Tiesitkö, että on olemassa usekonto, jossa ei tuputeta kieroutunutta yhdyselämää?

Anonyymi-ap

Helluntaikarismaattisevankelikaalin Tukholman filadelfiaseurakunnan uusi johtaja on vetämässä helluntalaiset homojen areenaksi. Hänen mielestään homot voivat työskennellä seirakunnassa, jos ovat "sopivia" tehtäviin! Onnneksi on olemassa uskonto, joka noudattaa Raamatun Totuutta - eivät miesten kanssa makaavat miehet, eivätkä edes naiset opeta salin edestä! Minkälainen päättäjä olisi siis homo vanhimmistossa? Tai nainen?

Raamatussa on yksiselitteiset säännöt seurakunnan palvelukseen arvollisista veljistä eivätkä niihin kuulu homot eivätkä naiset! Mikä on sinun valintasi lopun aikojen uskonnoksi?

105

592

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sellainen uskonto tai usko on minun valintani, jossa naisten ei tarvitse käydä istumassa uskonnollisissa kokouksissa tai kierrellä ovilla. Naisten paikka on kotona.

      • Anonyymi

        Eikä missään tapauksessa vartiotornikaupustelussa.


      • Anonyymi

        On toki järkevää, että naiset osallistuvat omalla, tärkeällä tavallaan. Heidän läsnäolonsa on miehille suuriarvoista ja he naisina ymmärtävät kotitutkistelujen suuren merkityksen! Tietenkin naisen paikka on myös kotona - on tosin sopivaa, että äiti toisinaan ottaa hieman vapaata kodinhoidosta ja ottaa lapsetkin kentälle mukaan! Myös mies voi tulla mukaan, jos töiltään ehtii. On kuitenkin muistettava, että mies päättää itse vastuidensa vaativuuden mukaan, onko parempi ehkä levätä hetkisen kokoustilanteen mukaan. Tavallaan naiset saavat hiljentyä hengähdystaukoon kokouksissa samalla, kun heille opetetaan uusia osia Raamatun Totuudesta! Tässä toteutuvat esimerkillisesti myös miesten ja naisten erilaiset tehtävät seurakunnassa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On toki järkevää, että naiset osallistuvat omalla, tärkeällä tavallaan. Heidän läsnäolonsa on miehille suuriarvoista ja he naisina ymmärtävät kotitutkistelujen suuren merkityksen! Tietenkin naisen paikka on myös kotona - on tosin sopivaa, että äiti toisinaan ottaa hieman vapaata kodinhoidosta ja ottaa lapsetkin kentälle mukaan! Myös mies voi tulla mukaan, jos töiltään ehtii. On kuitenkin muistettava, että mies päättää itse vastuidensa vaativuuden mukaan, onko parempi ehkä levätä hetkisen kokoustilanteen mukaan. Tavallaan naiset saavat hiljentyä hengähdystaukoon kokouksissa samalla, kun heille opetetaan uusia osia Raamatun Totuudesta! Tässä toteutuvat esimerkillisesti myös miesten ja naisten erilaiset tehtävät seurakunnassa!

        Minä olen niitä ihmisiä, jotka luen itse ja otan sillä tavalla selvää asioista. Kokouksissa en jaksa käydä enkä istua niissä. Puheet siellä eivät kiinnosta. Lähden kotoani ulos vain viemään roskat, tai käyn lähiruokakaupassa. Muuten olen aina kotonani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On toki järkevää, että naiset osallistuvat omalla, tärkeällä tavallaan. Heidän läsnäolonsa on miehille suuriarvoista ja he naisina ymmärtävät kotitutkistelujen suuren merkityksen! Tietenkin naisen paikka on myös kotona - on tosin sopivaa, että äiti toisinaan ottaa hieman vapaata kodinhoidosta ja ottaa lapsetkin kentälle mukaan! Myös mies voi tulla mukaan, jos töiltään ehtii. On kuitenkin muistettava, että mies päättää itse vastuidensa vaativuuden mukaan, onko parempi ehkä levätä hetkisen kokoustilanteen mukaan. Tavallaan naiset saavat hiljentyä hengähdystaukoon kokouksissa samalla, kun heille opetetaan uusia osia Raamatun Totuudesta! Tässä toteutuvat esimerkillisesti myös miesten ja naisten erilaiset tehtävät seurakunnassa!

        Arvaan, että naisten kotitutkiskeluymmärryksestä ei ole tehty tutkimusta.
        Siteeraat vain vartiotornia.
        Mutta jätät lähteesi mainitsematta
        Se on yksi muoto valehtelua, lahkoslangilla teokraattinen sodankäynti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen niitä ihmisiä, jotka luen itse ja otan sillä tavalla selvää asioista. Kokouksissa en jaksa käydä enkä istua niissä. Puheet siellä eivät kiinnosta. Lähden kotoani ulos vain viemään roskat, tai käyn lähiruokakaupassa. Muuten olen aina kotonani.

        Myöskin tutkimiset hoidan yksin . En tutki kenenkään toisen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On toki järkevää, että naiset osallistuvat omalla, tärkeällä tavallaan. Heidän läsnäolonsa on miehille suuriarvoista ja he naisina ymmärtävät kotitutkistelujen suuren merkityksen! Tietenkin naisen paikka on myös kotona - on tosin sopivaa, että äiti toisinaan ottaa hieman vapaata kodinhoidosta ja ottaa lapsetkin kentälle mukaan! Myös mies voi tulla mukaan, jos töiltään ehtii. On kuitenkin muistettava, että mies päättää itse vastuidensa vaativuuden mukaan, onko parempi ehkä levätä hetkisen kokoustilanteen mukaan. Tavallaan naiset saavat hiljentyä hengähdystaukoon kokouksissa samalla, kun heille opetetaan uusia osia Raamatun Totuudesta! Tässä toteutuvat esimerkillisesti myös miesten ja naisten erilaiset tehtävät seurakunnassa!

        Tämähän oli kuin suora sitaatti vartsikasta😀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämähän oli kuin suora sitaatti vartsikasta😀

        Siltä näyttää. Minä en ole noin konservatiivinen. Teen asiat täysin omalla tavallani. En ole Vartiotornin malli-ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siltä näyttää. Minä en ole noin konservatiivinen. Teen asiat täysin omalla tavallani. En ole Vartiotornin malli-ihminen.

        Täytyy ajatella muutakin mahdollisuutta uskoa kuin JT äärikonservatiivinen uskonto. Harva tuollaiseen edellä kuvailtuun malliin sopeutuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämähän oli kuin suora sitaatti vartsikasta😀

        Samalla esimerkki mielenhallinnasta

        Lahkolaiselta on itsenäinen ajattelu kielletty.
        Laittaa sitten pätkän vartiotornista keskustelufoorumillekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siltä näyttää. Minä en ole noin konservatiivinen. Teen asiat täysin omalla tavallani. En ole Vartiotornin malli-ihminen.

        JT mielestä kaikki muu on Saatanasta, paitsi heidän mallinsa. Kaikki ihmiset, jotka eivät toimi JT mallin mukaisesti, eivät ole pahoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä missään tapauksessa vartiotornikaupustelussa.

        Eihän se ole enää nykyisin mahdollistakaan. Vartiotorni ja Herätkää eivät enää ilmesty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On toki järkevää, että naiset osallistuvat omalla, tärkeällä tavallaan. Heidän läsnäolonsa on miehille suuriarvoista ja he naisina ymmärtävät kotitutkistelujen suuren merkityksen! Tietenkin naisen paikka on myös kotona - on tosin sopivaa, että äiti toisinaan ottaa hieman vapaata kodinhoidosta ja ottaa lapsetkin kentälle mukaan! Myös mies voi tulla mukaan, jos töiltään ehtii. On kuitenkin muistettava, että mies päättää itse vastuidensa vaativuuden mukaan, onko parempi ehkä levätä hetkisen kokoustilanteen mukaan. Tavallaan naiset saavat hiljentyä hengähdystaukoon kokouksissa samalla, kun heille opetetaan uusia osia Raamatun Totuudesta! Tässä toteutuvat esimerkillisesti myös miesten ja naisten erilaiset tehtävät seurakunnassa!

        Tässä toteutuvat esimerkillisesti myös miesten ja naisten erilaiset tehtävät seurakunnassa!

        -Kyllä. Sinä aivan uhkut totuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä toteutuvat esimerkillisesti myös miesten ja naisten erilaiset tehtävät seurakunnassa!

        -Kyllä. Sinä aivan uhkut totuutta.

        Naisten tehtävä on olla kotona, eikä missään seurakunnan tehtävissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On toki järkevää, että naiset osallistuvat omalla, tärkeällä tavallaan. Heidän läsnäolonsa on miehille suuriarvoista ja he naisina ymmärtävät kotitutkistelujen suuren merkityksen! Tietenkin naisen paikka on myös kotona - on tosin sopivaa, että äiti toisinaan ottaa hieman vapaata kodinhoidosta ja ottaa lapsetkin kentälle mukaan! Myös mies voi tulla mukaan, jos töiltään ehtii. On kuitenkin muistettava, että mies päättää itse vastuidensa vaativuuden mukaan, onko parempi ehkä levätä hetkisen kokoustilanteen mukaan. Tavallaan naiset saavat hiljentyä hengähdystaukoon kokouksissa samalla, kun heille opetetaan uusia osia Raamatun Totuudesta! Tässä toteutuvat esimerkillisesti myös miesten ja naisten erilaiset tehtävät seurakunnassa!

        Tuo on sinun henkilökohtainen näkemyksesi, ja ehkä sinun perheessäsi toimitaan noin. Mutta minä toimin omalla tavallani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämähän oli kuin suora sitaatti vartsikasta😀

        Saattaa olla. Minä en lue tutkittavaa Vartsikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on sinun henkilökohtainen näkemyksesi, ja ehkä sinun perheessäsi toimitaan noin. Mutta minä toimin omalla tavallani.

        "Mutta minä toimin omalla tavallani."

        Miksi aina vain minä?
        Etkö koskaan voisi ajatella Jehovaa ja oikeaa uskontoa sekä muita ihmisiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta minä toimin omalla tavallani."

        Miksi aina vain minä?
        Etkö koskaan voisi ajatella Jehovaa ja oikeaa uskontoa sekä muita ihmisiä

        Muut ihmiset saavat ihan rauhassa elää omaa elämäänsä. Samaa toivon itselleni. Jokainen elää omalla tavallaan. On ihan turhaa kuvitella, että kaikki elää samalla tavalla, niin kuin tämä keskustelu tässä ketjussa naisen asemasta. Tuo näkemys naisesta on aivan kauhea ja ahdistava. Se on vain jonkun yksityäisen ihmisen toive, että hän pitää tuollaisesta. Nimenomaan jonkun vanhoillisen miehen näkemys. Minä en sellaista elämää haluaisi elää. Kaikki eivät ole tuollaisen 1950-luvun mallin mukaisia ihmisiä, eivätkä sellaisiksi muutu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta minä toimin omalla tavallani."

        Miksi aina vain minä?
        Etkö koskaan voisi ajatella Jehovaa ja oikeaa uskontoa sekä muita ihmisiä

        Jos omalla onnellisuudella ei ole mitään väliä, vaan ainoastaan Jehovan onnellisuudella, niin eipä ole paljon mitään syytä elää. Uskonnon oikeellisuus ei ole mitään väliä, jos se ei tee onnelliseksi. Tuollainen kuvitelma 1950-luvun naisten oikeasta elämästä on jätkyttävä. Painajaismainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisten tehtävä on olla kotona, eikä missään seurakunnan tehtävissä.

        Kotitutkistelut perheelle ja kentällä käynti. Ne ovat naisen ydintehtäviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvaan, että naisten kotitutkiskeluymmärryksestä ei ole tehty tutkimusta.
        Siteeraat vain vartiotornia.
        Mutta jätät lähteesi mainitsematta
        Se on yksi muoto valehtelua, lahkoslangilla teokraattinen sodankäynti

        Mitä tuolla ”kotitutkistelulla” tarkoitetaan? Että mies tai joku muu pitää tutkistelua? Kyllä se on niin, että minä tutkin itse asioita, ja sillä selvä. En tarvitse kenenkään toisen tutkisteluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotitutkistelut perheelle ja kentällä käynti. Ne ovat naisen ydintehtäviä.

        Mitkä ihmeen kotitutkistelut? Tarkoitatko kotona pidettävää omas tutkimista? Kentällä käyminen on ohi. Lehdet eivät enää ilmesty, eikä ole enää mitään esitettävää kenellekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotitutkistelut perheelle ja kentällä käynti. Ne ovat naisen ydintehtäviä.

        Kumpaakaan en tee. En tutki kotona enkä missään kenenkään toisen kanssa. Tutkin yksin. Muut tehkööt samalla tavalla. Kenttää en enää tee. Lehdet lakkasivat ilmestymästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotitutkistelut perheelle ja kentällä käynti. Ne ovat naisen ydintehtäviä.

        Nsiset päättävät itse, mitä he tekevät. Sitä et sanele sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä toteutuvat esimerkillisesti myös miesten ja naisten erilaiset tehtävät seurakunnassa!

        -Kyllä. Sinä aivan uhkut totuutta.

        Saa uhkua ja puhkua ihan rauhassa. Naisen paikka on kotona. Miehet voivat olla seurakunnassa mitä haluavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotitutkistelut perheelle ja kentällä käynti. Ne ovat naisen ydintehtäviä.

        Älä yleistä. Niin paljon on tapoja kuin on ihmisiä.


    • Anonyymi

      Ei terve ihminen uskontoa tarvitse.

      • Anonyymi

        Terve ihminen ei todellakaan tarvitse minkäänlaista uskontoa, mutta varsinkin henkisesti sairaille kaikki uskonnot ja lahkolaisuudet ovat hyväksi havaittua terapiaa, jopa jotkut ovat selviytyneet jollakin tavoin tervehtyneinä normaaliin yhteiskuntaan ihmisten joukkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terve ihminen ei todellakaan tarvitse minkäänlaista uskontoa, mutta varsinkin henkisesti sairaille kaikki uskonnot ja lahkolaisuudet ovat hyväksi havaittua terapiaa, jopa jotkut ovat selviytyneet jollakin tavoin tervehtyneinä normaaliin yhteiskuntaan ihmisten joukkoon.

        Oma kokemukseni on, että oikea uskonnon harjoittaminen on todella tervettä! Esim. liikunnan ja raittiin ulkoilman riittävä saanti on ihmiselle erittäin tärkeää. Kyllä pienet huolet unohtuvat helposti iloisessa seurakunnassa uskovien veljien ja sisarten parissa! En muista, että kukaan olisi ollut alakuloinen, vaan ilo on aina läsntä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma kokemukseni on, että oikea uskonnon harjoittaminen on todella tervettä! Esim. liikunnan ja raittiin ulkoilman riittävä saanti on ihmiselle erittäin tärkeää. Kyllä pienet huolet unohtuvat helposti iloisessa seurakunnassa uskovien veljien ja sisarten parissa! En muista, että kukaan olisi ollut alakuloinen, vaan ilo on aina läsntä!

        Anteeksi nyt vain, mutta minä olen kyllä kotona onnellisimmillani. En todellakaan lähde kotiani minnekään kauas. Kokouksissa istuminen liikahtamatta kuin tatti jatkuvasti, on minulle painajaista. En edes kuuntele mitään siellä. Jotkut voivat tykätä paljokin sellaisesta istumisesta. Minä en pidä. Tiedän paljon viihdyttävämpiäkin tilaisuuksia, enkä mene edes niihin. Puhumattakaan, että siellä pitäisi jatkuvasti rampata. Vaikka olisi unelmien unelmatilaisuus, minä en siellä jaksaisi rampata jatkuvasti. Kokoukset ovat tylsiä ja ikävystyttäviä tilaisuuksia. Jotkut tykkää, toiset eivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma kokemukseni on, että oikea uskonnon harjoittaminen on todella tervettä! Esim. liikunnan ja raittiin ulkoilman riittävä saanti on ihmiselle erittäin tärkeää. Kyllä pienet huolet unohtuvat helposti iloisessa seurakunnassa uskovien veljien ja sisarten parissa! En muista, että kukaan olisi ollut alakuloinen, vaan ilo on aina läsntä!

        Ikävä kyllä on jehovien piirissä itsemurhat yleisiä, jotka niihin ova kiinnittäneet huomiota.
        Tavallinen rivijäsenhän vain kiinnittää huomiota iskulauseiden toistoon.

        Itsemurhia kun ei kuitenkaan kirjata, niin niistä on määtän puolesta vaikea keskustella.

        Kuten vaikka jäsenmäärä on kirjattu ja on laskenut vuosikausia, on mainosvaltuutetut kuitenkin ohjattu väittämään päinvastaista.

        Itsemurhien määrästä tulisi keskustella ex-todistajain foorumilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävä kyllä on jehovien piirissä itsemurhat yleisiä, jotka niihin ova kiinnittäneet huomiota.
        Tavallinen rivijäsenhän vain kiinnittää huomiota iskulauseiden toistoon.

        Itsemurhia kun ei kuitenkaan kirjata, niin niistä on määtän puolesta vaikea keskustella.

        Kuten vaikka jäsenmäärä on kirjattu ja on laskenut vuosikausia, on mainosvaltuutetut kuitenkin ohjattu väittämään päinvastaista.

        Itsemurhien määrästä tulisi keskustella ex-todistajain foorumilla

        En tiedä ainuttakaan veljeä tai sisarta, joka olisi päätynyt itsemurhaan! Sen sijaan maailmassa jopa nuoret kuolevat mm. päihteiden sekakäyttöön ja ei-raamatulliseen käytökseen! Uskovan ei tarvitse pelätä mitään ja elämä on kaikkivaltiaan käsissä! En lainkaan ymmärrä tällaista mustamaalausta, mitä täällä harjoitetaan! Miksi levität täysin paikkaansapitämättömiä väitteitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä ainuttakaan veljeä tai sisarta, joka olisi päätynyt itsemurhaan! Sen sijaan maailmassa jopa nuoret kuolevat mm. päihteiden sekakäyttöön ja ei-raamatulliseen käytökseen! Uskovan ei tarvitse pelätä mitään ja elämä on kaikkivaltiaan käsissä! En lainkaan ymmärrä tällaista mustamaalausta, mitä täällä harjoitetaan! Miksi levität täysin paikkaansapitämättömiä väitteitä?

        Sanon tähn sivullisena, että minäpä tiedän erään veljen, joka ampui itsensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä ainuttakaan veljeä tai sisarta, joka olisi päätynyt itsemurhaan! Sen sijaan maailmassa jopa nuoret kuolevat mm. päihteiden sekakäyttöön ja ei-raamatulliseen käytökseen! Uskovan ei tarvitse pelätä mitään ja elämä on kaikkivaltiaan käsissä! En lainkaan ymmärrä tällaista mustamaalausta, mitä täällä harjoitetaan! Miksi levität täysin paikkaansapitämättömiä väitteitä?

        En voi toisen kirjoitusta konkreettisella tasolla käsitellä.
        Mutta esim. Ruotsin Hjälpkällan. se -foorumilla kirjoiteltiin itsemurhien paljoudesta.
        (foorumi oli jo jokin aika sitten arkistoitu, mutta siten että se on luettavissa)

        Ja koskaan ei saa unohtaa että lahkolaiselle on velvollisuus mainostaa ja valehdella lahkon puolesta ja sen eduksi. Siten ei itsemurhat lahkossa ole koskaan tunnustettavissa.

        Lahkon iskulauseita on toisteltava, "rakkaus keskuudessamme"
        Mutta mökötys alkaa kun nimi ilmoitetaan.

        Kaikki ymmärtävät, miksi et julista: olemme perkeleen kovia mököttämään.

        Veljesseura.org, ex-todistajain foorumi, paljastanee sekin jotain lahkon itsemurhista.

        Uskontojen uhrien tuki r.y. saa suurimman asiakasryhmänsä lahkosta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En voi toisen kirjoitusta konkreettisella tasolla käsitellä.
        Mutta esim. Ruotsin Hjälpkällan. se -foorumilla kirjoiteltiin itsemurhien paljoudesta.
        (foorumi oli jo jokin aika sitten arkistoitu, mutta siten että se on luettavissa)

        Ja koskaan ei saa unohtaa että lahkolaiselle on velvollisuus mainostaa ja valehdella lahkon puolesta ja sen eduksi. Siten ei itsemurhat lahkossa ole koskaan tunnustettavissa.

        Lahkon iskulauseita on toisteltava, "rakkaus keskuudessamme"
        Mutta mökötys alkaa kun nimi ilmoitetaan.

        Kaikki ymmärtävät, miksi et julista: olemme perkeleen kovia mököttämään.

        Veljesseura.org, ex-todistajain foorumi, paljastanee sekin jotain lahkon itsemurhista.

        Uskontojen uhrien tuki r.y. saa suurimman asiakasryhmänsä lahkosta

        JT uskonnossa joutuu niin ahtaalle ja seinää vasten, että ei ole yhtään liikkumavaraa. Siellä mennään niin paljon toisten ihmisten yksityisasioihin ja henkilökohtaiseen vapauteen, että siellä ahdistuu. Moni ei pidä siitä, että tullaan liian lähelle. Kun henkilökohtaisen vapauden menettää, se voi ajaa epätoivoiseen tekoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JT uskonnossa joutuu niin ahtaalle ja seinää vasten, että ei ole yhtään liikkumavaraa. Siellä mennään niin paljon toisten ihmisten yksityisasioihin ja henkilökohtaiseen vapauteen, että siellä ahdistuu. Moni ei pidä siitä, että tullaan liian lähelle. Kun henkilökohtaisen vapauden menettää, se voi ajaa epätoivoiseen tekoon.

        Jonkinasteinen normi on lahkossa että kotiinsa on aina päästettävä toinen todistaja.
        Puhumattakaan vanhimmista. Jotka eivät edes kiellä kotikäyntejään.

        Itseasiassa lahkoa on rakkauspommitusvaiheessa eräälle värvättävälle kehuttu siitä että voi milloin tahansa mennä todistajakotiin.
        Itse en voisi sellaista ajatella.
        Mutta "kotiintulo-oikeutta" käytetään valvontana ja kurinpitokeinona myös


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonkinasteinen normi on lahkossa että kotiinsa on aina päästettävä toinen todistaja.
        Puhumattakaan vanhimmista. Jotka eivät edes kiellä kotikäyntejään.

        Itseasiassa lahkoa on rakkauspommitusvaiheessa eräälle värvättävälle kehuttu siitä että voi milloin tahansa mennä todistajakotiin.
        Itse en voisi sellaista ajatella.
        Mutta "kotiintulo-oikeutta" käytetään valvontana ja kurinpitokeinona myös

        Joidenkin kotiin voi varmaan mennä, milloin huvittaa. Jos sattuu olemasn maailmallisia sukulaisia vierailemassa, niin yllätysvierailijan takia heidän täytyy poistua. JT menee kaiken muun edelle. Opinnlopulta, että kotini on oma turvapaikkani, ja jos en odota vieraita, en avaa ovea. Vieraille on oma aikansa sopimuksen mukaan. Yllätysvieraat eivät ole tervetulleita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonkinasteinen normi on lahkossa että kotiinsa on aina päästettävä toinen todistaja.
        Puhumattakaan vanhimmista. Jotka eivät edes kiellä kotikäyntejään.

        Itseasiassa lahkoa on rakkauspommitusvaiheessa eräälle värvättävälle kehuttu siitä että voi milloin tahansa mennä todistajakotiin.
        Itse en voisi sellaista ajatella.
        Mutta "kotiintulo-oikeutta" käytetään valvontana ja kurinpitokeinona myös

        Kunhan toinen todistaja pukeutuu sopivalla tavalla, hän pääsee ehkä sisälle asuntoon. Se on suuri epäsuhta, jos ovelle tuleva toinen todistaja on pukeutunut ykkösiin, ja asunnossa oleva on rennoissa vaatteissa, ja asunto siivoamatta, niin silloin ei voi mennä sellaiseen asuntoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma kokemukseni on, että oikea uskonnon harjoittaminen on todella tervettä! Esim. liikunnan ja raittiin ulkoilman riittävä saanti on ihmiselle erittäin tärkeää. Kyllä pienet huolet unohtuvat helposti iloisessa seurakunnassa uskovien veljien ja sisarten parissa! En muista, että kukaan olisi ollut alakuloinen, vaan ilo on aina läsntä!

        Voihan sitä olla uskovien parissa, kunhan ei tarvitse käydä kokouksissa.


    • Anonyymi

      Raamatun normi: Keksi syytteitä hatusta ja kivitä. (5.Moos. 21:18-21)

    • Anonyymi

      Taas nähdään, miten tyhjän päällä Järjestöstä vikoja etsivät hapuilevat! Kehoittaisinkin sinua tutustumaan Järjestön toimintaan menemällä esim. kokouksiin tai tapaamalla Julistajia! En luota yhtään sinun väitteisiisi "itsensä ampumisista"! Kun katsoo televisiota päivät pitkät, mielikuvissa alkavat pyöriä murhat ja muut kauheudet! Reipas kenttäpalvelus kirkastaa ajatukset saattaen ihmisen otolliseksi Raamatun Jumalan kohtaamiselle! Jos sellaista et ole itse kokenut, suosittelen tutustumaan Julistajiin!

      • Anonyymi

        Ei todellakaan ole keksitty juttu itsensä ampuneesta JT. Miksi hänellä oli ase? Sitä en tiedä, mutta näin vain tapahtui.


      • Anonyymi

        Unohda reippaudet. Kaikki eivät sellaisia ole, vasn ottavat elämän rauhallisesti, niin kuin aikaa olisi ikuisesti. Reippaita ihmisiä voit löytää urheiluseuroista.


    • Anonyymi

      "Minkälainen päättäjä olisi siis homo vanhimmistossa? Tai nainen?"

      Lähtökohtaisesti yhtä hyvä kuin joku, joka on mies ja hetero. En keksi ensimmäistäkään järjellistä syytä, miksei lesbonainen voisi olla jopa parempikin päättäjä kuin moni vanhimmistossa istuva heteromies. Nämä heteromiehet ovat kuitenkin kerta toisensa jälkeen osoittaneet, kuinka tehokkaasti he osaavat suojella järjestönsä seksuaalirikollisia ja olla ilmoittamatta heitä viranomaisille. Nämä samat miehet, jotka pesevät työkseen ikkunoita ja saattavat olla koulutukseltaan putki- ja sähkömiehiä, antavat neuvontaa ja "terapiaa" seurakuntansa jäsenille, jotka mielenterveysongelmiensa vuoksi tarvitsisivat ammattiapua. Esiaviollisesta seksistä tivataan oikeuskomiteassa kolmen miehen edessä pikkutarkkoja yksityiskohtia. Masturboinnista tulee raportoida näille ikkunanpesijöille. Heillä ei ole mitään uskottavaa pätevyyttä hoitaa kenenkään masennusta. Varsinkin jos hoitokeinona on rukous.

      • Anonyymi

        Ei hyvänen aika näitä aikoja ja tapoja! Seurakunnan johtotehtäviin ovat arvolliset astumaan Raamatun mukaista elämäntapaa noudattavat miehet - naiselle on luomistyössä annettu avustamistehtävä miestä varten. Luin kauhistuksella, että Ruotsissa todellakin joku Piensoho-niminen helluntalaisjohtaja on todennut homon voivan toimia seurakunnan johtotehtävissä, jos hän on sopiva! Naiset tai tällaisia tarkoituksia varten pidetyt miehet eivät kertakaikkiaan ole arvollisia Jumalan seurakunnan vanhimmiksi tai edes seurakuntaan, jos eivät kadu miesten edessä ja pyydä anteeksi raamatunvastaisia himojaan!

        Vai vielä lesponainen! Kuulkaa, ei sellainen ole täysi nainen mielestäni ollenkaan! Nainen kuuluu miehelle ja yhdyselämä oman aviomiehen kanssa on naiselle tarkoitetun elämän autuus! Miksi haluat shokeerata lukijaa vetämällä näitä lespoasioita uskonnollisiin keskusteluihin? Eikö olekin parempi pitäytyä luomisjärjestyksen mukaisessa seurakuntajärjestyksessä! Naisille on niin paljon muuta käyttöä kuin johtajan vastuunalaiset tehtävät!

        Miten ikkunain kuuraaminen liittyy tähän aiheeseen? Mielestäni Raamatun Totuuden mukaista elämäntapaa noudattava voi hyvin tukea lähimmäistään yhdessä muiden seurakuntalaisten kanssa! Ei kai ikkunain pesu tee ihmisestä kykenemätöntä kuulemaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei hyvänen aika näitä aikoja ja tapoja! Seurakunnan johtotehtäviin ovat arvolliset astumaan Raamatun mukaista elämäntapaa noudattavat miehet - naiselle on luomistyössä annettu avustamistehtävä miestä varten. Luin kauhistuksella, että Ruotsissa todellakin joku Piensoho-niminen helluntalaisjohtaja on todennut homon voivan toimia seurakunnan johtotehtävissä, jos hän on sopiva! Naiset tai tällaisia tarkoituksia varten pidetyt miehet eivät kertakaikkiaan ole arvollisia Jumalan seurakunnan vanhimmiksi tai edes seurakuntaan, jos eivät kadu miesten edessä ja pyydä anteeksi raamatunvastaisia himojaan!

        Vai vielä lesponainen! Kuulkaa, ei sellainen ole täysi nainen mielestäni ollenkaan! Nainen kuuluu miehelle ja yhdyselämä oman aviomiehen kanssa on naiselle tarkoitetun elämän autuus! Miksi haluat shokeerata lukijaa vetämällä näitä lespoasioita uskonnollisiin keskusteluihin? Eikö olekin parempi pitäytyä luomisjärjestyksen mukaisessa seurakuntajärjestyksessä! Naisille on niin paljon muuta käyttöä kuin johtajan vastuunalaiset tehtävät!

        Miten ikkunain kuuraaminen liittyy tähän aiheeseen? Mielestäni Raamatun Totuuden mukaista elämäntapaa noudattava voi hyvin tukea lähimmäistään yhdessä muiden seurakuntalaisten kanssa! Ei kai ikkunain pesu tee ihmisestä kykenemätöntä kuulemaan?

        <<< Seurakunnan johtotehtäviin ovat arvolliset astumaan Raamatun mukaista elämäntapaa noudattavat miehet >>>

        Rima lienee matalalla, sillä seksuaalinen hyväksikäyttö, tapausten hyssyttely sekä uhrien hiljentäminen ovat selvästikin hyväksyttävä osa tätä Raamatun mukaista elämäntapaa.

        <<< naiselle on luomistyössä annettu avustamistehtävä miestä varten. >>>

        Kenties kannattaisi kokeilla vihdoinkin kääntää roolit toisin päin, niin selviäisi, josko naiset ottaisivat rikokset asiaankuuluvalla vakavuudella ja olisivat yhteistyökykyisempiä viranomaisten kanssa. Näin ei tietenkään tule tapahtumaan, sillä miesten keksimä uskonto sopivasti sanelee fiktiivisen luomistyön kautta naiselle alhaisemman aseman.

        <<< Vai vielä lesponainen! Kuulkaa, ei sellainen ole täysi nainen mielestäni ollenkaan! >>>

        Ketään tuskin kiinnostaa sinun mielipiteesi siitä, mikä ja kuka on "täysi nainen". Se muuten on "lesbo", ei "lespo".

        <<< Nainen kuuluu miehelle ja yhdyselämä oman aviomiehen kanssa on naiselle tarkoitetun elämän autuus! >>>

        Ketään tuskin kiinnostaa sekään, kenelle nainen sinun mielestäsi kuuluu ja mikä on naisen elämän tarkoitus. Minusta sinä kuulut oravien seuraksi käpyjä keräämään ja se on sinun paikkasi, mutta mielipiteeni tuskin sinua tai ketään muutakaan heilauttaa.

        <<< Miksi haluat shokeerata lukijaa vetämällä näitä lespoasioita uskonnollisiin keskusteluihin? >>>

        Kuka on niin hauras, että lesbojen mainitseminen järkyttää? Sattumoisin juuri ne uskonnolliset ihmiset, joille seksuaalivähemmistöjen olemassaolo on jostain syystä shokeeraava järkytys ja päänsärky. Keskustelun aloitusviesti otti heidät puheeksi ja sitten kun jatkan samalla linjalla, minulta kysytään, miksi vedän heidät keskusteluun. Kuin puhuisi jollekin, jonka muisti nollautuu parin minuutin välein.

        <<< Eikö olekin parempi pitäytyä luomisjärjestyksen mukaisessa seurakuntajärjestyksessä! Naisille on niin paljon muuta käyttöä kuin johtajan vastuunalaiset tehtävät! >>>

        Tähän vastasinkin jo toiseksi ylimmässä lainauksessani.

        <<< Miten ikkunain kuuraaminen liittyy tähän aiheeseen? Mielestäni Raamatun Totuuden mukaista elämäntapaa noudattava voi hyvin tukea lähimmäistään yhdessä muiden seurakuntalaisten kanssa! Ei kai ikkunain pesu tee ihmisestä kykenemätöntä kuulemaan? >>>

        Siten, että ikkunanpesijät, sähkö- ja putkimiehet ynnä muut, jotka eivät ole koulutettuja terapeutteja ja psykologeja, eivät myöskään ole päteviä toimimaan sellaisissa virkatehtävissä. Mielenterveysongelmista kärsivät ja seksuaalirikosten uhrit tarvitsevat ammattiapua. Kuuntelemiskyky ei ole mikään erityinen meriitti, jolla ratkotaan vakavia ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei hyvänen aika näitä aikoja ja tapoja! Seurakunnan johtotehtäviin ovat arvolliset astumaan Raamatun mukaista elämäntapaa noudattavat miehet - naiselle on luomistyössä annettu avustamistehtävä miestä varten. Luin kauhistuksella, että Ruotsissa todellakin joku Piensoho-niminen helluntalaisjohtaja on todennut homon voivan toimia seurakunnan johtotehtävissä, jos hän on sopiva! Naiset tai tällaisia tarkoituksia varten pidetyt miehet eivät kertakaikkiaan ole arvollisia Jumalan seurakunnan vanhimmiksi tai edes seurakuntaan, jos eivät kadu miesten edessä ja pyydä anteeksi raamatunvastaisia himojaan!

        Vai vielä lesponainen! Kuulkaa, ei sellainen ole täysi nainen mielestäni ollenkaan! Nainen kuuluu miehelle ja yhdyselämä oman aviomiehen kanssa on naiselle tarkoitetun elämän autuus! Miksi haluat shokeerata lukijaa vetämällä näitä lespoasioita uskonnollisiin keskusteluihin? Eikö olekin parempi pitäytyä luomisjärjestyksen mukaisessa seurakuntajärjestyksessä! Naisille on niin paljon muuta käyttöä kuin johtajan vastuunalaiset tehtävät!

        Miten ikkunain kuuraaminen liittyy tähän aiheeseen? Mielestäni Raamatun Totuuden mukaista elämäntapaa noudattava voi hyvin tukea lähimmäistään yhdessä muiden seurakuntalaisten kanssa! Ei kai ikkunain pesu tee ihmisestä kykenemätöntä kuulemaan?

        Mitenkähän tuo nyt oikein on, kuuluuko nainen miehelle? Paljon naisia elää yksin koko elämänsä. Eikö heillä ole mitään arvoa? Älkää vain sanoko, että heidän tehtävänsä on olla jonkinlaisia apulaisia muille, ja avioliitossa oleville! Kyllä sitä ihan muunlainen itsenäinen elämä on olemassa heitäkin varten, jos niin haluavat. Ja kuka sitä haluaa joksikin miesten apulaiseksi olla syntynyt? Haluaidiko miehet olla naisten apulaisiksi syntyneitä? Sitäpaitsi JT uskonnossa on paljon yksinäisiä naisia, koska miehiä on paljon vähemmän kuin naisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkähän tuo nyt oikein on, kuuluuko nainen miehelle? Paljon naisia elää yksin koko elämänsä. Eikö heillä ole mitään arvoa? Älkää vain sanoko, että heidän tehtävänsä on olla jonkinlaisia apulaisia muille, ja avioliitossa oleville! Kyllä sitä ihan muunlainen itsenäinen elämä on olemassa heitäkin varten, jos niin haluavat. Ja kuka sitä haluaa joksikin miesten apulaiseksi olla syntynyt? Haluaidiko miehet olla naisten apulaisiksi syntyneitä? Sitäpaitsi JT uskonnossa on paljon yksinäisiä naisia, koska miehiä on paljon vähemmän kuin naisia.

        Luomiskertomuksessa kuvataan tyhjentävästi miehen asema naisempuoleen nähden. Ennen naiset ymmärsivät luonnostaan oman asemansa miehen apuna. Nämä sufraketti vouhottajat sekoittivat monen hyvänkin vaimoihmisen pään ja tulokset nähdään: jo pienet tytöt on hullutettu olemaan poikia! Tai paremminkin jotakin gangsteriolentoja nyrkkitautoineen ja tatuointeineen! Kun pää on tarpeeksi sekoitettu lopun aikojen pridemellakoinnilla ja jo päiväkodissa opetettavalla gender-ideologialla ei ole ihme, että heikommaksi astiaksi luodun naisen turvallisuudentunne miehen apuna on menetetty. Olisi kai paljon helpompaa kasvattaa pojista oikeita miehiä ja tytöistä äitejä ja vaimoja kuin näitä housuihin pukeutuneita kummajaisia!

        Vielä 1950-luvulla nainen ja mies täydensivät raamatullisella tavalla toisiaan, lapsia syntyi ja heidän sukupolvensa sai vielä terveen kasvatuksen. Tytöt haaveilivat äitiydestä ja hoivasivat pikkuveljiä ja -sisaria. Pojat taas kilvoittelivat voimaa vaativissa urhellulajeissa. Näin tytöt ja pojat pidettiin tyttöinä ja poikina! En uskalla edes kuvitella, mitä nämä sufrakettien raamatullisesti katsoen heitteille jätetyt lapset rukoilisivat, jos osaisivat - tokko tuntevar edes Raamatun Jumalaa! Siksi Oikea Uskonto on paras kasvualusta meistä jokaiselle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luomiskertomuksessa kuvataan tyhjentävästi miehen asema naisempuoleen nähden. Ennen naiset ymmärsivät luonnostaan oman asemansa miehen apuna. Nämä sufraketti vouhottajat sekoittivat monen hyvänkin vaimoihmisen pään ja tulokset nähdään: jo pienet tytöt on hullutettu olemaan poikia! Tai paremminkin jotakin gangsteriolentoja nyrkkitautoineen ja tatuointeineen! Kun pää on tarpeeksi sekoitettu lopun aikojen pridemellakoinnilla ja jo päiväkodissa opetettavalla gender-ideologialla ei ole ihme, että heikommaksi astiaksi luodun naisen turvallisuudentunne miehen apuna on menetetty. Olisi kai paljon helpompaa kasvattaa pojista oikeita miehiä ja tytöistä äitejä ja vaimoja kuin näitä housuihin pukeutuneita kummajaisia!

        Vielä 1950-luvulla nainen ja mies täydensivät raamatullisella tavalla toisiaan, lapsia syntyi ja heidän sukupolvensa sai vielä terveen kasvatuksen. Tytöt haaveilivat äitiydestä ja hoivasivat pikkuveljiä ja -sisaria. Pojat taas kilvoittelivat voimaa vaativissa urhellulajeissa. Näin tytöt ja pojat pidettiin tyttöinä ja poikina! En uskalla edes kuvitella, mitä nämä sufrakettien raamatullisesti katsoen heitteille jätetyt lapset rukoilisivat, jos osaisivat - tokko tuntevar edes Raamatun Jumalaa! Siksi Oikea Uskonto on paras kasvualusta meistä jokaiselle!

        "Luomiskertomuksessa kuvataan tyhjentävästi miehen asema naisempuoleen nähden."

        Jos haluat määritellä naisen aseman ja roolin sadun kautta, siitä vain, mutta älä vaadi muiden leikkivän sinun leikkejäsi.

        "Ennen naiset ymmärsivät luonnostaan oman asemansa miehen apuna."

        Voi lapsi rakas sinä olet naiivi. Maailma on aina ollut miesten johtama. Miehet keksivät koko luomissadun ja jumalan (joka ihan sattumalta on mies), jotta voisivat kuvitteellisen auktoriteetin voimalla alistaa naisen alempiarvoiseksi. Naiset eivät niinkään ole "ymmärtäneet" asemaansa miehen apulaisena, vaan miehet ovat vuosituhansien ajan heitä siihen rooliin alistaneet. Nyt sinun kaltaisesi ukot parkuvat, kun nainen ei enää alistukaan edessäsi, vaan haluavat tasa-arvoisempaa asemaa ja kohtelua. Lienee rankkaa sinulle.

        "Nämä sufraketti vouhottajat sekoittivat monen hyvänkin vaimoihmisen pään ja tulokset nähdään: jo pienet tytöt on hullutettu olemaan poikia! Tai paremminkin jotakin gangsteriolentoja nyrkkitautoineen ja tatuointeineen!"

        Onko maailmankuvasi aidosti näin herttaisen yksinkertainen? Joko mennään tiukalla linjalla antiikkisen satukirjan mukaan ja alistetaan nainen "heikommaksi astiaksi" tai sitten kaikilla on nyrkkiraudat. Fundamentalistin mustavalkoisessa maailmassa ei välimalleja ole. Kokeile vaikka joskus tutustua ilman ennakkoluuloja uusiin ihmisiin ja kuuntele heitä.

        "Olisi kai paljon helpompaa kasvattaa pojista oikeita miehiä ja tytöistä äitejä ja vaimoja kuin näitä housuihin pukeutuneita kummajaisia!"

        Niin vavisuttavan hirveää kuin housuihin pukeutunut nainen onkin, heistä umpimielisinkin on sinua selvästi empaattisempi, avaramielisempi ja vähemmän halukas tuomitsemaan muita. Jännä, että nämä rakkauden uskontojen edustajat ovat juuri niitä suvaitsemattomimpia. Jopa siinä määrin, että he haukkuvat ihmisiä kummajaisiksi niinkin pintapuolisten seikkojen perusteella kuin housut. Ahdas on fundamentalistin maailma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Luomiskertomuksessa kuvataan tyhjentävästi miehen asema naisempuoleen nähden."

        Jos haluat määritellä naisen aseman ja roolin sadun kautta, siitä vain, mutta älä vaadi muiden leikkivän sinun leikkejäsi.

        "Ennen naiset ymmärsivät luonnostaan oman asemansa miehen apuna."

        Voi lapsi rakas sinä olet naiivi. Maailma on aina ollut miesten johtama. Miehet keksivät koko luomissadun ja jumalan (joka ihan sattumalta on mies), jotta voisivat kuvitteellisen auktoriteetin voimalla alistaa naisen alempiarvoiseksi. Naiset eivät niinkään ole "ymmärtäneet" asemaansa miehen apulaisena, vaan miehet ovat vuosituhansien ajan heitä siihen rooliin alistaneet. Nyt sinun kaltaisesi ukot parkuvat, kun nainen ei enää alistukaan edessäsi, vaan haluavat tasa-arvoisempaa asemaa ja kohtelua. Lienee rankkaa sinulle.

        "Nämä sufraketti vouhottajat sekoittivat monen hyvänkin vaimoihmisen pään ja tulokset nähdään: jo pienet tytöt on hullutettu olemaan poikia! Tai paremminkin jotakin gangsteriolentoja nyrkkitautoineen ja tatuointeineen!"

        Onko maailmankuvasi aidosti näin herttaisen yksinkertainen? Joko mennään tiukalla linjalla antiikkisen satukirjan mukaan ja alistetaan nainen "heikommaksi astiaksi" tai sitten kaikilla on nyrkkiraudat. Fundamentalistin mustavalkoisessa maailmassa ei välimalleja ole. Kokeile vaikka joskus tutustua ilman ennakkoluuloja uusiin ihmisiin ja kuuntele heitä.

        "Olisi kai paljon helpompaa kasvattaa pojista oikeita miehiä ja tytöistä äitejä ja vaimoja kuin näitä housuihin pukeutuneita kummajaisia!"

        Niin vavisuttavan hirveää kuin housuihin pukeutunut nainen onkin, heistä umpimielisinkin on sinua selvästi empaattisempi, avaramielisempi ja vähemmän halukas tuomitsemaan muita. Jännä, että nämä rakkauden uskontojen edustajat ovat juuri niitä suvaitsemattomimpia. Jopa siinä määrin, että he haukkuvat ihmisiä kummajaisiksi niinkin pintapuolisten seikkojen perusteella kuin housut. Ahdas on fundamentalistin maailma.

        Kyllä naisen päällä pitää olla hame. Housut ovat alunperin miesten tamine. Vielä 1950-luvun koulukuvissakin tytöillä on aina hame tai mekko ja pojilla miehekkäät, väljät housut. Farmarihousuvillitys alkoi vasta paljon myöhemmin. Nykyisin ei enää erota nuoria toisistaan!

        Hyvin on aivopesu kohdallasi onnistunut! Mitä ihmeen tasa-arvoa nämä sufraketit oikein tarkoittavat! Eiväthän mies ja nainen voi olla mitenkään "tasa-arvoisia" siksi erilaisiksi Jumala heidät loi! Nyt, kun koneet tekevät miesten täistä ne raskaimmat, se ei tarkoita, että nainen olisi tullut miehen arvoiseksi tai miesten vaativiin töihin soveltuviksi!

        Naiset olivat onnellisia vielä 1950-luvulla, kun he saivat toteuttaa naiselle sopivia työtehtäviä kotona lasten ja kotitalouden hoitajina. Ja kyllä kodit hohtivatkin lämpöä, rakkautta sekä houkuttelevia leivonnaisten tuoksuja! Miksi tämä raakatullinen ihanne on tuhottu "naisasialle"? Raamatun Totuuden mukainen elämäntapa on sopiva naisille - onnellinen perhe-elämä vaatii naisen kokosydämisen antaumuksen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä naisen päällä pitää olla hame. Housut ovat alunperin miesten tamine. Vielä 1950-luvun koulukuvissakin tytöillä on aina hame tai mekko ja pojilla miehekkäät, väljät housut. Farmarihousuvillitys alkoi vasta paljon myöhemmin. Nykyisin ei enää erota nuoria toisistaan!

        Hyvin on aivopesu kohdallasi onnistunut! Mitä ihmeen tasa-arvoa nämä sufraketit oikein tarkoittavat! Eiväthän mies ja nainen voi olla mitenkään "tasa-arvoisia" siksi erilaisiksi Jumala heidät loi! Nyt, kun koneet tekevät miesten täistä ne raskaimmat, se ei tarkoita, että nainen olisi tullut miehen arvoiseksi tai miesten vaativiin töihin soveltuviksi!

        Naiset olivat onnellisia vielä 1950-luvulla, kun he saivat toteuttaa naiselle sopivia työtehtäviä kotona lasten ja kotitalouden hoitajina. Ja kyllä kodit hohtivatkin lämpöä, rakkautta sekä houkuttelevia leivonnaisten tuoksuja! Miksi tämä raakatullinen ihanne on tuhottu "naisasialle"? Raamatun Totuuden mukainen elämäntapa on sopiva naisille - onnellinen perhe-elämä vaatii naisen kokosydämisen antaumuksen!

        "Kyllä naisen päällä pitää olla hame. Housut ovat alunperin miesten tamine. Vielä 1950-luvun koulukuvissakin tytöillä on aina hame tai mekko ja pojilla miehekkäät, väljät housut."

        Ikäväksesi ilmoitan, ettet luuloistasi huolimatta ole asemassa, josta voisit sanella, mitä kenelläkin "pitää" olla päällä. Yritä hyväksyä realiteetit.
        Ihmisten käsitys miehekkäästä ja naisellisesta pukeutumisesta on heitellyt vuosisatojen aikana laidasta toiseen. Ennen 1800-lukua miesten pukeutuminen oli huomattavasti koristeellisempaa ja nykysilmällä jopa naisellisempaa. 1900-luvun alussa sininen oli siro ja naisellinen väri, joka yhdistettiin Neitsyt Marian pukeutumiseenkin. Siispä sininen oli tyttöjen väri. Pinkki puolestaan oli maskuliinisuudessaan poikien väri. Jos pojasta haluttiin mies, pinkkiä päälle. 1940-luvun jälkeen sukupuoliin sidotut värimäärittelyt alkoivat kääntyä päinvastaisiksi, ja tänä päivänä ne ovat juuri päinvastaiset. Jos nykypäivä on mielestäsi vinksallaan, pukeudu pinkkiin, jos haluat olla mies. Housuja naiset alkoivat laajemmin käyttää jo 60-luvulla, joten olet tässäkin asiassa pihalla.

        "Hyvin on aivopesu kohdallasi onnistunut! Mitä ihmeen tasa-arvoa nämä sufraketit oikein tarkoittavat! Eiväthän mies ja nainen voi olla mitenkään "tasa-arvoisia" siksi erilaisiksi Jumala heidät loi! Nyt, kun koneet tekevät miesten täistä ne raskaimmat, se ei tarkoita, että nainen olisi tullut miehen arvoiseksi tai miesten vaativiin töihin soveltuviksi!"

        Aivopesukommentti on ironinen ottaen huomioon, että se tulee ihmiseltä, joka on onnistuneesti vakuutettu siitä, että jumalhahmo loi ihmisen, ja koska jumalhahmo tahtoi naisen olevan miestä alemmassa asemassa, meidän tulee tuhansia vuosia myöhemmin kohdella naista alempiarvoisena. Tasa-arvoisuutta voi mitata muillakin tavoilla kuin sillä, onko joku yhtä soveltuva esim. vaativiin fyysisiin töihin. Se, että joku töksäytelee sellaisia helmiä kuin että nainen on heikompi astia ja kummajainen, jos pukeutuu housuihin, kertoo suunnattomasta epävarmuudesta. Tahtoasi vastustava nainen lienee pelottava.

        "Naiset olivat onnellisia vielä 1950-luvulla, kun he saivat toteuttaa naiselle sopivia työtehtäviä kotona lasten ja kotitalouden hoitajina. Ja kyllä kodit hohtivatkin lämpöä, rakkautta sekä houkuttelevia leivonnaisten tuoksuja!"

        Naisen paikka on keittiössä. Kuka sen sinne ajoi? Mies. Nainen oli onnellinen 50-luvun keittiössä. Kuka näin sanoo? Mies. Uskottavuutesi 50-luvun naisen puolestapuhujana ei todellisuudessa ole niin vahva kuin päässäsi kuvittelet.
        Omasta suvustanikin on löytynyt ihan riittämiin naisia, jotka viettivät aikansa keittiössä 50- ja 60-luvuilla. Vanhoilla päivillään, yleensä ensin ukkojensa kuoltua, ovat valitelleet kun ei saanut tavoitella haaveitaan, vaan isännän käskystä piti pysyä siellä hellan ääressä ja olla hymyilevä kodinhengetär, jolla oli aina tarjota uunituoretta pullaa, kun vieraat tulivat kylään. Ei sillä, että heiltä olisi siihen aikaan kysytty mielipidettä, kiinnostaako tällainen roolijako. Onneksi meillä on sinun kaltainen mies, joka 70 vuotta myöhemmin toimii heidän puolueettomana tiedotusvastaavanaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luomiskertomuksessa kuvataan tyhjentävästi miehen asema naisempuoleen nähden. Ennen naiset ymmärsivät luonnostaan oman asemansa miehen apuna. Nämä sufraketti vouhottajat sekoittivat monen hyvänkin vaimoihmisen pään ja tulokset nähdään: jo pienet tytöt on hullutettu olemaan poikia! Tai paremminkin jotakin gangsteriolentoja nyrkkitautoineen ja tatuointeineen! Kun pää on tarpeeksi sekoitettu lopun aikojen pridemellakoinnilla ja jo päiväkodissa opetettavalla gender-ideologialla ei ole ihme, että heikommaksi astiaksi luodun naisen turvallisuudentunne miehen apuna on menetetty. Olisi kai paljon helpompaa kasvattaa pojista oikeita miehiä ja tytöistä äitejä ja vaimoja kuin näitä housuihin pukeutuneita kummajaisia!

        Vielä 1950-luvulla nainen ja mies täydensivät raamatullisella tavalla toisiaan, lapsia syntyi ja heidän sukupolvensa sai vielä terveen kasvatuksen. Tytöt haaveilivat äitiydestä ja hoivasivat pikkuveljiä ja -sisaria. Pojat taas kilvoittelivat voimaa vaativissa urhellulajeissa. Näin tytöt ja pojat pidettiin tyttöinä ja poikina! En uskalla edes kuvitella, mitä nämä sufrakettien raamatullisesti katsoen heitteille jätetyt lapset rukoilisivat, jos osaisivat - tokko tuntevar edes Raamatun Jumalaa! Siksi Oikea Uskonto on paras kasvualusta meistä jokaiselle!

        Kummajaiset pitkissä housuissa ovat kummajaisia. Mutta normaali nainen pitkissä housuissa ei ole kummajainen. Käytän joka ikinen päivä vain pitkiä housuja. Hameeseen en pukeudu kuin häihin ja hautajaisiin. Kaikki tytöt ja naiset eivät myöskään unelmoi äitiydestä. Ja siihen ei ole kasvatus syynä, vaan kaikki vain eivät sellaisesta roolista välitä. Elämässä on pljon muutakin. Ja on paljon naisia, jotka eivät ole menneet avioliittoon, joten heidän tehtävänsä ei ole olla miehen apulaisina. Naiset eivät synny tähän maailmaan miesten apulaisiksi. Se on elämässä tapahtuva valinta, jos niin sattuu käymään elämässä. Valinnasta on kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä naisen päällä pitää olla hame. Housut ovat alunperin miesten tamine. Vielä 1950-luvun koulukuvissakin tytöillä on aina hame tai mekko ja pojilla miehekkäät, väljät housut. Farmarihousuvillitys alkoi vasta paljon myöhemmin. Nykyisin ei enää erota nuoria toisistaan!

        Hyvin on aivopesu kohdallasi onnistunut! Mitä ihmeen tasa-arvoa nämä sufraketit oikein tarkoittavat! Eiväthän mies ja nainen voi olla mitenkään "tasa-arvoisia" siksi erilaisiksi Jumala heidät loi! Nyt, kun koneet tekevät miesten täistä ne raskaimmat, se ei tarkoita, että nainen olisi tullut miehen arvoiseksi tai miesten vaativiin töihin soveltuviksi!

        Naiset olivat onnellisia vielä 1950-luvulla, kun he saivat toteuttaa naiselle sopivia työtehtäviä kotona lasten ja kotitalouden hoitajina. Ja kyllä kodit hohtivatkin lämpöä, rakkautta sekä houkuttelevia leivonnaisten tuoksuja! Miksi tämä raakatullinen ihanne on tuhottu "naisasialle"? Raamatun Totuuden mukainen elämäntapa on sopiva naisille - onnellinen perhe-elämä vaatii naisen kokosydämisen antaumuksen!

        Tuollaisena minä kuvaat naisen aseman, ja luulet naisten olevan vielä onnellisia tuollaisina, niin kyllä erehdyt. Ei ole ihmekään, etttä JT miehet eivät ole koskaan kiinnostaneet. En pidä miehistä, jotka näyttävät liikemiehiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaisena minä kuvaat naisen aseman, ja luulet naisten olevan vielä onnellisia tuollaisina, niin kyllä erehdyt. Ei ole ihmekään, etttä JT miehet eivät ole koskaan kiinnostaneet. En pidä miehistä, jotka näyttävät liikemiehiltä.

        Niinhän sinä luulet, mutta kun pääsisit kyytiin uudella autollani, niin jo ääni kellpssa muuttuisi. Kyllä se on raha ja asema mikä miehessä naista kiinnostaa. Viis siitä, vaikka pukeutuisi vaikka hameeseen. Muuten olen kyllä sitä mieltä, että tämä pohjoismainen naisasianaisihanne on suoraan ja syvältä. Ei monessakaan maassa naiset vouhota itsestään, vaan nainen on edelleen kotiäitinä onnellisin. Toivottavasti meilläkin palataan pian luonnnollisiin tehtäviin, miehet tekevät perheelleen rahaa ja vaimo laittaa ruoan ja hoitaa kymmentä lasta. Eipä tarvitsisi silloin enää miettiä, miten aikansa saisi kulumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän sinä luulet, mutta kun pääsisit kyytiin uudella autollani, niin jo ääni kellpssa muuttuisi. Kyllä se on raha ja asema mikä miehessä naista kiinnostaa. Viis siitä, vaikka pukeutuisi vaikka hameeseen. Muuten olen kyllä sitä mieltä, että tämä pohjoismainen naisasianaisihanne on suoraan ja syvältä. Ei monessakaan maassa naiset vouhota itsestään, vaan nainen on edelleen kotiäitinä onnellisin. Toivottavasti meilläkin palataan pian luonnnollisiin tehtäviin, miehet tekevät perheelleen rahaa ja vaimo laittaa ruoan ja hoitaa kymmentä lasta. Eipä tarvitsisi silloin enää miettiä, miten aikansa saisi kulumaan.

        Ai se olikin trolli. Laita korkki kiinni, ei ole vielä edes pikkulauantai.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän sinä luulet, mutta kun pääsisit kyytiin uudella autollani, niin jo ääni kellpssa muuttuisi. Kyllä se on raha ja asema mikä miehessä naista kiinnostaa. Viis siitä, vaikka pukeutuisi vaikka hameeseen. Muuten olen kyllä sitä mieltä, että tämä pohjoismainen naisasianaisihanne on suoraan ja syvältä. Ei monessakaan maassa naiset vouhota itsestään, vaan nainen on edelleen kotiäitinä onnellisin. Toivottavasti meilläkin palataan pian luonnnollisiin tehtäviin, miehet tekevät perheelleen rahaa ja vaimo laittaa ruoan ja hoitaa kymmentä lasta. Eipä tarvitsisi silloin enää miettiä, miten aikansa saisi kulumaan.

        Mitäs sitten, kun tulee toinen ukko, jolla on siistimpi auto? Ja ukko ei kaiken lisäksi ole saamaton nahjus, vaan auttaa niiden kymmenen lapsen hoitamisessa sekä ruoan valmistuksessa. Kuinka sinä salkku kädessä kävelevänä, ovelta toiselle kiertelevänä kultin jäsenenä pärjäät tällaiselle kilpailijalle, jolla on tarjota paljon muutakin kuin Vartiotornia, hallintoelintä ja loputonta moralisointia?

        Sinä taidat hävitä, etkö vain? Siksi on tärkeää pitää nainen kiireisenä keittiössä, ettei se vaihda parempaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei hyvänen aika näitä aikoja ja tapoja! Seurakunnan johtotehtäviin ovat arvolliset astumaan Raamatun mukaista elämäntapaa noudattavat miehet - naiselle on luomistyössä annettu avustamistehtävä miestä varten. Luin kauhistuksella, että Ruotsissa todellakin joku Piensoho-niminen helluntalaisjohtaja on todennut homon voivan toimia seurakunnan johtotehtävissä, jos hän on sopiva! Naiset tai tällaisia tarkoituksia varten pidetyt miehet eivät kertakaikkiaan ole arvollisia Jumalan seurakunnan vanhimmiksi tai edes seurakuntaan, jos eivät kadu miesten edessä ja pyydä anteeksi raamatunvastaisia himojaan!

        Vai vielä lesponainen! Kuulkaa, ei sellainen ole täysi nainen mielestäni ollenkaan! Nainen kuuluu miehelle ja yhdyselämä oman aviomiehen kanssa on naiselle tarkoitetun elämän autuus! Miksi haluat shokeerata lukijaa vetämällä näitä lespoasioita uskonnollisiin keskusteluihin? Eikö olekin parempi pitäytyä luomisjärjestyksen mukaisessa seurakuntajärjestyksessä! Naisille on niin paljon muuta käyttöä kuin johtajan vastuunalaiset tehtävät!

        Miten ikkunain kuuraaminen liittyy tähän aiheeseen? Mielestäni Raamatun Totuuden mukaista elämäntapaa noudattava voi hyvin tukea lähimmäistään yhdessä muiden seurakuntalaisten kanssa! Ei kai ikkunain pesu tee ihmisestä kykenemätöntä kuulemaan?

        Eivät kaikki naiset kuulu automaattisesti kaikille miehille. Se on henkilökohtainen valinta, jos menee avioliittoon. Vai miten ne monet miehille kuuluvat naisparat yksikseen elävät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän sinä luulet, mutta kun pääsisit kyytiin uudella autollani, niin jo ääni kellpssa muuttuisi. Kyllä se on raha ja asema mikä miehessä naista kiinnostaa. Viis siitä, vaikka pukeutuisi vaikka hameeseen. Muuten olen kyllä sitä mieltä, että tämä pohjoismainen naisasianaisihanne on suoraan ja syvältä. Ei monessakaan maassa naiset vouhota itsestään, vaan nainen on edelleen kotiäitinä onnellisin. Toivottavasti meilläkin palataan pian luonnnollisiin tehtäviin, miehet tekevät perheelleen rahaa ja vaimo laittaa ruoan ja hoitaa kymmentä lasta. Eipä tarvitsisi silloin enää miettiä, miten aikansa saisi kulumaan.

        Lyhyt hiuksinen jakaus sivulla oleva pukumies kertoo mielipiteensä pukeutumisellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä naisen päällä pitää olla hame. Housut ovat alunperin miesten tamine. Vielä 1950-luvun koulukuvissakin tytöillä on aina hame tai mekko ja pojilla miehekkäät, väljät housut. Farmarihousuvillitys alkoi vasta paljon myöhemmin. Nykyisin ei enää erota nuoria toisistaan!

        Hyvin on aivopesu kohdallasi onnistunut! Mitä ihmeen tasa-arvoa nämä sufraketit oikein tarkoittavat! Eiväthän mies ja nainen voi olla mitenkään "tasa-arvoisia" siksi erilaisiksi Jumala heidät loi! Nyt, kun koneet tekevät miesten täistä ne raskaimmat, se ei tarkoita, että nainen olisi tullut miehen arvoiseksi tai miesten vaativiin töihin soveltuviksi!

        Naiset olivat onnellisia vielä 1950-luvulla, kun he saivat toteuttaa naiselle sopivia työtehtäviä kotona lasten ja kotitalouden hoitajina. Ja kyllä kodit hohtivatkin lämpöä, rakkautta sekä houkuttelevia leivonnaisten tuoksuja! Miksi tämä raakatullinen ihanne on tuhottu "naisasialle"? Raamatun Totuuden mukainen elämäntapa on sopiva naisille - onnellinen perhe-elämä vaatii naisen kokosydämisen antaumuksen!

        1950-luvulla oli mitä oli. Onneksi emme elä enää sitä aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä naisen päällä pitää olla hame. Housut ovat alunperin miesten tamine. Vielä 1950-luvun koulukuvissakin tytöillä on aina hame tai mekko ja pojilla miehekkäät, väljät housut. Farmarihousuvillitys alkoi vasta paljon myöhemmin. Nykyisin ei enää erota nuoria toisistaan!

        Hyvin on aivopesu kohdallasi onnistunut! Mitä ihmeen tasa-arvoa nämä sufraketit oikein tarkoittavat! Eiväthän mies ja nainen voi olla mitenkään "tasa-arvoisia" siksi erilaisiksi Jumala heidät loi! Nyt, kun koneet tekevät miesten täistä ne raskaimmat, se ei tarkoita, että nainen olisi tullut miehen arvoiseksi tai miesten vaativiin töihin soveltuviksi!

        Naiset olivat onnellisia vielä 1950-luvulla, kun he saivat toteuttaa naiselle sopivia työtehtäviä kotona lasten ja kotitalouden hoitajina. Ja kyllä kodit hohtivatkin lämpöä, rakkautta sekä houkuttelevia leivonnaisten tuoksuja! Miksi tämä raakatullinen ihanne on tuhottu "naisasialle"? Raamatun Totuuden mukainen elämäntapa on sopiva naisille - onnellinen perhe-elämä vaatii naisen kokosydämisen antaumuksen!

        Kuka sitä hametta naisten päälle vaikka väkisin sovittaa? No vanhakantainen pukumies, kukapa muukaan. Arvaa, kuinka paljon pukumiehet kiinnostavat? Yhtä paljon kuin sikaa kiinnostaa tuulimylly.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1950-luvulla oli mitä oli. Onneksi emme elä enää sitä aikaa.

        Näinä lopun aikoina meillä on riesanamme sodat, kulkutaudit, nälänhätä ja energian säännöstely sekä inflaatio, joka vaikuttaa eniten orpoihin ja leskiin sekä yksinhuoltajiin. Pohjoismainen nainen ei osaa varautua enää ruokavieraisiin eikä hänellä ole taitoa leipoa vieraille pullaa eikä lapsilleen leipää! Kyllä tässä on menty näennäisen "helppouden" maksimointiin, jolloin naisille jää ylimääräistä aikaa maailmallisiin houkutuksiin!

        Joutavanpäiväinen some-ajantuhlaus vie tyttöjen ja naisten kaiken ajan. Miten olemme voineetkaan hylätä kaiken sen valtavan naisosaamisen, mitä jokainen perheenemäntä kartutti ja vaali äitiensä parhaita reseptejä miehensä ja lastensa parhaaksi! Nykyisin kaupasta ei päästä ulos ilman kalliita eineksiä ja valmisannoksia. Ostetaan pulla kerrallaan kymmenkertaisilla hinnoilla! Miksi leivonnaiset pitää paistaa kaupassa, kun jokaisessa asunnossa on edelleen hella? Miksi mustaviinimarjamehua ei enää valmisteta kotona? Onhan itse tehty ihan toisen makuista ja voimakkaampaa kuin kauppojen väriaine-esanssi-kemikaalilitkut!

        Yhtä turhia kuin miljardit annosmuovipakkaukset muovipusseineen sekä painatettuine 4-värikuvineen ovat myös hirvittävää tuhlausta. Ruoka valmistetaan teollisesti jossakin päin maailmaa ties mistä aineista ja pakataan kalliisiin, mahdollisimman pieniin myyntipakkauksiin. Niitä sitten lennätetellään maailman toiselta laidalta varastoihin rekkakuljetuksia odottamaan, lopulta lähimarketti myy hirvittävällä voitolla nämä haukkapalapakkaukset! Sitten niitä taas kuumennetaan kotona ja heitetään pakkauksen mukana enemmät puolet hukkaan. Kun perheenemäntä laittaa itse ruoan 10 litran kattilalla, siitä syö monta päivää eikä mene aikaa eikä rahaa hukkaan! Perheenemännät olivat erittäin tietoisia ruoan kalori/hintasuhteesta.

        Lopun aikana rahaa menee turhuuteen. Ja perheenemännillä on mahdollisuudet ja velvollisuus välttää valmiina ostettavia ruokia ja valmistaa edullisista raaka-aineista kunnollista, ilsäaineetonta ruokaa perheelleen ja myös yövierasvaraksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinä lopun aikoina meillä on riesanamme sodat, kulkutaudit, nälänhätä ja energian säännöstely sekä inflaatio, joka vaikuttaa eniten orpoihin ja leskiin sekä yksinhuoltajiin. Pohjoismainen nainen ei osaa varautua enää ruokavieraisiin eikä hänellä ole taitoa leipoa vieraille pullaa eikä lapsilleen leipää! Kyllä tässä on menty näennäisen "helppouden" maksimointiin, jolloin naisille jää ylimääräistä aikaa maailmallisiin houkutuksiin!

        Joutavanpäiväinen some-ajantuhlaus vie tyttöjen ja naisten kaiken ajan. Miten olemme voineetkaan hylätä kaiken sen valtavan naisosaamisen, mitä jokainen perheenemäntä kartutti ja vaali äitiensä parhaita reseptejä miehensä ja lastensa parhaaksi! Nykyisin kaupasta ei päästä ulos ilman kalliita eineksiä ja valmisannoksia. Ostetaan pulla kerrallaan kymmenkertaisilla hinnoilla! Miksi leivonnaiset pitää paistaa kaupassa, kun jokaisessa asunnossa on edelleen hella? Miksi mustaviinimarjamehua ei enää valmisteta kotona? Onhan itse tehty ihan toisen makuista ja voimakkaampaa kuin kauppojen väriaine-esanssi-kemikaalilitkut!

        Yhtä turhia kuin miljardit annosmuovipakkaukset muovipusseineen sekä painatettuine 4-värikuvineen ovat myös hirvittävää tuhlausta. Ruoka valmistetaan teollisesti jossakin päin maailmaa ties mistä aineista ja pakataan kalliisiin, mahdollisimman pieniin myyntipakkauksiin. Niitä sitten lennätetellään maailman toiselta laidalta varastoihin rekkakuljetuksia odottamaan, lopulta lähimarketti myy hirvittävällä voitolla nämä haukkapalapakkaukset! Sitten niitä taas kuumennetaan kotona ja heitetään pakkauksen mukana enemmät puolet hukkaan. Kun perheenemäntä laittaa itse ruoan 10 litran kattilalla, siitä syö monta päivää eikä mene aikaa eikä rahaa hukkaan! Perheenemännät olivat erittäin tietoisia ruoan kalori/hintasuhteesta.

        Lopun aikana rahaa menee turhuuteen. Ja perheenemännillä on mahdollisuudet ja velvollisuus välttää valmiina ostettavia ruokia ja valmistaa edullisista raaka-aineista kunnollista, ilsäaineetonta ruokaa perheelleen ja myös yövierasvaraksi!

        Luuletko, että naisista tulee automaattisesti taloudenpitäjä ja pullan leipoja, jos tämä maailma loppuu? Ihan varmasti ei tule. Kaikki naiset eivät ole talousihmisiä, eivätkä sellaisiksi muutu. Sillä ei ole mitään tekemistä ajanvirran kanssa, missä eletään. Minä en todellakaan halua keittiössä elämääni viettää. Leipominenkaan ei kiinnosta yhtään. En koskaan leivo. Ruuan teen niin helpolla, kuin pystyn. Mitään suuritöisiä emännän tehtäviä en koskaan tule harrastamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko, että naisista tulee automaattisesti taloudenpitäjä ja pullan leipoja, jos tämä maailma loppuu? Ihan varmasti ei tule. Kaikki naiset eivät ole talousihmisiä, eivätkä sellaisiksi muutu. Sillä ei ole mitään tekemistä ajanvirran kanssa, missä eletään. Minä en todellakaan halua keittiössä elämääni viettää. Leipominenkaan ei kiinnosta yhtään. En koskaan leivo. Ruuan teen niin helpolla, kuin pystyn. Mitään suuritöisiä emännän tehtäviä en koskaan tule harrastamaan.

        Lopun aikaan liittyy tämä perheenemäntäkulttuurin häviäminen. Jos olet syntynyt 1960-luvulla, olet televisiosta oppinut naisasiaa ja naisen perusosaamisen vähättelyä. Pariisin mannekiiniesitykset vetivät puoleensa enemmän kuin opettelu oikein hyväksi puuron keittäjäksi!

        Kunnon perunasoppakattilallisen ainekset maksavat alle kaksi euroa! Kaupassa myytävä kahvikupillinen jotakin nakkimuusisotkua maksaa 4-7 euroa! Älkäämme puhuko inflaatiosta mitään! Itse valmistettu kaalikeitto tai päärynäkiisseli ei maksa edes kattilakaupalla edes yhtä euroa!

        Jos et harrasta keittämistä, olisiko tuhansien eurojen säästö vuodessa riittävä kannuste aloittaa keittiötalouden alkeisiin tutustuminen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinä lopun aikoina meillä on riesanamme sodat, kulkutaudit, nälänhätä ja energian säännöstely sekä inflaatio, joka vaikuttaa eniten orpoihin ja leskiin sekä yksinhuoltajiin. Pohjoismainen nainen ei osaa varautua enää ruokavieraisiin eikä hänellä ole taitoa leipoa vieraille pullaa eikä lapsilleen leipää! Kyllä tässä on menty näennäisen "helppouden" maksimointiin, jolloin naisille jää ylimääräistä aikaa maailmallisiin houkutuksiin!

        Joutavanpäiväinen some-ajantuhlaus vie tyttöjen ja naisten kaiken ajan. Miten olemme voineetkaan hylätä kaiken sen valtavan naisosaamisen, mitä jokainen perheenemäntä kartutti ja vaali äitiensä parhaita reseptejä miehensä ja lastensa parhaaksi! Nykyisin kaupasta ei päästä ulos ilman kalliita eineksiä ja valmisannoksia. Ostetaan pulla kerrallaan kymmenkertaisilla hinnoilla! Miksi leivonnaiset pitää paistaa kaupassa, kun jokaisessa asunnossa on edelleen hella? Miksi mustaviinimarjamehua ei enää valmisteta kotona? Onhan itse tehty ihan toisen makuista ja voimakkaampaa kuin kauppojen väriaine-esanssi-kemikaalilitkut!

        Yhtä turhia kuin miljardit annosmuovipakkaukset muovipusseineen sekä painatettuine 4-värikuvineen ovat myös hirvittävää tuhlausta. Ruoka valmistetaan teollisesti jossakin päin maailmaa ties mistä aineista ja pakataan kalliisiin, mahdollisimman pieniin myyntipakkauksiin. Niitä sitten lennätetellään maailman toiselta laidalta varastoihin rekkakuljetuksia odottamaan, lopulta lähimarketti myy hirvittävällä voitolla nämä haukkapalapakkaukset! Sitten niitä taas kuumennetaan kotona ja heitetään pakkauksen mukana enemmät puolet hukkaan. Kun perheenemäntä laittaa itse ruoan 10 litran kattilalla, siitä syö monta päivää eikä mene aikaa eikä rahaa hukkaan! Perheenemännät olivat erittäin tietoisia ruoan kalori/hintasuhteesta.

        Lopun aikana rahaa menee turhuuteen. Ja perheenemännillä on mahdollisuudet ja velvollisuus välttää valmiina ostettavia ruokia ja valmistaa edullisista raaka-aineista kunnollista, ilsäaineetonta ruokaa perheelleen ja myös yövierasvaraksi!

        "Näinä lopun aikoina meillä on riesanamme sodat, kulkutaudit, nälänhätä ja energian säännöstely sekä inflaatio, joka vaikuttaa eniten orpoihin ja leskiin sekä yksinhuoltajiin. Pohjoismainen nainen ei osaa varautua enää ruokavieraisiin eikä hänellä ole taitoa leipoa vieraille pullaa eikä lapsilleen leipää! Kyllä tässä on menty näennäisen "helppouden" maksimointiin, jolloin naisille jää ylimääräistä aikaa maailmallisiin houkutuksiin!"

        Mikä estää sinua leipomasta pullaa ja leipää? Nainen keittiöön, jotta sinulle jää ylimääräistä aikaa. Ja mitä sinä sillä ajalla teet? Roikut internetissä väittelemässä luopioiden kanssa, joiden seuraa Vartiotorni kehottaa visusti välttämään. Se näyttää olevan sinun maailmallinen houkutuksesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopun aikaan liittyy tämä perheenemäntäkulttuurin häviäminen. Jos olet syntynyt 1960-luvulla, olet televisiosta oppinut naisasiaa ja naisen perusosaamisen vähättelyä. Pariisin mannekiiniesitykset vetivät puoleensa enemmän kuin opettelu oikein hyväksi puuron keittäjäksi!

        Kunnon perunasoppakattilallisen ainekset maksavat alle kaksi euroa! Kaupassa myytävä kahvikupillinen jotakin nakkimuusisotkua maksaa 4-7 euroa! Älkäämme puhuko inflaatiosta mitään! Itse valmistettu kaalikeitto tai päärynäkiisseli ei maksa edes kattilakaupalla edes yhtä euroa!

        Jos et harrasta keittämistä, olisiko tuhansien eurojen säästö vuodessa riittävä kannuste aloittaa keittiötalouden alkeisiin tutustuminen

        "Lopun aikaan liittyy tämä perheenemäntäkulttuurin häviäminen. Jos olet syntynyt 1960-luvulla, olet televisiosta oppinut naisasiaa ja naisen perusosaamisen vähättelyä."

        Niin no, kuka täällä nyt onkaan useiden viestien voimin vähätellyt naisia ja laittanut heitä miehen alapuolelle. Pata kattilaa soimaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Näinä lopun aikoina meillä on riesanamme sodat, kulkutaudit, nälänhätä ja energian säännöstely sekä inflaatio, joka vaikuttaa eniten orpoihin ja leskiin sekä yksinhuoltajiin. Pohjoismainen nainen ei osaa varautua enää ruokavieraisiin eikä hänellä ole taitoa leipoa vieraille pullaa eikä lapsilleen leipää! Kyllä tässä on menty näennäisen "helppouden" maksimointiin, jolloin naisille jää ylimääräistä aikaa maailmallisiin houkutuksiin!"

        Mikä estää sinua leipomasta pullaa ja leipää? Nainen keittiöön, jotta sinulle jää ylimääräistä aikaa. Ja mitä sinä sillä ajalla teet? Roikut internetissä väittelemässä luopioiden kanssa, joiden seuraa Vartiotorni kehottaa visusti välttämään. Se näyttää olevan sinun maailmallinen houkutuksesi.

        " eikä hänellä ole taitoa leipoa "
        -Mutta mikäs estää hakemasta kirjastosta leipurin oppikirjan.
        samalla sitten Turunen omasta hyllystään, niin tietää miksi vartiotorniuskonnoitsijoita pitää varoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopun aikaan liittyy tämä perheenemäntäkulttuurin häviäminen. Jos olet syntynyt 1960-luvulla, olet televisiosta oppinut naisasiaa ja naisen perusosaamisen vähättelyä. Pariisin mannekiiniesitykset vetivät puoleensa enemmän kuin opettelu oikein hyväksi puuron keittäjäksi!

        Kunnon perunasoppakattilallisen ainekset maksavat alle kaksi euroa! Kaupassa myytävä kahvikupillinen jotakin nakkimuusisotkua maksaa 4-7 euroa! Älkäämme puhuko inflaatiosta mitään! Itse valmistettu kaalikeitto tai päärynäkiisseli ei maksa edes kattilakaupalla edes yhtä euroa!

        Jos et harrasta keittämistä, olisiko tuhansien eurojen säästö vuodessa riittävä kannuste aloittaa keittiötalouden alkeisiin tutustuminen

        No totta ihmeessä Pariisin mannekiiniesitykset vetävät enemmän puoleensa kuin puuron keittäminen. Tulee aina vetämään. Taidat olla oikein kunnon vanhanaikainen isäntätyyppi. Tottakai sellainenkin saa olla. Mutta älä omia mieltymyksiäsi toisille suosittele. Minä en olisi kiinnostunut sinuntyyppisestä aviomiehestä. Kyllä sieltä maaseudulta varmaan löytyy emäntä sinulle. Minuun kuvailemasi naismalli ei sovi, eikä tule koskaan sopimaan. Tosin et varmaan ollutkaan minulle avioliittoa ehdottamassa. Mutta JT uskonnossa on tuollaisia miehiä vaikka kuinka paljon. Siksi he eivät kiinnosta. Ulkonäkö jo kertoo, mistä on kyse. Kiitos vain mutta ei kiitos. Mieluummin yksin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopun aikaan liittyy tämä perheenemäntäkulttuurin häviäminen. Jos olet syntynyt 1960-luvulla, olet televisiosta oppinut naisasiaa ja naisen perusosaamisen vähättelyä. Pariisin mannekiiniesitykset vetivät puoleensa enemmän kuin opettelu oikein hyväksi puuron keittäjäksi!

        Kunnon perunasoppakattilallisen ainekset maksavat alle kaksi euroa! Kaupassa myytävä kahvikupillinen jotakin nakkimuusisotkua maksaa 4-7 euroa! Älkäämme puhuko inflaatiosta mitään! Itse valmistettu kaalikeitto tai päärynäkiisseli ei maksa edes kattilakaupalla edes yhtä euroa!

        Jos et harrasta keittämistä, olisiko tuhansien eurojen säästö vuodessa riittävä kannuste aloittaa keittiötalouden alkeisiin tutustuminen

        Voi hyvänen aika. Olet mies, etkä ymmärrä naisista yhtään mitään. Kaikki miehet eivät ole kiinnostuneita urheilusta, eivätkä kaikki naiset ole kiinnostuneita perheenemännän roolista. Toisilla on hyppysissä ruuanlaiton taito. Toisilta se ei meinaa onnistua millään. Sukupuolen takia ketään ei voi pakottaa tehtaviin, jotka eivät luonnistu, ja joista ei pidä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopun aikaan liittyy tämä perheenemäntäkulttuurin häviäminen. Jos olet syntynyt 1960-luvulla, olet televisiosta oppinut naisasiaa ja naisen perusosaamisen vähättelyä. Pariisin mannekiiniesitykset vetivät puoleensa enemmän kuin opettelu oikein hyväksi puuron keittäjäksi!

        Kunnon perunasoppakattilallisen ainekset maksavat alle kaksi euroa! Kaupassa myytävä kahvikupillinen jotakin nakkimuusisotkua maksaa 4-7 euroa! Älkäämme puhuko inflaatiosta mitään! Itse valmistettu kaalikeitto tai päärynäkiisseli ei maksa edes kattilakaupalla edes yhtä euroa!

        Jos et harrasta keittämistä, olisiko tuhansien eurojen säästö vuodessa riittävä kannuste aloittaa keittiötalouden alkeisiin tutustuminen

        Mikään ei saa minua kiinnostumaan keittiötaloudesta . Istun mielelläni kyllä pöydän ääreen syömään, kun joku toinen on tehnyt ruuan. Olen siellä syömäpuolella. Usein miehet tekevät parempaa ruokaa kuin naiset. He sopivat paremmin keittöön töihin kuin naiset. Heti kun on edes vähän rahaa, tilaan ravintolasta ruuan kotiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä naisen päällä pitää olla hame. Housut ovat alunperin miesten tamine. Vielä 1950-luvun koulukuvissakin tytöillä on aina hame tai mekko ja pojilla miehekkäät, väljät housut. Farmarihousuvillitys alkoi vasta paljon myöhemmin. Nykyisin ei enää erota nuoria toisistaan!

        Hyvin on aivopesu kohdallasi onnistunut! Mitä ihmeen tasa-arvoa nämä sufraketit oikein tarkoittavat! Eiväthän mies ja nainen voi olla mitenkään "tasa-arvoisia" siksi erilaisiksi Jumala heidät loi! Nyt, kun koneet tekevät miesten täistä ne raskaimmat, se ei tarkoita, että nainen olisi tullut miehen arvoiseksi tai miesten vaativiin töihin soveltuviksi!

        Naiset olivat onnellisia vielä 1950-luvulla, kun he saivat toteuttaa naiselle sopivia työtehtäviä kotona lasten ja kotitalouden hoitajina. Ja kyllä kodit hohtivatkin lämpöä, rakkautta sekä houkuttelevia leivonnaisten tuoksuja! Miksi tämä raakatullinen ihanne on tuhottu "naisasialle"? Raamatun Totuuden mukainen elämäntapa on sopiva naisille - onnellinen perhe-elämä vaatii naisen kokosydämisen antaumuksen!

        Laita itse päällesi hame, vaikka Skotlantilainennkiltti, ja koita elää sellainen vaate päälläsi. Pystytkö työtekoon se päälläsi, ja kestätökö pakkaset, lumen ja kylmyyden? Pitkät housut ovat minun vaatteeni ikuisesti. Jos joku ei tykkää, katsokoon muualle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän sinä luulet, mutta kun pääsisit kyytiin uudella autollani, niin jo ääni kellpssa muuttuisi. Kyllä se on raha ja asema mikä miehessä naista kiinnostaa. Viis siitä, vaikka pukeutuisi vaikka hameeseen. Muuten olen kyllä sitä mieltä, että tämä pohjoismainen naisasianaisihanne on suoraan ja syvältä. Ei monessakaan maassa naiset vouhota itsestään, vaan nainen on edelleen kotiäitinä onnellisin. Toivottavasti meilläkin palataan pian luonnnollisiin tehtäviin, miehet tekevät perheelleen rahaa ja vaimo laittaa ruoan ja hoitaa kymmentä lasta. Eipä tarvitsisi silloin enää miettiä, miten aikansa saisi kulumaan.

        Riippuu siitä, minkä merkkinen ja mallinen auto se on, ja minkälainen mies istuu ratin takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laita itse päällesi hame, vaikka Skotlantilainennkiltti, ja koita elää sellainen vaate päälläsi. Pystytkö työtekoon se päälläsi, ja kestätökö pakkaset, lumen ja kylmyyden? Pitkät housut ovat minun vaatteeni ikuisesti. Jos joku ei tykkää, katsokoon muualle.

        Jos haluat nähdä hame päällä kulkevia naisia, niin kuta etelämmäksi menet, sitä enemmän heitä näet. Täällä pohjoisessa on tingittävä omista mieltymyksistä. Suomeen eivät hameet kuulu pohjoisen sijainnin takia. Jos sartuisi tulemaan jokin tilaisuus, johon on pakko laittaa hame päälleen, niin lähtisin sinne vain, jos minut haettaisiin autolla sinne, ja samoin tuotaisiin takaisin autolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos haluat nähdä hame päällä kulkevia naisia, niin kuta etelämmäksi menet, sitä enemmän heitä näet. Täällä pohjoisessa on tingittävä omista mieltymyksistä. Suomeen eivät hameet kuulu pohjoisen sijainnin takia. Jos sartuisi tulemaan jokin tilaisuus, johon on pakko laittaa hame päälleen, niin lähtisin sinne vain, jos minut haettaisiin autolla sinne, ja samoin tuotaisiin takaisin autolla.

        Suomessa voi käyttää hametta kesällä, jos pn kuuma päivä. Muuten housut kuuluvat naisen pukeutumiseen ympäri vuoden. Joten miehet, jotka haluavat katsella hameita, mars muuttokuorma kohti etelää.


    • HelluntaikarismaattisevankelikaalinTukholmanfiladelfiaseurakunnan johtaja on melkein yhtä hyvä päästämään Peräilmaa kuin amerrikanusekontonPenissylvaanianraktattiseuran perustajarussel jokasaattoiollahomoja uskoi Epytkinpyrammitituumiin sekä vaaraonkaikkinäkeväänsilmään.

    • Anonyymi

      Lopun aikoja eletään! Ns. "kristillinen" media kunnostautuu esittelemällä kaikki mahdolliset ja mahdottomat epäraamatulliset yhdyselämän muodot: tuon täälläkkim mainitun "turusen" firmassa lääkäri Pekka Reinikainen blogissaan esittelee transujen elämänmuotoa! Tämä TV7:lla ja Radio Patmoksella saarnaava lääkäri on ilmeisesti muotietoinen ja valitsee aiheet perverssimmästä päästä! Juuri, kun olin palaamassa Verkkopalvelusivustolle, google hälyytti Ristin Voiton RV-Podcastia katsomaan - ei kai vaan seksiä sielläkin? Kyllä vaan, Anssi Tiittasen johdolla kolme viisasta miestä puhuivat homoudesta karisnaattisevankelikaatumaseurakuntien johdossa, Ruåtsin Filadelfian hengessä, mitä PienSohot edellä sitä suomisaalemit sitten toistaa! Jo oli homoasiaa koko toosan täydeltä! Joko viimein pääsin raamatullisen aiheen pariin? Google piippasi takaisin - tällä kertaa tyrkytettiin HARHAOPPIA! Siis Radio Dein 56-osaista sarjaa, jossa viimeinen jakso käsittelee - arvasit oikein - sukupuoliasioita sieltä kieroutumien keskeltä tietenkin!

      Huh huh! Onneksi on raamatullinen Verkkopalvelusivusto, jossa ei homoja nosteta!

      • Anonyymi

        Samaa olen ihmetellyt monasti esim. muutoin niin hyvä Uuden Tien Cafe Raamattu on haastatellut pornosta kertovaa Pia Rendiciä! Hän tietää miten esim. seurakunnissa katsellaan pornoa. Miksi tällaista synnin ylläpitotoimintaa harjoitetaan? En käsitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa olen ihmetellyt monasti esim. muutoin niin hyvä Uuden Tien Cafe Raamattu on haastatellut pornosta kertovaa Pia Rendiciä! Hän tietää miten esim. seurakunnissa katsellaan pornoa. Miksi tällaista synnin ylläpitotoimintaa harjoitetaan? En käsitä!

        Tämä on nimen omaan lopun aikojen ilmiö. Kristilliset radiokanavat menettävät lahdjoituksia, jos ne eivät lähetä maailmallista ohjelmaa. Tätä on tosin tahpahtunut jo pidempään. Viime viikon "seksisuma" oli kyllä kristillisten kanavien kaikkien aikojen ennätys. Ainakin helluntalaiskarismaattisella liikkeellä on rahapulaa, Iso Kirja-opisto Keuruun juhannuskonferensseineen on historiansa pahimmassa rahapulassa, kun tapahtumat eivät vedä väkeä maaseudulle.

        Näiden kriisien ratkaisuja on etsitty maailmallisista keinoista, kuten seksin jatkuvasta pakkosyötöstä joka kanavalla ja tietenkin netissä - näillä PLUS-saiteilla. Kristillisten kanavien olisi pitäydyttävä raamatullisissa aiheissa, kuten Jumalanpalveluksissa, aamu-, päivä-, ilta-, ja yöhartauksissa sekä rukouksissa. Rivot ohjelmat, joissa esitellään epäraamatullisia seksin harjoittamisen muotoja, saisi poistaa uskonnollisilta kanavilta. Ikuisuuden lupaus Jumalan yhteydessä on toivoa herättävää ja ei yllytä lapsiamme ja nuoriamme hankkimaan netistä "lisätietoa" näiden sodomistien hirvittävistä irstauksista. Ne ovat sielunvihollisen merkittävä eksytys näinä lopun aikoina!

        Kaikki uskonnot eivät näinä lopun aikoinakaan saastuta eetteriä riettailla aiheilla. Kehottaisinkin kaikkia valitsemaan Verkkopalvelusivuston, jossa eri aihepiirejä käsitellään Raamatun hengessä. On entistäkin arvokkaampaa, että Tosi Uskonto pitää esillä Raamatun Jumalan Tahdon mukaista Elämäntapaa! Haureelliset teot, joihin on yhdistetty samaa sukupuolta olevien yhdyselämää, ruokkivat lasten mielikuvitusta ja kannustavat nuoria surfaamaan leivisköjä turmeleville pornosivuille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on nimen omaan lopun aikojen ilmiö. Kristilliset radiokanavat menettävät lahdjoituksia, jos ne eivät lähetä maailmallista ohjelmaa. Tätä on tosin tahpahtunut jo pidempään. Viime viikon "seksisuma" oli kyllä kristillisten kanavien kaikkien aikojen ennätys. Ainakin helluntalaiskarismaattisella liikkeellä on rahapulaa, Iso Kirja-opisto Keuruun juhannuskonferensseineen on historiansa pahimmassa rahapulassa, kun tapahtumat eivät vedä väkeä maaseudulle.

        Näiden kriisien ratkaisuja on etsitty maailmallisista keinoista, kuten seksin jatkuvasta pakkosyötöstä joka kanavalla ja tietenkin netissä - näillä PLUS-saiteilla. Kristillisten kanavien olisi pitäydyttävä raamatullisissa aiheissa, kuten Jumalanpalveluksissa, aamu-, päivä-, ilta-, ja yöhartauksissa sekä rukouksissa. Rivot ohjelmat, joissa esitellään epäraamatullisia seksin harjoittamisen muotoja, saisi poistaa uskonnollisilta kanavilta. Ikuisuuden lupaus Jumalan yhteydessä on toivoa herättävää ja ei yllytä lapsiamme ja nuoriamme hankkimaan netistä "lisätietoa" näiden sodomistien hirvittävistä irstauksista. Ne ovat sielunvihollisen merkittävä eksytys näinä lopun aikoina!

        Kaikki uskonnot eivät näinä lopun aikoinakaan saastuta eetteriä riettailla aiheilla. Kehottaisinkin kaikkia valitsemaan Verkkopalvelusivuston, jossa eri aihepiirejä käsitellään Raamatun hengessä. On entistäkin arvokkaampaa, että Tosi Uskonto pitää esillä Raamatun Jumalan Tahdon mukaista Elämäntapaa! Haureelliset teot, joihin on yhdistetty samaa sukupuolta olevien yhdyselämää, ruokkivat lasten mielikuvitusta ja kannustavat nuoria surfaamaan leivisköjä turmeleville pornosivuille!

        Toisaalta on Jehova luonut naiset seksikkäiksi.
        Ja ensinhän hän sai alasti ollakin.

        Parisuhde tuntuisi parhaalta, mutta avioerokielto on jouduttu eri maiden laeista poistamaan.

        Jehovalahko, paitsi sallii avioerot, myös avioeroja on tutkimuksen mukaan enemmän kuin muussa väestössä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisaalta on Jehova luonut naiset seksikkäiksi.
        Ja ensinhän hän sai alasti ollakin.

        Parisuhde tuntuisi parhaalta, mutta avioerokielto on jouduttu eri maiden laeista poistamaan.

        Jehovalahko, paitsi sallii avioerot, myös avioeroja on tutkimuksen mukaan enemmän kuin muussa väestössä

        Nuoren naisen olemus on luotu miehen silmille ja muille aisteille ihanaksi! Raamatullinen nainen on miehen ylpeys, hiljainen ja miehelleen alamainen. Silloin avioliitto on sopuisa ja lapsia tulee paljon. Näin määräytyy myös avioliiton keskinäinen työnjako: nainen on luotu äidiksi, joka huolehtii vauvojen hyvinvoinnista sekä kodin kaikesta viihtyisyydestä miehems' ansaitessa rahat kodin ja vaimon ylläpitoon.

        Naiselle sopii parhaiten raamatullinen järjestely, jossa miehellä on tärkeissä asioissa kokonaisvastuu ja nainen tukee miehensä päätöksiä. Tällöin molempien osat ovat yhtä arvokkaat ja tärkeät. Tätä on ihmisten keskinäinen tasa-arvo yhdyselämässä! Naisen onnellisuus koostuu suhteessa mieheensä, lapsiin, kotiin sekä Jumalaan. Jokainen toimii yhteisten tavoitteiden toteutuessa Jumalan Tahdon mukaisesti!

        Lopun aikana on maailmassa paljon Raamatun vastaista "naisasiaa". Väärien tavoitteiden eteen taisteleminen johtaa epäraamatulliseen avioelämään, jossa kaikki kärsivät. Vaikka en nyt yhtäkkiä muistakaan yhtään avioeromurhenäytelmää veljien ja sisarten keskuudesta, maailmallisten ihmisten keskuudessa puolet avioliitoista haaksirikkoutuu! Tämä johtuu alkuperäisen Jumalan asettamien reunaehtojen hylkäämisestä ja täysin Raamatun vastaisten elämänmuotojen "vapaista" testaajista! Voimme saada kosketuksen vielä Raamatun mukaiseen yhdyselämään tutkistelemalla Raamatun Totuutta ja toimimalla sen Opetusten mukaisesti! Ihmisen Luoja on antanut ilmoituksen näistäkin asioista! Raamatun Totuutta noudattamalla voidaan saavuttaa täydellinen onni!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuoren naisen olemus on luotu miehen silmille ja muille aisteille ihanaksi! Raamatullinen nainen on miehen ylpeys, hiljainen ja miehelleen alamainen. Silloin avioliitto on sopuisa ja lapsia tulee paljon. Näin määräytyy myös avioliiton keskinäinen työnjako: nainen on luotu äidiksi, joka huolehtii vauvojen hyvinvoinnista sekä kodin kaikesta viihtyisyydestä miehems' ansaitessa rahat kodin ja vaimon ylläpitoon.

        Naiselle sopii parhaiten raamatullinen järjestely, jossa miehellä on tärkeissä asioissa kokonaisvastuu ja nainen tukee miehensä päätöksiä. Tällöin molempien osat ovat yhtä arvokkaat ja tärkeät. Tätä on ihmisten keskinäinen tasa-arvo yhdyselämässä! Naisen onnellisuus koostuu suhteessa mieheensä, lapsiin, kotiin sekä Jumalaan. Jokainen toimii yhteisten tavoitteiden toteutuessa Jumalan Tahdon mukaisesti!

        Lopun aikana on maailmassa paljon Raamatun vastaista "naisasiaa". Väärien tavoitteiden eteen taisteleminen johtaa epäraamatulliseen avioelämään, jossa kaikki kärsivät. Vaikka en nyt yhtäkkiä muistakaan yhtään avioeromurhenäytelmää veljien ja sisarten keskuudesta, maailmallisten ihmisten keskuudessa puolet avioliitoista haaksirikkoutuu! Tämä johtuu alkuperäisen Jumalan asettamien reunaehtojen hylkäämisestä ja täysin Raamatun vastaisten elämänmuotojen "vapaista" testaajista! Voimme saada kosketuksen vielä Raamatun mukaiseen yhdyselämään tutkistelemalla Raamatun Totuutta ja toimimalla sen Opetusten mukaisesti! Ihmisen Luoja on antanut ilmoituksen näistäkin asioista! Raamatun Totuutta noudattamalla voidaan saavuttaa täydellinen onni!

        "Vaikka en nyt yhtäkkiä muistakaan yhtään avioeromurhenäytelmää veljien ja sisarten keskuudesta, maailmallisten ihmisten keskuudessa puolet avioliitoista haaksirikkoutuu!"

        Vartiotorni katsoo aviorikoksen olevan ainoa oikeutus avioerolle. Mistään muista syistä eroava ja uudelleen naimisiin menevä voi joutua erotetuksi, kartetuksi ja menettää koko sosiaalisen verkostonsa. Edes parisuhdeväkivalta ei ole oikeutus avioerolle, joten jos puoliso lyö, olet jumissa pahoinpitelijän kanssa. Ainut ulospääsy on pettää ja mennä polleana kertomaan asiasta vanhimmille.
        Ihmiset kyllä saadaan tekemään tai olemaan tekemättä melkein mitä tahansa, kunhan asetetaan kohtuuttomia ukaaseja ja rangaistuksia. Siinä mielessä todistajien avioliittotilastot eivät kerro yhtään mitään niiden onnellisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuoren naisen olemus on luotu miehen silmille ja muille aisteille ihanaksi! Raamatullinen nainen on miehen ylpeys, hiljainen ja miehelleen alamainen. Silloin avioliitto on sopuisa ja lapsia tulee paljon. Näin määräytyy myös avioliiton keskinäinen työnjako: nainen on luotu äidiksi, joka huolehtii vauvojen hyvinvoinnista sekä kodin kaikesta viihtyisyydestä miehems' ansaitessa rahat kodin ja vaimon ylläpitoon.

        Naiselle sopii parhaiten raamatullinen järjestely, jossa miehellä on tärkeissä asioissa kokonaisvastuu ja nainen tukee miehensä päätöksiä. Tällöin molempien osat ovat yhtä arvokkaat ja tärkeät. Tätä on ihmisten keskinäinen tasa-arvo yhdyselämässä! Naisen onnellisuus koostuu suhteessa mieheensä, lapsiin, kotiin sekä Jumalaan. Jokainen toimii yhteisten tavoitteiden toteutuessa Jumalan Tahdon mukaisesti!

        Lopun aikana on maailmassa paljon Raamatun vastaista "naisasiaa". Väärien tavoitteiden eteen taisteleminen johtaa epäraamatulliseen avioelämään, jossa kaikki kärsivät. Vaikka en nyt yhtäkkiä muistakaan yhtään avioeromurhenäytelmää veljien ja sisarten keskuudesta, maailmallisten ihmisten keskuudessa puolet avioliitoista haaksirikkoutuu! Tämä johtuu alkuperäisen Jumalan asettamien reunaehtojen hylkäämisestä ja täysin Raamatun vastaisten elämänmuotojen "vapaista" testaajista! Voimme saada kosketuksen vielä Raamatun mukaiseen yhdyselämään tutkistelemalla Raamatun Totuutta ja toimimalla sen Opetusten mukaisesti! Ihmisen Luoja on antanut ilmoituksen näistäkin asioista! Raamatun Totuutta noudattamalla voidaan saavuttaa täydellinen onni!

        No, siinä on yksi näkemys avioliitosta. Se on hyvin konservatiivisen ihmisen näkemys. Avioliitot ja ihmiset ovat kuitenkin erilaisia, ja kaikkien kohdalla ei aivan noin konservatiivista elämää eletä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuoren naisen olemus on luotu miehen silmille ja muille aisteille ihanaksi! Raamatullinen nainen on miehen ylpeys, hiljainen ja miehelleen alamainen. Silloin avioliitto on sopuisa ja lapsia tulee paljon. Näin määräytyy myös avioliiton keskinäinen työnjako: nainen on luotu äidiksi, joka huolehtii vauvojen hyvinvoinnista sekä kodin kaikesta viihtyisyydestä miehems' ansaitessa rahat kodin ja vaimon ylläpitoon.

        Naiselle sopii parhaiten raamatullinen järjestely, jossa miehellä on tärkeissä asioissa kokonaisvastuu ja nainen tukee miehensä päätöksiä. Tällöin molempien osat ovat yhtä arvokkaat ja tärkeät. Tätä on ihmisten keskinäinen tasa-arvo yhdyselämässä! Naisen onnellisuus koostuu suhteessa mieheensä, lapsiin, kotiin sekä Jumalaan. Jokainen toimii yhteisten tavoitteiden toteutuessa Jumalan Tahdon mukaisesti!

        Lopun aikana on maailmassa paljon Raamatun vastaista "naisasiaa". Väärien tavoitteiden eteen taisteleminen johtaa epäraamatulliseen avioelämään, jossa kaikki kärsivät. Vaikka en nyt yhtäkkiä muistakaan yhtään avioeromurhenäytelmää veljien ja sisarten keskuudesta, maailmallisten ihmisten keskuudessa puolet avioliitoista haaksirikkoutuu! Tämä johtuu alkuperäisen Jumalan asettamien reunaehtojen hylkäämisestä ja täysin Raamatun vastaisten elämänmuotojen "vapaista" testaajista! Voimme saada kosketuksen vielä Raamatun mukaiseen yhdyselämään tutkistelemalla Raamatun Totuutta ja toimimalla sen Opetusten mukaisesti! Ihmisen Luoja on antanut ilmoituksen näistäkin asioista! Raamatun Totuutta noudattamalla voidaan saavuttaa täydellinen onni!

        Naisen ihanuus on vain yksi osa ihmissuhdetta ja elämää.
        Lahko ei kasvata näkemään naista ihmisenä, lahkomiestä kypsymään aikuiseksi, vaan määrää alempiarvoiseksi, jonka tulee kattaa miehille pöydät, siivota jäähalli juhannuksena jotta vuokra olisi halvempi, ja olla kaikin puolin nöyrä ja tottelevainen. Tosiaan vailla oikeutta kieltäytyä seksistä silloin kun mies vaatii.


    • Anonyymi

      Ei ehdota ehkä kieroutunutta yhdyselämää. Mutta sen sijaan ehdottaa ilman kemiaa avioliittoa samaan uskontoon kuuluvan kanssa avioliittoa. Nähtävästi uskovat, että ihminen rakastaa uskontoa niin paljon, että on valmis elämään vaikka helvetissä oikean uskonnon takia. Ei se noin kylläkään mene. Onnellisuus on se syy, miksi haluaa tai ei halua elää ikuisesti. Pelkkä sama uskonto ei riitä mihinkään. Ei edes ystävyyssuhteeseen.

      • Anonyymi

        Kyllä kuule seurakuntalaisten kesken on solmittu mitä onnellisimpia avioliittoja, jotka ovat sulostuttaneet puolisoiden ja perheen elämää vuosikymmenestä toiseen! Totta kai! Ja konventeissa on tavattu nuorukaisia ja ihania kaunokaisia, joista on voinut saada ihanan puolison loppuiäkseen! Mikä voisikaan olla ihanampaa!

        Mielestäni Tosi Uskonto antaa nuorille raamatunmukaisen kasvatuksen kohdata aviopuoliso, jonka kanssa voi jakaa elämän mahdollisimman lujalta pohjalta! En kyllä lainkaan voi käsittää, miten vääriä mielikuvia sinulla on uskovien avioliitosta!

        Tutustu Julistaja-aviopareihin ja -perheisiin! Silloin näet omin silmin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kuule seurakuntalaisten kesken on solmittu mitä onnellisimpia avioliittoja, jotka ovat sulostuttaneet puolisoiden ja perheen elämää vuosikymmenestä toiseen! Totta kai! Ja konventeissa on tavattu nuorukaisia ja ihania kaunokaisia, joista on voinut saada ihanan puolison loppuiäkseen! Mikä voisikaan olla ihanampaa!

        Mielestäni Tosi Uskonto antaa nuorille raamatunmukaisen kasvatuksen kohdata aviopuoliso, jonka kanssa voi jakaa elämän mahdollisimman lujalta pohjalta! En kyllä lainkaan voi käsittää, miten vääriä mielikuvia sinulla on uskovien avioliitosta!

        Tutustu Julistaja-aviopareihin ja -perheisiin! Silloin näet omin silmin!

        Avioliittoon täytyy mennä samankaltaisen sielunkumppanin kanssa. Minulle TOISET! Ihmiset järjestivät yllätystapaamisen ihmisen kanssa, joka ei kiinnostanut yhtään. En todellakaan tee tuollaisella rakkaudettomalla liitolla mitään. Olen ennemmin vaikka ikuisesti yksin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kuule seurakuntalaisten kesken on solmittu mitä onnellisimpia avioliittoja, jotka ovat sulostuttaneet puolisoiden ja perheen elämää vuosikymmenestä toiseen! Totta kai! Ja konventeissa on tavattu nuorukaisia ja ihania kaunokaisia, joista on voinut saada ihanan puolison loppuiäkseen! Mikä voisikaan olla ihanampaa!

        Mielestäni Tosi Uskonto antaa nuorille raamatunmukaisen kasvatuksen kohdata aviopuoliso, jonka kanssa voi jakaa elämän mahdollisimman lujalta pohjalta! En kyllä lainkaan voi käsittää, miten vääriä mielikuvia sinulla on uskovien avioliitosta!

        Tutustu Julistaja-aviopareihin ja -perheisiin! Silloin näet omin silmin!

        On solmittu myös onnettomia ja rakkaudettomia liittoja pelkistä uskonnollisista syistä. Ja eroja on tullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On solmittu myös onnettomia ja rakkaudettomia liittoja pelkistä uskonnollisista syistä. Ja eroja on tullut.

        Olet täysin oikeassa, mutta Jehovan todistaja, jonka kanssa keskustelet, on tunnettu palstalla siitä, että hän ei usko mitään mitä ei ole itse omin silmin todistanut. Hänen järjestössään ei tapahdu seksuaalista hyväksikäyttöä ja tekijöiden suojelua, koska hän ei itse ole sitä pienessä seurakunnassaan nähnyt. Hänen järjestönsä ei pimitä jäseniltään mitään, koska hän itse on siitä autuaan tietämätön (niin pimittäminen toimii). Eikä hänen järjestössään ole onnettomia avioliittoja tai avioeroja, koska hän itse ei ole sellaisesta kuullut. Hän elää ahtaassa herkkäuskoisuuden kuplassa, uskoo ymmärtävänsä koko totuuden, eikä kukaan hänen ympärillään esimerkiksi teeskentele elävänsä onnellisessa avioliitossa, vaikka suljettujen ovien takana totuus olisikin toinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On solmittu myös onnettomia ja rakkaudettomia liittoja pelkistä uskonnollisista syistä. Ja eroja on tullut.

        Minulla ei ole laajaa JT piiriä ollut. Mutta minä tunnen pienissä ympyröissänikin neljä JT avioeroa. On se kyllä paljon, enkä edes tiedä laajemmin muista JT:stä.


    • Anonyymi

      "...ihan ok kun selviytyi Tsernobylistäkin hengissä, vaikka joka päivä etsi raunioista kavereitaan Jumala= Terveys, ja aseista kieltäytyminen= hyvä tahto

      • Anonyymi

        "...olen kohdannut myös homoja, jotka ovat 'neutraaleja', vetivät kylmästä sumuisessa Helsingistä lämpimään yöksi;" Ei halunnut katkeroittaa tytärtään menemällä uusiin naimisiin." Toinenkin, jonka tyttöystävä oli jättänyt." Liikemies, joka ei halunnut menettää bisnestä naisten vuoksi. " Uimari, joka hänkin oli neutraali. Osaavatko heterot olla neutraaleja, vai ovatko he yliseksistejä ?" Olisi kauheaa, jos olisi ylisekstisiä heteromarsseja, ihan niin kuin pridemarsseja. Kohtuus kaikessa, ei nerous, joka olisi ydinpomminkaltainen katastrofi!"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "...olen kohdannut myös homoja, jotka ovat 'neutraaleja', vetivät kylmästä sumuisessa Helsingistä lämpimään yöksi;" Ei halunnut katkeroittaa tytärtään menemällä uusiin naimisiin." Toinenkin, jonka tyttöystävä oli jättänyt." Liikemies, joka ei halunnut menettää bisnestä naisten vuoksi. " Uimari, joka hänkin oli neutraali. Osaavatko heterot olla neutraaleja, vai ovatko he yliseksistejä ?" Olisi kauheaa, jos olisi ylisekstisiä heteromarsseja, ihan niin kuin pridemarsseja. Kohtuus kaikessa, ei nerous, joka olisi ydinpomminkaltainen katastrofi!"

        "...menemällä uuteen siviliavioliittoon[(hieman neutraalimpi sana koska on kovempia konsonantteja)]


    • Anonyymi

      Niin se on, että Tosi Uskonto takaa parhaan pohjan lujalle avioliitolle! Vanhemmat kyllä tietävät paremmin, kenen kanssa oma tytär oppisi vaimon tavoille! Nuoret tytöt kyllä katsovat enemmän ulkomuotoa ja pidemmässä juoksussa toisarvoisia viehättävyystekijöitä! Kyllä Raamatun Totuuteen luottava nuori mies osaa kasvattaa tytöstä kuin tytöstä kelvollisen vaimon itselleen!

      Täällä puhutaan "kemioista" ym. hölynpölystä. Jokaisessa miehessä on paljon rakastettavaa ja usein tärkeimmät piirteet tulevatkin esiin vasta vuosien päästä, kun turhamaiset filmitähtiulkonäköhaaveet ovat jääneet jo kauas taakse. Silloin luja Usko Jumalaan pitää avioliiton kunnossa!

      • Anonyymi

        Niinhän sinä luulet. Avioliitto vain sielunkumppanin kanssa on oikea avioliitto. Kemiat on ykkönen. Minä en tarvitse jotakin yhdentekevää miestä pyörimään elämääni ja asuntooni. Se on ihan sama, kun menisi ensimmäisen vastaantulijan kanssa avioliittoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän sinä luulet. Avioliitto vain sielunkumppanin kanssa on oikea avioliitto. Kemiat on ykkönen. Minä en tarvitse jotakin yhdentekevää miestä pyörimään elämääni ja asuntooni. Se on ihan sama, kun menisi ensimmäisen vastaantulijan kanssa avioliittoon.

        MInulla on erilainen näkemys. Ensinnäkin seurakunnassa vanhemmat ovat oppineet Raamatun Totuuden ja solmineet Uskovain Avioliiton. Kun sitten Jumala on antanut lapsia, he ovat tunteneet omat lapsensa tarkkaan Raamatun valossa ja Jumalan lapsina. Seurakunnassa lapset ovat pienestä pitäen oppineet Totuuteen. Kun tytär tulee yhdyselämäikään, vanhemmilla voi olla jo tiedossa sopiva veli tyttärelle puolisoksi. Ei muuten ole ensinkään sama kuin "ensimmäinen vastaantulija" - kysymyksessä on saman Toivon omaavat nuoret, joilla on Raamatun Jumalan suuret siunaukset puolellaan!

        En ymmärrä tätä nykyajan tähtikulttia, jossa kaikki tytöt ihastuvat samaan rock-kuuluisuuteen! Ei siinä vaikuta muu kuin maailmalliset turhanpäiväisyydet! Lisäksi nämä ihastukset ovat usein huumeiden käyttäjiä ja kuolevat heti lapsi- tai nuoruustähteytensä hiipuessa. Jos kahden nuoren avioliitto solmitaan Tosi Kristillisyyden perustalle vanhempien neuvojen ja opetusten mukaan, liitosta muodostuu kestävä ja rakkaus kasvaa Jumalan Tahdon mukaiseksi rakkaudeksi! Kyynel tulee.

        Baareistako niitä sielunkumppaneita muka löytyy? Aamulla yhteisellä parantelulla kaljojen voimalla? Ehei! Nykyään avioliitot tahtovat kestää vain somekiinnostuksen ajan. Jo vauvan syntyminen on monelle nykynaiselle liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MInulla on erilainen näkemys. Ensinnäkin seurakunnassa vanhemmat ovat oppineet Raamatun Totuuden ja solmineet Uskovain Avioliiton. Kun sitten Jumala on antanut lapsia, he ovat tunteneet omat lapsensa tarkkaan Raamatun valossa ja Jumalan lapsina. Seurakunnassa lapset ovat pienestä pitäen oppineet Totuuteen. Kun tytär tulee yhdyselämäikään, vanhemmilla voi olla jo tiedossa sopiva veli tyttärelle puolisoksi. Ei muuten ole ensinkään sama kuin "ensimmäinen vastaantulija" - kysymyksessä on saman Toivon omaavat nuoret, joilla on Raamatun Jumalan suuret siunaukset puolellaan!

        En ymmärrä tätä nykyajan tähtikulttia, jossa kaikki tytöt ihastuvat samaan rock-kuuluisuuteen! Ei siinä vaikuta muu kuin maailmalliset turhanpäiväisyydet! Lisäksi nämä ihastukset ovat usein huumeiden käyttäjiä ja kuolevat heti lapsi- tai nuoruustähteytensä hiipuessa. Jos kahden nuoren avioliitto solmitaan Tosi Kristillisyyden perustalle vanhempien neuvojen ja opetusten mukaan, liitosta muodostuu kestävä ja rakkaus kasvaa Jumalan Tahdon mukaiseksi rakkaudeksi! Kyynel tulee.

        Baareistako niitä sielunkumppaneita muka löytyy? Aamulla yhteisellä parantelulla kaljojen voimalla? Ehei! Nykyään avioliitot tahtovat kestää vain somekiinnostuksen ajan. Jo vauvan syntyminen on monelle nykynaiselle liikaa.

        Varmasti kuvailemissasi suhteissa on vikansa. Mutta älä luulekaan, että sinun mallisi kaikille sopii. Ei sinne makuuhuoneeseen mennä kenen tahansa kanssa. Kun ollaan menty toisten valitseman puolison kanssa avioliittoon, tai muuten vain jonkun puolitutun kanssa, niin ei pidä ihmetellä, kun avioliiton tunnepuolella voi ainakin maisilla olla suuria vaikeuksia. Pahimmassa tapauksessa avioliitto loppuu avioeroon. On noita tapauksia nähty tarpeeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti kuvailemissasi suhteissa on vikansa. Mutta älä luulekaan, että sinun mallisi kaikille sopii. Ei sinne makuuhuoneeseen mennä kenen tahansa kanssa. Kun ollaan menty toisten valitseman puolison kanssa avioliittoon, tai muuten vain jonkun puolitutun kanssa, niin ei pidä ihmetellä, kun avioliiton tunnepuolella voi ainakin maisilla olla suuria vaikeuksia. Pahimmassa tapauksessa avioliitto loppuu avioeroon. On noita tapauksia nähty tarpeeksi.

        Vartiotornin kehuminen lahkoavioita provosoi asian tutkimukseen USA:ssa.
        Tulos oli että lahkoaviot hajosivat useammin kuin muun väestön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti kuvailemissasi suhteissa on vikansa. Mutta älä luulekaan, että sinun mallisi kaikille sopii. Ei sinne makuuhuoneeseen mennä kenen tahansa kanssa. Kun ollaan menty toisten valitseman puolison kanssa avioliittoon, tai muuten vain jonkun puolitutun kanssa, niin ei pidä ihmetellä, kun avioliiton tunnepuolella voi ainakin maisilla olla suuria vaikeuksia. Pahimmassa tapauksessa avioliitto loppuu avioeroon. On noita tapauksia nähty tarpeeksi.

        Näitä "pahimpia tapauksia" on nykyisellään jo karvan verran enemmän kuin niitä "vähemmän pahempia" - yli puolet suomalaisten avioliitoista päätyy eroon. Miksi? Onkohon ne "kieroutuneet" homoavioliitot yhtään kestävämpiä? Ei ainakaan ole jehovain seurakunta hämmentämässä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MInulla on erilainen näkemys. Ensinnäkin seurakunnassa vanhemmat ovat oppineet Raamatun Totuuden ja solmineet Uskovain Avioliiton. Kun sitten Jumala on antanut lapsia, he ovat tunteneet omat lapsensa tarkkaan Raamatun valossa ja Jumalan lapsina. Seurakunnassa lapset ovat pienestä pitäen oppineet Totuuteen. Kun tytär tulee yhdyselämäikään, vanhemmilla voi olla jo tiedossa sopiva veli tyttärelle puolisoksi. Ei muuten ole ensinkään sama kuin "ensimmäinen vastaantulija" - kysymyksessä on saman Toivon omaavat nuoret, joilla on Raamatun Jumalan suuret siunaukset puolellaan!

        En ymmärrä tätä nykyajan tähtikulttia, jossa kaikki tytöt ihastuvat samaan rock-kuuluisuuteen! Ei siinä vaikuta muu kuin maailmalliset turhanpäiväisyydet! Lisäksi nämä ihastukset ovat usein huumeiden käyttäjiä ja kuolevat heti lapsi- tai nuoruustähteytensä hiipuessa. Jos kahden nuoren avioliitto solmitaan Tosi Kristillisyyden perustalle vanhempien neuvojen ja opetusten mukaan, liitosta muodostuu kestävä ja rakkaus kasvaa Jumalan Tahdon mukaiseksi rakkaudeksi! Kyynel tulee.

        Baareistako niitä sielunkumppaneita muka löytyy? Aamulla yhteisellä parantelulla kaljojen voimalla? Ehei! Nykyään avioliitot tahtovat kestää vain somekiinnostuksen ajan. Jo vauvan syntyminen on monelle nykynaiselle liikaa.

        "En ymmärrä tätä nykyajan tähtikulttia, jossa kaikki tytöt ihastuvat samaan rock-kuuluisuuteen!"

        Kuinka olet tullut näin absurdiin johtopäätökseen? Missä rinnakkaistodellisuudessa elät?

        "Baareistako niitä sielunkumppaneita muka löytyy? Aamulla yhteisellä parantelulla kaljojen voimalla?"

        Onko maailmassasi muita värejä kuin musta ja valkoinen? Joko etsitään puoliso baarista tai sitten pitää liittyä amerikkalaiseen kulttiin ja antaa kahdeksan miehen kontrolloida jokaista elämäsi osa-aluetta. Välimalleja ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MInulla on erilainen näkemys. Ensinnäkin seurakunnassa vanhemmat ovat oppineet Raamatun Totuuden ja solmineet Uskovain Avioliiton. Kun sitten Jumala on antanut lapsia, he ovat tunteneet omat lapsensa tarkkaan Raamatun valossa ja Jumalan lapsina. Seurakunnassa lapset ovat pienestä pitäen oppineet Totuuteen. Kun tytär tulee yhdyselämäikään, vanhemmilla voi olla jo tiedossa sopiva veli tyttärelle puolisoksi. Ei muuten ole ensinkään sama kuin "ensimmäinen vastaantulija" - kysymyksessä on saman Toivon omaavat nuoret, joilla on Raamatun Jumalan suuret siunaukset puolellaan!

        En ymmärrä tätä nykyajan tähtikulttia, jossa kaikki tytöt ihastuvat samaan rock-kuuluisuuteen! Ei siinä vaikuta muu kuin maailmalliset turhanpäiväisyydet! Lisäksi nämä ihastukset ovat usein huumeiden käyttäjiä ja kuolevat heti lapsi- tai nuoruustähteytensä hiipuessa. Jos kahden nuoren avioliitto solmitaan Tosi Kristillisyyden perustalle vanhempien neuvojen ja opetusten mukaan, liitosta muodostuu kestävä ja rakkaus kasvaa Jumalan Tahdon mukaiseksi rakkaudeksi! Kyynel tulee.

        Baareistako niitä sielunkumppaneita muka löytyy? Aamulla yhteisellä parantelulla kaljojen voimalla? Ehei! Nykyään avioliitot tahtovat kestää vain somekiinnostuksen ajan. Jo vauvan syntyminen on monelle nykynaiselle liikaa.

        Kyllä minä sielunkumppanini löysin yökerhoympyröistä. Ja sielunkumppanina hän pysyy niin kauan kuin elän .jT uskonnosta ei koskaan ole löytynyt ketään. Ei edes muuten vain harkinnan arvoista tuttua. Pikkutytöt eli lapset antavat vanhempiensa päättää aviopuolisostaan. Aikuisen naisen aviopuolisosta päättää nainen itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MInulla on erilainen näkemys. Ensinnäkin seurakunnassa vanhemmat ovat oppineet Raamatun Totuuden ja solmineet Uskovain Avioliiton. Kun sitten Jumala on antanut lapsia, he ovat tunteneet omat lapsensa tarkkaan Raamatun valossa ja Jumalan lapsina. Seurakunnassa lapset ovat pienestä pitäen oppineet Totuuteen. Kun tytär tulee yhdyselämäikään, vanhemmilla voi olla jo tiedossa sopiva veli tyttärelle puolisoksi. Ei muuten ole ensinkään sama kuin "ensimmäinen vastaantulija" - kysymyksessä on saman Toivon omaavat nuoret, joilla on Raamatun Jumalan suuret siunaukset puolellaan!

        En ymmärrä tätä nykyajan tähtikulttia, jossa kaikki tytöt ihastuvat samaan rock-kuuluisuuteen! Ei siinä vaikuta muu kuin maailmalliset turhanpäiväisyydet! Lisäksi nämä ihastukset ovat usein huumeiden käyttäjiä ja kuolevat heti lapsi- tai nuoruustähteytensä hiipuessa. Jos kahden nuoren avioliitto solmitaan Tosi Kristillisyyden perustalle vanhempien neuvojen ja opetusten mukaan, liitosta muodostuu kestävä ja rakkaus kasvaa Jumalan Tahdon mukaiseksi rakkaudeksi! Kyynel tulee.

        Baareistako niitä sielunkumppaneita muka löytyy? Aamulla yhteisellä parantelulla kaljojen voimalla? Ehei! Nykyään avioliitot tahtovat kestää vain somekiinnostuksen ajan. Jo vauvan syntyminen on monelle nykynaiselle liikaa.

        Sehän on onnistunutta manipulointia jos lahko ohjaa värvättynsä elämänkumppanin valintapaikan, valinnan.
        Vaikkakin lahko pyrkii täyteen mielenhallintaan.
        Värvätyn tulisi saada lahkon hyväksyntä jo ennen suhteen virallistamista.

        Niinkuin se sanoo, paljonko lahjalootasta vielä puuttuu ja siis tulee saada.


    • Anonyymi

      "...ikävä että kaikki uskonnot unohtivat 3:n viisaan itäisenmaan tietäjän lahjan, jolla perhe eli ekyptissä; Se avuliaisuus muistetaan aina -Se oli ensimmäinen joulu ilman kristinuskoa

    • Anonyymi

      "...Oliko herodes kateellinen - Ei saa olla kateellinen, eikä mustasukkainen; Itse asiassa hän oli yliseksin johdosta itsemurhan vaarassa:" Älkää tehkö itsemurhaa joka katsoo naista himoiten on sydämessään tehnyt huorin hänen kanssaan. Turhaa lähti tappamaan viattomien päivän poikalapsia, kun oli itse peloissaan eli uhkakuva mielessä!"

      • Anonyymi

        Vai siitä on vartiotorni nyt huolissaan
        Kun määrää lahko pedofiilit suojeltaviksi viranomaisia vastaan.
        Ja lapsiuhrit syyllistetään koska heillä ei ole kahta todistajaa.


    • Anonyymi

      Mun kumppanini nuoruudenystävä oli koko perhe isä, äiti ja poika, jehovia
      Isä sairastui ja olisi tarvinnut verensiirtoa mut se oli kielletty... perheen äiti oli jyrkästi verensiirtoa vastaan..
      Ok, isä kuoli tähän tautiinsa, poika reagoi rajusti ja hän alkoi ryyppäämään ja joi koko elämänsä, hyvin kesti viinaa, en tiedä vieläkö elää

      • Anonyymi

        Ja muuten 1 Korintt 10:27 käskee syömään pakanan luona kaikkea mitä tämä pöytään kattaa. Siis myös verilettuja.

        Verensiirto ei ole syömistä, vaan nestemäisen elimen elinsiirto.
        Raamatun jaottelussa rakkauden teko. Ihmishengen pelastaminen, jopa.

        Gal. 3:13 "Kristus on vapauttanut laista"
        -ja ainakin Mooseksen lain verisäännöistä, koska on tuo Korintt. jae.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5450
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3497
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1622
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1564
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1038
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe