Laittakaas musaa perstain iloksi

No en varmaan yhtään linkkiä kuuntele, mutta laittakaa silti. Perjantain brittiklassikkona aloitetaan tuolla puhkikuunnellulla. Joka toimii. Ja toimii. Ja toimii...

The Cure - Friday I'm In Love
https://www.youtube.com/watch?v=mGgMZpGYiy8

111

887

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kova veto, lisää brittishittiä. En olisi ikinä uskonut ekalla kuulemalla pitäväni, mutta toisen kuuleman jälkeen... Ja kolmannen... On, kova veto.

      Mumford & Sons - I Will Wait
      https://www.youtube.com/watch?v=rGKfrgqWcv0

      • Anonyymi

        Tää on ihana! Olen aina tykännyt!



    • Anonyymi
      • Ei se taida enää olla, Eddie Van Halenhan kuoli vuosi sitten. Vai oliko se pari vuotta sitten. Harmi homma, siinä on todellinen legenda ❤


    • Anonyymi

      Linkki:: haistaranbypaska.com

      • Anonyymi



      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Hmmm. Täähän on hyvä, kiitos!

        Oĺlos hyvä ja jälkkäriksi tuttua popcorn tuunattuna

        https://youtu.be/eUSkZCoGalo

        >simiti<



    • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi


    • Penetrators MC Racing and E-Sports -chapterin garage playlist:

      Ennen kisoja:
      Tiktak - Heilutaan https://www.youtube.com/watch?v=IqzMLhV52JI
      Avril Lavigne - Sk8er Boi https://www.youtube.com/watch?v=TIy3n2b7V9k
      Avril Lavigne - What the he** https://www.youtube.com/watch?v=tQmEd_UeeIk
      Pelimies https://www.youtube.com/watch?v=2csrtTBc1RY

      Kisojen jälkeen ja/tai tiimin palavereissa:
      Tiktak - Minne Vaan https://www.youtube.com/watch?v=-0XEvvOHXc8
      Janna Hurmerinta - Sä et ole hullu https://www.youtube.com/watch?v=Yb8r3ZZAQx4
      Apulanta - Ravistettava ennen käyttöä https://youtu.be/29k4oJqMWXs (ja monia muita biisejä)
      Iron Maiden - Mother Russia https://www.youtube.com/watch?v=gLhC2eTkVCM

      😄

      • Aika kova lista 👍

        Ja toki tiimin nimi on huomiota herättävä 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Aika kova lista 👍

        Ja toki tiimin nimi on huomiota herättävä 😁

        Jep, kaikilla kuskeilla ja muilla urheilijoillakin on omat rutiininsa ja voimabiisinsä ennen suoritusta. Kimi ottaa nokoset, Latvala hakkasi käsiään yhteen auton ulkopuolella, ja Alonsosta en tiedä mutta ymmärtääkseni miettii usein jotain samurai-viisauksia. Mä saan flown päälle ainakin noilla 😁

        Ja mä muuten en ihan alunperin ole edes keksinyt koko nimeä, vaan se oli joko 86 aikoinaan tai pilapiirtäjä omatoimisesti. Mutta Veetit ei muista eikä Jonnetkaan 😅 Mutta pitkälle on tultu jostain hämyisestä moottoripyöräharrastekerhosta, jonka puheenjohtajaan Uncle B:hen suomityttö-trollihahmo oli yksipuolisesti ihastunut 😂👍


      • hondakuski125 kirjoitti:

        Jep, kaikilla kuskeilla ja muilla urheilijoillakin on omat rutiininsa ja voimabiisinsä ennen suoritusta. Kimi ottaa nokoset, Latvala hakkasi käsiään yhteen auton ulkopuolella, ja Alonsosta en tiedä mutta ymmärtääkseni miettii usein jotain samurai-viisauksia. Mä saan flown päälle ainakin noilla 😁

        Ja mä muuten en ihan alunperin ole edes keksinyt koko nimeä, vaan se oli joko 86 aikoinaan tai pilapiirtäjä omatoimisesti. Mutta Veetit ei muista eikä Jonnetkaan 😅 Mutta pitkälle on tultu jostain hämyisestä moottoripyöräharrastekerhosta, jonka puheenjohtajaan Uncle B:hen suomityttö-trollihahmo oli yksipuolisesti ihastunut 😂👍

        Ja se on muuten ihan hiuksenhieno alue tai tunnetila, mihin yleensä pyrin ja jolloin suoriudun parhaiten 😄 Menee muuten helposti joko köröttelyksi, tai hampaat irvessä näyttämiseksi joka yleensä johtaa vain katastrofiin kun ajaa yli omien, auton ja setuppien rajojen. Pitää olla tavallaan luottoa niin paljon omaan tekemiseen, että tietää miten korjata pieni spinnauksen, keulimisen tai ojankynnön alku jos sellaisia osuu matkan varrelle, ja usein oikea vastaus on kaasu pohjaan ja nokka menosuuntaan, varsinkin nelivetoisilla. Kuten Mario Andretti joskus sanoi että " If everything seems under control, you're simply not going fast enough". Ja se on hyvin sanottu, vähän kuten jonkun Macgyver-pahis Stasi-agentin lakoninen toteamus että "mikään ei ole pahempaa kuin varma tappio".

        Saan kitkettyä tai ainakin sopivasti suitsittua sen näyttämisenhalun, jos ei ole voimakasta ulkopuolisuuden tunnetta tms. mikä mun perusvire aika usein on. 🙄 Kun sen koko asian kääntää tavallaan nurinpäin, että tulenpas täältä Karalahden somaattisella taustalla, moniin pelaajiin verrattuna halvemmalla itse rakennetulla ajopenkillä, ja uskoisin monessa tapauksessa jopa jo iänkin tuomalla itsevarmuudella, niin en näe muita pelaajia kouluaikaisten liikuntatuntien jonkinlaisina sijaisuhreina tms. mitkä on pakko päihittää keinolla millä hyvänsä. Tai nimenomaan niin, eikä rikkomalla omaa autoa 😁 Ja jos yksikin tuttu nimi kartingista tai kilpaa ajavasta asiakaskunnastani on listalla takanani, niin se on jo osittainen voitto, ja tekee ajamisesta juuri tuollaista sopivan rentoa 😅


      • hondakuski125 kirjoitti:

        Ja se on muuten ihan hiuksenhieno alue tai tunnetila, mihin yleensä pyrin ja jolloin suoriudun parhaiten 😄 Menee muuten helposti joko köröttelyksi, tai hampaat irvessä näyttämiseksi joka yleensä johtaa vain katastrofiin kun ajaa yli omien, auton ja setuppien rajojen. Pitää olla tavallaan luottoa niin paljon omaan tekemiseen, että tietää miten korjata pieni spinnauksen, keulimisen tai ojankynnön alku jos sellaisia osuu matkan varrelle, ja usein oikea vastaus on kaasu pohjaan ja nokka menosuuntaan, varsinkin nelivetoisilla. Kuten Mario Andretti joskus sanoi että " If everything seems under control, you're simply not going fast enough". Ja se on hyvin sanottu, vähän kuten jonkun Macgyver-pahis Stasi-agentin lakoninen toteamus että "mikään ei ole pahempaa kuin varma tappio".

        Saan kitkettyä tai ainakin sopivasti suitsittua sen näyttämisenhalun, jos ei ole voimakasta ulkopuolisuuden tunnetta tms. mikä mun perusvire aika usein on. 🙄 Kun sen koko asian kääntää tavallaan nurinpäin, että tulenpas täältä Karalahden somaattisella taustalla, moniin pelaajiin verrattuna halvemmalla itse rakennetulla ajopenkillä, ja uskoisin monessa tapauksessa jopa jo iänkin tuomalla itsevarmuudella, niin en näe muita pelaajia kouluaikaisten liikuntatuntien jonkinlaisina sijaisuhreina tms. mitkä on pakko päihittää keinolla millä hyvänsä. Tai nimenomaan niin, eikä rikkomalla omaa autoa 😁 Ja jos yksikin tuttu nimi kartingista tai kilpaa ajavasta asiakaskunnastani on listalla takanani, niin se on jo osittainen voitto, ja tekee ajamisesta juuri tuollaista sopivan rentoa 😅

        Ja vaikka siihen mun ekaan täysipitkään e-ralliin "Espanjan" asfalttiteillä Suomen mittakaavassa "korkealla" tasolla mahtuikin jokunen ajovirhe, rengasrikko, ja pari omaehtoista pätkäkeskeytystä, niin ne ei olleet onneksi seurausta mistään ihmeemmästä näyttämisenhalusta, eivätkä tapahtuneet nopeilla osuuksilla jolloin yleensä olen herkempi spinnaamaan jos sikseen on, enkä lentänyt rotkoon jolloin voi tulla terminal damage ja ralli kaput.

        Pääsin välillä jopa vähän liiankin hyvään flow-tilaan nopeissa kaarteissa perusluonteeltaan puskevaksi säädetyllä autolla, mutta noin pitkässä formaatissa piti ajaa osa päivistä mediumeilla, jolloin huonompi jarrutuspito keskihitaisiin mutkiin pääsi välillä yllättämään ja auto osui yleensä etukulma edellä kallioon tai kaiteisiin, muttei koskaan katastrofaalisen kovaa. Taitolaji sekin miten autonsa rikkoo ja kuinka lähellä ennen seuraavaa huoltoa 😁 Vetopito ja lateral grip hitailla osuuksilla oli ihan hyvä, ja muutenkin mun vahvuusaluetta hyökätä kunnon runttaamisella mutkien läpi.

        Kun alkoi nähdä miten jotkut hyvänä pitämäni tai puolitutut pelaajat keskeyttivät tai kämmivät jo alkuvaiheessa, ja osasin odottaa rymistelyä myös päätöspäivänä ja varsinkin vikalla 14,5km power stagella, josta oli pro-kuskeille lisäpisteitä tarjolla sarjapisteisiin, niin sovitin vauhtini parhaani mukaan siihen, että pääsen maaliin, enkä edes yrittänyt vikana päivänä kiriä umpeen tokana päivänä syntynyttä isohkoa eroa, vaan nakutin softeilla melko smoothisti pätkät läpi. Oliko se nyt lopulta sija 25/47 WRC2-luokassa (25/28 maaliin päässeistä) ja kokonaiskisassa sija 31/66 pro:t huomioiden. "Paras" keskeyttäjä sijoittui kai rallissa sijalle 42. ja kaikki siitä alaspäin ovat DNF.
        Meni omalta osaltani melko lailla niin kuin asetin tavoitteeksi, plus yhdet toteutuneet kaupat muovikaarista lokasuojiin, sekä vielä avoimeksi jäänyt isompi kokonaisuus yhden historic-harrastajan kanssa, jonka vehkeeseen riittää kyllä komponentteja mitä ei ihan noin vain käydä poimimassa järkevän ihmisen tavaratalosta 😁

        Ranskalaisten kanssa pelatessa ne rajat on enimmäkseen jo haettu, ja espanjalaisten kanssa kommunikoitu sen verran hyvässä ja kaverillisessa hengessä, että moniin jokkiskuskeihin tms. verrattuna saatoin olla jopa pienessä etulyöntiasemassa kun olen nimenomaan Espanjan asfalttipolkuja tahkonnut aika paljon, ja on karting-taustaa. 🙄 Ei pidä luulla sitä sattumaksi, etten tehnyt debyyttiäni /tunkeutumistani piireihin esim. Suomen tai Skotlannin rallissa 😁


      • hondakuski125 kirjoitti:

        Ja se on muuten ihan hiuksenhieno alue tai tunnetila, mihin yleensä pyrin ja jolloin suoriudun parhaiten 😄 Menee muuten helposti joko köröttelyksi, tai hampaat irvessä näyttämiseksi joka yleensä johtaa vain katastrofiin kun ajaa yli omien, auton ja setuppien rajojen. Pitää olla tavallaan luottoa niin paljon omaan tekemiseen, että tietää miten korjata pieni spinnauksen, keulimisen tai ojankynnön alku jos sellaisia osuu matkan varrelle, ja usein oikea vastaus on kaasu pohjaan ja nokka menosuuntaan, varsinkin nelivetoisilla. Kuten Mario Andretti joskus sanoi että " If everything seems under control, you're simply not going fast enough". Ja se on hyvin sanottu, vähän kuten jonkun Macgyver-pahis Stasi-agentin lakoninen toteamus että "mikään ei ole pahempaa kuin varma tappio".

        Saan kitkettyä tai ainakin sopivasti suitsittua sen näyttämisenhalun, jos ei ole voimakasta ulkopuolisuuden tunnetta tms. mikä mun perusvire aika usein on. 🙄 Kun sen koko asian kääntää tavallaan nurinpäin, että tulenpas täältä Karalahden somaattisella taustalla, moniin pelaajiin verrattuna halvemmalla itse rakennetulla ajopenkillä, ja uskoisin monessa tapauksessa jopa jo iänkin tuomalla itsevarmuudella, niin en näe muita pelaajia kouluaikaisten liikuntatuntien jonkinlaisina sijaisuhreina tms. mitkä on pakko päihittää keinolla millä hyvänsä. Tai nimenomaan niin, eikä rikkomalla omaa autoa 😁 Ja jos yksikin tuttu nimi kartingista tai kilpaa ajavasta asiakaskunnastani on listalla takanani, niin se on jo osittainen voitto, ja tekee ajamisesta juuri tuollaista sopivan rentoa 😅

        Mullahan ei ole mitään tietoa autourheilusta, ei rata-autoilusta eikä rallista. Ja ehkä vielä vähemmän samasta moottoripyörillä. EI tietoa, ei ymmärrystä, täysin tyhjää. Ja tietty pintapuolisesti seuraan myös moottoriurheilua, lähinnä uttisjuttujen tasolla satunnaisesti, että siinä mielessä olen osittain tietoinen.

        Mutta tohon Andreottin tokaisuun kyllä voin samaistua, sen verran on tullut henkilöautoa poljettua yön pimeydessä suomalaisilla sorateillä. Kai se on suomalaisilla jotenkin verissä, soratiet ja silleen 😁

        Ja tuonkin ymmärrän hyvin, tuon hiuksenhienon rajatilan kahden alueen välissä. Olen huomannut saman juuri niillä kerroilla kun olen uskaliaasti leikkinyt oman elämäni rallikuskia julkisilla teillä. Se on hyvin kapea alue, mutta kun sinne pääsee, niin sitä ikäänkuin uppoaa jonnekin ja tuntuu että maailma hidastuu. Outo tila.


      • randombypasser kirjoitti:

        Mullahan ei ole mitään tietoa autourheilusta, ei rata-autoilusta eikä rallista. Ja ehkä vielä vähemmän samasta moottoripyörillä. EI tietoa, ei ymmärrystä, täysin tyhjää. Ja tietty pintapuolisesti seuraan myös moottoriurheilua, lähinnä uttisjuttujen tasolla satunnaisesti, että siinä mielessä olen osittain tietoinen.

        Mutta tohon Andreottin tokaisuun kyllä voin samaistua, sen verran on tullut henkilöautoa poljettua yön pimeydessä suomalaisilla sorateillä. Kai se on suomalaisilla jotenkin verissä, soratiet ja silleen 😁

        Ja tuonkin ymmärrän hyvin, tuon hiuksenhienon rajatilan kahden alueen välissä. Olen huomannut saman juuri niillä kerroilla kun olen uskaliaasti leikkinyt oman elämäni rallikuskia julkisilla teillä. Se on hyvin kapea alue, mutta kun sinne pääsee, niin sitä ikäänkuin uppoaa jonnekin ja tuntuu että maailma hidastuu. Outo tila.

        Jep, konkreettinen muistutus talven kynnyksellä siitä että kun nopeus kaksinkertaistuu, niin jarrutusmatka nelinkertaistuu.

        Jälkiviisaana olisi pitänyt säätää jarrubalanssia enemmän eteen, jolloin auto olisi ikäänkuin nyökännyt jarruttaessa ja kääntynyt mutkaan paremmin kunnon ratinliikkeellä, eikä liukunut tavallaan vaakasuorassa eteenpäin renkaat lukossa. 🙄 Samoin ne pari varapyörää sprintteihin verrattuna toi lisäpainoa, ja moottorijarrutuksen ja lukkojen toimintaa on vaikea selittää lyhyesti. Se voimakas perien esijännitys tekee autosta vakaan nopeilla osuuksilla, jolloin pitoa voi kontrolloida paremmin pelkällä kaasulla, mutta mutkiin jarruttaessa se moottorin ja voimansiirron vastus periaatteessa pidentää jarrutusmatkaa tai vaatii kovemman jarruvoiman joko fyysisesti tai asetuksista.
        Ja ne mediumit. Pitää seuraavaksi teipata telkkarin reunoille joko keltaista tai punaista sähkömiehenteippiä että muistaa mitkä kumit on alla 😂


      • hondakuski125 kirjoitti:

        Jep, konkreettinen muistutus talven kynnyksellä siitä että kun nopeus kaksinkertaistuu, niin jarrutusmatka nelinkertaistuu.

        Jälkiviisaana olisi pitänyt säätää jarrubalanssia enemmän eteen, jolloin auto olisi ikäänkuin nyökännyt jarruttaessa ja kääntynyt mutkaan paremmin kunnon ratinliikkeellä, eikä liukunut tavallaan vaakasuorassa eteenpäin renkaat lukossa. 🙄 Samoin ne pari varapyörää sprintteihin verrattuna toi lisäpainoa, ja moottorijarrutuksen ja lukkojen toimintaa on vaikea selittää lyhyesti. Se voimakas perien esijännitys tekee autosta vakaan nopeilla osuuksilla, jolloin pitoa voi kontrolloida paremmin pelkällä kaasulla, mutta mutkiin jarruttaessa se moottorin ja voimansiirron vastus periaatteessa pidentää jarrutusmatkaa tai vaatii kovemman jarruvoiman joko fyysisesti tai asetuksista.
        Ja ne mediumit. Pitää seuraavaksi teipata telkkarin reunoille joko keltaista tai punaista sähkömiehenteippiä että muistaa mitkä kumit on alla 😂

        Tavallaan tää meidän keskustelu on huikea, siis ihan omaa luokkaansa. Koska mä en ymmärrä hevonkukkuakaan siitä mistä puhut auton tekniikan osalta tai siis ripauksen joo, mutta yhtä hyvin voisit selittää mulle jotain ydinvoiman hienoimpia nyansseja. Kyllä mä noi perusjutut ymmärrän ja fysiikan lakien mukaiset jutut, mutta muuten tulee ihan hepreaa 😂

        Mut ei se haittaa, pääasia että juttu luistaa ja ollaan samalla kartalla, vaikkei välttämättä samalla karttalehdellä 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Tavallaan tää meidän keskustelu on huikea, siis ihan omaa luokkaansa. Koska mä en ymmärrä hevonkukkuakaan siitä mistä puhut auton tekniikan osalta tai siis ripauksen joo, mutta yhtä hyvin voisit selittää mulle jotain ydinvoiman hienoimpia nyansseja. Kyllä mä noi perusjutut ymmärrän ja fysiikan lakien mukaiset jutut, mutta muuten tulee ihan hepreaa 😂

        Mut ei se haittaa, pääasia että juttu luistaa ja ollaan samalla kartalla, vaikkei välttämättä samalla karttalehdellä 😁

        Se on aina yhtä mukava kuulla jonkun kertovan, että mun kanssa kykenee ihan keskusteluunkin 🤝😃 Ja enemmänkin tossa varmaan on mielenkiintoista nuo tapahtumat ja havaintoni sinänsä, sekä jonkinlainen profilointi "kuskina", mutta usein tulee taustoitettua asioita kunnolla 😄 Kyllä mä työjutuissakin monesti joudun miettimään miten selitän joitain teknisiä asioita mahdollisimman ymmärrettävästi puhelimessa, ja usein olenkin saanut kiitoksia vaikka olisin myynyt ei oota.

        Eilen illalla oli samoissa ympyröissä jännä 7 kisan (2 pätkää /ralli) sprintticup, jossa eka ajettiin Montessa ja loput Saksan ja Espanjan asfalttiteillä. Eikä siinä muuta, mutta se ajoittui 2h aikaikkunaan ja samaa autoa ei saanut käyttää kahdesti. R5-luokan autoja kun on pelissä seitsemän erilaista. Paras sijoitus oli 16/24, huonoin 21/24 ja pisteitä tuli komia rivi 1,1,4,1,1,1,1 eli yhteensä 10 joka oikeutti cupissa sijalle 19/24. Ei sopinut noin nopeatempoinen formaatti vaihtuvilla autoilla mulle, ja joissain tapauksissa kun ei ollut setuppeja valmiina, niin säätö piti tehdä hyvinkin äkkiä ja tietää mitä on tekemässä. Ei silti yhtään keskeytystä eikä rengasrikkoa, ja puolen minuutin ero tms. kärkikuskeihin yhden rallin noin 8min kokonaisajassa on asia minkä kanssa voin kyllä elää. 🙄 Hieman yllättäen en suoriutunut ollenkaan hyvin suosikki-Mitsullani, paras tulos tuli sadekisasta huonona ajettavana pitämälläni Peugeot 208:lla, ja näin kyllä potentiaalia Fiestassa, Fabiassa ja Polossakin kunhan jaksaa kerryttää kilsoja ja ymmärtää niiden niksit. Moni käyttää eniten nimenomaan jotain noista kolmesta, joten uskoisin niiden olleen paljon tutumpia autoja monelle. 🙄 En mä tätä sentään samanlaisella elämääni suuremmalla näkyvyydellä vetänyt kuin sitä kokopitkää "virallista" rallia, mutta nimi tuloslistoilla ja viihdyttävä vähän itseironisen sävyinen sissimarkkinointi Zuckerbergin alustoilla prime-time aikaan, oli aina kotiinpäin, ja ennen kaikkea pelkkä hauska harrastushan tuo on 😃 Autourheiluu hei 😎


    • Anonyymi
      • Tälle peukkua, on edelleen sairaan kova veto 👍


    • Tää olis lavvantai biisi. Tulen taas jälkijunassa, en ehtinyt perstain bileisiin. :D

      ~ Rachel Platten - Stand By You ~
      https://youtu.be/bwB9EMpW8eY

      • Anonyymi

        Tuolle laululle tulee se syvällisesti tärkeämpi sanoma ja merkitys. Tänään katselin miten tyttäreni luisteli harjoituksissa käsi kädessä parin toisen tytön kanssa. Pitäen huolta, ohjaten ja iloiten. Mietin miten lapsilla tuo on helppoa, vanhemmilla sama on kaukaisen kyynisyyden rajoittamaa...Vai mistä löytää se aito pyyteetön ilo:)

        AV




      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Höö, ei haittaa sillä bileethän tuntuvat jatkuvan edelleen :)

        Nokitan ;P

        Ben E. King - Stand By Me
        https://www.youtube.com/watch?v=hwZNL7QVJjE

        Ikivanhaa ja hyvää sanomaa, niitä oikeasti on jos on kiinnostunut musiikin historiasta.
        Pentuna satunnaisesti kuulin isän levyiltä seuraavan joka herätti kiinnostusta sanomallaan, vaikka luulin kai vaikerruksen tulevan lähinnä tikkarin pudotessa hiekkakenttään.
        https://www.youtube.com/watch?v=k7fihig4u0Y

        Myöhemmin huomasin ettei tikkareista olekaan kysymys.
        https://www.youtube.com/watch?v=kvazBqAlx58

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuolle laululle tulee se syvällisesti tärkeämpi sanoma ja merkitys. Tänään katselin miten tyttäreni luisteli harjoituksissa käsi kädessä parin toisen tytön kanssa. Pitäen huolta, ohjaten ja iloiten. Mietin miten lapsilla tuo on helppoa, vanhemmilla sama on kaukaisen kyynisyyden rajoittamaa...Vai mistä löytää se aito pyyteetön ilo:)

        AV

        Lapset ovat niin välittömiä. Heillä ei ole samanlaisia estoja ja kiusaantuneita tuntemuksia, kuin meillä aikuisilla.
        Koita vanhempana vaalia ja säilyttää tyttärelläsi hänen avoin ja aito lapsen elämänilo.




      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Lapset ovat niin välittömiä. Heillä ei ole samanlaisia estoja ja kiusaantuneita tuntemuksia, kuin meillä aikuisilla.
        Koita vanhempana vaalia ja säilyttää tyttärelläsi hänen avoin ja aito lapsen elämänilo.

        Tuosta ei ole vaaraa, hän on oikea ilopilleri, ei huonoa päivää.
        Tänään jopa haastoi saunassa kun kyselin minkä harrastuksen hän voi jättää pois jos olisi valinnan paikka. Vastaus oli ettei ole heittämässä pois yhtäkään ja katselee uusia kahden vapaapäivän varalle. Keskusteltiin sitten siitä ettei ole tarkoituksenmukaista harrastaa ihan jokainen päivä, ne pari päivää kun on pyhitetty vanhemmille.

        Tyttärellä ei ole kolahduksia elämässään ja olemuksesta sen näkee. Uskoo ihmisten hyvyyteen ja pitää tulevaisuuttaan positiivisia tunteita antavina.

        Tänään kutsuin kyllä häntä jo pieru balleriinaksi kun nahusi kanssani sohvalla ja kun kutittelin kyljistä päästi paukun kömpien nauraen isin kasvoille päin. Helkkari, joku raja sentään:)

        AV



      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta ei ole vaaraa, hän on oikea ilopilleri, ei huonoa päivää.
        Tänään jopa haastoi saunassa kun kyselin minkä harrastuksen hän voi jättää pois jos olisi valinnan paikka. Vastaus oli ettei ole heittämässä pois yhtäkään ja katselee uusia kahden vapaapäivän varalle. Keskusteltiin sitten siitä ettei ole tarkoituksenmukaista harrastaa ihan jokainen päivä, ne pari päivää kun on pyhitetty vanhemmille.

        Tyttärellä ei ole kolahduksia elämässään ja olemuksesta sen näkee. Uskoo ihmisten hyvyyteen ja pitää tulevaisuuttaan positiivisia tunteita antavina.

        Tänään kutsuin kyllä häntä jo pieru balleriinaksi kun nahusi kanssani sohvalla ja kun kutittelin kyljistä päästi paukun kömpien nauraen isin kasvoille päin. Helkkari, joku raja sentään:)

        AV

        Sinulla on fiksu ja suloinen tytär. Hän on oikea aarre. Pidä hyvää huolta hänestä, nyt ja aina. Vaikka lapsi kasvaa, ei vanhemman vastuu poistu, se vaan muuttaa muotoaan.
        Rakkaus kantaa joka tilanteessa. :D



      • tosi.typy kirjoitti:

        Nämä oldies biisit on tosi hyviä. ♫ ♫ ♫ Liian harvoin tulee kuunneltua. Jatketaan samalla linjalla ...

        4.
        ~ Cilla Black - You're My World ~
        https://youtu.be/i5eKk-0HMA4

        Uuuuh, kyllä. Onneksi juutuubi muistaa aiemmat kuunteluni ja jaksaa aina ehdotella kaikkea omituista historiasta.

        Eilen eksyin CCR:ää kuunnellessani jo selvästi kauemmas historiassa, Straussin Tonavakaunoinen, kun tykkään siitäkin.
        https://www.youtube.com/watch?v=ENETOpNpIiI

        Mutta jatkaaksemme ns. vanhan modernin musiikin saralla... Tuo oli niin kovaa tavaraa nuoruuteni diskoissa, alkaen jo limudiskoista.

        Lipps Inc. - Funkytown
        https://www.youtube.com/watch?v=jPF59O7_qw0


      • randombypasser kirjoitti:

        Uuuuh, kyllä. Onneksi juutuubi muistaa aiemmat kuunteluni ja jaksaa aina ehdotella kaikkea omituista historiasta.

        Eilen eksyin CCR:ää kuunnellessani jo selvästi kauemmas historiassa, Straussin Tonavakaunoinen, kun tykkään siitäkin.
        https://www.youtube.com/watch?v=ENETOpNpIiI

        Mutta jatkaaksemme ns. vanhan modernin musiikin saralla... Tuo oli niin kovaa tavaraa nuoruuteni diskoissa, alkaen jo limudiskoista.

        Lipps Inc. - Funkytown
        https://www.youtube.com/watch?v=jPF59O7_qw0

        Itse tykkään myös Wiener valsseista ja klassisesta musiikista. Ne ovat parasta stressinpoisto musaa. Mieli ja sielu lepää.

        Tämä on yksi mun vakiosuosikeista.
        5.
        ~ Franz Schubert ~ Serenade ~
        https://youtu.be/L3UzgFIWlN0

        PS. Tästä sun ketjusta tulikin sekalaisen musiikin ketju. Jokaiselle jotakin. :D


      • tosi.typy kirjoitti:

        Itse tykkään myös Wiener valsseista ja klassisesta musiikista. Ne ovat parasta stressinpoisto musaa. Mieli ja sielu lepää.

        Tämä on yksi mun vakiosuosikeista.
        5.
        ~ Franz Schubert ~ Serenade ~
        https://youtu.be/L3UzgFIWlN0

        PS. Tästä sun ketjusta tulikin sekalaisen musiikin ketju. Jokaiselle jotakin. :D

        Mulla on ton klassisen kanssa vähän niin ja näin, mutta on siellä niitä mitkä on jääneet tiukasti korvamadoiksi ja niihin palailen.

        Sekalaisen musiikin ilkamat... Palaan takaisin kohden nykyaikaa, kasarille.

        Iggu Pop - Real wild child
        https://www.youtube.com/watch?v=def3ob2h-1s

        Nyt täytyy antaa hiukan aikaa NHL:lle ja kattella telkusta toisen matsin ekaa erää, onhan tämä hiukan harvinaista herkkua.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Itse tykkään myös Wiener valsseista ja klassisesta musiikista. Ne ovat parasta stressinpoisto musaa. Mieli ja sielu lepää.

        Tämä on yksi mun vakiosuosikeista.
        5.
        ~ Franz Schubert ~ Serenade ~
        https://youtu.be/L3UzgFIWlN0

        PS. Tästä sun ketjusta tulikin sekalaisen musiikin ketju. Jokaiselle jotakin. :D

        Tuosta:
        https://www.youtube.com/watch?v=W8r-tXRLazs

        Buggles - Video killed the radio star

        Juutuubin ehdotus.


    • Anonyymi
      • No itselle tuo ei nyt ihan ihana ole, mutta hyvin siitä tunnistaa SOADin tyylin, joka tuossa kohden oli vielä kehitysasteella. Sittemmin se kehittyi siksi hyvin omintakeiseksi, rouheaksi ja melodiseksi rockiksi mitä se oli parhaimmillaan.


    • Anonyymi
      • Peukkua, oli loistava coveri 👍😂


    • Anonyymi
      • Ei mun suosikkicover, mutta Leolla on pirun hyviä vetoja ja roppakaupalla. Diggaan kun jäbä on ammattilainen ja vetää ihan prona noita vetoja, mutta videot menee ihan kieli poskella. En oo vielä yhtään sen clippiä nähny niin, että se ottais homman ns. vakavasti, aina ihan pölönä vetää jotain dorkaa.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Ei mun suosikkicover, mutta Leolla on pirun hyviä vetoja ja roppakaupalla. Diggaan kun jäbä on ammattilainen ja vetää ihan prona noita vetoja, mutta videot menee ihan kieli poskella. En oo vielä yhtään sen clippiä nähny niin, että se ottais homman ns. vakavasti, aina ihan pölönä vetää jotain dorkaa.

        Sehän noissa on idea. Coveroida kieli poskessa, mut silti saundaa hyvin. Ei kaikkea tarvi vetää pikkurilli pystyssä kahvimotissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sehän noissa on idea. Coveroida kieli poskessa, mut silti saundaa hyvin. Ei kaikkea tarvi vetää pikkurilli pystyssä kahvimotissa.

        Jep. Ja kundi on todella pro, erittäin hämmentävä tapaus plus että kaikki sen studiopartnerit on omassa duunissaan päteviä. Erityisesti diggaan Hannah Boultonin laulusta ja tyylistä esiintyä. Ihan alunperin törmäsin ekan kerran Leoon kun bongasin herran coverin Sultans of swingistä, jäätävä setti.

        https://www.youtube.com/watch?v=x0RV0kgdqJU


    • Anonyymi

      Chopin - Spring Waltz (Mariage d'Amour) [Please Read Description]
      https://www.youtube.com/watch?v=EFJ7kDva7JE

      Tämän Chopanin valssin laitan toisinaan soimaan n. 5 min. hyvin hiljaa... rauhoittaa muksun kuuntelemaan sitä ja usein nukahtaa pianoa kuunnellessaan.
      Käy siis tuutulaulusta, muksu tosiaan kuuntelee sitä mielellään, mutt ei liian usein.
      trollikka... On muuten kans yks mun valssi suosikeistani... kuunneltuna.

      • Tästähän tuli kumman klassinen biisiketju :D


    • Anonyymi

      Tämä taitaa soida radiossakin yhtenään. Jübel ja Aleyna Tilki - Diamonds. Kaikessa yksinkertaisuudessa tanssittava ja jää korvamadoksi.

      https://youtu.be/WNTVWUgkguo

      -Jasu-

      • Anonyymi

        Katselin tuossa vasta torstaina viimeiseen jaksoon Vikings sarjan kaikki kaudet parissa viikossa noin. Joka ilta muutama jakso, 5 parhaimmillaan putkeen. Sukututkimuksen mukaan tutkija on päässyt isomummoni suvun tutkimuksissa viikinkien aikaan asti ja meidänkin suvussa heitä kuulemma oli. Ilmankos olen niin koukuttunut riimuihin... Ja mölinään. :D
        https://youtu.be/I08nE2aKaLM

        Ragnarök!

        -Jasu-


      • Mulle aivan vieras, mutta en kuuntelekaan radiota. Saan kaikki uudet biisit palstalta ja se homma vähän tökkii nyt kun sinä olet sivuraiteella :P

        Tuossa on hyvä videoremake, itse biisin osalta ei ole mitään sanottavaa. Mutta video oli hauska, hyvä idea päivityksen mallista.

        Bomfunk Mc's - Freestyler 2022
        https://www.youtube.com/watch?v=qFaJdnbh2JQ


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Mulle aivan vieras, mutta en kuuntelekaan radiota. Saan kaikki uudet biisit palstalta ja se homma vähän tökkii nyt kun sinä olet sivuraiteella :P

        Tuossa on hyvä videoremake, itse biisin osalta ei ole mitään sanottavaa. Mutta video oli hauska, hyvä idea päivityksen mallista.

        Bomfunk Mc's - Freestyler 2022
        https://www.youtube.com/watch?v=qFaJdnbh2JQ

        Nyt on ollut niin irl vetoista elämä hetken aikaa, ettei malta asettua palstalle. Nyt vähän taas useammin olen piipahtanut, kun oli toista viikkoa flunssa ja yhä köhin, oli hermokipuja ihan kirveitä haravoinnista 5 päivää. Virus varmaan lisäsi niitä kipuja. Nyt on kuutenkin tarve vetää vähän henkeä perheestäkin hetken. Niin tulen tönne ölisemään. :)

        Juu, ei niin erikoinen itse biisi, mutta korvamato ainekset kasassa. Video on se originali aika erikoinen. :)

        Vaan nyt meen tutimaan. Hyvää yötä Rande & co. :)

        -Jasu-

        -Jasu-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katselin tuossa vasta torstaina viimeiseen jaksoon Vikings sarjan kaikki kaudet parissa viikossa noin. Joka ilta muutama jakso, 5 parhaimmillaan putkeen. Sukututkimuksen mukaan tutkija on päässyt isomummoni suvun tutkimuksissa viikinkien aikaan asti ja meidänkin suvussa heitä kuulemma oli. Ilmankos olen niin koukuttunut riimuihin... Ja mölinään. :D
        https://youtu.be/I08nE2aKaLM

        Ragnarök!

        -Jasu-

        Japsutti höpsötti. Lue tai kuuntele äänikirjoina Bernard Cornwellin viikinkitarina. Olikohan se Viimeinen kuningaskunta se eka, niitä on kirjoina kai jonkun 15 tai hiukan alle. Niissä esiintyy Ragnar ja muuten meno on pitkälti tapahtuneen historian mukaista, joskus on pitänyt vähän viilata todellisuutta tarinaan sopivaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on ollut niin irl vetoista elämä hetken aikaa, ettei malta asettua palstalle. Nyt vähän taas useammin olen piipahtanut, kun oli toista viikkoa flunssa ja yhä köhin, oli hermokipuja ihan kirveitä haravoinnista 5 päivää. Virus varmaan lisäsi niitä kipuja. Nyt on kuutenkin tarve vetää vähän henkeä perheestäkin hetken. Niin tulen tönne ölisemään. :)

        Juu, ei niin erikoinen itse biisi, mutta korvamato ainekset kasassa. Video on se originali aika erikoinen. :)

        Vaan nyt meen tutimaan. Hyvää yötä Rande & co. :)

        -Jasu-

        -Jasu-

        Uhhuh, on sua taas riesalla siunattu. Ymmärsin kyllä hyvin, että poistuit, muistin että syksyä vasten tulee parempaakin tekemistä ja hyvä niin.

        No mutta, toivu nuku, toivu, chillaa. Ja kun olet ne tehnyt, niin palaa takaisin rekattuna, mulla on ikävä. Ei tartte joka päivä resuta täällä, mutta aina välillä. Kiitos :D


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Mulle aivan vieras, mutta en kuuntelekaan radiota. Saan kaikki uudet biisit palstalta ja se homma vähän tökkii nyt kun sinä olet sivuraiteella :P

        Tuossa on hyvä videoremake, itse biisin osalta ei ole mitään sanottavaa. Mutta video oli hauska, hyvä idea päivityksen mallista.

        Bomfunk Mc's - Freestyler 2022
        https://www.youtube.com/watch?v=qFaJdnbh2JQ

        Tziisus, rakastuin tähän heti😅👍


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Japsutti höpsötti. Lue tai kuuntele äänikirjoina Bernard Cornwellin viikinkitarina. Olikohan se Viimeinen kuningaskunta se eka, niitä on kirjoina kai jonkun 15 tai hiukan alle. Niissä esiintyy Ragnar ja muuten meno on pitkälti tapahtuneen historian mukaista, joskus on pitänyt vähän viilata todellisuutta tarinaan sopivaksi.

        Täytyy opetella äänikirjoihin. :)

        -Jasu-


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Uhhuh, on sua taas riesalla siunattu. Ymmärsin kyllä hyvin, että poistuit, muistin että syksyä vasten tulee parempaakin tekemistä ja hyvä niin.

        No mutta, toivu nuku, toivu, chillaa. Ja kun olet ne tehnyt, niin palaa takaisin rekattuna, mulla on ikävä. Ei tartte joka päivä resuta täällä, mutta aina välillä. Kiitos :D

        Tuskin enää rekkaudun, en tunne tarvetta. Mutta kuittaan kyllä tekstini. :)

        Nämä talvikuukaudet on mulle aina helvettiä. En nauti näistä. Kivut on raastavia. Selkeesti en ole pohjoiseen luotu asumaan ja elämään. Valon vähyys ja kylmyys on mulle terveydellinen haittatekijä.

        Vaan kun perhe ei eteläänkään halua lähteä. Sinkkuna olisi helppoa laittaa reppu selkään ja löhteä lokakuussa jo etelän aurinkoon ja palata 6 kk päästä. Tekisinkin niin, jos yksin olisin.

        -Jasu-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy opetella äänikirjoihin. :)

        -Jasu-

        Suosittelen. Itse romaanithan on... No ne on miehille suunnattuja hiukan väkivaltaisia seikkailuromaaneja. Mutta niinhän se on se sarjakin. On paljon samoja elementtejä. Ja kuriositeettina kirjailija itse on etäistä sukua historian oikealle Ragnarille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin enää rekkaudun, en tunne tarvetta. Mutta kuittaan kyllä tekstini. :)

        Nämä talvikuukaudet on mulle aina helvettiä. En nauti näistä. Kivut on raastavia. Selkeesti en ole pohjoiseen luotu asumaan ja elämään. Valon vähyys ja kylmyys on mulle terveydellinen haittatekijä.

        Vaan kun perhe ei eteläänkään halua lähteä. Sinkkuna olisi helppoa laittaa reppu selkään ja löhteä lokakuussa jo etelän aurinkoon ja palata 6 kk päästä. Tekisinkin niin, jos yksin olisin.

        -Jasu-

        No olishan se omanlaisensa haaste kerätä koko pesue kasaan ja siirtää koko elämä puoleksi vuodeksi jonnekin Epsaniaan. Ei tekemätön paikka, mutta haastava. Toisaalta uskallan väittää, että jos sen elämän muuttaisi sellaiseksi, niin koko perhe tykkäisi siitä, siirtymien työläydestä huolimatta.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Suosittelen. Itse romaanithan on... No ne on miehille suunnattuja hiukan väkivaltaisia seikkailuromaaneja. Mutta niinhän se on se sarjakin. On paljon samoja elementtejä. Ja kuriositeettina kirjailija itse on etäistä sukua historian oikealle Ragnarille.

        Olihan niitä kilpineitojakin, jotka käytti sumeilematta väkivaltaa. Aina on ollut naisiakin, jotka on käyneet sotaa kuten miehetkin. Pois alta tai henki lähtee... :)

        Ihmisluonto on pohjimmiltaan julma, kun omat edut on vaarassa jäädä saavuttamatta. Etenkin, jos jää tyhjän päälle sen myötä.

        Ja itse ainakin olen valmis puolustamaan omaa laumaani viimeiseen veripisaraani. Materiaalista taas en piittaa, vieköön ahneemmat jos siitä orkut saa, että on krääsää ympärillään. Mutta rakkaat..

        -Jasu-


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No olishan se omanlaisensa haaste kerätä koko pesue kasaan ja siirtää koko elämä puoleksi vuodeksi jonnekin Epsaniaan. Ei tekemätön paikka, mutta haastava. Toisaalta uskallan väittää, että jos sen elämän muuttaisi sellaiseksi, niin koko perhe tykkäisi siitä, siirtymien työläydestä huolimatta.

        Kyllä mies muuten voisi kuulemma, mutta työn järjestäminen on mission impossible. Loman voi pilkkoa, mutta vain viikoiksi ei kuukausiksi. :/

        -Jasu-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olihan niitä kilpineitojakin, jotka käytti sumeilematta väkivaltaa. Aina on ollut naisiakin, jotka on käyneet sotaa kuten miehetkin. Pois alta tai henki lähtee... :)

        Ihmisluonto on pohjimmiltaan julma, kun omat edut on vaarassa jäädä saavuttamatta. Etenkin, jos jää tyhjän päälle sen myötä.

        Ja itse ainakin olen valmis puolustamaan omaa laumaani viimeiseen veripisaraani. Materiaalista taas en piittaa, vieköön ahneemmat jos siitä orkut saa, että on krääsää ympärillään. Mutta rakkaat..

        -Jasu-

        Juu, ei naiset sinällään sen kiltimpiä ole, tilanne vaatii tekoja ja teot on sen mukaisia.

        Shieldmaiden kuulostaa huomattavasti feminiinimmältä kuin kilpineito, siis omassa mielessäni, jostain syystä. Mutta se miekka tai kirves lopettaa sen lussuttelun :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olihan niitä kilpineitojakin, jotka käytti sumeilematta väkivaltaa. Aina on ollut naisiakin, jotka on käyneet sotaa kuten miehetkin. Pois alta tai henki lähtee... :)

        Ihmisluonto on pohjimmiltaan julma, kun omat edut on vaarassa jäädä saavuttamatta. Etenkin, jos jää tyhjän päälle sen myötä.

        Ja itse ainakin olen valmis puolustamaan omaa laumaani viimeiseen veripisaraani. Materiaalista taas en piittaa, vieköön ahneemmat jos siitä orkut saa, että on krääsää ympärillään. Mutta rakkaat..

        -Jasu-

        Ainiin, ihastuttava Lagertha. Hällä oli Astridin kanssa suhde. Kyllä kai muinoin kelpasi niin miehet kun naisetkin, kun kohdalle osui oikeaan saumaan oikeanlainen. :P

        https://youtu.be/i0gDjUxKo4g

        -Jasu-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mies muuten voisi kuulemma, mutta työn järjestäminen on mission impossible. Loman voi pilkkoa, mutta vain viikoiksi ei kuukausiksi. :/

        -Jasu-

        Jep, se on hankalaa. Jos on vaikka nosturikuski tai kassahenkilö, niin se duuni ei siitä vain siirry jonnekin. Eri juttu jollekin ohjelmoijalle, puhelinmyyjälle jne., homma on tehtävissä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainiin, ihastuttava Lagertha. Hällä oli Astridin kanssa suhde. Kyllä kai muinoin kelpasi niin miehet kun naisetkin, kun kohdalle osui oikeaan saumaan oikeanlainen. :P

        https://youtu.be/i0gDjUxKo4g

        -Jasu-

        Historiallisestihan tuo Lagertha on hyvinkin epätodennäköinen hahmo ja Astrid oli puhtaasti käsikirjoitettu, mutta en näe tuota kuviota mitenkään mahdottomana.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Juu, ei naiset sinällään sen kiltimpiä ole, tilanne vaatii tekoja ja teot on sen mukaisia.

        Shieldmaiden kuulostaa huomattavasti feminiinimmältä kuin kilpineito, siis omassa mielessäni, jostain syystä. Mutta se miekka tai kirves lopettaa sen lussuttelun :)

        Ei ole, nainen voi olla raa'empikin mitä mies.

        Niin, kukkoilu loppuu kun sen lopettaa. :D

        -Jasu-


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Jep, se on hankalaa. Jos on vaikka nosturikuski tai kassahenkilö, niin se duuni ei siitä vain siirry jonnekin. Eri juttu jollekin ohjelmoijalle, puhelinmyyjälle jne., homma on tehtävissä.

        Nimenomaan se....

        -Jasu-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole, nainen voi olla raa'empikin mitä mies.

        Niin, kukkoilu loppuu kun sen lopettaa. :D

        -Jasu-

        Voi olla, on siitä joitain viitteitäkin historiankirjoituksessa. Siksi en myöskään usko siihen, että jos perinteinen patriarkaatti purettaisiin, että tulevat vaihtoehdot olisivat yhtään sen rauhanomaisempia...

        Vittuilu loppuu kun sattuu tarpeeksi :D


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Historiallisestihan tuo Lagertha on hyvinkin epätodennäköinen hahmo ja Astrid oli puhtaasti käsikirjoitettu, mutta en näe tuota kuviota mitenkään mahdottomana.

        Jep. Tarinaa useimman kohdalla. Ivar Luuton sen sijaan on kaiketi ollut olemassakin.

        Metka yhtälö, luusairaus ja kuninkuus. Yleensähän sairaita ei arvosta kukaan miksikään.

        -Jasu-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Tarinaa useimman kohdalla. Ivar Luuton sen sijaan on kaiketi ollut olemassakin.

        Metka yhtälö, luusairaus ja kuninkuus. Yleensähän sairaita ei arvosta kukaan miksikään.

        -Jasu-

        On, Ivar the Boneless on todellinen henkilö. Toki se boneless on edelleen epäselvä asia, että mistä lisänimi.

        Lue/kuuntele ne kirjat, siellä on valtaosa kuitenkin faktaa, hyviä seikkailukertomuksia.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Japsutti höpsötti. Lue tai kuuntele äänikirjoina Bernard Cornwellin viikinkitarina. Olikohan se Viimeinen kuningaskunta se eka, niitä on kirjoina kai jonkun 15 tai hiukan alle. Niissä esiintyy Ragnar ja muuten meno on pitkälti tapahtuneen historian mukaista, joskus on pitänyt vähän viilata todellisuutta tarinaan sopivaksi.

        Tuo viimeinen kuningaskunta kertoo Uthredin tarinaa, orpopojasta. Katsoin sen sarjan Netflixiltä, kokonaan. Pitää etsiä kirja. :)

        Hyvää yötä.

        -Jasu-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo viimeinen kuningaskunta kertoo Uthredin tarinaa, orpopojasta. Katsoin sen sarjan Netflixiltä, kokonaan. Pitää etsiä kirja. :)

        Hyvää yötä.

        -Jasu-

        Tuossa listaus. Nuo kaksi viimeistä on myö smielestäni suomennettu, mutta en nyt ihan vanno kun luen kirjoja myös enkuksi.

        The Saxon Stories
        The Last Kingdom (2004, suom. Viimeinen kuningaskunta)
        The Pale Horseman (2005, suom. Kalpea ratsastaja)
        The Lords of the North (2006, suom. Pohjoisen valtiaat)
        Sword Song (2007, suom. Miekkojen laulu)
        The Burning Land (2009, suom. Palava maa)
        Death of Kings (2011, suom. Kuninkaiden kuolema)
        The Pagan Lord (2013, suom. Pakanavaltias)
        The Empty Throne (2015, suom. Tyhjä valtaistuin)
        Warriors of the Storm (2016, suom. Myrskyn soturit)
        The Flame Bearer (2016, suom. Soihdunkantaja)
        War of the Wolf (2018, suom. Susien sota)
        Sword of Kings (2019)[12]
        War Lord (October 2020)[13]


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Tuossa listaus. Nuo kaksi viimeistä on myö smielestäni suomennettu, mutta en nyt ihan vanno kun luen kirjoja myös enkuksi.

        The Saxon Stories
        The Last Kingdom (2004, suom. Viimeinen kuningaskunta)
        The Pale Horseman (2005, suom. Kalpea ratsastaja)
        The Lords of the North (2006, suom. Pohjoisen valtiaat)
        Sword Song (2007, suom. Miekkojen laulu)
        The Burning Land (2009, suom. Palava maa)
        Death of Kings (2011, suom. Kuninkaiden kuolema)
        The Pagan Lord (2013, suom. Pakanavaltias)
        The Empty Throne (2015, suom. Tyhjä valtaistuin)
        Warriors of the Storm (2016, suom. Myrskyn soturit)
        The Flame Bearer (2016, suom. Soihdunkantaja)
        War of the Wolf (2018, suom. Susien sota)
        Sword of Kings (2019)[12]
        War Lord (October 2020)[13]

        Taidan hakukoneella hakea, kun käyn kirjastossa. Jos lukisi perinteisenä kirjana. Kiitos vinkistä. :)

        Pidän nyt taas jonkun aikaa hiljaiseloa palstalta ja keskityn irl elämään. Törmäillään taas joku päivä. :)

        -Jasu-


    • Anonyymi

      Olen ehdottomasti heikkona juuri tähän ♥️ 😘🤩 🥰

      • Anonyymi

        Vau 😍 Kuuntelin nämä kaikki. Rakastajani hiton tuubi, joka tuntee minun pimeät puolet 🌑 tilttasi lopuksi mielenosoituksellisesti ja tarjosi Cure - End Song näyttämättä pätkääkään. Luulen että minulla on tämän tietoälyn kanssa joku suhde, mutta kiukkuilkoon jos siltä tuntuu:)

        Ehkä olimme ennen H-hetkeä tästä suurinpiirtein yhtä mieltä :)

        The Pretty Reckless - Make Me Wanna Die

        https://youtu.be/txBfhpm1jI0


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vau 😍 Kuuntelin nämä kaikki. Rakastajani hiton tuubi, joka tuntee minun pimeät puolet 🌑 tilttasi lopuksi mielenosoituksellisesti ja tarjosi Cure - End Song näyttämättä pätkääkään. Luulen että minulla on tämän tietoälyn kanssa joku suhde, mutta kiukkuilkoon jos siltä tuntuu:)

        Ehkä olimme ennen H-hetkeä tästä suurinpiirtein yhtä mieltä :)

        The Pretty Reckless - Make Me Wanna Die

        https://youtu.be/txBfhpm1jI0

        Tai ei! Perun sanani, ei! 😂💦 Pysy siinä,. Ole siinä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tai ei! Perun sanani, ei! 😂💦 Pysy siinä,. Ole siinä!

        Täällähän on yön tunteina ollut huikea meno 😳
        Ei mennyt perstaibiisiketju hukkaan 🤗


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Täällähän on yön tunteina ollut huikea meno 😳
        Ei mennyt perstaibiisiketju hukkaan 🤗

        Ei mennyt ei, omasta puolestani tämän voin sanoa :) Yleensä kuuntelen kaikki, pieni poikkeuksia lukemat
        Haluaisin yleensä kuunnella kaikki alusta loppuun, paitsi kun on aina kiire nukkumaan tjm. Eilen ei ollut, ja huh huh kun huomasin paljon kello oli!

        Tuo ketju jonka vedit läpi, muodosti kyllä jännän ajatuksen... tai niin kuin se sitten koko ketjussa luettavissa oli :) Tuli joskus aikaisemmin Curesta mieleeni kysyä, pidätkö minua yhtenä vanhan palstan maustetytöistä, mutta valitettavasti en ole. Ajattelin aina, että yksi heistä oli YB, mutta kahta muuta en tunnista täällä enää ainakaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei mennyt ei, omasta puolestani tämän voin sanoa :) Yleensä kuuntelen kaikki, pieni poikkeuksia lukemat
        Haluaisin yleensä kuunnella kaikki alusta loppuun, paitsi kun on aina kiire nukkumaan tjm. Eilen ei ollut, ja huh huh kun huomasin paljon kello oli!

        Tuo ketju jonka vedit läpi, muodosti kyllä jännän ajatuksen... tai niin kuin se sitten koko ketjussa luettavissa oli :) Tuli joskus aikaisemmin Curesta mieleeni kysyä, pidätkö minua yhtenä vanhan palstan maustetytöistä, mutta valitettavasti en ole. Ajattelin aina, että yksi heistä oli YB, mutta kahta muuta en tunnista täällä enää ainakaan.

        Itse skippailen biisejä surutta, näissä biisiketjuissa tulee niin pirusti sitä kuunneltavaa aina. Kiva kuulla, että ketju kantoi ja antoi, sehän sen tarkoituskin olikin 🤗

        Niin no, en kai mä sitä läpi vetänyt, mutta tykkään osallistua kun teen aloituksen. Sillä tavoin homma toimii, saadaan vuorovaikutusta ja elämää palstalle, ei ole vain änkkävänkkää angstisten teinien mukahauskojen vinoiluiden osalta.

        Nyt olen täysin kujalla... Ei ole hajuakaan vanhan palstan maustetytöistä, vaikka YB:n toki tiedän. En myöskään osaa yhdistää sinua yhtään mihinkään, varsinkaan vanhan palstan osalta. En muutenkaan tunnista henkilöitä tai hahmoja kirjoitusten perusteella, olen siinä mielessä sokea, luen vain sanat ja keskustelen niistä. Tai no joo, satunnaisesti saatan Jasun kirjoitukset tunnistaakin, mutta hän on ainoa.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Itse skippailen biisejä surutta, näissä biisiketjuissa tulee niin pirusti sitä kuunneltavaa aina. Kiva kuulla, että ketju kantoi ja antoi, sehän sen tarkoituskin olikin 🤗

        Niin no, en kai mä sitä läpi vetänyt, mutta tykkään osallistua kun teen aloituksen. Sillä tavoin homma toimii, saadaan vuorovaikutusta ja elämää palstalle, ei ole vain änkkävänkkää angstisten teinien mukahauskojen vinoiluiden osalta.

        Nyt olen täysin kujalla... Ei ole hajuakaan vanhan palstan maustetytöistä, vaikka YB:n toki tiedän. En myöskään osaa yhdistää sinua yhtään mihinkään, varsinkaan vanhan palstan osalta. En muutenkaan tunnista henkilöitä tai hahmoja kirjoitusten perusteella, olen siinä mielessä sokea, luen vain sanat ja keskustelen niistä. Tai no joo, satunnaisesti saatan Jasun kirjoitukset tunnistaakin, mutta hän on ainoa.

        No hyvä niin :) Ja Jasun muistan myös tietenkin, oli sellainen energiapakkaus, erottui musallaan ja muutenkin :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        No hyvä niin :) Ja Jasun muistan myös tietenkin, oli sellainen energiapakkaus, erottui musallaan ja muutenkin :)

        Ai hyvä? :D
        Jasu on vieläkin energinen kun ehtii ja on voinneissa, musaa tulee kuin tykin piipusta aina kun sille päälle sattuu. On kiva, että jotkin asiat ei muutu, vaikka muuntuvatkin.


      • Peukut tälle! Remun englanti tosiaan ajoittain kuulostaa melkein siltä miltä pitääkin, eli rallienkulta 😁


    • Anonyymi
      • SINÄ Punk-ihmisiä??!?!?!?!? Ok, nymmä oon nähny kaiken 😂

        Hyviä biisejä, kiitos!



      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Eikäkuntietty. Olin idiootti. Tottakai olet punk-ihmisiä, nomen est omen.

        The Ramones - Sheena is a punk rocker
        https://www.youtube.com/watch?v=yCW7Aw8ugOI

        Ne luumäet - Sheena se taas on
        https://www.youtube.com/watch?v=l5dpkPPzd7Q

        PUNK-ihmisiä, tottakai 💓

        Tosin olen monipuolisin tietämäni ihminen mitä musiikkimakuun tulee, mutta ennenkaikkea punk. Se on suorastaan häiritsevän yksinkertaista ja hienoa menoa.

        - Sheena


    • Anonyymi

      Viimeinen yritys Sheena, kun botiksi väittävät :)


      >Tämä oli upea Sheena :) tämä oli ennemmän kuin valaiseva, mitä kosketus on. Kyllä se on erilainen, mitä itse kullakin on :) Hieman olen kaukana tuosta, mutta silti tosi lähellä =D Sitä tarkoitin :)

      Divinyls - I Touch Myself

      https://youtu.be/wv-34w8kGPM>
      >

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Minä kun luin että: "Laittakaas munaa"...

      Kirjautumaton palstalutka

      • No olishan se niinkin voinut olla, vaan virtuaalikikkelistä on aika vähän iloa kellekään. Ja sen verran umpihetero olen, että en tod kaipaa edes virtuaalimeisseliä 😁


      • Anonyymi

        Oho! Palstavastuutäti vastasi`':) Nyt on toimittava kiireesti, sillä kylmä kangistaa nopeasti. Palstan sanoin: Tärkeintä on miltä näyttää :)

        Foo Fighters - Everlong

        https://youtu.be/eBG7P-K-r1Y


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oho! Palstavastuutäti vastasi`':) Nyt on toimittava kiireesti, sillä kylmä kangistaa nopeasti. Palstan sanoin: Tärkeintä on miltä näyttää :)

        Foo Fighters - Everlong

        https://youtu.be/eBG7P-K-r1Y

        Palstavastuutäti? No on se komea titteli...


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Palstavastuutäti? No on se komea titteli...

        Onko tuo nimimerkki sinun? :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuo nimimerkki sinun? :)

        No ei ainakaan vielä...


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      106
      1570
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      1062
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      1039
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      153
      829
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      82
      742
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      699
    7. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      640
    8. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      636
    9. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      34
      634
    10. Ihan yleisesti

      Mitä kautta sun pöksyihin pääsee? Pitääkö luvata kuut taivaalta vai riittääkö jokin muu arkisempi asia?
      Ikävä
      42
      605
    Aihe