Olen erittäin huolestunut suomen toimintatavoista ja yleensä kohtelusta työttömiä kohtaan . Kohta itse olen eläköitymässä ja sairastelen paljon . Kuntoutetaan. Koulutetaan ammatteihin useampiin ja työkokeiluissa hetken . Sitten kun yhteiskunta ei maksa työnantajalle työllistämistukea annetaan lopputili. Eikä kukaan työantaja ota töihin sairastelevia ikäisiäni ( turhaa luulosairautta ) . Hallitus antanut julmat työkalut Te toimistoille käyttöön ns. Työkalupakkiin , Pompotellaan ja alistetaan /nöyryytetään . Jos järjellä ajatellaan tulisi nämäkin turhat koulutusrahat sekä ja kuntoutus rahat käyttää meidän nuorten työllistämiseen tuleville veronmaksajille. Suomessa kymmeniätuhansia syrjäytyneitä tai mieleltään sairaita joita tarvitaan työelämään. Tikittävä aikapommi josta tulee kallis lasku yhteiskunnalle kaikkine levottomuuksineen . Oikea kohtelu on sairaat eläkkelle nuoret töihin tukiverkostoa ja yrittäjiä tukien taloudellisesti. Ihmeellistä että sinulle luuletetaan vanhalle sairaalle hae töitä ole aktiivinen tai saat rangiastuksia. Mikähän seuraava työkalupakissa Te toimistoille annettu hallitukselta!. Huh!
työllisyys
8
206
Vastaukset
- Anonyymi
Se on totta että vuoden palkkatuen jälkeen alkaa osalla vanhemmalla ja nuirella taas turha työnhaku kaksivuotta ja sitten taas työleireille jos ei muualle pääse.. Työllisyys pitäisikin kohdentaa nuoriin antamalla pitempiaikainen palkkatuki. 60 vuotiaat sekä yli terveystarkastus ja sitten katsotaan onko työllistäminen ja työkkärissä roikottaminen enää järkevää.. Veikkaisin et 70 prsosenttia 60v ja yli ei ole kannattavaa yrittää työllistää.. Firmat jotka pyörii palkkatuella eli palkkaa vaan vuodeksi kerrallaan ja uus kehiin, niin lopettaa joutasivat. Itsev56 v ja sanoin et selkä paskan niin olisivat tiputtaneet kahteen hakemukseen per kk... Onko järkeä... No ei.. Sit pommitetaan vuokrapaikkoja... Arvaappa ottavatko, no ei...
- Anonyymi
Sain puolen vuoden pestin kuntavelvoitetyö ihan oikea työpaikka tessin palkka ja ikälisät tämän kunhan tekee pääsee liiton rahoille takas ja sitten varhaiselääkkeelle eiköhön tämä ole viimeinen savotta minulle terv60v
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sain puolen vuoden pestin kuntavelvoitetyö ihan oikea työpaikka tessin palkka ja ikälisät tämän kunhan tekee pääsee liiton rahoille takas ja sitten varhaiselääkkeelle eiköhön tämä ole viimeinen savotta minulle terv60v
Onneksi olkoon... Me 1965 jälkeen syntyneet, meitä vissiin kyykytetään loppuun asti..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi olkoon... Me 1965 jälkeen syntyneet, meitä vissiin kyykytetään loppuun asti..
Kiitos. Samassa veneessä ollaan.
- Anonyymi
Ikääntyneiden osatyökykyisten ja työkyvyttömien pompottelu te-toimiston toimissa maksaa yhteiskunnalle, mutta ei tuota mitään. Näille ihmisille ei löydy työnantajaa, koska jo pelkästään 5:lla alkava ikä katsotaan ei-eiksi.
- Anonyymi
Asiaa
Pompotusta, nöyryytystä, kaltoinkohtelua
Kirjoitetaan tukityöllistettävä, osaamisvajavainen, jatkuva laiminlyönti
Karenssi 2/2023 - 8/2024
Koulutus 8/2023 - 1/2026 Tutkinto
Karenssi 1/2024 -
Valehtelua tietoa tutkinnosta, arvilausunto
Itsensä vastuukouluttaja tekemänä ja täysi koulutuksessa olleen mitätöintiä. Yhdessä kuntakokeilussa tehdään työttömän totaalista
mitätöintiä, vastuukouluttaja ei vaivautunut vastaamaan Reklamaation olenkaan.
On järkyttävää toimintaa. Tämän jälkeen kun Arvia ei löytynyt kirjoitti omavalmentaja karenssi lausunnon ja jatkoi koulutusta 2 viikolla vaikka Tutkinto suoritettu sovitusti ajoissa. Olen tavannut tämän omavalmentajan tunnin verran ja tästä 20 minuuttia etsittiin Arvi lausuntoa joka ei ollut tulostettavissa ja lopuksi todettiin sen olemattomuus sitä ei ole. Arvi on URA järjestelmän syötetty vastuukouluttaja itsensä laatima na. Tämähän on ollut minun nähtävänä ensimmäisenä normaalisti, jos se yhdessä koulutettavan kanssa laaditaan. Näin ei ole tällaisessa tapauksessa, missä on tarkoitus jatkaa karenssia 2/2023 - tähän päivään saakka jatkumona 9/2024 nyt. Näin ei edistetä työtöntä ja ei ole kohdeltu arvokkaasti. - Anonyymi
Luomia ennen ilmassa roikkui avioehdot ennen naimisiinmenoa kelan kanssa https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010396648.html
No, ei olisi kannattanut. - Anonyymi
Työtön on Suomessa avavanku jota kuulustellaan 3kk välein ja syyllistetään työttömyydestä, lisäksi pitää hakea 4 työpaikkaa kk aikana jotta työmarkkinatuki säilyy sun muuta mielivaltaista holhoamista aikuisille ja syyttömille ihmisille.
Työnantajat eivät ole kiinnostuneita kun hakijoita riittää sekä työpaikanvaihtajat ja ammattiin vastavalmistuneet että suhteilla täyttyvät parhaat paikat välittömästi, jäljelle jää paskaduunit joihin ei myöskään kelpaa työtön.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399