Onko kellään kokemista?

Anonyymi-ap

Oon niin ajdistunut koskamies ei puhu mittää. Ei kerro asioistaan mitään ja elää itselleen. Meillä on kuitenkin lapsiakin niin ei heillekkään puhu. Ihan kuin ei välittäisi oikein perheestään, maksaa kuitenkin puoliksi asumismenot ja mää maksan lisäksi tietenkin omat mutta myös lasten jutut. Mies ei osallistu mitenkään lasten juttuihin, oon yrittänyt keskuatella aiheesta mutta ei. Mietin, onkohan ero ainoa mahdollisuus pysyä järjissään. Miehellä on oma elämä ja mulla ja lapsilla oma. En enää tiedä miten olisin ja eläisin saadakseni miehen mukaan. Olen alkanut syyttämään kaikesta itseäni. Mies sanoo ettei syy oo minussa eikä lapsissa ja kun kysyn mikä on syynä niin ei mikään.Tunnen kuinka mies etääntyy, lapsetkin kasvaneet niin että ihmettelevät eikö isä välitä eikö isää kiinnosta ja sydäntäni rutistaa heidän anovat ilmeensä. Vastaan että tottakait isä välittää mutta isä on väsynyt. Valehtelen. Isällä nimittäin riittää virtaa kaikkeen muuhun paitsi perheen kanssa olemiseen tai edes juurikaan puhumaan perheelleen. On hyvin aktiivinen ja osallistuva kodin ulkopuolella. Ei yleensä edes niitä pakollisia puhu. En tiedä missä menee ja milloin tulee, ostelee isoja juttuja enkä yhtään tiesä etukäteen. Olen ilmaa ja surullinen. Vanhin lapsista vasta sanoi ettei meillä ole isää, yritin taas tsempata. Tällainen on ihan hullua. Mieheltä kysyin onko hän parisuhteeseen tyytyväinen niin vastaa lyhyesti joo. Oon alkanut miettimään, että joku päivä hän laittaa tekstiviestinn, jossa kertoo toisesta naisesta ja erosta. Oon melkein kuin parisuhteessa mutta yksinhuoltaja.

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oletko ehdottanut pari- tai perheterapiaa? Jos ei puhuminen auta, niin ei kai siinä sitten voi muuta kuin erota. On hyvin harmillista, että löytyy tuollaisia munattomia miehiä, jotka eivät ota vastuuta valinnoistaan, eli perheestä ja parisuhteestaan, vaan laittavat perheensä kärsimään.

      Olisi mielenkiintoista kuulla, että oliko tällaisesta käytöksestä jotakin merkkejä jo aikaisemmin, olisiko tätä voinut ennustaa? Ihan vaan että tietäisi, minkälaisia miehiä kannattaa välttää, jos haluaa perustaa perheen

      • Anonyymi

        Oon ejdottanut patiterapiaa jossakerran käytiinkin. Mies terapiass kertoi kuinka on usein lasten kanssa, touhuaa ja vörkkää, reissailee jeidän kanssaan ja minä menin ihan lukkoon. Tunsin itseni täydwksi idiootiksi enkä saanut sanottua ettei nuo ole totta. Kerroin myös tuntemuksistani että koen olevani ilmaa niin ehdottivat minulle omaa aikaa ja kysyivöt koenko noin koska olen masentunut. En tunne olevani kuitenkaan masentunut, mutta ahdistunut tilanteesta kylläkin. Mies kertoi terapiassa että hän ostaa melkein kaiken perheessämme jne. Olin ihan puulla päähän lyöty ja yritin hajamielisesti sönköttää jotain ja meinasin alkaa itkemäänkin koska olin täysin ullalla missä mennään.
        Alussa mies oli hiljainen ja rauhallinen, ei juuri puhunut ja ajattelin että siinäpäs kiltti mies.


    • Anonyymi

      Mikä parisuhde se tuollainen on kumpikin elää omaa elämäänsä kämppiksiä te taidatte enään olla lapsista huolimatta

      • Anonyymi

        Paitsi että meillä on seksiä ja halauksia ja kyhnäystä koska olen siinä aktiivinen. Mies sanoikin ettei siittä niin välitä siis kyhnäyksestä tai löhellä olostq, eikä itse halaa tms mutta mää meen läjelle ja kosketan ja ehdotan seksiä. Mies ei ehdota koskaan seksiä muttei kieltäydykkään kun ehdotan. Jos silitän, rapsutan hän on siinä muttei rapsuta takaisin. Koskaan ei pusuttele mutta mää teen sitäkin ja hän on siinä. Ottaa kyllä vastaan muttei itse pussaa tanaisin. Oon sanonut että mua huolettaa kovasti meidän parisuhde mutta mies vastaa että ei siinä vikaa oo. Oon sanonut että etäännymme johon mies vastaa jotain kiltävästi että ei etäännytä.


    • Anonyymi

      Tee kaikille palvelus ja eroa. Tuota ei elvytä enää mikään ja te kärsitte, noinko haluat elää hautaan asti? Huono malli antaa lapsille parisuhteesta.

      • Anonyymi

        On lapset sen huomanneet, sanovat ettei sukulaisilla oo samanlaista eikä kavereilla. Harkitsen vakaasti lähtemistä.


    • Anonyymi

      Miksi ihmeessä olet mennyt yhteen moisen puupölkyn kanssa ja vielä tehnyt lapsiakin?? Oliko tuo perce käytös jo kun tapasitte vai muuttuiko mies?

      • Anonyymi

        Aluksi oli hiljainen ja rauhallinen ja ajattelin että siinäpä kiltti mies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aluksi oli hiljainen ja rauhallinen ja ajattelin että siinäpä kiltti mies

        Ehkä hän on kyllästynyt olemaan aina väärässä, ja tekemään vääriä asioita vääriin aikoihin väärillä tavoilla.


    • Anonyymi

      Mieti vakavasti omaa hyvinvointiasi,mikä sulle olis parasta.Mies saattaa havahtua jos teet lähtöä tai sitten ei.Puhumattomuus ei johda mihinkään se on vallankäyttöä saaden toisen hämilleen.Jokin ratkaisu pitää tehdä,joko ukko puhuu ja selvitätte asiat ja jatkatte tai eri teille jos puhumiset on puhuttu.

    • Anonyymi

      Olette kasvaneet erilleen niinkuin moni muu pari teitä ennen ja teidän jälkeen. Jos miestä ei kiinnosta hän saisi minun puolestani nostaa kytkintä. En tiedä mitä on tapahtunut onko käynyt niin että lapsien jälkeen olet elänyt vain lapsille ja parisuhde on jäänyt sivulle ja tästä syystä molemmat elää nyt kuin kämppiksinä omaa elämäänsä. Teitä on paljon ja minun käy sääliksi aina ja harmittaa miten upeita ihania naisia on tällaisessa epätyydyttävässä suhteessa kun meitä rakastavia ja osallistuviakin miehiä on olemassa. Jos toista ei kiinnosta ei ole väärin että eroatte.

      • Anonyymi

        No ei oikeastaan, en ole elänyt vain lapsille koska oon yrittänyt saada miestä mun kanssa lenkille ja ajelulle, lomalle muttei lähde ja joskus kun harvoin lähti niin oli hiljaa ja vaivaantunut tai pahantuulinen kuin oisin väkisin raahannut mukaan. Yksikseen liikkuu paljonkin ja matkustelee. Mutta tottakait mää oon oakostakin joutunut siinä mielessä elämään lapsille koska mies ei oo siihen alkanut vaan lapset jääneet mulle sitten. Ei ne lapset mun mielestä omineen kasva eikä riitä pelkkä ruoka, vaatteet ja lämmnkatto lapsille vaan mun mielestä se on suhde jossa keskustellaan, kuunnellaan, kannustetaan sekä kasvatetaan.
        Mies ei oikein ota kontaktia minuun eikä lapsiin vaan omia juttujaan tekee.
        Musta alkanut tuntumaan että meidän parisuhde ollut mun varassa jotenkin koska minä oon ollut aina myös se joka joka päivä halaa suukottaa ja silittää toista, mutta mies ei koskaan..seksiinkin aloitus lähtenyt aina minusta. Kun kysyn rakastaako niin vastaa että joo, ,mutta viimeaikoina on alkanut tuntumaan etten tunne olevani rakastettu. Oikeasti tuntuu nykyään että mun sydän on murtunut ja mut on jo jätetty vaikka yhdessä ollaan ja naimisissakin.


      • Anonyymi

        Joku joskus ehdotti salasuhdetta, mutta musta ei oo pettämään, siihen en lähde. Oon saanut ehdotuksia mutta oon ottanut sen linjan että koska itsestäni petetyksi tuleminen tuntuisi äärettömän pahalta niin en sitä tee toisellekkaan sellaista pahuutta.
        Js oon alkanut ajattelemaan etten voi pakottaa miestäni mihinkään.
        Kysyttäessä vastaa että takastaa ja kun kysyn haluaako vapauden vai jatkaa mun kanssa niin vastaa että haluaa jatkaa. Kertoin vadta etten oo vuosiin kokenut olevani rakastettu niin vastaa että kuvittelen omiani.
        Oon yrittänyt ja urittänyt koko liityomme ajan rakentaa meidän suhdetta mutta nyt tuntuu että luovutan ja alan rakentamaan omaa elämääni, en enää jakda väkisin yrittää toista saada mukaan mun, perheen elämään. Oon kauhean surullinen, mutta en voi asialle mitään. Rakadtan silti miestäni mutta mun on päästettävä irti ja tuo tuntuu kuin mua revittäisiin kahtia muttei ole vaihtoehtoja. En voi väkisin pakottaa,on luovutettava. Ehkä hän on onnellisempi jonkun toisen kanssa. Mua ei kiinnosta parisuhde kenenkään muun kanssa. Oon pohtinut että alan opiskelemaan lisää ja keskityn rakentamaan omaa elämää lastrn kanssa sellaisena jotta voin aamuisin katsoa peilistä itseäni hyvillä mielin ilman häpeää ja tunnetta etten riitä eikä musta ole mihinkään. Elämä voi varmasti olla hyvää ilman miestäkin, ajan kanssa siihen tottuu ja eron tuoma tuska väistyy. Nyt tosin tuntuu että joku on kuollut, aivan hirveältä.


    • Anonyymi

      Kyllä miehet voi olla pässejä.

    • Anonyymi

      Sivusta, voiko mies tuntea tulleensa huijatuksi suhteeseen? Oliko ensimmäinen lapsenne haluttu vai vahinko. Kuullut vain tällaisiakin tapauksia, että mies koki astuneensa ansaan, jota ei halunnut kokea ja jos mies tuntee tulleensa vedätetyksi yhdessä oloon näin, voi tällainen toiminta toteutua ja yhteistyökyky kärsii.

      Vastuutonta, myös, siksi tällaiset yllätykset eivät ole miesten suosiossa. Ymmärrän, että ehkäisy on molempien vastuulla. Siksi näistä hyvä puhua ennakoiden tulevaa, ettei synny ikäviä tilanteita. Miehesi on selvästi passivoitunut, eikä kiinnosta juurikaan perheen asiat (vastuuton).

      Tunteeko ansaitsevan enemmän kuin on saanut yhdessä olosta? Kostaako kokemaansa menneestä, toimimalla näin ikävällä tavalla mm. valheita julki tuomalla? Välinpitämätön toisen tuntemuksista. Jollei ole nyky tilanteeseenkaan tyytyväinen, kyllästyy olemassa olevaan ja passivoituu.

      Tarkoitukseni on yrittää ymmärtää miestä, miksi toimii noin kuin annat ymmärtää? Passivoituminen tapahtuu, kun ei näe valoa tunnelin päässä ja mieli maassa, eikä löydä ulospääsyä, silloin helpoin tie on syyllistää aina muita olemassa olevasta. Vastuuton ihminen on itsekäs ja ylimielinenkin. Harvemmin toimii reilusti, toiset huomioiden.

      Ainahan olisi hyvä kuulla molempien mielipide asiasta, miten toinen itse kokee asian. Ollaanko asioista samaa mieltä vai eri mieltä. Puhumattomuus harvemmin kantaa pitkälle, jollei ole kykyä puhua ja sopia asioista yhdessä, silloin se on helposti tuomittu päättymään ennen aikojaan.

      • Anonyymi

        Voisin kysyä tuosta mieheltäni että kokeeko hän tulleen huijatuksi tai ei nyt sentään koska nyt kun muistelen niin ensimmäisen lapsen odotus tuli kyllä yllätyksenä mutta juuri muutamaa päivää ennen hääpäivää. Hääpäivä oli siis jo sovittu kun tein positiivisen raskaustestin ja se oli mies joka kosi mua.
        Rakastan silti miestä ja haluan kuulla miltä hänestä kaikki tuntuu ja miten hän kokee, olen tuon sanonutkin oon sanonut että totuus vaikka se satuttaisikin on parempi kuin valhe koska kaikki kärsii muutoin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2013
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      55
      1731
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe