Mazda Skyactiv-X vs Corolla hybrid kulutus maantiellä

Anonyymi-ap

Eli jos vertaa Mazda 3 tai CX30 Skyctiv X moottorilla ja Corolla/Corolla Cross hybridillä, kummallako pääsee maantiellä pienemmällä kulutuksella?

Sehän on selvää että kaupunkiajossa Toyotan hybridi kulkee vähemmällä, mutta jos ajaa enemmän maantietä, onko tuosta Toyotan hybridistä enää mitään hyötyä?

Mazdan Skyactiv X koneen hyödyt pääsee esiin erityisesti maantiellä missä puristussytytyksellä päästään erittäin alhaiseen kulutukseen. Eikö Toyota ole vähän kuin perinteinen bensakone maantiellä?

Löytyykö mitään lähteitä missä on verrattu näitä eritysesti maantiellä? Nyt ei kiinnosta mutu vaan faktalähteet.

46

1387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyotan hybrideissä ja moottoreissa on parempi hyötysuhde sekä kaupunkiajossa että maanteillä. Ja tämä pätee myös 400 tkm ajettujen moottoreiden kohdalla. Mahtaako Mazdan koneet kestää edes näin pitkään

      • Anonyymi

        Kestävät hyvin, samoin kuin Toyotan koneet. Vag AG:n moottorit menevät vaihtoon alle sadantuhannen kilometrin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kestävät hyvin, samoin kuin Toyotan koneet. Vag AG:n moottorit menevät vaihtoon alle sadantuhannen kilometrin.

        Eilen käytiin kaverin kans Audilla ajelulla kohta 500 tkm ajettu V6 ei mitään vikoja moottorissa kulkee kuin uusi. Että voi unohtaa ne alta 100 tkm hajoamiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eilen käytiin kaverin kans Audilla ajelulla kohta 500 tkm ajettu V6 ei mitään vikoja moottorissa kulkee kuin uusi. Että voi unohtaa ne alta 100 tkm hajoamiset.

        Nää vanhat diisseli Audit ovat linttojen linttoja ja odottelevat jo paaliin pääsyä.


      • Anonyymi

        400 tkm ajetut!
        Salli nauraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nää vanhat diisseli Audit ovat linttojen linttoja ja odottelevat jo paaliin pääsyä.

        Lintta-Audin jalkoihin jäät ohituskaistalla Tojottimellasi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lintta-Audin jalkoihin jäät ohituskaistalla Tojottimellasi!

        Amisviiksi tuhnuttaa mustaa savua lintta-Audin tuplaputkista. Ja öljy palaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Amisviiksi tuhnuttaa mustaa savua lintta-Audin tuplaputkista. Ja öljy palaa.

        Jalkoihin jäät siitäkin huolimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Amisviiksi tuhnuttaa mustaa savua lintta-Audin tuplaputkista. Ja öljy palaa.

        Oot jääny toistuvasti "amis-linttojen" jalkoihin huippumodernilla hyrpiidi-tuhnullasi ja nyt ottaa pannuun? Voihan se ottaa sieluun ku Audit pakenee sormesi heristämistämiseltä horisonttiin etkä pärjää 40 k€:n velkakasallasi edes 600 tkm rullatulle deeku-Volvolle. Voimasavujakin joudut vielä haistelemaan. Karua on elämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oot jääny toistuvasti "amis-linttojen" jalkoihin huippumodernilla hyrpiidi-tuhnullasi ja nyt ottaa pannuun? Voihan se ottaa sieluun ku Audit pakenee sormesi heristämistämiseltä horisonttiin etkä pärjää 40 k€:n velkakasallasi edes 600 tkm rullatulle deeku-Volvolle. Voimasavujakin joudut vielä haistelemaan. Karua on elämä.

        En harrasta rata-autoilua ja finninaamojen voimasavustelu ja vinguttelu liikenteen seassa lähinnä naurattaa.
        Tosin vaarana on, että nämä urpot telovat viattomia sivullisia, kun lintta karkaa lippispään hallinnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En harrasta rata-autoilua ja finninaamojen voimasavustelu ja vinguttelu liikenteen seassa lähinnä naurattaa.
        Tosin vaarana on, että nämä urpot telovat viattomia sivullisia, kun lintta karkaa lippispään hallinnasta.

        Aja sit vaa rekkojen peräs kiltisti 80:ä tai mee bussil. Kuhan pysyt pois ohituskaistalta. Se paikka on vaan ja ainoastaan Autoille.

        Btw. Tiiätsä mikä meitsiä naurattaa? No kymppitonnien autovelat jostai alitehosesta muoviroskasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aja sit vaa rekkojen peräs kiltisti 80:ä tai mee bussil. Kuhan pysyt pois ohituskaistalta. Se paikka on vaan ja ainoastaan Autoille.

        Btw. Tiiätsä mikä meitsiä naurattaa? No kymppitonnien autovelat jostai alitehosesta muoviroskasta!

        Onneksi virkavalta tai luonnonvalinta poistaa jossain vaiheessa nämä uhoajat liikennettä häiritsemästä. Jotkut nopeuttavat poistumistaan tähtäämällä lintallaan rekan keulaan.
        Säälittää vain näiden omaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kestävät hyvin, samoin kuin Toyotan koneet. Vag AG:n moottorit menevät vaihtoon alle sadantuhannen kilometrin.

        Toyotan omapoka on jälleen naurettavan läpinäkyvä ja kateellinen kun paremmat autot kestää ja Toyota paalataan pienimmillä kilsoilla, aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan omapoka on jälleen naurettavan läpinäkyvä ja kateellinen kun paremmat autot kestää ja Toyota paalataan pienimmillä kilsoilla, aina.

        Hihii, omapoka, hihii.


    • Anonyymi

      Eikös esim. TMn testeissä mitata kulutuksia tasakaasulla eri nopeuksissa? Mutta voi olla että hybridien Atkinson-kiertoiset koneet ovat aika pihejä maantiecruisailuissa. Esim. Hondan hybrideissä kierrokset pidetään koko ajan 2000 /-400 ja kuormitus n. 70 %. Muutoin (=yleensä) mennään aina sähkömoottorilla.

    • Anonyymi

      Toyotan kulutuksista ei kokemusta. Sen sijaan Mazdan CX-30 AWD ollut nyt ajossa kuukauden. Keskikulutus 5.7L/100km. 80% maantietä, ja loput kaupunkipyöritystä.

      • Anonyymi

        Aika vähän on 5,7 mulla oli viikolopun ajossa toyota niin 6,7 varovasti ajelin kun onhan se kamala kun volkkareihin on tottunut....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika vähän on 5,7 mulla oli viikolopun ajossa toyota niin 6,7 varovasti ajelin kun onhan se kamala kun volkkareihin on tottunut....

        Joo kieltämättä toi 5.7 l pikkulohko on aika vähän Van:n kokoseen möhkäleeseen. Saispa 7.4l isolohkon.


      • Anonyymi

        Tuossa tietenkin se 20% kaupunkiajo jo nostaa keskikulutusta selvästi. Vaikka 5,7 onkin tosi alhainen keskikulutus tuollaiselle.

        Olisi kiinnostavaa tietää ihan pelkkä maantiekulutus Mazdan Skyactiv X ja Toyotan 2.0 hybridin kohdalla. Meneekö Skyactiv X jopa 4l tuntumaan maantiellä, ei taida Corolla Hybrid päästä yhtä alhaiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa tietenkin se 20% kaupunkiajo jo nostaa keskikulutusta selvästi. Vaikka 5,7 onkin tosi alhainen keskikulutus tuollaiselle.

        Olisi kiinnostavaa tietää ihan pelkkä maantiekulutus Mazdan Skyactiv X ja Toyotan 2.0 hybridin kohdalla. Meneekö Skyactiv X jopa 4l tuntumaan maantiellä, ei taida Corolla Hybrid päästä yhtä alhaiseen?

        Minulla oli -20 mallin 2.0 corolla hybridi kaksi vuotta. kulutus oli sekaajossa 5.5-5.7 Pohjoisnorjan reissu kesällä-23 reilut 2500km koti pihassa katsoin kulutuksen 4.6l/100km. Pienellä menee Toyotan hybridi auttaa myös maantiellä eikä pelkästään liikkeelle lähdössä.


    • Anonyymi

      Mazdat ovat pomminkestäviä tekniikassa ja nykyään myös ovat olleet erittäin kestäviä korinkin puolesta jo päälle 10 vuotta. Nykyajan Toyotat eivät taida olla hyviä autoja enää , ovatkin jumboja vertailuissa, vaikka vertailutkaan eivät kerro lähes yhtään paremmuudesta. Mazda eri maata kuin Toyota. Toyotat ovat samanlaisia muovisia riisikuppeja kuin Suzukit, Nissanit, Subarut ja Hondat, mutta ovat toki luotettavia tekniikkansa puolesta.

      • Anonyymi

        Kerro toki, että missä autoissa ei muovia nykyään muka käytetä? Sitä kun käytetään nykyään ihan kaikissa autoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro toki, että missä autoissa ei muovia nykyään muka käytetä? Sitä kun käytetään nykyään ihan kaikissa autoissa.

        Voi voi, Toyotan omapojalla taisi mennä tunteisiin, ei se haittaa, totuus täytyy aina vain hyväksyä. Kukaan ei sanonutkaan, että autoissa ei olisi muovia, kannattaisi lukea kommentti loppuun asti, ennenkuin kommentoi toisen kommenttiin, vaikka tunteisiin menisi, kuin aisaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi, Toyotan omapojalla taisi mennä tunteisiin, ei se haittaa, totuus täytyy aina vain hyväksyä. Kukaan ei sanonutkaan, että autoissa ei olisi muovia, kannattaisi lukea kommentti loppuun asti, ennenkuin kommentoi toisen kommenttiin, vaikka tunteisiin menisi, kuin aisaa.

        " Mazda eri maata kuin Toyota. Toyotat ovat samanlaisia muovisia riisikuppeja kuin Suzukit, Nissanit, Subarut ja Hondat, mutta ovat toki luotettavia tekniikkansa puolesta."

        Missä kohtaa tuossa tekstissä ei sinun mielestäsi mainittu muovista muka mitään?
        kannattaisi ehkä sinunkin lukea kommentti loppuun asti, ennenkuin kommentoi toisen kommenttiin, vaikka tunteisiin menisikin.


      • Anonyymi

        Minulla on huonoja kokemuksia CX5:stä.

        2.2 Dieselissä oli liikaa lastentauteja: nokka-akseli meni vaihtoon ja imusihti tukkoon. Takaiskareiden yläpäät levisivät, ynnä muuta pientä laittoa. Alustassa oli jo alkavaa ruostetta.

        Ei uskaltanut enää pitää ja vaihtoon meni.
        Nyt mennään hybridi-Toyotalla ja toistaiseksi ilman ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on huonoja kokemuksia CX5:stä.

        2.2 Dieselissä oli liikaa lastentauteja: nokka-akseli meni vaihtoon ja imusihti tukkoon. Takaiskareiden yläpäät levisivät, ynnä muuta pientä laittoa. Alustassa oli jo alkavaa ruostetta.

        Ei uskaltanut enää pitää ja vaihtoon meni.
        Nyt mennään hybridi-Toyotalla ja toistaiseksi ilman ongelmia.

        Olet aika pihalla siitä, mistä olikaan kysymys tässä viestiketjussa.
        Lue siis aloitus uudestaan, ja kommentoi vasta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet aika pihalla siitä, mistä olikaan kysymys tässä viestiketjussa.
        Lue siis aloitus uudestaan, ja kommentoi vasta sitten.

        "Mazdat ovat pomminkestäviä tekniikassa ja nykyään myös ovat olleet erittäin kestäviä korinkin puolesta jo päälle 10 vuotta"

        Kerroin vain omat kokemukseni Mazdasta.
        En tiennyt, ettei niin saisi tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mazdat ovat pomminkestäviä tekniikassa ja nykyään myös ovat olleet erittäin kestäviä korinkin puolesta jo päälle 10 vuotta"

        Kerroin vain omat kokemukseni Mazdasta.
        En tiennyt, ettei niin saisi tehdä.

        Et kuitenkaan kertonut sitä kokemusta, jota aloituksessa haettiin.
        Vähän samoin kuin se, että sanoisin sinulle hyvää päivää, ja sinä vastaisit että kirvesvartta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kuitenkaan kertonut sitä kokemusta, jota aloituksessa haettiin.
        Vähän samoin kuin se, että sanoisin sinulle hyvää päivää, ja sinä vastaisit että kirvesvartta.

        Minähän vastasin sille kirjoittajalle, jonka viesti ei mitenkään liittynyt aloitukseen, joten ulise hänelle asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minähän vastasin sille kirjoittajalle, jonka viesti ei mitenkään liittynyt aloitukseen, joten ulise hänelle asiasta.

        No miksi sille vastasit? Vastaa aloittajan esittämään kysymykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksi sille vastasit? Vastaa aloittajan esittämään kysymykseen.

        Missä sellainen sääntö lukee?
        Taidatpahan vain höperehtiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä sellainen sääntö lukee?
        Taidatpahan vain höperehtiä.

        Nyt tuli itseltäsi melkoinen riman alitus.
        Kun jotain kerran kysytään, niin siihen yleensä vastataan, jos asiasta tietää jotain.
        Sinä kun et selvästikään tiedä, niin älä myöskään silloin kommentoi. Paskan jauhanta kun ei ole vastaus mihinkään.


    • Anonyymi

      Kumpikin on hyvä auto. Mazda on pitkäksi välitetty ja tahtoo olla hieman nihkeä sen vuoksi. Toyota ei ole vanha tekniikkainen vaan atkinson kone. No tekniikkahan on vanhaa monessa koneessa jota uutena markkinoidaan kuten on sähköautojenkin kanssa. Ensimmäiset autot oli juurikin sähköautoja yli 100v sitten joten se siitä uudesta tekniikasta. Aloittaja voi ostaa kumman vaan joka sopii omaan makuun sillä noilla autoilla pärjää hyvin. Itse ajan uutta tekniikkaa olevalla awd turbolla joka polttaa etanolia. Ai niin myös ensimmäinen fossiili polttoaineinen autonpoltti etanolia yli satavuotta sitten joten se siitä uudesta tekniikasta.

    • Anonyymi

      Aloittaja ilmeisesti köyhä jos joutuu miettimään kulutusasioita.

    • Anonyymi

      On nää riisipussipalstojen kulutuskeskustelut sitten huvittavaa luettavaa! Jostain desin tuhannesosista nyhrätään! Koirat haukkuu ja kateelliset ulisee mutta GMC kulkee ja tarvittaessa nykäsee riisikinnerisi hangesta!

      • Anonyymi

        Tuo museoautoharrastus on hienoa puuhaa, ja monet vanhat jenkit ovat säilyttämisen arvoisia.


    • Anonyymi

      Tietenkin Mazda vie maantiellä vähemmän kahdesta syystä:
      -puristussytytys mahdollistaa niin laihan seoksen joka Toyotassa ei ole teknisesti mahdollista, eli bensaa kuluu vähemmän
      -Hybridistä ei tasaisessa maantieajossa hyötyä

      • Anonyymi

        On hybridijärjestelmästä hyötyä maantielläkin. Honda käyttää pelkkää sähkömoottoria välillä. En itse näe, että Mazdan Skyactiv pystyisi millään osa-alueella haastamaan esim. uutta hybridi Civicciä missään laillisissa nopeuksissa Suomessa. Ei suorituskyvyssä eikä polttoaineen kulutuksessa.


      • Anonyymi

        Eipä ainakaan Golfin dieseli pärjännyt hybridi-Corollalle maantiekulutuksessa:

        "Kulutustestattu käytetty diesel-Golf ei yllättäen pärjännyt uudelle töpselittömälle hybridiautolle kunnolla edes maantiellä.
        Autoliiton äänenkannattaja Moottori mittasi taannoin puolitoista vuotta vanhan Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybridin sekä lähes 200 000 kilometriä ajetun, reilun 10 vuoden ikäisen Volkswagen Golf Variant 1.9 TDI DSG:n käytännön kulutuksen.

        Testilenkkinä lehti käytti samaa noin 90 kilometrin reittiä, jossa se mittasi taannoin ladattavien hybridien kulutusta. Testin Corolla ei kuitenkaan ollut ladattava, vaan niin sanotusti itselataava eli töpselitön ”tavallinen” bensiinihybridiauto.

        Monipuoliseksi kuvaillulle reitille mahtui niin ruuhka-ajoa, maaseudun maanteitä kuin kovavauhtista moottoritiepätkääkin.
        Litraa per sadalla -lukemaksi muutettuna tulos tarkoitti hybridi-Corollalle kaikkiaan 4,8 l/100 km kulutusta, kun taas Volkswagen Golf TDI DSG:n tulos oli tasan litran suurempi eli 5,8 l/100 km.
        Moottorin mukaan yllättävintä kuitenkin oli, ettei dieselkoneinen Golf kuronut Toyotan kulutuserojohtoa umpeen lopulta edes moottoritiellä."

        https://www.is.fi/autot/art-2000007658876.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ainakaan Golfin dieseli pärjännyt hybridi-Corollalle maantiekulutuksessa:

        "Kulutustestattu käytetty diesel-Golf ei yllättäen pärjännyt uudelle töpselittömälle hybridiautolle kunnolla edes maantiellä.
        Autoliiton äänenkannattaja Moottori mittasi taannoin puolitoista vuotta vanhan Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybridin sekä lähes 200 000 kilometriä ajetun, reilun 10 vuoden ikäisen Volkswagen Golf Variant 1.9 TDI DSG:n käytännön kulutuksen.

        Testilenkkinä lehti käytti samaa noin 90 kilometrin reittiä, jossa se mittasi taannoin ladattavien hybridien kulutusta. Testin Corolla ei kuitenkaan ollut ladattava, vaan niin sanotusti itselataava eli töpselitön ”tavallinen” bensiinihybridiauto.

        Monipuoliseksi kuvaillulle reitille mahtui niin ruuhka-ajoa, maaseudun maanteitä kuin kovavauhtista moottoritiepätkääkin.
        Litraa per sadalla -lukemaksi muutettuna tulos tarkoitti hybridi-Corollalle kaikkiaan 4,8 l/100 km kulutusta, kun taas Volkswagen Golf TDI DSG:n tulos oli tasan litran suurempi eli 5,8 l/100 km.
        Moottorin mukaan yllättävintä kuitenkin oli, ettei dieselkoneinen Golf kuronut Toyotan kulutuserojohtoa umpeen lopulta edes moottoritiellä."

        https://www.is.fi/autot/art-2000007658876.html

        Dieselit eivät ole pärjänneet pitkään aikaan enää hybrideille kulutuksessa eikä suorituskyvyssä. TM testasi muutama vuosi sitten diesel Terraco vs. CR-V hybrid, voi jokainen käydä lukemassa. Jos ottaa tehokkaan dieselin, niin kulutuskin sitten nousee. Raskasta vedettäessä diesel pitää pintansa, mutta ei missään muussa.


    • Anonyymi

      Kun ottaa huomioon kummalla on mukavampi ja parempi ajalla, niin ei pitäisi tulla pienet kulutuserot edes mieleen.
      Mazdan ajettavuus ja mukavuus on kuin toiselta planeetalta kun verrataan surkeaan Toyotaan.

      • Anonyymi

        Nyt et taaskaan tiedä mistään mitään:

        "Reviewers are quick to praise the Corolla's superior handling and consistent power throughout the range. The general verdict is that top-rate handling makes the Corolla an attractive and exciting car to drive."

        https://www.cartopia.com.au/news/toyota-corolla-vs-mazda-3


    • Anonyymi

      Miksi laskette pieniä kulutuseroja, eihän niillä ole merkitystä. Autot maksaa niin paljon ja siellä sulaa paljon.

      Kun bensa-autolla pääsee tasavauhtia 70-80kmh nopeutta tasaisella mittariin 4-5L niin on pieni ja keneltäkään ei jää käyttö. Tähän päässyt aina kun moottori ei turhan iso tai auto.

    • Anonyymi

      Kyllä se Mazda hakkaa Toyotan ja muut japsit niin ylivoimaisesti.. Mazdan Skyactiv on hyvin keksitty tekniikka, ja maantiellä ovat kulutuksiltaan alhaisia. Kulutuksia ei enää mietitä yhtään kun, jo Mukavuuden ja ajettavuuden erot tulevat esille, ja se huippuluokkalainen ulkonäkö Mazdassa. Nykyajan Toyotat ovat umpisurkeita, lahoja, hirveitä ajettavia, kamalia joka puolelta ja Mutatraktori VERRATTUNA Mazdaan.

      • Anonyymi

        Eli nyt kun näyttää, ettei se Skyactiv ollutkaan ylivoimainen maantielläkään, siirryttiin ajettavuuteen ja ulkonäköön?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli nyt kun näyttää, ettei se Skyactiv ollutkaan ylivoimainen maantielläkään, siirryttiin ajettavuuteen ja ulkonäköön?

        Hyvä kun muistutit Toyota-omapoika. En ollutkaan muistanut sanoa kyseistä huomioimasi asiaa, mutta kyllä Sky-Activ on maantiellä parempi kuin Toyotan hybridi, josta ei tule hyötyä irti kulutuksiltaan maanteillä. Mazda ei ole ihan kaikessa parempi kuin Toyota, Toyota on parempi ruostumaan lahoksi😃


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      18
      5123
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      115
      2654
    3. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      10
      2134
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      580
      1920
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      118
      1680
    6. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      69
      1289
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      41
      1279
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1048
    9. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      221
      1028
    10. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1027
    Aihe