Ootteko leikkiny lapsena piilosta

Anonyymi-ap

Just Päivin kanssa muisteltiin, että ennen lapset leikki paljon piilosta ja vielä sillonkin kun me oltiin lapsia. Eli se meni niin että oli monta piiloa ja yks kuurupiilo. Sitten yks lapsi meni sinne kuurupiiloon ja laski vaikka 20 asti. Sillä välin ne muut lapset meni niihin muihin piiloihin. Sitten kun se oli laskenu, niin sitten se etsi ne muut piilot. Ei vaan muisteta, mikä ton pelin perimmäinen tarkotus on.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä.
      Homman tarkoitushan oli se, että jos välitunnin aikana ei löydetty, niin jäätiin piiloon odottelemaan seuraavaa välituntia.

      -keinovaginamies-

    • Anonyymi

      Miksette te vastaa mulle enempää.

    • Anonyymi

      Kyllä, mä ainakin olen... sisarusteni kanssa. Mä leikin vielä tänä päivänäkin piilosia, 1½ vuotiaan tyttäreni kanssa. Hiukan huonosti hän vielä ymmärtää tätä leikkiä, mutt ei kuitenkaan anna sen häiritä itseään. Olen opettanut häntä piiloutumaan sängyn alle ja sohvan taakse, keittiösaarekkeen taakse jne. sisätiloissa.

      Systeri tai minä toimitaan hakijoina ja hauskaa on... monellakin tapaa. Kuten sanoin hän ei ihan tarkkaan ole ymmärtänyt piilosilla oloa. Viimeeksi kiipesi nojatuoliin ja peitti silmänsä käsillään, niin ettei nähnyt mitään. Ja sitten kuului; saa!
      Eli hän oli mielestään piilossa kun ei nähnyt mua! Pitihän sitä Mimmiä etsiä, mutt vaikean paikan oli valinnut, kesti kauan löytää hänet! Katseet kuitenkin kohtasivat kun hän kurkki mun huhuilujeni perään; ja flikka löytyi nojatuolista lopulta!

      Osaa sitt leikin tai ei, tuon ikäisenä niin pääasia on ett hänellä itsellään on hauskaa sekä jännittävää.... muulloinkin kuin "pahoja" tehdessään, ajattelemattomuuttaan nekin hölmöydet hänen tulee tehtyä.
      trollikka

    • Anonyymi

      Kai sen perimmäinen tarkoitus on paljastaa kiusaajat ja ensimmäinen kiinni jäänyt joutuu samaan tilanteeseen yksikseen? En kyllä ole mieltänyt tältä kannalta ennen koskaan, mutta nyt kun eka kertaa ajattelin. Leikin opetus on, kuinka kiusaajat maistaa omaa lääkettään?

      • Anonyymi

        Älä kuule mieti tota perimmäistä syytä tälläkään kertaa; tiedä mitä ajatuksia sulle tulee seuraavaksi mieleen! Kyllä piilosilla olo on ihan mukulien leikkiä, meinaatko ett mä kiusaisin 1½vuotiasta lasta sen varjolla. Enkä mä kovin vaivautuneeksi tunne itseäni, etsiessäni pientä joka istuu pokkana nojatuolissa, vilkuillen salaa kun mä kurkin sängyn alle.

        Oikeesti siinä on työtä pitää pokka, mutt ei lasta saa nolata jos hän ei ihan pikkuisena vielä ymmärräkään leikin sääntöjä, mutt leikkii kuitenkin parhaan kykynsä mukaan mukana.
        Puotoista vuotiaalla on vielä kaikki oikeudet erehtyä, oppii kyllä aikanaan sääntöjä sääntöjen perään. Minä olen jukuripäinen, mutt niin vaan vanheten on mullekin elämän säännöt tulleet selviksi, joskus ne satuttaakin. Tuon ikäistä mä kyllä ymmärrän suojella vielä pettymyksiltä, kyllä elämä niitä tuo vanhempanakin vielä eteen!
        Valitettavasti lastaankaan ei voi suojella kaikilta vastoinkäymisiltä, sillä niilläkin on tarkoituksensa/opetuksensa ja ihminen oppii kokemalla parhainten... ns. kantapäänkautta.
        trollikka


    • Anonyymi

      Ja tää leikki muuten muuttu, vielä silleen mun pikkuveljen aikana. Nuorempi polvi oli kai laiskempaa etsiin. Kuitenkin kuusi vuotta meillä ikäeroo. Että niiden piti antaa joku äänimerkki, että on helpompi löytää. Ja sitten tulikin joku tyttö myös leikkiin piilosta. ja se tyttö pyysi mun veljee sanoon jotain. Ja mun veli sano pippeli. ja se tyttö ei oikein kuullu ja mä yritin viestittää mun veljelle, että ei tyttö kaverin kanssa saa noin sanoo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1625
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe