Suosittele rannekelloa

Anonyymi-ap

Vaatimuksina hiilikuituinen runko ja ranneke, swiss made automaattikoneisto, vesitiivis 100m

35

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja hintaluokka olisi hyvä tietää.

      • Anonyymi

        Ei mielellään henkilöautoa enempää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mielellään henkilöautoa enempää

        Autojakin on monen hintaisia.


    • Anonyymi

      Ei ole olemassa mitään swiss made- automaattikoneistoa. Jokaisessa kellokoneistossa on kiinalaisia osia. Toisissa enemmän eräissä vähemmän. Kellon swiss made-merkintään riittää että kellosta 60% on sveitsiläistä työtä. Pelkästään kokoonpanotyö tuo jo monta prosenttia sveitsiläisyyttä kelloon kuin kelloon.

      • Anonyymi

        Kyllä on ihan täysin swiss-made koneistoja ja kelloja.
        Kannattaa tutusta asiaan paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on ihan täysin swiss-made koneistoja ja kelloja.
        Kannattaa tutusta asiaan paremmin.

        Olen tutustunut asiaan paremmin ja sen pohjalta tiedän että niitä ei ole yhtäkään nykyaikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tutustunut asiaan paremmin ja sen pohjalta tiedän että niitä ei ole yhtäkään nykyaikana.

        Älä jaksa, keskity tuohon omaasi ketjuun ja sekoile siellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä jaksa, keskity tuohon omaasi ketjuun ja sekoile siellä.

        Kyllä jaksaa, ja jos sinulla on parempaa tietoa niin tosiasioita kaivataan, ja todisteita. On aivan selvä asia että nykyaikaisella sarjatuotantokaudella eri alihankkijat keskittyvät suuriin tuotantoeriin. Esimerkkinä piitasapainojouset, joita tulee lähes yksinomaan Kiinasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä jaksaa, ja jos sinulla on parempaa tietoa niin tosiasioita kaivataan, ja todisteita. On aivan selvä asia että nykyaikaisella sarjatuotantokaudella eri alihankkijat keskittyvät suuriin tuotantoeriin. Esimerkkinä piitasapainojouset, joita tulee lähes yksinomaan Kiinasta.

        Ilman todisteita sinäkin siinä kirjoittelet.
        Muista, että kelloja on monen laisia ja hintaisia.

        "Tässä nykyiset Sveitsiläisen kellon kriteerit:

        - Kellon koneisto on valmistettu Sveitsissä

        - Kellon Koneisto on kasattu Sveitsissä

        - Valmistaja on suorittanut viimeiset tarkastukset Sveitsissä, ja

        - Vähintään 60 % tuotantokustannuksista on syntynyt Sveitsissä

        Kellon koneisto on sveitsiläinen, jos se on koottu ja testattu Sveitsissä sekä yli puolet sen komponenttien arvosta on valmistettu Sveitsissä. Lisäksi vähintään 60 % tuotantokustannuksista on pitänyt syntyä Sveitsissä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman todisteita sinäkin siinä kirjoittelet.
        Muista, että kelloja on monen laisia ja hintaisia.

        "Tässä nykyiset Sveitsiläisen kellon kriteerit:

        - Kellon koneisto on valmistettu Sveitsissä

        - Kellon Koneisto on kasattu Sveitsissä

        - Valmistaja on suorittanut viimeiset tarkastukset Sveitsissä, ja

        - Vähintään 60 % tuotantokustannuksista on syntynyt Sveitsissä

        Kellon koneisto on sveitsiläinen, jos se on koottu ja testattu Sveitsissä sekä yli puolet sen komponenttien arvosta on valmistettu Sveitsissä. Lisäksi vähintään 60 % tuotantokustannuksista on pitänyt syntyä Sveitsissä."

        Sitten on vielä olemassa Geneve seal: https://www.hodinkee.com/articles/the-meaning-of-the-coat-of-arms-on-the-geneva-seal


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman todisteita sinäkin siinä kirjoittelet.
        Muista, että kelloja on monen laisia ja hintaisia.

        "Tässä nykyiset Sveitsiläisen kellon kriteerit:

        - Kellon koneisto on valmistettu Sveitsissä

        - Kellon Koneisto on kasattu Sveitsissä

        - Valmistaja on suorittanut viimeiset tarkastukset Sveitsissä, ja

        - Vähintään 60 % tuotantokustannuksista on syntynyt Sveitsissä

        Kellon koneisto on sveitsiläinen, jos se on koottu ja testattu Sveitsissä sekä yli puolet sen komponenttien arvosta on valmistettu Sveitsissä. Lisäksi vähintään 60 % tuotantokustannuksista on pitänyt syntyä Sveitsissä."

        Eikös olekin hassua että ensimmäinen prinsiippi on pahassa ristiriidassa loppukaneetin kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös olekin hassua että ensimmäinen prinsiippi on pahassa ristiriidassa loppukaneetin kanssa?

        Kun vielä laajentaa ajatustaan ja ymmärtää, että paremmat ja arvokellojen valmistajat tekevät osat pääsääntöisesti itse ja peruskaman valmistajat käyttävät alihankkijoita, niin huomaat, että saivartelusi on kovin turhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun vielä laajentaa ajatustaan ja ymmärtää, että paremmat ja arvokellojen valmistajat tekevät osat pääsääntöisesti itse ja peruskaman valmistajat käyttävät alihankkijoita, niin huomaat, että saivartelusi on kovin turhaa.

        Itse näyt saivartelevan. Edes mahtisonni Rolex ole kehittänyt omia koneistojaan. Saati että valmistaisi ne itse oman logonsa alla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse näyt saivartelevan. Edes mahtisonni Rolex ole kehittänyt omia koneistojaan. Saati että valmistaisi ne itse oman logonsa alla.

        Eikä valmista, taitaa kuitenkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä valmista, taitaa kuitenkin?

        Ei taida kun ei osaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida kun ei osaa

        Rolex on yksi niistä jotka tekevät itse käytännössä kaiken.
        "Ei osaa" , taidat olla pelkkä kiusanhenki ja huomionkipeä poikanen ja kateellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rolex on yksi niistä jotka tekevät itse käytännössä kaiken.
        "Ei osaa" , taidat olla pelkkä kiusanhenki ja huomionkipeä poikanen ja kateellinen.

        Ihmisen vähättely vain siksi että hän ei luota nousukkaiden hypetykseen on lapsellista. Niin kyllä, vaikka nykyään Rolex on niin sanottu inhouse koneistojen osalta, kukaan ulkopuolinen ei tiedä tarkalleen valmistusprosessia. Ei sitäkään käytetäänkö joidenkin komponenttien valmistamisessa merkin ulkopuolisia tehtaita. Se on ainakin varmaa että nykyisten Rolexien itsekelautuvat kellokoneistot perustuvat Rolex Caliber 4030sta lähtien Zenith El Primero koneistoon. Että se siitä itsenäisestä tuotekehittelystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen vähättely vain siksi että hän ei luota nousukkaiden hypetykseen on lapsellista. Niin kyllä, vaikka nykyään Rolex on niin sanottu inhouse koneistojen osalta, kukaan ulkopuolinen ei tiedä tarkalleen valmistusprosessia. Ei sitäkään käytetäänkö joidenkin komponenttien valmistamisessa merkin ulkopuolisia tehtaita. Se on ainakin varmaa että nykyisten Rolexien itsekelautuvat kellokoneistot perustuvat Rolex Caliber 4030sta lähtien Zenith El Primero koneistoon. Että se siitä itsenäisestä tuotekehittelystä.

        Lähes kaikki sveitsiläiset perustuvat johonkin todella vanhaan koneistoon ja yleensä ankkurikäyntilaitteeseen jne.... mutta niitä on muutettu ja paranneltu vuosikymmenien ja satojen varrella eri valmistajien toimesta ja tuolla sinun logiikallasi juurikaan kukaan ei tee omia inhouse koneistoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähes kaikki sveitsiläiset perustuvat johonkin todella vanhaan koneistoon ja yleensä ankkurikäyntilaitteeseen jne.... mutta niitä on muutettu ja paranneltu vuosikymmenien ja satojen varrella eri valmistajien toimesta ja tuolla sinun logiikallasi juurikaan kukaan ei tee omia inhouse koneistoja.

        Tuskin tekeekään. Rolexikii käytti Nivaroxin hiusjousta koneistoissaan ainakin vuoteen 2000 saakka. Muutenkin semmoiselle inhouselle ole määritelty mitenkään kuinka paljon siihen saa haalia talon ulkopuolisilta valmistajilta osia. Nimitystä voi käyttää kunhan muuntelee jotain olemassa olevaa koneistoa tarpeeksi ja omat kellosepät kokoavat sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin tekeekään. Rolexikii käytti Nivaroxin hiusjousta koneistoissaan ainakin vuoteen 2000 saakka. Muutenkin semmoiselle inhouselle ole määritelty mitenkään kuinka paljon siihen saa haalia talon ulkopuolisilta valmistajilta osia. Nimitystä voi käyttää kunhan muuntelee jotain olemassa olevaa koneistoa tarpeeksi ja omat kellosepät kokoavat sen.

        Nykyään tekee itse spiraalijouset jne... Turhaa tuosta on vääntää ja se että jokin osa tulee alihankkijalta ei vaikuta siihen onko koneisto in-house vai ei.
        Rajat varmasti häilyy, mutta onko se pilkun viilaaminen tässä asiassa se oleellinen juttu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään tekee itse spiraalijouset jne... Turhaa tuosta on vääntää ja se että jokin osa tulee alihankkijalta ei vaikuta siihen onko koneisto in-house vai ei.
        Rajat varmasti häilyy, mutta onko se pilkun viilaaminen tässä asiassa se oleellinen juttu?

        On, tietenkin on. Ylihintaisia kelloja olkoon kuinka huolella valmistettuja hyvänsä. Toisaalta maksaa joku muumimukeistakin maltaita ja on onnellinen mukinsa kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On, tietenkin on. Ylihintaisia kelloja olkoon kuinka huolella valmistettuja hyvänsä. Toisaalta maksaa joku muumimukeistakin maltaita ja on onnellinen mukinsa kanssa.

        Tulihan se kateus sieltä esiin oikein kunnolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulihan se kateus sieltä esiin oikein kunnolla.

        Ai jaa, kyllä minulla Rolexiin varaa olisi, samoin kuin Omegaan, vaan en osta. Uuteen Mersuun ei ole varaa, enkä ostaisi vaikka olisikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai jaa, kyllä minulla Rolexiin varaa olisi, samoin kuin Omegaan, vaan en osta. Uuteen Mersuun ei ole varaa, enkä ostaisi vaikka olisikin.

        Miten olisi toinen Proloque?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten olisi toinen Proloque?

        Jos kiinalaisen haluaisin merkki olisi Seagull. Kiinalaista en kuitenkaan hanki periaatteellisista syistä. Pitäydyn sveitsiläisissä kunhan merkki ei ole Rolex tai Omega.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kiinalaisen haluaisin merkki olisi Seagull. Kiinalaista en kuitenkaan hanki periaatteellisista syistä. Pitäydyn sveitsiläisissä kunhan merkki ei ole Rolex tai Omega.

        Seagull onkin juuri sellainen halpa kinkikopio.
        Kerro minkä swiss made kellon voisit ostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seagull onkin juuri sellainen halpa kinkikopio.
        Kerro minkä swiss made kellon voisit ostaa.

        MIDO OCEAN STAR GMT M026.629.11.041.00 SPECIAL EDITION Tarkista tämä, erittäin hyvä kello oikein ylimääräisellä viisarilla ja järkihintaan. Kunnon mötikkä joka painaa ja tuntuu, ja jota joku tietämätön voi luulla peräti Rolexiksi. Käyntivaransa ansiosta parempi kuin Rolex, mutta tällä hetkellä niin suosittu että Suomeen noita ei varmaankaan saada myyntiin vähään aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MIDO OCEAN STAR GMT M026.629.11.041.00 SPECIAL EDITION Tarkista tämä, erittäin hyvä kello oikein ylimääräisellä viisarilla ja järkihintaan. Kunnon mötikkä joka painaa ja tuntuu, ja jota joku tietämätön voi luulla peräti Rolexiksi. Käyntivaransa ansiosta parempi kuin Rolex, mutta tällä hetkellä niin suosittu että Suomeen noita ei varmaankaan saada myyntiin vähään aikaan.

        Varmasti luokassaan ihan pätevä laite ja onhan se Etan koneistolla.
        Aika jytky ja kyllä tuo aikalailla Rolexista eroaa, eikä käyntivaran mitta ole mikään "paremmuuden" mitta.
        Voisin itsekin tuon huolia, mutta pelaan enemmän arvokelloilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti luokassaan ihan pätevä laite ja onhan se Etan koneistolla.
        Aika jytky ja kyllä tuo aikalailla Rolexista eroaa, eikä käyntivaran mitta ole mikään "paremmuuden" mitta.
        Voisin itsekin tuon huolia, mutta pelaan enemmän arvokelloilla.

        Kyllä tuo useimmille aivan tarpeeksi arvokas on. Minulle käytännölliselle ihmiselle käyntivara on laadun mitta, eikä mitkään Geneven raidat ja muu hölynpöly, vaikka semmoiset kuulemma estääkin pölyn kerääntymistä koneistoon.


    • Anonyymi

      Tämä olisi yksi hyvä valinta.
      Panerai Luminor Marina Carbotech PAM 1661

      • Anonyymi

        Kiitos


    • Anonyymi

      Jos raha ei ole ongelma, niin tässä sinulle:
      Richard Mille RM 33-02 Automatic

      • Anonyymi

        Aplen älykello paras.


      • Anonyymi

        Pankki ei taida venyä rahoittamaan kiitos silti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aplen älykello paras.

        Se ei ole kello, vaan onneton tietokone ja elektroniikkaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4689
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe