Tuntuuko teistä samalta?

Anonyymi-ap

Tuntuuko teistä parisuhteessa olevista joskus siltä, että lähtisikö tuosta ovesta yksi päivä ulos tavarat pakattuna, sulkisi oven eikä enää koskaan palaisi? Minulla tulee välillä nykyisin tuollainen mieleen, pitkässä suhteessa asuttuamme.

25

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nyt ei ole tuollaista tunnetta mutta on ollut. Silloin pakkasin tavarani tai vaatteeni ja lähdin. Siitä se ylämäki sitten alkoi.

      • Anonyymi

        Huippu on jo näkyvissä mutta matkaa on silti jonkun verran. Jyrkkä mäki, välillä liukas, muutaman liun ottanut taaksepäin.


      • Anonyymi

        Alamäki on helppoa, ylämäki vastustaa...


      • Anonyymi

        Niin tekee. Mutta mitä kauemmin ylämäkeen kulkee, sitä helpompaa siitä tulee.


    • Anonyymi

      Joka päivä jo useita vuosia

    • Anonyymi

      usein.

    • Anonyymi

      Jos tuollainen tunne ilmestyy ilman minkäänlaista syytä eli aiheuttajaa niin se on huolestuttava oire.

    • Anonyymi

      Ei tunnu, jos tuntuisi niin ottaisin ja lähtisin. Kerran on tuntunut ja silloin lähdin ja se on paras päätös, jonka olen elämässäni tehnyt.

    • Anonyymi

      Tuntui sillon, kun tajusin, että olemme exäni kanssa liian erilaisia. Lopulta sain päätöksen tehtyä hylättyäni turhaksi osoittautuneen toivon muutoksesta. Nykyisen kumppanini valitsin paremmin, paremmin minulle sopiva, ja hänen kanssaan ei tuollaista tunnetta ole tullut.

      Eli jos tuollaista miettii, niin eiköhän se kannata toteuttaa.

      • Anonyymi

        ehtii se tulla uudenkin kanssa kun ihmiset muuttuu suhteen mukana tai sitten lähtee se toinen juuri kun itse on löytänyt sopivan
        se on sitä elämän suolaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ehtii se tulla uudenkin kanssa kun ihmiset muuttuu suhteen mukana tai sitten lähtee se toinen juuri kun itse on löytänyt sopivan
        se on sitä elämän suolaa

        No edellisen kanssa oli jo alussa havaittavissa eroon johtaneita syitä, joten tällaista muuttumista en ole vielä kokenut. Eikä ainakaan nykyisessä suhteessa ole sellaista tässä muutaman vuoden aikana tapahtunut. Miten sitten yleensä toinen on muuttunut niin, että haluaa itse erota? Ihmettelen, että mikä tällainen muutos olisi.

        Ja meillä kyllä ainakin puhutaan epäkohdista ja ratkaistaan ongelmat, että en keksi syytä, miksi kumpikaan haluaisi lähteä varsinkaan, jos ei molemmat halua sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ehtii se tulla uudenkin kanssa kun ihmiset muuttuu suhteen mukana tai sitten lähtee se toinen juuri kun itse on löytänyt sopivan
        se on sitä elämän suolaa

        Noinko sinulle on käynyt?


    • Anonyymi

      Kyllä. Pitkään ollaan oltu yhdessä. Henkinen yhteys puuttuu, mistä kärsin. Mutta nykyaikana on luultavasti hankala löytää luotettavaa miestä. Minusta ei ole mihinkään tinderiin yms. Kunnollisia miehiä harvoin missään kohtaa ja ovat yleensä varattuja. Kun ikää alkaa olla lähemmäs 40, niin ei ole kovin helppoa lähteä eroamaan.

    • Anonyymi

      Ei tunnu. Sopivan vapauden salliva suhde pitää rakkauden tuoreena, eikä tuohon vapauteen kuulu seksi.

      Palstaa nyt vilkaistaessa kiitän millaisen helmen olen löytänyt oikeasta elämästä.

    • Anonyymi

      On tuntunut silloin tällöin, onneksi en ole lähtenyt koska parisuhteen taso mitataan juuri sillä, miten vaikeat ajat selätetään ja kuinka syvää se rakkaus oikeasti on. Tässä en tietenkääån tarkoita sitä, että päihdenriippuvaisen tai väkivaltaisen puolison kanssa pitäisi väen väkisin olla koska päihderiippuvainen rakastaa päihteitä ja väkivaltainen taas ei arvosta puolisoaan ja omaa isoja ongelmia muutoinkin.

    • Anonyymi

      Kyllä tuntuu. Ja vaikka minulla on ihastuskin joka vastaa jollain tasolla. Niin en saa lähdettyä, hän on kuitenkin tutti ja turvallinen ja tunnen hänet läpikotaisin, toisin kuin tämän ihastuksen. Me emme enää riitele parisuhteessa, käyn puhaltamassa ulkona pari kertaa ja sitten voin taas siirtyä kotipiiaksi..tasaisen tappavaa elämää siis.

      • Anonyymi

        Tuo kotipiikana olo on kyllä tuttua. Taitaa olla kotityöt melkein ainoa puheenaihe meillä.


    • Anonyymi

      Tuntuu. Tosin sitten muistan kaiken hyvän, enkä lähde.

    • Joskus pellavaposkisena ekana pitkässä suhteessa tuli, mutta sitten totesin olevani aika nuori ja todennäköisesti hölmökin. Sanoin itelleni, että jospa nyt hetken hengittäisit vaan syvään ja kattelet maisemaa, kyllä se siitä asettuu.

    • Anonyymi

      Mulla on monesti sellainen olo että tuo ihminen on vieny minulta kaiken. Itsekunnioituksesta lähtien.

    • Anonyymi

      Kyllä tuntuu, useinkin. Yli 40vuotisessa suhteessa viimeisinä vuosina usein.

    • Anonyymi

      Juuri tänäänkin, juuri tällä hetkelläkin. Se vähä mitä toinen tekee tai sanoo saa minut voimaan pahoin ja surulliseksi. Ihan kaikki. Tunnen itseni arvottomaksi, toisarvoiseksi, mitättömäksi, näkymättömäksi,kynnysmatoksi. Olen vihainen, surullinen, lopen uupunut.
      Takana kohta 37 yhdessäoloa, joista viimeiset n.10 aika huonoa sellaista.
      Ei riitoja ei puhetta, vain arjen asioista. Toisella uudet ystävät ja harrasteet vievät voiton vanhasta kumppanista ja perheestä ylipäätään.
      Yritän joka päivä saada itseni ymmörtämään miksi olen täällä enää. Miksi , jos olen onneton. Ollut jo pitkään .

      • Anonyymi

        Oho, olisiko sinussa hieman marttyyrin piirteitä koska voit huonosti muttet ole valmis tekemään mitään sen eteen, ettet voisi huonosti eli siis ottaisit vastuun omasta hyvinvoinnistasi?

        No, teikälaisia riittää, varsinkin tällä palstalla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho, olisiko sinussa hieman marttyyrin piirteitä koska voit huonosti muttet ole valmis tekemään mitään sen eteen, ettet voisi huonosti eli siis ottaisit vastuun omasta hyvinvoinnistasi?

        No, teikälaisia riittää, varsinkin tällä palstalla!

        Jos toinen ei järjestä yhteistä aikaa enään ollenkaan ,vaan omat menot menee kaiken edelle, ja keskustelut käydään vaan muiden ihmisten kanssa, onko se enää mikään parisuhde. Kannattaako sellaisessa enää venyä.
        Omaa hyvinvointia voi hoitaa yksinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho, olisiko sinussa hieman marttyyrin piirteitä koska voit huonosti muttet ole valmis tekemään mitään sen eteen, ettet voisi huonosti eli siis ottaisit vastuun omasta hyvinvoinnistasi?

        No, teikälaisia riittää, varsinkin tällä palstalla!

        Sivudta ja teitä happamia löytyy yhteiskunnastamma enenevissä määrin. Ehkäpä juuri tuonkaltainen töykeä asenne on saanut jerkemmät ja empaattisemmat nujerrettua.
        Mutta niin se on, että jeikot horjuu elontiellä


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe