Jeesus ja ihmiset? Yleistä, miehet, naiset? - OSA 1

Anonyymi-ap

Jeesus ja ihmiset? Yleistä, miehet, naiset? - OSA 1


Suomi24 kristinusko: evlut., hell., advent., lest. jne

Tämä on OSA 1 aiheessa, jossa ihmisiä ja asioita tarkastellaan Jeesuksen toiminnan viitekehyksissä. Näin siksi, että Herramme Jeesus Kristus on sekä laumansa (srk) ehdoton Pää, Päällikkö, sekä myös kaikessa Ylin auktoriteetti.

• "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä." ( Matteus 28:18)

(On huomautettava, että asioiden tarkastelua ei (aloituksissa ja /tai Aloittajan taholta) siis tehdä minkään "suunnan" kirkkokunnan, lahkon taikka eriseuran tai ihmisen näkemyksiin perustuen!)


1) Jeesuksen toimintamalleista, yleisesti?
----------------------------------------------

Jokainen, joka on huolellisesti syventynyt Raamatun (UT:n) sisältöön on voinut todeta, että Jeesuksen puheissa, asenteissa, toimintamalleissa näkyy varsin erilaisia "vivahteita"? Hän puhui eri ihmisille eri tavalla? Hän kohteli ihmisiä varsin erilaisilla tavoilla? Miten hän suhtautui? Oliko niissä virheitä?
• miehet
• naiset
• lapset
• uskonnon edustajat
• pakanat (mm. roomalaiset miehittäjät vallan kahvassa)
• syntiset ja pahuuden sitomat
• sairaat, kärsivät ja vähäosaiset
• tekopyhät ja ulkokultaiset
• ylpeät ja nöyrät
• köyhät ja rikkaat
• pomottajat, käskyttäjät, alistajat
• alistetut ja sorretut
• vallankäyttäjät ja vallanhimoiset
• jne, etc

Jeesuksen osoittamien toimintamallien ja menettelyiden tarkoitus on olla kristityille ehdotonta "ykkösohjeistoa", jos joku nimittää itseään ns. "uskovaksi". Jeesuksen laumaan kuuluvaksi?
** "Seuraa sinä minua"! sanoi Jeesus Pietarillekin! ( Joh 21:22)


Mikään ihmisten oppi tai opetus ei voi eikä saa mennä Herramme Jeesuksen opetuksen ja käskyjen ylitse. Hän on Ylin. Siksi, että Hän oli - on - Jumalan maailmaan lähettämä ja valtuuttama.
** Herrain Herra ja Kuningasten Kuningas! Jeesus lausui mm. näitä sanoja:

• "Minä olen Tie ja Totuus ja Elämä, ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani!"

• "Minä olen maailman valkeus. Joka minua seuraa ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus."

• "Minä olen ylösnousemus ja elämä,; joka uskoo minuun se elää vaikka olisi kuollut."

• "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi."

• "Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani ja minun omani tuntevat minut."
• "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri."

• "Minä olen Elämän Leipä..."


(Huomattava, että Jeesus käytti em:ssa Isän Jumalan nimeä "minä olen". Sitä nimeä, jonka Jumala ilmoitti muinoin Moosekselle: hebreaksi ehjee, Jahve. Syystä että Jeesus oli Jumalan valtuuttama lähettiläs maan päällä. ( 2 Moos 3:13-14).)


2) Jeesus oli - on - Jumalan kasvot käännettynä ihmiskunnalle!
----------------------------------------------------------------------------

Eräs oppilas (Filippus) kysyi kerran Jeesukselta:
• "Herra näytä meille Isä, niin me tyydymme."

Jeesus vastasi:
• " Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän." ( Joh 14:5----)

Jeesus ei tarkoittanut mitään ulkoista facea, vaan Jumalan olemuksen tasoa, syvyyttä ja kaikkea. Jokainen, joka huolellisesti, avoimesti ja nöyrästi tutkii Jeesuksen opetuksia ja toimintaa, tulee näkemään Jumalan olemuksen.

• "Ja sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme Hänen kirkkauttaan, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä ja
• - hän oli täynnä armoa ja totuutta." ( Joh 1:14)

(Aloitus jatkuu )

28

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen: Jeesus ja ihmiset? - OSA 1


      3) Jeesuksen erilaiset puheet, sanat, toimintamallit?
      _________________________________________

      Kuten jo edellä oli esillä, Jeesuksen toiminta osoittaa varsin erilaisia tasoja?

      Kohteliko Jeesus ihmisiä eriarvoisesti? Ei.

      Hänen toimintansa dynaaminen voima oli Jumalan rakkaus, Pyhän Hengen voima!

      Se sisälsi: sisältää sekä armon että tuomion, laupeuden ja ankaratkin nuhteet. Näitä Jumalan rakkauden eri puolia näkee Jeesuksen toiminnassa. Kukin sai osansa siten, miten Jeesus "näki" totuuden ulkoisen facen sisäpuolella!

      Siksi on erittäin hyvää ja tarpeellista suostua oppilaaksi, ja oppia Jumalan tahdon mukaisia asioita Jeesuksesta, "mallioppimisen" avulla.

      (Mallioppimista sanotaan parhaaksi oppimisen muodoksi. Sen avulla tapahtuu valtaosa lasten oppimisesta. Sama pätee seurakuntiin? Jos johto antaa tervettä ja Jumalaa ja ihmisiä kunnioittavaa "käytösmallia" - sellainen kasvattaa fiksuja jäseniä. Taikka sitten kurittomia (miehiäkin) jotka netin julkisella palstalla solvaavat ja herjaavat Jumalaa palvelevia naisia!)

      On opettavaista ja viisautta lisäävää katsoa miten Jeesus toimi ja puhui? Eri ihmisille erilaisia sanoja. Eri tilanteissa kulloistakin toimintaa.

      Hän "näki" Pyhän Hengen tutkalla ihmisten sisimmän ytimeen. Ei tehnyt virhearviointeja. Ei ampunut harha-ammuksia. Ei syyllistänyt syyttömiä. Ei kaihtanut kovia sanoja koviksille. Kaikessa oli Totuuteen kytketty Jumalan rakkaus. Paljastava ja parantavakin. Eli?

      • Kenelle Jeesus osoitti ankarimmat sanat, puheet?
      • Keitä olivat ne, joita Jeesus ei kovistellut sanoillaan?
      • Keitä Jeesus puolusti?
      • Ketkä saivat tulisimmat tuomion teesit?
      • Mitä Jeesus erityisesti vihasi?
      • Ihmisiäkö vai pahuutta sen kaikessa julkitulossa?


      Aiheen käsittely jatkuu Osassa 2

      • Anonyymi

        aloituskommentti on harhaoppia...kommentti julkituo syntioppia esiin monta kertaa ..ainakin 5 kertaa minä olen--harhaa
        1. synti >>Minä olen>>
        2. synti >>Hän on Ylin.>>

        Tietäkää kaikki, että jeesus on ihminen eikä Hän ole seurakunnan ylin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aloituskommentti on harhaoppia...kommentti julkituo syntioppia esiin monta kertaa ..ainakin 5 kertaa minä olen--harhaa
        1. synti >>Minä olen>>
        2. synti >>Hän on Ylin.>>

        Tietäkää kaikki, että jeesus on ihminen eikä Hän ole seurakunnan ylin.

        aloituskommentti on täysin harhaoppinen.

        Varokaa tuota oppia.

        Paavali varoittaa "joka muuta oppia tuo kuin hän, olkoon kirottu".

        Olkoon aloituskommentti KIROTTU.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aloituskommentti on täysin harhaoppinen.

        Varokaa tuota oppia.

        Paavali varoittaa "joka muuta oppia tuo kuin hän, olkoon kirottu".

        Olkoon aloituskommentti KIROTTU.

        Raamattu sanoo, että aiheeton kirous ei käy toteen!
        Etsipäs se Raamatustasi, opit vähän taas lisää...

        Eli, ihan hukkaan meni taas ruutia! Sinä kiroilija et ole PAAVALI.
        Eikä sinulla ole edes 0 % mitään valtaa, kehenkään.

        Ja koetapas lukea mitä Raamattu opettaa kiroilemisesta?

        Kiroilua tekevät paholaisen palvelijat, eivät Herran omat.

        "Kuin lentävä lintu, kuin lentävä pääskynen on aiheeton kirous, ei se toteen käy."

        Etsi se Raamatusta ja opiskele! Sitten?

        Eräs Baalak - pakankuningas houkutteli kerran palkkiolla Bileamin Beorin pojan kiroamaan Israelia. Siis lahjoi.

        Koetapas lukea miten siinä kävi?

        Sellainen, joka on Jumalan siunauksessa ja suojassa? Sellaiseen eivät mitkään kiroilut tehoa.

        Lue vaikkapa ensin 2 Piet2:13-16.

        Ja alkuperäinen keissi 4 Moos22.2,7,8

        Tämä rahanahne eksynyt profeetta Bileam? Hän joutuikin siunaamaan ja taas siunaamaan!

        Jonka Jumala on siunannut, ja siunaa - sellaista on tyhmää kirota.
        Kaikki se kääntyy siunaukseksi!

        Mutta kiitos vain!

        "Siunatkaa, älkääkä kirotko." Room 12:15

        Kirouksia latelevalle Herra maksaa kirouksella takaisin.

        Siksi ei tule haksahtaa tuollaiseen vihamissioon!


        Koska Jumala suojelee, siunaa palveleijoitaan vaikka pahuudella kirottaisiin! Kääntää kaikki kiroukset siunaukseksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aloituskommentti on harhaoppia...kommentti julkituo syntioppia esiin monta kertaa ..ainakin 5 kertaa minä olen--harhaa
        1. synti >>Minä olen>>
        2. synti >>Hän on Ylin.>>

        Tietäkää kaikki, että jeesus on ihminen eikä Hän ole seurakunnan ylin.

        Aloitus on selkeä Raamatun sanaa, mutta sinun kirjoituksesi on kuin olis vellit ja puurot ja kasitikkeet ja keitot ihan sekaisin. Ei mitään tolkkkua!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aloituskommentti on täysin harhaoppinen.

        Varokaa tuota oppia.

        Paavali varoittaa "joka muuta oppia tuo kuin hän, olkoon kirottu".

        Olkoon aloituskommentti KIROTTU.

        Sinä et ole Paavali. joten älä näyttele Paavalia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aloituskommentti on täysin harhaoppinen.

        Varokaa tuota oppia.

        Paavali varoittaa "joka muuta oppia tuo kuin hän, olkoon kirottu".

        Olkoon aloituskommentti KIROTTU.

        2.
        On turha oma voimamme
        vääryyden valtaa vastaan.
        Me turman vallat voitamme
        Herrassa ainoastaan.
        Hän, Kristus, kuningas,
        on voitonruhtinas,
        lyö joukot helvetin,
        ne tallaa jalkoihin
        ja voiton meille saattaa.

        3.
        Jos täyttyisikin maailma
        nyt valheen enkeleistä,
        niin pimeys ei voittoa
        kuitenkaan saisi meistä.
        Ne olkoot raivoissaan
        ja syöskööt kiukkuaan.
        Nyt valheen vallat on
        jo saaneet tuomion.
        Ne yksi sana kaataa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus on selkeä Raamatun sanaa, mutta sinun kirjoituksesi on kuin olis vellit ja puurot ja kasitikkeet ja keitot ihan sekaisin. Ei mitään tolkkkua!!

        Tässä on totuus:


        >>miehen johtajuus on voimassa kaikkialla ja kaikissa asioissa naisen suhteen.
        Miehellä on valta naisen yli aina ja iankaikkisesti.
        Tuota tulee naisten noudattaa lasten kasvatuksessa läpi sukupolvien, polvesta polveen, vuosisadasta toiseen, vuosituhannesta toiseen.>>

        Kiitos Herralle tuosta.>>


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus on selkeä Raamatun sanaa, mutta sinun kirjoituksesi on kuin olis vellit ja puurot ja kasitikkeet ja keitot ihan sekaisin. Ei mitään tolkkkua!!

        Anonyymi
        2022-10-30 19:24:12

        eikä ole totta, vaan on harhaoppia..>>Aloitus on selkeä Raamatun sanaa>>

        Aloitus on Psykologista manipulointia[ kusetusta] on toimintaa, jonka avulla luterilaista Kirkkoraamattua tuodaan esille ja pyritään aktiivisesti vaikuttamaan toisten toimintaan ja ajatuksiin. tarkoitus on käsitellä, vaikuttaa ihmisiin taitavasti, muuntaa totuuden tietoja omien harhaoppiensa tähden


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi
        2022-10-30 19:24:12

        eikä ole totta, vaan on harhaoppia..>>Aloitus on selkeä Raamatun sanaa>>

        Aloitus on Psykologista manipulointia[ kusetusta] on toimintaa, jonka avulla luterilaista Kirkkoraamattua tuodaan esille ja pyritään aktiivisesti vaikuttamaan toisten toimintaan ja ajatuksiin. tarkoitus on käsitellä, vaikuttaa ihmisiin taitavasti, muuntaa totuuden tietoja omien harhaoppiensa tähden

        jatkan vielä,

        Vanhan kirkon ja luterilaisen Kirkon manipulaatiot [ kusetus] on luterilaisessa Kirkkoraamatussa ilmenevää tarkoituksellista ihmisopin, perinnäissääntöjen ja perinnäisopin, luterilaisen Itsepetoksen eli Lutherin Pelastusopin [Vanhurskauttamisopin] sekä Sana / Poika / lihaan tullut Jeesus / Kristuksen kirkon Ylipappi ja Ekumeniajohtaja / luterilainen Kirkkoraamattu / Raamatun Sana - unelmansa esilletuomista sekä uskonelämään sisältyväksi tarkoitettua kirjallista valhetta [kusetusta].


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi
        2022-10-30 19:24:12

        eikä ole totta, vaan on harhaoppia..>>Aloitus on selkeä Raamatun sanaa>>

        Aloitus on Psykologista manipulointia[ kusetusta] on toimintaa, jonka avulla luterilaista Kirkkoraamattua tuodaan esille ja pyritään aktiivisesti vaikuttamaan toisten toimintaan ja ajatuksiin. tarkoitus on käsitellä, vaikuttaa ihmisiin taitavasti, muuntaa totuuden tietoja omien harhaoppiensa tähden

        Oletpas kovasti pelkuruuden vallassa, missä on usko ja rohkeus Herrassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on totuus:


        >>miehen johtajuus on voimassa kaikkialla ja kaikissa asioissa naisen suhteen.
        Miehellä on valta naisen yli aina ja iankaikkisesti.
        Tuota tulee naisten noudattaa lasten kasvatuksessa läpi sukupolvien, polvesta polveen, vuosisadasta toiseen, vuosituhannesta toiseen.>>

        Kiitos Herralle tuosta.>>

        "Minulle on annettu KAIKKI valta taivaass ja maan päällä". Matt 28:18

        Hän oli ja on Jeesus Kristus, Jumalan Poika.

        Syntisille miehillle ei sitä valtaa Jumala antanut.


    • Anonyymi

      Autuas se, joka Herraa seuraa ja Hänät rakastaa!!

      • Anonyymi

        Jumalan nimi on Herra. Hän on yksi persoona ja ainoa elävä Jumala. Hän on iankaikkinen Jumala. Muuta jumalat ovat vain sanoja paperilla kuten esim Sana-jumala, Isä ja Poika.

        Jumalan nimi ei ole Jeesus, ottakaa tuo Herra-nimi opiksenne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan nimi on Herra. Hän on yksi persoona ja ainoa elävä Jumala. Hän on iankaikkinen Jumala. Muuta jumalat ovat vain sanoja paperilla kuten esim Sana-jumala, Isä ja Poika.

        Jumalan nimi ei ole Jeesus, ottakaa tuo Herra-nimi opiksenne.

        Jotan aloitus on harhaoppia eli syntiä.

        Nainen on taas syyllistynyt omenan tarjoamiseen miehelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotan aloitus on harhaoppia eli syntiä.

        Nainen on taas syyllistynyt omenan tarjoamiseen miehelle.

        Onko joku noin lapsellisella tasolla, että leikkii eevaa ja omenia??


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kiitetty olkoon Herran nimi! Vielä valo loistaa....

    • Anonyymi

      Herra hallitsee!
      Jeesukselle on annettu Kaikki Valta Taivaassa ja maan päällä.
      Myös täällä...

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Raamattu on Jumalan Sanaa ja Sana on Jumala ja Jeesus on Sana !

      1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
      14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

      Nämä ovat siis Jeesuksen sanoja !

      Joten kirjoittaja heti alkuunsa alkoi vastustamaan tätä kaikkea Raamatun selvääkin selvempää opetusta:

      1) Olkoot vaimot VAITI, eli siis ÄÄNETI seurakunnan kokouksessa !

      2) Heidän EI OLE LUPA PUHUA !

      3) VAAN OLKOON ALAMAISIA, kuten lakikin sanoo !

      4) HÄPEÄLLISTÄ ON NAISEN PUHUA seurakunnassa !

      Ei tuota asiaa tuon selvemmin enää voi millään sanoa !!!

      34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
      35 Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.
      36 Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?
      37 Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky.
      38 Mutta jos joku ei sitä ymmärrä, niin olkoon ymmärtämättä.

      1. Tim. 2:11 Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena;
      12 mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.

      Ef. 5:22 Vaimot, olkaa omille miehillenne alamaiset niinkuin Herralle;

      Ef. 5:24 Mutta niinkuin seurakunta on Kristukselle alamainen, niin olkoot vaimotkin miehillensä kaikessa alamaiset.

      Kol. 3:18 Vaimot, olkaa miehillenne alamaiset, niinkuin sopii Herrassa.

      1. Pietarin kirje 3
      1 Samoin te, vaimot, olkaa alamaiset miehillenne, että nekin, jotka ehkä eivät ole sanalle kuuliaisia, vaimojen vaelluksen kautta sanoittakin voitettaisiin,
      2 kun he katselevat, kuinka te vaellatte puhtaina ja pelossa.
      3 Älköön teidän kaunistuksenne olko ulkonaista, ei hiusten palmikoimista eikä kultien ympärillenne ripustamista eikä koreihin vaatteisiin pukeutumista,
      4 vaan se olkoon salassa oleva sydämen ihminen, hiljaisen ja rauhaisan hengen katoamattomuudessa; tämä on Jumalan silmissä kallis.
      5 Sillä näin myös muinoin pyhät vaimot, jotka panivat toivonsa Jumalaan, kaunistivat itsensä ja olivat miehillensä alamaiset;
      6 niin oli Saara kuuliainen Aabrahamille, kutsuen häntä herraksi; ja hänen lapsikseen te olette tulleet, kun teette sitä, mikä hyvää on, ettekä anna minkään itseänne peljättää.

      Tämä siis on Jumalan sanaa ja Jumalan ohjeita, eli Jeesuksen sanoja !

      EI MIESTEN OMIA, kuten aloittaja väittää !

      Eli tässä seuraavassa aloittaja väittää siis oikeasti Jumalan viihaavan naisia ja toimivan monellakin tapaa väärin !

      Nytkin aloittaja yrittää kieroilla, ja väittää siis niin, etteivät Raamatun sanat ole Jeesuksen eli Jumalan sanoja, koska Jeesus siis ON Sana ja Jumala !

      Kerrataan varmuuden vuoksi, ettei vain mene ohi !

      Nytkin aloittaja yrittää kieroilla, ja väittää siis niin, etteivät Raamatun sanat ole Jeesuksen eli Jumalan sanoja, koska Jeesus siis ON Sana ja Jumala !

      • Anonyymi

        Kirottu kirjoitus, ja kirottu se käsi, joak valheita lähimmäisestä kirjoittaa!


    • Anonyymi

      Suomi24 kristinusko: evlut., hell., advent., lest. jne

    • Anonyymi

      Aloittaja? Tässä täysin perättömiä väitteitä:


      "Hän on avoimessa kapinassa Jumalaa vastaan !"
      " mutta nyt on ollut pakko puuttua tuohon aloittajan suorittamaan kapinahengen lietsomiseen Jumalaa vstaan !"
      "Siis aloittaja ei taistele miehiä vastaan, vaan Jumalaa vastaan !"
      ------------------------

      Valoa em:uun "pimeyteen"!
      * Aloittaja on sulassa sovussa Jumalan ja Herran Jeesuksen kanssa!
      * Ei ole kapinahengessä, vaan on alamainen Jumalan edessä, ja kunnioittaa ja kiittää Herraa!
      * Aloittaja ei ole tastelussa miehiä eikä yleensä ihmisiä vastaan! Kiitos Herran!
      * Aloittaja ei taistele Jumalaa vastaan, vaan karaistuna sotilaana Häenn riveissään!

      * Pahuutta ja perkelettä vastaan, voittoisassa Jeesuksen Kristuksen nimessä!
      * Jeesuksen voitossa valhetta, uskonnollista tekopyhyyyttä, ja fanaattista kiihkao vastaan.

      VOITTO on jo saatu, kuolemakin on nielty, sanoo Raamatun Sana!



      1) Kaikki seuraavat Raamatun jakeet on osoitettu
      VAIMOILLE!

      2) Kaikissa vaimoja kehotetaan olemaan OMILLE MIEHILLEEN alamaisia.

      3) Missään ei lue, etät joku "sivullinen" mies voisi käskyttää toisen VAIMOA?

      4) Eikä myöskään lue, että joku kuka tahansa mies, voisi omin luvin ruveta kieltämään tai käskemään naisia yleensä..

      • 1. Kor. 14:34 olkoot vaimot vaiti

      • Ef. 5:22 Vaimot, olkaa omille miehillenne alamaiset

      • Vaimot, olkaa miehillenne alamaiset, niinkuin sopii Herrassa.

      • 1. Piet. 3:1 Samoin te, vaimot, olkaa alamaiset miehillenne,

      • 1. Piet. 3:5 Sillä näin myös muinoin pyhät vaimot, jotka panivat toivonsa Jumalaan, kaunistivat itsensä ja olivat miehillensä alamaiset;


      • Siis? Ettei Raamatun Sanan TOTUUS unohtuisi?
      • JK. Kukin voi ahkeroida ja paimentaa "omaa vaimoaan" - jos sellainen on?
      • Toisen miesten vaimot on jätettävä pois hyökkäysten kohteista.
      • Kaikkien muiden naisten asioihin ei ole laillista lupaa sekaantua...


      Eli, sinä joka postaat 10-20-30-40 kertaa samaa vihaviestiä aloittajaa vastaan, aj valhetta. Kirottuja olkoot valhekirjoituksesi.

      Pidä itsesi erossa toisten miesten vaimoista, ellet tahto hankaluuksia.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Yhä taistelet Jumalaa vastaan !

        Täällä keskustellaan aloittajan ongelmista ja miehiä ja Jumalaa vastaan tuntemastaan vihasta ja katkeruudesta ja niiden mahdollisista juurisyistä:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17694846/mika-saa-naisen-niin-vihaamaan-miehia-ja-jumalan-sanaa-


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5650
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3587
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1710
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1702
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1166
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      839
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe