Mitähän peliä tämä on?

Anonyymi-ap

Olen jonkin aikaa seurustellut naisen kanssa, joka asuu eri paikkakunnalla. Ollaan siis nelinymppisiä, eronneita, lapsia molemmilla.

Välimatkaa on noin tunnin ajomatka, suhde on lähinnä tapailua silloin tällöin, kun ehditään. Nainen kuitenkin vaatii melko paljon palveluksia, hänellä on usein joku idea, johon tarvii apuani. Kilttinä miehenä, en ole osannut kieltäytyäkään. No, tämä ei ole ongelma, autan mielelläni.

Mutta, nainen kohtelee minua välillä kuin roskaa. Sitten välillä taas paremmin. Kokonaisuudessaan tuntuu että hän mieluusti nauttii palveluksista, mutta ei itse tee mitään suhteen eteen. Korkeintaan hän vihastuu, jos maailma ei pyörähdä hänen tahtiin. Tuntuu myös, että hän muuttaa puheitaan jatkuvasti, siten että minä olen aina syypää kaikkeen.

Esimerkkinä nyt vaikka seuraava. Hän kysyi minua iltakylään romanttisissa merkeissä huomiseksi illaksi klo 18. Lupasin mennä ilomielin ja olin innoissani, kun ei oltu nähty hetkeen. Kyseisen päivän aamuna hän soitti, että meneekin töissä myöhään, ettei onnistu kyläily. Mutta hän ehdotti että kävisin ostamassa prismasta jonkin jalkalampun (hän maksaisi takaisin), ja toisin sen hänen työpaikan parkkipaikalle, niin hän tulisi sen pikaisesti hakemaan autoonsa, ja voisin sitten lähteä kotiin. Eli ajaisin tunnin, hakisin hänelle tavaran, ja ajaisin saman tien takaisin. Sanoin että voin hakea tavaran omasta lähiprismasta, mutta tuon sen sitten joku toinen päivä, milloin ehditään samalla kyläilläkin, niin ei mene pelkäksi edestakaisin ajeluksi. Hän vaikutti pettyneeltä, ja alkoi painostaa, että minä voisin ostaa itselleni myös jotain, koska heidän prismassa on eri tavaraa mitä meikäläisen prismassa. Sanoin että en nyt juuri tarvitse mitään tavaraa. Hän jatkoi painostamista, että kylläpäs tarvit. Lopulta hän luovutti, ja sanoi että okei joku toinen päivä sitten, ja vaikutti pettyneeltä. Siis pettyi siihen, että hänelle tulikin ekstratöitä, ja minä en ollutkaan valmis pelkkään postimiehen rooliin. Ei hänellä ollut mikään kiire kyseistä tavaraa saada, vaan hän halusi vain ajeluttaa minua, ja keksiä minulle omasta mielestään hyvää tekemistä. Ja sitten pettyi, kun sanoinkin, että katsotaan joku toinen päivä.

Tämän jälkeen, olin hieman allapäin, ja mietin olisiko sittenkin pitänyt ajella sinne pelkän tavaran takia, ettei hän olisi pahoittanut mieltänsä. Sitten hän soitti illalla kuitenkin kuuden aikaan, ja sanoi että pääsi juuri töistä, ja on hyvin pettynyt, että kieltäydyin tulemasta hänen kanssaan prismaan ostoksille, ja sen jälkeen viettämään hetki aikaa kahdenkesken iltaa. Olin että, täh, että sähän sanoit että oot töissä ja mun pitäis hakea yksin prismasta se ja se tavara. Ei, hän yhtäkkiä muuttikin tarinaa, ja syytti minua että en ole taaskaan kuunnellut häntä, että hänhän juuri sanoi että pääsee aiemmin töistä ja sä et halunnut hänen kanssa viettää aikaa, eikä prismassa kierrellä kuten muut ihmiset. Ja syytti minua että lasken vain bensaa ja bensaa ja rahaa ja rahaa. Yritin selittää että eihän se nyt noin mennyt, mutta hän ei antanut suunvuoroa vaan huusi raivoisasti ja syytti minua huonoksi mieheksi.

En voinut tähän sanoa muuta, kuin että, okei okei, anteeksi anteeksi. Sitten usean päivän hän oli vastaamatta puhelimeen, piti radiohiljaisuutta. Kunnes yhtäkkiä, taas olikin kaikki hyvin, ja olinkin taas tervetullut hänen luokseen, aivan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.

Mitä tämä tämmöinen on. Tätä ei voi järjellä käsittää, ja välillä alkaa jo kyseenalaistaa omaakin toimintaa ja muistia, koska niin vakuuttavasti hän osaa kääntää asiat päälaelleen. Tavallaan ihana ihminen, mutta yhtäkkiä tuuli aina kääntyy, ja tulee tämmöistä, ihan ihme käytöstä, joka meinaa viedä oman järkeni. Apuja? Naiset, selittäkää mitä tämä on.

13

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei tuo mitenkään naiseuteen liity, on ihmisiä (miehiä ja naisia), jotka haluavat pompottaa muita. On sinun asiasi vetää rajat.

    • Anonyymi

      Kaikki ihmiset osaa venkoilla, sukupuolesta riippumatta. Anna mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Älä anna toisen juoksuttaa sua, tee asioita, jotka koet oikeiksi, kivoiksi ja joista tulee hyvä mieli. Jos pidät hänestä, kerro se hänelle, mutta tee heti alussa selväksi, että se on reilu peli molempiin suuntiin ja sinä teet omat päätöksesi, toisen pitää niitä kunnioittaa jos susta yhtään välittää. Zemppiä!

    • Anonyymi

      Aika red flag tuollainen käytös. Juokse lujaa karkuun, kun vielä voit 🏃‍♂️

    • Anonyymi

      Narsisimi. Kannattaa lopettaa käskystä pomppiminen tässä kohtaa kun vielä pystyt.

    • Anonyymi

      Tätä olen yrittänytkin tehdä, että pidän oman pääni enkä lähde jokaiseen pomotus yritykseen mukaan. En vain voi luonteelleni mitään, syyllistyn helposti ja koen että mitä minä tässä nyt venkoilen ja helposti annan itsestäni liikaa.

      Mutta mistä johtuu tuo, kun naiseni laittaa ns sanoja suuhuni, ja väittää asioita erilaisiksi, mitä oli sovittu ja puhuttu aiemmin. Olen välillä aivan ymmälläni, ja välillä tuntuu että en ole itsekään enää varma mitä olin luvannut, tai mitä mieltä olin asiasta. Hän osaa niin hyvin puhua asiat sellaisiksi kuin haluaa.

      Ja näitä tulee välillä ihan räikeällä tavalla. Jos sanon että ensi viikon perjantaina minulla on vapaapäivä. Niin kohta hän saattaa väittää, että olisin sanonut että tiistai on vapaapäivä. Kerran lähetin jopa kuvaviestin työlistastani, niin hän alkoi väittää sitten että olisin luvannut pyytää tiistaita vapaaksi. Enkä missään vaiheessa ollut maininnut mitään tällaista. Toki aloin myöhemmin epäillä itseäni tästäkin asiasta, mutta en keksinyt syytä, miksi yhtäkkiä olisin halunnut tiistain vapaaksi. Kaiken lisäksi hän oli itse tiistaina pitkässä työvuorossa, eli senkään takia asialla ei ollut hänen osaltaan mitään merkitystä. Jostain kumman syystä, hän yrittää välillä sekoittaa ajatuksiani, en tiedä miksi. Vai voiko olla niin ettei hän tee tätä tahallaan tai tietoisesti, vaan uskoo itsekin omiin ajatuskuvioihinsa.

      Voiko olla niin, että hänen päässä pyörii niin paljon kaikenlaisia epärealistisia ajatuksia, ettei hän itsekään pysy selvillä, mikä on totta ja mikä ei. Enkä nyt jaksa uskoa, että itse olisin jotenkin seonnut yhtäkkiä nelikymppisenä, heti sen jälkeen kun tutustuin tähän naiseen. Ei ainakaan kenenkään muun kanssa ole mitään ongelmia vuorovaikutuksessa.

      Välillä tämä nainen myös saattaa vastata aivan eri asiaan mistä kysyn. Ja tajuaa usein väärin mitä tarkoitan, ja loukkaantuu tyhjästä.

    • Anonyymi

      Edelleenkin, kaikki tuo kuulostaa hyvin narsisitiselta käytökseltä. Oletko tutustunut aiheeseen? Jos et, kannattaa tutustua. Vaikka siitä ei olisikaan kyse, jonkinlaisesta ei niin lievästä ongelmasta joka tapauksessa. Millään tavalla tuo ei kuulosta hyväksyttävältä käytökseltä toista ihmistä kohtaan, ihmistä jonka pitäisi olla tärkeä. Unohduksia sattuu, väärin ymmärryksiä jne. mutta jos niiden seuraus on se, että asiat käännetään päälaelleen ja syyllistetään aina toinen (sinut), se ei enää ole okei. Ei vaan ole. Ja senhän hän taatusti vaistoaa (tietoisesti tai tiedostamattaan), että olet herkkä syyllistymään ja ottamaan vastuuta ja juuri siihen tämä peli perustuu. Hän ei selvästikään sinua arvosta, nyt sinun pitäisi vaan arvostaa itse itseäsi enemmän.

      Mikä sinua pitää yhdessä hänen kanssaan? Oletko miettinyt sitä?

    • Anonyymi

      Ja sekin on täysin mahdollista, että uskoo itsekin omiin epärealistisiin juttuihinsa. Joko liittyen edellä olevaan tai esim. jatkuvasti valehtelemaan tottuneet ihmiset usein ovat itsekin jo ihan pihalla siitä mikä on totta ja mikä ei. Sanotaan mitä vaan mikä tilanteessa sopivalta peliliikkeeltä tuntuu, sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa mikä on totuus tai mitä huomenna sanotaan samassa tilanteessa.

    • Anonyymi

      Kyse on mielen epätasapainosta. Ailahtelee sinne tänne. Sinulla tulee vaikeuksia hänen kanssaan jatkossakin jos jatkat tapailua. Tuskin hän muuttuu mitenkään, koska ei ole enää nuori. Ihminen on mitä on jo tuohon ikään mennessä eikä ketään voi muuttaa mieleisekseen.

    • Anonyymi

      Jaa-a, mistäpä noita ulkopuolinen voisi tietää. Ehkä hän on hiton hankala ihminen, tahallaan tai tahattomasti. Tai ehkä kommunikaatio ei aidosti toimi ja väärinymmärrykset ovat oikeita. Tai ehkä hänellä menee miehet sekaisin, eikä muista kenen kanssa on mitäkin sovittu ja juteltu.

      • Anonyymi

        Tämäpä juuri. Oleellisinta on kuitenkin kai se, että jos olet yrittänyt asiasta puhua, eikä se ole tuottanut toivottua tulosta/muutosta, kannattaa ihan tosissaan miettiä onko tämä todella sitä mitä haluat elämääsi.


    • Anonyymi

      Itseasiassa kokeilin lukea narsismi aiheesta, ja yllättävän paljon on yhteneväisyyksiä. En ole tullut aiemmin ajatelleeksi. Ei mulla ole elämäni aikana ollut tällaista kokemusta vuorovaikutuksesta, en ilmeisesti ole törmännyt narsismiin aiemmin. Itseasiassa koko käsite on aika vieras minulle. Toki en nyt halua tietenkään diagnosoida ketään.

      Pitää nyt kai alkaa miettiä itsekin, minkä takia hänen kanssaan olen, ja mitä saan suhteelta. Varmaan se on sitä, että näin nelikymppisenä miehenö, naisia ei ole jonoksi asti. Olisiko läheisyyden kaipuuta tai jotain. Eli olen ilmeisesti läheisriippuvainen, vaikken toki sitä haluaisi myöntääkään. Tai en tiedä, viihdyn paljon yksiksenikin, ja välillä tuntuu että en tarvi parisuhdetta. Mullahan on periaatteessa kaikki hyvin, lapset on tärkein asia elämässä, ja heidän elämää tämä uusi suhde ei tule sekaamaan.

      Olisiko paras vain jatkaa ilman parisuhdetta. Tai ei tuota nyt edes parisuhteeksi voi kutsua, välimatkan takia kun tapailemme vain silloin tällöin. Tietysti näin miehen näkökulmasta, on pakko myöntää, että seksi naisen kanssa, on yksi tekijä mikä pitää minua suhteessa kiinni. Toki ei se pääasia ole, eikä saisi olla, mutta ainakin se omalla tavallaan luo yhden syyn, "katsoa vielä hetken aikaa".

      Toki en anna hänelle 100% itsestäni, koska en uskalla. Varsinkin kun koen että hän antaa itsestään vain murusia, vaikka osaa kyllä vaatia toiselta. Eli vaikka olenkin kiltti ja antelias, olen aina osannut pitää ohjat omissa käsissä. Eli pystyn lähteä halutessani suhteesta koska tahansa.

    • Anonyymi

      Luottaisin yksinkertaisesti siihen että olet tulkinnut tilanteen oikein ja nainen on juuri sitä miltä sinusta vaikuttaa että hän on. Vaikea ämmä.

      Siksi hän onkin vapailla markkinoilla ja jos ajattelet omaa parasta etuasi niin pysyykin vapailla markkinoilla. Käy vain panemassa välillä jos siltä tuntuu ja tilaisuuksia tarjoutuu äläkä piittaa yhtään ylimääräistä.

      Jos hän joskus asiaa kysyy niin sanot aivan suoraan mistä kiikastaa ja minkä pitää muuttua perustavaa laatua olevalla tavalla jotta sinua kiinnostaisi.

      Mikään sankarin rooli ei tässä nyt toimi eduksesi. Sinun tulee olla tässä tilanteessa Lex Luthor eikä Teräsmies.

    • Olet tekemisissä narsistisen hyväksikäyttäjän kanssa. Tuo ei tule loppumaan hyvin, jos annat jatkua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1857
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1553
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1243
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1134
    Aihe