Tulin tänään kotiin kaupan kautta, tehden edullisia ruokaostoksia.... koko loppuviikolle!

Anonyymi-ap

Mimmi nukkui kun menin häntä noutamaan. Sovin hoitajan kanssa ett haen tytön tunnin kuluttua, näin mulle jäi aikaa käydä kaupassa ostoksilla.
Mukaan tarttui Kariniemen broilerin koipireisi pakkauksia 3kpl, ovat nyt uunissa paistumassa ja basmatiriisi on kiehumassa. Kiinankaalista ja säilykeananaksesta tein kevyen salaatin, sulatin myös pienen pussin 200g vihreit`herneitä.
Ostin kissoille fileroituja silakoita, 350g ja Pojulle 2 Saarioisten maksalaatikkoa, viimeisellä myyntipäivällä varustettuja.

Ihan hyvältä se vielä näytti maistuvan; sinne upposi puolikas maksalaatikkoa ja toisen puolikkaan saa kun ollaan käyty iltalenkillä, juoksemassa.
Ahvenanmaan kirjolohta oli tarjouksessa, alle 15€/kg fileroituna, ostin kaksi. Toisen panin pakastimeen ja toisen vein vanhemmilleni. Saavat itse valmistaa kimpassa siitä ruokaa päivällisekseen huomenna. Faija tekee, kun Emo neuvoo vieressä sitä valmistusta.

Aika hyvin ovat pärjänneet kahdestaankin päivisin. Juntuska käy 2-3 kertaa viikossa avustamassa heitä nykyisin, siivouksessa ja pyykinpesussa ym. pienessä askareessa.
Mä en yksinkertaisesti jaksa tehdä kaikkea, pakko antaa periksi jossain suhteessa itsellenikin. Näillä mennään mitä eteen tulee, Kakkosta en toista samanveroista varmaan löydä... joten aina enemmän jää mun päätettäväkseni ja sairaslomasijaisuudet siihen päälle. 2 kpl sairaanhoitajia on muuttanut pääseutuseudulle, siellä maksettavan paremman palkan perässä, joten tiukkaa tekee.
Eiköhän nämä rutinat olleet tässä, lähes ½-tunnissa.

Jos menis siivoamaan kissojen vesiastian vedet lattialta, ja vaihtais Mimmille kuivat vaatteet ylle! Kyllä meillä lattiat pysyy puhtaana, vaikka elukoitakin huushollissa on! Kiitos siitä kuuluu kovin nopealle tyttärelleni, josta luultavasti tulee siivousalan ammattilainen... kiinnostusta ainakin osoittaa veden kanssa lutrailuun.

24

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin toivon että löytäisitkin miehen iki oman ja saisit olla onnellinen ja saisit miehen kosketusta ja saisit tehdä ruokaa kahdelle itsellesi ja miehellesi sitä toivon

      • Anonyymi

        Mut tuo mainitsemasi ruoka ei ehkä riitä eli uudestaan joutuisit kaupassa käymään


      • Anonyymi

        Välis tollukka luulee, että ainoa naisen onnelliseksi tekevä juttu on mies 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välis tollukka luulee, että ainoa naisen onnelliseksi tekevä juttu on mies 😂

        Ja varsinkin miehelle ruuan rahtaaminen ja eteen passaaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut tuo mainitsemasi ruoka ei ehkä riitä eli uudestaan joutuisit kaupassa käymään

        3Pakettia koipireisi broileria teki yht. 10 kpl ja lähes 4 kiloa lihaa! Yks paketti painaa runsaasta kilosta - puoleentoista kiloon. Millainen suursyömäri sinä oikeesti olet?
        Mulle riittää ½-koipireistä aterialle, riisi ja salaatit siihen sekä muut lisukkeet kuten marinoitu punasipuli. Viikonlopun leivät mä leivon huomenna, sekä uunipannarin, koska noita kananmunia näyttää olevan aika rutkasti kaapissa. Maitoa ehkä joudun vielä kaupasta ostamaan kotimatkalla, mutt kyllä mulla on ihan riittävästi ruokaa kotona muuten.
        Elukoillekin varattuna, pakastimessa ja lasipurkissa kissoille kuivattuakin kalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välis tollukka luulee, että ainoa naisen onnelliseksi tekevä juttu on mies 😂

        Välis ja trollikka sopisi yhteen jun välis kaipaa huolen- ja taouldenpitoa joissa taas trollikka on hyvä, tulisi onnellinen pari jos vaan trollikka väliksen huolisi :)

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välis tollukka luulee, että ainoa naisen onnelliseksi tekevä juttu on mies 😂

        Niin se on mies tuo onnen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja varsinkin miehelle ruuan rahtaaminen ja eteen passaaminen.

        Niin se on naisen tehtävä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        3Pakettia koipireisi broileria teki yht. 10 kpl ja lähes 4 kiloa lihaa! Yks paketti painaa runsaasta kilosta - puoleentoista kiloon. Millainen suursyömäri sinä oikeesti olet?
        Mulle riittää ½-koipireistä aterialle, riisi ja salaatit siihen sekä muut lisukkeet kuten marinoitu punasipuli. Viikonlopun leivät mä leivon huomenna, sekä uunipannarin, koska noita kananmunia näyttää olevan aika rutkasti kaapissa. Maitoa ehkä joudun vielä kaupasta ostamaan kotimatkalla, mutt kyllä mulla on ihan riittävästi ruokaa kotona muuten.
        Elukoillekin varattuna, pakastimessa ja lasipurkissa kissoille kuivattuakin kalaa.

        No luulin et koipireisi on se jossa ei lihaa nimeksikään mut en ole ostellut paljon kanoja eli en tiedä niistä mitään eli kai tuo määrä riittää ja joo varmasti hyvää leipää itse tehty mut vois ol et mies sanois et välil ostetaan leipä kaupasta koska pääsisit sinäkin helpommalla mut joo ei luonasi ainakaan nälkään kuole


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välis ja trollikka sopisi yhteen jun välis kaipaa huolen- ja taouldenpitoa joissa taas trollikka on hyvä, tulisi onnellinen pari jos vaan trollikka väliksen huolisi :)

        -harmiseikirj-

        Joo trollikasta saa joku onnen pekka jonka trollikka huolii hyvän emännän ja vaimon niin itse ajatellut trollikalle hondamiestä paattisten poikaa mahtaako trollikka tietää missä päin turkua on paattinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se on naisen tehtävä

        Kyllähän se on miehen homma rahdata ruoka kotiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja varsinkin miehelle ruuan rahtaaminen ja eteen passaaminen.

        Ei tosiasioita sovi kieltää onhan naiselle mies parasta mitä eteen sattuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se on mies tuo onnen

        Miksi sitten äitisi katuu ettei tehnyt sinusta aborttia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tosiasioita sovi kieltää onhan naiselle mies parasta mitä eteen sattuu.

        Mies tuo ruuan. Se ei ole neuvoteltavissa oleva asia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Välis ja trollikka sopisi yhteen jun välis kaipaa huolen- ja taouldenpitoa joissa taas trollikka on hyvä, tulisi onnellinen pari jos vaan trollikka väliksen huolisi :)

        -harmiseikirj-

        Uskoisin, että trollikka ei äitiä tarvitsevaa miestä helposti nurkkiinsa huoli 😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välis ja trollikka sopisi yhteen jun välis kaipaa huolen- ja taouldenpitoa joissa taas trollikka on hyvä, tulisi onnellinen pari jos vaan trollikka väliksen huolisi :)

        -harmiseikirj-

        Niin just, jos vastaan aivan asiallisesti Välikselle, toisinaan, niin pirun onnelliseksihan mä tulisin; yhdestä passattavasta lisää! Niin varmaan. Vastaa sä Harmis vaan siihen meidän kinanaiheeseen trollailematta mulle toiseen ketjuun!

        Ja siitä leivän leipomisesta; se on rentouttavaa ja taatusti parempaa sekä halvempaa; mitä kaupasta ostettu leipä. Jääkaapissa on nyt nousemassa juurileipätaikina, jonka leivon ja paistan huomenna isona pataleipänä! Yleensäkin ottaen, mä teen kerralla monen päivän ruuat valmiiksi, sen jälkeen niitä voi lämmittää vaikka mirossa tarpeen mukaan. Keitto ruuat tietenkin koko porukalle lämmitän kattilassa.

        Tänään uunissa paistamistani broilerin koivista saadaan monenlaista ruokaa, koska osa joutuu kypsänä pakastimeen. Mä maksimoin hyödyn yhdellä kertaa valmistaessani ruokaa moneksi päiväksi etukäteen. Broileria voi lisätä vaikka jäisinä lihapaloina kiehuvaan kastikkeeseen ja suuritöinen viilokki on tarjoiluvalmis hetkessä. Mutkat suoriksi, valmistaen... aikaa ja kustannuksia säästäen. Mä olen oppinut viimeisen 10 vuoden aikana kyökkihommat; hyviltä opettajilta kuten emoltani ja välillä kantapäänkautta mokaillen. Samaa virhettä ei pidä tehdä kahdesti, tulee ajanoloon kalliiksi.

        Tänään en voi luokses tulla (Partisaanivalssi)
        https://www.youtube.com/watch?v=RUepiA6CSrw&list=RDRUepiA6CSrw&start_radio=1&rv=RUepiA6CSrw


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin just, jos vastaan aivan asiallisesti Välikselle, toisinaan, niin pirun onnelliseksihan mä tulisin; yhdestä passattavasta lisää! Niin varmaan. Vastaa sä Harmis vaan siihen meidän kinanaiheeseen trollailematta mulle toiseen ketjuun!

        Ja siitä leivän leipomisesta; se on rentouttavaa ja taatusti parempaa sekä halvempaa; mitä kaupasta ostettu leipä. Jääkaapissa on nyt nousemassa juurileipätaikina, jonka leivon ja paistan huomenna isona pataleipänä! Yleensäkin ottaen, mä teen kerralla monen päivän ruuat valmiiksi, sen jälkeen niitä voi lämmittää vaikka mirossa tarpeen mukaan. Keitto ruuat tietenkin koko porukalle lämmitän kattilassa.

        Tänään uunissa paistamistani broilerin koivista saadaan monenlaista ruokaa, koska osa joutuu kypsänä pakastimeen. Mä maksimoin hyödyn yhdellä kertaa valmistaessani ruokaa moneksi päiväksi etukäteen. Broileria voi lisätä vaikka jäisinä lihapaloina kiehuvaan kastikkeeseen ja suuritöinen viilokki on tarjoiluvalmis hetkessä. Mutkat suoriksi, valmistaen... aikaa ja kustannuksia säästäen. Mä olen oppinut viimeisen 10 vuoden aikana kyökkihommat; hyviltä opettajilta kuten emoltani ja välillä kantapäänkautta mokaillen. Samaa virhettä ei pidä tehdä kahdesti, tulee ajanoloon kalliiksi.

        Tänään en voi luokses tulla (Partisaanivalssi)
        https://www.youtube.com/watch?v=RUepiA6CSrw&list=RDRUepiA6CSrw&start_radio=1&rv=RUepiA6CSrw

        Kunhan härnäsin :D Mutta joo, ei kukaan varmaan epäilekään etteikö sulla ois keittöpuoli hallussa kovastikin. Itsekin aina teen myöls pakkaseen tai syön useampana päiväna samaa.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo trollikasta saa joku onnen pekka jonka trollikka huolii hyvän emännän ja vaimon niin itse ajatellut trollikalle hondamiestä paattisten poikaa mahtaako trollikka tietää missä päin turkua on paattinen

        Tiedän tarkkaalleen, n. 20km matkan päässä, mun työpaikaltani. Asuntojen väliin jääkin jo lähes 40 km. Asutaan ihan eripäissä Turkua, käsittääkseni.Mitä pahaa se sulle on tehnyt?
        Sillä kaverilla on ihan omat vaikeutensa, miks hiivatissa sä mua sille alat tyrkyttämään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän tarkkaalleen, n. 20km matkan päässä, mun työpaikaltani. Asuntojen väliin jääkin jo lähes 40 km. Asutaan ihan eripäissä Turkua, käsittääkseni.Mitä pahaa se sulle on tehnyt?
        Sillä kaverilla on ihan omat vaikeutensa, miks hiivatissa sä mua sille alat tyrkyttämään...

        Mä mietin aina tuota ihan samaa, kun Väliksellä on noita tyrkytysketjujaan, että "etsi mies". Mitä niin pahaa ne miehet on Välikselle tehneet, että mua tarvitsee niille tyrkyttää ja mua niille. xD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän tarkkaalleen, n. 20km matkan päässä, mun työpaikaltani. Asuntojen väliin jääkin jo lähes 40 km. Asutaan ihan eripäissä Turkua, käsittääkseni.Mitä pahaa se sulle on tehnyt?
        Sillä kaverilla on ihan omat vaikeutensa, miks hiivatissa sä mua sille alat tyrkyttämään...

        No katsos olette saman kylän eli kaupungin tyyppei kumpikin on sinkkuja ja saman ikäisiä ja minusta tuntuu et teistä tulis hyvä pari eli pariskunta ja kun vielä saman kaupungin tyyppejä niin pystytte tapailemaankin joka päivä kunnes muuttuu seurusteluksi ja turusta etsitte yhteisen kämpän tai asutte vuorotellen toistenne luona eli sopisitte hyvin toisillenne


    • Anonyymi

      Kiva lukea juttujasi, niistä tulee kotilieden lämpöinen tunnelma 😊.

      - Sheena

      • Anonyymi

        Etkö voisi ottaa vähän mallia ja olla samanlainen kodin hengetär ja hyvä vaimo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö voisi ottaa vähän mallia ja olla samanlainen kodin hengetär ja hyvä vaimo

        En tietenkään. Se mikä sopii trollikalle tai äidilleni, ei sovi minulle, naiset ovat erilaisia näetkös.

        Olen oikein hyvä, siksi minulla on lukuisia lapsia, joita olen aikoinani pitkään kotona hoitanut ja aikuiseksi asti kasvattanut. Aikansa kutakin, nyt on toisenlainen elämä.

        - Sheena


    • Tuohon kun pystyisi, ajattelemaan muutaman päivän eteenpäin ruoka-asiansa. Jostain syystä en osaa suunnitella ruokia seuraavaa päivää pidemmälle ja niin käyn melkein joka päivä kaupassa, jossa kärsivällisyys loppuu nopeasti. Johtuu ehkä siitä, että en juuri viitsi itselleni pelkästään kokkailla. Ruokalaskuakin saisi pienemmäksi jos pikkusen miettisi etukäteen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      327
      2752
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      89
      2055
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1600
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1144
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1012
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      973
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      940
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      873
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      832
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      734
    Aihe