Nainen ja mies

Anonyymi-ap

Yleisellä tasolla ajateltuna. Miksi nainen ja mies etsivät toisiaan ja elävät parisuhteessa? Toki nykyään moni elää yksin, mutta parisuhde ainakin ennen oli vallitseva olotila. Mikä vetää heitä toisiinsa? Mikä vastakkaisessa sukupuolessa viehättää niin paljon?

15

65

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Biologian vuoksi, tarve lisääntyä.

      • Anonyymi

        Miksi sitten vapaaehtoisesti lapsettomatkin kaipaavat parisuhdetta?


    • Anonyymi

      Muiden syistä en osaa sanoa, mutta itse ainakin haluaisin jakaa elämäni toisen aikuisen ihmisen kanssa. Jakaa ne ilot ja surut ja arkiset tylsätkin hetket. Nyt puhu sellaisesta yhdessä eläen puhuttavasta jakamisesta. En siitä että kerron ja jaan asioitani, vaan siitä että toinen kokisi niitä asioita yhdessä kanssani. Onhan minulla ystäviä, joten sitä asioistani puhumista ja kertomista on kyllä ihan tarpeeksi jo, mutta en minä ystävieni kanssa halua yhdessä elää. Sitäkin on tullut opiskelija-aikoina ja nuorena aikuisena kokeiltua ja vaikka se ihan mukavaa onkin, niin ei siinä sellaista yhteyttä ole, että luotaisiin yhteistä elämää. Yhteisiä suunnitelmia tietysti tehtiin, mutta oltiin kuitenkin loppupeleissä kaksi täysin erillistä yksikkö, jotka nyt vain asuivat yhdessä. Ihan samasta syystä mulle ei sopisi vaikka joku kommuuniasuminen. Minä kaipaan nimenomaan sitä yhdessä elettävää ja jaettavaa elämää ja se tietyllä tavalla vaatii parisuhdetta. Tai ainakin sitä sellaista on hyvin vaikea luoda muunlaisessa ihmissuhteessa. Lähisukulaisten kanssa se sama tunne on olemassa. Näin siis minulla, muiden puolesta en ota kantaa.

      Ja miksi sitten mies. No koska satun olemaan heteronainen. Minä en tunne sellaisia tunteita naisia kohtaan, että pystyisin heidän kanssaan parisuhdetta luomaan.

    • Anonyymi

      Rakkaus ja keskinäinen kemia, kun oikeat henkilöt kohtaavat toisensa.

    • Anonyymi

      Lähtee varmaan tarpeista: tarve hyväksytyksitulosta, rakkaudesta, läheisyydestä, kuulumisesta perheeseen. Myös siitä, että muut ihmiset yhteiskunnassa odottavat sitoutumista. Parisuhde myös opettaa kohtaamaan itsessään puutteita, joiden myötä oma kasvu mahdollistuu.... joten vaikka parisuhde voi olla haasteellisin ihmissuhde, niin se on usein myös opettavaisia.

    • Anonyymi

      Sosiaalisen yhdenmukaisuuden ja "normaaliuden" tarve.

      • Anonyymi

        Ihanko tänä päivänäkin voidaan puhua sosiaalisesta yhdenmukaisuudesta ja sen vaateesta?! Oletan ettei se ainakaan ole pakkoa parisuhteeseen.


    • Anonyymi

      Naisellisuus itsessään vetää puoleensa, se jokin itseltä puuttuva osanen. Nami tuntuma :)

    • Anonyymi

      Minulla on pakko olla puoliso, jos ei ole minut leimataan onnenonkijaksi, itserakkaaksi rahanperässä. Sisältä itsekeskeinen tunteeton mitään sanomaton. Vaikka en olisi edes antanut itsestäni mitään. oli unelma toteuttaa omat unelmani ihan itse mutta vaikeaksi se tehdään kun on ulkonäkö kunnnossa.

    • Anonyymi

      Lapsuudessa ja nuoruudessahan se alkaa, kiinnostus vastakkaista sukupuolta kohtaan. Kai siinä tulee se jännitys ja "kielletyn hedelmän" himo, kun muutoin tytöt ja pojat ovat omissa porukoissaan tai ainakin jollakin tavalla erillisiä, ja on normeja, miten on soveliasta käyttäytyä.

      Sukuelimet sopivat yhteen ja vastakkainen sukupuoli kiihottaa. Heteroiden kesken se on myös aika normi, että mies ja nainen ovat yhdessä.

    • Anonyymi

      Et sitten ole ollut tarkkaavainen, tätä seikkaa on opetettu täällä alinomaa, vuodesta toiseen. Se on huumori joka joka vetää puoleensa tai aiheuttaa hylkäämisen.

    • Anonyymi

      Evoluutio on huolehtinut siitä ettei lajimme kuole sukupuuttoon siten, että se on kehittänyt meille seksuaaliset vietit/halut. Mies himoitsee tyttöä ja tyttö himoitsee miestä, se on ensisijainen vaikutin. Millään lajilla ei ole suvunjatkamissviettiä (jälkeläistentehtailuviettiä), jälkeläiset ovat seksuaalisten himojemme seurausta.

      Ihmislaji on nyt oppinut hallitsemaan lisääntymistä, seikka jonka olettaisi kasvattaneen seksuaalisten seikkailujen esiintyvyyttä, ja niin tapahtuikin -70 ja -80 luvuilla. Mutta hormonalinen ehkäisy on tehnyt tytöistä valtavan lihavia eli rumia jonka takia he eivät menesty soidintantereilla, joka on johtanut siihen että seikkailuja on enää murto-osa siitä mitä sitä oli -60 luvulla ja sitä ennen. Hormonalinen ehkäisy ilmeisemmin vaikuttaa lihottavasti jälkeläisiin, samoin se näyttää kasvattavan jälkeläisten seksuaalisuutta runtelevien kasvuhäiriöiden osuutta (eli kasvattaa seksuaalisesti kieroutuneiden osuutta).

      • Anonyymi

        Mistä "lihavista tytöistä" puhut? Missä oikein asut, jos kaikki ympärilläsi olevat tytöt ovat lihavia? Kyllä täällä ainakin lihavat tytöt ovat pieni vähemmistö, onneksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä "lihavista tytöistä" puhut? Missä oikein asut, jos kaikki ympärilläsi olevat tytöt ovat lihavia? Kyllä täällä ainakin lihavat tytöt ovat pieni vähemmistö, onneksi

        Hyvä huomio, kyseessä taitaa olla poikkeama vertailuarvossa. Tässä on tyttö, Goldie Hawn herkullisimmillaan, joka minun mittapuuni mukaan on ei-ihava: https://les-stars-nues.biz/allphotos/cms/photos-stars/g/Goldie-Hawn/goldie-hawn-05.jpg Terveysmittari BMI sotkee pahan kerran ihmisten käsitykset tyttöjen kauneudesta, asitikkuutta, haluttavuudesta. Vohan se olla että BMI 25 on terveyden kannalta vielä normaali mutta minusta sellainen tyttö on ylensyönyt, ruma, epämiellyttävä, muodoton ja siis lihava, läski.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä huomio, kyseessä taitaa olla poikkeama vertailuarvossa. Tässä on tyttö, Goldie Hawn herkullisimmillaan, joka minun mittapuuni mukaan on ei-ihava: https://les-stars-nues.biz/allphotos/cms/photos-stars/g/Goldie-Hawn/goldie-hawn-05.jpg Terveysmittari BMI sotkee pahan kerran ihmisten käsitykset tyttöjen kauneudesta, asitikkuutta, haluttavuudesta. Vohan se olla että BMI 25 on terveyden kannalta vielä normaali mutta minusta sellainen tyttö on ylensyönyt, ruma, epämiellyttävä, muodoton ja siis lihava, läski.

        Ja miksi väität, että hormonaalinen ehkäisy olisi se syy lihavuuteen? Kuten itsekin sanoit, "ylensyönyt", eli eiköhän se suurin syy ole epäterveellinen syöminen. Siis, oletan että sama henkilö palasi vastaamaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      77
      2325
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1801
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      170
      1689
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1412
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1408
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1281
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      138
      1158
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1094
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1083
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      958
    Aihe