Adventin viettäminen ja sapatilla viettelyä

Anonyymi-ap

Onko Adventtikirkoilla muita kirkollisia juhlapäiviä kuin viikkkosapatti jolloin kaikki toivottavat toisilleen hyviä sapatteja ja ylistävät yhdessä sapatin herroja rahauhrein ja sapatin Poikaa?
Outoa sillä he eivät vietä adventtia ja helluntaita.

37

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä ihmeen sapatin Poika?

    • Anonyymi

      Mitkä ihmeen sapatin herrat? Aloitus on taas pelkkää pilkkaamista.

      • Anonyymi

        Sapatin herroilla on sapattihousut jalassa.
        Puheista ne tunnistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sapatin herroilla on sapattihousut jalassa.
        Puheista ne tunnistaa.

        Ei tuollaisia ole olemassakaan.


    • Anonyymi

      "Outoa sillä he eivät vietä adventtia ja helluntaita."

      Ai jaa!? Kukas niin sanoi?

    • Anonyymi

      Adventti tarkoittaa Jeesuksen tulemusta. Miten sitä muka vietetään?

      • Anonyymi

        Höpöhöpö! Etkö tunne kirkollisia juhli?. Adventtikirkossakin lauletaan Hoosiannaa ensimmäisenä adventtina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö! Etkö tunne kirkollisia juhli?. Adventtikirkossakin lauletaan Hoosiannaa ensimmäisenä adventtina.

        Se nyt on ihmisten keksimä tekojuhla, jota ei ole Raamatussa. Sorry vaan, mutta adventtikirkossa ei vietetä mitään adventteja. Hoosiannaa voidaan kyllä laulaa, mutta se on eri asia. Raamatussa adventti tarkoittaa Jeesuksen tulemusta. Piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se nyt on ihmisten keksimä tekojuhla, jota ei ole Raamatussa. Sorry vaan, mutta adventtikirkossa ei vietetä mitään adventteja. Hoosiannaa voidaan kyllä laulaa, mutta se on eri asia. Raamatussa adventti tarkoittaa Jeesuksen tulemusta. Piste.

        Sinä et näköjään tunne muita seurakuntia kuin sen yhden. Meidän adventtiseurakunnassa vietetään adventteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et näköjään tunne muita seurakuntia kuin sen yhden. Meidän adventtiseurakunnassa vietetään adventteja.

        Ette vietä. Tai sitten ette ole adventisteja.


    • Anonyymi

      Jeesus sanoi olevansa sapatin Herra. Hän tarkoitti sillä että voi tehdä sapattina aivan mitä haluaa, eikä ole juutalaisten lakien alainen. Se on Jeesuksen perintö meille. Ei se, että luomme typeriä perinnäissääntöjä joiden mukaan kyttäämme muita ja erottelemme ihmisiä. Se on kristinuskon häpäisyä.

      • Anonyymi

        Sinä valehtelet. Sapatti on Jumalan käsky. Se on PYHÄ päivä, joten niin ei voi ajatella, että mitä vain saisi tehdä. Ei saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä valehtelet. Sapatti on Jumalan käsky. Se on PYHÄ päivä, joten niin ei voi ajatella, että mitä vain saisi tehdä. Ei saa.

        Ei tietenkään sapattina saa tehdä mitä vain. Vain niitä asioita mihin Pyhä Henki johdattaa. Tosin niin on aivan kaikkina muinakin päivinä. Juuri siten kuten UT opettaa. Missään siellä ei ole yhden yhtään sapattikäskyä mitä pitäisi ihmisen noudattaa. Ei ole ensimmäistäkään kieltoa erikseen mitä sapattina ei saisi tehdä, mutta muina päivinä voi. Sellaisia käskyjä löytyy vain harhaoppisen päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään sapattina saa tehdä mitä vain. Vain niitä asioita mihin Pyhä Henki johdattaa. Tosin niin on aivan kaikkina muinakin päivinä. Juuri siten kuten UT opettaa. Missään siellä ei ole yhden yhtään sapattikäskyä mitä pitäisi ihmisen noudattaa. Ei ole ensimmäistäkään kieltoa erikseen mitä sapattina ei saisi tehdä, mutta muina päivinä voi. Sellaisia käskyjä löytyy vain harhaoppisen päästä.

        Ei pidä paikkaansa. Muina päivinä käydään ansiotyössä, mutta sapattina se on kielletty. Voit lukea Raamatusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Muina päivinä käydään ansiotyössä, mutta sapattina se on kielletty. Voit lukea Raamatusta.

        UT:ssa ei ole ensimmäistäkään sapattikäskyä eikä ohjetta. Ei mitään mainintaa sen viettämistä miten se pitää viettää, mitä saa tehdä ja mitä ei. Sapattilepo on mainittu, mutta sekin eri tarkoituksessa ettei tehtäisi työtä tai jotain muuta. Joten aika hataralla pohjalla on sen raamatulliset ohjeet.

        VT:stä kyllä sitä vastoin löytyy paljonkin sapattiohjeita. Mutta niitä noudattamalla joutuu rikosoikeudelliseen vastuuseen kun ryhtyy tappamaan ihmisitä, jotka eivät vietä sapattia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        UT:ssa ei ole ensimmäistäkään sapattikäskyä eikä ohjetta. Ei mitään mainintaa sen viettämistä miten se pitää viettää, mitä saa tehdä ja mitä ei. Sapattilepo on mainittu, mutta sekin eri tarkoituksessa ettei tehtäisi työtä tai jotain muuta. Joten aika hataralla pohjalla on sen raamatulliset ohjeet.

        VT:stä kyllä sitä vastoin löytyy paljonkin sapattiohjeita. Mutta niitä noudattamalla joutuu rikosoikeudelliseen vastuuseen kun ryhtyy tappamaan ihmisitä, jotka eivät vietä sapattia.

        Etpä sinä paljoa Raamatusta ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        UT:ssa ei ole ensimmäistäkään sapattikäskyä eikä ohjetta. Ei mitään mainintaa sen viettämistä miten se pitää viettää, mitä saa tehdä ja mitä ei. Sapattilepo on mainittu, mutta sekin eri tarkoituksessa ettei tehtäisi työtä tai jotain muuta. Joten aika hataralla pohjalla on sen raamatulliset ohjeet.

        VT:stä kyllä sitä vastoin löytyy paljonkin sapattiohjeita. Mutta niitä noudattamalla joutuu rikosoikeudelliseen vastuuseen kun ryhtyy tappamaan ihmisitä, jotka eivät vietä sapattia.

        Sapatti on yksi kymmenestä käskystä. Ne ovat ikuisesti voimassa ja koskevat kaikkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sapatti on yksi kymmenestä käskystä. Ne ovat ikuisesti voimassa ja koskevat kaikkia.

        UT:ssa sen iisäksi ettei siellä ole sapatin vietto-ohjeita, kerrotaan, miten uudessa liitossa pelastus ja vanhurskaus ei tule lain kautta. Sen kautta pyrkimyksiä pidetään älyttömänä. UT on kirjoitettu juuri siksi että ymmärtäisimme uuden liiton emmekä jäisi vanhaan hapatukseen. Emme eläisi syntisen lihan vallassa, vaan puhdistavan Pyhän Hengen.


    • Anonyymi

      Ei ole eikä kaivata.

    • Anonyymi

      UT:ssahan sanotaan että älkää ojentautuko minkään juhlan tai sapatin vuoksi. Mistään päivästä ei siis saisi tehdä epäjumalaa ja palvoa sitä rituaalisin menoin, vaan kaikkina päivänä tulisi omistuatua Herralle. Onhan se jopa aika hassua, jos yhtenä päivänä yrittää oikein olla kelvollinen Herralle. Se on tosiaan niin lihallista pyrkimystä että UT tuomitsee aika rankasti sellaisen omavanhurkauden vaikka Raamattua miten päin kääntelisi ja selittäisi kiihkeänä. Parhaalla tahdollakaan sellaista toimintamallia ei uudesta liitosta löydä.

      • Anonyymi

        Billy Graham opetti aikoinaan, että 10 käskyä on voimassa samoin David Wilkeson


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Billy Graham opetti aikoinaan, että 10 käskyä on voimassa samoin David Wilkeson

        Niin Paavalikin kirjoittaa. Juuri lain mukaan tuomitaan. Eihän jumalattomilla olisi muutoin mitään tuomiota ja kaikki pelastuisivat. Laki nimenomaan on voimassa. Mutta ei Jumalan lapsille, ei niille, jotka vaeltavat Hengessä ja jotka sen Jumalan lapseuden kautta pelastuvat. Näin sana opettaa. Mutta tosiaan jumalattomille, uskottomille, harhaoppisille ja kaikenlaisille muille laki luetaan tuomioksi eikä siitä kukaan pelastu. Kukaan kelle laki luetaan ja jolle laki on voimassa joutuu kadotukseen lain kautta. Näin juuri Paavali kirjoittaa ja opettaa seurakuntia.


      • Anonyymi

        No, miksi luterilaiset kolkuttelee la- iltana sapattikelloja? Ai, huvin vuoksi sinun mielestäsi, ...

        No, minä olin kaltaisesi ymmärtämätön asian tiimoilta, kun 9- käskyläisenä pappini mukaan kumarsin antisemitismin alttarille, ja pyllistin taivaalle. Ihmiskäskyhän se toimintamallina oli


    • Anonyymi

      Tietenkin meidän tulisi tuntea uuden liiton perusajatukset ennen kuin ryhdymme kovin asioita väittämään ja esittämään. Raamatun pitäisi olla ohjenuora ja sen sana eikä kaiken maailman mielipiteet ja asenteet. Tulisi tuntea uuden liiton pelastusajatus miten se perustuu Henkeen eikä lakiin ja lihaan.

      • Anonyymi

        Uudenliiton pelastusajatus? Mitä haet? Jo Edenissä oli pelastus, sijaisuhrin oppi.
        Aabel- uhrasi tieten sijaisuhri, eli vanhanliiton seremonialaki on PEILI - niin Herran kansan elämän suunnasta, eli synti - sovitus on uhri- se oli seremoniallinen - viittaus Golgataan.
        Kyllä varjolain aikana armon Herra on sanassa selvästi esissä. Mutta tämä pakanallinen antisemitisminen opetus, se on rätti silmillä.
        Uusiliitto - on sitä, että kertakaikkinen uhri tuli - eli aika täyttyi - ja seremonialaki, joka oli varjo tulevasta sai valkeuden. Enää ei uhrata eläinvarjolain uhreja, eikä pappeus ole enää Leeviläisen pappeuden tarpeessa.
        Raamattu on kokonaisuus, punainen lanka - läpi kirjoitusten, viimeiseen tuomioon.
        Synnin palkka on kuolema ja sijaisuhri - sovitus.


    • Anonyymi

      Onkos muuta juhlaa kuin kaste, sapatti ja ehtollinen. Luulisin, että, ettei.
      Mitäs mieltä on adventistit... ???

      Kastehan on mielestäni sitä juhlaa, kun Herra on Sanansa kautta saanut uskon aikaiseksi Kristuksessa, ja tietenkin Sapatin Herran, eli Jeesusta juhlien, kokootuu Jumalan kansa - Herran siunaamana päivänä, Jumalan opetettavaksi, Sanan ja Pyhän Hengen kautta, katselemaan Jumalantyötä - lähtein Golgatasta, sijaisuhrista.
      ja myös muisto-ateria, jossa itse Mestari asetti esikuvan, miten siinä toimitaan ja miksi. ---- Niin usein kun syötte - ts. muistoateria - tehkää se minun muistokseni.

      Mielestäni ei Uudessaliitossa ole muita juhlia esitetty

      • Anonyymi

        Ainakin adventtikirkko on hylännyt Raamatussa olevat muut juhlat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin adventtikirkko on hylännyt Raamatussa olevat muut juhlat.

        MUUT- juhlat. MUUt on laitumella.
        Uudessaliitossa on pelastus Kristuksessa. Sapatin Herrassa, ja se on Herrankuoleman muisto-ateria - nyt. Se on juhla. Siihen juhlaan pääsee saarnatun evankeliumin kautta, joka henkilökohtaisesti uskotaan. Ja uskossa toinen juhla on kaste. Eli kansa lisääntyy Jumalan työnä. Meillä on sitten Kristusta seuraajilla, enkä puhu nyt adventisteista, että joku siihen tarttuisi. Eli tämä Sapatti. Se julistaa Jumalantyötä - kaikki on sangen hyvää, ei lankeemusta, vaan elämä, ja se Kruunataaan levoksi. Jumalan työ meissä on aina lepo.
        Siksi Hän siunasi lepopäivän ja kutsuu rakentumaan, eli oppimaan sitä, mitä Jumalan sanan valkeudessa tarvitsemme elämäntiellä jalkojemme valoksi. Herrankansa kokoontuu yhteen -eli iloitsemaan siitä uskosta, mitä Luoja antaa meille armonsa kautta.
        Ne on juhlapäiviä.
        Raamattu antaa warjolainkansalle juhlat siihen aikaan ja tapahtumiin, ja mekin voimme niistä nähdä, miten warjolain aikaan Herra kuljetti kansaansa. Niitä päiviä ei meille ole sillä lailla annettu juhlittavaksi kuin ne juutalaisille on annettu.
        Eikä meille ole annettu pakanallisen kirkon pyhiäkään kumarretavaksi, sen hapatteiden takia. Hapan on synnin kuva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MUUT- juhlat. MUUt on laitumella.
        Uudessaliitossa on pelastus Kristuksessa. Sapatin Herrassa, ja se on Herrankuoleman muisto-ateria - nyt. Se on juhla. Siihen juhlaan pääsee saarnatun evankeliumin kautta, joka henkilökohtaisesti uskotaan. Ja uskossa toinen juhla on kaste. Eli kansa lisääntyy Jumalan työnä. Meillä on sitten Kristusta seuraajilla, enkä puhu nyt adventisteista, että joku siihen tarttuisi. Eli tämä Sapatti. Se julistaa Jumalantyötä - kaikki on sangen hyvää, ei lankeemusta, vaan elämä, ja se Kruunataaan levoksi. Jumalan työ meissä on aina lepo.
        Siksi Hän siunasi lepopäivän ja kutsuu rakentumaan, eli oppimaan sitä, mitä Jumalan sanan valkeudessa tarvitsemme elämäntiellä jalkojemme valoksi. Herrankansa kokoontuu yhteen -eli iloitsemaan siitä uskosta, mitä Luoja antaa meille armonsa kautta.
        Ne on juhlapäiviä.
        Raamattu antaa warjolainkansalle juhlat siihen aikaan ja tapahtumiin, ja mekin voimme niistä nähdä, miten warjolain aikaan Herra kuljetti kansaansa. Niitä päiviä ei meille ole sillä lailla annettu juhlittavaksi kuin ne juutalaisille on annettu.
        Eikä meille ole annettu pakanallisen kirkon pyhiäkään kumarretavaksi, sen hapatteiden takia. Hapan on synnin kuva.

        "Uudessaliitossa on pelastus Kristuksessa. Sapatin Herrassa, ja se on Herrankuoleman muisto-ateria - nyt"

        Ihminen on sapatin herra.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Uudessaliitossa on pelastus Kristuksessa. Sapatin Herrassa, ja se on Herrankuoleman muisto-ateria - nyt"

        Ihminen on sapatin herra.

        "Ihminen on sapatin herra."

        Ei ole. Vääristelet tahallasi Raamattua. Ihmisen Poika = Jeesus, ei kukaan toinen. SINÄ et ole Ihmisen Poika, joka Danielin luvussa 7 ilmestyy Jumalan eteen taivaassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin adventtikirkko on hylännyt Raamatussa olevat muut juhlat.

        Ei niitä ole hylätty, vaan ne olivat väliaikaisia Kristusta ennustavia juhlia Vanhassa testamentissa. Nyt kun Kristus on tullut, niillä ei ole enää samaa velvoitetta. Emme elä Vanhan liiton aikaa.

        Ja ei, sapatti EI OLE Vanhan liiton juhla. Se on Jumalan lain neljäs käsky.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä ole hylätty, vaan ne olivat väliaikaisia Kristusta ennustavia juhlia Vanhassa testamentissa. Nyt kun Kristus on tullut, niillä ei ole enää samaa velvoitetta. Emme elä Vanhan liiton aikaa.

        Ja ei, sapatti EI OLE Vanhan liiton juhla. Se on Jumalan lain neljäs käsky.

        Sapatti on Egyptin orjuudesta vapautumisen muistojuhla. Siksi sen säädökse t olivat niin ankarat ja se rikkomisesta piti tappaa. Tuomio tuli siis jo elinaikana jos ei kunnioittanut orjuudesta vaputumisen muistoa. Jos säädös on voimassa, niin on myös rangaistuskin. Vai missä kohden Raamattua olisi poistettu rangaistus, mutta säädös jätetty? Orjuuden muistoluhla olisi jätetty, mutta ilman rangaistusta ja sen voi siten viettää kuten tahtoo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sapatti on Egyptin orjuudesta vapautumisen muistojuhla. Siksi sen säädökse t olivat niin ankarat ja se rikkomisesta piti tappaa. Tuomio tuli siis jo elinaikana jos ei kunnioittanut orjuudesta vaputumisen muistoa. Jos säädös on voimassa, niin on myös rangaistuskin. Vai missä kohden Raamattua olisi poistettu rangaistus, mutta säädös jätetty? Orjuuden muistoluhla olisi jätetty, mutta ilman rangaistusta ja sen voi siten viettää kuten tahtoo?

        Eiköhän Egyptissä syöty pelastumisen merkiksi uhrikaritsa - ja veren merkki pihtipielessä vei kuoleman enkelin ohi.

        Jos ei ole verenmerkkiä, eli merkityn oven takana, Jumalan Enkeli sanansaatossa tappaa sen sielun.

        Sopii miettiä myös tätä avioliiton merkitystä, seurakuntaa morsiamena, Ylkää "sapatin" Herraa - Luojana pelastajana. Nyt elämme kihlausaikaa, hääjuhla edessä, pelastus on sopimus - jonka morsian ymmärtää - Ylkänsä haluksi, pelastaa morsiamensa.

        Eli elämme tätä kihlaus- aikaa, jossa uskollisuus on morsiamen halullisuus elää Ylkänsä halun mukaan, levossa - sapatinlevossa. Uskollinen, sydämessä samanmielisenä Ylkänsä rakkauteen, toteuttaa elämässä - ne taivaalliset elämänarvot, koska Ylkä on lähettänyt jopa Hengen voiman morsiamelleen.
        Olemmeko uskollisia, vai otammeko esimerkit pakanallisen antisemitismilähteen Luciferin opin tiedoista - Onko Jumalan sanonut.
        Nyt on ne Jumalan antamat puut esissä. Elämänpuu - ne puut, jotka hedelmänä on luvalliset syödä - vai syömmekö hyvän ja pahantiedonpuusta, joka on Jumalan aluetta, mutta käärme sotkee hedelmän niin, että istumme itse siihen "hallitsemaan" hyvää ja pahaa!
        Missä morsian viihtyy? Missä on uskollisuus, missä on halullisuus - kihlauksessamme?

        Avioliittosopimus on kirjoitettu Sana. Luemmeko sitä? Elämmekö siinä? Mikä on kihlaus- merkitykseltään sydämessä.

        Avioliitto on kaksivaiheinen prosessi. Tämä ensimmäinen on kihlaus, morsian sai sormuksen Golgatalla, se oli hääkatos, jota Pyhä Henki kirkastaa. Se tavallaan tekee sulhasesta ja morsiamesta täysvaltaisen parin, kihlaus lupaus ikuisesta elämästä.
        Kihlattuna ei ole lupa elää asuen vielä yhdessä. Vasta toinen vaihe toteuttaa sen hääjuhlan. Nyt kihlauksessa on uskollisuus morsiamen elämän halullisuus henki toteuttaa tuleva Hääjuhlaansa matka.
        Kihlasormus on ympyränmuotoinen, siinä ei ole kiviä, eikä tekstejä. Mutta sormessa se morsiamella osoittaa lupauksen. Hääjuhla - ja elämänkirja luo iankaikkisen liiton elämännimen morsiamelle.
        Nyt emme elä vielä yhdessä "näkyvästi" koska se sija on Yljän työn alla.
        Avioliittoasiakirja on raamatussa. Käistätkö Sapatin Herran arvon morisamena, mitä sapatti merkitsee morsiamelle? Ylkä on ostanut - antanut lunastuksken rahasumman morsiamelle, aikomus mennä avioliittoon. Siksi uskonnollinen haureus on rangaistava teko, joka purkaa liittosuhteen.
        Tämä kihlasormus Golgatan rakkauden teko - Jeesukselta - se on näkyvä muistutus, kun Herran pöytään mennään aterialle, ja Ylkä antoi jopa esimerkin, palvella, kun Hän pesi opetuslasten jalat. Sitten tämä muisto nautittiin. Ja jos oli jotain vastaan rikkonut, piti sopia - ennenkuin Herran pöytä oli avoin. Se oli jokaisen itsensä tutkittava sydämen tila.
        Eli morsian aina hakee puhtauden myös tekemällä oikein ja tässä on anteeksianto ja pyyntö neuvona.
        Kihla-aika - vakava tapa edustaa sitä halullisuutta, että on menossa häihin.

        Kyllä Egyptissä syöty uhrikaritsa edusti tätä kihlaus- ymmärrystä, että kuoleman enkeli menee ohi. Kyse on sovitusverestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän Egyptissä syöty pelastumisen merkiksi uhrikaritsa - ja veren merkki pihtipielessä vei kuoleman enkelin ohi.

        Jos ei ole verenmerkkiä, eli merkityn oven takana, Jumalan Enkeli sanansaatossa tappaa sen sielun.

        Sopii miettiä myös tätä avioliiton merkitystä, seurakuntaa morsiamena, Ylkää "sapatin" Herraa - Luojana pelastajana. Nyt elämme kihlausaikaa, hääjuhla edessä, pelastus on sopimus - jonka morsian ymmärtää - Ylkänsä haluksi, pelastaa morsiamensa.

        Eli elämme tätä kihlaus- aikaa, jossa uskollisuus on morsiamen halullisuus elää Ylkänsä halun mukaan, levossa - sapatinlevossa. Uskollinen, sydämessä samanmielisenä Ylkänsä rakkauteen, toteuttaa elämässä - ne taivaalliset elämänarvot, koska Ylkä on lähettänyt jopa Hengen voiman morsiamelleen.
        Olemmeko uskollisia, vai otammeko esimerkit pakanallisen antisemitismilähteen Luciferin opin tiedoista - Onko Jumalan sanonut.
        Nyt on ne Jumalan antamat puut esissä. Elämänpuu - ne puut, jotka hedelmänä on luvalliset syödä - vai syömmekö hyvän ja pahantiedonpuusta, joka on Jumalan aluetta, mutta käärme sotkee hedelmän niin, että istumme itse siihen "hallitsemaan" hyvää ja pahaa!
        Missä morsian viihtyy? Missä on uskollisuus, missä on halullisuus - kihlauksessamme?

        Avioliittosopimus on kirjoitettu Sana. Luemmeko sitä? Elämmekö siinä? Mikä on kihlaus- merkitykseltään sydämessä.

        Avioliitto on kaksivaiheinen prosessi. Tämä ensimmäinen on kihlaus, morsian sai sormuksen Golgatalla, se oli hääkatos, jota Pyhä Henki kirkastaa. Se tavallaan tekee sulhasesta ja morsiamesta täysvaltaisen parin, kihlaus lupaus ikuisesta elämästä.
        Kihlattuna ei ole lupa elää asuen vielä yhdessä. Vasta toinen vaihe toteuttaa sen hääjuhlan. Nyt kihlauksessa on uskollisuus morsiamen elämän halullisuus henki toteuttaa tuleva Hääjuhlaansa matka.
        Kihlasormus on ympyränmuotoinen, siinä ei ole kiviä, eikä tekstejä. Mutta sormessa se morsiamella osoittaa lupauksen. Hääjuhla - ja elämänkirja luo iankaikkisen liiton elämännimen morsiamelle.
        Nyt emme elä vielä yhdessä "näkyvästi" koska se sija on Yljän työn alla.
        Avioliittoasiakirja on raamatussa. Käistätkö Sapatin Herran arvon morisamena, mitä sapatti merkitsee morsiamelle? Ylkä on ostanut - antanut lunastuksken rahasumman morsiamelle, aikomus mennä avioliittoon. Siksi uskonnollinen haureus on rangaistava teko, joka purkaa liittosuhteen.
        Tämä kihlasormus Golgatan rakkauden teko - Jeesukselta - se on näkyvä muistutus, kun Herran pöytään mennään aterialle, ja Ylkä antoi jopa esimerkin, palvella, kun Hän pesi opetuslasten jalat. Sitten tämä muisto nautittiin. Ja jos oli jotain vastaan rikkonut, piti sopia - ennenkuin Herran pöytä oli avoin. Se oli jokaisen itsensä tutkittava sydämen tila.
        Eli morsian aina hakee puhtauden myös tekemällä oikein ja tässä on anteeksianto ja pyyntö neuvona.
        Kihla-aika - vakava tapa edustaa sitä halullisuutta, että on menossa häihin.

        Kyllä Egyptissä syöty uhrikaritsa edusti tätä kihlaus- ymmärrystä, että kuoleman enkeli menee ohi. Kyse on sovitusverestä

        Tämä viini - "käymätön" synnittömyyden merkitys - Yljän puhaudesta - lunastusveri.
        Hääjuhlassa ylkä polkasee viinilasin sirpaleiseksi.
        Se on häitä merkitsevä siunaus. Jeesus otti viinin ja siunasi sen meille.
        Leivän, joka on Hänen ruumiinsa - esikuva - elämänleivästä - murrettuna sopivan palasina ehtoollisella, kertoo morisamelle, tämä pala on elämänleivästä minulle - jota toisella ei ole. Eli leipä murretaan kokonaisuudesta, se ei ole muottileipää.
        Se on sanomallinen. Ja tämä viini - viinilasi ja sen rikkominen.
        Kun se häissä polkastaan se viestii, Ylkä ei unohda minua, Hän tuo Jerusalemin paikakseni elää. Palaamme sinne. Morsiamen ja Yljän sielut ovat yhtä. Morsian tuli maailmaan Luojansa - Sapatin Herran kätten kautta, ja elämänhenki puhallettuna sieraimiin teki elämän sielun. Heillä on yhteinen ilo, he tuntevat toisensa koskemattomuudessa, jossa vieraalla ei ole ollut asiaa. Eli alkuperäinen tila. Siinä siunaukset liittyvät toisiinsa.
        Viini - joka oli lasissa - kertoi, että lunastus tuo alkuperäisen elämän takaisin.
        Särjetty lasi - ettei sitä uusita, vaan sen arvo on tässä ja nyt.
        Siksi muisto-ateria - ja viini - siinä on sanoma. Kuolevainen sai morsiamena kuolemattomuuden armolahjan. Tarvitaan uskollisuus - halullisuus - häihinsä, että hääpuku puetaan ylle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä viini - "käymätön" synnittömyyden merkitys - Yljän puhaudesta - lunastusveri.
        Hääjuhlassa ylkä polkasee viinilasin sirpaleiseksi.
        Se on häitä merkitsevä siunaus. Jeesus otti viinin ja siunasi sen meille.
        Leivän, joka on Hänen ruumiinsa - esikuva - elämänleivästä - murrettuna sopivan palasina ehtoollisella, kertoo morisamelle, tämä pala on elämänleivästä minulle - jota toisella ei ole. Eli leipä murretaan kokonaisuudesta, se ei ole muottileipää.
        Se on sanomallinen. Ja tämä viini - viinilasi ja sen rikkominen.
        Kun se häissä polkastaan se viestii, Ylkä ei unohda minua, Hän tuo Jerusalemin paikakseni elää. Palaamme sinne. Morsiamen ja Yljän sielut ovat yhtä. Morsian tuli maailmaan Luojansa - Sapatin Herran kätten kautta, ja elämänhenki puhallettuna sieraimiin teki elämän sielun. Heillä on yhteinen ilo, he tuntevat toisensa koskemattomuudessa, jossa vieraalla ei ole ollut asiaa. Eli alkuperäinen tila. Siinä siunaukset liittyvät toisiinsa.
        Viini - joka oli lasissa - kertoi, että lunastus tuo alkuperäisen elämän takaisin.
        Särjetty lasi - ettei sitä uusita, vaan sen arvo on tässä ja nyt.
        Siksi muisto-ateria - ja viini - siinä on sanoma. Kuolevainen sai morsiamena kuolemattomuuden armolahjan. Tarvitaan uskollisuus - halullisuus - häihinsä, että hääpuku puetaan ylle.

        Näin seurakunnalla on juhlat - sapatti - Herran muistoateria ja kastejuhla.
        Jumala tekee työtä ja pelastaa ja seurakunta - morsiamena iloitsee Sapatin Herrasta.
        Sapatin, että se kertoo valtakunnasta, se on Jumalan työ - ja se siunataan meille levoksi.
        Täällä tehdään arjentyötä - mutta sapatti on viikkojuhla. Saadaan mennä - koontuen yhteen, että Herra palvelee kansaansa - sanan kautta. Sana kertoo avioliittosopimuksesta.
        Kertoo kutsusta - joka tahtoo, tule ja seuraa, hänet kastetaan, Jumalalla on vain Yksi kansa - kihlattu - Golgatalla. puetaan matkalla ja iloitaan yhdessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin seurakunnalla on juhlat - sapatti - Herran muistoateria ja kastejuhla.
        Jumala tekee työtä ja pelastaa ja seurakunta - morsiamena iloitsee Sapatin Herrasta.
        Sapatin, että se kertoo valtakunnasta, se on Jumalan työ - ja se siunataan meille levoksi.
        Täällä tehdään arjentyötä - mutta sapatti on viikkojuhla. Saadaan mennä - koontuen yhteen, että Herra palvelee kansaansa - sanan kautta. Sana kertoo avioliittosopimuksesta.
        Kertoo kutsusta - joka tahtoo, tule ja seuraa, hänet kastetaan, Jumalalla on vain Yksi kansa - kihlattu - Golgatalla. puetaan matkalla ja iloitaan yhdessä.

        Asia ei vain ole millään tavalla Raamatullinen. Se on vain pelkkää hengellistä harrastustoimintaa jossa kuvitellaan että Herran tahto on ottaa vaari pävistä ja juhla-ajoista sekä keksiä omasta päästä ohjeita sapatin viettoon kun tappamisohjeet eivät ole jostain syystä voimassa vaikka Egyptin orjuudesta vapautumisen muistojuhla on.


    • Anonyymi

      Ei, adventisteilla ei ole muita sellaisia kirkollisia juhlapäiviä kuin viikkosapatti, jolloin kaikki toivottavat toisilleen hyviä sapatteja. Muissa juhlissa ei toivotella hyviä sapatteja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      75
      2310
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1791
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      167
      1670
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1402
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1398
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1281
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      138
      1148
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1083
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      76
      1072
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      958
    Aihe