Ei koskaan sopivia vaatteita

ompelen itse

On melkein mahdotontä löytää sopivaa mekkoa!

Olen 158cm pitkä ja painan n.54-55kg. Lantioni on suht leveä mutta vyötäröstäni olen kapea. Hamekokoni on 36-38 ja paitakoko vaihtelee 32-34ään.

Viimeaikoina hartiani ovat kasvaneet paljon joten paitani ovat käymässä pieniksi. Isommat paidat ovat löysiä ja roikkuvat. Mekkojen ostaminen on ihan mahdotonta, mitkään eivät ole lantiosta sopivia (ne kun ovat niin kapeita malleja nykyään), tai jos ovatkin niin yläosa roikkuu päällä tai vyötäröseudulle tulee vähintäänkin löysä pussukka. Mielellään sitä ostaisi uudet vaatteet sopivina, mutta ei tunnu löytyvän..

Onko kellään vastaavia kokemuksia? tai vinkkejä pukeutumiseen?

6

1037

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opelen itse

      Aivan lyhyydestäni johtuen myös kaupoissa myytävät hameet ovat liian pitkiä! Mallimittaisille tarkoitetut polvipituiset hameet laskeutuvat puoleen sääreen....:/

      • samanlainen

        On ihan samanlaisia kokemuksia. Senttejä yksi ja kiloja pari-kolme vähemmän. Kropan malli hyvin sama, leveä lantio, kapea vyötärö ja jalat lyhyet. Kokoni yleensä 34-36, joskus 32.

        Matalavyötäröiset housut helpottavat elämää, kun vyötärön kanssa ei ole niin tarkkaa.

        Minkä ikäinen muuten olet? Ajattelin vain, että jos ollaan suurinpiirtein samanikäisiä ja hyvin saman kokoisia, voitaisiin enemmänkin vaihdella vaatevinkkejä. Usein neuvoa kysyessä saa ihan vääränlaisia ohjeita, kun melkein saman mallinen on kuitenkin liian eri kokoinen.

        Mun muut olennaiset mitat: housun sisäpituus n. 65 cm (normaalipituiset housut eli ei laahaa maata), lantio 93 cm, vyötärö 67 cm ja rinnanympärys 82 cm.


      • ompelen itse
        samanlainen kirjoitti:

        On ihan samanlaisia kokemuksia. Senttejä yksi ja kiloja pari-kolme vähemmän. Kropan malli hyvin sama, leveä lantio, kapea vyötärö ja jalat lyhyet. Kokoni yleensä 34-36, joskus 32.

        Matalavyötäröiset housut helpottavat elämää, kun vyötärön kanssa ei ole niin tarkkaa.

        Minkä ikäinen muuten olet? Ajattelin vain, että jos ollaan suurinpiirtein samanikäisiä ja hyvin saman kokoisia, voitaisiin enemmänkin vaihdella vaatevinkkejä. Usein neuvoa kysyessä saa ihan vääränlaisia ohjeita, kun melkein saman mallinen on kuitenkin liian eri kokoinen.

        Mun muut olennaiset mitat: housun sisäpituus n. 65 cm (normaalipituiset housut eli ei laahaa maata), lantio 93 cm, vyötärö 67 cm ja rinnanympärys 82 cm.

        Olen 19 vuotta, vartaloni on naisellinen mutta lihaksikas. Selkäni on suht. kaareva, ehkä hieman notko. En ole kovin tietoinen nuista senttimääräisitä mitoista, mutta suurinpiirtein samaa luokkaa taitaa olla kuin sinullakin, ehkä hieman enemmänkin.

        Mun housut ja hameet ovat melkein pelkästään lantiomallisia, vaikka niitä ei välttämättä ole tarkoitettu lannevaatteiksi. Tämä taas johtaa siihen että erityisesti hameiden kanssa kanssa tuo helmanpituusongelma vain korostuu, helman laskiessa entistäkin alemmaksi.

        Työhousujani (kesätyö) jouduttiin lyhentämään 10cm kun otin koon 38, koska pienemmät olivat liian tiukkoja lanteelta ja pussittivat selästä.

        Vaatevinkkin vaihtaminen olisi mukavaa :)


      • samalainen
        ompelen itse kirjoitti:

        Olen 19 vuotta, vartaloni on naisellinen mutta lihaksikas. Selkäni on suht. kaareva, ehkä hieman notko. En ole kovin tietoinen nuista senttimääräisitä mitoista, mutta suurinpiirtein samaa luokkaa taitaa olla kuin sinullakin, ehkä hieman enemmänkin.

        Mun housut ja hameet ovat melkein pelkästään lantiomallisia, vaikka niitä ei välttämättä ole tarkoitettu lannevaatteiksi. Tämä taas johtaa siihen että erityisesti hameiden kanssa kanssa tuo helmanpituusongelma vain korostuu, helman laskiessa entistäkin alemmaksi.

        Työhousujani (kesätyö) jouduttiin lyhentämään 10cm kun otin koon 38, koska pienemmät olivat liian tiukkoja lanteelta ja pussittivat selästä.

        Vaatevinkkin vaihtaminen olisi mukavaa :)

        Olen melkein 10 vuotta vanhempi, taitaa osittain vaatetarpeet olla erilaisia?

        Yleensä en ole löytänyt H&M:stä mitään, mutta ostin juuri hiljattain parit melko hyvin istuvat housut H&M. Toiset olivat LOGGin farkut ja toiset vaaleanruskeat samettihousut. Valitettavasti en löytänyt niistä tarkempaa merkkiä. Melko matala vyötärö molemmissa. Lindex ei ole todellakaan lempikauppojani, mutta sieltä löysin yhdet melko hyvin istuvat suorat housut merkiltään "Cut for every curve".

        Jos haluat, niin mailaa osoitteeseen [email protected]. (Voit luoda vaikka uuden hotmail-osoitteen, jos et halua kertoa henkilöllisyyttäsi.) Jos osoittautuu, että meille sopii samanlaiset vaatteet, niin voidaan ilmoittella myöhemminkin, kun jotain sopivaa löytyy. Mä olen aina toivonut, että mulla olis kaksoissisko, ettei tarvitsisi aina itse raahautua kauppaan:-)


      • samanlainen
        samalainen kirjoitti:

        Olen melkein 10 vuotta vanhempi, taitaa osittain vaatetarpeet olla erilaisia?

        Yleensä en ole löytänyt H&M:stä mitään, mutta ostin juuri hiljattain parit melko hyvin istuvat housut H&M. Toiset olivat LOGGin farkut ja toiset vaaleanruskeat samettihousut. Valitettavasti en löytänyt niistä tarkempaa merkkiä. Melko matala vyötärö molemmissa. Lindex ei ole todellakaan lempikauppojani, mutta sieltä löysin yhdet melko hyvin istuvat suorat housut merkiltään "Cut for every curve".

        Jos haluat, niin mailaa osoitteeseen [email protected]. (Voit luoda vaikka uuden hotmail-osoitteen, jos et halua kertoa henkilöllisyyttäsi.) Jos osoittautuu, että meille sopii samanlaiset vaatteet, niin voidaan ilmoittella myöhemminkin, kun jotain sopivaa löytyy. Mä olen aina toivonut, että mulla olis kaksoissisko, ettei tarvitsisi aina itse raahautua kauppaan:-)

        Siis noikin housut piti tietenkin lyhentää, sitä ei muista edes mainita, kun se on niin normaalia. Itseasiassa yhdet housut muistan joita ei ole tarvinnut lyhentää ja ne olivat B-Youngin farkut Vaatehuoneelta, ei kaikkein trendikkäimmät, mutta ihan kohtuullisen hyvännäköiset. Tosin niidenkin kanssa on sitten käytettävä korkokenkiä, jottei kompastu...


      • samanlainen
        ompelen itse kirjoitti:

        Olen 19 vuotta, vartaloni on naisellinen mutta lihaksikas. Selkäni on suht. kaareva, ehkä hieman notko. En ole kovin tietoinen nuista senttimääräisitä mitoista, mutta suurinpiirtein samaa luokkaa taitaa olla kuin sinullakin, ehkä hieman enemmänkin.

        Mun housut ja hameet ovat melkein pelkästään lantiomallisia, vaikka niitä ei välttämättä ole tarkoitettu lannevaatteiksi. Tämä taas johtaa siihen että erityisesti hameiden kanssa kanssa tuo helmanpituusongelma vain korostuu, helman laskiessa entistäkin alemmaksi.

        Työhousujani (kesätyö) jouduttiin lyhentämään 10cm kun otin koon 38, koska pienemmät olivat liian tiukkoja lanteelta ja pussittivat selästä.

        Vaatevinkkin vaihtaminen olisi mukavaa :)

        Huomasin mailisi vasta tänään, vastasin siihen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9303
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      43
      2737
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      152
      2503
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2029
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1570
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1350
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe