Nostalgiset katumainos julisteet

Anonyymi-ap

Nuoruudessa ennen 2000 lukua oli kaduilla lyhtypylväissä erilaisia nostalgisia ja tunnelmallisia mainosjulisteita, joissa mainostettiin Jaffaa, kondomeita ym. en edes muista mitä kaikkea, mutta iltaisin ne loivat mukavan hienon tunnelman.
Enää ei sellaisia hienoja mainosjulisteita näe.
Olisi ottanut talteen, jos olisi silloin ymmärtänyt, että nämä ovat katoavaisia katukuvasta.

3

66

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mulla ei ole minkäänlaista mielikuvaa niistä. En oikein jaksa muistaa niin pitkälti menneisyyteen, mitä mainoksia katujen varsilla on ollut. Hyvä kun muistan jotenkin reitin kotoa kauppaan ja takaisin; äidin tai broidin mukana. Kaupasta hinkusin litran Valion tiikerijäätelöä, siitä riitti pieni pala, jokaiselle viidelle mukulalle!
      Tämä on mun nostalgisimpia muistoja... olen synt. 1986.

2000 luvulta oikeastaan mulla vasta enemmän alkaa olla muistikuvaa ympäristöstä; kuten kipsoista ja puistoista. Alle kouluikäisenä kotipiha sekä naapurin piha, joskus kauppamatka äidin kanssa. Veljiltäni pari kertaa olen karannut kauppamatkalla, eli etsivät porukalla mua, sen jälkeen.

Äidillänikin oli hankaluuksia; (hyvä ettei taluttanut mua koiranpanta kurkussa, kauppaan ja takaisin) taisin olla katoavaista sorttia, niin ainakin mulle on kerrottu. Kouluikäisenä jo pärjäsin hieman omin avuin lähiympäristössä, kuten kouluun ja takaisin kotiin.

• 40- ja 50- luvuilla ei vielä juuri ollut katumainoksia. Oli muutamia, jotka olivat stiftattu lauta-aitaan, josta ihmiset ne sitten repivät. 🌹👀

• Anonyymi

Jotenkin nostalgisia ajatuksia tulee näistä mainosjulisteita katuvalo pylväissä, kun syksyllä kaupungilla käveli syys sateessa ja katuvalon kelmeässä loisteessa Jaffa mainosjuliste värjötteli yksinään syys sateessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluaisin rakastaa sinua

Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      42
      4370
    2. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      138
      4109
    3. Tiedätkö mihin

Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      64
      3766
    4. onko kaivattusi

vaarallinen? :D
      Ikävä
      115
      3682
    5. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      34
      3557
    6. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      74
      3393
    7. Pieni galluppi

Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      90
      2962
    8. Olisiko sinulla

Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      54
      2845
    9. Mitä tuntemuksia

Rakkaasi ääni herättää?
      Ikävä
      25
      2656
    10. Korjaamo suositus

Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p
      Hyrynsalmi
      14
      2364
    Aihe