Keho kuolee, sielu ei. Elämän loppusuoran, siis takuuvarmasti kuolemaan päättyvän kituvaiheen pitkittäminen kaikin keinoin on tuskan ja kärsimyksen ajattelematonta pitkittämistä. Kuolema on helpotus, onnellinen tapahtuma elämän loppusuoralla.
Me ihmiset olemme sieluja joilla on keho aineen maailman kokemista varten. Kuolema on sielulle vapautus riippakivestä, loppuun käytetystä kehosta, jonka kokeminen ei enää tuota iloa. Kuolema vapauttaa sielun takaisin omaan luonnolliseen maailmaansa, aiemmin sielumaailmaan palanneiden rakkaittensa seuraan, täyskykyisenä, terveenä ja hyvinvoivana.
Sielu ei kiitä ketään elämän loppusuoran kituvaiheen pitkittämisestä.
Sielu ei kiitä kärsimyksen pitkittämisestä
1
86
Vastaukset
- Anonyymi
Useammin esille nostetaan eutanasia-asiat eli saako ihminen päättää toisten avustuksella tai itse pillerillä elämänsä jos on niin sairas, että loppuelämä on kauheaa kärsimystä. Harvemmin sitä, miten hoidoilla pitkitetään vain kärsimyksiä. Nimenomaan sielun kärsimystä. Yleensä keskustelua käydään liittyen vanhoihin ihmisiin. Entäpä sitten lapset, nuoret? Tiedän montakin ennenaikaisesti keskosena syntynyttä, jotka olisivat entiseen aikaan kuolleet samantien tai jonkin ajan päästä syntymästään ja jotka nykyään ihmisten (hoidon) ansiosta ovat hengissä. Heidän elämässään on ollut monella tapaa kärsimystä, niin ruumiillista kuin sielun kärsimystä. Eräs teologi sanoikin yhdelle: "Ai, olet keskosena syntynyt ja sinut on hätäkastetu. Herra olisi ottanut sinut samantien pois välttyäksesi kärsimyksiltä." Noh, olisi ottanut, mutta ihmiset estivät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1059423
- 494591
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021976Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html421901- 241620
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131381Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,381297Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54917Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31902Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v30893