonyymi

        Keneltäkään voi mitään vaatia lähinnä toivoa että ymmärtää itse edes yrittää elämässään ja sukulaisiltaan kaikkeista vähiten voi vaatia jos ei itse laita tiukkaa ristiin auttakseen sukulaisiaan edes silloi kun pystyisi


      • Anonyymi

        Meidän suvussa on ollut tapana selän takana puhua paskaa. Ja esim muiden lapset on aviottomia vaan avoliitossa olevan veljeni ei,😆


    • Anonyymi

      Minä laitoin vuosia sitten välit poikki perheeseeni kirjeen välityksellä. Koska olen sitä mieltä että jos jokin on vialla tai jos tekee niinkin radikaaleja ratkaisuja että päättää laittaa välit kokonaan poikki, ovat muut perheenjäsenet oikeutettuja tietämään selityksen miksi näin tapahtuu.

      Selitin kirjeessä yksityiskohtaisesti miksi niin tein. Lähetin kirjeen ja lopetin yhteydenpidon. Kolmisen vuotta meni etten ollut tekemisissä. Sitten kuolemantapauksen johdosta minuun otettiin yhtyettä ja palautin perheeni takaisin kuvioihini. Palaamiseni jälkeen välirikosta ei puhuttu sanaakaan. Kaikki oli kuin mitään ei olisi tapahtunut.

      Myöhemmin sain tietää että muut perheenjäsenet eivät tienneet minun laittaneen välit poikki. He luulivat että olin mitään selittämättä kadonnut kuvioista. Joku perheenjäsenistäni, joka oli kirjeeni hakenut postilaatikosta oli pantannut tämän tiedon muita. Hän oli lukenut kirjeen, hävittänyt sen ja antanut muiden olla siinä uskossa että minä olen niin kusipäinen ihminen, että vain katoan yhtäkkiä perhekuvioista kenellekään mitään perustelematta. Yksi perheenjäseneni kuoli tietämättä syitä miksi laitoin välit poikki. He olivat vain ihmetelleet miksi en vastannut puheluihin enkä tullut jouluiksi kotiin yms. Ei ole vieläkään selvinnyt kuka kirjeeni luki ja jätti kertomatta asiasta muille.

      Yksi manipulaattori perheenjäsen voi sotkea muidenkin perheenjäsenten välit. Eikä siinä auta välttämättä vaikka itse yrittäisit olla suora rehellinen ja avoin. Aloituksen kuvauksesta tulee vähän samanlainen tilanne mieleen. Joku on pielessä mutta kukaan ei kerro mikä. Joku manipuloi perhesuhteita.

      Todella kusipäistä toimintaa muutenkin ihmissuhteissa tollainen. Mutta kun kyse on lähimmistä perhesuhteista se on vieläkin pahempi.

    • Anonyymi

      Vanhempia voi manipuloida joku aikuinen lapsi ja muut aikuiset sisaret kärsii, totta joka sana.

      • Anonyymi

        Minun veljet manipuloi isää.


    • Anonyymi

      Tollanen manipulointihan on hyvinkin yleistä jopa viranomaisetkin tekee sitä. eihän se muutoin haittaa, mutta kun se perkele vaan haittaa.

    • Anonyymi

      Tuollaisia sukulaisen unohtamisia tulee aina joskus.
      Itselle sattui sellaista, kun auttelin erästä sukulaista
      sillä tavoin, että hän maksoi vain kulut jotka tulivat
      siitä auttamisesta.
      En osannut muuta edes pyytää.
      Noin kaksi ja puoli vuotta sitten hän alkoi pyytää
      auttamista niin, että noita kulujakaan ei olisi
      kaikkia maksettu.
      Jouduin kuitenkin kieltäytymään sellaisesta, koska
      oma talous on aika niukkaa.
      Lopulta sain huomata, että hän maksoi jollekin niistä,
      joita itse olin tehnyt.
      Nyt ei sitten ole juuri minkäänlaista kanssakäymistä
      Ihmettelyn aihetta antaa se, mikä muutti suhtautumisen.
      Omaa käyttäytymistäkin olen miettinyt, mutta
      en ole löytänyt oikeaa syytä.
      Ehkä joku on ollut jonkinlainen kielikello.

    • Anonyymi

      Erosin kumppanistani. Oma perheeni lopetti kutsumiseni eikä pitänyt yhteyttä, mutta eksäni vieraili jatkuvasti heidän luonaan ja häneen pidettiin jatkuvasti yhteyttä.

      Entinen puolisoni rakasti yli kaiken ihmissuhdepelejä. Tiedän että ennen eroa eksäni kysyi ainakin yhdeltä perheeni jäseneltä "takuut" että hänet pidetään perheessä vaikka kynsin ja hampain. Kyseinen jäsen oli takuut ilmeisesti antanut, vaikka ilmeisesti ei sitä kenellekään ole julkisesti myöntänyt.

      Olen ollut pelkkää ilmaa perheelleni, vaikka kovasti muuta vakuuttavat. Silti yhteydenpito eksääni on jatkuvaa ja häntä nähdään säännöllisesti. Kaikki oli hyvin ennenkuin toin eksäni perheeseeni. Mutta toisaalta olen vain kiitollinen että tämä tapaus sai myös omat silmäni aukeamaan aiemmin vallinneelle illuusiolle.

      Vaikka se menetys on elinikäinen trauma. Miettikääpä niin että mitä aiemmin päästää irti sitä nopeammin sekin ongelmapesäke on puhdistettu pois omasta elämästä. Voitte keskittyä ihmisiin jotka aidosti rakastaa ja välittää teistä enemmän kuin teidän entisistä kumppaneista, uskonnosta tai mitä. Rakkautta teille muillekin hylätyille.

      • Anonyymi

        En jaksa edes kertoa mitä kaikkea kieroilua suku harrastaa ja siks olen onnellinen että asun kaukana heistä. Ehkäpä karma hoitelee heidät.


    • Anonyymi

      Olen itse katkaissut välit koko sukuun,koska olen aina ollut ulkopuolinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2903
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1526
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      22
      1058
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe