Mitä CV:hen?

Anonyymi-ap

Tietääkseni cvn teko työnhakijaksi ilmoittautessa on pakollinen? Mutta mitä siihen laittaa kun olin nyt reilu 20v it-alalla, samassa firmassa ja irtisanouduin kun en jaksa enää. En aio siis ikinä enää tehdä it töitä ja tuota ennen olin vaan muutamia kertoja kunnan lapiohommissa 90-luvulla, koulutusta vaan pari vuotta amiksessa 80- luvulla.

Eli aika tyhjä cv?

6

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      jos olet ollut it-hommissa samassa firmassa 20 vuotta niin onhan sinulla tehtäväkuviot vaihtuneet. Kerrot niistä IT-tehtävistäsi ja vastuista. Mitä tolkullisemmin asiat osaat kertoa maalaisjärjellä sitä parempi. Varmaan jotain olet vääntänyt etkä vain ollut se pieni seinäruusu. Kyllä 20 vuodesta saat rivejä omaan CV kertomukseesi. Olet siinä 50 vee iässä ja ylikin.
      IT-alakin on todella laaja kirjo tekemistä. Monet IT-hommat ei edes IT-jutuilta kuulostakaan. Jos työllistyminen on vielä mielessä niin pohdi hommaa jossa IT-osaamisestasi voisi olla hyötyä ja etua. Toki se vaatii sitä oman ajattelun notkeutta että hiffaa miten oudotkin asiat kytkeytyvät toisiinsa.

      • Anonyymi

        Tarkennusta että en aio oikeastaan tehdä enää toimistotöitä. Toki onhan mulla ajantasainen firman cv mutta mitäpä se auttaa...vai onko tuo cv:n teko työkkärissä vaan et kunhan jotain on


    • Anonyymi

      Kerro CV:ssäsi mitä olet tehnyt ja kuinka kauan eli kyseessä takana oleva eletty elämä josta työnantaja näkee henkilöstä asioita ja saa selkeämmän kuvan millainen henkilö on kyseessä!

      Valmiita CV pohjia on netistä saatavilla ilmaiseksi sekä maksulla, mutta voit itsekkin sellaisen laatia. Hyvä kuitenkin katsella millaiset CV pohjat ovat joka selkeyttää kokonaisuutta!

      Esim. canva.com löytyy pohjia joita voi muokata itselle! Tämä tieto lisätty jos joku tonenkin tätä aloitusta lukee eikä keksi CV pohjaa...

      • Anonyymi

        Canva on maksullinen kuten Word. Kirjoita vaan johonkin kirjaston koneen muistiolle tai johonkin roskiksesta löydetylle käytetylle vessapaperille kun köyhällä ei ole varaa ostaa tuollaisia ohjelmia kun tukiakaan ei makseta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Canva on maksullinen kuten Word. Kirjoita vaan johonkin kirjaston koneen muistiolle tai johonkin roskiksesta löydetylle käytetylle vessapaperille kun köyhällä ei ole varaa ostaa tuollaisia ohjelmia kun tukiakaan ei makseta!

        Jostain maksuttomasta huumevessasta voi käydä jotain vessapaperia pöllimässä ja siihen voi kirjoittaa sitten työhakemuksen. Maksuttomia vessoja oli ennen ainakin Kiasmassa, Fennia-korttelissa Mikonkadulla leffateatterin yhteydessä, oliko Stockallakin maksuttomia yleisövessoja.. Assan vessaan ei vissiin pääse enää niin helposti maksamatta kun toinen tulee ulos niin samalla itse livahtaa sisään.. kai?

        Kirjastoista voi kans käydä pöllimässä jonkun kirjan sivuja repimällä sivuja irti ja kirjoittamalla niihin käsin hakemuksen?!?Onhan ne verorahoilla ne kirjat hankittu!


    • Anonyymi

      Ei ole pakollinen. Te toimisto pyytää työtodistuksen. Sitten saat 3 kk karenssia, kun olet itse irtisanoutunut. CV:tä tarttet, kun HAET töitä. Jos et tiedä miten teet CV:n, siihen työkkäri järjestää kursseja. Työkkärissä on hyvä tietää, mitä meinaat tehdä seuraavaksi, kun laaditaan työnhakusuunnitelma.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5564
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2486
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1967
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      56
      1704
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe