Onko se niin vaikea huomata että toinen kärsii

Anonyymi-ap

Miksi toinen herää vasta silloin missä mennään liitossa kun toinen ilmoittaa että huomenna lähden? Miksi sivuutetaan kaikki aiemmat yritykset puhua ja kaikki muu. Vaikka on aiemminkin sanottu että jos tämä ei muutu lähden ajat käytökselläsi minua pois.Sitten vasta kun toinen uhkaa lähteä. On hommanut kyydin ja paikan minne mennä. Aletaan pyydellä anteeksi, aletaan puhua, tullaan halaamaan. Kysellään mitä pitää muuttaa ettet lähde. Miksi tilanteen pitää mennä niin pitkälle.

111

2884

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehkä sitä ollaan vaan niin totuttu siihen valitukseen ja ajateltu että sillä on vaan "se aika kuukaudesta". Ja jos ei se ennenkään oo lähteny niin oletetaan ettei se lähde nytkään, kuhan uhkailee.

      • Anonyymi

        Niin se varmaan on pidetty itsestään selvyytenä. Että kyllä se loputtomiin kestää kaikkea paskaa.


      • Anonyymi

        Aika outo oletus että lähtijä olisi nainen.
        Miehellä tuskin on mitään sitä aikaa kuukaudesta)


      • Anonyymi

        Normisti se uhkailija on se mies nainen joka on taipuvainen narsismiin mahtanee tehdä sitä myös tapa hakea hallintaa toiseen normaalisti nainen käsittelee asiaa pitkään mielessään ennen kuin lähtee ja silloin kun nainen tekee päätöksen lähteä nainen yleensä pysyy päätöksessään ongelmaksi vaan muodostuu se ruikuttava exä joka ei anna naisen edes yrittää olla onnellinen jonkun toisen kanssa koska ei itse ollutkaan enään niin viehättävä kun ei olekkaan varattu eikä osannu ottaa sitäkään huomioon että näin pienessä maassa kuin suomi on ja netistä kun löytyy tätä nykyä vaikka ja mitä tietoa kun sitä vain viitsisi opetella käyttämään paremmin ni turha omalla nimellään ainakaan yrittää piiloutua yhtään minneen yhtään keneltäkään mu nimen muutoksesta ei ole sinänsä mitään hyötyä kun se henkilötunnus pysyy samana mikä on silloin saatu suunnilleen kun on synnytty se kun on se yksi ja sama hautaan asti sitä en tiedä kuinka ne si taas todistajan suojelussa tuon on hoitanu mu todistajan suojelussakin kun pitäisi osata noudattaa vähintäänkin lakia se kun ei anna oikeutta harjoittaa rikollista toimintaa niistäkin kun joutuu vastuuseen ja monasti kun on todistajan suojelussa niin pitäisi osata pitää matalaa profiilia kun ne järjestöt minkä takia noita tarvii on verkostunu niin et jos ei osaa pitää matalaa profiilia ni on itse itselleen järjestänyt ongelmia poliisi oli se mun unelma ammatti mu siihen aikaan olis pitäny käydä lukio et olisin voinu edes hakea poliisikouluun joten se piti haudata kun tiesin et lukioon ei voi ihan mennä vai nukkumaan siellä kun olisi pitäny jotain opiskellakin et olisi saanu edes sen keskiverto todistuksen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika outo oletus että lähtijä olisi nainen.
        Miehellä tuskin on mitään sitä aikaa kuukaudesta)

        Miesten kuukautiset kiukutellaan töissä kun vaimo ei kotona anna mistähän mahtaisi johtua jot vaimo ei kotona anna olisiko mahdollisesti oma käytös kun siitä pitää oikei töihin tulla mennä kiukuttelemaan toki pitää muistaa että aina ei välttis ole aikaa kun niille pienille ohimennen hybäilyille suudelmille niskaan pusu huulille halaus aina silloin tällöin sylikkäin television katselu sellaista pientä kivaa mikä saa naisen tuntemaan itsensä halutuksi huomioiduksi muistetuksi nainen sillä tavalla kivasti muistuttaa lasta pienenä että kaipaa rakkautta huomiota helliä hyväilyjä aina silloin tällöin ohimennen nainen ehkä pitää siitä tunteesta kun kokee että mies arvostaa ja auttaa niissä kodin askareissa vaikka ei nyt mitään niin suureellista tekisi mu aina vähä jotain jaksamisen mukaan kun sekin monesti riippuu siitä kuinka rankka päivä on ollu töissä


      • Anonyymi

        ei silla asialla saa uhkailla jos se sellaiseksi menee niin silloin on parasta edota


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miesten kuukautiset kiukutellaan töissä kun vaimo ei kotona anna mistähän mahtaisi johtua jot vaimo ei kotona anna olisiko mahdollisesti oma käytös kun siitä pitää oikei töihin tulla mennä kiukuttelemaan toki pitää muistaa että aina ei välttis ole aikaa kun niille pienille ohimennen hybäilyille suudelmille niskaan pusu huulille halaus aina silloin tällöin sylikkäin television katselu sellaista pientä kivaa mikä saa naisen tuntemaan itsensä halutuksi huomioiduksi muistetuksi nainen sillä tavalla kivasti muistuttaa lasta pienenä että kaipaa rakkautta huomiota helliä hyväilyjä aina silloin tällöin ohimennen nainen ehkä pitää siitä tunteesta kun kokee että mies arvostaa ja auttaa niissä kodin askareissa vaikka ei nyt mitään niin suureellista tekisi mu aina vähä jotain jaksamisen mukaan kun sekin monesti riippuu siitä kuinka rankka päivä on ollu töissä

        se olisi mukavaa mutta sinun pitaa ottaa se huomioon etta jos minsa en kavele niin silloin kaikki menee uusiksi sanon minä


    • Anonyymi

      Pitkät parisuhteet kaatuvat vaihdevuosien alussa ilmeneviin valtaviin muutoksin jotka tapahtuvat naisessa, hänen mielessään ja kehossaan. Usein vahvistettuna tuheropuoskarin tai nuppipuoskarin määräämillä "lääkkeillä" jotka voimaannuttavat naisen.

      Toinen syy on se ettei suhteessa ole alun alkaenkaan keskusteltu suhteen peruspilareista, vaan kummatkin ovat omilla tahoillaan vain olettaneet/kuvitelleet paljon. Sitten kun osoittautuu ettei kuvitelmat toteudukaan, ei osata keskustella tai ei ole mitään keskusteltavaa, eli on turha keskustella koska kukaan ei muutu toisen kuvitelmien mukaiseksi.

      • Anonyymi

        "Onko se niin vaikea huomata että toinen kärsii"

        Tyytymättömyys ei ole yhtä kuin kärsiminen.


      • Anonyymi

        Ei kyllä vaihdevuosia pitäisi vielä olla ja tuskinpa nyt yli 10-20 vuoteen on näköpiirissäkään. Tai eihän sitä koskaan tiedä.


      • Anonyymi

        Eikä kyllä tämä toinenkaan olettamus sovi aloitukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyllä vaihdevuosia pitäisi vielä olla ja tuskinpa nyt yli 10-20 vuoteen on näköpiirissäkään. Tai eihän sitä koskaan tiedä.

        Tiedoksi: miehillä on myös vaihdevuodet. Siksikö vanhan näköiset miehet hankkivat tyttelin.
        Voisi häijysti kommentoida julkkisten stondisongelmiin....
        Naisista:
        Vaihdevuodet voivat tulla varhemmin tai ne ovat "miedot" eli liutaan ikäihmisiksi.
        Seksi toimii silti, jos hotsittaa.
        Ja voi. Kyllä niitä katumusikävöintipuheluita tulee vuoden ja kymmenenkin vuoden päästä.
        Elämä on.
        Jokainen oppii tavallaan.
        Iso tyttö jo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Onko se niin vaikea huomata että toinen kärsii"

        Tyytymättömyys ei ole yhtä kuin kärsiminen.

        mina kylla kayn valilla espanjassa lammittelemassa itseani


    • Anonyymi

      En ole koskaan uskonut seurustelusuhteisiin tai avioliittoon.Sinkkuna on paljon kivempaa,ei tarvi kuunnella nalkutuksia ja saa mennä missä itse haluaa.

      • Anonyymi

        No sepäs auttaa tässä tilanteessa kauheasti. Olisit tullut sanomaan tuon saman 16 vuotta sitten ennenkuin ensimmäisen kerran seurustelin. Tai 12 vuotta sitten kun tapasin puolisoni.


      • Anonyymi

        Vituttaa, ku piti mennä avioliittoon. Lähtisin vittuun, mutta ku pieni vauva, niin tässä tilanteessa ei voi. Olen ollut viisi vuotta naimisissa ja pääosin tää on ollut paljon, voisko sanoa, kuluttavampaa, mitä sinkkuna eläminen. Vittu että kadehdinkin niitä, jotka ovat sinkkuja.
        Lähtisin vittuun tästä liitosta saman tien, ellei meillä olisi yhteinen asuntolaina, yhteinen tili jne. Mulla ei ole ollut omaa elämää enää vuosiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vituttaa, ku piti mennä avioliittoon. Lähtisin vittuun, mutta ku pieni vauva, niin tässä tilanteessa ei voi. Olen ollut viisi vuotta naimisissa ja pääosin tää on ollut paljon, voisko sanoa, kuluttavampaa, mitä sinkkuna eläminen. Vittu että kadehdinkin niitä, jotka ovat sinkkuja.
        Lähtisin vittuun tästä liitosta saman tien, ellei meillä olisi yhteinen asuntolaina, yhteinen tili jne. Mulla ei ole ollut omaa elämää enää vuosiin.

        Haluan jakaa asioita henkisesti

        Yksin hukassa

        Toinen on peili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vituttaa, ku piti mennä avioliittoon. Lähtisin vittuun, mutta ku pieni vauva, niin tässä tilanteessa ei voi. Olen ollut viisi vuotta naimisissa ja pääosin tää on ollut paljon, voisko sanoa, kuluttavampaa, mitä sinkkuna eläminen. Vittu että kadehdinkin niitä, jotka ovat sinkkuja.
        Lähtisin vittuun tästä liitosta saman tien, ellei meillä olisi yhteinen asuntolaina, yhteinen tili jne. Mulla ei ole ollut omaa elämää enää vuosiin.

        Jos meillä ei olisi lapsia. Olisin lähtenyt jo. Jos mikään ei muutu lähden lopullisesti jossain vaiheessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos meillä ei olisi lapsia. Olisin lähtenyt jo. Jos mikään ei muutu lähden lopullisesti jossain vaiheessa.

        Kyllä kannattaa jo tuossa vaiheessa vaan erota. Lapselle tulee enemmän vahinkoa kasvaa tuollaisessa ympäristössä kun voit suhteessa jo noin huonosti ja se tulee vaan pahenemaan kun katkeroidut joka päivä yhä enemmän ja se tulee näkymään. Sellaisenko mallin haluat hänelle antaa omaa elämää varten että tuollainen parisuhde on ok?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kannattaa jo tuossa vaiheessa vaan erota. Lapselle tulee enemmän vahinkoa kasvaa tuollaisessa ympäristössä kun voit suhteessa jo noin huonosti ja se tulee vaan pahenemaan kun katkeroidut joka päivä yhä enemmän ja se tulee näkymään. Sellaisenko mallin haluat hänelle antaa omaa elämää varten että tuollainen parisuhde on ok?

        Jos se noi menee. Niin miten on mahdollista että minä olen sotkeutunut tälläiseen suhteeseen? Kun koko pienenikäni olen ollut pariskuntien ympäröitynä jossa rakastettiin toisiaan aidosti. Ukki ja Mummo palvoivat toisiaan . Isä ja äiti rakastavat toisiaan ja ovat onnellisia. Ei mikään kotona opittu estänyt minua joutumasta huonoon suhteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vituttaa, ku piti mennä avioliittoon. Lähtisin vittuun, mutta ku pieni vauva, niin tässä tilanteessa ei voi. Olen ollut viisi vuotta naimisissa ja pääosin tää on ollut paljon, voisko sanoa, kuluttavampaa, mitä sinkkuna eläminen. Vittu että kadehdinkin niitä, jotka ovat sinkkuja.
        Lähtisin vittuun tästä liitosta saman tien, ellei meillä olisi yhteinen asuntolaina, yhteinen tili jne. Mulla ei ole ollut omaa elämää enää vuosiin.

        Eroa hyvä ihminen, ennekö pääs poksahtaa, vanhemmuus jatkuu eron jälkeen ja asunnon voi myydä ja yhteiset tilit erottaa, kun tehdään ositus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vituttaa, ku piti mennä avioliittoon. Lähtisin vittuun, mutta ku pieni vauva, niin tässä tilanteessa ei voi. Olen ollut viisi vuotta naimisissa ja pääosin tää on ollut paljon, voisko sanoa, kuluttavampaa, mitä sinkkuna eläminen. Vittu että kadehdinkin niitä, jotka ovat sinkkuja.
        Lähtisin vittuun tästä liitosta saman tien, ellei meillä olisi yhteinen asuntolaina, yhteinen tili jne. Mulla ei ole ollut omaa elämää enää vuosiin.

        Oikein niin käy kun sitoutuu ja nyt on vaan kiltisti hoidettava 20 vuotta lapsesta aikuinen sitten alkaa isovanhemnat vaihe. Tulee lapsen lapsia sitten alkaa vaihdevuodet tahti hidastuu ja lihoo tulee vanhuuden oireita ja alkaa muistella nuoruutta ja tätä varten pitää säilyttää valokuvia tehdä kunnon kansiot ja kopiot kuvista jää lapsille lapsen lapsille muistoksi ja nyt vielä pitää ne omat vanhemmat hoitaa ja niitä auttaa sekä muistaa viedä ruokaa ja juomaa jouluna erikoisesti ja antaa heille lapsesta kuvia muistoksi ja pidätte nyt tiukasti toisistanne huolta. Ihan sen takia että se on oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eroa hyvä ihminen, ennekö pääs poksahtaa, vanhemmuus jatkuu eron jälkeen ja asunnon voi myydä ja yhteiset tilit erottaa, kun tehdään ositus.

        Ei kannata erota jos ei ole väkivaltaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos meillä ei olisi lapsia. Olisin lähtenyt jo. Jos mikään ei muutu lähden lopullisesti jossain vaiheessa.

        Rakkaus puuttuu kaikki puuttuu. Hoida nyt kuitenkin heitä ja auta sekä omia vanhempiasi autat. Kaikki vanhenee. On se hienoa katsoa kun lapsi menee kouluun ja kasvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakkaus puuttuu kaikki puuttuu. Hoida nyt kuitenkin heitä ja auta sekä omia vanhempiasi autat. Kaikki vanhenee. On se hienoa katsoa kun lapsi menee kouluun ja kasvaa.

        Mistä tiedät minkä ikäisiä lapsia minulla edes on? En ole tuo joka kirjoitti pikkuvauvasta. Kyllä huolehdin lapsistani ja vanhemmista myös. Henkin myös huolehtivat minusta. Ensimmäinen viesti aamulla oli isältäni joka kysyi että kuinka voin ja olenhan kunnossa. ❤️


      • Anonyymi

        Entäs sit kun ei ole yhtään omaista joka välittäisi edes vähän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs sit kun ei ole yhtään omaista joka välittäisi edes vähän

        Sitten on varmaan jotain tukiryhmiä vaikka somessa. En minä tiedä. En ole mikään ero asian tuntia. Jokaisella omat tilanteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vituttaa, ku piti mennä avioliittoon. Lähtisin vittuun, mutta ku pieni vauva, niin tässä tilanteessa ei voi. Olen ollut viisi vuotta naimisissa ja pääosin tää on ollut paljon, voisko sanoa, kuluttavampaa, mitä sinkkuna eläminen. Vittu että kadehdinkin niitä, jotka ovat sinkkuja.
        Lähtisin vittuun tästä liitosta saman tien, ellei meillä olisi yhteinen asuntolaina, yhteinen tili jne. Mulla ei ole ollut omaa elämää enää vuosiin.

        Mitäkö oikeasti pelkäät niitä elatusmaksujako mietipä millaisen mallin annatte lapsellenne riutumalla onnettomassa parisuhteessa siihen asti että lapsitäyttää kahdeksantoista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kannattaa jo tuossa vaiheessa vaan erota. Lapselle tulee enemmän vahinkoa kasvaa tuollaisessa ympäristössä kun voit suhteessa jo noin huonosti ja se tulee vaan pahenemaan kun katkeroidut joka päivä yhä enemmän ja se tulee näkymään. Sellaisenko mallin haluat hänelle antaa omaa elämää varten että tuollainen parisuhde on ok?

        Jokainen päättä kai ymmärtääkseni itse itsenäisesti millaista elämää haluaa elää tällaisen mallin jos ja kun antaa lapselleen turha haukkua lasta siitä kuinka aikuisena elämäänsä elää eikä ole asiallista käytöstä muutoinkaan haukkua lastaan lapsi kun on syytön olemassa oloonsa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos se noi menee. Niin miten on mahdollista että minä olen sotkeutunut tälläiseen suhteeseen? Kun koko pienenikäni olen ollut pariskuntien ympäröitynä jossa rakastettiin toisiaan aidosti. Ukki ja Mummo palvoivat toisiaan . Isä ja äiti rakastavat toisiaan ja ovat onnellisia. Ei mikään kotona opittu estänyt minua joutumasta huonoon suhteeseen.

        Vai onko aika vain kullanut muistot lapsuudesta ihminen kun monasti saattaa kai alitajuisesti toistaa opittuja malleja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai onko aika vain kullanut muistot lapsuudesta ihminen kun monasti saattaa kai alitajuisesti toistaa opittuja malleja

        Ei kyllä ole.En ole ikinä nähnyt vanhempien riitelevän. Eikä meilläkään riidellä lasten koskaan nähden. Ei oikeastaan puhuta asioita läpi tai riidellä muutenkaan. Siinähän se ongelma onkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät minkä ikäisiä lapsia minulla edes on? En ole tuo joka kirjoitti pikkuvauvasta. Kyllä huolehdin lapsistani ja vanhemmista myös. Henkin myös huolehtivat minusta. Ensimmäinen viesti aamulla oli isältäni joka kysyi että kuinka voin ja olenhan kunnossa. ❤️

        Mahtaneeko kyseessä olla vanhempi joka holhoaa aikuistalastaan syystä tai toisesta kenties et ole isäsi mielestä vieläkään riittävän kyvykäs pärjäämään omillasi mulle soitteli siskonmies tänään kun poitsu oli kylässä ja kyseli kuulumisia äitille soitella si taas kunpoitsu palailee äitinsä kanssa kotio kertoa kui meni


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät minkä ikäisiä lapsia minulla edes on? En ole tuo joka kirjoitti pikkuvauvasta. Kyllä huolehdin lapsistani ja vanhemmista myös. Henkin myös huolehtivat minusta. Ensimmäinen viesti aamulla oli isältäni joka kysyi että kuinka voin ja olenhan kunnossa. ❤️

        Montako sinulla sitten niitä on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen päättä kai ymmärtääkseni itse itsenäisesti millaista elämää haluaa elää tällaisen mallin jos ja kun antaa lapselleen turha haukkua lasta siitä kuinka aikuisena elämäänsä elää eikä ole asiallista käytöstä muutoinkaan haukkua lastaan lapsi kun on syytön olemassa oloonsa

        Niin eli parisuhde kun ajautuu eron partaalle. Ainut keino on todellakin vaan erota ja luovuttaa? Eikä vaikka kokeilla parisuhdeterapiaa korjata se suhde ja kommukaatio siihen kuntoon että molemmat voi siinä hyvin. Vaatiihan se työtä ja tahtotilaa molemmilta . Kuitenkin kyse lapsistakin niin ei kaikkia kortteja silloin jätetä kääntämättä . Ottaa etäisyyttä. Asua vaikka erillään hetki. Sitten jos mikään ei muutu eikä mikään auta. Sitten vasta erota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtaneeko kyseessä olla vanhempi joka holhoaa aikuistalastaan syystä tai toisesta kenties et ole isäsi mielestä vieläkään riittävän kyvykäs pärjäämään omillasi mulle soitteli siskonmies tänään kun poitsu oli kylässä ja kyseli kuulumisia äitille soitella si taas kunpoitsu palailee äitinsä kanssa kotio kertoa kui meni

        Niin kyseessä on ihan normaali keskiluokkainen perhe. Mikäs ihmeen manipuloija sinä olet? Kyllä kuule pärjään omillani. Meidän perheessä vaan rakastetaan toisiaan samoin sisarukset kyselevät vointia olemme läheisiä keskenämme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako sinulla sitten niitä on

        Mitä se sinulle kuuluu. Ei mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako sinulla sitten niitä on

        Montako sinulla? Et ole mikään Ystäväni tai tuttavani. Jolle alkaisi sen enempää kertomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata erota jos ei ole väkivaltaa.

        Väkivaltaa se on henkinen ja taloudellinenkinväkivalta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vituttaa, ku piti mennä avioliittoon. Lähtisin vittuun, mutta ku pieni vauva, niin tässä tilanteessa ei voi. Olen ollut viisi vuotta naimisissa ja pääosin tää on ollut paljon, voisko sanoa, kuluttavampaa, mitä sinkkuna eläminen. Vittu että kadehdinkin niitä, jotka ovat sinkkuja.
        Lähtisin vittuun tästä liitosta saman tien, ellei meillä olisi yhteinen asuntolaina, yhteinen tili jne. Mulla ei ole ollut omaa elämää enää vuosiin.

        Kun lapsi kasvaa vähän niin on helpompaa alkaa suunnitella omaa elämää. Kannattaa avata oma tili minne laitat rahaa, joita vain sinä voit käyttää kun tulee tarvetta. Itselläni ei koskaan ollut yhteistä tiliä ex-miehen kanssa, onneksi. Aloin taas elämään kun pääsin exästä eroon, ei enään kukaan nalkuttanut, eikä stalkannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata erota jos ei ole väkivaltaa.

        Henkinen väkivalta voi olla julmaa ja lisääntyä ajan kuluessa. Väkivaltaa on monenlaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata erota jos ei ole väkivaltaa.

        Pöljä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai onko aika vain kullanut muistot lapsuudesta ihminen kun monasti saattaa kai alitajuisesti toistaa opittuja malleja

        Olet siis tiennyt malliteorianne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein niin käy kun sitoutuu ja nyt on vaan kiltisti hoidettava 20 vuotta lapsesta aikuinen sitten alkaa isovanhemnat vaihe. Tulee lapsen lapsia sitten alkaa vaihdevuodet tahti hidastuu ja lihoo tulee vanhuuden oireita ja alkaa muistella nuoruutta ja tätä varten pitää säilyttää valokuvia tehdä kunnon kansiot ja kopiot kuvista jää lapsille lapsen lapsille muistoksi ja nyt vielä pitää ne omat vanhemmat hoitaa ja niitä auttaa sekä muistaa viedä ruokaa ja juomaa jouluna erikoisesti ja antaa heille lapsesta kuvia muistoksi ja pidätte nyt tiukasti toisistanne huolta. Ihan sen takia että se on oikein.

        Omia vanhempia ei ole pakko hoitaa. Ei lapsia synnytetä lähihoitajaksi. Jos ajattelee niin, että lapseni sitten hoitavat minut, kun teen noin ja näin ja autan tässä ja tuossa, on helvetin itsekästä. Ei. Vanhemmat ovat maksaneet veroja ikänsä, hoitopalveluita tulee saada yhteiskunnalta.
        Nuoret äidit. Älkää ottako hoitovastuuta vanhemmistanne. Olkaa väleissä. Pirauttakaa joskus lörpöttelypuhelu vanhemmillenne. Pyörähtäkää joskus heidän luonaan vaikka satojen kilometrien päähän.
        Sitten. Äiti, joka on hengästyttävästi kiinni kotonaan, kannattaisin käyntiä vaikka srk:n ilmaisessa perheneuvonnassa. Tuskin olet ainut nuori äiti, joka kaipaa omaa aikaa.
        Vedä puolisosi mukaan. Korosta, että se on sinun jaksamisesi kannalta tärkeää.
        Ehkä kirjastosta löytyy vastaavaa tunteneita kirjoituksia kirjana ja ovat kekanneet jonkin konstin hetken irtautumiseen.
        Neuvoton?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun lapsi kasvaa vähän niin on helpompaa alkaa suunnitella omaa elämää. Kannattaa avata oma tili minne laitat rahaa, joita vain sinä voit käyttää kun tulee tarvetta. Itselläni ei koskaan ollut yhteistä tiliä ex-miehen kanssa, onneksi. Aloin taas elämään kun pääsin exästä eroon, ei enään kukaan nalkuttanut, eikä stalkannut.

        Meillä mies kontrolloi rahojani niin ettei minulle jää oikein mitään. Kaikki minun tarpeeni tuntuu olevan toisarvoisia. Hoen itselleni että lapset tarvitsevat äitiä. Vaikka olen sisäisesti niin rikki. Että en enää jaksaisi elää. Hän on saanut nujerettua minut täysin henkisesti. Lopulta kerroin läheisille. Ja reaktio oli että johan nyt on saatana mikä sitä ihmistä vaivaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkinen väkivalta voi olla julmaa ja lisääntyä ajan kuluessa. Väkivaltaa on monenlaista.

        Ja akat osaa tuon henkisen väkivallan miehiä paremmin,kiristyskeinoja tuntuu löytyvän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja akat osaa tuon henkisen väkivallan miehiä paremmin,kiristyskeinoja tuntuu löytyvän.

        En kyllä ole millään tavalla häntä kiristänyt. Yrittänyt ymmärtää ja jaksaa. Olen niin alisteellisessa asemassa jo lähtökohtaisestikin että ei minulla olisi edes keinoja siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä mies kontrolloi rahojani niin ettei minulle jää oikein mitään. Kaikki minun tarpeeni tuntuu olevan toisarvoisia. Hoen itselleni että lapset tarvitsevat äitiä. Vaikka olen sisäisesti niin rikki. Että en enää jaksaisi elää. Hän on saanut nujerettua minut täysin henkisesti. Lopulta kerroin läheisille. Ja reaktio oli että johan nyt on saatana mikä sitä ihmistä vaivaa.

        Minusta miehellä ei ole oikeutta kontrolloida tiliäsi.
        Tiedätkö hänen rahojensa käytöstä?
        Miten olette sopineet menot?
        Käyttääkö hän holtittomasti rahaa ja varmistaa, että pärjäätte, jos hänen tilinsä on vähissä tai pakkasella.
        Kysy suoraan, miksi hän tarkastaa sinun rahojasi ja saisitkos sinä hieman kurkistaa tileille.
        Et ole holhouksenalainen.
        Penni Markkanen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta miehellä ei ole oikeutta kontrolloida tiliäsi.
        Tiedätkö hänen rahojensa käytöstä?
        Miten olette sopineet menot?
        Käyttääkö hän holtittomasti rahaa ja varmistaa, että pärjäätte, jos hänen tilinsä on vähissä tai pakkasella.
        Kysy suoraan, miksi hän tarkastaa sinun rahojasi ja saisitkos sinä hieman kurkistaa tileille.
        Et ole holhouksenalainen.
        Penni Markkanen

        Ollaan sovittu. Mutta hän tuntuu muuttavan sopimuksia mielensä mukaan. Eikä minulla ole mahdollisuutta kun suostua kiristää esimerkiksi sillä ettei tuo ruokaa minulle kaupasta. Kun käy ruoka ostokset. Eikä minulla ole mahdollisuutta käydä itse kaupassa. Suurin osa minun tilistä on yhteisessä käytössä. Kyllä nyt olen alkanut kysellä mihin hänen rahat menevät jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vituttaa, ku piti mennä avioliittoon. Lähtisin vittuun, mutta ku pieni vauva, niin tässä tilanteessa ei voi. Olen ollut viisi vuotta naimisissa ja pääosin tää on ollut paljon, voisko sanoa, kuluttavampaa, mitä sinkkuna eläminen. Vittu että kadehdinkin niitä, jotka ovat sinkkuja.
        Lähtisin vittuun tästä liitosta saman tien, ellei meillä olisi yhteinen asuntolaina, yhteinen tili jne. Mulla ei ole ollut omaa elämää enää vuosiin.

        Ota laps mukaan ja lähe kalppimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkinen väkivalta voi olla julmaa ja lisääntyä ajan kuluessa. Väkivaltaa on monenlaista.

        Joskus tulee raja vastaan. Silloin on oksat pois ja osa runkookin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ollaan sovittu. Mutta hän tuntuu muuttavan sopimuksia mielensä mukaan. Eikä minulla ole mahdollisuutta kun suostua kiristää esimerkiksi sillä ettei tuo ruokaa minulle kaupasta. Kun käy ruoka ostokset. Eikä minulla ole mahdollisuutta käydä itse kaupassa. Suurin osa minun tilistä on yhteisessä käytössä. Kyllä nyt olen alkanut kysellä mihin hänen rahat menevät jne.

        Kysy lisää hänen rahojensa käytöstä.
        Velkaa? Pelaako? Maksaako jotain elatusmaksua muualle?
        Tuo ei ole oikein, mitä koet.
        Miksi toinen tyhjentää tiliäsi?
        Ruoalla kiristäminen on raukkamaista ja julmaa.
        Asuvatko vanhempasi lähellä.
        Kun tällainen tilanne tulee, pyydä kerran vanhempiasi tuomaan ruokaa, kun mies on läsnä, eikä suostu käymään kaupassa.
        Tilin käyttöoikeutta voi rajoittaa ja sulkea toinen pois kokonaan ja sen voi tehdä netissä.
        Toivottavasti et koe fyysistä väkivaltaa.
        Penni Markkanen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos meillä ei olisi lapsia. Olisin lähtenyt jo. Jos mikään ei muutu lähden lopullisesti jossain vaiheessa.

        Jos mikään ei muutu.....
        Eihän se ole hokkus pokkus, jossa itse ei tarvitse tehdä mitään.

        Itse pitää nostaa kissa pöydälle ja alkaa opettelemaan keskustelu yms , jotta muutos voi alkaa, jos tyytymätön. Helposti uusissa suhteissa samat ongelmat. Sitä kun helposti vetää puoleensa ihmisiä, joiden kanssa pitää työstää.
        Aluksi ihastutaan, sitten vihastutaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos mikään ei muutu.....
        Eihän se ole hokkus pokkus, jossa itse ei tarvitse tehdä mitään.

        Itse pitää nostaa kissa pöydälle ja alkaa opettelemaan keskustelu yms , jotta muutos voi alkaa, jos tyytymätön. Helposti uusissa suhteissa samat ongelmat. Sitä kun helposti vetää puoleensa ihmisiä, joiden kanssa pitää työstää.
        Aluksi ihastutaan, sitten vihastutaan.

        Sitähän minä olenkin tehnyt.Toinen sivuuttanut koko asian. Ollut haluton puhumaan. Vasta nyt sitten kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata erota jos ei ole väkivaltaa.

        no miksi pitaisi silloin erota


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyllä ole.En ole ikinä nähnyt vanhempien riitelevän. Eikä meilläkään riidellä lasten koskaan nähden. Ei oikeastaan puhuta asioita läpi tai riidellä muutenkaan. Siinähän se ongelma onkin.

        ei riibella kuule onko sulla telkkaria


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtaneeko kyseessä olla vanhempi joka holhoaa aikuistalastaan syystä tai toisesta kenties et ole isäsi mielestä vieläkään riittävän kyvykäs pärjäämään omillasi mulle soitteli siskonmies tänään kun poitsu oli kylässä ja kyseli kuulumisia äitille soitella si taas kunpoitsu palailee äitinsä kanssa kotio kertoa kui meni

        tulen mina luoksesi takaisin kuule mina kun synnyin niin painon 1350 grammaa toivottavasti lapselleni ei kay samoin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kyseessä on ihan normaali keskiluokkainen perhe. Mikäs ihmeen manipuloija sinä olet? Kyllä kuule pärjään omillani. Meidän perheessä vaan rakastetaan toisiaan samoin sisarukset kyselevät vointia olemme läheisiä keskenämme.

        tuo oli hyvä sita minakin toivon ja toiseksi toivon sen että kaikista asioista pitaa pystyä puhumaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä mies kontrolloi rahojani niin ettei minulle jää oikein mitään. Kaikki minun tarpeeni tuntuu olevan toisarvoisia. Hoen itselleni että lapset tarvitsevat äitiä. Vaikka olen sisäisesti niin rikki. Että en enää jaksaisi elää. Hän on saanut nujerettua minut täysin henkisesti. Lopulta kerroin läheisille. Ja reaktio oli että johan nyt on saatana mikä sitä ihmistä vaivaa.

        menen syömaan mutta palaan taas pian


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä ole millään tavalla häntä kiristänyt. Yrittänyt ymmärtää ja jaksaa. Olen niin alisteellisessa asemassa jo lähtökohtaisestikin että ei minulla olisi edes keinoja siihen.

        se on hyvä etta olet edes olemassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta miehellä ei ole oikeutta kontrolloida tiliäsi.
        Tiedätkö hänen rahojensa käytöstä?
        Miten olette sopineet menot?
        Käyttääkö hän holtittomasti rahaa ja varmistaa, että pärjäätte, jos hänen tilinsä on vähissä tai pakkasella.
        Kysy suoraan, miksi hän tarkastaa sinun rahojasi ja saisitkos sinä hieman kurkistaa tileille.
        Et ole holhouksenalainen.
        Penni Markkanen

        et voi silla minulla on edunvalvoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ollaan sovittu. Mutta hän tuntuu muuttavan sopimuksia mielensä mukaan. Eikä minulla ole mahdollisuutta kun suostua kiristää esimerkiksi sillä ettei tuo ruokaa minulle kaupasta. Kun käy ruoka ostokset. Eikä minulla ole mahdollisuutta käydä itse kaupassa. Suurin osa minun tilistä on yhteisessä käytössä. Kyllä nyt olen alkanut kysellä mihin hänen rahat menevät jne.

        juuri niin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysy lisää hänen rahojensa käytöstä.
        Velkaa? Pelaako? Maksaako jotain elatusmaksua muualle?
        Tuo ei ole oikein, mitä koet.
        Miksi toinen tyhjentää tiliäsi?
        Ruoalla kiristäminen on raukkamaista ja julmaa.
        Asuvatko vanhempasi lähellä.
        Kun tällainen tilanne tulee, pyydä kerran vanhempiasi tuomaan ruokaa, kun mies on läsnä, eikä suostu käymään kaupassa.
        Tilin käyttöoikeutta voi rajoittaa ja sulkea toinen pois kokonaan ja sen voi tehdä netissä.
        Toivottavasti et koe fyysistä väkivaltaa.
        Penni Markkanen

        taalla auminenkin maksaa jonkin verran en yieda paljonko ja edunvalvoja antaa minulle perati satasen kayttövaraa kuukautta kohti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no miksi pitaisi silloin erota

        tuskimpa mina haluan tulla kainaloosi ja siina mina olen sitten tyytyvainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se on hyvä etta olet edes olemassa

        siksi minusta kai tuli pieni


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kannattaa jo tuossa vaiheessa vaan erota. Lapselle tulee enemmän vahinkoa kasvaa tuollaisessa ympäristössä kun voit suhteessa jo noin huonosti ja se tulee vaan pahenemaan kun katkeroidut joka päivä yhä enemmän ja se tulee näkymään. Sellaisenko mallin haluat hänelle antaa omaa elämää varten että tuollainen parisuhde on ok?

        toivon etta niin ei kay ja jos meinaa kayba niin sita ennen pitaa puhua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä ole millään tavalla häntä kiristänyt. Yrittänyt ymmärtää ja jaksaa. Olen niin alisteellisessa asemassa jo lähtökohtaisestikin että ei minulla olisi edes keinoja siihen.

        no se oli hyvä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        taalla auminenkin maksaa jonkin verran en yieda paljonko ja edunvalvoja antaa minulle perati satasen kayttövaraa kuukautta kohti

        kyyle kun paasen espanjaan niin heitan sitten edunvaljojani helvettiin ja otan kayttööni omat rahani


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkinen väkivalta voi olla julmaa ja lisääntyä ajan kuluessa. Väkivaltaa on monenlaista.

        Niinpä fyysisellä väkivallalla sä voit tappaa toisen ihmisen. Henkisellä väkivallalla voi saada toisen tappamaan itse itsensä.


    • Anonyymi

      Siitä sen tajusi kun puoliso oli ostanut kivuliaasti flopanneen Robinin uuden levyn.

    • Anonyymi

      Se uhkaaminen on monasti vai tapa kiristää luodaan pelko pelkoa että joudut jäämään yksin kun mä lähden kuinka luulet pärjääväsi tai si mä kun lähden ni sä et varmasti pärjää Kuinkas kävikään usein kyseinen uhkaaja ei itse pärjää yksin ja ei montaakaan viikkoa kun on polvillaan rukoilemassa pääsisikö takaisin mä teen ihan mitä vain et otat mut takasin ja tekee niin että ottaa takaisi saa käydä saman loopin hieman eri vivahtein ja lopulta ollaan taas samassa tilanteessa suo siel vetelä tääl koitappa si siinä välissä luovia ei helppoa mitenkään kun pettävää maata jalkojen alla jokatapauksessa

      • Anonyymi

        Kyse ei ollut uhkaukset kaikki oli jo sovittu valmiiksi.
        Joo jos sulla on joku epäterve käytösmalli että ero on vaan pelinappula. Ei tarkoita että muille olisi.


      • Anonyymi

        Enkä kyllä aio rukoilla takaisin jos päätän erota. Ensin varmaan asumisero tai vastaava tilanne. Harkita ja parisuhde terapiat yms. Tehdä kaikkensa ettei niin kävisi. Mutta jos niin käy se on lopullista sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkä kyllä aio rukoilla takaisin jos päätän erota. Ensin varmaan asumisero tai vastaava tilanne. Harkita ja parisuhde terapiat yms. Tehdä kaikkensa ettei niin kävisi. Mutta jos niin käy se on lopullista sitten.

        Minusta tuntuu, että kun tulee hankaluuksia puolison kanssa tarpeeksi, alkaa kuvittelemaan, millaista olisi, jos eläisikin lasten kanssa ilman kenkuksi käynyttä puolisoa.
        Kyllä sitä pärjää. Apuverkkoa olisi hyvä olla lähellä. Kaikki kannattaa sopia juristilla, paperille.
        Kenkuksi käynyt puoliso on todennäköisesti kenkku eron jälkeenkin.
        Maksaako sovitut elatusmaksut? Tapaako lapsia sovitusti? Miten lomat järjestyvät?
        Miten lasten tarpeet ja harrastukset hoidetaan?
        Keksiikö sinusta virheitä olla äitinä?
        Tekeekö aiheettomia valituksia viranomaisille?
        Kiusaako ja kiristääkö?
        Kaikesta selviää. Energiaa vie.
        Siispä. Kannattaa tehdä jotain ennen eropäätöstä.
        Elämä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta tuntuu, että kun tulee hankaluuksia puolison kanssa tarpeeksi, alkaa kuvittelemaan, millaista olisi, jos eläisikin lasten kanssa ilman kenkuksi käynyttä puolisoa.
        Kyllä sitä pärjää. Apuverkkoa olisi hyvä olla lähellä. Kaikki kannattaa sopia juristilla, paperille.
        Kenkuksi käynyt puoliso on todennäköisesti kenkku eron jälkeenkin.
        Maksaako sovitut elatusmaksut? Tapaako lapsia sovitusti? Miten lomat järjestyvät?
        Miten lasten tarpeet ja harrastukset hoidetaan?
        Keksiikö sinusta virheitä olla äitinä?
        Tekeekö aiheettomia valituksia viranomaisille?
        Kiusaako ja kiristääkö?
        Kaikesta selviää. Energiaa vie.
        Siispä. Kannattaa tehdä jotain ennen eropäätöstä.
        Elämä on.

        Kyllä minä tiedän että minun on pakko ottaa omani jos ero tulee vaikka varmasti keksii vaikka mitä. Ainut asia mitä olen vannottanut että lapsia et minulta vie. Kaiken muut voit viedä muttet lapsia. Kyllä mitään perusteita sellaiseen ole. Ja vannoo ettei ikinä tekisi mitään sellaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä tiedän että minun on pakko ottaa omani jos ero tulee vaikka varmasti keksii vaikka mitä. Ainut asia mitä olen vannottanut että lapsia et minulta vie. Kaiken muut voit viedä muttet lapsia. Kyllä mitään perusteita sellaiseen ole. Ja vannoo ettei ikinä tekisi mitään sellaista.

        Melkein neuvoisin, ettet korosta tuota "lapsia et minulta vie".
        Toinen voi saada siitäkin kiristysruuvin, jos oikein hankalaksi heittäytyy.
        Toivon, että sinulla on joku perhepiirin ulkopuolinen ihminen, joka vain kuuntelee ja jolle saat puhua, mutta joka ei ota mitään kantaa. Sellainen on paras ystävä.
        Minusta itse seulot ajatuksesi, mietit ja punnitset.
        Toivon, että sinulla on vanhemmistasi tukiverkko.
        Ja pahimmassa tapauksessa on turvakodit olemassa.
        Väkivaltaa, minkäänlaista, ei tule kenenkään sietää saati tolkutonta jatkuvaan riitelyyn joutumista.
        Penni Markkanen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkä kyllä aio rukoilla takaisin jos päätän erota. Ensin varmaan asumisero tai vastaava tilanne. Harkita ja parisuhde terapiat yms. Tehdä kaikkensa ettei niin kävisi. Mutta jos niin käy se on lopullista sitten.

        toivottavastoi niin ei kay koskaan sanon minä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta tuntuu, että kun tulee hankaluuksia puolison kanssa tarpeeksi, alkaa kuvittelemaan, millaista olisi, jos eläisikin lasten kanssa ilman kenkuksi käynyttä puolisoa.
        Kyllä sitä pärjää. Apuverkkoa olisi hyvä olla lähellä. Kaikki kannattaa sopia juristilla, paperille.
        Kenkuksi käynyt puoliso on todennäköisesti kenkku eron jälkeenkin.
        Maksaako sovitut elatusmaksut? Tapaako lapsia sovitusti? Miten lomat järjestyvät?
        Miten lasten tarpeet ja harrastukset hoidetaan?
        Keksiikö sinusta virheitä olla äitinä?
        Tekeekö aiheettomia valituksia viranomaisille?
        Kiusaako ja kiristääkö?
        Kaikesta selviää. Energiaa vie.
        Siispä. Kannattaa tehdä jotain ennen eropäätöstä.
        Elämä on.

        en tiedä


    • Anonyymi

      Järjestelmällinen valehtelu, ongelmien kieltäminen ja keskusteluyhteyden katkaiseminen auttavat paljon. Exäni kieltäytyi puhumasta kokemistani suhteen ongelmista ja alkoi vetäytyä suhteesta henkisesti (ja löysi salasuhteen), mutta kysyttäessä väitti kaiken olevan hyvin ja luottavansa suhteeseen kuin peruskallioon ja blaa blaa.

      Suhteen kestävyyteen hän vakuutti uskovansa vielä alle viikkoa ennen kuin ilmoitti lähdöstään. Rakkauttaan hän vannoi vielä edeltävänä päivänä.

    • Anonyymi

      Erkki on taantumisen merkki.

      • Anonyymi

        Peli jatkuu suomi pyrkii tasoittamaan ruotsin johtoaseman muutenkin kuin kaukalossa.


    • Anonyymi

      Sadistit on varmaan sellaisia että ne nauttivat jos huomaavat toisen kärsivän en minä.

    • Anonyymi

      MEitä ei kansan paha olo kiinnosta vittuakaan


      Sanoma Yo

      • Anonyymi

        Enpä tietääkseni ole naimisissa Sanoma Oy kanssa. Viimeisetkin tilaukset irtisanonut.


    • Anonyymi

      Vaimoni alkoholisoitui naistuttaviensa kanssa ja yritin varoitella, että jos dokaaminen ei lopu, tulee ero. Edes avioehto ei saanut häntä lopettamaan juomista ja sitten eron koittaessa hän jäi puille paljaille.

    • Anonyymi

      Eroa miettivän ihmisen neuvominen on äärettömän vaikeaa, koska me ihmiset ollaan niin erilaisia. Meidän kipupisteet on erilaisia, arvot on erilaisia. Joku enempi yksistään viihtyvä ei kaipaa sukua, lapsia ym. niin ympärilleen, mutta joillekin yhdessä oleminen ja yhdessä tekeminen suurella joukolla on äärettömän tärkeää. Lasten tapaamisiin ja yhdessä tekemiseen ero vaikuttaa aina. Taloudellisiin asioihin ero vaikuttaa aina ja on hieno sanoa, että ei se raha onnellisuuteen vaikuta, mutta kyllä se jonkin verran vaikuttaa ja varsinkin sen puute.
      Tuossa joku puhu kuinka puoliso kieltää kaikki ongelmat ja ohittaa toisen pahan olon. Tuo on varmaan valitettavan yleistä meillä suomalaisilla, joilla monilla on välttelevä kiintymismalli suhteeseen opittu jo kotoa. Tuota voi yrittää ratkoa terapiassa, mutta valitettavan usein nämä ongelmat ei ratkea ja eroonhan tuo monesti johtaa. Itse näkisin, että kannattaa katsoa kaikki kortit ennen eroa, mutta tottakai ero on väliin välttämätön, se on surullista. Surullista on sekin kuinka paljon on ns. tunteettomia liittoja. Useita surullisia juttuja tässäkin ketjussa. Väliin ihmettelen miksi ihmiset ei osaa olla parempia toisilleen ja opetella uusiakin juttuja ja tapoja.

    • Anonyymi

      Valittaminen ei ole rakentavaa keskustelua ja itse en esim arjessa edes jaksa keskustella. Töistä tullessa sitä haluaa vaan helppoa elämää.

      • Anonyymi

        Se on niin kurjaa kyllä kun avioliittossa pitäisi ottaa sen toisen tunteet myös huomioon ja jaksaminen eikä sitä voi kohdella miten sattuu. Puhuakin. Onhan se helppoa vaieta ja lakaista ongelmat maton alle. Lopulta se toinen väsyy yksin kannatelemaan niitä ongelmia. Jos haluaa helppoa elämää niin pysyttelee yksin. Ei toinen ihminen ole mikään leikkikalu joka loputtomiin jaksaa .


      • Anonyymi

        Missä muuten on puuttu valittamisesta. Jos loukataan ja kohdellaan huonosti. Sekö pitää vaan sietää loputtomiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä muuten on puuttu valittamisesta. Jos loukataan ja kohdellaan huonosti. Sekö pitää vaan sietää loputtomiin?

        *puhuttu siis piti kirjoittaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä muuten on puuttu valittamisesta. Jos loukataan ja kohdellaan huonosti. Sekö pitää vaan sietää loputtomiin?

        en jaksa enka halua sellaista kohtelua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        *puhuttu siis piti kirjoittaa

        ei tarvitse enka halua sellaista


      • Anonyymi

        sepa onkin mielenkiintoista


    • Anonyymi

      Ei pitäisi, mutta kun käytännössä menee. Ei kuunnella, koetaan että toinen haluaa vain valittaa. Parisuhteessa työstäminen voi viedä aikaa. Onhan sitä itsekin katsonut aiemm7sta valokuvista hengitänkö vai en, riudunko vai en. Järkytyin aika kovasti. Kertoi myös jonkin verran parisuhteen tilasta. Sen jälkeen en oikein ole luottanut, että se toinen huomioisi. Ei kaikki ole rahassa mitattavissa.

      Satunnaisissa "parisuhteissa" riippuu onko mitään alussa jo sovittu yms. Joku on sanonut heti alussa, ettei halua keskustelukumppania vaan pelkkää seksiä. Joku on ollut jo varattu ens alkuun. Mutta itse lopetin molemmat suhteet, kun ne eivät siten tyydyttäneet minua. 3 on liikaa suhteessa kuin suhteessa, jos haluaa että se rakentuu jollainlailla. Its little bit crowded!

      • Anonyymi

        Mutta positiivisena haluan sanoa kiitoksen sille, joka rehellisesti sanoi, mitä haluaa. Sitä arvostin. Ei tule haihatteluja yms. Mutta tenkkapoo voi tulla, jos ehtii ihastua. 🤣


    • Anonyymi

      koska on ilmeisesti niin helpoo kuvitella, että se vain puhuu. Ei se oikeasti tarkoita, eikä se siitä mihinkään kuitenkaan lähde. Noin se ikävä kyllä hyvin usein menee ja siinä kohtaa kun toinen on jo lähdössä, toinen jalka ovan välissä, niin eivät ne asiat enää siitä korjaudu.

    • Anonyymi

      kuule en minakaan halua erotavaikka viimeksi erosin juhastakin jos sekaan ei olisi mennyt noin pitkalle niin me oltaisiin edelleenkin yhbessa mutta tilanteet vaan jotenkin aina muuttuu edellinen sivusto teki lopputilin onko sulla telkkaria

      • Anonyymi

        muuttuville asioille ei vaan voi mitaan kuule on mulle tapahtynyt paljon muutakin mutta se kerron sitten kun nahbaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        muuttuville asioille ei vaan voi mitaan kuule on mulle tapahtynyt paljon muutakin mutta se kerron sitten kun nahbaan

        kohta menen iltapALALLE JOTEN HUOMISEEN TAAS RAKKAANI MUN


    • Anonyymi

      Koska putkiaivot eivät tajua.

    • Anonyymi

      Erittäin hyvä kysymys

    • Anonyymi

      toivottavasti meiban liittomme ei mene sille tasolle että pitaa alkaa karsimaan sitten ovat asiat tosi huonosti sanon minä

      • Anonyymi

        rika ole huonosti


      • Anonyymi

        mita mina siella teen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mita mina siella teen

        nyt menen iltapalalle joten huomiseen taas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nyt menen iltapalalle joten huomiseen taas

        joo joo hei hei


      • Anonyymi

        oletko vielakin kuumeessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oletko vielakin kuumeessa

        sitten sina menet nukkumaan etka kirjoita koneelle mitaas silla sina parannut taas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sitten sina menet nukkumaan etka kirjoita koneelle mitaas silla sina parannut taas

        mina paranin mutta siihen meni 3 viikkoa aikaa ja mina nukuin silloin kovasti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sitten sina menet nukkumaan etka kirjoita koneelle mitaas silla sina parannut taas

        kuule sinunhan pitaa menna kohta ilta unille eika nukkua milloin sattuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuule sinunhan pitaa menna kohta ilta unille eika nukkua milloin sattuu

        kai se kay niinkin kuulehan mina kun tulen niin minua pitaa kohbella sitten silkkihansikkain


    • Anonyymi

      Kun lähtökohtaisesti on kärpäsen aivot puhvelin kallossa, vartalon suhteen muutama numeroa liian suuri ego ja vakava "sielun sokeus" eli kyvyttömyys huomata itse tekemiä virheitä ovat lähtökohtaisesti noita "juurisyitä" kuvaamasi tilanteen syntymiseen.

      Toisille elinikä ei riitä hyvän maun syntymiseen. Toisilla on lapsuuden kotoa opitut parisuhteen mallit ovat niin vinksallaan etteivät he kykene parempaan suoritukseen.

      Ja kaikki tuo edellä koskee sekä miehiä että naisia. Eli ilmiö ei ole sukupuolittunut millään lailla. "Parisuhde hirviöitä" löytyy molemmista ryhmästä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      2110
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      57
      1793
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1654
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1586
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1555
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1475
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1336
    8. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      101
      1314
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1301
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1193
    Aihe