Sen päälle ihan oksaalihappoa maun vuoksi. Nyt on vitamoitunut ja terve olo.
>simiti<
Söin askorbiinihappoa.
20
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Onko joku samantyyppinen juttu kuin diverymoksaali kuulostaa myrkyltä mutta ihan tavallista kraanavettä. Ja salmiakkia ja pöutäsuolaa!!!!
- Anonyymi
Siitä ei mene moksiskaan 🤣🤣🤣🤣🤤🤤🤤
- Anonyymi
Oikeastaan divetymonoksidi. Eikä ammoniumkloridikaan ole niin vaarallista kuin saattaisi kuvitella. Ja kun otetaan huomioon, että natrium on hyvin reaktiivista metallia, joka syttyy palamaan joutuessaan kosketuksiin veden kanssa ja kloori on myrkyllistä kaasua voisi olettaa, että niiden yhdistelmä olisi vielä pahempi...
Vetyperoksidia ei sen sijaan kannata ruveta ryystämään... - Anonyymi
Divetyoksidi on hanavettä. Ammoniumcloridi taasen salmiakkia ja oksaalihappo raparperin kirpeyden tuoja.
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeastaan divetymonoksidi. Eikä ammoniumkloridikaan ole niin vaarallista kuin saattaisi kuvitella. Ja kun otetaan huomioon, että natrium on hyvin reaktiivista metallia, joka syttyy palamaan joutuessaan kosketuksiin veden kanssa ja kloori on myrkyllistä kaasua voisi olettaa, että niiden yhdistelmä olisi vielä pahempi...
Vetyperoksidia ei sen sijaan kannata ruveta ryystämään...Vetyperoksidilla saa vaaleat hiukset.
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vetyperoksidilla saa vaaleat hiukset.
>simiti<Ja avohaavat umpeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vetyperoksidilla saa vaaleat hiukset.
>simiti<Vetyperoksidi (H2O2) ja vesi (H2O) ovat molemmat vedyn oksideja. Peroksidit ovat yhdisteitä, joissa on yksinkertainen happisidos.
Vetyperoksidin hajotessa syntyy vettä ja happea: 2 H2O2 --> 2 H2O O2.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja avohaavat umpeen.
Vetyperoksidia käytetään märkivien haavojen puhdistukseen, mutt se haavauma pitäisi vielä puhdistaa vetyperoksidista, huuhtelemalla keittosuolaliuoksella ja sen jälkeen vasta "teipata" umpeen. Eli sellainen haavasidos, haavan päälle joka vielä imee itseensä haavasta tulevat eritteet.
Aloittajan kertomukseen vastaus olisi ett näin flunssa kauden alussa, ihan hyvä suojautumiskeino on ottaa tabletti päivässä askorbiinihappoa, mutt oksaalihaposta en nyt terveyteen liittyviä plussa puolia löydä... kun sitä käytetään kai lähinnä ruosteen poistoon.
Niin ja vanha hyvä keino on myöskin pestä kattilat silloin tällöin raparperin kuorilla ja vedellä keittäen niitä hetken, tulee alumiinisesta perunakattilastakin taas kiiltävän puhdas. Mun mummovainaani teki juuri noin, perunakattilansa kanssa, joka oli alumiinisekoitteinen halpakattila, ostettu varmaan 60- tai 70-luvulla. Silloin harvemmin talouksissa ruostumattomia kasareita on ollut, niin mulle on kerrottu.
Päivänjatkoja kaikille!
trollikka - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vetyperoksidi (H2O2) ja vesi (H2O) ovat molemmat vedyn oksideja. Peroksidit ovat yhdisteitä, joissa on yksinkertainen happisidos.
Vetyperoksidin hajotessa syntyy vettä ja happea: 2 H2O2 --> 2 H2O O2.
🦄Plussa jäi pois:
2 H2O2 --> 2 H2O O2
Miksi kukaan ei sanonut mitään?
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Plussa jäi pois:
2 H2O2 --> 2 H2O O2
Miksi kukaan ei sanonut mitään?
🦄Ei se jäänyt pois. 😵
Auttakaa pientä yksisarvista bittiviidakon oudoissa maisemissa!
Miksi tämä palsta sensuroi viesteistäni plussamerkit pois? 🙊 Rikkovatko ne palstan sääntöjä? Minä olen nyt kahteen kertaan yrittänyt kirjoittaa plus-merkkiä lyhenteiden H2O ja O2 väliin, mutta ne katoavat. Ne eivät tule näkyviin. Tulkitaanko plussamerkit tällä palstalla jonkinlaisiksi vaarallisiksi symboleiksi? Eikö moderointi erota plussaa ja hakaristiä toisistaan? 🤔
🦄
- Anonyymi
Kunhan et vain sorru nauttimaan natriumbikarbonaattia sillä se on vallan kamalaa myrkkyä.
- Anonyymi
Minä olen nauttinut tänään karbohydraatteja. 😵
🦄 - Anonyymi
Ruokasuolahan on tosiaan myrkyllistä. Onneksi sinä minua, kemian prosessinhoitajaa muistutat asioista.
>Simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruokasuolahan on tosiaan myrkyllistä. Onneksi sinä minua, kemian prosessinhoitajaa muistutat asioista.
>Simiti<Carlos Sauran elokuvassa Cria cuervos pikkutyttö piiloittaa myrkyllistä natriumbikarbonaattia etteivät ihmiset kuolisi siihen.
https://www.youtube.com/watch?v=QHMS9C82vXY - Anonyymi
Riippuu ihan mihin sitä käytetään ja miten paljon. Piimäpohjaisen omenapiirakan tekoon mä käytän nostatusaineena. Vanhakansa on käyttänyt sitä muinoin esim. "happovaivoihinsa" eli närästyslääkkeenä. Lasillinen vettä ja 1 tl ruokasoodaa, annetaan liueta hyvin ja juodaan pohjanmaan kautta. En ole kokeillut toimiiko, mutt näin olen muutamilta vanhuksilta kuullut.
Mä kyllä kaivan lääkekaapista apteekista ostetun reseptittömään tuotteen tuohon vaivaan ja jos sitä esiintyy useasti, niin on lääkärin hyvä tutkia syy siihen.
Siis labra ja lääkäri tekevät yhteistyötä selvittääkseen mahdollisen syyn/vian vaivaan.
Ihan lonkalta heittäen musta tuntuu; aika usein ruuansulatusvaivoja, kuten sappikohtaus.
trollikka - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu ihan mihin sitä käytetään ja miten paljon. Piimäpohjaisen omenapiirakan tekoon mä käytän nostatusaineena. Vanhakansa on käyttänyt sitä muinoin esim. "happovaivoihinsa" eli närästyslääkkeenä. Lasillinen vettä ja 1 tl ruokasoodaa, annetaan liueta hyvin ja juodaan pohjanmaan kautta. En ole kokeillut toimiiko, mutt näin olen muutamilta vanhuksilta kuullut.
Mä kyllä kaivan lääkekaapista apteekista ostetun reseptittömään tuotteen tuohon vaivaan ja jos sitä esiintyy useasti, niin on lääkärin hyvä tutkia syy siihen.
Siis labra ja lääkäri tekevät yhteistyötä selvittääkseen mahdollisen syyn/vian vaivaan.
Ihan lonkalta heittäen musta tuntuu; aika usein ruuansulatusvaivoja, kuten sappikohtaus.
trollikkaNiin joo, ennenmuinoin kakkuihin käytettiin hapanta maitoa. Sen jälkeen kun hapanta maitoa ei saanut enään myydä niin kahden desin piimälasiin sekoitetiin ruokalusikallinen soodaa niin saatin itse tehtyä samaa ainesta ja taas saatiin aikaan maukkan mehukasta kuivakakkua.
- Anonyymi
On sellainen alkuaine myrkky, ettei tarvitse kuin oleskella tiloissa, missä sitä sattuu olemaan ja se kulkeutuu ihon läpi vaikuttaen monilla tasoilla elimistössä!
- Anonyymi
Happi on yksi myrkyllisimmistä alkuaineiden kiihdyttimistä!
Lopettakaa heti se hapen nauttiminen ja ryhtykää käyttämään typpeä! Se on kuitenkin neutraalia ja sitä on ilmakehässä eniten!
>simiti<- Anonyymi
Happi, tallium, typpi tai mahdl. rikki. Niitä nenuun kyllä tuntuu...☠
- Anonyymi
Ei haittaa happi ja sen nauttiminen sillä siihen ovat nykyeläimet oppineet sopeutumaan. Onneksi sopeutumiseen oli tarpeeksi pitkä aika ettei elämä vallan tuhoutunut kuten kävi Marsissa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938018
- 403842
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241290
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321123Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,301057Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53847Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10840Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31812Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v27752