https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/65a92557-6d7c-4b84-8513-eb2bb71e82a2
"Mediat: Ihminen kuoli jäätyään puristuksiin renkaanvaihdossa
Yksityishenkilö kuoli Nurmijärvellä vaihtaessaan renkaita autoon."
Yksityiskohtia ei kerrota, mutta renkaanvaihdossa voi käydä huonosti.
Surullinen tapahtuma omaisille...
Vaihdoin tänään nastarenkaat autoon, että ovat valmiina, kun marraskuu alkaa ja silloin lain mukaan on talvirenkaita käytettävä.
Mietin vain, että miten renkaanvaihdossa voi jäädä puristuksiiin ja kuolla.
Ainut mahdollinen syy on, että on mennyt auton alle ja tunkki pettänyt, mutta kuka sinne auton alle haluaa mennä.
Tai sitten on rengas irroitettu ja mennyt istuma-asennossa huoltamaan istualtaan jarrusatulaa ja renkaan osia ennen talvirenkaan asentamista ja tunkki on pettänyt ja jäänyt auton kulman alle puristuksiin, se painaa niin paljon, ettei siellä olet puristukissa, etkä pois pääse ilman apua.
Renkaanvaihdon yhteydessä kannattaa laittaa pukki auton alle ihan varmuuden vuoksi, voi se tunkki antaa periksi ja siinäs olet, jos tunkki antaa periksi ja auto putoaa niin alas, ettet saa enää rengasta paikalleen.
Nitisi hallitunkki, joten ajattelin, että parempi panna pukki alle ihan varmuuden vuoksi, jos tunkki pettää.
Tarkkana siellä renkaidenvaihdossa, ettei kuole
13
102
Vastaukset
- Anonyymi
Ei mikään pukki kelpaa. Pitä olla kunnon paksua vaneria ja iso paksumpi parru. Itsellä ollut paksua hirttä varmistamassa jos tunkki pettää.
- Anonyymi
Kyllä kelpaa pukki, joka siihen tarkoitukseen valmistettu varmistamaan auton ylhäällä pysyminen ja sen pukin varaan auto myös lasketaan, jos tehdään jotain remonttia, kuten jarrujen huoltoa, ei autoa ole tarkoitus lepuuttaa tunkin varassa, koska nostotunkki ei ole tarkoitus pitää autoa ylhäällä tuntikausia, vaan se hiljalleen laskeutuu.
Hallinosturikin pitää lukita paikalleen ja vaarallisia häkkyröitä ovat ja silti niihin luotetaan ja ollaan siellä auton alla, ei sieltä mihinkään alta pois ehdi, jos hallitunkki pettää.
Turvallisin paikka auton alla työskennellä on vanha kunnon öljymonttu, jossa auto on renkaiden varassa ja auton alle mennään sellaiseen montuun.
Riski siinä on, ettei aja auton rengasta monttuun.
- Anonyymi
Renkaita ei vaihdella!
- Anonyymi
Juuri näin. Komppaan aloittajaa. Hyviä muistutuksia kelle tahansa. Ja siis noita käy harva se vuosi, että kyllä sinne vaan voi jäädä. Vanha tunkki, oli se sitten vieteri- tai hallimalli, voi pettää jo nostettaessa sillä autoa! Ja silloinkin esim. jos vaikka korkeat renkaat ja yksi kulma ilman ja auton painopiste korkealla niin huonosti käy.
- Anonyymi
Laitan aina varmistepölkyn alle.
- Anonyymi
Pölkyt jää aina alle!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pölkyt jää aina alle!
Ei pidä olla pölkkynen
- Anonyymi
Ite meen riskillä ilman pölkkyjä.
- Anonyymi
Täytyy olla aika onneton jos jää alle renkaita vaihtaessa, itse ole vaihtanut kymmeniä vuosia renkaat itse molempiin autoihini ja myös ex-vaimon autoon, ja ikinä ei ole ollut mitään vaaraa jäädä alle.
Välillä olen myös rassannut jennkiautoani auton alla, mutta aina laittanut jotain puukappaleita tms, runkopalkkien alle ennen kuin olen alkanut ryömimään auton alle rassamaan.- Anonyymi
Eivät kaikki ole sinä hyvä ihminen! Jos olisivat noita ei kävisi yhtään! Laiskuus/viitsimättömyys, sopuvan pönkkäpuun puute voi jo tehdä sen että noin voi käydä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät kaikki ole sinä hyvä ihminen! Jos olisivat noita ei kävisi yhtään! Laiskuus/viitsimättömyys, sopuvan pönkkäpuun puute voi jo tehdä sen että noin voi käydä.
sopivan
- Anonyymi
Nässä tunkin varassa sattuneista kuolintapauksista on sitten turha hakea vakuutusrahoja. Kerrotaan vain, että näistä itsemurhatapauksista emme korvaa mitään.
- Anonyymi
no on kyllä aika hauskaakin ajaa partaa Bic-jutuilla koska niin tyttökkin käyttää niitä juttuja heh
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 948321
- 403982
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021926- 241420
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html361341Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,331153Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121100Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53867Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31842Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29807