Haluaisin oppia kitaran soittoa

Anonyymi-ap

Minulta löytyy kitara ja haluaisin oppia soittamaan sitä. Miten oppisin? Onko vinkkejä?

16

334

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hae Googlella kitaransoiton alkeet, niin löytyy jotakin materiaalia ja videoita. Vaikeinta alkuvaiheessa on varmaankin sen käden sormien hallinta, joka on kaulalla ja jonka sormilla painat kieliä alas. Kannattaa kenties aloittaa harjoittelemalla muutama sointu ja soittaa niitä eri järjestyksessä. Näin kehität sormien koordinaatiota. Lisäät sitten sointuja sen mukaan kun heityt. Siitä se sitten lähtee.

• Anonyymi

Alussa tuntuu kenties siltä ettei kehitystä tapahdu ollenkaan. Useampi lyhyempi treeni on varmaan parempi kuin yksi pitkä. Joka päivä ottaa kitaran käteen ja treenaa vähän aikaa.

• Anonyymi
      • Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

Tuo äijähän ei osaa edes Walk Don't Runia soittaa kunnolla. Vähän skarppiutta.

Soittele vaan vaikka mitä sattuu, niin näppituntuma alkaa kehittyä. Unohda liiat ohjeet ja hifitärkeilyt, ne on tekniikkaurpoille. Jotain sointuja ja skaaloja voi alkuun katsoa jostain, niitä veivaat edestakaisin, kokeilet, muuntelet itse ja opit. Jotain sopivia biisejä sointuineen ja riffeineen voi samalla myös alkaa kokeilla, sellaisia mistä itse tykkäät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Soittele vaan vaikka mitä sattuu, niin näppituntuma alkaa kehittyä. Unohda liiat ohjeet ja hifitärkeilyt, ne on tekniikkaurpoille. Jotain sointuja ja skaaloja voi alkuun katsoa jostain, niitä veivaat edestakaisin, kokeilet, muuntelet itse ja opit. Jotain sopivia biisejä sointuineen ja riffeineen voi samalla myös alkaa kokeilla, sellaisia mistä itse tykkäät.

Nuo pari videota taisivat kuitenkin olla "sarkasmia".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuo pari videota taisivat kuitenkin olla "sarkasmia".

Jaa, kuvittelin että jollain lailla aika tosissaan laitettuja kuitenkin. No, sama tuo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa, kuvittelin että jollain lailla aika tosissaan laitettuja kuitenkin. No, sama tuo.

Tuskin oli tosissaan laitettu. Esim. Tommy Emmanuel on yksi maailman parhaimmista kitaristeista. Jopa sähkökitara pysyy miehen käsissä.

https://youtu.be/QlEWWaU72mY

Siinä mielessä miehestä voi ottaa mallia, että mihin vuosikymmenien treenin myötä voi kenties päästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä ohje! Aivan alussa kannattaa vaan kokeilla millaisia ääniä ja sointuja itse saa aikaiseksi, ihan vaan kokeilemalla ja alussa hyvä oppia pitämään kitaraa käsissä, polvella, sylissä. Kokeilla mihin sormet taipuu jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuskin oli tosissaan laitettu. Esim. Tommy Emmanuel on yksi maailman parhaimmista kitaristeista. Jopa sähkökitara pysyy miehen käsissä.

https://youtu.be/QlEWWaU72mY

Siinä mielessä miehestä voi ottaa mallia, että mihin vuosikymmenien treenin myötä voi kenties päästä.

Vaikutti totiselta. Makuasioita. Ylimielisesti soitellessa voi itsekin pudota kärryiltä, sattuu virheitä.

• Anonyymi

Oletko ruvennut soittamaan?
      Minkä ikäinen oot ja missä asut

• Anonyymi
    • Anonyymi

Minä aloitin sähkökitaran soitin 56 vuotiaana.
      Ensin tutustuin van kitaraan.
      Sitten aloin treenaamaan status quon Caroline biisiä rytmikitaraa. Vaikeaa oli ja jätin kesken. Siirryin treenaamaan helpompaa "tein sulle kesäviinin.." rallatusta. Se oli kohtuu helppo mutta oli siinäkin alussa haasteensa.
      Välissä opettelin sointuja yms mitä otelaudalta löytyy.
      Seuraavana opettelin Rammsteinin Deutschland biisin..se oli kohtuu helppo oppia. Nyt neljän vuoden jälkeen Status Quon Caroline menee jo helpommin kun sormet löytää heti oikeat paikat.

• Anonyymi

Aloitin suunnilleen yhtä vanhana, ja otelaudan jo varsin hyvin opetelleena minulla sujuukin nyt soolot jo paremmin kuin ne komppiosuudet, jos yrittän käyttää useita nopeasti vaihtuvia ja kaikkia sormia vaativia sointuja.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Aloitin suunnilleen yhtä vanhana, ja otelaudan jo varsin hyvin opetelleena minulla sujuukin nyt soolot jo paremmin kuin ne komppiosuudet, jos yrittän käyttää useita nopeasti vaihtuvia ja kaikkia sormia vaativia sointuja.

Itse tykkään soittaa metallibiisejä joissa kitara d-drop vireessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martina naimisiin.

Etsimässä täydellistä hääpukua Roomassa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      401
      3874
    2. Etsin sinua vakavissani

Täältä tai ihan mistä tahansa. Meillä jäi asioita selvittämättä, ja minun sydän on sanonut painavan sanansa, että meillä jäi juttu pahasti kesken. Syd
      Ikävä
      71
      1793
    3. En minä seksin perässä ollut

vaikka niin luulit, vaan sinun, koska halusin sinut kokonaan. Vihjailit nimittäin siihen suuntaan. Miksi muuten epäilit minusta kaikkea pahaa, nainen?
      Ikävä
      78
      1496
    4. En voi edes kirjoittaa siitä.

Se olis liian lapsellista. Kun on yhteys tosielämän puolella ja selvät sävelet. Älykäs se on, todennäköisesti älykkäämpi kuin kukaan, ketä olen tavann
      Ikävä
      62
      1241
    5. Vanhempi mies

Rakkain, kuinka me enää koskaan voitais sopia näkemisestä? Soittasin, soittasin -mutta, kun?
      Ikävä
      71
      1203
    6. Viiskymppisenä

Ja alan olla kyllä aina vaan enemmän sitä mieltä, mikä on kyllä ihan tieteellinen faktakin, että elämä viiskymppisenä alkaa olla turhista turhinta. Uu
      Sinkut
      357
      1139
    7. Olen pahoillani nainen

Olen pahoillani siitä, että vielä säännöllisesti nähdessämme asiat välillämme ajautuivat suuntaan, joka ei ollut kummallekaan hyvästä. Harmittaa puole
      Ikävä
      70
      1047
    8. Hääpukuja ei turhaan ostella

Olisiko todella niin, että Hanuri-Hannu on taas kehissä ja vanha suola janottaa todella pahasti - Martti on liikkeellä ja nyt lienee tosi kyseessä! O
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      957
    9. En löydä sinua

jotta voisin viestiä lähettää.
      Ikävä
      44
      922
    10. Martina kiusoittelee kateellisia vihaajiaan

Palstan Martina vihaajat menivät sekaisin kun Martina lähti Roomaan. Tätä on hauska seurata 🤭
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      919
    Aihe