Auton kevyt ohjaus?

Anonyymi-ap

Kevyt ohjaustunto on muka paha juttu? Ei auton ratti ole mikään voimistelutanko, vaan tapa helposti muuttaa ajolinjaa.
Miksi autoissa on tehostimia? Miksi jumbojettejä ja avaruussukkuloita ohjataan kahdella sormella? Miksi laivat ja lentokoneet kulkevat joystickillä?

Kevyt ohjaustunto on loistava juttu, koska fyysistä energiaa ei pala ruorin pyörittämiseen.

Te kaikki kevyttä ohjausta moittivat autolehtien "toimittelijat", menkää Valkovenäjälle Belarus-bileisiin, jos haluatte raskasta ohjausta.
Vai asiantuntijoita?

Huh huh

Mopopoika 13v Kuhmo

29

768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pitää ohjauksessa olla sen verran tuntoa ja vastetta, että tietää mihin on ohjaamassa ja paljonko rattia kääntää. Turha noita Toyotan tunnottomia ja onnettomia ohjauksia yrittää puolustella, sutta mikä sutta. Ei kelpaa testeissä ja vertailuissa ja se harmittaa Toyotan omapoikaa.

      • Anonyymi

        Tuntohan ei ole varsinaisesti ratissa, vaan näpeissä ja aivoissa. Jos olet tottunut lekaan ja betoninmurskaimeen, niin auton ratista voi olla vaikea löytää tuntoa. Kokeile joskus naisen kaa, onx tuntoo missään.
        Huh huh.

        Mopopoika 13v Kuhmo


      • Anonyymi

        Pakko se näköjään on, kun isä ei vaan osaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakko se näköjään on, kun isä ei vaan osaa!

        Jos ei osaisi, ei sinuakaan olisi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei osaisi, ei sinuakaan olisi!

        Taitaa mopopoika olla jonkun maahanmuuttajan tekosia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei osaisi, ei sinuakaan olisi!

        Ei se osannutkaan. Keinohedelmöityksellä minut saatiin alulle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuntohan ei ole varsinaisesti ratissa, vaan näpeissä ja aivoissa. Jos olet tottunut lekaan ja betoninmurskaimeen, niin auton ratista voi olla vaikea löytää tuntoa. Kokeile joskus naisen kaa, onx tuntoo missään.
        Huh huh.

        Mopopoika 13v Kuhmo

        Niin, se on vaste ja palaute jonka ratti. eli ohjaus antaa ja sen aistiminen on ajamisen mukavuuden ja täsmällisyyden takia oleellinen asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, se on vaste ja palaute jonka ratti. eli ohjaus antaa ja sen aistiminen on ajamisen mukavuuden ja täsmällisyyden takia oleellinen asia.

        Perstuntuma kertoo paljon, mutta kieltämättä herkällä ohjauksella tulee helpommin turhaa ohjaamistakin kun oma asento muuttuu ja samalla ote ratista. Entisen auton pelkkä hydraulitehostus tuntui paremmalta kuin nykyisen hydraulisähköinen, huomaa etenkin ohituksessa ja jos tiellä on samaan aikaan kallistusta tai epätasaisuutta. Hitaassa kaupunkiajossa kevyt ohjaus on mukava.


    • Anonyymi

      Jos kekä haluaa autoillessa urheilusuoritusta, niin matkallaan syntymäkotiinsa Kittilään tjsp. pysähtyy 50 kilometrin välein, vetää 20 leukaa, 60 etunojapunnerrusta, ja sata kyykkyä. Sitten taas maistuu höyhenenkevyt nykyauton ohjaustuntuma.

      Mopopoika 13v Kuhmo

      • Anonyymi

        Mahtavaa omistaa auto joka on suosiollaan ja laadullaan nöyryyttänyt vilppikonsernia jo kauan maailmassa. Voittajalla hymy on herkässä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtavaa omistaa auto joka on suosiollaan ja laadullaan nöyryyttänyt vilppikonsernia jo kauan maailmassa. Voittajalla hymy on herkässä!

        Niinpä, ei kai kukaan ostaisi Toyotaa ja pitäisi hyvänä jos olisi viisas ja varoissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, ei kai kukaan ostaisi Toyotaa ja pitäisi hyvänä jos olisi viisas ja varoissaan.

        No sinä ainakaan et ole kumpaakaan!!😆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sinä ainakaan et ole kumpaakaan!!😆

        Meitä ainakin itketti ..tutti matkalla jakopääremppaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sinä ainakaan et ole kumpaakaan!!😆

        Juu, en tietenkään osta koskaan Toyotaa, koska olen sen verran fiksu ja järkevä ja tunnen autot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, en tietenkään osta koskaan Toyotaa, koska olen sen verran fiksu ja järkevä ja tunnen autot.

        Sinä et ole viisas, etkä varoissasi! 😆


    • Raskaampi mutta tunnokkaampi ohjaus on varsin eurooppalainen ilmiö. Jenkit ja japanilaiset autot ovat hyvin usein mielestäni ohjaukseltaan tunnottomia.

      Kaikkeen tottuu, minäkin olen, mutta pidän silti tunnokkaasta "eurooppalaistyylisestä" ohjauksesta enemmän.

      • Anonyymi

        Sinulla on varmaan riittävästi käsiä ja voimia. Minulla, vanhalla ukolla ei ole.
        Jenkissä miellyttää juuri tuo yhdellä sormella ratin pyöritys laidasta laitaan taskuparkkeerauksessa tai ihan paikallaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on varmaan riittävästi käsiä ja voimia. Minulla, vanhalla ukolla ei ole.
        Jenkissä miellyttää juuri tuo yhdellä sormella ratin pyöritys laidasta laitaan taskuparkkeerauksessa tai ihan paikallaan.

        Ei tunnokas ohjaus ole jäykkä. Se on jäykempi kuin trukin ohjaus, jota käytetään urakkanupilla, mutta toki vaikka lapsikin jaksaisi tunnokkaan ohjauksen ohjauspyörää käännellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on varmaan riittävästi käsiä ja voimia. Minulla, vanhalla ukolla ei ole.
        Jenkissä miellyttää juuri tuo yhdellä sormella ratin pyöritys laidasta laitaan taskuparkkeerauksessa tai ihan paikallaan.

        Miksi jokainen ura ja kuoppa pitäisi tuntea ratissa? En ymmärrä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi jokainen ura ja kuoppa pitäisi tuntea ratissa? En ymmärrä!

        Tunnotonkin ohjaus saattaa lyödä käsille. Etenkin silloin, kun olet ajamassa japsiasi pellolle liukkailla kun et liukkaudesta saanut pyörien kautta informaatiota ja pidon irrotessa rattia pyöritellessäsi kadotit tuntuman myös siitä, mihin suuntaan ne pyörät oikeastaan sojottivatkaan. ; )


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        Tunnotonkin ohjaus saattaa lyödä käsille. Etenkin silloin, kun olet ajamassa japsiasi pellolle liukkailla kun et liukkaudesta saanut pyörien kautta informaatiota ja pidon irrotessa rattia pyöritellessäsi kadotit tuntuman myös siitä, mihin suuntaan ne pyörät oikeastaan sojottivatkaan. ; )

        Puhutte mitä puhutte. 40 vuotta kuorma-auton ratissa. Scanian ohjaus tosi raskas tiukoissa paikoissa ,koska tehostimesta huolimatta ohjaus on tosi raskas kun rattia pitää pyörittää urakalla. Uusien Volvojen sähköinen ohjaustehostin on todella hyvä ikämiehelle. Pikkurillillä pyörität rattia. Moottoritiellä tottuminen vie päivän tai kaksi,mutta tämän jälkeen ajaminen on yhtä juhlaa kun kyseessä on kymmeniä kohteita koskeva jakelutyö.
        Mitään voimaa ei tarvita ratin pyörittämiseen . Paras keksintö sitten polkupyörän.


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        Tunnotonkin ohjaus saattaa lyödä käsille. Etenkin silloin, kun olet ajamassa japsiasi pellolle liukkailla kun et liukkaudesta saanut pyörien kautta informaatiota ja pidon irrotessa rattia pyöritellessäsi kadotit tuntuman myös siitä, mihin suuntaan ne pyörät oikeastaan sojottivatkaan. ; )

        Kyllä ne bratwurstit on siellä ojanpohjilla taas tänäkin talvena yliedustettuina. Oli se ohjaus sitten kuinka jämäkkä tahansa.


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        Tunnotonkin ohjaus saattaa lyödä käsille. Etenkin silloin, kun olet ajamassa japsiasi pellolle liukkailla kun et liukkaudesta saanut pyörien kautta informaatiota ja pidon irrotessa rattia pyöritellessäsi kadotit tuntuman myös siitä, mihin suuntaan ne pyörät oikeastaan sojottivatkaan. ; )

        Lapsen jorinoita! Yli50 vuotta on tiellä pysytty vapaillakin nopeuksilla.


    • Anonyymi

      Nykyautoissa on kevyt ja tunnokas ohjaus, ajonhallintajärjestelmät jotka korjaavat kuljettajan virheet, joten mihin tarvitset jäykkää ohjausta? Sitä paitsi joka kuskilla on (pitäisi olla) ns. perstuntuma, mitä autossa tapahtuu pyörien alla.
      Toki, Ladoissa ei näitä hallintajärjestelmiä ole kuin ohjaus ja jarrut takavedon lisäksi.

      • Anonyymi

        Mut Laatokka om kyä kelpoinen kulkuneuvvo Roomasta pohjoseen.

        HiiHaa


      • Anonyymi

        On olemassa hyviä, tunnokkaita ja sopivan kevyitä ohjauksia ja sitten on niitä tunnottomia ja liikaa kevennettyjä joista ei saa mitään tunnetta ja tuntoa, kuten esim. useissa Toyotissa ja se on yksi iso miinus jo muutenkin heikossa autossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On olemassa hyviä, tunnokkaita ja sopivan kevyitä ohjauksia ja sitten on niitä tunnottomia ja liikaa kevennettyjä joista ei saa mitään tunnetta ja tuntoa, kuten esim. useissa Toyotissa ja se on yksi iso miinus jo muutenkin heikossa autossa.

        Onko Daciasi toiminut hyvin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On olemassa hyviä, tunnokkaita ja sopivan kevyitä ohjauksia ja sitten on niitä tunnottomia ja liikaa kevennettyjä joista ei saa mitään tunnetta ja tuntoa, kuten esim. useissa Toyotissa ja se on yksi iso miinus jo muutenkin heikossa autossa.

        Jos pitää valita, että ottaako tunnokkaan ohjauksen, mutta heikomman tekniikan, vai hieman kevyemmän ohjauksen, ja varman tekniikan, niin valitsen jälkimmäisen.
        Ensimmäinen koskee siis noita eurokinnereitä....


    • Anonyymi

      Rallikuskit ei saa haukkua ohajusta vaikka tehostin menisi rikki, Peugeotkin lopetti rallit kun Grönholm haukkui että rikkoontuu jatkuvasti. Ennen ei ollut ralliautoissakaan tehostinta, mutta varmaankin se tehostin toimii vaan jarruna rikkoontuessaan.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

      Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      198
      6948
    2. Ootko rakastunut?

      Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2056
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

      Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1698
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

      Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1400
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

      Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1248
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

      Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1118
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

      En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      100
      1074
    8. Reeniähororeeniä

      Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      7
      1006
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

      Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      253
      961
    10. Kävit nainen näemmä mun

      Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      939
    Aihe