Kevyt ohjaustunto on muka paha juttu? Ei auton ratti ole mikään voimistelutanko, vaan tapa helposti muuttaa ajolinjaa.
Miksi autoissa on tehostimia? Miksi jumbojettejä ja avaruussukkuloita ohjataan kahdella sormella? Miksi laivat ja lentokoneet kulkevat joystickillä?
Kevyt ohjaustunto on loistava juttu, koska fyysistä energiaa ei pala ruorin pyörittämiseen.
Te kaikki kevyttä ohjausta moittivat autolehtien "toimittelijat", menkää Valkovenäjälle Belarus-bileisiin, jos haluatte raskasta ohjausta.
Vai asiantuntijoita?
Huh huh
Mopopoika 13v Kuhmo
Auton kevyt ohjaus?
29
550
Vastaukset
- Anonyymi
Pitää ohjauksessa olla sen verran tuntoa ja vastetta, että tietää mihin on ohjaamassa ja paljonko rattia kääntää. Turha noita Toyotan tunnottomia ja onnettomia ohjauksia yrittää puolustella, sutta mikä sutta. Ei kelpaa testeissä ja vertailuissa ja se harmittaa Toyotan omapoikaa.
- Anonyymi
Tuntohan ei ole varsinaisesti ratissa, vaan näpeissä ja aivoissa. Jos olet tottunut lekaan ja betoninmurskaimeen, niin auton ratista voi olla vaikea löytää tuntoa. Kokeile joskus naisen kaa, onx tuntoo missään.
Huh huh.
Mopopoika 13v Kuhmo - Anonyymi
Pakko se näköjään on, kun isä ei vaan osaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakko se näköjään on, kun isä ei vaan osaa!
Jos ei osaisi, ei sinuakaan olisi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei osaisi, ei sinuakaan olisi!
Taitaa mopopoika olla jonkun maahanmuuttajan tekosia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei osaisi, ei sinuakaan olisi!
Ei se osannutkaan. Keinohedelmöityksellä minut saatiin alulle!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuntohan ei ole varsinaisesti ratissa, vaan näpeissä ja aivoissa. Jos olet tottunut lekaan ja betoninmurskaimeen, niin auton ratista voi olla vaikea löytää tuntoa. Kokeile joskus naisen kaa, onx tuntoo missään.
Huh huh.
Mopopoika 13v KuhmoNiin, se on vaste ja palaute jonka ratti. eli ohjaus antaa ja sen aistiminen on ajamisen mukavuuden ja täsmällisyyden takia oleellinen asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, se on vaste ja palaute jonka ratti. eli ohjaus antaa ja sen aistiminen on ajamisen mukavuuden ja täsmällisyyden takia oleellinen asia.
Perstuntuma kertoo paljon, mutta kieltämättä herkällä ohjauksella tulee helpommin turhaa ohjaamistakin kun oma asento muuttuu ja samalla ote ratista. Entisen auton pelkkä hydraulitehostus tuntui paremmalta kuin nykyisen hydraulisähköinen, huomaa etenkin ohituksessa ja jos tiellä on samaan aikaan kallistusta tai epätasaisuutta. Hitaassa kaupunkiajossa kevyt ohjaus on mukava.
- Anonyymi
Jos kekä haluaa autoillessa urheilusuoritusta, niin matkallaan syntymäkotiinsa Kittilään tjsp. pysähtyy 50 kilometrin välein, vetää 20 leukaa, 60 etunojapunnerrusta, ja sata kyykkyä. Sitten taas maistuu höyhenenkevyt nykyauton ohjaustuntuma.
Mopopoika 13v Kuhmo- Anonyymi
Mahtavaa omistaa auto joka on suosiollaan ja laadullaan nöyryyttänyt vilppikonsernia jo kauan maailmassa. Voittajalla hymy on herkässä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahtavaa omistaa auto joka on suosiollaan ja laadullaan nöyryyttänyt vilppikonsernia jo kauan maailmassa. Voittajalla hymy on herkässä!
Niinpä, ei kai kukaan ostaisi Toyotaa ja pitäisi hyvänä jos olisi viisas ja varoissaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, ei kai kukaan ostaisi Toyotaa ja pitäisi hyvänä jos olisi viisas ja varoissaan.
No sinä ainakaan et ole kumpaakaan!!😆
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sinä ainakaan et ole kumpaakaan!!😆
Meitä ainakin itketti ..tutti matkalla jakopääremppaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sinä ainakaan et ole kumpaakaan!!😆
Juu, en tietenkään osta koskaan Toyotaa, koska olen sen verran fiksu ja järkevä ja tunnen autot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, en tietenkään osta koskaan Toyotaa, koska olen sen verran fiksu ja järkevä ja tunnen autot.
Sinä et ole viisas, etkä varoissasi! 😆
Raskaampi mutta tunnokkaampi ohjaus on varsin eurooppalainen ilmiö. Jenkit ja japanilaiset autot ovat hyvin usein mielestäni ohjaukseltaan tunnottomia.
Kaikkeen tottuu, minäkin olen, mutta pidän silti tunnokkaasta "eurooppalaistyylisestä" ohjauksesta enemmän.- Anonyymi
Sinulla on varmaan riittävästi käsiä ja voimia. Minulla, vanhalla ukolla ei ole.
Jenkissä miellyttää juuri tuo yhdellä sormella ratin pyöritys laidasta laitaan taskuparkkeerauksessa tai ihan paikallaan. Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on varmaan riittävästi käsiä ja voimia. Minulla, vanhalla ukolla ei ole.
Jenkissä miellyttää juuri tuo yhdellä sormella ratin pyöritys laidasta laitaan taskuparkkeerauksessa tai ihan paikallaan.Ei tunnokas ohjaus ole jäykkä. Se on jäykempi kuin trukin ohjaus, jota käytetään urakkanupilla, mutta toki vaikka lapsikin jaksaisi tunnokkaan ohjauksen ohjauspyörää käännellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on varmaan riittävästi käsiä ja voimia. Minulla, vanhalla ukolla ei ole.
Jenkissä miellyttää juuri tuo yhdellä sormella ratin pyöritys laidasta laitaan taskuparkkeerauksessa tai ihan paikallaan.Miksi jokainen ura ja kuoppa pitäisi tuntea ratissa? En ymmärrä!
Anonyymi kirjoitti:
Miksi jokainen ura ja kuoppa pitäisi tuntea ratissa? En ymmärrä!
Tunnotonkin ohjaus saattaa lyödä käsille. Etenkin silloin, kun olet ajamassa japsiasi pellolle liukkailla kun et liukkaudesta saanut pyörien kautta informaatiota ja pidon irrotessa rattia pyöritellessäsi kadotit tuntuman myös siitä, mihin suuntaan ne pyörät oikeastaan sojottivatkaan. ; )
- Anonyymi
kollimaattori kirjoitti:
Tunnotonkin ohjaus saattaa lyödä käsille. Etenkin silloin, kun olet ajamassa japsiasi pellolle liukkailla kun et liukkaudesta saanut pyörien kautta informaatiota ja pidon irrotessa rattia pyöritellessäsi kadotit tuntuman myös siitä, mihin suuntaan ne pyörät oikeastaan sojottivatkaan. ; )
Puhutte mitä puhutte. 40 vuotta kuorma-auton ratissa. Scanian ohjaus tosi raskas tiukoissa paikoissa ,koska tehostimesta huolimatta ohjaus on tosi raskas kun rattia pitää pyörittää urakalla. Uusien Volvojen sähköinen ohjaustehostin on todella hyvä ikämiehelle. Pikkurillillä pyörität rattia. Moottoritiellä tottuminen vie päivän tai kaksi,mutta tämän jälkeen ajaminen on yhtä juhlaa kun kyseessä on kymmeniä kohteita koskeva jakelutyö.
Mitään voimaa ei tarvita ratin pyörittämiseen . Paras keksintö sitten polkupyörän. - Anonyymi
kollimaattori kirjoitti:
Tunnotonkin ohjaus saattaa lyödä käsille. Etenkin silloin, kun olet ajamassa japsiasi pellolle liukkailla kun et liukkaudesta saanut pyörien kautta informaatiota ja pidon irrotessa rattia pyöritellessäsi kadotit tuntuman myös siitä, mihin suuntaan ne pyörät oikeastaan sojottivatkaan. ; )
Kyllä ne bratwurstit on siellä ojanpohjilla taas tänäkin talvena yliedustettuina. Oli se ohjaus sitten kuinka jämäkkä tahansa.
- Anonyymi
kollimaattori kirjoitti:
Tunnotonkin ohjaus saattaa lyödä käsille. Etenkin silloin, kun olet ajamassa japsiasi pellolle liukkailla kun et liukkaudesta saanut pyörien kautta informaatiota ja pidon irrotessa rattia pyöritellessäsi kadotit tuntuman myös siitä, mihin suuntaan ne pyörät oikeastaan sojottivatkaan. ; )
Lapsen jorinoita! Yli50 vuotta on tiellä pysytty vapaillakin nopeuksilla.
- Anonyymi
Nykyautoissa on kevyt ja tunnokas ohjaus, ajonhallintajärjestelmät jotka korjaavat kuljettajan virheet, joten mihin tarvitset jäykkää ohjausta? Sitä paitsi joka kuskilla on (pitäisi olla) ns. perstuntuma, mitä autossa tapahtuu pyörien alla.
Toki, Ladoissa ei näitä hallintajärjestelmiä ole kuin ohjaus ja jarrut takavedon lisäksi.- Anonyymi
Mut Laatokka om kyä kelpoinen kulkuneuvvo Roomasta pohjoseen.
HiiHaa - Anonyymi
On olemassa hyviä, tunnokkaita ja sopivan kevyitä ohjauksia ja sitten on niitä tunnottomia ja liikaa kevennettyjä joista ei saa mitään tunnetta ja tuntoa, kuten esim. useissa Toyotissa ja se on yksi iso miinus jo muutenkin heikossa autossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On olemassa hyviä, tunnokkaita ja sopivan kevyitä ohjauksia ja sitten on niitä tunnottomia ja liikaa kevennettyjä joista ei saa mitään tunnetta ja tuntoa, kuten esim. useissa Toyotissa ja se on yksi iso miinus jo muutenkin heikossa autossa.
Onko Daciasi toiminut hyvin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On olemassa hyviä, tunnokkaita ja sopivan kevyitä ohjauksia ja sitten on niitä tunnottomia ja liikaa kevennettyjä joista ei saa mitään tunnetta ja tuntoa, kuten esim. useissa Toyotissa ja se on yksi iso miinus jo muutenkin heikossa autossa.
Jos pitää valita, että ottaako tunnokkaan ohjauksen, mutta heikomman tekniikan, vai hieman kevyemmän ohjauksen, ja varman tekniikan, niin valitsen jälkimmäisen.
Ensimmäinen koskee siis noita eurokinnereitä....
- Anonyymi
Rallikuskit ei saa haukkua ohajusta vaikka tehostin menisi rikki, Peugeotkin lopetti rallit kun Grönholm haukkui että rikkoontuu jatkuvasti. Ennen ei ollut ralliautoissakaan tehostinta, mutta varmaankin se tehostin toimii vaan jarruna rikkoontuessaan.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1102850Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302395Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen222334Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631071947- 1141630
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1701345Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2861176- 801034
- 711024
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi244991