Arvostetun helluntaiveljen taloudellinen hyväksikäyttö

Anonyymi-ap

Niilo Ylivainiokin paljastui huijarisaarnaajaksi joka ei parantanut lääkärin väitöskirjan mukaan.
Niiloa-veljeäkin käytettiin härskisti hyväksi rahankeruussa Helluntai seurakuntien toimesta.
Onko helluntailaisuus hapatusta ja lopunajan väkevää globaalia eksytystä toiseksi suurimpana kirkkokuntana katolisuuden jälkeen?

57

285

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Niilo kuoli äkillisesti hämärissä olosuhteissa Espanjassa.
      Eihän Niilo edes pystynyt saarnaamaan espanjan kielellä niinkuin alkuperäisenä helluntaina tapahtui.
      Keihäsmatkoilla täytyttiin miestä väkemällä "hengellä".

• Anonyymi

Tämä aloittaja puhuu täyttä tuubaa!! Tietämättä, älyämättä mistään mitään!

Yli-Vainio oli Jumalan Mies ja Hänen valintansa. Ihmisiä tuli uskoon ja paljon parantui, huolimatta Miettisen nollatutkimuksesta!

Jo Jeesuksen aikana Hän itse kielsi kertomasta parantumiskokemuksesta ja monet toteuttivat samaa linjaa. Niiden kanssa ei lähdetty lavoille riehumaan ja rahaa keräämään.

Niilo eli loppuvuotensa, tuon toimintansa ajan jatkuvassa köyhyydessä ja kuoli velkaisena ja köyhänä. Helluntaiherätys käytti häntä säälimättä hyväkseen ja samoin mies, joka puhekaseteilla teki omaisuuden!!

Tyhmää puhetta kielitaidosta, Espanjassa oli suomalaiset tulkit. Ruotsiahan Niilo jonkin verran osasi.

Niilo oli viimeinen todellinen Jumalan Palvelija!

DoctorT

• Anonyymi

Jos helluntailainen sanoo että Ylivainio paransi sairaita niin todistustaakka on silloin sanojalla. Turha kiemurrella.
      Ylivainio oli itse sairas mies eikä hän parantunut.
      Hän oli itsessään huono todiste parantumisesta.

• Anonyymi

Oikeana Helluntaina ei ollut tulkkeja.
        Silloin puhuttiin kielillä...

• Sen enempää Yli Vainiosta vaan yleisesti.
      Kun ihmiset parantuu rukouksissa ja tilaisuuksissa Kristuksessa niin ei niitä millekkään lääkärille mennä ilmoittamaan.
      Tiedän monia monia monia parantumisia ja ne pysyy niillä jotka tietää ja ymmärtää eikä halua hienojen asioiden joutua saatanan käsiin.
      Jos joku ateisti lääkäri esim ottaa asiakseen asioiden näyttävän just siltä kun herransa saatana haluaa asian ilmoittaa niin tulos on se mikä raamatussa sanotaan jo tiedoksi edeltä eli Vaikka kuolleet nousisi haudoistaan niin EI NE SITÄ USKOISI.
      Niin on asia.Tämä on loppuun saakka ja sitten nuo herjaajat juoksee häntä koipien välissä piiloo kiven koloihin ja kallioihin suojaan kun Jeesus näkyy taivaalla.Silloin käy kylmät.

• Anonyymi

Raamatussa olevat parantumisihmeet olivat julkisia ja konkreettisia.
        Lukekoon helluntailaiset myös Raamattua.
        Jumalan ihmeet eivät voi olla salaisuuksia.

• Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa olevat parantumisihmeet olivat julkisia ja konkreettisia.
        Lukekoon helluntailaiset myös Raamattua.
        Jumalan ihmeet eivät voi olla salaisuuksia.

Lueppa uudelleen raamattu ja esim parannus...
        Asiat todella ei ole julkisia sillä maailman prinssin saatanan omien kanssa on enemmän kuin turha keskustella parantumisista.
        Niin se on.

• Anonyymi

Onko helluntailaisuus hapatusta ja lopunajan väkevää globaalia eksytystä toiseksi suurimpana kirkkokuntana katolisuuden jälkeen?
      Niilon korvikkeena oli myöhemmin helluntailaisuudessa Patric Tiainen.

• Anonyymi

Ps.18:32-51 Sillä kuka muu on Jumala kuin Herra, ja kuka pelastuksen kallio, paitsi meidän Jumalamme - se Jumala, joka minut voimalla vyöttää ja tekee minut nuhteettomaksi, ja tekee minun tieni nuhteettomaksi, tekee minun jalkani nopeiksi niinkuin peurat ja asettaa minut kukkuloilleni, joka opettaa minun käteni sotimaan ja käsivarteni vaskijousta jännittämään. Sinä annat minulle pelastuksen kilven, ja sinun oikea kätesi minua tukee; sinun laupeutesi tekee minut suureksi. Sinä annat minun askeleilleni avaran tilan, ja minun jalkani eivät horju. Minä ajan vihollisiani takaa ja saavutan heidät enkä palaja, ennenkuin teen heistä lopun; minä murskaan heidät, niin etteivät voi nousta, he sortuvat minun jalkojeni alle. Sinä vyötät minut voimalla sotaan, sinä painat vastustajani minun alleni. Sinä ajat minun viholliseni pakoon ja vihamieheni minä hukutan. He huutavat, mutta pelastajaa ei ole, huutavat Herraa, mutta hän ei heille vastaa. Minä survon heidät tomuksi tuuleen, viskaan heidät niinkuin loan kadulle. Sinä pelastat minut kansan riidoista, sinä asetat minut pakanain pääksi, kansat, joita minä en tunne, palvelevat minua. Ja korvan kuulematta he minua totelevat; muukalaiset matelevat minun edessäni. Muukalaiset masentuvat ja tulevat vavisten vanrustuksistansa. Herra elää! Kiitetty olkoon minun kallioni ja ylistetty minun pelastukseni Jumala. Jumala, joka hankkii minulle koston ja saattaa kansat minun valtani alle; sinä, joka pelastat minut vihollisistani ja korotat minut vastuatajaini ylitse ja päästät minut väkivaltaisesta miehestä. Sentähden minä ylistän sinua, Herra, kansojen keskuudessa ja veisaan sinun nimesi kiitosta, sinun, joka annat kuninkaallesi suuren avun ja teet laupeuden voidellullesi, Daavidille ja hänen jälkeläisilleen, iankaikkisesti.

• Anonyymi

Niilo väitti parantuneensa kaikista sairauksista omissa kokouksissaan.

Niilo koki pahan äkkikuoleman vain 62-vuotiaana Espanjan huvimatkalla.

Raamatussa pahan äkkikuoleman kokivat ne miehet, jotka puhuivat väärin luvattuun maahan menemisestä ja sinne pääsemisestä.

• Anonyymi

2Sam.7:8-13 Sano siis minun palvelijalleni Daavidille: Näin sanoo Herra Sebaot: Minä olen ottanut sinut laitumelta, lammasten jäljestä, kansani Israelin ruhtinaaksi. Ja minä olen ollut sinun kanssasi kaikkialla, missä sinä vaelsit, ja olen hävittänyt kaikki vihollisesi sinun tieltäsi. Ja minä teen sinulle suuren nimen, suurimpien nimien vertaisen maan päällä. Ja minä valmistan sijan kansalleni Israelille, ja istutan sen niin, että se asuu paikallansa eikä enää ole levoton, eivätkä vääryyden tekijät sitä enää sorra niinkuin ennen, siitä ajasta saakka, jolloin minä asetin tuomareita kansalleni Israelille; minä annan sinun päästä rauhaan kaikista vihollisistasi. Ja Herra ilmoittaa sinulle, että Herra on tekevä sinulle huoneen. Kun sinun päiväsi ovat päättyneet ja lepäät isiesi tykönä, korotan minä sinun seuraajaksesi jälkeläisesi, joka lähtee sinun ruumiistasi; ja minä vahvistan hänen kuninkuutensa. Hän on rakentava huoneen minun nimelleni, ja minä vahvistan hänen valtaistuimensa ikuisiksi ajoiksi.

• Anonyymi

Lähes joka päivä luetaan äkkikuolemista nelikymppisinä ihan ilman helluntain osuutta asioihin, eli niilon sydän tuli päätepisteeseen kuten monen muunkin tulee ajallaan.

mutta itse olisin valmis maksamaan lapsilisää edelleen näiden kaltaisten aloituksien tekijöille joiden suusta ei hammaslääkärikään löydä muuta kuin perätöntä panettelua ja kaikkea roskaa väänneltynä sammakon muotoihin.

mutt akaikenlainen bisneskähinä niilon ympärillä olisi tarvinnut ojennusta jota ei ollut eikä sitä ole edelleenkään.

kasetinmonituskoneista höyry nousi kun oikein hiplattiin rahaa jost aniilo ei saanut mitään, eli niilo oli köyhä lompuukista ja moni muu taho jostain muualta.

• Anonyymi

9. Silloin suuri joukko juutalaisia sai tietää, että hän oli siellä; ja he menivät sinne, ei ainoastaan Jeesuksen tähden, vaan myöskin nähdäkseen Lasaruksen, jonka hän oli herättänyt kuolleista.
        10. Mutta ylipapit päättivät tappaa Lasaruksenkin,
        11. koska monet juutalaiset hänen tähtensä menivät sinne ja uskoivat Jeesukseen.

Onko mikään asia muuttunut Jeesuksen päivistä!

• Anonyymi

Siinä taastekstiä ala käkätysmäkätys

samaa sontaa sieltä tulee koko ajan

• Anonyymi

Miksi ylivainio elänyt pidempään edes Jumalan Armosta ?

• Anonyymi

Jeesuksen ihmeillä ja Niilon valeparantamisilla ei ole mitään tekemistä keskenään.

Lääkäri paljasti kaikki Niilon 1403 väitettä ihmeparanemisista täysin potaskapuheeksi.

• Anonyymi

Ylivainion aikaan harrastettiin tikollista rahankeräystä ja taloudellista hyväksikäyttöä.
      Normihelluntailaisuutta.

• Anonyymi

josta kummastakaan asiasta sinulla ei ole pienintäkään tietoa eikä mitään muutakaan kerrottavaa !

• Anonyymi

2Sam.22:32-51 Sillä kuka muu on Jumala paitsi Herra, ja kuka muu on pelastuksen kallio paitsi meidän Jumalamme? se Jumala, joka on minun vahva turvani ja johdattaa nuhteetonta hänen tiellänsä, tekee hänen jalkansa nopeiksi niinkuin peurat, ja asettaa minut kukkuloilleni, joka opettaa minun käteni sotimaan ja käsivarteni vaskijousta jännittämään. Sinä annat minulle pelastuksen kilven; ja kun sinä kuulet minun rukoukseni, teet sinä minut suureksi. Sinä annat minun askeleilleni avaran tilan, ja minun jalkani eivät horju. Minä ajan vihollisiani takaa ja tuhoan heidät enkä palaja, ennenkuin teen heistä lopun. Minä lopetan heidät ja murskaan heidät, niin etteivät enää nouse; he sortuvat minun jalkojeni alle. Sinä vyötät minut voimalla sotaan, sinä painat vastustajani minun alleni. Sinä ajat minun viholliseni pakoon, vihamieheni minä hukutan. He katselevat, mutta pelastajaa ei ole, katsovat Herran puoleen, mutta hän ei heille vastaa. Minä survon heidät maan tomuksi, kadun loaksi minä heidät poljen ja tallaan. Sinä pelastat minut kansani riidoista, sinä varjelet minua, niin että tulen pakanain pääksi; kansat, joita minä en tunne, palvelevat minua. Muukalaiset minua mielistelevät; jo korvan kuulematta he tottelevat minua. Muukalaiset masentuvat; he tulevat vyöttäytyneinä varustuksistansa. Herra elää! Kiitetty olkoon minun kallioni, ja ylistetty Jumala, minun pelastukseni kallio, Jumala, joka hankkii minulle koston ja laskee kansat minun valtani alle; sinä, joka vapadat minut vihollisistani ja korotat minut vastustajaini ylitse ja päästät minut väkivaltaisesta miehestä. Sentähden minä ylistän sinua, Herra, kansojen keskuudessa ja veisaan sinun nimesi kiitosta; sinun, joka annat kuninkaallesi suuren avun ja osoitat armoa voidellullesi, Daavidille, ja hänen jälkeläisilleen, iankaikkisesti.

• Anonyymi

Helluntailaisilla on luulevaisuuden henki.
      Ne nyt luulee yhtä sun toista.
      Omavanhurskaisia ja typeriä suunsoittajia.

• Anonyymi

hienosti oivallettu "Helluntailaisissa on luulevaisuuden henki, kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin, Afrikasta asti tuodaan poppamiehiä puhumaan sitä, mitä halutaankin kuulla siitä suuresta herätyksestä ja ylöstempauksesta,
        he sanovat, aika on lähellä.

• Anonyymi

Eemil kulju paljastui lapsen hyväksi käyttäjäksi.

• Anonyymi

Hui.

• Anonyymi

Ylivainion Nipa oli suorastaan kusettajien eliittiä, keräsi lahkon kassaan huikeita summia rahaa höynäytettäviltä ihmisiltä.

• Anonyymi

Niilo teki pahaa jälkeä julistamalla ihmisiä parantuneeksi vakavista sairauksista pelkällä käden pään päälle laittamisesa.
        Tyhmät uskoi sen ja jätti lääkkeet ottamatta kohtalokkain seurauksin.

Julistettuja ihmeparaneisia (1403 kpl) tutkiva lääkäri mainitsee, että potilastietojen saamiseksi piti kääntyä perillisten puoleen, koska ihmeen kokenut monet oli vaihtanut sitä "hiippakuntaa" lopullisesti.

Jokainen käsittää mikä henki niitä helluntailaisia nurin viskoon siellä lahkotemppelissä.

• Anonyymi

Ylläpito sabotoi palstaa postaamalla työkseen solvauksia ja hullutuksiaan ja valheitaan palstalle. Ylläpidon tarkoitus on estää kaikki rauhallinen ja oikeamielinen keskustelu palstan aiheesta, helluntailaisuus, ja tuoda tilalle luterilaisuuden pakanalliset opit ja saatanan synagoogan valheet.

• Anonyymi

Sinä sabotoit palstaa postaamalla työksesi solvauksia ja hullutuksiaan ja valheitaan palstalle. Tarkoituksesi on estää kaikki rauhallinen ja oikeamielinen keskustelu uskosta ja tuoda tilalle helluntailaisuuden pakanalliset symboliopit ja saatanan synagoogan valheet.

• Anonyymi

Jeesusta syytettiin huijariksi ja herjattiin ja lopulta ristiinnaulittiin,
      ja tämä jatkuu ja jatkuu ja ......

Paavalia syytettiin koko maailman villitsijäksi ja eksyttäjäksi ja herjattii
      ja lopulta mestattiin, ja tämä jatkuu ja jatkuu ja ......

Niiloa syytetään ja herjataan samosta syistä ja samalla tavalla.
      Ja se näyttää jatkuvan vaikka mies on kuollut yli nelkytvuotta sitten.

Helluntaiseurakuntia ja helluntailaisuutta herjataan samoin kuin
      Jeesusta ja Paavalia. Ja molemmat olivat Jumalasta ja Jumalan asialla.
      Molemmat tekivät Jumalan tekoja ja puhuivat Jumalan asiaa. Näin on myös helluntailaisuus ja sen edustajien kanssa - heitä tietenkin herjataan samasta
      syystä, Jeesuksen ja Jumalan asian tähden.

Nämä herjaukset ja syytökset ovat kvalitetsstämpel, laatuleima.
      Jos helluntailaisuutta ei herjattaisi uskosta osattomien ja uskonnollisten
      ihmisten taholta. epäilisin helluntailaisuutta. Mutta nyt herjaajat ja
      syyttäjät antavat hyvän todistuksen laatuleimoillaan.

Joh 15:24 "Jos minä en olisi tehnyt heidän keskuudessaan niitä
      tekoja, joita ei kukaan muu ole tehnyt, ei heillä olisi syntiä; mutta
      nyt he ovat nähneet ja ovat vihanneet sekä minua että minun Isääni"

Joh:15:20 "Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole
      palvelija herraansa suurempi.' Jos he ovat minua vainonneet,
      niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun
      sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne."

• Anonyymi

Helluntailaiset vainoavat jopa pieniä lapsia.
      Tämä on sairasta hurmosta.

• Anonyymi

Vauvakastettu pelkää että kajoan sen lapsiin

• Anonyymi

>>Niilo Ylivainiokin paljastui huijarisaarnaajaksi joka ei parantanut lääkärin väitöskirjan mukaan.Niiloa-veljeäkin käytettiin härskisti hyväksi rahankeruussa Helluntai seurakuntien toimesta.<<

Kathryn Kuhlman eksytti Niilon mesmerismiin. Niilo eksyi ensin itse ja sen jälkeen eksytti muita. Niiloa ei raha kiinnostanut vaan tykkäsi matkustella ja olla suuri evankelista jota hyysättiin.

• Anonyymi

Luuk.13:31-35 Samalla hetkellä tuli hänen luokseen muutamia fariseuksia. Ja he sanoivat hänelle: Lähde ja mene täältä pois, sillä Herodes tahtoo pappaa sinut. Niin hän sanoi heille: Mekää ja sanokaa sille hetulle: Katso, minä ajan ulos riivaajia ja parannan sairaita tänään ja huomenna, ja kolmantena päivänä minä pääsen määräni päähän. Kuitenkin minun pitää vaeltaman tänään ja huomenna ja ylihuomena, sillä ei sovi, että profeetta saa surmansa muualla kuin Jerusalemissa. Jerusalem, Jerusalem, sinä joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usei minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet. Katso, teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi. Mutta minä sanon teille: te ette näe minua, ennenkuin se aika tulee, jolloin te sanotte: Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran mimeen. Ps.118:26. Jes.1:7-9

• Anonyymi

Ylläpito sabotoi palstaa postaamalla työkseen solvauksia ja hullutuksiaan ja valheitaan palstalle. Ylläpidon tarkoitus on estää kaikki rauhallinen ja oikeamielinen keskustelu helluntailaisuudesta ja tuoda tilalle luterilaisuuden pakanalliset opit ja saatanan synagoogan valheet.

• Anonyymi

Lahkolaisten kuva luterilaisuudesta

"tuoda tilalle luterilaisuuden pakanalliset opit ja saatanan synagoogan valheet."
      Lahkolaiset eivät tunne luterilaisuutta ja heillä on heidän opettajiensa syöttämä outo kuva että luterilaisuudessa olisi
      - pakanallisia oppeja
      - Ev.lut. kirkko olisi saatanan synagooga

Lukisivat edes Lutherin Katekismusta että tietäisivät edes jotain kristinuskon alkeista ja luterilaisuudesta.

• Anonyymi

Puolialaston sambaryhmä oli tanssimassa lutkukirkossa hoosiannaa...

• Anonyymi

Niilo Yli-Vainio on rienan ja panettelun kohteena yli 40v kuolemansa jälkeenkin! Panettelu on täydellistä tietämättömyyttä!!

Ensiksi, Niilo ei Kathryn Kuhlmania toimintansa aikana edes ehtinyt tavata, koska KK kuoli jo 1976!

Armoitus, joka Niilolle suotiin, tapahtui Australiassa 1976-77 vuoden vaihteessa.

Niilo ei parantanut ainuttakaan, EI EDES ITSEÄÄN; avanne, sydänvika ja kaikki muut vaivat päälle.

Niilon kustannuksella ja niiden salintäyteisten kokousten kustannuksella repivät rahaa kasettimanööveri, jolle Niilo antoi vapaat kädet!

Samoin teki seurakunnat. Lukekaa elämänkerta Saarnaaja (Mauno Saari 1983), siellä on Niilon tuska ja köyhyys raadollisessa muodossa.

Kun Niilo kuoli marraskuussa 1981, siis 41 v sitten, putosin hämmästykseen; miksi juuri kun herätys oli leviämässä Eurooppaan???

Sain vastauksen tuon em kirjan kautta; herätyksestä Suomessa tuli rahanteon välinen juuri noille mainitsemilleni tahoille, mutta palvelija lyötiin täysin laimin!!
      Jumala ei koskaan anna herätystä, aitoa sellaista, ahneiden käsiin!

Niilo ei kuollut huvimatkalla, vaan piti vielä yhden väkevän kokouksen väelle edellisenä iltana!

Se pitää ja sen saa todeta, ettei hän kahtena viimeisenä vuotenaan ollut normi-ihminen, vaan täysin loppuunajettu ja väsymyksen riivama. Mutta kuten hän toteaa, en voi jäädä lomalle, aikaa ei ole paljon.

Toiminta kausi oli hyvinkin raamatullinen, hiukan yli 3,5 vuotta kaikkinensa!

Eikä toista herätystä ole tullut, eikä tule!

Niilon jälkeen tuli hiljaisuus ja matkijat. Sitten väärennetty Jumalan Sana ja sen myötä saatana seurakuntiin mm torontolaisuuden kautta, Nokia Missionin, Patrick Tiaisen ja monen monen kotimaisen rahankerääjän ja siihen ulkomaiset päälle!

Lopputuloksena rikkirevitty, kuollut ja maallistunut, Sanasta poikennut ja poikkeava helluntailiike ja muut sen ohella!

Väärennetty Sana toi myös luterilaisiin kaiken saastan, sen, mikä nyt nähdään jopa sambaajien kekkuloinnissa adventin jumalanpalveluksessa!!

Ja herätystä, sellaista kuin Niilon aikana oli, ei tule, tulee tuomiot ja ovat jo alkaneet! Ettekö te sokeat näe ja tajua??

DoctorT

• Anonyymi

>>Ensiksi, Niilo ei Kathryn Kuhlmania toimintansa aikana edes ehtinyt tavata, koska KK kuoli jo 1976!

Niilo kävi Kuhlmanin kokouksessa Jerusalemissa
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kathryn_Kuhlman
        Kuhlman ei vieraillut koskaan Suomessa, mutta hän on tunnettu kristillisissä piireissä. Monet suomalaiset vierailivat hänen kokouksissaan ulkomailla. Jerusalemissa ja Tel Avivissa marraskuussa vuonna 1975 pidetyssä Toisessa Pyhän Hengen konferenssissa oli mukana suuri määrä suomalaisia. Ihannematkat oli lennättänyt kokoukseen 300 osallistujaa ja osa suomalaisista oli saapunut Australiasta asti. Mukana olivat mm. Niilo Yli-Vainio, Olavi ja Ester Syväntö.[6][7][8][9] Veikko Manninen kävi Chicagon konferenssissa 1973 ja sai siellä tilaisuuden osallistua kahdesti Kathryn Kuhlmanin kokoukseen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>Ensiksi, Niilo ei Kathryn Kuhlmania toimintansa aikana edes ehtinyt tavata, koska KK kuoli jo 1976!

Niilo kävi Kuhlmanin kokouksessa Jerusalemissa
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kathryn_Kuhlman
        Kuhlman ei vieraillut koskaan Suomessa, mutta hän on tunnettu kristillisissä piireissä. Monet suomalaiset vierailivat hänen kokouksissaan ulkomailla. Jerusalemissa ja Tel Avivissa marraskuussa vuonna 1975 pidetyssä Toisessa Pyhän Hengen konferenssissa oli mukana suuri määrä suomalaisia. Ihannematkat oli lennättänyt kokoukseen 300 osallistujaa ja osa suomalaisista oli saapunut Australiasta asti. Mukana olivat mm. Niilo Yli-Vainio, Olavi ja Ester Syväntö.[6][7][8][9] Veikko Manninen kävi Chicagon konferenssissa 1973 ja sai siellä tilaisuuden osallistua kahdesti Kathryn Kuhlmanin kokoukseen

Niilo sai sen kaatamisvoiman Kuhlmanilta kuten Jalovaara sai omansa siellä englannissa. Olavi Peltola on kirjoittanut tästä kaatamis toiminnsta hyvän kirjoituksen. Sivulla 57 pdf alkaa kirjoitus niille joita asia kiinnostaa:

https://kristitynfoorumi.org/kirjat/nykyajan.pdf
        >>Tämä päivän hengellisissä kokouksissa tapahtuvaa kaatamis-
        manifestaatiota esiintyi ainakin Kathryn Kuhlmanin kokouksissa 1970-
        luvulla (Leo Meller ja ystävät: Kathryn Kuhlman Las Vegasissa, TV7:n
        arkisto, no 15). Näkyvimmin Suomeen toi tämän manifestaation Niilo
        Yli-Vainio vuosina 1977-1981 (YLE, Elävä arkisto, Niilo Yli-Vainio kaa
        toi ja paransi, 2.5.1978). Yli-Vainio vetosikin Kuhlmaniin oman toimin
        tansa inspiroijana. Sen jälkeen on ollut Suomessa monia kaatajia.<<

• Anonyymi

Outoa että nykyhelluntaipastorit (rahanahneet?) pitivät Niilo-kaatajaa kristillisenä toimintana.

• Anonyymi

Ylivainon kaatmistoiminta on helluntapastorien sokea piste. Nimimerkki DoctorT yrittää puolustella Niiloa mutta toiminta oli aivan samaa kuten Kuhlmanilla. Olavi Peltola keskittyy Jalovaaran kaatamistoiminnan kritisointiin.

Kuhlmanin, Ylivainion, Jalovaaran ja Koiviston kaatamistoiminta perustuu aivan samaan asiaan. Kyseessä on joko pelkästään ihmisen sielun voima tai sitten ihmisen sielun voima ja paholaisen voima yhdessä. Raamatun Pyhä Henki ei kaatanut Kuhlmanin, Niilon tai kenenkään muun kaatajapapin kautta yhtään ketään. Mesmerismi voi olla selitys kaatamistoiminnalle.

Kaatajapapit ja heidän kannnattajansa kannattaa kiertää kaukaa. Varoittaa toki kannattaa mutta ei kannata olla heidän kanssaan missään hengellisessä toiminnassa osallisena.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylivainon kaatmistoiminta on helluntapastorien sokea piste. Nimimerkki DoctorT yrittää puolustella Niiloa mutta toiminta oli aivan samaa kuten Kuhlmanilla. Olavi Peltola keskittyy Jalovaaran kaatamistoiminnan kritisointiin.

Kuhlmanin, Ylivainion, Jalovaaran ja Koiviston kaatamistoiminta perustuu aivan samaan asiaan. Kyseessä on joko pelkästään ihmisen sielun voima tai sitten ihmisen sielun voima ja paholaisen voima yhdessä. Raamatun Pyhä Henki ei kaatanut Kuhlmanin, Niilon tai kenenkään muun kaatajapapin kautta yhtään ketään. Mesmerismi voi olla selitys kaatamistoiminnalle.

Kaatajapapit ja heidän kannnattajansa kannattaa kiertää kaukaa. Varoittaa toki kannattaa mutta ei kannata olla heidän kanssaan missään hengellisessä toiminnassa osallisena.

No mutta totuus taitaa olla kuitenkin se että helppoa on laillasi kirjoittaa mutta mitään perusteita mihinkään suuntaan et kykene antamaan eli juttusi on mutua ja fraasien jakelemista, siinä kaikki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mutta totuus taitaa olla kuitenkin se että helppoa on laillasi kirjoittaa mutta mitään perusteita mihinkään suuntaan et kykene antamaan eli juttusi on mutua ja fraasien jakelemista, siinä kaikki.

>No mutta totuus taitaa olla kuitenkin se että helppoa on laillasi kirjoittaa mutta mitään perusteita mihinkään suuntaan et kykene antamaan eli juttusi on mutua ja fraasien jakelemista, siinä kaikki.<

Olavi Peltolan artikkeli, Jouko Niemisen kirja ja Juhani Aitomaan artikkelit ovat käsitelleet kaatamistoimintaa. Siinä on ihan tarpeeksi faktaa joka osoittaa että kaatamistoiminta on sielullista ja epäraamatullista toimintaa.

Uudessa Testamentissa on mainittu vain yksi uskovainen joka kaatui, Ilmestyskirjassa 1:10-19 Johannes kaatui Jeesuksen jalkojen juureen kun näki ja kuuli.

Ylivainion ja muiden kaatamiset ovat vain humbuugia jota yritetään perustella RAamatulla mutta kyseessä on valhellinen opetus ja väärä raaamtun tulkinta. Johannes kaatui Jeesuksen jalkojen juureen ilman mitään kaatajapappien kaatamista. Hesekielillä oli vastaava kokemus ja kaatajapapit valehtelevat että heidän käsien alla vaikuttaisi sama Jumalan voima. Ei vaikuta Raamatun Pyhän Hengen voima kaatajapappien kaatamistoiminnassa.

Ilmestyskirja 1:17 Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen:

Hesekiel 1:28 Kuin kaari, joka on pilvessä sadepäivänä, niin oli näöltään sitä ympäröivä hohde. Senkaltainen oli katsoa Herran kirkkauden hahmo. Ja kun minä sen näin, lankesin minä kasvoilleni. Ja minä kuulin äänen, kun joku puhui.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>No mutta totuus taitaa olla kuitenkin se että helppoa on laillasi kirjoittaa mutta mitään perusteita mihinkään suuntaan et kykene antamaan eli juttusi on mutua ja fraasien jakelemista, siinä kaikki.<

Olavi Peltolan artikkeli, Jouko Niemisen kirja ja Juhani Aitomaan artikkelit ovat käsitelleet kaatamistoimintaa. Siinä on ihan tarpeeksi faktaa joka osoittaa että kaatamistoiminta on sielullista ja epäraamatullista toimintaa.

Uudessa Testamentissa on mainittu vain yksi uskovainen joka kaatui, Ilmestyskirjassa 1:10-19 Johannes kaatui Jeesuksen jalkojen juureen kun näki ja kuuli.

Ylivainion ja muiden kaatamiset ovat vain humbuugia jota yritetään perustella RAamatulla mutta kyseessä on valhellinen opetus ja väärä raaamtun tulkinta. Johannes kaatui Jeesuksen jalkojen juureen ilman mitään kaatajapappien kaatamista. Hesekielillä oli vastaava kokemus ja kaatajapapit valehtelevat että heidän käsien alla vaikuttaisi sama Jumalan voima. Ei vaikuta Raamatun Pyhän Hengen voima kaatajapappien kaatamistoiminnassa.

Ilmestyskirja 1:17 Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen:

Hesekiel 1:28 Kuin kaari, joka on pilvessä sadepäivänä, niin oli näöltään sitä ympäröivä hohde. Senkaltainen oli katsoa Herran kirkkauden hahmo. Ja kun minä sen näin, lankesin minä kasvoilleni. Ja minä kuulin äänen, kun joku puhui.

Johannes ja Hesekiel näkivät ja kuulivat Jumalan.

Ylivainion kaatamisessa vaikuittaa vain kaatajan sielun voima tai kaatuvan hölmöläisyyden voima tai molemmat yhdessä.

• Anonyymi

Niilo ei parantanut ainuttakaan, EI EDES ITSEÄÄN; avanne, sydänvika ja kaikki muut vaivat päälle.

Niilon kustannuksella ja niiden salintäyteisten kokousten kustannuksella repivät rahaa kasettimanööveri, jolle Niilo antoi vapaat kädet!

• Anonyymi

Niilo vaan kaatoi ja teki rahaa ahneille veljille.
      Ihmetteli vaan mistä se "voima" käsiin tulee ja epäili ettei ole Jumalasta.

• Anonyymi

ovat tainneet kasettien monistuskoneet pölyttyä melko paksusti niilon päivien jälkeen.

• Anonyymi

Niilon aika oli se mikä oli, vaikeaa sitä on tämän päivän mentaalilla siitä paljoa sanoa.

Ajattelin että voi surkeuden vuori kun katselin kuva ajossa se saaren risuhauta oli läydetty, ja satoja ihmisiä seisoi koko metsä täynnä pikkulapsista alaken ympäri löydöstä, poliisin rajaama alue muutama metri kuin vasikkaketta ja ihmislauma nojaili köysiin joka puolelta että oli se kansa oman aikansa poliisityötä ja todisteiden suojelua ja yleensäkin, mitä ihmettä ne ihmiset siinä seisoskeli ja luulivat syyski ollapaikalla !

eli aika oli toinen ja ihmisten ajatukset oli mitä oli.

• Anonyymi

Eipä ole Niilon jälkeen tullut ketään yhtä hyvää yksinkertaisten ihmisten kusettajaa. Niilo oli suorastaan lahkon sampo, joka taukoamatta suolti rahaa tuutistaan hallintoportaan pohjattomaan säkkiin!

• Anonyymi

suomi24 on osallinen kiihottamiseen kansaryhmää vastaan. Ylläpito on suurin yksittäinen aloitusten tekijä ja kommenttien lähettäjä. Lähes kaikki ylläpidon kautta palstalle postatut kommentit sisältävät vihapuhetta ja panettelua ja solvaamista ja valheellisia väittämiä.

• Anonyymi

SINÄ olet osallinen kiihottamiseen kansaryhmää vastaan. Olet suurin yksittäinen aloitusten tekijä ja kommenttien lähettäjä. Lähes kaikki kauttasi palstalle postatut kommentit sisältävät vihapuhetta ja panettelua ja solvaamista ja valheellisia väittämiä.

• Anonyymi

Siellä missä Niilo-Kaataja kaatoi ihmisiä niitä voidaan sanoa kaatopaikoiksi.
      Azusan helluntaihengessä.

• Anonyymi

Palstan suurin yksittäinen kommenttien ja aloitusten postaaja on luterilais-pakanamessiaanen ylläpito. Lähes kaikki ylläpidon kautta tulevat viestit ovat täynnä vihapuhetta; solvauksia ja panettelua ja valheellisia väittämiä.

• Anonyymi

SINÄ olet osallinen kiihottamiseen kansaryhmää vastaan. Olet suurin yksittäinen aloitusten tekijä ja kommenttien lähettäjä. Lähes kaikki kauttasi palstalle postatut kommentit sisältävät vihapuhetta ja panettelua ja solvaamista ja valheellisia väittämiä uskovista

• Anonyymi

Parhaatkin uudestikastetut kaatajat ja niiden seuraajat julistamassa ilosanomaa lapsien kadotukseen vievästä kasteesta.
      Näitä voidaan sanoa uususkonnollisiksi lahkoiksi jenkkilästä.

• Anonyymi

Siellä missä Niilo-Kaataja kaatoi ihmisiä niitä voidaan sanoa kaatopaikoiksi.
      Azusan helluntaihengessä.

• Anonyymi

Pyhä Henki tulee aina Isästä tai Pojasta. Mutta ei toisesta ihmisestä.

Villitsevät, epäpyhät kaatohenget ja hurmoshenget kulkee ihmisen käsien kautta.

1. Tim. 5:22

Älä ole liian kerkeä panemaan KÄSIÄSI kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden SYNTEIHIN. Pidä itsesi puhtaana.

• Anonyymi

Niilo-kaatajaa kohtasi äkkikuoleman jossa ei edes keretä pyytämään syntejä anteeksi.
      Niilon kaatajahenki on peräisin Azusan perisynnistä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluaisin kyllä

pyytää anteeksi. Sinä et varmaan enää juuri ajattele asiaa. Kuljet ylpeänä eteenpäin. Olit mulle se.
      Ikävä
      53
      1709
    2. Kappas! Jaajo Linnonmaa viestitteli näin nuorelle Janni Hussille: "Sulla oli siellä ihan..."

Jaajo Linnonmaa on tehnyt pitkän uran Radio Suomipopin Aamulypsy-ohjelmassa. Mies jättää aamushown joulukuun lopulla ja samalla katkeaa hedelmällinen
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      1441
    3. Sä oot nainen ihan hullu.

Anna mun rakastaa sua. Anna mun himoita sua! Anna mun tulla sun päällesi ja sano mulle että sä rakastat mua. Mun päivä on muuten ihan pilalla
      Ikävä
      73
      1437
    4. Minkä biisin antaisit kaivatullesi?

Jos voisit antaa kaivatullesi yhden biisin niin mikä se olisi? 🎶
      Ikävä
      107
      1251
    5. Tykkäisitpä minusta

Edes ihmisenä. Kun minä tykkään niin paljon sinusta.
      Ikävä
      50
      1029
    6. Mitähän mietit mies

Jäitkö minua kaipaamaan siitä ajasta kun vielä nähtiin? Nähdäänkö me enää koskaan?
      Ikävä
      67
      974
    7. Ymmärrän jos tää oli nyt tässä

Mä mokasin ja toivon sulle pelkkää hyvää.
      Ikävä
      77
      971
    8. Etkai sää vaan puhu minusta

sun tuttujen ja kaverien kans?
      Ikävä
      85
      864
    9. Tee se tänään

Päätä että teet sen tänään. Laita mulle oikeasti viestiä... Saatat yllättyä positiivisesti.
      Ikävä
      57
      803
    10. Veikkaus: Kuka voittaa Selviytyjät-kisan? Julia, Tommi vai Sami?

Selviytyjät-finaali on sunnuntaina. Nyt voi veikata voittajaa: Kuka voittaa Selviytyjät-kisan? -Julia -Tommi -Sami Lue lisää finalisteista: https:
      Tv-sarjat
      39
      798
    Aihe