"Hyvä mitta, sullottu ja puhdistettu, annetaan teidän helmaanne."

Anonyymi-ap

Mutta teille, jotka kuulette, minä sanon: rakastakaa vihollisianne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat, siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat. Jos joku lyö sinua poskelle, tarjoa hänelle toinenkin, ja jos joku ottaa sinulta vaipan, älä häneltä kiellä ihokastasikaan. Anna jokaiselle, joka sinulta anoo, äläkä vaadi takaisin siltä, joka sinun omaasi ottaa. Ja niinkuin te tahdotte ihmisten teille tekevän, niin tehkää tekin heille. Ja jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mitä kiitosta teille siitä tulee? Rakastavathan syntisetkin niitä, jotka heitä rakastavat. Ja jos teette hyvää niille, jotka teille hyvää tekevät, mitä kiitosta teille siitä tulee? Niinhän syntisetkin tekevät. Ja jos te lainaatte niille, joilta toivotte saavanne takaisin, mitä kiitosta teille siitä tulee? Syntisetkin lainaavat syntisille saadakseen saman verran takaisin. Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille. Olkaa armahtavaiset, niinkuin teidän Isänne on armahtavainen. Älkääkä tuomitko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan. Antakaa, niin teille annetaan. Hyvä mitta, sullottu, pudistettu ja kukkurainen, annetaan teidän helmaanne; sillä millä mitalla te mittaatte, sillä mitataan teille takaisin."
Luukas 6:27‭-‬38 FB38

https://bible.com/bible/365/luk.6.27-38.FB38

14

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tällaista opetusta ei taideta enää juurikaan arvostaa? Olisiko Suomi edes itsenäinen valtio, jos tätä opetusta olisi noudatettu?

      • Anonyymi

        Eikä kuulu arvostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä kuulu arvostaa.

        Kyse on taas juutalaisten väännöksistä Jeesuksen suuhun - anna heti mulle omasikin. Niin Jeesus opetti.


      • Anonyymi

        Opetus liittyykin ihmissuhteisiin, eikä valtioihin. Se pitää myös ymmärtää oikein. Anteeksiantaminen on sisäinen prosessi. Ei se tarkoita, että pitäisi hengailla vaarallisten tai petollisten ihmisten kanssa.


    • Anonyymi

      Ja näinkö muka Jeesuksen opetuksin toteutui totuus ja oikeudenmukaisuus?! Kävi kääntämässä toisenkin posken temppelissä ruoskan kanssa, kun vastusti viattoman veren vuodattamista, jonka hänen opettama Israelin Jumala kielsi, niinkö?

    • Voisiko tuon ymmärtää siten, että on aina hyvä tehdä hyvää? Ilman mitään laskelmia.

    • Pikkuhiljaa alkaa avautua.

      "Ja jos te lainaatte niille, joilta toivotte saavanne takaisin, mitä kiitosta teille siitä tulee? "

      Tuohan sopii hyvin kehitysapuun.

      • Anonyymi

        Ei kehitysapua annetakaan kiitoksen vuoksi. Mutta hyvä fiilis siitä voi tulla, kun näkee toivon kipinän toivottoman ihmisen silmissä.


    • Lisää avautuu.

      "ja jos joku ottaa sinulta vaipan, älä häneltä kiellä ihokastasikaan."

      Tuohan tarkoittaa sitä, että aina pitää olla säästössä pahan päivän varalle, kuten jo Joosua opetti egyptiläisille. Varastossa pitää siis olla varaihokas.

      • Anonyymi

        Ja jos joku haluaa sinulta varaihokkaasikin, älä sitä kiellä häneltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos joku haluaa sinulta varaihokkaasikin, älä sitä kiellä häneltä.

        Sovitaanko niin, että minä olen se joka haluan ja sinä olet se joka annat, ja näin toteutuu Jumalan sana yhteisvoimin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sovitaanko niin, että minä olen se joka haluan ja sinä olet se joka annat, ja näin toteutuu Jumalan sana yhteisvoimin?

        Valitettavasti minulla ei ole vaippaa eikä ihokasta.


      • Anonyymi
        inti kirjoitti:

        Valitettavasti minulla ei ole vaippaa eikä ihokasta.

        No mitä sulla olisi mitä voisin haluta? Ei kai sen niin väliä ole - kysehän on joka tapauksessa vain antamisen ilosta. Ihan rahakin kelpaa.


    • Anonyymi

      Eihän uskovat tuollaisia ota ohjenuorakseen. Mitä nyt noista Raamatun teksteistä.

      He herjaavat tosiaan, käyttävät Raamattua lyömäaseena ja uskoa toisen ihmisarvon alentamiseen. Raamatusta otetaan ne paikat millä voidaan lyödä leimakirveellä toista. Ei mitään itseään varten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2052
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe