Sinkkujen arvot

Anonyymi-ap

Joka vuosi elämässä oppii uutta ja tänä vuonna opin että on välttämätöntä että molemmilla on samanlaiset moraaliset arvot.

En petä
koska en halua että minua petetään
En valehtele
koska en halua että minulle valehdellaan
En viestittele salaa muille
koska en halua että muut tekisivät niin minulle.
En tapaile muita
koska en halua että minulle tehtäisiin niin
Jne.jne

Kaikkihan lähtee pitkälti kotikasvatuksesta. Minulle on opetettu että ansaitsen rakkautta, arvostusta ja kunnioitusta joka hetki eli jos mies ei niin tee hän on iäksi ulkona elämästäni. Minulle on opetettu että seläntakana viestittely ei ole arvostamista ja kunnioittamista.

Toki annan mahdollisuuden korjata käytöstään mutta jos ei näe siinä mitään väärää niin eihän sitä korjata.

Ekaa kertaa elämässä tutustuin ihmiseen jolla täysin eri käsitys siitä mikä on oikein ja mikä väärin. Ja se on shokeeravaa.

Merkitäänkö deitti-ilmoituksessa jollain koodilla arvot? Kuten 420? Miten pystytte seulomaan ettette tapaa ihmisiä joilla eri käsitys oikeasta ja väärästä? Eri arvomaailma? Sitä kun ei kuvasta voi päätellä.

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Parhain mies on eli mitä rikkaampi mies niin sitä rakkaampi mies eli varakas mies paras mies

    • Elämä on ihmeellinen ja siksi koko elinaikansa voi oppia uusia juttuja. Ja oppiikin, jos on hoksottimet levällään.

      Tuo lyhyehkö listauksesi on minulle itsestäänselvyys, mutta ei tosiaan välttämättä kaikille. Siksi deittaillaan, siinä ehtii opetella tuntemaan toista ja voi käydä vaikka hyvin seikkaperäisesti arvot läpi, jopa paperilta lukien. Ei sitten ainakaan päädy sitoutumaan henkilöön, jonka arvot ovat kovin erilaiset.

    • Anonyymi

      Ja älä ikinä sorru ätmiin joka saanut kunnon kasvatuksen eli kunnon mies mut on köyhä ja koko suku on köyhiä

      • Anonyymi

        😂😂😂😂😂


    • Anonyymi

      Deitit tinderit ym on korkeastikoulutettuja jännämiehiä täynnä eli niistä saat kunnon miehiä ja parhaita miehiä ja niil o jännä elämä ja jännät touhut ei oo tylsää niiden kanssa eli riittää kun on korkeastikoulutettu niin se on tae et arvot ym on kunnossa ja täydellinen mies on varakas ja rikas miesse takaa et arvot on samat

    • Anonyymi

      Nyt on kyse vasta moraalisista arvoista, eipä kannata pahemmin yllättyä tulevaisuudessa jos ajattelussa ja arvoissa tulee esiintymään erisuuntaisuutta enemmänkin...vaan sitäpä elämä on, yksi askel eteen ja kaksi taakse toisinaan.

    • Anonyymi

      Arvot muuttuu ja muovautuu matkan varrella, jopa sinun voi muuttua. Jopa sinä voit toimia arvojasi vastaan, se on elämää.

    • Anonyymi

      Välttämättömintä on että miehellä ja neidolla on (toisilleen) yhteensopivat halut ja himot.

    • On myös vaihtoehto, joka ap:ltä on unohtunut. Asiat harkitaan erikseen, eikä panna niitä pakkomuottiin. Sitä sanotaan vapaamielisyydeksi, mutta moraaliluetteloita laativat kutsuvat sitä moraalittomuudeksi.

      Oletteko huomanneet, että naisilla on joustavampi ajattelutapa kuin miehillä. Miehillä on taipumus laatia periaatteista systeemi, jota on aina noudatettava. Naiset taas käyttävät järkeä. 🌹👀

      • Anonyymi

        Niin olen nainen enkä hyväksy vapaita suhteita edustavaa kumppania joka vuosia kohteli minua kuin TAVARAA. Jos saat vaikka lapsen niin miten selität että iskä on vähän moniavioinen eikä sitoudu 100% ja saattaa kadota jos vietti vie.


      • Anonyymi

        Jos ihminen on vapaamielinen

        1) hän ei todelliduudessa ole korviaan myöten rakastunut kehenkään
        2) hän ei tiedä mitä haluaa


    • Anonyymi

      Deittipalstalla en katso hyvällä häntä joka kovin arvojaan latelee. Siinä tulee väkisinkin mieleen että onko tuo lukenut nuo jostakin, niin täydellisiä monesti ovat.
      Muutamalla tapaamisella näkee mikä on ihmisiään. Miten tapaamislupaukset ja sovitut jutut pitävät. Joillakin lähtee ekametreillä vikasuuntaan.
      Aloittajan arvot miellän itsekin mutta vasta kun tulee tunne että halutaan alkaa yhdessä olemaan tiiviimmin. Seksi on jo pidemmän suhteen asia. Siihen asti voi katsella ja kulkea. Minä kerron senkin avoimesti, että viestittelen toiselle ja katson että löydän sellaisen suhteen, jota molemmat tahtovat. Ei voi tietää jos ei asiaa empiirisesti tutki ja kun on hyväksi suhteen havainnut, ei kiinnosta enää muille viestittelyt tai muut yhteydenpidot, silloin näin olettaa toisellakin olevan. Näin kertoo kaksi pitkää hyvää suhdetta netistä löytänyt.

      • Anonyymi

        En oo koskaan ymmärtäny tätä et joku vois mietiskellä ja kommunikoida muiden kanssa ja tavata muita jos on juuri löytänyt Elämänsä Rakkauden.


    • Anonyymi

      Hissipuhe pitää olla. Jos et saa toista vakuuttumaan hissimatkan keston aikana, et vakuuta koskaan.

      • Anonyymi

        Juuri niistä hissipuheista en pidä. Paras iskurepliikki minulle: Luin pofiilisi ja meilä voisi olla yhteistä. Lue sinäkin minun. Mitä tuumit.
        En lue arvoja, luen sen millaista yhdessäolo tulee olemaan, harrastukset ja muu tavallinen elämänmeno. Arvot pysyn näkemään vai tapamisilla. Toiset ovat varmaan paremmin arvaavia lauseista ja niiden väleistä, minä en.


    • Anonyymi

      Arvot käy julki keskustelemalla ja tutustumalla. Toiset on avoimempia kuin toiset jo heti kättelyssä. Toiset kyllä puhuu tietävänsä arvonsa, mutta oikeasti seilaa eikä osaa niitä sanoa tai elää niiden mukaan edes.

      Arvot muuttuu aina ihmisen mukaan, kuka kulloinkin vastassa, melko epävarmaa sellainen. Tuuliviiri.

      Hyvä, jos vielä uskot ihmiseen ja arvojen kohtaamiseen, itse olen luovuttanut uskomasta. Nähnyt niin monia takinkääntäjiä elämässäni, etten enää usko puolisoni lisäksi löytyvän ketään samat arvot, edes melkein jakavaa.

      Näinpä olen valinnut erakoitumisen ihmissuhteiden sijaan. Vähemmän harmia, kun pitää ihmiset loitolla. Toivon silti, että kukin löytää arvojensa vastakappaleen. Vaikken itse enää moiseen uskokkaan.

      -Jasu-

      • Anonyymi

        Niin voihan se olla että olen naiivi. Mutta minulle oli puoliso (kuoli) jonka kanssa nämä arvot kohtasivat 100%
        Toivon siis että edes jotkut vielä edustavat näitä arvoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin voihan se olla että olen naiivi. Mutta minulle oli puoliso (kuoli) jonka kanssa nämä arvot kohtasivat 100%
        Toivon siis että edes jotkut vielä edustavat näitä arvoja.

        Naivista en tiedä. Voi olla, että minä olen myös kyllästynyt mieltään yhtenään muuttaviin ihmisiin ja pettymään jatkuvasti puheisiin. En enää jaksa elätellä ihmisten suhteen toiveita paremmasta, kun mihin olen törmäillyt.

        Valtaosa on kovia puhumaan ja laiskoja tekemään puheittensa mukaan. Arvot kusee siinä määrin myös, ettei oikein kohtaa.

        Mutta älä sinä luovuta. Minä olen vaan pettynyt liian usein "hyviin" ihmisiin. Enkä enää usko puoliakaan puheistaan.

        -Jasu-


    • Anonyymi

      Mikä on maailman lapsellisin asia?

      Tietystikin avioliitto, jos on lapsia, se tekee siitä entistäkin lapsellisempaa..

    • Anonyymi

      Googlaa 420 Wikipedia.
      419 on ilmeisesti vastavoima.

      Ihmisiä pystyy seulomaan siten, että on niiden kanssa tekemisissä ja keskustelee. Ei tinderin tai minkään muunkaan kuvan tai somevälineen perusteella.

      -keinovaginamies-

    • Kutsutko noita arvoiksi. Minusta ne ovat jotenkin itsestäänselvyyksiä tai sellaisia perusoletuksia parisuhteessa.

      En tiedä, onko jollain sellainen käsitys, että esim pettäminen on oikein. Silloin kai sitä ei kutsuttaisi pettämiseksi, jos se olisi oikein. Sen sijaan joku voi käyttää tekosyitä pettämiseen kuten: mun puoliso on narsisti, mun puoliso ei huomioi minua, mun puoliso petti minua.

      "Miten pystytte seulomaan ettette tapaa ihmisiä joilla eri käsitys oikeasta ja väärästä?"

      No eihän sitä oikern pystykään. Alussa vaikkapa nettideiteissä otetaan päällisin puolin selville, millainen toinen on. Onko hän töissä, millaisissa töissä, onko hänellä lapsia, mitä hän harrastaa, haluaako hän sitoutua jne?

      Sitten kun on saatu selville, ettei suuria ristiriitoja vaikkapa elämäntyylin kanssa ole, tavataan ja katsotaan onko sitä ns. kemiaa. Tapaamisissa sitten selvitetään tarkemmin ne arvot. Niissä kannattaa muutenkin kuunnella ja katsella, että millainen on ihminen sanojensa takana. Tuleeko pientä sovinistista/rasistista läppää. Tileeko paikalle jollain bensakrematoriolla, pitääkö toisen aina tarjota, tekeekö aloitteita, miten kohtelee muita ihmisiä jne.


      En kuitenkaan usko, että kukaan kertoo missään vaiheessa, että perusarvoihini kuuluu pettäminen tai valehtelu. Ennemmin kannattaa ehkä kysyä esimerkiksi mikä on toisen mielestä pettämistä. Onko suudelma pettämistä tai onko 30-v onnittelun lähettäminen pettämistä.

      • Anonyymi

        Itse seurustelin 2v ihmisen kanssa joka toisinaan valehteli, harrasti selkäni takana videotreffejä jne. Never again!


    • Anonyymi

      Naisilla arvo on se mitä komeampi mies sitä jännempi kumppani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1706
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1411
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1106
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      869
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      758
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      95
      751
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe